fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

84% 442 hlasů
8.4 10 442
biografický / drama / hudební, USA/Velká Británie, , 134 min., od 12 let
Kinopremiéra v ČR a SK 1.11.2018 s titulky

Film v kinech
kina  
PrahaPremiere Cinemas Praha Hostivař 21:25
OstravaCineStar 14:40
Hradec KrálovéCineStar 16:15
BrnoLucerna 20:30
ProstějovMetro 70 20:30
České BudějoviceCineStar IGY 18:30
Frýdek-MístekNová scéna Vlast - Digitální kino 16:30
OlomoucPremiere Cinemas Olomouc 13:30
PlzeňCineStar 18:00
PardubiceCineStar 20:50
Mladá BoleslavCineStar 14:20
ZlínGolden Apple Cinema Zlín 18:00
JihlavaCineStar 15:45
LiberecCineStar 21:10
OpavaCineStar 14:30


Režie: ,
Herci: , , , ,


Ukázka


Jediná věc pozoruhodnější než jejich muzika je jeho příběh.
Jediné, co je pozoruhodnější než jejich muzika, je jeho příběh. Bohemian Rhapsody popisuje hudební dráhu i nekontrolovatelnou životní spirálu Freddie Mercuryho od založení skupiny Queen až po památný koncert Live Aid v roce 1985.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Film jsem docela probrečela, ale je nádherný. Géniové to nemají lehké.
Všechny komentáře k filmu 5+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Bohemian Rhapsody

Film Bohemian Rhapsody je oslavou rockové skupiny Queen, jejich hudby a především Freddieho Mercuryho, který svou tvorbou i životem vzdoroval všem myslitelným stereotypům, díky čemuž se stal jedním z nejvýraznějších umělců na světě. Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Jejich příběh začíná bleskovým startem, pokračuje neřízenou životní spirálou a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět.


O filmu

obrazek
Film začíná a končí nezapomenutelným vystoupením skupiny Queen na koncertu Live Aid. Live Aid byla jednou z nejdůležitějších kulturních událostí 80. let, která svedla dohromady největší světové hvězdy, které 13. července 1985 koncertovaly na dvou pódiích, na londýnském stadionu Wembley a stadionu Johna F. Kennedyho v Philadephii. Organizátoři koncertu Bob Geldof a Midge Ure chtěli získat prostředky pro hladomorem postiženou Etiopii. Koncert byl jedním z největších satelitních a televizních přenosů všech dob, celková sledovanost byla 1,9 miliardy diváků ve 150 zemích světa.

Obsazení filmu

Vyhledání správných herců bylo nesmírně složité, zejména když šlo o roli Freddieho Mercuryho. Role byla velmi náročná. Herec musel být schopen nejen vyjádřit Mercuryho emociální složitost, ale vzhledem k mnoha přehráváním živých představení porozumět i pohybům a tanci, což byla důležitá část Mercuryho osobní stylizace na pódiu.

Graham King popisuje emotivní cestu, kterou Mercury během svého života prošel: „Freddie byl chlápek, který se jen tak nevzdal. Byl to bojovník. Být přistěhovalcem nebylo tehdy ve Velké Británii snadné. Nestal se hvězdou hned, nebyl to žádný úspěch přes noc. Musel bojovat, nebrat „ne“ jako odpověď, nebyl negativistický a po každém kopanci přišel s něčím větším a lepším. Proto byla skupina Queen se svou hudbou tak úspěšná. Kdykoliv pomyslíte na něco skvělého od Queen, proletí vám hlavou písnička.

Držitele ceny Emmy®, Ramiho Maleka, hvězdu seriálu Mr. Robot a rodáka z Los Angeles, vybrali tvůrci filmu pro roli Mercuryho. Rami Malek měl hudbu Queen rád a byl nadšený, že bude mít možnost dozvědět se víc o svém hudebním oblíbenci. „Věděl jsem, že Queen mají ohromné množství příznivců a Freddie Mercury byl ikonou a hrdinou pro mnoho lidí“, říká Malek. „Ale nemyslím, že bych dokázal zcela pochopit, jak obrovský vliv měl na lidi po celém světě. Queen mají neskutečné množství fanoušků. Já byl vždycky jedním z nich, a když jsem začal pátrat víc, zjistil jsem, že Queen začali už v 70. letech, kdy všichni měli dlouhé vlasy, černé nehty a nosili hodně výstřední oblečení. Myslím, že většina lidí si vybavuje Freddieho jako nakrátko ostříhaného, svalnatého muže s knírkem, oblečeného v nátělníku, a překypujícího sebevědomím a mužností. Bylo úžasné poznat jeho jiné verze.“

Malekovy prvotní obavy z role tak ikonické postavy brzy opadly.

„Když se rozhodnete hrát Freddieho Mercuryho, pomyslíte si, může se mi to vůbec podařit?“, říká Malek. „Tak jsem k tomu přistoupil jako k jakékoliv jiné roli. Ukázal jsem to, čeho dosáhl ve svých vystoupeních - jeho schopnost ovládnout pódium, jeho zpěv, hraní na piano - a uprostřed toho všeho jsem objevil velmi složitého muže, který se snažil najít sebe samého. To bylo něco, od čeho jsem se mohl odrazit: kdybych mohl začít zde, byl bych schopen položit základní kámen a získat jistotu udělat všechny ty ostatní věci.“

„Freddie byl obdařen naprosto nepopiratelnou přitažlivostí“, pokračuje Malek. „Když byl na jevišti, v ruce držel půlku mikrofonu, nebo seděl u piana, cítil, že dokáže cokoliv. Bylo to kouzelné, jak dokázal zapůsobit na publikum, každý to mohl pocítit - přiblížil se k vám, jako byste byli jedinou osobou v místnosti - a právě tenhle kontakt z něj dělal tak pozoruhodného, přímo revolučního, naprosto jedinečného umělce naší i jakékoliv jiné doby.“

Členy skupiny - Briana Maye, Rogera Taylora a Johna Deacona - hrají Gwilym Lee, Ben Hardy a Joe Mazzello.

Pro Gwilyma Leea, který se nedávno objevil v britském televizním seriálu Jamestown a Vraždy v Midsomeru, bylo přímo nemožné odmítnout roli kytaristy Queen Briana Maye. „Je to skutečně potěšení hrát takovou kultovní postavu ze skupiny, kterou milovalo tolik lidí“, říká Lee. „Také se mi líbilo, že film vypráví velmi lidský příběh, kde jsou tito věhlasní rockoví bohové vykresleni jako skutečné osobnosti. Byli to dříči, a neměli to v Británii snadné. Vyjeli na turné do Japonska a přistáli tam do naprostého chaosu. Zbožňovali je, ale když se vrátili domů, nedělo se nic.“

„Skupina byla jako rodina, potřebovali jeden druhého“, pokračuje Lee. „Brian měl nějaké problémy s otcem. Studoval úspěšně astrofyziku, připravoval se na doktorát a studium nakonec ukončil kvůli kapele, což jeho otec vůbec neschvaloval. A to až do chvíle, kdy v polovině 70. let společně šli na Madison Square Garden, kam Brian přivezl otce Concordem a ubytoval ho v pětihvězdičkovém hotelu; pak otec konečně porozuměl.“

obrazek
Lee byl rozhodnutý, že jeho role nebude jen pouhým ztvárněním. „Chtěl jsem se pokusit najít to, co Briana pohánělo dál“, vysvětluje. „Jedním z problémů, na které jsem při tom narazil, je to, že mnoho materiálu o Brianu Mayovi a skupině jsou rozhovory, a v rozhovoru ukazujete ze sebe to, co chcete, aby svět viděl a co není tak úplně autentické. Snažil jsem se nahlédnout za všechny ty záběry a zvukové záznamy, abych zjistil, co Briana rozčílí nebo dojme, a jak se v takových okamžicích chová, protože to jsou právě ty situace, kdy vidíte skutečnou osobu. Měl jsem tu čest setkat se s ním v době, kdy probíhaly všechny přípravy na natáčení. Přišel přímo ke mně a vzal mě kolem ramen. Byl nadšený a ochotný pomoci, nikdy jsem z jeho strany nezaznamenal nic než nadšení a podporu. Dokonce i v ten den, kdy jsme točili scénu, kde nahrávám sólo pro „Bohemian Rhapsody“, což byl okamžik, kterého jsem se děsil. Ale cítil jsem se v jeho přítomnosti naprosto v pohodě.“

Ben Hardy (televizní seriál z produkce BBC The Woman in White, Hrdinové ohně) hraje bubeníka Rogera Taylora, který fungoval jako konzultant pro film spolu s Brianem Mayem. „Měl jsem z role Rogera Taylora docela strach. Je to fantastický bubeník, a já jsem v životě na bubny nesáhl. Což jsem samozřejmě nepřiznal, když jsem se o roli ucházel! Řekl jsem, že umím bubnovat, režisér řekl „Okay, to je skvělý, můžete z toho udělat video?“ A já na to řekl něco jako „no jo, jo, jasně.“ Šel jsem domů, koupil jsem si tu nejlevnější sadu bicích, na kterou jsem narazil, a pár týdnů jsem se denně učil. Něco jsem pak nahrál pro casting. A naštěstí to stačilo. A pak začala skutečná práce - 10 hodin intenzívního bubnování s učitelem Brettem Morganem. Byl to třeskutý kurz hry na bicí.“

Hardy se soustředil především na to, aby si osvojil Taylorův styl bubnování. „Roger má pár triků, které udělají z jeho bubnování skutečnou show“, vysvětluje herec. „Rád roztočí paličku, jen jednou. A vždycky míří na okraj malého bubnu, na hraně snare bubínku a kůže se vytváří skutečně působivý zvuk. Když hraje, působí velmi pompézně, pohyby rukou připomínají rány bičem. Také lije pivo na floor tom buben, takže když na něj pak bubnuje, pivo stříká všude kolem. Pokusil jsem se to vše použít a moc mi to pomohlo v mém ztvárnění Rogera. Po pár záběrech jsem byl celý od piva, ale byla to sranda.“

Jedním z nejtěžších Hardyho úkolů bylo hrát skutečnou osobu, která stále žije, což nikdy předtím nedělal. Upřímně přiznal, že mu chvíli trvalo uvědomit si, že se po něm nežádá, aby ze sebe udělal Taylora, ale spíše aby „vystihl podstatu Rogera, a to co nejvýrazněji, a přitom se neodkláněl od scénáře a posloužil tak účelu filmu. Jakmile jsem tohle pochopil, cítil jsem se mnohem uvolněněji.“

„Byl jsem hodně nervózní, když jsem se měl setkat s Rogerem“, říká Hardy. „Sledoval jsem jeho videozáznamy celé týdny, skoro jsem měl pocit, jako bych ho pronásledoval! Při prvním setkání jsem se bál, jak to bude vnímat, že ho mám hrát já, ale byl velmi vstřícný a chápal situaci, věděl, že když se točí film o skutečných životních událostech, nese to s sebou i jistou míru tvůrčí svobody. Dal mi dokonce i malou lekci bubnování, a to byla poslední kapka pro moje nervy. Když řekl „tak jo, sedni si a ukaž mi, co umíš“, byl jsem zděšený. Ale moc mi pomohl a hodně mě toho naučil.“

Čtvrtého člena kapely, baskytaristu Johna „Deacy“ Deacona, hraje americký herec Joe Mazzello, známý z filmu Jurský park a z televizního seriálu z produkce HBO Pacifik.

obrazek
Design, kostýmy a lokality

Vzhledem k tématu filmu, skupině a jejímu frontmanovi není nijak překvapující, že celkový design, kostýmy a lokality byly ve filmu klíčovým prvkem. Péřové boa, kožešinový hermelín, sametové pláště, mramorové koupelny, pozlacení lvi - na cokoliv si vzpomenete, to ve filmu je.

Úkolem vytvořit ten správný vzhled byl pověřen Aaron Haye, jehož zkušené oči vyhledaly ty správné lokality, jako třeba Bovingdon Airfield v Hertfordshire, překrásné mistrovské dílo art deco Hornsey Town Hall v severním Londýně, LH2 Studios v západním Londýně, proslulý noční klub Heaven a edwardiánskou nádheru - Bromley Town Hall v jihovýchodním Londýně.

Produkce využila budovu Gillette v jihozápadním Londýně k natáčení velké části záběrů, včetně těch z 50. letech na Zanzibaru, kde můžeme vidět Freddieho coby dítě, ale i jeviště Top of the Pops, Capitol Radio, Bulsarovic rodinný dům, Garden Lodge, i hotel v Rio de Janeiru, statek, kde Freddie složil „Bohemian Rhapsody“ a tři nahrávací studia.

Haye začal pátrat po obrázcích Queen a Mercuryho. Po pečlivém prohledávání tisíců fotek, většinou nedatovaných, byli schopni vytvořit časovou osu od 70. let až do roku 1986 - nápovědou byl Freddieho účes, který se v průběhu let stále víc a víc zkracoval.

Hayeovi a jeho týmu ohromně pomohl Brian May, který jim poskytl i snímky ze svého archivu, stejně jako Peter Freestone, Freddieho osobní asistent. „Pro naše pátrání bylo tohle vše nedocenitelné, pomohlo nám to posunout se o obrovský kus kupředu, než kde bychom bývali byli, kdybychom sbírali tyto věci z veřejných zdrojů a knih“, říká Haye. „Možnost jít do Brianova domu a probrat se jeho osobními archivy, mimochodem velmi obsáhlými, byla naprosto úžasná. Uschoval si každý útržek vstupenky, každý plakát, každé album, které vydali. Dokonce i nějaké kousky z jejich šatníku, které pak herci měli ve filmu.“

Jedním z důležitých míst byl i dům Freddieho rodiny ve Felthamu v Middlesexu. Haye a jeho tým měli štěstí a mohli navštívit dům Bulsarovic rodiny, ve kterém nyní bydlí jiná rodina. „Být v pokoji, kde byla Freddieho ložnice, bylo naprosto neuvěřitelné“, říká. „Pro natáčení jsem dům i jeho sousedy udělali trochu větší a přidali jsme k tomu trochu našich vlastních představ. Freddie je zde mladý student, takže Haye vytvořil ložnici naplněnou sešity plnými kreseb a skic. Chtěli jsme, aby i architektonický pohled vyprávěl příběh místa, kde vyrůstal, i ekonomické poměry, v jakých se nacházel, a zahrnuli jsme tam i jisté vizuální vlivy z Indie a Zanzibaru.“

obrazek
Hudba

Jednou z klíčových pozic pro film byl supervisor hudby. Nesnadného úkolu vytvořit soundtrack pro film za použití skutečného hlasu Freddieho Mercuryho, hlasové imitace i hlasu Ramiho Maleka se ujala Becky Bentham.

Po diskusi s režisérem a producentem začala Becky Bentham třídit jednotlivé písně podle toho, zda se jedná o živě nahrávané představení nebo videoklip. Po ověření, jakým množstvím nahrávek, od doprovodných hlasů až po vokály, disponuje, vytvořila Becky Bentham seznam požadavků na přípravu pro každou filmovou sekci. Seřadila podklady pro každou nahrávku a takto připravené zaslala hercům, aby mohli trénovat s učiteli hlasy i hru na nástroje.

„S Bohemian Rhapsody jsme měli štěstí, protože jsme měli přístup ke všem původním hlasovým záznamům a původním nahrávkám kapely“, říká Becky Bentham. „Kromě toho jsme nahráli imitace pro ty sekce filmu, pro které nahrávky neexistovaly, a také nahrávky Ramiho Maleka, čímž jsme sestavili jakousi knihovnu záznamů, ze které jsme pak vytvořili co nejautentičtější soundtrack.“

U všech scén se zpěvem Becky Bentham požadovala, aby herci zpívali spolu s již nahranými písněmi. „Je to důležité, protože je patrný pohyb hrdla a obličejových svalů“, vysvětluje.

„I když se to může zdát jako to nejtěžší, scény z koncertu Live Aid byly pro natáčení ty nejsnadnější“, říká Bentham, „protože všechno bylo již nahrané, byla to jen otázka dost hlasitého přehrání, aby se skupina dostala do té správné nálady.“

Bentham pochválila Maleka i ostatní herce. „Je to poklona hercům, věnovali hodiny spolu se svými učiteli, abychom tohoto dosáhli“, říká Bentham. „Ben Hardy uměl trochu hrát na bicí, takže jsme měli na čem stavět. Gwilym Lee hrál dobře na kytaru a Joe Mazzello si dokázal poradit s baskytarou. Stejně jako Rami strávili mnoho hodin prací na předpřipravených nahrávkách. Kvůli Ramimu jsme nahráli hlasové imitace, poskytli i filmové záznamy, aby měl možnost kontrolovat jak hlasovou, tak i vizuální stránku role a byl si jistý, že fyzické napodobení, od pohybů těla až po způsob dýchání, je co nejvěrnější.“

Zvukové nahrávání proběhlo v legendárním londýnském studiu Abbey Road Studios. „Vzpomínám si, jak Rami přišel na naše první nahrávání, jen tak vzhlédl a uviděl obrázek Queen a Freddieho, který jakoby se díval přímo na něj. Svým způsobem to bylo zneklidňující, ale na druhou stranu i souhlasné.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pondělí 10. 12. 2018 Svátek má Julie
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz