fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

67% 1075 hlasů
6.7 10 1075
akční / animovaný / dobrodružný / sci-fi, USA, , 95 min.
Atlantis: The Lost Empire
Kinopremiéra v ČR 8.11.2001, DVD od 12.8.2002 Warner

Režie: ,
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:06



Na dno oceánu za největším dobrodružstvím všech dob
Mladý vědec Milo je přímo posedlý myšlenkou, že objeví tajemnou říši, která kdysi zmizela hluboko v mořských vlnách. Do ruky se mu dostane velmi starý deník, který přesně popisuje cestu do Atlantidy včetně možných rizik a nebezpečí. Po řadě nesnází najde Milo investora, který expedici vybaví úžasnou ponorkou a kvalitní posádkou. Expedice odhalí, že Atlantida je království plné neuvěřitelně dokonalých technických zázraků a skrývá nesmírná bohatství. Kvůli tomu se ale objevitelská výprava začne brzy měnit na záchrannou operaci před zlatokopy. Jedinečné efekty, které nabízí pouze dokonalá animace, dávná legenda a spousta humoru - to je nový dobrodružný příběh o objevení Atlantidy!
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Příběh o ztracené Atlantidě, chamtivosti lidí a romantickému sblížení vědce mila a princezny Atlantidy. Krásná pohádka.
Všechny komentáře k filmu 9+ Napiš komentář k filmu a získej netbook nebo tablet

Web: IMDB, Titulky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Atlantida: Tajemná říše

Před mnoha tisíci lety představovala Atlantida vyspělou civilizaci na vrcholu rozkvětu. Když se však král snažil využít síly říše k ovládnutí světa, došlo k obrovské katastrofě a Altantida nenávratně zmizela...
V roce 1914 sní kartograf a lingvista Milo Thatch v kotelně muzea svůj sen o objevení Atlantidy. Pokusy o její nalezení učinil kdysi jeho dědeček. Ten odhalil tajemství deníku, který popisuje cestu do Atlantidy. Když se Milo opět pokouší přesvědčit nabubřelou komisi o vypravení expedice, je s posměchem vyhozen z muzea. V tom se objevuje výstřední miliardář Preston Whitmore, dávný přítel Milova dědečka, který se rozhodne završit sen Tadeáše Thatche. Vyhledá jeho vnuka, odevzdá mu onu záhadnou knihu a dokonce financuje výpravu za nalezením Atlantidy. Cesta postupuje velmi nadějně, protože Milo jako jediný umí rozluštit dávnou řeč Atlantiďanů. Ovšem postupně se začíná ukazovat, že podivná posádka pod velením kapitána Rourka, není vedena jen vědeckými zájmy. Po střetnutí s mořskou obludou a řadě dalších podmořských dobrodružství se skupina skutečně dostává do Atlantidy. To, co zde naleznou, je však více než překvapivé. Atlantida žije!


O produkci

obrazek
Původ filmu o Atlantidě se datuje od roku 1992, kdy se ve Studiu začal na toto téma zpracovávat projekt. Když na podzim roku 1996 dokončila trojice Don Hahn, Kirk Wise a Gary Trousdale "Zvoníka u Matky boží" (The Hunchback of Notre Dame), obrátili svou pozornost k Atlantidě. A začali sbírat nápady pro kreslený film, který by měl něco z Disneyho klasických hraných dobrodružných filmů - "Dvacet tisíc mil pod mořem" (20,000 Leagues Under the Sea), "Swiss Family Robinson" (Švýcarský Robinson), "In Search of the Castaways" (Pátrání po trosečnících) - i současných filmů jako trilogie s Indiana Jonesem. .
"Našli jsme si o Atlantidě všechno - od pečlivě promyšlených a vědecky zpracovaných výzkumů až po nejšílenější dohady, jaké byste byli schopni vymyslet. Přišli jsme na to, že když smícháme něco málo vědy s pořádnou dávkou bláznivých výmyslů, dostaneme zábavný příběh, který má původ tak trochu i ve skutečných dějinách," vzpomíná Wise.

obrazek
Znázornit zemi natolik podněcující fantazii jako Atlantida představovalo pro filmaře jeden z nejnáročnějších a současně nejvděčnějších úkolů. Pod vedením Davea Goetze (který už s Hahnem, Trousdalem a Wisem dříve pracoval na "Zvoníku u Matky boží") a s týmem zahrnujícím autora a výtvarníka komiksu Mika Mignolu (známý komiksy "Hellboy" a "Bram Stokerův Drákula" - oficiální komiksovou adaptací filmu Francise Forda Coppoly) začala ztracená říše získávat tvar.
Wise vysvětluje: "V podstatě jsme začali tím, co nechceme. Nechtěli jsme lidi s žábrami žijící v obrovské podvodní báni. Věděli jsme, že Atlantida byla údajně matkou civilizace a tak jsme začali studovat antickou architekturu, abychom získali nějaký pojem. Vzali jsme řadu nejrůznějších kultur, trochu čínského vlivu, něco z Jižní Ameriky a ždibec Středního Východu - a smíchali jsme to dohromady." .
"Usilovali jsme o to, odklonit se od obecného pojetí Atlantidy jako města s řeckými sloupy někde pod mořem," dodává Goetz. "Přitahoval nás Mignolův výrazný výtvarnický styl. Tvoří jej hodně černých stínů a siluet, lehce se překrývající vrstvy a hranaté obrysy postav. Umělecky se nám také líbily plakáty z První světové války. Cítili jsme, že se svými velkými temnými vzory k Mignolově stylu hodí. Zavedli jsme pro tyto temné siluety a barevné plochy pojem ,posterizace.' Spojením Mignolova stylu s tím, jak to obvykle děláme u Disneyho, vznikla jakási ,Dis-nola.'" .

obrazek
Mike Mignola pracuje jako textař i kreslíř komiksů už přes 16 let. O "Atlantidě" prohlásil, že mu spolupráce se Studiem otevřela oči. "Obvykle trávím veškerý čas zavrtaný ve svém pokoji a s nikým nemluvím. Když jsem byl najednou vržen do světa, kde se lidé setkávají na poradách, připadal jsem si, jako bych se vrátil zpátky na školu," vzpomíná. "Neuvěřitelně mi lichotilo, že mě tihle chlápci vůbec znali, nemluvě o tom, že mě nechali hrát si s jejich filmem. Vidět pak hotovou animaci a pomyslet si, že povstala z mého materiálu, je ohromující." .
Dalším důležitým hráčem byl výtvarný koordinátor Chris Jenkins: "Ve filmu vystupuje hodně postav, všechny v dost výstředních kostýmech i výzbroji. Museli jsme použít nesmírné množství obvyklých i digitálních efektů a navíc jsme to celé dělali v CinemaScope." "CinemaScope je o 30 procent širší než obvyklé filmové plátno," vysvětluje Don Hahn. "Je vynikající pro akční a dobrodružné filmy a ,Atlantida' svůj prostor navíc maximálně využívá." .

obrazek
Tento širokoúhlý formát byl zatím použit jen pro výjimečné příležitosti jako jsou "Lady a Tramp" (Lady and the Tramp), "Šípková Růženka" (Sleeping Beauty) a "Život brouka" (A Bug's Life). Scénický supervisor Ed Ghertner k tomu říká: "CinemaScope pokrývá periferní vidění, takže můžeme využít celou šíři pohledu. Účinek je tak daleko působivější. Postavy také získaly víc prostoru pro pohyb a to umožnilo delší scény. Na druhou stranu musejí zůstat v činnosti, jinak by vypadaly nezajímavě."
Jen málo filmů se může pochlubit tím, že pro ně byl vytvořen celý nový jazyk. Přesně to je totiž případ "Atlantidy." Pro větší důvěryhodnost se filmaři obrátili na Marca Okranda, autora řeči Klingonů ze seriálu "Star Trek." Chtěli, aby Atlantiďanům vymyslel jazyk, kterým bude možné mluvit i psát, a Okrand výzvu přijal. .
"Jazyk Atlantidy je důležitým prvkem filmu," říká. "Hovoří jím skuteční lidé a ne stvoření z vesmíru. Klingonština neměla odpovídat lidské soustavě zvuků, kdežto v tomto případě je tomu přesně naopak." .

obrazek
"Foneticky je to jednoduchý jazyk," pokračuje Okrand. "Ale gramaticky se od angličtiny velmi liší. Pořadí slov se částečně liší, přípony se používají trochu jinak a slovesa se hodně ohýbají. V psané formě je také velký rozdíl. Píše se tam i zpátky. Začínáte v levém horním rohu a postupujete vpravo. Na konci řádky se posunete dolů, ale zůstanete vpravo a píšete zprava doleva. I znaky samotné jsou velmi propracované. Abeceda má 29 znaků a dalších deset pro číslice od 0 do 9. V atlantidštině neexistuje znak ,c,' protože stejný zvuk lze vytvořit pomocí ,s' nebo ,k'. Má také jediný znak pro ,sh,' ,th' a ,ch.'" .
Vzhledem k tomu, že se Atlantida považuje za kolébku všech nových civilizací, vycházel Okrand z jazyků Indo-Evropy. "Lidé žijící v této oblasti jsou potomky skupin, které antropologové a lingvisté nazývají Indo-Evropané," vysvětluje Okrand. "Přestože jejich jazyk již neexistuje, měl jsem příležitost prostudovat jeho rekonstrukci. Vytvořil jsem pro filmové dialogy stovky slov a dokonce jsem sestavil i slovník. Když nějaké slovo nemělo základ v indo-evropštině, nahlédl jsem do jiných antických jazyků. Žádné slovo jsem nepřevzal nedotčené."

O tvůrcích

Don Hahn
Pomáhá Disneymu vytvářet "kouzlo kresleného filmu" už 25 let. Je jedním z nejúspěšnějších producentů kreslených filmů všech dob, jeho filmy vydělaly po celém světě celkem přes dvě miliardy dolarů a získaly na 17 cen Akademie. Filmy, které produkoval - "Kráska a zvíře" (Beauty and the Beast), "Lví král" (The Lion King), "Zvoník u Matky boží" (The Hunchback of Notre Dame) a "Falešná hra s králíkem Rogerem" (Who Framed Roger Rabbit), - patří k samému základu Disneyho animované renesance a pomohly Studiu určit nový směr. Naposledy se jako výkonný producent podílel na kreslené komedii "Není král jako král" (Emperor's New Groove).
Svou profesní dráhu u Disneyho začal v roce 1976. V pozici producenta kresleného fenoménu "Kráska a zvíře" vedl v roce 1991 tým 600 umělců a pomáhal vytvářet první film tohoto žánru, jaký kdy byl Filmovou akademií nominován na cenu Nejlepší snímek. Dalším jeho producentským počinem byl v roce 1994 "Lví král", který po celém světě lámal kasovní rekordy a stal se nejvýnosnějším filmem v Disneyho dějinách a jedním z pěti nejlepších filmů vůbec. V roce 1988 se jako vedoucí výroby podílel na filmovém milníku "Falešná hra s králíkem Rogerem" společnosti Touchstone Pictures.

Hahn se narodil v Illinois, od tří let však vyrůstal v jižní Kalifornii. Na střední škole vystupoval v Juniorské filharmonii v Los Angeles a po jejím skončení začal studovat hudbu a umění na Cal State Northridge. Než v roce 1976 nastoupil do Walt Disney Studios, zaobíral se dokonce myšlenkou stát se profesionálním hráčem na perkuse v nějakém orchestru. Kariéru začal s filmem "Pete's Dragon" (Péťův drak), v roce 1981 pak pokračoval s proslulým režisérem Wolfgangem "Woolie" Reithermanem jako asistent režiséra na "Lišák a pes" (The Fox and the Hound). Na podobné pozici se v roce 1983 podílel na filmečku "Mickey's Christmas Carol" (Mickeyho vánoční koleda) který pak byl nominován na Oscara.

Jako produkční vedoucí pracoval na dalších Disneyho filmech jako "The Black Cauldron" (Černý kotel) v roce 1985 a "The Great Mouse Detective" (Velký myší detektiv) v roce 1986. Produkoval také "Michael and Mickey" (Michal a Míša), krátký film s živými i animovanými herci pro Sneak Preview Theater v Disneyho MGM Studios na Floridě. S nezkrotným králíkem Rogerem se dal opět dohromady, když produkoval jeho první krátký film "Tummy Trouble" (Starosti s bříškem).
Hahn je navíc autorem několika knih, z nichž nejznámější je "Disney's Animation Magic: A Behind the Scenes Look at How an Animated Film is Made" (Kouzlo Disneyho kreslených filmů: Pohled do zákulisí na to, jak se vyrábějí animované filmy). Jeho nejčerstvější kniha "Dancing Corndogs in the Night" z roku 1999 vypráví zlehka o těžkém probouzení tvořivosti.
Hahn žije se svou ženou Denise a dcerou Emilie v Glendale v Kalifornii.

Gary Trousdale
Je do Disneyho animovaných filmů zapleten už přes 16 let. Do Studia přišel v roce 1984 a v roce 1991 režíroval svůj první film - Akademií oceněnou "Krásku a zvíře." S Wisem se v roce 1996 setkal ještě jednou, a to u filmu "Zvoník u Matky boží."
Trousdale se narodil v La Crescenta v Kalifornii. Na střední škole uvažoval o životní dráze architekta. Pak ale přišlo osudové setkání se zástupcem CalArts (instituce ve Valencii v Kalifornii, která nabízí vzdělání v oboru animace postav a kterou Disney podporuje).
U Disneyho nastoupil v roce 1985 jako asistent přes efekty u "The Black Cauldron," později dělal doplňkové efekty pro hraný film "My Science Project" (Můj vědecký projekt). Jeho seriál grotesek mu tou dobou přinesl trochu pozornosti, a tak byl přiřazen do týmu vyvíjejícího příběh filmů "Oliver & Company" (Oliver a spol.), "Malá mořská víla" (The Little Mermaid) a "The Rescuers Down Under". Na námětu a návrhu vzhledu pracoval pro film "Oilspot and Lipstick" (Olejová skvrna a rtěnka), na předběžném příběhu pro "The Prince and the Pauper" (Princ a chuďas), "Aladdin" a dalších jako "Goofy of the Apes" (Goofy a opice), "Mickey's Halloween" (Mickeyho svátek Všech svatých). S příběhem a tvarováním pomáhal u "Lvího krále," a pak zaměřil své úsilí na "Zvoníka."
Trousdale žije se svou ženou Jill a syny Nathanem a Calvinem v San Fernando Valley.

Kirk Wise
Kormidluje už svůj třetí celovečerní kreslený film. Předtím režíroval (s Garym Trousdalem) dva Disneyho největší hity - "Krásku a zvíře" (1991) a "Zvoníka u Matky boží" (1996).
Narodil se v San Franciscu a vyrostl v Palo Altu. První peníze za kreslení si vydělal v sedmi letech, když matka poslala jeho ztvárnění popeláře do soutěže juniorů v San Francisco Chronicle. Jeho příspěvek udělal dojem nejen na soutěžní porotu, která ho vyhlásila za vítěze, ale i na Správu odpadních zařízení. Ta mu pak poslala poděkování a šek za dobrou reklamu.
V páté třídě se přihlásil na kurs animace a začal vyrábět vlastní jednoduché filmy pomocí vystřihovaných a plastelínových postaviček. Na střední škole mu otec řekl o CalArts a jejich kursech animace, ve kterých pak strávil následující čtyři roky. Jako student se živil karikaturami (ty s velkou hlavou a titěrným tělem) pro Universal Studios a Magic Mountain. Na konci vysoké školy ho Disney najal na příležitostné animace pro televizní pořad "Sport Goofy in Soccermania" (Goofy a fotbalové šílenství).
Po promoci přispíval Wise animacemi a úpravami příběhu k "The Brave Little Toaster" (Odvážný malý opékač topinek), "Family Dog" (Rodinný pes) a animované části Spielbergova seriálu "Amazing Stories" (Neuvěřitelné příběhy). U Disneyho animoval "The Great Mouse Detective" a "Oliver & Company." Pak zjistil, že nejvíc ho baví tvořit příběh a postavy, a tomu se také věnoval na filmech "Oilspot and Lipstick," "Mickey at the Oscars" (Mickey a Oskarové), "The Prince and the Pauper," "The Rescuers Down Under" a "Cranium Command".
Po dokončení "Krásky a zvířete" se zapojil jako výkonný producent do prací na hraném komediálně-dobrodružném filmu "Neuvěřitelná cesta" (Homeward Bound: The Incredible Journey).


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Čtvrtek 28. 8. 2014 Svátek má Augustýn
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz