60% 1704 hlasů
6 10 1704
film / thriller, akční, dobrodružný, fantasy, USA, , 113 min., od 12 let
Kinopremiéra v ČR 17.2.2005, DVD od 21.9.2005 Warner, Blu-Ray od 11.7.2012 Magicbox

01:20

Poslední štvanice začíná ...
Hluboko v poušti vůdci upírů oživili stvoření, které stálo na počátku jejich rasy. Legendární Dracula nyní vystupuje pod jménem Drake a disponuje schopnostmi, které byly dosud upírům odpírány. Aby to bylo pro Bladea ještě komplikovanější, rozvine proti němu rada upírských předáků širokou škálu nových bojových taktik, ke kterým zneužijí i své kontakty na vyšších místech. V očích FBI se Blade pojednou stává zabijáckou zrůdou, kterou je třeba stůj co stůj polapit. Po konfliktu Bladea a jeho rádce Whistlera s agentem Cumberlandem a jeho muži je nad slunce jasnější, že Blade bude potřebovat pomoc. Neochotně se spojí s lidskými lovci upírů, které vede Whistlerova dcera Abigail a spolu se slepou vědkyní Sommerfieldovou pracují na "konečném řešení upírské otázky". Blíží se poslední bitva, ve které je v sázce rovnováha světa a zachování lidského rodu. Nemrtví se však své vlády nad světem nevzdají tak lehce ...

Komentář k filmu Od kdy upírům nevadí světlo a sluneční svit je nerozloží na popel? Ve dvojce museli mít filtry... Jakto, že Parker Posey má na krku kříž a nic se jí neděje? A ještě jak je možné, že na Bladea, Hannibala a... Jessicu Biel nikdo nezavolal Chocholouškovu lítačku se svěracími kazajkami, když chodí vyoblíkaní jak z roll play games (ta blbost jak se nerdi oblíkají za elfy... je to tohle, ne?) za bíleho dne ověšeni zbraněmi a vším možným... Když chci točit další díl nečeho... tak si ku*va snad prvně zjistím jak to v té sérii chodím, ne?
Všechny komentáře k filmu 45+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2, Oficiální stránka 3, Oficiální stránka 4    Videotéka: přidat si do ní film

Výslech a policejní stanici.  - Kolik jste zabil lidí, Blade? 30, 40, nebo dokonce 50?  - 1182. Ale všichni s nimi spolupracovali...    Upírobijec je zpátky! Můžeme zase obdivovat bleskové zpopelňování darebů se stomatologickými odchylkami. Co naplat, že je celková myšlenka filmu navlas podobná předchozí dvojce, komerční úspěch přikázal točit Trinity stůj co stůj.    Aby se divák nemusel ujišťovat, že si promítač spletl kotouče, tak Goyer na rozlišení filmů přidal pár vynucených změn. Nejpozitivnější je postava nebezpečné Abigail, divák si musí vždy přece přijít na své. Dál už to je jen nudný hlavní záporňák, aneb inspirace Mumií, a pak se přidá trochu pseudopopulární genetiky takže máme kromě konečného upírského řešení i roztomilé vetřelčí psíky na straně zla.    Našince možná ještě potěší, že už Wesley nekazí nebohé české upírky, děj se totiž odstěhoval z uliček staré Prahy do neonové černě amerického velkoměsta. Co sdělit závěrem? Snad že je... Celá recenze
vip007, 4 z 10

Popis filmu Blade: Trinity

Upíři v čele s Danicou Talosovou vyhledají v syrské poušti pyramidu, v níž spí superupír Dagon. Potřebují ho k boji proti Bladeovi a vzorek jeho krve k tomu, aby umožnili upírům pohyb na denním světle. Zatímco Blade zlikviduje další z upírských skrýší, nastraží na něj protivníci past. Její vinou se lovec stane středem pozornosti policie a bezpečnostních složek, takže zanedlouho vtrhne do Whistlerovy továrny komando FBI, vedené agenty Cumberlandem a Halem. V boji se sice Whistlerovi podaří zničit počítačová data, v následné explozi však patrně přijde o život. Blade je zajat, když však přizná vraždu více než tisícovky upírů a jejich přisluhovačů, je pokládán za pomateného psychopata. Psychiatr Vance, který je jeho případem pověřen, je však jedním z přisluhovačů a přivolá Danicou vedené upíry. V poslední chvíli Bladea nečekaně zachrání ozbrojený Hannibal King a odvážná lukostřelkyně Abigail. Patří k organizaci Nočních lovců, kteří stejně jako Blade bojují s upíry. V jejich štábu se Blade seznámí se zbraňovým expertem Dexem, slepou vědkyní Sommerfieldovou, která vymyslela virus proti upírům, a její dcerou Zoe. Aby byl virus účinnější, je třeba získat vzorek Dagonovy krve. Blade se s Nočními lovci neochotně spojí, začnou likvidovat přisluhovače upírů a pátrat po jejich hlavním sídle. Téměř se jim podaří superupíra zlikvidovat, ten však v poslední chvíli zraní Hannibala a uprchne. Později zatímco Blade s Abigail objeví a zlikviduje velkou krevní banku, Dagon pronikne do skrýše spolku, unese Hannibala a Zoe a zbytek lovců pobije. Dvojice se ozbrojí v jednom z úkrytů spolku a vydá se do závěrečné bitvy. USA 2004, akční fantasy thriller.

<>Obrázek nenalezen<> Z filmu Blade se v roce 1998 stal divácký hit, jehož závratné výdělky byly v roce 2002 překonány dílem Blade 2. Blade: Trinity přivádí na scénu upírobijce Bladea potřetí, neboť před ním stojí dosud největší výzva. Scenárista všech tří filmů, a tentokrát i režisér, David S. Goyer, nabízí své vysvětlení, proč si diváci sérii tak oblíbili a proč žádají další díly: "Filmy o Bladeovi spojuje určitý druh integrity. Jejich podstata zůstává stále stejná. Všechny díly jsou temné a nekompromisní. První díl přišel v době, kdy bylo obecenstvo zvyklé na vycizelované filmy o superhrdinech ... vlastně v té době přicházely do kin filmy bez hrotů a hran. Lidé začali očekávat něco ostřejšího a přímějšího. Série Blade má svůj vlastní specifický styl. A bezesporu má dodnes vliv na jiné filmy a televizní série." Sám režisér Goyer přiznává, že je fascinován nejen vývojem postavy Bladea, ale i ostatních aktérů, kteří jsou doslova ve válce sami se sebou. "Vždy mě přitahovali spíš antihrdinové. A v hájemství filmů založených na komiksech z vydavatelství Marvel Comics je Blade tou nejtemnější postavou, jakou si jen dokážete představit. Je hrdinou sám sobě navzdory, prožívá hluboké vnitřní konflikty, a není to ani nadvakrát kladná postava. Podobně jako u Bladea je tomu i u postavy Clinta Eastwooda ve filmu Nesmiřitelní. Blade je vystaven tlaku, který jej dovede k činům ve prospěch lidské rasy, která si však jeho pomoci vůbec neváží. Tento druh hrdinů mi vždy připadal nesmírně zajímavý."

Pro třetí kolo boje mezi lidmi a upíry vytvořil Goyer dvě propojené dějové linie, které před Bladea staví několik obtížných výzev. "Upíři se tentokrát rozhodli dostat Bladea naprosto mimo hru - kvůli lsti jej honí FBI a policie, čímž nevědomky dělají za upíry špinavou práci. Když FBI nakonec Bladea polapí, musí chtě nechtě přijmout pomoc Hannibala Kinga a Abigail Whistler, kteří se jakožto členové Nighstalkerů stávají jeho spojenci pro ´třetí fázi lovu´. Jejich stezky vedou přímo k původci všeho zla, Drakeovi, který je stár téměř sedm tisíc let, a stojí za všemi příběhy o nenasytném Drákulovi. Drake je nadán schopností, která byla dosud vyhrazena jen Bladeovi - může se pohybovat za dne. Rasa upírů se domnívá, že oživením Drakea získají jeho genetický kód, který jim zajistí ochranu vůči dennímu světlu. Upíři věří tomu, že za sedm tisíciletí se jejich rodová linie znečistila křížením s lidmi a je na čase to napravit - a s tím získat i možnost znovu spatřit slunce."

Tvůrčí záměr
Jedním z klíčových prvků trilogie je to, že příběhy jsou zasazeny do "reálného" světa. "Ve filmech o Bladeovi jsme se snažili neopouštět rámec ´určité´ realističnosti. Proto jsme se pokusili vysvětlit fenomén upírství s pomocí vědeckých kategorií. V našem vidění to není žádný nadpřirozený jev, ale virus, který postupně mění tělo svého nositele v novou životní formu. Upíři jsou přes mnohé podobnosti s lidmi přece jen jiný biologický druh. A mohou plodit další. Takže vlastně nejsou zase až tak úplně nemrtví. Samozřejmě si upravujeme realitu podle toho, jak se nám to hodí! V Blade: Trinity se pokoušíme ukázat, co by se stalo, kdyby upíři v našem světě reálně existovali a jak by na Bladea reagovaly represivní složky. Náš svět nepřipouští, že by byl ohrožen upíry, takže Blade je v něm nahlížen jako naprostý psychopat a společnosti nebezpečný živel. A protože pokaždé když zprovodí nějakého upíra ze světa, promění se rázem jeho mrtvola v hromádku prachu, není ani důkazů, že všechno to, o čem mluví, je pravda a ne bachorky."

Producentka filmů, Lynn Harris vysvětluje: "Pokusili jsme se udělat každý film jinak. Nejsilnější stránkou prvního dílu byla skutečnost, že byl zasazen do reálného světa. Blade: Trinity však v otázce ukotvení v realitě zachází ještě mnohem dále. Bladeova totožnost je nyní známa policii, FBI i médiím. V prvním díle to byl vyloženě undergroundový hrdina. Blade 2 se hodně soustředil na precizní masky a zvláštní efekty, a jakkoli i tohle je ve trojce k vidění, fokus tvůrců je zaměřen spíše na akci a bojová umění. No a také jsme našim hrdinům dali do rukou pár zajímavých hraček na střílení." Producent Peter Frankfurt doplňuje obraz toho, jak se liší Blade: Trinity od svých předchůdců: "Druhý díl byl stále hodně undergroundový a oproti dílu prvnímu byl mnohem více stylizovaný. Obstál sám o sobě. Třetí díl si klade za cíl navrátit se zpět do světa, ze kterého Blade vzešel, a zachytit téměř dokumentárním stylem útržky z bojů dvou nesmiřitelných ras.

Náš kameraman Gabriel Beristain pracoval již na dvojce a některými z důvodů proč tak nadšeně přijal práci na Blade: Trinity byla možnost pracovat s Davidem S. Goyerem a také to, že jsme chtěli natočit něco úplně jiného než minule. Což pro něj byla výzva." Skutečnost, že se scenárista Goyer nakonec stal režisérem, je logickým vyústěním tvůrčího procesu, jak to ostatně osvětluje i producentka Lynn Harris: "Byl to přece především David, který spolu s Wesley Snipesem vymyslel úspěšnou sérii. Napsal všechny tři scénáře, nikdo jiných se na nich nepodílel, takže zná Bladeův svět důkladně ze všech stran. Postava Bladea jako taková samozřejmě stojí především na Wesleyovi, ale kdo jiný než ten, kdo s tím vším začal, by měl převzít štafetu?" Sám Goyer vysvětluje svůj příspěvek sérii následovně: "je to opravdu zajímavý posun. Když jsem s Bladem začal, netušil jsem, že budu dělat na třech filmech. U prvního dílu jsem byl jen scenárista, u druhého již scenárista a producent, no a u trojky jsem již scenárista, producent i režisér."

Goyer si také přál zachovat onen pocit akcelerace, který přímo tryskal z prvních dvou úspěšných dílů. "Je to opravdu velká výzva. Jsme ve třetím dějství a musíme překonat sami sebe, "připouští Goyer. Aby dokreslil to, čím se třetí díl liší od svých předchůdců, uvádí následující rozdíl: "V tomto filmu je mnohem více humoru než v předchozích dvou. Je to vědomá volba. Blade se osvobodil od veškerého strachu a má chuť to pořádně rozjet. Proto je ve filmu mnohem více černého humoru, a jakkoli nikdy nesklouzne do bláznivé komedie, myslím, že diváci budou překvapeni, jak legrační film je." Film Blade: Trinity také Goyerovi poskytl několik příležitostí inkorporovat do filmu scény, které se nedostaly do předchozích dvou. "Je několik scén, které musely být z toho či onoho důvodu vystřiženy. Jednou z nich je scéna, která se u prvního filmu nedostala do finálního sestřihu a objevila se až na DVD v sekci vystřižených scén - ovšem i tak ve velmi osekané verzi, jakkoli osvětluje kardinální otázku ´jak by se upíři nadále živili, kdyby ovládli celou planetu?´ Tentokrát jsme vše mohli natočit tak, jak jsem si to vysnil, dokonce v mnohem bombastičtějším duchu. Myslím, že s tím publikum bude spokojeno. Druhým úhelným kamenem ve trojce je obrovská honička, která byla původně plánována pro Blade 2, ale z důvodu relativně nízkého rozpočtu nakonec padla pod stůl.

<>Obrázek nenalezen<> Tentokrát jsme natočili celou osmistránkovou akční sekvenci přesně tak, jak byla zamýšlena pro dvojku." Není pochyb o tom, že herec Wesley Snipes si postavou Bladea již natolik osvojil, že si v ní nedokážeme představit někoho jiného. David S. Goyer vzpomíná na rané stádium tvůrčího procesu: "Když mě poprvé napadlo převést Bladea na plátno, vyjádřilo studio své přesvědčení, že jsou v zásadě jen tři herci, kteří by jej mohli ztvárnit: Wesley Snipes, Denzel Washington a Laurence Fishburne. Pro mě však byl dokonalým představitelem Bladea pouze Wesley. Když jsem psal scénář prvního filmu, představoval jsem si jeho. Má skvělý trénink v bojových uměních, takže je tato představa naprosto přirozená. Je mu vrozený smysl pro akci, pohyb a tanec. Je to však také herec s klasickým vzděláním. Ačkoliv je Blade poměrně nemluvná postava, Wesleyho herectví jej vybavuje hustou sítí jemných nuancí. Když si s Wesleyem procházíme první verzi scénáře, většinou vyškrtneme spoustu Bladeových dialogů. Vždy je velkou výzvou neudělat postavu příliš ukecanou. Je třeba talentovaného představitele, aby si skrze roli proklestil cestu a oživil ji, prostě aby z něj nebyl jen toporný panák či akční figurka. "

Tentokrát však Bladeovi přibylo několik zapálených spolubojovníků. Je nade vší pochybnost, že díky hvězdám typu Jessica Biel, Ryan Reynolds, Parker Posey, Natasha Lyonne a profesionální wrestler Triple H si film najde nové diváky. Producentka Lynn Harris k tomu říká: "Je to ta nejrozmanitější herecká sešlost, jakou jsme kdy ve filmech o Bladeovi měli. Díky Triple H, Ryanovi a Jessice jsme tak říkajíc získali ´novou krev´, která jisto jistě zaujme nové fanoušky." Jak však Wesley Snipes osvětluje, udržet divákovo nadšení ve vysokých hodnotách i u třetího dílu není vůbec jednoduché: "Je to docela zápřah, protože se snažíme překonat sami sebe, chceme dát diváků více než minule. Snažíme se být tvořivější a méně se opakovat. Vyžaduje to trochu více pozornosti a soustředění, protože musíme ´kopat hlouběji.´"

Lokace
Film Blade: Trinity je zasazen do současného moderního světa, vzhled filmu a pocit z něj by se tudíž měl odlišovat od jeho předchůdců. Kameraman Gabriel Beristein osvětluje rozdíl mezi jednotlivými díly série: "Filmy Blade a Blade 2 byly prodchnuty gotickými prvky. Vím, že mě režisér dvojky, Guillermo Del Toro, za má slova asi bude nenávidět, ale jeho film měl spoustu gotických rysů. Nyní tomu tak není. Měl by vzbuzovat ´městské´ či ´fyzické´ pocity. Je to film, který se odehrává ve městě, které je reálné. Vůbec poprvé se Blade dostává do křížku s opravdovými lidmi, což film posunuje na úplně jinou úroveň. Což ostatně nutí i mou kameru, aby se na tuto úroveň dostala také." David S. Goyer také zdůrazňuje význam odlišného barevného podání jednotlivých dílů série: "Barevná škála v prvním Bladeovi pokrývala hodně modrých odstínů. V Blade 2 bylo hodně okrové a žluté. Trojku jsme natáčeli v kanadském Vancouveru a tam je hodně zeleně a ve dne v noci tam svítí spousta zářivek.

Místní nařízení ve Vancouveru vyžadují po majitelích kancelářských budov užívat zelených skel, což jsem se rozhodl využít. Vancouver je často nazýván ´Smaragdovým městem´ a ačkoliv umístění příběhu do tohoto města není záměrné, rozhodli jsme, že všudypřítomná zeleň se do filmu nakonec promítne." Téma výrazného architektonického zpracování se táhne jako červená nit celým světem Blade: Trinity a je přítomno ve zpracování každého detailu, počínaje policejní stanicí a konče ´Wellness Institutem´ Dr. Vance. Ne náhodou je Phoenix Tower, kde sídlí upírské vedení, tím nejmodernějším, nejúhlednějším a nejčistějším místem široko daleko. Podtržením ´městského pocitu´ z filmu je i apokalyptické vyvrcholení boje Bladea, Abigail a jejích Nighstalkerů s upíry, které je umístěno právě do tohoto výškového objektu. "O upírech je známo," říká návrhář dekorací Chris Gorak, "že je zabijí UV záření. Na celé věci je nejironičtější to, že Phoenix Tower je jako skleník. Nechtěli jsme, aby žili někde v podzemí jako červi, takže pro nás byl velkou výzvou celkový design budovy. Proto jsme hledali nějaký druh termálních technologií, například takové věci, které používá NASA, které by vystihly to, že UV záření je pro upíry smrtelné, ale i tak je Phoenix Tower plná zařízení, které sluneční světlo alespoň odráží. Kráse slunečního svitu se nic nevyrovná - a i upíři to chtějí zakusit ve formě, která pro ně nebude nebezpečná."

Zbraně proti upírům
Film Blade: Trinity je kromě akčních scén i svéráznou přehlídkou účinných zbraní proti upířím agresorům. Jakožto vůdkyně Nightstalkerů používá Abigail spoustu netradičních zbraní, které jsou prodlouženou rukou jejích bojových technik - ať už je to sada nožů na pružině ukrytá u zápěstí, čepel ve špičce boty či revolvery s kulkami ze speciální slitiny. Zdaleka nejzajímavější zbraní je však skládací luk, z nějž vystřeluje šípy se stříbrnými hroty. Tyto hroty ukrývají velmi nepříjemné překvapení - kapsli, která vydává UV záření - které v těle upíra bezprostředně po nárazu exploduje. Unikátní luk byl na přání filmařů navržen a zkonstruován v dílnách Archery Research v arizonském městě Tucson s tím, že jeho váha nesmí překročit 12 kilogramů. Zakázka tohoto druhu byla pro firmu velkou výzvou, protože běžně produkuje luky, které váží 30kg a více. "Abigail má pěkných pár bojových hraček," říká Jessica Biel. "Skládací luk je neobyčejně silná zbraň, má takový odpich, že s ní prostřelíte naprosto cokoliv. I neprůstřelnou vestu, což je opravdu senzační. Ani se mě neptejte, jakou paseku nadělají detonační šípy a laserová mačeta, která člověka hravě rozetne vedví. Trošku to zasyčí a rázem je s nimi amen, " vtipkuje představitelka neohrožené Abigail.

U postavy Hannibala Kinga je kladen důraz na nadlidskou sílu a širokou paletu palných zbraní. "King má některé reflexy a schopnosti jako upír, ostatně po určitou dobu jím byl, takže je trochu hbitější a silnější než průměrný člověk, " vysvětluje Ryan Reynolds a hned se dává do popisu zbraní, jak reálných, tak vytvořených speciálně pro film, které používá. "King má u sebe asi sto palných zbraní. Když mě navlékli do kostýmu, strčili mi nějakou pistoli kam to jen šlo. Dokonce i když jsem skoro nahý a jdu ráno ze sprchy, už se mi na těle pohybuje nějaká ostře nabitá ´stříkačka´. Celkově má moje postava několik menších pistolí na noze a jeden velký ´Beefeater´ u pasu, nepočítám-li zbraň, které říkáme ´Bone Jack´, což je modifikovaná verze reálné armádní pušky. U ní si střelec může vybírat ze tří druhů munice - buď užije malé raketky, nebo náboje s kapslí s UV, či střelivo obzvláště vhodné pro lov upírů, pěkně nabroušené kolíky!"

Wesley Snipes
obrazek Narodil se na Floridě ve městě Orlando. Záhy poté se rodiče odstěhovali do Jižního Bronxu, kde Wesley získal základní vzdělání. Později se rodina navrátila zpět do Orlanda, kde navštěvoval střední uměleckou školu. Již na střední škole zformoval spolu se spolužáky malý loutkový soubor, který hrál v parcích. V roce 1980 se Snipes vrátil do New Yorku, kde se měl stát "hercem důkladně připraveným pro role na amerických pódiích." Průlom do světa filmu přišel v roce 1985, kdy hrál s Goldie Hawn v komedii Wildcats, poté následovalo video Michaela Jacksona Bad (v režii Martina Scorseseho) a hraný film Streets of Gold, kde si je všiml režisér Spike Lee. Od první poloviny 90. let hraje jak ve filmech ceněných kritikou, tak těch, které si nekladou žádné vysoké cíle: Přepadení ve vzduchu, Vycházející slunce, Demolition Man, Zóna úniku, ... Ovládá několik bojových umění: karate, kung-fu a capoeiru.

Kris Kristofferson
obrazek Mimo jiné zpěvák a autor desítek písní, díky čemuž je v countryové Síni slávy. Narodil se v texaském Brownswille v rodině armádního generála. Během jeho dětství se rodina často stěhovala a tak střední školu dokončil v kalifornském San Mateu. "Poutnický úděl" se mu dostal hluboko pod kůži, protože prakticky celá 70. léta strávil ve svém mikrobusu na cestách z jednoho koncertu na druhý. Dodnes tráví na koncertních šňůrách minimálně třetinu roku. Je spolu s Johnny Cashem, Willie Nelsonem a Waylon Jenningsem počítán mezi nejvýznamnější americké countryové zpěváky. Jeho životopis je však co se povolání týče mnohem košatější - živil se i jako básník, armádní pilot, krátce učil na vojenské akademii West Point, neváhal vzít ani místo vrátného ve studiích Columbia, byl barmanem i pilotem vrtulníku, který létal s dělníky na ropná pole v Perském zálivu. Jeho filmová kariéra se rozjela v těsném spojení s kariérou hudební. Poprvé se na plátně objevil v roce 1971 a od té doby hrál v několika diváckých hitech (Zrodila se hvězda, Pat Garrett a Billy the Kid, Limbo, Konvoj, Okamžik záblesku, samozřejmě všech třech dílech série Blade, ...).

David S. Goyer
Je dlouholetým fanouškem temných komiksových dobrodružství. Kromě série Blade se podílel i na adaptaci uznávaných kultovních snímků Vrána a Smrtihlav (jenž slavný kritik Roger Ebert označil za film roku 1998). Svůj první scénář prodal studiu ve 22 letech a to z něj po masivních úpravách vytvořilo propadák Death Warrant (v hlavní roli Jean-Claude Van Damme). Poté vyzkoušel žánr sci-fi thrilleru (Vládci loutek) a ryzí akce (Kickboxer 2), přičemž se dosud nejvíce proslavil scénáři k sérii Blade. Goyerův režijní debut ZigZag však byl, oproti očekávání, spíše z komediálního soudku - vypráví o dvojce hrdinů z donucení, kteří se vydávají vrátit vysokou částku ukradených peněz. Zdá se, že režie třetího dílu Bladea jej přivede do vod, kde se cítí nejbezpečněji, studio New Line mu totiž nabídlo režii hned dvou snímků - duchařského hororu Alone a komiksu Y: The Last Man.

Gabriel Beristain
Je synem úspěšného mexického herce Louise Beristaina a již v mládí se začal pohybovat ve světě nezávislého mexického filmu. Poté přemístil do Anglie, kde studoval na prestižní National Film and Television School, kde se věnoval politicko-sociálnímu a ekologickému dokumentu. V roce 1987 získal Zlatého medvěda za Carvaggio Dereka Jarmena. O čtyři roky později se přestěhoval do Los Angeles, kde se dnes podílí na vizuální stránce filmů jako S.W.A.T či Kruh 2.

Život je boj
(Fighting) Sean nemá peníze, byt ani holku. Jedinou jeho předností jsou pěsti, se kterými ...
dnes 14.00