fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

66% 2383 hlasů
6.6 10 2383
film / komedie, akční, fantasy, USA, , 107 min., od 16 let
This Is the End
Kinopremiéra v ČR 31.10.2013 v SK 14.11.2013, DVD a Blu-Ray od 5.3.2014 Bontonfilm

Režie: ,
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:08



Nejdivočejší komedie za dlouhá léta.
Komedie sleduje šest kamarádů, jejichž divoký večírek se promění v boj o život. Za podivných okolností je Los Angeles devastováno apokalypsou, před kterou se skupinka snaží ukrýt v domě jednoho z nich. Zásoby jídla a pití ubývají, dostavuje se ponorková nemoc a pánové jsou nuceni své útočiště opustit. Přežije v ničivé atmosféře jejich přátelství a hlavně přežijí oni sami? V bláznivé komedii hrají všichni herci sami sebe.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Takže za mě velké překvapení. Já se bavil. Vypnul jsem mozek a s klidem sledoval skvělou zábavu v podání pár kamarádů. Film se nedá hodnotit jako umění, ale proč taky. Scénář je plný úchylností a někdy trapností, ale mě takový druh humoru nevadí. Jednou za čas, proč ne. Každopádně potěšila příjemná camea a Michael Cera dostal, co si zaslouží a Channing Tatum má životní roli. :-D Takže pustit, vypnout mozek a bavit se, nic jiného. Od Setha Rogena se nedá očekávat maximálně mega inteligentní humor. Ten jeho fekální mě baví. 75%
Všechny komentáře k filmu 52+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Apokalypsa v Hollywoodu

Šest kamarádů se díky nevysvětlitelným katastrofickým událostem devastujícím Los Angeles ocitne uvězněno v domě. Zatímco svět venku podléhá zkáze, chybějící zásoby a úzkost z uzavřeného prostoru rozbíjejí přátelství uvnitř. Nakonec je parta donucena opustit dům, postavit se osudu a najít skutečný význam přátelství a vykoupení.


O filmu

obrazek
„Co kdybyste byli uvězněni doma se svými přáteli, zatímco by venku probíhal konec světa?“ ptá se Seth Rogen, který právě na tuto otázku společně se svým scenáristickým a režijním partnerem Evanem Goldbergem odpovídá v nové komedii Apokalypsa v Hollywoodu.

„Připadalo nám to zajímavé. Natočili jsme spoustu filmů o dvou nebo třech postavách, ale co takhle celá skupina? Jak spolu budou vycházet?“ říká Goldberg. Takže už od samého počátku, zatímco se oba připravovali na psaní a režírování divoké a nespoutané komedie o konci světa, nikdy nezapomínali na hlavní motiv filmu - na to, co šíleného se stane, když společně zavřete šest kamarádů do jednoho domu. „Právě o tom tenhle film doopravdy je: o přátelství a vztazích mezi jednotlivými členy skupiny, o tom, jak spolu lidé vycházejí tváří v tvář extrémním situacím. Ale současně je o dospívání a o objevování toho, jak váš starý dětský svět napasovat na ten nový, dospělý.“

Snímek je také Rogenovým a Goldbergovým režijním debutem, a oba dva objevili způsob, jak si tento nelehký úkol co nejvíce zpříjemnit: obklopili se svými nejlepšími přáteli. Ve filmu Apokalypsa v Hollywoodu je šestice přátel - kterými jsou shodou okolností James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Jay Baruchel, Danny McBride a Craig Robinson - uvězněna ve Francově domě, zatímco venku začíná konec světa. A nemáme na mysli žádný scénář typu „Kalifornie zajede pod mořskou hladinu“...řeč je o skutečné biblické apokalypse.

Ano, James Franco představuje Jamese Franca, Jonah Hill hraje Jonaha Hilla, Seth Rogen ztvárňuje Setha Rogena a tak podobně. Ale samozřejmě ve skutečnosti nehrají sami sebe. „Diváci se domnívají, že o vás na základě toho, jaké postavy představujete, vědí naprosto všechno,“ vysvětluje Rogen. „Takže jsme si říkali, že by bylo legrační se toho držet - naše filmové verze by se chovaly tak, jak si všichni myslí, že se v soukromí skutečně chováme. V každém z nás jsou prvky našich skutečných osobností, ale všichni jsme je překroutili nebo nadsadili, aby byly vtipné.“

Hrát sám sebe může být náročné - dokonce i pro herce, nominovaného na Oscara, jak potvrzuje Jonah Hill. „Nikdy v životě jsem před kamerou nevypadl z postavy tolikrát, jako když jsem hrál sám sebe.“

Ale nejde zdaleka jen o vtip, objasňuje Rogen. Jde o způsob, jak si mnohé přiznat. „Všichni vědí, že jsme doopravdy kamarádi a že jsme vždycky ve filmech k vidění spolu. Bylo by skoro podivnější, kdyby na to náš film nějak neodkazoval,“ říká Rogen. „Takže jsme si řekli, že toho využijeme, a posuneme to celé ještě někam dál. Chtěli jsme, aby naše přátelství působilo realisticky. Říkali jsme si, že právě reálné a uvěřitelné vztahy mezi postavami náš film potřebným způsobem ukotví v realitě. Takže ačkoliv se v něm dějí šílené věci - jde o apokalypsu - tak v jeho jádru stojí prostý nápad, který je doufám velice uvěřitelný. Nikdy bychom tenhle film nenapsali, kdybychom se s těmi lidmi neznali - a rozhodně bychom ho nemohli režírovat.“

Z komediálního hlediska se jedná o velice plodný námět, protože nic nedokáže lidi rozdělit tak, jako právě apokalypsa. „Jsou všichni zabednění v domě a snaží se přežít, ale jejich vztahy se začínají hroutit,“ říká producent James Weaver. „Seth a Jay se snaží přijít na to, jak bude jejich přátelství dál vypadat. Franco nedokáže snést vyšilování, které předvádí Danny. Jonah se snaží spřátelit s Jayem, ale způsobem, který je Jayovi velice nepříjemný. Jay a Craig naleznou jistou společnou půdu. A Seth je něco jako rozhodčí a všechno to řídí.“

Přežít apokalypsu lze jen jedním způsobem a Goldberg tvrdí, že není ihned jednoznačně jasné, zda našich šest postav má vše, co je k tomu třeba. „Mohou přijít na to, jak se stát dobrými lidmi?“ ptá se Goldberg. „Dobří lidé všude kolem jsou spaseni, a oni si odmítají přiznat skutečné důvody toho, proč právě jich se to netýká. Musejí přijít na to, zda mají na spasení naději, a pokud ano, co bude obnášet.“

obrazek
Před Apokalypsou ale nejprve nastal zrod. V roce 2006 toužili Rogen s Jasonem Stonem, dlouholetým kamarádem Goldberga, natočit krátký film. Jejich kamarádi - jejichž filmové kariéry měly co nevidět dosáhnout oblačných výšin - jim s radostí pomohli. „Stále jsme s Jasonem diskutovali o velice velkolepém tématu, které bychom ale ztvárnili v rámci jediné místnosti,“ vzpomíná Goldberg. „A co je tím nejvelkolepějším tématem? Konec světa. Takže jsme si řekli, že natočíme film o apokalypse se Sethem a Jayem v jediné místnosti.“

Po dvou dnech natáčení ale nedospěli tak daleko, jak doufali. Nic ale nebylo ztraceno. „Natáčeli jsme dva dny, a neměli jsme moc materiálu, takže Jason to, co jsme měli, sestříhal jako krátký film,“ popisuje Rogen. „Nikdy jsme neměli v plánu vytvořit z toho celovečerní film - to až následně, když jsme to nahráli na internet a fanoušci na to začali reagovat.“

Poté se o koncept komedie z konce světa začala zajímat společnost Mandate Pictures a nakonec měli Rogen s Goldbergem konečně šanci začít pracovat na příběhu a psát scénář s tím, že se tento film stane jejich režijním debutem.

Ale i přesto nebyl proces jeho vzniku snadný. Jak podotýká Rogenův a Goldbergův produkční partner James Weaver, při psaní scénáře se objevovaly větší produkční problémy než obvykle. „Většinou se dají role obsadit více možnými herci - najdete pár herců, kteří by se pro danou roli hodili,“ popisuje Weaver. „To v případě tohoto filmu nikdy neplatilo.“

„Dokonce i když jsme si sedli a chtěli psát scénář, jsme si stále nebyli jistí, zda se nám podaří sehnat všechny potřebné herce, ne proto, že by nechtěli, ale proto, že herci mají spousty různých závazků, ze kterých se nemohou uvolnit,“ popisuje Goldberg. Bylo třeba začít ideálním obsazením hlavních hrdinů - pokud by někdo z nich musel odřeknout, vyřešilo by se to později. Ale tento problém nikdy nenastal. „Neodvažovali jsme si doufat, že se nám povede všechny sehnat - ale povedlo. Bylo to šílené - jde o dost možná nejsemknutější herecký tým, jaký kdy pracoval na nějakém filmu.“

„Jakmile se Seth s Evanem usadili do režisérských křesel, přistupovali k celému filmu s obrovským nasazením,“ říká vedoucí výroby Jason Stone. „Byla to obrovská šance sejít se se všemi těmi, s nimiž jste už spolupracovali, ale ignorovat všechno, co se do té doby odehrálo.“

Skutečnost, že se všichni herci tak dobře znali, byla rozhodně výhodou, ale současně to při natáčení vyvolávalo pozoruhodnou dynamiku, protože Rogen a Goldberg - dva z nich! - byli současně zodpovědní za režii. Oba si velice záhy ujasnili, jak si s tím poradí. „Uvědomili jsme si celkem brzy, jak kdo reaguje na jaký styl režie a jak jim nejefektivněji poskytovat instrukce,“ prohlašuje Rogen.

„A to se pro každého z herců lišilo,“ dodává Goldberg. „Například někteří z herců se cítili lépe, pokud byl aktivnější Seth. Jiným připadalo divné, pokud jsem já mlčel. A někteří nechtěli, abychom jim vůbec něco říkali, chtěli si to ujasnit sami.“

„Natáčíte třeba scénu se Sethem, uděláte něco, co se mu líbilo, a hned - ještě v rámci scény - vám řekne, ať to zopakujete,“ vzpomíná Danny McBride. „Takový způsob práce se mi zamlouvá. Je zábavný a odlehčený. Každou chvíli jsme při natáčení vyprskli smíchy. Protože jsme natáčeli digitálně, mohli jsme točit 45 minut v kuse - ruce zvukařů s mikrofony na tyčích se třásly a všichni se potili, ale my jsme měli všechny potřebné vtipy zaznamenané.“

„Seth ostatní režíroval doslova přímo v záběru,“ prohlašuje kameraman filmu Brandon Trost. „Nahodil někomu nějakou repliku, aby mu ji vrátil v rámci vtipné reakce. A Evan byl někde mimo záběr a něco říkal jim oběma. Natáčeli jsme velice dlouhé záběry a jak jsme postupovali, všichni si našli své ideální vtipy.“

Jedním z důvodů, proč to tak skvěle fungovalo, byl ten, že Rogen a Goldberg jsou staří přátelé. „Už jsem v minulosti spolupracoval s režisérskými týmy, ale Seth a Evan jsou skoro jako bratři,“ pokračuje Trost. „Kamarádí se snad odjakživa a je to znát. Skoro vždycky si perfektně rozuměli a když ne, dohadovali se o tom jako sourozenci - byla zábava sledovat, jak si něco vyjasňují a pak přijdou s tím nejlepším řešením.“

„Oba se zaměřují na detaily,“ míní Chris Spellman, výtvarník filmu. „Nezřídka měli jasnou představu o tom, co chtějí ve filmu vidět, ale současně se nebránili týmové spolupráci. Když byl na natáčení Seth, všímal si spousty detailů na kulisách a architektuře a komentoval je - a totéž dělal i v případě ostatních oddělení. Má dobrý postřeh.“

V případě filmu o vztazích ve skupině přátel není nijak překvapivé, že byly všechny jeho postavy ušity na míru hercům, kteří je představovali. Podle Goldberga všichni hráli příšerné verze sebe samých. „Seth není zbabělec, ale ve filmu ho hraje,“ říká. „Danny je úžasně milý, ale jeho postava je naprostý maniak. Franco - to, kvůli čemu si z Franca děláme ve filmu legraci, je rozhodně skutečné, ale on sám se ve skutečnosti ani vzdáleně nechová tak, jako ve filmu.

obrazek
Skutečně má rád umění a divné věci, ale není to pozér a nesnaží se vám to pořád vnucovat. Je mu jedno, co si ostatní o jeho umění myslí. On ho má prostě rád. Jedinými výjimkami jsou Jay, který je své postavě podobnější víc než kdokoliv jiný v našem filmu, a Craig, který není pitomec jako jeho postava, ale je to člověk, který u sebe nosí ručník, aby si mohl otřít pot z čela.“

James Franco říká, že nad touto rolí vůbec neváhal - i když by o ní ani na vteřinu neuvažoval, pokud by se jednalo o kohokoliv jiného kromě Rogena s Goldbergem. „Hrajeme tu extrémní verze sebe samých, a pokud mě má někdo ukázat světu v co nejbizarnější podobě, pak rozhodně věřím jenom Sethovi a Evanovi,“ říká. „To, jak si mě představují, je legrační - samozřejmě si nemyslím, že takový doopravdy jsem, ale ano, je to jistá verze mého já, jejich verze, a je legrační. Ale už od filmů jako Superbad se vždycky alespoň do jisté míry jedná o citlivý snímek, a to platí i pro tenhle film. Šel jsem do toho právě proto, že vím, jaké filmy točí.“

„Co se mojí postavy týče, je to poměrně povrchní člověk,“ míní Franco. „Je to někdo, kdo je přesvědčený, že Seth nemůže kamarádit s ním a ještě se všemi ostatními - prostě uvažování někoho ze základní školy. Takže právě tady jsme do té postavy pronikli hlouběji. Ve skutečném životě stál Seth v důležitých bodech mé kariéry - Machři a šprti, Travička zelená - takže jsme se toho chopili a usoudili, že náš fiktivní James Franco bude mít Setha hodně rád a bude mít potřebu mu být nablízku. Vlastně je Sethem docela posedlý.“

Jedním z hlavních lákadel pro Jonaha Hilla byla, stejně jako v případě ostatních herců, šance spolupracovat se svými nejlepšími přáteli. „Důvěřuji, miluji a respektuji Setha a Evana, z celého srdce,“ říká. „Vždycky se na mě můžou spolehnout, bez diskusí. Nenáviděl bych se za to, kdybych prošvihnul jejich režijní debut.“

„Doufám, že diváci pochopí, že si těmi příšernými verzemi sebe samých děláme ze sebe legraci,“ prohlašuje Hill. „Herci jsou snadným terčem pro posměch, takže myslím, že je dobré ukázat jistou otevřenost, smysl pro humor, a snažit se nebrat sám sebe příliš vážně. Moje postava je vážně poměrně idiotská, přehnaně namyšlená verze mě samého. Proto jsem chtěl mít tu velkou diamantovou náušnici, kterou ve filmu nosím - je součástí osobnosti slavného herce, kterou tu vytváříme.“

Seth Rogen říká, že v jeho postavě je víc, než se zdá na první pohled. „Působí ohromně mile, ale v podstatě se jen snaží zavděčit úplně všem - je to úplný pitomec a kam vítr, tam plášť,“ říká. „Je to bezpáteřník - všem říká to, co chtějí slyšet, a pro svůj vlastní prospěch chce, aby spolu všichni vycházeli. Rozhodně je to ta nejméně legrační postava v celém filmu - všichni ostatní nějakým způsobem vyvádějí. Já bych si raději zahrál šílence, ale přišlo mi správné zahrát si raději něco emocionálnějšího.“

Jádrem celého filmu je Rogenův vztah k Baruchelovi. „Jay je Sethův starý kamarád, a všichni ostatní jsou jeho noví kamarádi,“ říká Rogen. „On moje nové kamarády nenávidí, a upřímně, oni jeho taky zrovna nezbožňují. Takže se Jay se Sethem dohadují o tom, proč se navzájem odcizili. Ocitáme se v okamžiku, kdy se snaží přijít na to, jestli kamarády zůstanou i do budoucna.“

Danny McBride říká, že „slyšel, že se chystá tenhle film, a přišlo mi to jako jeden z těch nápadů, které jsou tak šílené, že nedokážete posoudit, jestli z nich vzejde nějaký smysluplný výsledek. Takže když mi zavolali, že se skutečně bude točit - a nejen to, dokonce že objevili termín, kdy mají všichni čas - přišlo mi to jako něco, co si nesmím nechat uniknout.“ Jak moc se postava Dannyho McBridea liší od skutečnosti? „Ve skutečnosti jsem ženatý a mám dítě. Ve filmu se probouzím ve vaně a hodně kouřím. Trošku rozdíl.“

A co si McBride myslí o své postavě - naprosto do sebe zahleděném člověku, který začne tím, že sní všechny zásoby, a nakonec se uchýlí ke kanibalismu? „Nemyslím, že má postava Dannyho McBridea nějaké chyby,“ míní. „Prostě se jen snaží přežít. To mu nemůžete mít za zlé.“

Jay Baruchel se na celém projektu podílel od samého počátku - vlastně se na něm podílel ještě před ním, protože si zahrál v krátkém filmu Jasona Stonea, který filmu předcházel. „Tehdy jsme měli dva tisíce dolarů a dva dny a zajímavý koncept dvou Kanaďanů, zavřených spolu v jednom bytě během apokalypsy, a úžasné kulisy, které postavili studenti USC. Je úžasné sledovat nadané studenty při práci,“ prohlašuje. „Je úžasné zúčastnit se něčeho takového před mnoha lety, a pak sledovat, jak to ve finále vyzraje.“

Ačkoliv většina postav ve filmu jsou nehezké verze herců, kteří je představují, Baruchel svou roli vnímá poněkud odlišně. „Myslím, že představuji diváky,“ soudí. „Moje postava má spoustu řečí - obrací oči v sloup nad všemi těmi losangeleskými nesmysly a o show businessu se nedokáže vyjádřit ani trochu hezky. Můžete ho považovat za hlas rozumu. Rád bych chtěl říct, že jsem neměl pocit, že je moje postava lepší než postavy ostatních, ale nemůžu si pomoct. Jsem z Montrealu a my jsme tam všichni hrozně povýšení.“

obrazek
O spolupráci se svými kolegy Baruchel říká: „Nemyslím, že byste našli šestici herců s rozličným přístupem k životu, ale protože se všichni známe, pracuje se nám společně docela dobře. Myslím, že z té kombinace vzešla spousta legračních věcí.“

Craig Robinson má jisté výhrady k tomu, jak jeho postava působí: „Já bych se ve skutečnosti v takové situaci choval mnohem inteligentněji,“ tvrdí. Přesto se najdou jisté podobnosti. „Opravdu říkám spoustu pitomostí,“ přiznává. „Když sedím u klavíru, všichni kolem mě začnou zpívat 'stáhneme si kalhoty'. Takový doopravdy jsem.“

„Craig je vlastně jediná postava s jednoznačným vývojem - začíná jako tak trochu pitomec a v průběhu filmu je postupně stále sympatičtější. Vlastně skutečnost, že se na konci druhého dějství dočká spasení, byla pro celý film velice klíčová,“ prohlašuje Rogen. „Neměli jsme jasno v tom, jak ho zakončit, a pak nás napadlo, že Craig udělá nějaký dobrý skutek a dočká se spasení. A tím je definována hlavní zápletka filmu: musíte se stát dobrým člověkem a pak na vás může stále čekat spása. Ještě není po všem.“

Herecký tým uzavírají Michael Cera a Emma Watson. Stejně jako většina ostatních představuje Cera sám sebe, ovšem současně hraje postavu, která se mu vůbec nepodobá. Ale v jeho případě to tvůrci filmu dovedli do extrému. „Michael Cera takový vůbec není,“ přísahá Rogen. „Říkali jsme si, že by bylo zábavné, kdyby si zahrál postavu, která je nejen docela jiná než ty, jež ztvárňuje obvykle, ale současně se na míle vzdaluje tomu, jaký ve skutečnosti je. A taky bylo - posunul to mnohem dál, než jsme si vůbec dokázali představit.“

Watson na filmu lákala možnost zahrát si vůbec poprvé v jednoznačné komedii. „Můj agent mi zavolal a povídá, že se točí jistý film o konci světa, že ho natáčejí Seth Rogen a Evan Goldberg, že v něm všichni hrají sami sebe a že je v něm jenom jedna ženská postava a oni ji napsali pro mě,“ vzpomíná Watson. „Byla jsem překvapená, proč si vzpomněli zrovna na mě, ale pak jsem si přečetla scénář a byl ohromně legrační. Nikdy jsme takovouhle komedii netočila a mít šanci spolupracovat s jednou z nejlepších komediálních sestav současnosti - kdo by něco takového odmítl?“

Film začíná na večírku v domě Jamese Franca, a na každém večírku v domě Jamese Franca by se - ze samotné jeho podstaty - objevila spousta celebrit. Samozřejmě právě v tento okamžik začíná apokalypsa a většina hollywoodských hvězd to má rychle za sebou. „Martin Starr a David Krumholtz jsou staří přátelé. Kevina Harta znám odjakživa. Mindy Kaling. Rihanna. Práce s nimi mě ohromně bavila a přesto jsme je všechny zabili. Do jednoho. Nikdo to nepřežil.“

Ačkoliv je Apokalypsa v Hollywoodu komedie - o tom není sporu - chtěli Rogen s Goldbergem, aby film svým vizuálním stylem čněl nad obvyklý průměr. Koneckonců, už samotný námět - konec světa - jim poskytoval svobodu k experimentování. Takže místo aby natočili další zářivou a pestrobarevnou komedii, jak bývá v tomto žánru zvykem, se pustili poněkud jiným směrem.

„Hodně nás ovlivnily hororové filmy, akční filmy a válečné filmy,“ říká Rogen. „Jakmile jsme si uvědomili, že by nás film mohl být legrační i tehdy, pokud bude místy přeexponovaný, místy velice tmavý a jindy zase roztřesený a šílený, snažili jsme se o další a další experimenty.“ Rogen a Goldberg dokonce sestavili sbírku referenčních materiálů, které měly vedoucím jednotlivých oddělení dát představu o tom, po čem touží - a jednalo se spíše o styl postapokalyptických thrillerů než komedií, kterými se proslavili.

„Nás kameraman Brandon Trost nám byl důrazně doporučen filmovou společností,“ vysvětluje Goldberg. „Říkali nám, že si budeme myslet, že se zbláznili, ale že bychom se měli sejít s jedním člověkem a že se vsadí, že ho okamžitě budeme chtít - a přesně to se stalo. Jakmile jsme se s ním sešli, zrušili jsme všechny ostatní domluvené rozhovory.“

Trost se předtím pro společnost Columbia Pictures podílel na akčním snímku Ghost Rider 2, a Rogen i Goldberg byli ohromeni jeho odvážnou kamerou. „Scénář se mi moc líbil, ale skutečně mě zaujalo především to, že nechtěli, aby tenhle film působil jako standardní komedie,“ říká Trost. „Říkali, že chtějí temný film, nikoliv plochý, a že jim jde o specifický stylizovaný vzhled. Chtěli natáčet anamorfně a využít šířku záběru a horizontální odlesky světel v kameře, které s takovými objektivy vznikají. Takovou příležitost nedostáváte každý den - byl jsem nadšený z toho, že právě o to jim šlo.“

„Seth s Evanem byli skvěle připraveni,“ pokračuje Trost. „Měli celou sbírku referenčních materiálů, obrázků, videoklipů - skutečně na tom hodně dřeli. Když jsme se rozhodovali, jak by film měl vypadat, nepřišlo slovo na vůbec žádné komedie - a když se nad tím zamyslíte, to je sám o sobě jeden z mnoha vtipů v celém filmu.“

Kulisy navrhl Chris Spellman, výtvarník filmu. Ten se nejprve podíval na krátký film, který Rogen s Goldbergem natočili s Jasonem Stonem. „Působí velice intenzivní atmosférou stísněného prostoru, téměř vězení. Myslím, že jsme všichni toužili po tom, abychom stejnou atmosféru přenesli do filmu.“

obrazek
Celý proces začal návrhem hlavní lokace filmu: Francova domu. „Ukázali jsme Spellmanovi spoustu obrázku domů, které splňovaly naši představu o Francově domě,“ říká Goldberg. „Poskytli jsme mu hrubou představu toho, jaké rozložení místností jsme si představovali. A Spellman poté doplnil řadu věcí, které nás prostě nikdy nenapadly. Ukázalo se, že se náš dům trochu podobá domu, který kdysi vlastnil a navrhl, takže to pomohlo - prostě ho okopíruj'“

„Postavili jsme hlavní místnosti tak, aby se v nich mohla odehrát ta spousta akčních scén, které jsme plánovali,“ popisuje Spellman. „Navrhli jsme celý prostor jako otevřený, nejen co se týče obývacího pokoje, jídelny a kuchyně, ale také v rámci jednotlivých pater - vytvořili jsme nahoře lávku, takže bylo shora vidět dolů a naopak. Například ve scéně, kdy si Danny uspořádá hostinu ze zbývajícího jídla, které si chtěli šetřit, jsme tuhle skutečnost chtěli odhalit za přítomnosti všech postav.“

Na dům - který Spellman odhaduje na 740 - 930 metrů čtverečních - byly na základě scénáře kladeny i další požadavky. „Potřebovali jsme hlavní ložnici, skříně a koupelnu, ložnici pro hosty, knihovnu, sklep a místnost, které říkáme 'strážní věž', což je vlastně část malé místnosti, v níž Francova postava maluje.“

Spellman se svým týmem vymyslel geniální řešení klíčového problému: film by buď musel být natáčen v chronologickém pořadí - což bylo s ohledem na velmi nabitý program představitelů šesti hlavních postav nemyslitelné - nebo bylo třeba najít způsob, jak dům libovolně měnit z jeho nedotčené podoby do stavu po zemětřesení, a naopak. Muselo tedy jít o druhé řešení, jenže jak na to? „Navrhli jsme ho tak, že se v jedné ze zdí následkem zemětřesení objevila velká prasklina, a celý dům se bortil ve specifických místech,“ popisuje Spellman. „Mohli jsme část zdi s prasklinou odstranit a vložit na její místo tu nepoškozenou. Realizovali jsme to ve třech různých místech domů - vytáhli jsme jeden z panelů a vložili na jeho místo jiný, a poté přišli malíři a doladili to. Měli jsme dvě verze malby, dvě verze nábytku - nedotčenou sadu a sadu poškozenou.“

Spellman se svým týmem také navrhl obchodní dům v plné velikosti. „Muselo do něj nabourat auto, všechny regály a klimatizace se třásly nebo padaly, vyřezali jsme díry do stropu kvůli scénám spasení některých zákazníků. Byl to náročný úkol.“

Ve filmu je Francův dům plný umění. Není to svým způsobem příliš překvapivé, protože skutečný Franco je velkým milovníkem umění. Tvůrci filmu a Franco sám ale dali jasně najevo, že hranice mezi uměním, na kterém záleží skutečnému herci, a uměním, na kterém záleží jeho postavě, je velice mlhavá hranice. „Můj první rozhovor s Jamesem Francem byl o tom, že jeho postava je jistou 'verzí' Jamese Franca,“ říká Spellman.

„Obecně se ví, že se zajímám o umění,“ prohlašuje Franco. „Studoval jsem umění a nějakou dobu jsem ho také sbíral - většinu toho jsem před časem prodal, abych mohl jít na školu a nemusel tak moc pracovat. Takže nápad, že postava Franca bude sbírat umění, byl celkem zábavný, a Seth se mě zeptal, zda existuje nějaký konkrétní umělec, kterého bych v domě své postavy chtěl mít. A já si řekl, že existuje způsob, jak to celé posunout na docela jinou úroveň. Líbí se mi jistý malíř jménem Josh Smith - jeho dílo je těžké zařadit, protože nejeden jeho obraz působí velice humorně, i když jde o abstraktní díla. Josh měl zájem. Tedy nejen že měl zájem, ale chtěl vytvořit nová díla, která by byla výjimečná, protože by byla určena přímo pro tenhle film. A jak jsme to s Joshem probírali, napadlo nás, že bychom ty obrazy mohli namalovat společně. Strávili jsme spolu dva dny a hodně jsme malovali, i přes noc, deset obrovských obrazů a pár malých.“

Společně Franco se Smithem vytvořili díla, která se přímo odkazují na film. „Představa je taková, že moje postava je tak trochu posedlá Sethem,“ vysvětluje Franco. „Takže tématem obrazů jsou seriály, které jsem se Sethem natáčel - máme tam obraz Machrů a obraz Šprtů, máme tam i obraz podle Travičky zelené.“

A pak je tam také dvojice obrazů s Francovým a Rogenovým jménem. „Josh maluje obrazy se jmény, na kterých používá své jméno, Josh Smith, stylem Jaspera Johnse - jde jen o formu, na kterou potom může zapomenout. Může tutéž formu použít znovu a znovu, protože předmětem obrazu není to, co obsahuje, je jím malování samotné, nebo jeho aplikace či provedení. Přesto nás tvorba obrazů se jmény pro náš film hodně bavila - obraz Seth Rogen a obraz James Franco. Působí to skoro jako nějaké filmové titulky - naše postavy jsou hvězdami svých vlastních životů.“

Podobné filmy

Milionové Vánoce
(Christmas in Wonderland) Blíží se nejhezčí svátky v roce, ale pro rodinu Saundersových je...
dnes 11.40
Nova
Velká vánoční jízda
(Arthur Christmas) Jsou Vánoce a Santa Claus má opět plné ruce práce, s pomocí armády skří...
dnes 11.45
Nova Cinema
O víle Arnoštce
Josef Abrhám, Hana Maciuchová, Lucie Vondráčková a Filip Tomsa v pohádce o víle, která s p...
dnes 13.05
ČT1
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Neděle 4. 12. 2016 Svátek má Barbora
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz