fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

59% 12 hlasů
5.9 10 12
Česká republika, , 83 min.
Kinopremiéra v ČR 17.3.2011 v SK 5.5.2011, DVD od 28.9.2011 Magicbox

Režie: , , , více...
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:15



Co mají společné princezna, víla, zlatá rybka a vynálezce!
Celovečerní povídkový animovaný film je sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude zpěvák skupiny Chinaski.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Už dlouho se mi nestalo, abych film nedokoukal do konce. Tentokrát ano. - Prostě jen a jen blbé!!! Vyrábět seznam důvodů, proč je to blbé, snad nestojí ani za námahu. Howgh!
Všechny komentáře k filmu 2+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Autopohádky

obrazek
1. EPIZODA
O princezně která se nesmála
Stane se, že princezny si občas něco umanou a na svět se neusmějou. Zejména pokud jim hrozí svatba s nějakým nafoukaným ženichem. Pak musí přijít Honza, nebo Vendelín a nějakým fíglem princeznu rozesmát....

Režisér:Břetislav Pojar
Výtvarník: Pavel Koutský
Technika: Poloplastická technologie, kterou Břetislav Pojar úspěšně vyzkoušel již na nestárnoucích medvědech, co se potkali u Kolína. Figurky mají poloplastický reliéf a při animaci leží na průhledném skle. Inovací této technologie bylo, že všechny elementy se natáčely postupně - na klíčovacím pozadí. Pak se takto nasnímané prvky sesazovaly v počítačích vzájemně dohromady i s pozadím. Pavel Koutský v příběhu animuje i snové představy.

Obsazení:
Vypravěč a Vendelín: Pavel Liška
Princezna: Jitka Ježková
Dále hrají: Ota Jirák, Jan Maxián, Jiří Štrébl, Barbora Hrzánová, Ladislav Mrkvička

Pavel Koutský:

„Přesto, že jsme s panem Pojarem realizovali již několik flmů, zatím mezi nimi nebyl žádný "poloplastický". Přitom právě v této technologii je pan Pojar mistrem nad mistry. A my jsme zatím touto technologií nenatáčeli. Takže se stalo, že v úplném úvodu natáčení jsme si trochu nerozuměli. Pan režisér po nás něco chtěl, ale v podstatě mluvil trochu cizím jazykem...

Na druhou stranu pro něj byla zase trochu neznámá technologie počítačového spojování jednotlivých vrstev animací a pozadí. Skoro až do fnále byly animace spíše virtuální, loutky se pohybovaly každá zvlášť v bezbřehém prostoru. Pan Pojar ale velmi rychle pochopil technologii, její možnosti, výhody a nevýhody. Často se stalo, že jeden den jsme ho seznámili s určitou možností obraz postprodukčně zpracovat a druhý den už měl pro toto zpracování několik možností uplatnění.“

obrazek
2. EPIZODA
Účetní a víla
Hříšný účetní je něco jako bílá vrána. Většina účetních jsou otcové rodin nebo staří mládenci, jsou to lidé vážní. Není divu, že i účetní Pištora se jim podobal a jeho jedinou láskou bylo kochat se přírodou, což se účetním dovoluje. Jeho život se zásadně změnil, když se mu do cesty připletla krásná víla...

Režisér a výtvarník: Michal Žabka
Technika: Klasická animace loutek, tradiční technologie, ve které má český animovaný flm tak bohatou historii. Díky moderním technologiím je ale animace snímána a dále zpracována digitálně. Velmi kvalitní obraz dává vyniknout propracovaným detailům rekvizit, loutek a staveb.

Obsazení:
Účetní: Viktor Preiss
Víla: Lucie Bílá
Dále hrají: Barbora Hrzánová, Ota Jirák, Jan Maxián, Roman Hájek, Jiří Štrébl, Roman Hájek

Michal Žabka:

„Natáčení pohádky Účetní a víla jsem si opravdu užíval. Jako výtvarníka mě bavilo pracovat s retro stylem. Dohodli jsme se totiž, že každá pohádka se bude odehrávat v jiném časovém období a na mě padla 30.léta minulého století. Takže kostýmy a dekorace vycházejí z doby první republiky. Ale hlavně automobily, ty byly v té době opravdu úžasné. Díky tomu, že jsme tuto pohádku točili klasickou loutkovou animací, měli jsme na place malé zmenšeniny Škody Populár a dalších vozů, kterým svítily světla, kola se otáčela a kapota se dala otevřít. Na filmu jsme pracovali téměř rok a zlatým hřebem byla práce se skvělými herci, kteří jednotlivé postavy namluvili, Viktorem Preissem, Ladislavem Mrkvičkou, Lucií Bílou, Bárou Hrzánovou, Otou Jirákem a dalšími.“

Lucie Bílá:

Má kreslená víla je nádherná :). Animovaná pohádka mi v mém repertoáru chyběla a musím přiznat, že po této nádherné zkušenosti se těším na další příležitost. Hrát, zpívat nebo jen mluvit v pohádce je vždy za odměnu. Se svou vílou a hlavně s celým týmem lidí kolem ní jsem se náramně bavila.

obrazek
3. EPIZODA
O rybáři Maršíčkovi
Příběh o Zlaté rybce je starý snad jako rybaření samo. Ovšem v době motorizmu získává trochu jiný rozměr. Zdá se, že silný motor a nablýskané plechy nejsou na světě to nejcennější. A naopak, jsou zase úžasné věci mezi lidmi, které ani rybí král neumí vykouzlit...

Režisér: František Váša
Výtvarník: Bára Dlouhá
Technika: Velmi neobvyklá technologie papírové ploché loutky v reálném prostoru. Vypadá zdánlivě jako nejjednodušší. Opak je pravdou! Vývoj technologie animovaných papírových postaviček probíhal přes půl roku. Nebylo lehké zajistit, aby papírové fgurky pevně stály v reálném prostředí a přitom se volně pohybovaly jako loutky. Postupně ateliér zaplnilo neuvěřitelné množství fází - ručiček, hlaviček a nožiček. Hlavní animátor, pan Alfons Mensdorff Pouilly, několikrát denně obracel oči v sloup s proslovem: ”Zlatá klasická loutka...”

Obsazení:
Miroslav Táborský

František Váša:

„Pohádka O rybáři Maršíčkovi během takřka pětiletých příprav projektu doznala mnoha změn. Ale už od samého začátku bylo jasné, že se nemůžeme poměřovat s Jiřím Trnkou a Janem Werichem a jejich pohádkou O zlaté rybce, kterou původní Markova pohádka parafrázuje. Navíc se mi model o chudákovi rybáři, kterého mučí jeho žena, chamtivá semetrika, nikdy moc nelíbil. Tak jsme se s výtvarnicí Bárou Dlouhou podívali na manžele Maršíčkovi i na tu zhoubnou chamtivost trochu jinak. Zasazením pohádky do 60.let nastala potřeba zabydlet scénu předměty z té doby. Nábytek a rekvizity jsme sháněli po kamarádech, známých i bazarech, nakonec pomohli i kolegové z divadla Sklep - David Vávra, nadšený sběratel předmětů z bruselské éry a Tomáš Hanák se svou kolekcí plechových náklaďáků. A když na scéně natáčení zhoustl dopravní provoz, oprášil jsem svojí sbírku angličáků z mládí, přidal autíčka mého syna a synovců a spolu s animátory jsme si s nimi pěkně zajezdili.“

obrazek
4. EPIZODA
O Vincentovi
Příběh o Vincentovi se odehrává v nedaleké budoucnosti. To už auta skoro neexistují a tak to má geniální automobilový konstruktér a vynálezce trochu těžké....

Režisér a výtvarník: Libor Pixa
Technika: 3D technologie. Zkušený 3D autor Libor Pixa dobře ví, jaké jsou kapacity a možnosti českých 3D animátorů. Proto napsal scénář tak, aby dynamizoval hru střihem. Kromě toho může mít tato povídka přívlastek “kosmopolitní”. Některé její části vznikaly v Británii, jiné v Argentině nebo v Rumunsku.

Obsazení:
Michal Malátný

Libor Pixa:

„Povídka Vincent je realizovaná technologií počítačové animace (3D). Tato technologie umožňuje fexibilní výměnu a sdílení dat. Díky tomu mohl projekt vznikat na různých místech světa. Šlo o to, využít dostupné specialisty ve svém oboru.

Pozadí jsme dělali v Rusku, část modelu v Kostarice, animace v Rumunsku, rigging v Londýne. V průběhu tvorby tým zažil zemětřesení v Kostarice, záplavy v Čechách a požáry Rusku. Takže jediné, co se nám vyhnulo, byl snad výbuch sopky. Všechna data se soustřeďovala v Praze, kde probíhalo jejich zpracování. Na vlastní render (výpočet fnálního obrazu pomocí počítače) používáme zatím jako jediní v ČR program VRAY pro Maya. Tato technologie umožňuje v současné době nejdokonalejší simulaci povrchů a vzájemných odrazů světel. Jako jeden z posledních flmů byl tímto způsobem realizován TRON.“

Michal Malátný

„S Autopohádkami jsem strávil posledních 6 let. Během nich jsme s kapelou natočili 2 CD a odehráli desítky divadelních představení. Animovaný celovečerní flm byl náš velký sen a nemohu uvěřit, že se brzy splní. Film vnímám i jako vzpomínku na Pavla Grohmana, který pro nás Autopohádky objevil.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Pátek 28. 11. 2014 Svátek má René
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz