74% 3306 hlasů
7.4 10 3306
film / thriller, akční, dobrodružný, fantasy, science fiction, USA, , 141 min., od 12 let
The Avengers: Age of Ultron
Kinopremiéra v ČR a SK 30.4.2015, DVD od 25.11.2015 a Blu-Ray od 23.9.2015 Magicbox

01:59

Pokus miliardáře Tonyho Starka oživit program na udržení celosvětového míru skoční nezdarem a největší hrdinové světa, včetně Iron Mana, Kapitána Ameriky, Thora, Neuvěřitelného Hulka, Black Widow a Hawkeye musí čelit děsivému nebezpečí. V sázce je osud celé planety. Povstane zlovolný Ultron a jenom Avengers mu mohou zabránit v uskutečnění ďábelských plánů. Nová křehká spojenectví a nečekané zvraty jsou zárukou vzrušujícího a jedinečného akčního dobrodružství globálních rozměrů.

Komentář k filmu Oproti jedničce kde Loki byl opravdu záporák jak se patří a děj měl švih a spád, pokračování už je o třídu slabší. Možná je to dáno tím, že úhlavní nepřítel všeho lidstva je digitální postava nebo dějem nedějem, který je poskládaný z epizod. Přesto ale podívaná, kterou stojí za to vidět! Party u pana Železného Starka nemá chybu. :thumbsup:
Všechny komentáře k filmu 40+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Avengers už jednou prokázali své schopnosti, zábavnost i komerční potenciál, proto bylo zřejmé, že se s nimi opět shledáme. Tentokrát jim jde po krku umělá inteligence jménem Ultron.    Marvel rozděluje své série filmů na jednotlivé fáze, které bývají rozděleny vždy hlavní „týmovkou“, kde se sejdou všichni klaďasové a rozdají si to s nepřítelem v takovém rozsahu, že by se ani Michael Bay (např. Transformers) nemusel stydět.    Avengers se snaží dobýt pevnost Hydry a vypořádat se s ní jednou provždy. Jak se dalo předpokládat, do pevnosti se dostanou, tam však zjistí několik důležitých skutečností ohledně žezla, které v minulém filmu používal Loki. Hydra totiž žezlo využila na experimenty, jejichž výsledkem jsou dvě mocné bytosti, Pietro a Wanda Maximoffovi. Pietro získal nadpřirozenou rychlost, se kterou se nemůže měřit žádný z Avengerů a Wanda umí vysílat proudy energie, především však dokáže řádně pomotat lidskou mysl. Pietro a Wanda uniknou a jejich další osudy vý... Celá recenze

Popis filmu Avengers: Age of Ultron

Šestice komiksových superhrdinů ve složení Hulk, Kapitán Amerika, Iron Man, Thor, Hawkeye, Black Widow se tentokrát utkají s robotem Ultronem, kterého vyrobil Tony Stark v rámci svého programu na udržení celosvětového míru. Ten se ovšem nezdařil a hvězdný tým bude mít co dělat, aby způsobené škody napravil a zabránil Ultronovi v ovládnutí světa a jeho následném zničení. A aby toho nebylo málo, musí bojovat ještě proti geneticky upraveným dvojčatům Scarlet Witch a Quicksilverovi, která jim nadělají plno starostí.

<>Obrázek nenalezen<> V roce 2014 společnost Marvel Studios úspěšně pokračovala ve své řadě úspěchů u diváků i kritiků premiérou kasovních trháků Captain America: Návrat prvního Avengera a prvním filmem z nové série Strážci Galaxie, který se stal nejúspěšnějším americkým filmem roku a utržil v USA 333,2 milionu dolarů a celosvětově 772,8 milionu dolarů. Snímek Captain America: Návrat prvního Avengera pak za první víkend utržil 95 milionů dolarů a následně celosvětově utržil více než 711 milionů dolarů.

V roce 2013 Kevin Feige produkoval obrovské hity Thor: Temný svět a Iron Man 3. První z těchto filmů utržil po světě přes 644 milionů dolarů a druhý celkem 1,2 miliardy dolarů. V roce 2012 pak Feige produkoval kritikou velice ceněný snímek Avengers, jenž se svými 207,4 miliony dolarů za první víkend v amerických kinech nastolil nový historický rekord. Film pak po světě utržil přes 1,5 miliardy dolarů a stal se nejúspěšnějším filmem společnosti Disney v USA i po celém světě.

V létě 2011 uvedla společnost Marvel do kin úspěšně snímek Thor s Chrisem Hemsworthem v hlavní roli a také snímek Captain America: První Avenger s Chrisem Evansem. Oba tyto filmy se ihned po premiéře ocitli na první příčce žebříčků návštěvnosti a utržily celkově po světě přes 800 milionů dolarů. V roce 2010 se během premiérového víkendu snímek Iron Man 2 s Robertem Downeym Jr., Gwyneth Paltrow, Donem Cheadlem, Scarlett Johansson a Mickeym Rourkem taktéž ocitl na první příčce žebříčku návštěvnosti s tržbami 128,1 milionu dolarů.

V létě 2008 společnost Marvel produkovala letní hity Iron Man a Neuvěřitelný Hulk. Snímek Iron Man, ve kterém si Robert Downey Jr. poprvé oblékl svůj superhrdinský oblek a objevil se po boku Terrence Howarda, Jeffa Bridgese a Gwyneth Paltrow, měl premiéru v květnu 2008 a ihned sklidil velké úspěchy. Během premiérového víkendu utržil přes 100 milionů dolarů a na první příčce žebříčku návštěvnosti se udržel další dva týdny. V červnu 2008 pak měl premiéru snímek Neuvěřitelný Hulk, který se toho roku stal druhým filmem, jenž se ihned po premiéře ocitl na první příčce žebříčku návštěvnosti.

Prezident společnosti Marvel Studios a producent snímku Avengers: Age of Ultron Kevin Feige vysvětluje, proč se společnosti Marvel daří s jejím stále se rozšiřujícím filmovým světem sklízet tak výjimečné úspěchy. „Nám všem v Marvelu šlo vždy v první řadě o vytvoření zajímavých a dynamických postav, které mají nějaké nedostatky,“ popisuje Feige. „Zábavnost filmů od Marvelu a zejména pak série Avengers spočívá v tom, že nejde jen o pozoruhodnou podívanou, nejde jenom o superschopnosti, ale také o to, že tu máme k dispozici všechny ty úžasné postavy, které se spolu setkávají a komunikují způsobem, jakým by to v jejich vlastních filmech nebylo nikdy možné.“

„Současně jsme také úspěšní díky tomu, že vždy hledíme kupředu,“ pokračuje producent. „Jakmile nějaký projekt dokončíme a věnujeme mu veškerou péči, kterou vyžaduje, ať už jde o samotné natáčení či o vzbuzení patřičného zájmu o něj a celou s ním související marketingovou kampaň, ihned se pouštíme do něčeho dalšího, takže jsme v našich plánech neustále alespoň tři nebo čtyři filmy v předstihu.“

Pro tvůrce filmu byla práce na příběhu snímku Avengers: Age of Ultron zcela novou výzvou, neboť bylo nutno zajistit, že události tohoto snímku budou ovlivněny tím, co se odehrálo v předchozích filmech společnosti Marvel. „Od konce prvních Avengers se v našem světě stala celá řada různých věcí,“ oznamuje producent Kevin Feige. „Máme za sebou všechny snímky z druhé fáze našeho filmového světa. Tony Stark přišel o svůj dům, zbavil se reaktoru ve své hrudi a přehodnocuje svůj život a svou roli coby Iron Mana. Thor se vrátil do Asgardu a rozhodl se, že nechce být králem. Místo toho se vrátil na Zemi a zasvětil svůj život ochraně jejích obyvatel, a S.H.I.E.L.D. se v průběhu událostí filmu Captain America: Návrat prvního Avengera zcela zhroutil poté, co se ukázalo, že se ve skutečnosti už řadu let jednalo o organizaci Hydra. Tyhle události za sebou zanechaly spoustu nedořešených problémů.“

Vzhledem k tomu, jak klíčové je, aby dějové linie jednotlivých filmů postupovaly kupředu tak, aby na nich mohly budovat další děj nejen jednotlivé samostatné filmové série, ale také celý filmový svět společnosti Marvel, dodává vedoucí výroby Louis D'Esposito, že chtěli, „aby celá série i film samotný působily svěže a svébytně, ale současně musí také zapadat do událostí, které se mohou odehrát o dva nebo tři filmy později. Myslím, že jsme měli opravdu velké štěstí, že se nám podařilo najít rovnováhu mezi objevováním nových směrů a uplatněním zápletek, které pomohou udržet pohromadě dějové linie filmů mimo sérii Avengers. Takže když se první Avengers stali jedním z nejúspěšnějších filmů v dějinách, šlo nám v první řadě o to, aby všechny filmy, na které bude snímek Avengers: Age of Ultron navazovat, sehrály tu správnou roli při tvorbě jeho příběhu.“

Prvním krokem v procesu vzniku pokračování snímku Avengers bylo zjistit, jakým způsobem se film rozhodne svůj příběh divákům podat. Tento úkol měl na svých bedrech zcela bezvýhradně režisér a scenárista Joss Whedon.

Whedon, který je od úspěchu snímku Avengers konzultantem při vzniku všech následujících snímku společnosti Marvel, vysvětluje svůj přístup k filmovému světu této společnosti. „Být pro filmový svět Marvelu v posledních několika letech takovým velkým zvířetem byla obrovská zábava,“ říká Whedon. „Je důležité zachovat si ten nenapodobitelný styl, kdy divákům víceméně sdělujete, že ano, budete nás mít rádi a ano, jsme trochu praštění. Je s námi legrace, když byste to asi nečekali, a umíme být velice vážní, když byste to nečekali. Ale současně musíte zajistit, aby každý z filmů - a zejména pak ty ze série Avengers - měl svůj vlastní styl.“

„Pokud se snažíte přijít s pokračováním Avengers, v první řadě si musíte ujasnit, co si počnete se všemi těmi postavami,“ pokračuje Whedon. „V tomhle filmu jich mám na starosti podstatně víc! Avengers jsou poměrně dysfunkčním týmem a mně se líbila představa, že je uvidíme se jako tým chovat, což jen zdůrazní skutečnost, že by rozhodně týmem být neměli.“

„Základní myšlenkou našeho pokračování je také to, že teď každý na světě ví o existenci Avengers a superhrdinů a padouchů a všemožných podivností,“ dodává. „Ale pro mě to je skvělé, protože jsem toužil po filmu, který bude odlišný. Chtěl jsem, aby měl odlišnou dynamiku. První díl byl zcela jednoznačně o sestavování samotného týmu, a druhý díl je o tom, jak se tým trhá na kusy.“

Scenárista a režisér také připouští, že mu filmový svět společnosti Marvel poskytuje nepřeberné množství skvělých postav, ztvárněných výtečnými herci, ale říká k tomu: „Finta je v tom nenechat se tím zahltit, protože rozhodně nechcete, aby váš film působil přecpaně a přeplácaně.“

„Po Avengers se cosi změnilo,“ pokračuje. „Všichni o nich vědí a oni o sobě teď dávají trochu víc vědět a tak nějak jsou mezi námi. Nemusejí se schovávat ve svých vlastních soukromých světech. Mají své vlastní příběhy a je na nich skvělé to, že ve vás takový tým nepůsobí dojmem, jako že je někdo svolal čistě z povinnosti, navzájem se velice dobře motivují. Právě kombinace postav jsou tím, co tenhle film činí zábavným a neuvěřitelně zajímavým.“

Rozhodování o tom, jak bude scénář vypadat a které z dějových linií v něm budou mít významnější roli, se datuje už do roku 2012, kdy se natáčel první díl této série. „První rozhovory o tom, co by mělo být k vidění v Avengers 2, probíhaly už během natáčení prvního dílu v Albuquerque,“ vzpomíná producent Kevin Feige. „Vzpomínám si, že jsme točili scénu v laboratoři, kdy se všichni Avengers poprvé společně setkávají, a oni se začali dohadovat a hádat a v téhle scéně bylo tolik úžasných okamžiků, že jsme je dali i do traileru. Během jednoho z natáčecích dní v téhle laboratoři se Joss rozhovořil o pokračování a my jsme zmínili Ultrona a to, jakým způsobem bychom případně něco takového mohli úspěšně realizovat. Bavili jsme se o tom, že by na jeho vzniku měl samozřejmě svůj podíl Tony, a právě při těchto raných diskusích jsme vypracovali základní koncept celého filmu.“

„Jak jsme se blížili počátečním fázím jeho vzniku, bylo zábavné myslet opět na to, že se Captain America, Thor, Iron Man, Hulk, Hawkeye, Black Widow a Fury znovu ocitnou na jednom plátně,“ pokračuje Feige. „Myslím, že se dá říci, že Avengers byli o tom, jak se všichni členové týmu poprvé setkali. V případě tohoto filmu se už znají, takže jsme měli pocit, že se tu otevírá prostor pro velké množství humoru i konfliktů, což je pro nás v Marvelu velice důležité. Myslím, že jednou ze skvělých věcí, se kterými v rámci tohoto filmu Joss přišel, byly nečekané kombinace jeho postav.“

Učinit z Ultrona padoucha tohoto filmu bylo Whedonovým záměrem od samého počátku, navzdory závěrečné scéně ve filmu Avengers, v níž se objevovala postava Thanose. „Z mého pohledu byl Thanos vždycky určený až pro třetí film, protože je to v podstatě bůh,“ vysvětluje Whedon. „Je čímsi jako nejvyšším představitelem zla a to je pro mě spojené s Teseraktem, protože jsem příšerně starý. Jiní ho mají spojeného s rukavicí nekonečna, ale ty nejlepší týmové comicsové minisérie obvykle spojovala postava Thanose a všem dokázal pořádně zatopit. Takže nápad na to, že je původcem tohohle všeho, mi připadala naprosto přirozená.“

„Když ho diváci spatřili v Avengers, všichni si říkali, že nepochybně bude příštím padouchem a že si pro něj připravujeme půdu,“ pokračuje. „Tak jsem to ale nezamýšlel. Chtěl jsem tím sdělit, že jsme se ocitli ve velkém a temném vesmíru a on stojí za vším, co se v něm děje. Od začátku jsem pro tenhle film plánoval Ultrona.“

Úkol vdechnout Ultronovi život Whedona vracel až do jeho dětství. „Postava Ultrona se coby padouch v Avengers objevuje od mého dětství,“ říká Whedon. „Byl to zlý zabijácký robot, který opravdu nenávidí Avengers a dokáže se duplikovat.“

„Moc rád jsem si četl staré zdroje o Ultronovi, ale když se do nich ponoříte a nastudujete si je, zjistíte, že v podstatě jenom pořád opakuje, že všechny zničí,“ zamýšlí se. „Jeho aspekt vražedného dítěte mě fascinoval, ale ihned bylo jasné, že ačkoliv musíme divákům ukázat hrozbu, vyplývající z toho, jak jeho mysl funguje, je třeba na to jít naprosto opačným způsobem a udělat ho velice prchlivého a neustále rozzlobeného.“

„Stejně tak jsem potřeboval přijít na to, jaká osoba by v sobě ukrývala tolik hněvu a jak by se to projevovalo. Potřeboval jsem také zjistit, jakým způsobem ho vytvořit dostatečně zajímavého. Jak z něj udělat postavu, která se svou povahou podobá Lokimu, a je tedy sympatická a mnohovrstevná a nejedná se o jednoznačného padoucha,“ uzavírá Whedon.

<>Obrázek nenalezen<> „Hrozbou v prvním filmu byl samozřejmě Loki,“ dodává Kevin Feige. „To bylo pro Thora velice osobní, a navíc se jednalo o velice mocného Asgarďana. S někým se na něčem dohodl, což mu umožnilo ovládat mimozemskou armádu, která sehrála velkou roli v bojích v rámci celého filmu, ale v tomto díle jsme chtěli, aby byla hrozba ještě větší a co nejskutečnější. Ultron byl správnou volbou, protože je jedním z nejslavnějších padouchů, se kterými kdy Avengers bojovali, a je také jedním z nejmocnějších. Skutečnost, že se dokáže duplikovat a každý Ultron je skutečně jím samotným, je opravdu úžasná. Existují tisíce Ultronů nižší úrovně a on je všemi z nich a dokáže jejich prostřednictvím promlouvat, což bylo celkově velice lákavé.“

Když bylo rozhodnuto o příběhu, usoudili tvůrci filmu, že by bylo vhodné ho obohatit o jistou globální složku. „Vždycky jsme Avengers považovali za hrdiny celého světa,“ říká Kevin Feige. „Nejsou pouze američtí, nezaměřují se jen na jeden region, jsou veskrze globální, a výsledky prvního filmu tomu odpovídaly. Když jsme začali pracovat na příběhu druhého dílu, věděli jsme, že chceme, aby je příběh zavedl mimo New York. Část tohoto filmu se sice v New Yorku stále odehrává, ale chtěli jsme Avengers vyslat do vzdálenějších částí světa, takže se jedná o plnohodnotné celosvětové dobrodružství.“

„Klíčem k vyváženosti těchhle filmů vždycky byly obří a překrásné dekorace, ale musíte se také vydat do exteriérů a poznávat svět,“ míní vedoucí výroby Jeremy Latcham. „Musíte zvětšit svůj záběr, a právě o to jsme se opravdu upřímně snažili v případě filmu Avengers: Age of Ultron. Chtěli jsme se vydat na nová místa, která jsme zatím ve filmech až tak moc neměli možnost spatřit, jako například Soul, Jižní Korea, centrum Johannesburgu, Jihoafrická republika či údolí Aosta v severní Itálii. Nové lokace filmu skutečně dodávají na svěžesti a ukazují nám, že Avengers chrání celý svět.“

„Chtěli jsme, aby byl první film velkolepý, ale v případě tohoto jsem se chtěl posunout ještě dál, ale současně jsem chtěl, aby měl širší záběr a byl globálnější,“ říká Joss Whedon. „Chtěli jsme se podívat na Avengers a na dopad, který na svět mají. V prvním filmu jsme celý tým dali dohromady, což působilo jako takřka nemožný úkol. Ale pak si musíte položit otázku, zda, když už jste je tedy dali dohromady, jsou schopni společně fungovat, a také zda jsou světu užiteční a jak je ten vnímá. A jaký to má dopad na to, co si o sobě myslí oni sami? Takže je skvělé mít možnost vše pojmout velkolepěji a místo pokusů o napodobení jistých míst v ateliéru se na ta místa skutečně vydat a vnímat naplno tamní atmosféru a architekturu, což filmu dodává na věrohodnosti. Když hned několik hlavních postav vytváříte pomocí počítačové grafiky, pak rozhodně potřebujete filmu dodat na uvěřitelnosti využitím skutečných exteriérů.“

Oscarová kostymérka Alexandra Byrne se znovu vrací, aby oblékla členy týmu Avengers. Tentokrát ale byla tato zkušená kostymérka postavena před některé zcela nové výzvy. „Myslím, že asi největší výzvou v případě tohoto filmu byl celkový počet superhrdinů, kteří se v něm objevují,“ soudí Byrne. „Zajistit, aby všichni vypadali tak, jak mají, aby jejich kostýmy dávaly smysl, celkové množství kostýmů, uvědomování si, kdo je čí dvojník, kolik je kaskadérů - všechno se to velice rychle komplikuje.“

„Natáčejí navíc na několika kontinentech, takže do věci vstupuje také logistika,“ dodává Byrne. „Mám ten nejskvělejší tým na světě, takže mám skvělé možnosti, co se rozdělování práce týče, ale při takovémto množství cestování je to zkrátka stále dřina.“

Jak ale Byrne zdůrazňuje, natáčení pokračování má také své výhody: „Příjemné na natáčení pokračování je to, že můžete vzít všechny své zkušenosti z prvního dílu a odrazit se od nich. Takže například Thor má náročný kostým - nejde o džíny a trička. Při natáčení je často zavěšen na lanech, musí být hodně pohyblivý, hodně se pracuje s kovy. Kov není ohebný, takže jak zajistíte, aby se kostým choval tak, jak je třeba? Na Thorově kostýmu pracuji celkově už potřetí a myslím, že Chris vypadá skvěle.“

Ve filmu Avengers: Age of Ultron uvidí diváci Thora poprvé v oblečení pro volný čas. „Chris Hemsworth svou postavu zná naprosto dokonale, on prostě Thorem je,“ vysvětluje Byrne to, jak při tvorbě tohoto kostýmu postupovala. „Chtěli jsme, aby jeho oblečení stále odkazovalo na to, kým je, ale bylo to stále běžné oblečení. Muselo se jednat o jistý rozpor. Pokud Thora obléknete do něčeho stylizovaného, bude to působit absurdně, protože se jedná o velmi teatrálně působící postavu. Takže šlo v zásadě o to, abychom našli oblečení, vhodné pro Chrisovu siluetu. Chtěl mít džíny, takže jsme se zamysleli nad tím, co půjde k džínám. Chtěli jsme pro něj sako, takže co s tím? Nakonec jsme zmíněné sako vyvážili velice neformálním tričkem a dospěli tak ke zmíněnému rozporu.“

Robert Downey Jr. toužil po tom, aby Tony Stark tentokrát působil poněkud sofistikovaněji, a Byrne vysvětluje, jak k tomtu požadavku přistupovali: „Místo toho, abychom mu navrhli oblek, jsme se rozhodli nechat mu ho ušít v Savile Row, což znamenalo asi pět zkoušek a spoustu práce, ale být v Londýně má své výhody.“

Jednou z nejzajímavějších a nejpraktičtějších změn, co se kostýmů týče, byly velice vítané elastické kalhoty pro Hulka. Vedoucí výroby Jeremy Latcham tento klíčový prvek Hulkova šatníku vysvětluje: „Banner má obrovskou hrůzu z toho stát se Hulkem, protože ví, že jakmile se v Hulka promění, vždy existuje riziko, že se něco přihodí. Současně ale ví, že Hulk je hrdina, takže je ochoten to riskovat. Ale jednou z věcí, které jsou na proměně v Hulka opravdu velmi nepříjemné, je to, že když se proměníte zpátky v obyčejného člověka, máte ze svého původního oblečení jen popadané cáry, což může být poněkud nespolečenské. Takže jsme Bruce Bannera vybavili elastickými kalhotami, které nosí pod svými klasickými. Padnou mu naprosto dokonale a jsou schopny vydržet jeho proměny. Má teď tedy skutečnou uniformu, kterou má stále na sobě, ať už je právě Hulk nebo Bruce Banner, což poněkud tlumí jednu z nepříjemných stránek proměny v Hulka.“

Hawkeye dostal nový kabát, výslovně navržený pro tento film, a jeho kostým celkově se dočkal různých drobných změn. „Na začátku filmu Avengers bojují v zasněženém lese a Hawkeye má svou klasickou uniformu, kterou jsme viděli v prvním filmu, ale současně jsme ji chtěli trochu změnit, takže jsme jeho zbroj mírně upravili a doplnili rukávy a celý kostým teď má docela jiné linie,“ říká Jeremy Latcham. „Naše kostymérka Alex Byrne a Ryan Meinerding, náš konceptualista, mu také společně navrhli úžasný kabát.“

Když došla řada na tvorbu kostýmů pro dvě nové postavy, Wandu a Pietra Maximoffovy, měla před sebou Byrne zcela nepopsaný list. „V případě obou těchto postav platilo, že pocházejí ze Sokovie ve východní Evropě, a potřebovali jsme, aby diváci věřili, že tam vyrůstali jako sirotci. Poté se v jejich stylizaci postupně více přesouváme k jejich superhrdinské podobě, která tedy vychází z toho, co nosili běžně, a toto oblečení prošlo jistým vývojem.“

„V případě Wandy jsem se inspirovala velkým množstvím východoevropských módních stylů a etničtějším oblečením,“ dodává Byrne. „Jednalo se o zajímavou kombinaci běžného oblečení s kostýmem a se superhrdiny, a byla to velice zajímavá evoluce.“

Co se Pietra neboli Quicksilvera týče, klíčem k jeho postavě jsou rychlost a aerodynamika, takže i jeho kostým musí právě tyto prvky respektovat. „Aaron má úžasnou postavu a pohybuje se velice sportovním a baletním stylem. Je velmi elegantní, takže v jeho případě můžete bez problémů pracovat se svislými liniemi a přiléhavými prvky.“

„Kostýmy jsou v případě filmů se superhrdiny velice choulostivým tématem,“ shrnuje Joss Whedon. „V některých případech nechceme zavádět žádné zbytečné změny. Líbí se nám to, co se nám líbí, ale kostýmy se v každém z filmů poněkud mění. Obecně jsme rádi, když můžeme přijít s nějakými inovacemi, ale současně musíme vědět, s kým máme tu čest.“

Medvědí princ
(The Bearskin Prince aka Der Prinz im Bärenfell) Ďábel změnil krásného prince v obludu por...
dnes 07.40