fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

75% 2516 hlasů
7.5 10 2516
film / drama, mysteriózní, science fiction, Německo/USA/Hong Kong/Singapur, , 172 min.
Cloud Atlas
Kinopremiéra v ČR a SK 22.11.2012, DVD a Blu-Ray od 20.3.2013 Magicbox

Režie: , ,
Herci: , , , , , více...


Ukázka
05:41



Vše je propojeno.
Silné a inspirativní epické drama, Atlas Mraků, z dílny předních tvůrců Lany Wachowski, Toma Tykwera a Andyho Wachowski, zkoumá, jaký dopad má rozhodnutí jednotlivců na ostatní v přítomnosti, minulosti i budoucnosti. Drama, tajemství, akce a nekonečná láska se proplétají v několika časových rovinách. Zabiják v jednom životě se v dalším stane hrdinou a akt laskavosti rozhýbe vlnu reakcí a o několik století později se stane inspirací k revoluci.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Filmová adaptace románu Davida Mitchella vypráví šest žánrově odlišných příběhů, které se odehrávají v různých časech a na různých místech od začátku 19. století až po postapokalytickou budoucnost. Film zobrazuje myšlenku kontinuální propojenosti našeho bytí a především našich činů napříč časem a prostorem, kde všechno má svoji příčinu i následek, smysl, kde se vrahova duše promění ve velkého hrdinu a kde jediný laskavý skutek v přítomnosti vyvolá revoluci v daleké budoucnosti.
Všechny komentáře k filmu 95+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Atlas mraků

Pozoruhodná filmová adaptace románu Davida Mitchella vypráví totiž šest žánrově odlišných příběhů, které se odehrávají v různých časech a na různých místech od začátku 19. století až po postapokalytickou budoucnost. Film zobrazuje myšlenku kontinuální propojenosti našeho bytí a především našich činů napříč časem a prostorem, kde všechno má svoji příčinu i následek, smysl, kde se vrahova duše promění ve velkého hrdinu a kde jediný laskavý skutek v přítomnosti vyvolá revoluci v daleké budoucnosti.


O filmu

obrazek
Příběh

Atlas mraků zkoumá představu, že následky činů různých lidských bytostí ovlivňují jejich minulost, přítomnost a budoucnost. Akce, tajemství a romantika skládají dohromady dramatický příběh jediné lidské duše, která je z vraha postupně tvarována do podoby hrdiny: jediný laskavý skutek napříč staletími vyvolá převrat v daleké budoucnosti.

Adaptace ceněného románu britského spisovatele Davida Mitchella (který v češtině vychází už podruhé, tentokrát v nakladatelství Mladá fronta) je dílem trojice kultovních filmařů - Toma Tykwera a sourozenců Andyho a Lany Wachowských. V Atlasu mraků se tak jako scenáristé a režiséři spojili tvůrci legendární sci-fi trilogie Matrix, která celosvětově vydělala víc než 1,6 miliardy dolarů, a německý režisér, kterému film Lola běží o život vynesl Independent Spirit Award a nominaci na cenu BAFTA a který se mezinárodně prosadil historickým dramatem Parfém: Příběh vraha.

V čele hvězdného obsazení září držitelé Oscara Tom Hanks, Halle Berry, Jim Broadbent a Susan Sarandon. Každý z nich - stejně jako Hugo Weaving, Hugh Grant a Jim Sturgess - v šestici navzájem úzce propojených příběhů z různých časoprostorů ztvárnil hned několik různých postav.

Mitchellova kniha, která se stala jednou z literárních událostí roku 2004, je složitě konstruovanou postmoderní koláží na hranici románového experimentu: mapuje historii lidské rasy prostřednictvím šesti příběhů z různých prostředí a dob, které zneklidňují svou útržkovitostí a nedořečeností. Hrdinové filmu v různých podobách procházejí časem, aby dělali chyby, páchali zločiny a zrazovali své přesvědčení, ale aby nakonec - prostřednictvím své víry, naděje a odvahy - zpochybnili pesimistickou tezi o osudové neměnnosti a nenapravitelnosti věčně chybující lidské povahy.

Film Atlas mraků v průběhu pěti staletí zkoumá otázky týkající se lidského života a jeho smyslu. Z kaleidoskopických obrazů nabitých dynamickou akcí, hlubokými emocemi a složitými mezilidskými vazbami se rodí dojem, že jedinec může pokračovat ve své osobní trajektorii v průběhu celých věků. Duše opakovaně prochází znovuzrozením, ale je zatěžkána předchozími proviněními. Chyby mohou být napraveny - nebo opakovány. Svoboda může být získána - nebo ztracena. Ale nepřestáváme po ní toužit.

obrazek
O projektu

„Přitahoval nás rozsah jeho myšlenek, jeho soucit s lidmi, jeho odvaha a drzost i způsob, který je současně klasický a přesto zcela nový,“ říká o románu Davida Mitchella scenáristka, režisérka a producentka Lana Wachowski. „Tematicky jde o přesah nejrůznějších hranic - rasy a pohlaví, místa i času, a je tu vyprávěný příběh o povaze lidstva. To bylo něco, co nás zaujalo na románu a co jsme měli na paměti, když jsme začali pracovat na scénáři.“

Filmaři a dlouholetí přátelé Lana a Andy Wachowski a Tom Tykwer často uvažovali o spolupráci, ale byla to právě fascinace Atlasem mraků, která je nakonec spojila. Díky nekonvenčnímu románu, považovanému za moderní mistrovské dílo, utvořili při psaní a režírování jedinečné tvůrčí společenství.

Atlas mraků využívá řady žánrů a odehrává se v minulosti, přítomnosti a budoucnosti. Ukazuje, jak události a rozhodnutí učiněná lidmi v jedné době mohou nepředvídatelnými způsoby rezonovat na časové ose a dotýkat se životů jiných lidí.

Sanfranciský právník skrývá uprchlého otroka na osudové plavbě domů z tichomořských ostrovů v roce 1849... chudý, nadaný mladý skladatel se v předválečné Británii snaží dokončit své vrcholné dílo… novinářka v roce 1973 pracuje na odvrácení katastrofy... v roce 2012 londýnský vydavatel v předvečer svého největšího úspěchu čelí nespravedlivému věznění... geneticky modifikovaná pracovnice v roce 2144 získá lidské vědomí, přestože je to v jejím světě zakázané… a v daleké, zpustošené budoucnosti kolem roku 2300 pastýř koz bojuje s výčitkami svědomí z toho, co musel udělat, aby si zachránil vlastní život.

„Klíčem k úspěchu bylo opustit myšlenku, že se jedná o šest jednotlivých příběhů. Existuje jen jediný,“ vysvětluje Andy Wachowski. „Každá z částí a časových období reflektuje v rámci filmu ty ostatní. Jelikož se všechny ty duše vyvíjejí, uvidíte, jak jsou spojeny, a sledujete jejich postupnou změnu. Každá postava je součástí celého souboru bytostí, který se věčně vrací a sdružuje v nových identitách a za nových okolností.“

„Ve vesmíru, kde je možná reinkarnace, a ve filmu, kde minulost, přítomnost a budoucnost existují současně, je smrt jen zavíráním jedněch a otevíráním dalších dveří,“ doplňuje režiséra spisovatel David Mitchell. Tímto způsobem se mohou konflikty vzniklé v jednom období řešit v úplně jiném životě, často s překvapivým výsledkem - a milenci k sobě nacházejí cestu celá dlouhá staletí.

„Část filmu tvoří právě milostný příběh, který se pohybuje napříč různými životy, ale vidíte z něj jen některé okamžiky, ne všechno najednou,“ tvrdí Lana Wachowski. „To je další z našich témat: je to právě láska, která může kdykoli změnit směr vašeho života.“

Ve hře jsou však i jiné síly.

„Postavy jsou často svědky něčeho, co může změnit jejich životy navždy a co je nutí jednat. Mohou se zachovat jako hrdinové nebo jako zbabělci. Otázka je: je historie něco víc, než jen bezpočet takových okamžiků? Formuje lidi něco víc, než jen řada rozhodnutí, která musejí udělat?,“ vysvětluje Tom Hanks, který si ve filmu zahrál šest různých postav - především doktora Henryho Goose z časově nejstaršího příběhu o plavbě Pacifikem a venkovana Zachryho v posledním příběhu, odehrávajícím se v postkatastrofické budoucnosti ve stejné zeměpisné lokaci. Dvojitý držitel Oscara však ztvárnil však i postavy Isaaca Sachse či Dermota Hogginse.

„Při čtení scénáře jsem se ptal, co jsou všichni tihle lidé zač, ale pak jejich spojení začalo být zřejmé. Jejich umělecké zápasy, jejich bitvy o život a rozhodování spojující jeden život s druhým se staly evidentními - a mne to úplně dostalo,“ říká Hanks. „Je to perfektní směsice příběhu Davida Mitchella a filmařské energie našich tří režisérů - brilantní kus filmové literatury, která zkoumá možnosti propojení lidské rasy v čase.“

Jak se vyprávění posunuje kupředu, pozornost se přesouvá z jedné skupiny hrdinů na druhou a mění se důležitost jednotlivých postav.

obrazek
„Byla to opravdu jedinečná zkušenost,“ potvrzuje Halle Berry, která ve filmu hraje stejně jako většina ostatních herců šest různých postav, především ovšem hlavní hrdinku příběhu z roku 1973, novinářku Luisu Reyovou, která rozjíždí investigativní pátrání v souvislosti s problematickou činností průmyslové korporace. Držitelka Oscara za Ples příšer si zahrála Jocastu Ayrsovou v příběhu ze 30. let a v segmentu z budoucnosti ženu Meronym.

„Nemyslím si, že budu ještě někdy součástí podobného filmu. Miluji jeho originalitu,“ přiznává Berry. „Existuje v něm řada bariér, které jsou rozbořeny, řada zajímavých konceptů - a doufejme, že to diváky donutí přemýšlet o tom, jak vlastně vnímají svět i vlastní život.“

Prvky, které oslovily Toma Tykwera a sourozence Wachowské, přilákaly k projektu i skvělé herce z celého světa. Všechny bavila možnost zahrát si vedle výrazných rolí i epizodní postavičky, ve kterých jsou pro diváka zamaskováni téměř k nepoznání.

Vedle Toma Hankse a Halle Berry posílil hereckou sestavu i britský herec Jim Broadbent, který si ve filmu zahrál pět rolí, také zahrál zestárlého hudebního skladatele Vyvyana Ayrse ze 30. let a hlavního protagonistu příběhu ze současnosti - nakladatele Cavendishe. V příběhu z Pacifiku ztvárnil držitel Oscara za psychologické drama Iris kapitána lodi Molyneuxe.

Hugo Weawing, kterého proslavila role agenta Smithe z trilogie sourozenců Wachowských Matrix, se v Atlasu mraků ujal šesti rolí, také Billa Smokea, sestru Noakesovou a Starého Georgieho.

Držitelka Oscara za drama Mrtvý muž přichází (1995), Susan Sarandon, ve filmu ztvárnila čtyři role, především ovšem madame Horroxovou a Ursulu, ale také muže - starého Inda Jusufa Sulejmana.

Britský herec Jim Sturgess, známý z hudebního filmu Across the Universe, si v Atlasu mraků zahrál protagonistu prvního příběhu Adama Ewinga, ale mihl se i v dalších šesti rolích, zvláště v obou epizodách z budoucnosti.

Sextet postav má na svém kontě i korejská herečka Doona Bae, která v epizodě z Koreje vedle hlavní hrdinky Sonmi~451 ztvárnila i další dva ženské klony.

Britský heerc James D’Arcy se v Atlasu mraků objevuje v různých rolích čtyřikrát - také jako představitel Rufuse Sixsmitha v mladé a staré verzi.

D’Arcyho talentovaný kolega a krajan Ben Whishaw se v Atlasu mraků ujal pěti partů, především však mladého hudebního skladatele Roberta Frobishera, který je hlavním hrdinou epizody odehrávající se v roce 1936.

„Byl to náročný projekt jak po stránce hloubky charakterů, romantiky a patosu, tak po stránce fyzického rozměru příběhu. Vše se odehrává na obřím plátně,“ říká producent Grant Hill, který se sourozenci Wachowskými spolupracoval už počtvrté. „Máme tady velké epické vyprávění plné honiček a neuvěřitelných prostředí, ale také je tu plno věcí k zamyšlení,“ dodává producent Stefan Arndt, produkční partner Toma Tykwera.

„Rádi točíme filmy, které jsou vzrušující, zábavné a romantické, ale také zkoumají nějaké myšlenky,“ potvrzuje Lana. „Snažíme se nabídnout mnoho úrovní nebo mnoho způsobů, jak si užívat naše filmy: vizuálně, kdy se pokoušíme ukázat publiku věci, které předtím nevidělo, a emocionálně, když chceme vytvářet napětí nebo budovat akci či romantiku tak, aby to potěšilo dítě v nás i v publiku. A nakonec se snažíme nabídnout divákům nové perspektivy pohledu nebo úvahy o velmi osobních tématech či pojmech, týkajících se každodenního života.“

obrazek
Od knihy k filmu: Vytváření souvislostí

David Mitchell své vyprávění pojal jako sérii příběhů, jež začínají postupně, jejich zápletky vyvrcholí, zastaví se a pak se jedna po druhé řeší. Filmaři však věděli, že taková struktura se pro film nehodí. Hledali proto způsob, jak román převést do filmu s pomocí prostředků standardního vyprávění. Líbilo se jim ovšem, že Mitchell každý svůj příběh vyprávěl v jiném žánru, a rozhodli se ho napodobit: jeden segment je tak dramatem, jiný romancí, další krimithrillerem - a nechybí ani komedie a futuristické sci-fi dobrodružství.

„Naše práce byla ovšem spíš intuitivní než logická,“ vysvětluje Andy Wachowski.

Scenáristé si základní scény a vztahy napsali na kartotéční lístky a pak je celé dlouhé dny organizovali do skupin, aby jednotlivé děje provázali.

„Naším cílem bylo vyvinout meta-vyprávění, provázat vše do jednoho příběhového proudu s vlastní dynamikou,“ poznamenává Tom Tykwer. Součástí filmového Atlasu mraků se tak staly i okamžiky déjà vu, v nichž se postavy sice v nové časové linii setkají poprvé, ale mají samozřejmě nejasný pocit, že se už odněkud znají.

Představa stěhování duše pak inspirovala nápad, který se stal klíčovým pro celý způsob adaptace: obsazení jednoho herce do různých rolí.

„Jak jsme diskutovali o vazbách mezi postavami v různých časech a o způsobu, jakým jedna osoba dokončuje to, co jiná začala před staletími, napadlo nás, že by mohlo jít o stejného herce,“ vzpomíná Tykwer. „Proč neudělat film založený na myšlence, že každý herec bude hrát místo jedné hned několik postav, což dohromady mapuje vývoj jedné jediné bytosti?“

Postavy se objevují v různých časech a zeměpisných lokalitách: vyprávění se odehrává v roce 1849 v Jižním Pacifiku, v roce 1936 ve Skotsku, v roce 1973 v San Franciscu, v dnešní Anglii a ve dvou fiktivních místech v budoucnosti: v Neo Soulu roku 2144 a na Havaji v roku 2346.

Postavy jsou často různých národností, což představovalo úkol pro specialisty na dialekty: William Conacher, Peggy Hall-Plessas a Julia Wilson Dickson pracovali s herci na přízvucích jejich hrdinů.

„Hraji německou Židovku a také ženu z 24. století,“ vysvětluje Halle Berry. „Byla to pro mne vzrušující představa a obrovská výzva.“

Tvůrci využili důležitý detail Mitchellovy knížky - mateřské znaménko ve tvaru komety, které čtenáři signalizuje migraci jedné duše do dalšího těla v jiném časoprostoru. Na plátně znázorňují tvůrci tuto migraci duše pomocí stejných herců, kteří se objevují jako jiné postavy v jiných časech. Znaménko se ve filmu objevuje taky, ale spíš než migraci duší jej tvůrci využili k označení těch, kdo dosáhli jistého stupně osvícení a musí udělat rozhodnutí, které může změnit směřování jejich životů nebo života ostatních. Postavy se mění, mateřské znaménko však zůstává. „Když nás napadlo, jestli by ten, kdo je jednou darebákem, nemohl být nakonec hrdinou, vynořila se otázka, jak tu transformaci provést,“ vzpomíná Lana Wachowski. „Znaménko se stalo fenomenologickým jevem. Jeho vzhled symbolizuje možnost daného jedince změnit svět.“

obrazek
O štábu a natáčení

„Rok předtím, než jsme se pustili do výroby filmu, jsme se sešli na čtyři dny v Berlíně, abychom se nad scénářem rozhodli, jak - a jestli vůbec - to celé může fungovat,“ vzpomíná producent Grant Hill. „Věděli jsme, že se na filmu sešli skvělí profesionálové a že je třeba vytvořit pro ně plán, aby mohli spojit svou palebnou sílu.“

Realizace Atlasu mraků proto byla stejně neobvyklá jako samotný projekt. Producenti se totiž rozhodli natáčet film se dvěma štáby současně. Náročné natáčení tak místo šesti měsíců trvalo jen polovinu, vyžadovalo ovšem zdvojení všech důležitých členů štábu - kameramana, výtvarníků, kostýmních návrhářů a maskérských specialistů.

V září 2011 se pustil do práce jak štáb vedený Tomem Tykwerem, tak štáb Lany a Andyho Wachowských. Sourozenci navigovali Adama Ewinga v roce 1849 při jeho námořní plavbě, vedli Sonmi v roce 2144 k její vzpouře a sledovali Zachryho ve 24. století.

Tým Wachowských zahrnoval i výtvarníka Hugha Bateupa a kameramana Johna Tolla. Bateup si v tomto filmu poprvé vyzkoušel práci samostatného výtvarníka. Předtím se ovšem už podílel na všech třech dílech Matrixu a Speed Racerovi nebo na akčním snímku Superman se vrací režiséra Bryana Singera. V rodné Austrálii sbíral zkušenosti např. na filmech Muž od Sněžné řeky nebo Muriel se vdává.

John Toll získal Oscara za Legendu o vášni a Statečné srdce a byl na něj nominován za snímek Tenká červená linie. Jeden z nejoceňovanějších kameramanů současnosti má ovšem na svém kontě i snímky Mandolína kapitána Corelliho, Poslední samuraj, Nějak se to komplikuje nebo Správci osudu. Podílel se i na ceněném televizním seriálu Perníkový táta.

Tým vedený režisérem Tomem Tykwerem zachytil osudy hudebního skladatele Roberta Frobishera v roce 1936, novinářku Luisu Reyovou odhalující temné korporátní čachry v roce 1973 a tragikomické osudy vydavatele Cavendishe v Londýně roku 2012. Součástí tohoto týmu byli i výtvarník Uli Hanisch a kameraman Frank Griebe.

Výtvarník Uli Hanisch patří k nejoceňovanějším německým specialistům ve svém oboru: na svém kontě má řadu ocenění (včetně Evropské filmové ceny) především za podíl na Parfému: Příběhu vraha. S Tomem Tykwerem však spolupracoval i na filmech Zimní spáči, Princezna a bojovník, Nebe a 3. Pro Petera Greenawaye stvořil svět jeho Dítěte z Maconu.

Kameraman Frank Griebe získal řadu cen za Parfém: Příběh vraha (včetně Evropské filmové ceny), ale na svém kontě má i další ocenění za spolupráci s Tykwerem: Německou filmovou cenu mu vynesli Zimní spáči i Lola běží o život. S Tykwerem spolupracoval i na Princezně a bojovníkovi a na Nebi (dvojí nominace na Evropskou filmovou cenu) a na snímku 3.

obrazek
Také kostýmní výtvarníci působili na Atlasu mraků dva. Kym Barrett začínala v divadle a její první prací pro film byla moderní verze Romea a Julie z dílny režiséra Baze Luhrmanna. Se sourozenci Wachowskými spolupracovala na trilogii Matrix a Speed Racerovi. Mezi další významné filmy, na nichž se podílela, patří comicsový hit Z pekla, sci-fi Den, kdy se Země zastavila či Amazing Spider-Man. Pro Metropolitní operu pracovala na kostýmech k inscenaci Shakesperovy Bouře a v roce 2011 navrhovala kostýmy pro představení Totem legendárního sdružení Cirque Du Soleil.

Pierre-Yves Gayraud patří k nejvýznamnějším francouzským kostýmním výtvarníkům posledních desetiletí. Mezinárodní kredit si získal díky Úplnému zatmění režisérky Agnes Hollad, oscarové Indočíně svého krajana, režiséra Regise Wargniera, nebo akčnímu hitu Agent beze jména Douga Limana. S Tomem Tykwerem spolupracoval Gayraud už na filmu Parfém: Příběh vraha, který mu vynesl Německou filmovou cenu za nejlepší kostýmy. Podílel se i na dvou segmentech z povídkového filmu Paříži, miluji tě - pro Tykwera a bratry Coenovy, 3D podívané Tři mušketýři režiséra Paula W. S. Andersona nebo Albertu Nobbsovi, ve kterém oblékat do mužských šatů herečku Glenn Close.

Také producenti o projekt pečovali dva: Grant Hill a Stefan Arndt.

Grant Hill získal nominaci na Oscara za Tenkou červenou linii a Strom života režiséra Terrence Malicka, ale na svém kontě má i Speed Racera sourozenců Wachowských. Podílel se i na comicsovém snímku V jako Vendeta, k němuž Wachowští napsali scénář. Byl koproducentem Cameronova Titanicu a výkonným producentem dvou pokračování Matrixu.

Hillův kolega Stefan Arndt má na svém kontě víc než dvacet titulů a jeho filmografii zdobí deset Evropských filmových cen i prestižní francouzský César. V roce 1994 s Tomem Tykwerem, Wolfgange Beckerem a Danim Levym spoluzaložil produkční společnost X Filme Creative Pool. Pod jejími křídly vznikla vysoce ceněné snímky Michaela Hanekeho Bílá stuha a Láska, Beckerův hit Good by, Lenin, a samozřejmě i většina Tykwerových a Levyho projektů.

Filmaři jako základní tábor použili studio v německém Babelsbergu. V okolí Berlína a na území Německa se natáčely i některé scény filmu. Za jinými lokacemi se však štáby musely vypravit do zahraničí: Wachowští tak odjeli na španělskou Mallorku, kde vznikaly segmenty situované do roku 1849 a do futuristických období. Tykwerův tým pracoval ve Skotsku na příbězích odehrávajících se v letech 1936, 1973 a 2012.

„Byl to báječný experiment, dospělý film o epických, dospělých myšlenkách a o tom, co obnáší filmařina,“ vzpomíná Susan Sarandon.

Herci, kteří většinou hráli několik rolí současně, museli neustále cestovat z jedné lokality do druhé.

„Celý přístup k látce i k natáčení byl dobrodružný a současně ambiciózní,“ dodává Hugh Grant, který měl radost zejména z toho, že byl obsazen proti svému hereckému typu a jednou z šesti rolí, které v Atlasu mraků ztvárnil, je i krvežíznivý kanibal.

„Lana, Andy a Tom byli pod velkým tlakem, ale nepřestávali věřit v nás jako v herce,“ poznamenává Tom Hanks. „Nabídli nám výjimečnou možnost využívat naše instinkty. Každý den jsme se pouštěli do vzrušujících nových záběrů a já jsem byl součástí velkého týmu -skutečně jednotného štábu.“

obrazek
Postprodukce

V rámci postprodukce už nebylo nutné pracovat se „zdvojenými“ funkcemi: střihačem Atlasu mraků se tak stal Alexander Berner, který už s Tomem Tykwerem spolupracoval na Parfému: Příběhu vraha (což mu vyneslo Německou filmovou cenu, již získal už v roce 1996 za drama Schlafes Bruder a dokument Wie die Zeit Vergeht). Berner se podílel i na filmech Vetřelec vs. Predátor, Resident Evil a Tři mušketýři Paula W. S. Andersona. Na svém kontě má však i snímky Dluh nebo 10 000 př. n. l. Rolanda Emmericha.

Při vytváření vizuálně komplikovaného světa Atlasu mraků hrály důležitou roli i vizuální efekty. Jejich supervizorem se stal Dan Glass, který spolupracovat se sourozenci Wachowskými už popáté. Začínal v londýnské společnosti Computer Film Company a v různých funkcích se podílel na prvních dvou částech akční série Mission: Impossible, Pláži Dannyho Boylea, Ospalé díře Tima Burtona nebo na bondovce Zítřek nikdy neumírá. Na svém kontě má Glass i akční hit Christophera Nolana Batman začíná, který mu vynesl cenu BAFTA. Dalším významným filmovým dílem, které prudce navýšilo jeho kredit, byl snímek, který získal Zlatou palmu na loňském MFF v Cannes - Strom života Terrence Malicka.

Důležité místo má ve filmu i hudba, už proto, že hrdinou jedné z šesti epizod je mladý hudební skladatel Robert Frobisher, který v roce 1936 pracuje na svém mistrovském díle, sextetu Atlas mraků. Tato skladba dala název celému multipříběhu a samozřejmě ve filmu několikrát v různých podobách zazní. To představovalo výzvu po autory hudby - Toma Tykwera, Johnnyho Klimeka a Reinholda Heila, kteří spolu ovšem nespolupracují poprvé. Zajímavým faktem je, že hudbu k filmu složili ještě před natáčením, což dokazuje, jak silnou představu o filmu měli.

Heil se už v polovině 90. let profesionálně sblížil s australským kolegou Johnnym Klimekem a společně s režisérem Tykwerem vytvořili hudební uskupení Pale 3. Ta se podílela na Tykwerových filmech Zimní spáči, Lola běží o život a Princezna a bojovník. Heil dlouhodobě spolupracoval jako pianista, textař a producent i s legendárním hudebním uskupením Nina Hagen Band. S Klimekem se nepodílel jen na Tykwerových snímcích: společně ovlivnili i hudební podobu řady dalších filmových a televizních titulů (mj. seriál Deadwood, horor režiséra George Romera Země mrtvých, válečné drama Poslední dny Sophie Schollové, které získalo nominaci na Oscara v kategorii nejlepší neanglicky mluvený film). Seriál Beze stopy jim vynesl sedm cen ASCAP, udělovaných autorům filmové a televizní hudby. Heil a Klimek pokračují v občasné spolupráci, ale těžiště své tvorby vidí v individuálních projektech.

Skupina Pale 3 má na svém kontě i skladbu In My Head, napsanou pro film sourozenců Wachowských Matrix Revolutions.

Podobné filmy

Matrix Reloaded
(The Matrix Reloaded) Neo společně s Morpheem a Trinity bojují proti počítačovým vládcům u...
zítra 00.35
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Vůně ženy
(Scent of a Woman) Slepota změnila plukovníka Franka Sladea v osamělého, zatrpklého a cyni...
zítra 04.15
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Super Wings I (12)
Dítě pyramid Seznamte se s roztomilým tryskáčem Jettem, který cestuje po celém světě, aby...
zítra 06.50
NAHRAT
ZDARMA
Prima
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Středa 20. 11. 2019 Svátek má Nikola
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz