fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

65% 2886 hlasů
6.5 10 2886
film / thriller, akční, drama, science fiction, USA, , 124 min., od 12 let
The Day After Tomorrow
Kinopremiéra v ČR 27.5.2004, DVD od 1.10.2004 Bonton, Blu-Ray od 23.1.2013 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:39



Strhující podívaná od režiséra filmu Den nezávislosti.
Výzkumy klimatologa Jacka Halla, naznačují, že by globální oteplování mohlo spustit prudkou a katastrofální změnu zemského klimatu. Všechno začalo, když se Hall stal svědkem odlomení ledové kry o velikosti Rhode Islandu z antarktického ledového pole. Na celé zeměkouli následovaly prudké změny počasí: v Tokiu padaly kroupy o velikosti grapefruitu, rekordy lámající hurikán řádil na Havaji, v Dillí napadl sníh a přes Los Angeles se přehnala ničivá série tornád. Profesor Rapsona potvrdil Jackovy nejhorší obavy: tyto prudké změny počasí jsou příznakem velké globální změny. Množství vody z tajících polárních ledovců narušilo mořské proudy stabilizující náš klimatický systém. Globální oteplování posunulo planetu na pokraj nové doby ledové, která nastane během jedné globální superbouře ...
Zatímco Jack varuje Bílý dům před blížící se klimatickou změnou, jeho sedmnáctiletý syn Sam uvízl v New Yorku. Obyvatelstvo je evakuováno na jih, avšak Jack míří na sever zachránit Sama. Ale ani Jack není připraven na to, co se stane - jemu, jeho synovi a jeho planetě.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Toto dielo príbehovo nemá čo ponúknuť na svoju stopáž, zo začiatku síce toto dielo diváka zaujme ale postupom času nudí a nudí! Skrátka je tu množstvo nudných či nič nehovoriacich dialógov, ktoré diváka priam uspávajú. Ešte k tomu ten nedôveryhodný herecky výkon Dennisa Quaida toto dielo posúva na béčkovu úroveň! HOD:55%.PS: Je tu doba ľadová :-)
Všechny komentáře k filmu 85+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2, Oficiální stránka 3    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Den poté

Klimatolog Jack Hall marně varuje před důsledky globálního oteplování. Změna podnebí však přijde nečekaně rychle a severní polokouli zasáhne ničivá ledová bouře. Část obyvatel Spojených států se sice stačí evakuovat, ale svět se propadá do chaosu. Jack zamíří do New Yorku, aby zachránil svého sedmnáctiletého syna Sama. Ten se svou dívkou a s přáteli uvízl v sevření ledového krunýře v knihovně na Manhattanu.


O filmu

obrazek
Co když začíná nová doba ledová? Taková otázka straší klimatologa Jacka, jehož výzkumy naznačují, že by globální oteplování mohlo spustit prudkou a katastrofální změnu zemského klimatu. Jeho průzkum ledovcového jádra v Antarktidě dokazuje, že k takové události došlo již před 10.000 lety. Proto teď varuje státní úředníky, že by stejná situace mohla nastat znovu, ale jeho varování přichází pozdě.

Všechno začalo, když se Hall stal svědkem odlomení ledové kry o velikosti Rhode Islandu z Antarktického ledového pole. Na celé zeměkouli následovaly prudké změny počasí: v Tokiu padaly kroupy o velikosti grapefruitu, rekordy lámající hurikán řádil na Hawaii, v New Delhi napadl sníh a přes Los Angeles se přehnala ničivá série tornád.
Telefonát ze Skotska od kolegy profesora Rapsona potvrdil Jackovy nejhorší obavy: tyto prudké změny počasí jsou příznakem velké globální změny. Množství vody z tajících polárních ledovců narušilo mořské proudy stabilizující náš klimatický systém. Globální oteplování posunulo planetu na pokraj nové doby ledové, která nastane během jedné globální super bouře.

Zatímco Jack varuje Bílý dům před blížící se klimatickou změnou, jeho sedmnáctiletý syn Sam uvízl v New Yorku, kde se s několika přáteli účastnil akademické soutěže středních škol. Teď si musí poradit s prudkou záplavou a rychle klesající teplotou na Manhattanu. Ze svého útočiště v městské knihovně volá otci, který ho stihne pouze varovat, aby zůstal uvnitř za každou cenu.
<>Obrázek nenalezen<> Zatímco je obyvatelstvo evakuováno na jih, Jack míří na sever zachránit Sama. Ale ani Jack není připraven na to, co se stane - jemu, jeho synovi a jeho planetě.
V Emmerichově filmu "Den nezávislosti" došlo téměř ke zničení Země vetřelci. Teď v "Den poté" je nepřítelem mnohem ničivější síla: je to příroda sama.

"Je to výpravný příběh o přežití a hrdinství s neustálou akcí a výbornými vizuálními efekty. Rozhodně má tu ráznost, kterou obecenstvo od Rolanda Emmericha očekává," říká producent Mark Gordon.
Ačkoli se tato podívaná týká celého příběhu, filmu nechybí ani lidský prvek. "Je to stále lidské drama bez ohledu na efekty," říká Emmerich. Postavy otce a syna jsou zranitelné, rozporné a milující a to dělá jejich boj proti nesmírné síle přírody tak vzrušující. Jde o obecný boj Člověka proti Přírodě. Odolnost a nakonec vítězství lidského ducha.
"Je to drama o obyčejných lidech za neobyčejných okolností." konstatuje spoluautor scénáře Jeffrey Nachmanoff. Je o rodině, která se snaží přežít ekologickou katastrofu, kdy se každý musí vyrovnat s událostmi. Mladík se stane vůdcem, otec workoholik vzdoruje všemu, aby zachránil syna a matka riskuje vlastní život na záchranu chlapce. Je to příběh o lásce, utrpení a neustálém lidském boji o přežití. A je to varovný příběh o tom, co se stane, jestliže nepřestaneme provokovat Matku Přírodu.

"Den nezávislosti" společnosti Twentieth Century Fox v roce 1996 byl čistou sci-fi; nebyl založený na obecně sdílené víře v hrozící invazi vetřelců. "Den poté" však vychází ze skutečného stavu naší planety. "Záměrně jsme dramaticky upravili časové období, za které by doba ledová mohla nastat, ale základem zůstává teorie globálního oteplování, které by mohlo způsobit prudké klimatické změny," říká Mark Gordon. Ačkoli nikdo nezná přesné následky vypouštění dioxinů do ovzduší, někteří odborníci jej označili za "nejdelší nekontrolovaný vědecký experiment v historii".

O natáčení

obrazek
Může to být ironie nebo náhoda, ale v průběhu natáčení došlo po celém světě k sérii extrémních jevů v počasí, které potvrzují, že klimatické změny již probíhají.
V červenci 2002 v průběhu přípravy natáčení zasáhlo Čínu smrtící krupobití. Kroupy o velikosti vejce zabily 25 lidí a mnoho obětí utrpělo téměř smrtelná zranění hlavy. Bouře vyvracela stromy, rozbíjela čelní skla vozů, způsobila významné poruchy dodávky energií a pobořila některé budovy v severní části provincie Henan.

Následující měsíc část Evropy zpustošily takzvané "záplavy století". Téměř tři týdny zaplavovaly krajinu přívalové deště, zatopily londýnské metro, poškodily vinice a olivové háje v severní Itálii a smetly turisty v Rusku na pobřeží Černého moře. Zahynulo nejméně 108 lidí a desítky tisíc musely být evakuovány.

V listopadu, tři dny po zahájení natáčení v Montrealu, zasáhla Spojené státy mohutná tornáda. Celkem 75 tornád během jednoho dne zabilo 36 lidí a způsobilo škody ve třinácti státech. Při natáčení v Montrealu produkční tým prožil čtyři měsíce rekordní zimy s nejvyššími denními teplotami dosahujícími často pouhých -25°C.

obrazek
Ještě děsivěji se příroda inspirovala uměním, když se v březnu 2002 odlomilo do moře antarktické ledovcové pole Larsen B, pár týdnu poté, co Emmerich a Nachmanoff napsali scénu popisující jeho zhroucení. "V té době jsme žertovali, že bychom měli raději začít s natáčením, nebo budeme točit dokument," říká Emmerich.

Po těchto skutečných událostech při přípravě a v průběhu natáčení se Emmerich, Gordon a Nachmanoff shodli na tom, že by měl Den poté odrážet dnešní vědecké poznatky o globálním oteplování co nejpřesněji.

"Jádrem katastrofického filmu musí být vždy něco skutečného, něco opravdového, čeho by se obecenstvo mohlo chytit. To, co dnes víme o globálním oteplování a klimatických změnách, nám poskytlo výborný základ pro film a podpořilo důvěryhodnost postav ve světě, který jsme pro ně vytvořili," říká Emmerich.

"Film se nejvíce liší od skutečnosti v rychlosti, jakou k událostem dochází. Když vědci hovoří o "náhlých" klimatických změnách, mluví o době 5-10 let, ne o několika týdnech. Nikdy jsme nezamýšleli plně obsáhnout souhrn vědeckých poznatků ve dvouhodinovém filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický letní film, který by mohl - jen mohl - lidi nejen pobavit, ale zároveň i trochu víc informovat," říká Gordon.

<>Obrázek nenalezen<> Další shodou okolností v únoru 2004 Pentagon vydal prohlášení hodnotící ohrožení národní bezpečnosti globálními klimatickými změnami. Zpráva bere vážně možnost náhlé a katastrofální změny způsobené globálním oteplováním; zkrátka fiktivní část filmu Den poté možná není takovou fikcí.

Změna klimatu. Tání polárních ledovců. Doba ledová. Extrémní mrazy. Tato slova podle Dennise Quaida popisují počasí v Montrealu uvnitř interiérů i mimo ně, když tu produkční tým natáčel pět měsíců v zimě 2002-03.
"Zima byla všude," říká Quaid představující klimatologa Jacka Halla. "Zima byla uvnitř, byla venku, zima byla ve dne a příšerná zima v noci. Natáčeli jsme v Montrealu od listopadu do dubna během jedné z jejich nejchladnějších zim katastrofický film o příští vražedné době ledové. Nedalo se tomu uniknout. Dostali jsme se do situace, kdy jsme nepoznávali lidi podle tváří, nýbrž podle barvy jejich bundy. Pokud jsme se neplahočili vichřicí, tak jsme pravděpodobně mrzli mokří při natáčení přívalových dešťů, krupobití, záplav nebo hurikánů. Každý, kdo není příznivcem předpovědí počasí, se jím po filmu určitě stane. Všechny pohromy budete vnímat, když se na vás jednou nahrnuly v jediné non-stop globální meteorologické katastrofě."

obrazek
Den poté představoval náročný úkol nejen pro filmové tvůrce, ale také pro Quaida a jeho herecké kolegy. "Slovo náročný je eufemismus," směje se Quaid. "Šlo spíš o přežití. Všichni jsme se snažili přežít filmování filmu o přežití. Už jsem natáčel filmy se speciálními efekty, ale nikdy ne v takovém rozsahu. Oblékli nám čtyři nebo pět vrstev polárního oblečení a pak na nás začali sněhovými přístroji foukat falešný sníh rychlostí skoro 80 mil v hodině. Dostane se vám to všude, do úst, do nosu a pod ochranné brýle a tak se jen snažíte udržet otevřené oči. Občas to bylo opravdu neskutečné. Je to film na léto, na který se rád podívám - skvělý příběh, efekty, poselství - takže hrát v takovém filmu pro mě byl napínavý a zároveň neustálý boj o život."

"Musím přiznat, že pro mě jako pro herce byl tenhle film trochu nerovný boj," říká Jake Gyllenhaal, "ale nerovný v dobrém slova smyslu. Uvědomíte si, že hrajete jen malou "část" v obrovském "celku". Jednou z nejzajímavějších věcí pro mě je fakt, že jsem strávil šest měsíců natáčením filmu a netuším, jak budou 3/4 z něj vypadat, protože se toho tolik vytvořilo bez herců, nebo se bude dotvářet po natáčení. Je to skoro jako být v publiku, protože nikdy opravdu nevím, co bude následovat. Bude to zajímavé, sedět v kině a vidět to v celku."

Stejně jako Quaid musel Gyllenhaal čelit zimě a mokru ve své roli teenagera Sama Halla, který se stal hrdinou.

obrazek
"Takový film jsem natáčel poprvé a bylo mi jasné, že mám očekávat překvapení," říká Gyllenhaal;" říkal jsem si, že kdybych točil film jako je tenhle, šel bych za Rolandem Emmerichem. Je na takové věci geniální a opravdu rozumí téhle drsnější stránce přírody."

Gyllenhaal, Emmy Rossumová, Arjay Smith a Austin Nichols snášeli natáčení newyorských záplav, které probíhalo v obrovské vodní nádrži postavené uvnitř montrealského Alstomského zařízení pro opravy a údržbu vlaků. Dva týdny herci a stovky komparsistů odolávaly přívalovým dešťům a běhaly v téměř čtyřech stopách vody "ulicí" Manhattanu sem a tam.

"Bylo to jako provozovat aqua-aerobic celý den dva týdny v mokrém vlněném oblečení," konstatuje Rossumová představující chytrou a krásnou studentku Lauru. "Představte si běh tam a zpátky ulicí a nahoru a dolů po schodech ve čtyřech stopách vody. Byl to opravdu nepopsatelný zážitek - současně horké a mrazivé, přilnavé a rozechvělé, větrné a deštivé podvodní mučení. A byla to jedna z nejskvělejších věcí, kterou jsem v životě dělala."

Jedním z herců, který unikl natáčení záběrů s vrtochy počasí, byla Sela Wardová, která jako Jackova žena a Samova matka Dr. Lucy Hallová zůstala v nemocnici a zachraňovala pacienty během bouře.

obrazek
"Kromě toho, že mám roli Lucy ráda, myslím že mezi těmi skvělými efekty je i několik krásných poselství. Film mluví o přežití rodiny a o tom, jak důležitý je boj za její udržení pohromadě," říká Wardová. "Pochopitelně je tu také myšlenka nebo varování týkající se životního prostředí. Ačkoli je film zdramatizovaný a na některých místech přehnaný, má reálný základ a říká: jestli se teď nepostaráme o naší planetu, nepostará se brzy ona o nás. Myslím, že o tom budou diváci přemýšlet při odchodu z kina a myslet si "uf, to jsem rád, že to byl jenom film."

Náročné požadavky na ztvárnění, vytvoření, sestavení a uskutečnění Emmerichovy vize realizovali jeho dřívější spolupracovníci výtvarník Barry Chusid, vedoucí vizuálních efektů Karen Goulekas, za zvláštní vizuální efekty Akademií oceněný Neil Corbould a jejich týmy výtvarníků, řemeslníků, asistentů a techniků.

"Ve filmu máme krupobití v Tokiu, hurikán na Hawai, tornádo v Los Angeles, povodně na Manhattanu, mrazy na Východním pobřeží, vidíme Skotsko, Mexiko, New Delhi atd, pohybujeme se od malého kokpitu helikoptéry přes zasněžené ulice New Delhi po záplavu v městské knihovně o rozloze 15.000 čtverečních stop," říká Chusid. "Předchozí spolupráce s Rolandem nám určitě pomohla, ale film Den poté byl složitý už kvůli rozměrům scén a efektů natolik, že bylo občas zajímavé sledovat, co všechno s týmem můžeme."

obrazek
Po dokončení natáčení exteriérů v Los Angeles, New Yorku a Washingtonu D.C. začalo 7. listopadu 2002 natáčení v Montrealu. Prvních pět týdnů vyplňovalo snímání interiérových i exteriérových scén točených v Montrealu a jeho okolí včetně záběru zasněženého dne v New Delhi.
Chusid s týmem vybral nenápadný blok domů severně od montrealského downtownu a proměnil ho v rušné a pestrobarevné tržiště plné vůní v New Delhi s množstvím zboží, rikšami a automobily dovezenými z Indie speciálně pro tuto scénu. Kostýmní návrhářka Renee Aprilová oblékla přes 1000 komparsistů do původních indických obleků a tým Neila Corboulda pro speciální efekty se postaral o padající sněhové vločky.

Další dva obrovské závazky představovaly interiéry a exteriéry manhattanské městské knihovny (celkem 50.000 stop) a zamrzlá ruská nákladní loď plující po Páté Avenue.
Pro exteriéry knihovny Chusid navrhl ulice Manhattanu vedoucí k mohutnému kamennému schodišti do knihovny. Ulice a 100´x 60´ fasáda knihovny byly umístěny do obrovské vodní nádrže užívané pro natáčení zatopených sekvencí. Interiér knihovny byl sestaven z několika dalších masivních kusů umístěných v několika objektech v okolí Montrealu tak, aby je filmoví tvůrci mohli maximálně přizpůsobit různému počasí pro každou scénu v knihovně.

obrazek
Ještě děsivěji se příroda inspirovala uměním, když se v březnu 2002 odlomilo do moře antarktické ledovcové pole Larsen B, pár týdnu poté, co Emmerich a Nachmanoff napsali scénu popisující jeho zhroucení. "V té době jsme žertovali, že bychom měli raději začít s natáčením, nebo budeme točit dokument," říká Emmerich.

Po těchto skutečných událostech při přípravě a v průběhu natáčení se Emmerich, Gordon a Nachmanoff shodli na tom, že by měl Den poté odrážet dnešní vědecké poznatky o globálním oteplování co nejpřesněji.

"Jádrem katastrofického filmu musí být vždy něco skutečného, něco opravdového, čeho by se obecenstvo mohlo chytit. To, co dnes víme o globálním oteplování a klimatických změnách, nám poskytlo výborný základ pro film a podpořilo důvěryhodnost postav ve světě, který jsme pro ně vytvořili," říká Emmerich.

"Film se nejvíce liší od skutečnosti v rychlosti, jakou k událostem dochází. Když vědci hovoří o "náhlých" klimatických změnách, mluví o době 5-10 let, ne o několika týdnech. Nikdy jsme nezamýšleli plně obsáhnout souhrn vědeckých poznatků ve dvouhodinovém filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický letní film, který by mohl - jen mohl - lidi nejen pobavit, ale zároveň i trochu víc informovat," říká Gordon.

obrazek
Chusidem navrženou nákladní loď upravila speciálními počítačovými efekty vedoucí vizuálních efektů Karen Goulekas a Chusid tak mohl určit, kterou část se svým týmem postaví, když zbytek dotvoří počítačem vytvořená ilustrace. "Byl jsem nadšený, že musíme část nákladní lodi vytvořit místo toho, aby byla celá v CGI a myslím, že to vypadá báječně," komentuje Chusid.

Tým Karen Goulekas spolu s týmem Los Angeleské společnosti Digital Domaine použily při vytváření vizuálních efektů různé technologie. "K vytvoření antarktické krajiny jsme použili jsme fotorealistický program TerragardenTM, který vyvinula Digital Domain. Také jsme využili Lindar, což je úžasná technologie laserového snímání, kterou jsme vytvořili detailní budovy v Los Angeles a třináct bloků v New Yorku. Nestavěli jsme žádnou miniaturu, díky Lindaru a databázi společnosti Urban Data Solutions jsme vytvořili prakticky celé město v počítači." říká Gouleas.

Podle vedoucího speciálních efektů Neila Corboulda chtěl Emmerich všechny scény realistické, ať už bouři, krupobití, záplavy nebo mráz. "Snažili jsme se, aby všechno od krupobití přes záplavy po let v turbulenci vypadalo tak opravdově," tvrdí Corbould.
Na kroupy ve velikosti od grapefruitů po bowlingové koule ničící Tokio zakoupil Corbouldův tým stovky ledových bloků a vyřezával z nich kroupy potřebné velikosti pro jednotlivé scény. Hurikán v Kona na Hawaii vytvořil pomocí obřích větrných přístrojů, množství věží na déšť a vymyslel lanový hydraulický systém usnadňující třepetání a poletování kusů dřevěné chatrče.

obrazek
Zdaleka největší byla scéna zatopené newyorské ulice. Množství členů různých týmů pracovalo bez přestání šest týdnů na vytvoření nádrže spojováním a zesilováním 3,5 stop vysoké pevné bariéry kolem scény ulic na Manhattanu. Na bariéru byla nastříkána vodotěsná membrána, následně filmaři připravili nádrž z 250 000 galony vody, kterou zahřáli a přefiltrovali. Za scénou byla vybudována druhá nádrž s dalšími 150 000 galony.
Deset věží na déšť bylo namířeno nad scénu a zapojeno do propracovaného čerpacího systému, který recykloval vodu z nádrží rychlostí víc než 5 000 galonů za minutu. Pro dotvoření efektu byly dvě větrné věže V-8 namontovány na "zoom-boom" (vidlicový typ zvedáku), což umožnilo jejich zdvižení do výšky 20 stop a libovolné umístění podle potřeby scény. "Sekvence záplav byla za společného úsilí všech zúčastněných vytvořená smíšením staré a nové technologie. Myslím, že bude vypadat báječně," říká Corbould.

Tento filmový žánr vzkvétá po desetiletí, od zemětřesení po převržené zaoceánské parníky. Proč je pro obecenstvo tak přitažlivý? "Každý je čumil, i já," říká Quaid. "Když se srazí vlaky, všichni zastavíme, díváme se a zajímá nás, jestli tam byl někdo známý. Jsme vděční, když ne a přemýšlíme, co bychom v takové situaci dělali. Katastrofy a katastrofické filmy obecně vzbuzují lidské emoce a myslím, že diváci rádi zažívají situace ´co kdyby´."

obrazek
"Katastrofické filmy jsou o lidskosti," říká Jeffrey Nachmanoff. "Obecenstvo chce vidět, jak ostatní reagují na neštěstí; někteří hrdinstvím, jiní zbabělostí a někdo se snaží využít situace ve svůj prospěch. Myslím, že diváci rádi zkoumají, kam patří a často se vidí v roli hrdinů."
"Diváci mají rádi názorné příběhy," říká Mark Gordon. "Milují podívanou, akci a dobrodružství. Na dvě hodiny se stanou hrdinou nebo obětí, zachráncem nebo zachráněným. Stanou se součástí něčeho, co pravděpodobně v životě nezažijí."
"Když se hroutí svět, musíte se ohlédnout za svým životem," říká Roland Emmerich, " a diváci to vědí, když se dívají na katastrofický film. Musejí přemýšlet o svém životě a rozhodovat se, co opravdu chtějí a koho milují. Je to děsivé a vzrušující zároveň. Proto mám takové filmy rád. Také se ptám sám sebe, co bych dělal, někdy i během natáčení a odpověď někdy není právě snadná."

O hercích

Ian Holm
obrazek Je synem lékaře a divadlu se upsal během studia na Chigwell Grammar School. Hereckého vzdělání se mu dostalo na londýnské Royal Academy of Dramatic Art. Dnes je váženou osobností divadla, filmu i televize. Získal cenu BAFTA, cenu na festivalu v Cannes a byl nominován na Oscara, to vše za snímek Ohnivé vozy. My jsme ho mohli vidět ve filmech jako Ohrožení Britannicu, Robin a Mariana, Ježíš Nazaretský, Zloděj z Bagdádu, Vetřelec, Holokaust, Lupiči času, Tarzan, Na západní frontě klid, Jindřich V, Hamlet nebo Frankenstein. Nedávno u nás natáčel kostýmní thriller Z pekla. Na divadle často vystupoval s Royal Shakespeare Company, získal mimo jiné Evening Strandard Award za nejlepší herecký výkon v hlavní roli ve hře Jindřich V a The Homecoming, za kterou později také získal cenu Tony za nejlepší herecký výkon ve vedlejší roli, když v ní hrál na Brodwayi. Roku 1998 byl pasován na rytíře.

Emmy Rossumová
obrazek Začala svou divadelní kariéru v sedmi letech jako členka dětského souboru Metropolitní opery v Lincolnově centru. Během následujících pěti let se objevila ve 20 různých operách, kde zpívala pěti různými jazyky. Zpívala s operními pěvci jako P. Domingo, Denice Graves, Angela Gheorghui nebo D. Hvorostovsky, účinkovala v dílech jako je "Carmen","La Boheme","La Damnation de Faus" atp. V 11 letech debutovala v TV a její jazykový talent jí pomohl ztvárnit mladou Audrey Hepburn v TV filmu "Audrey", za který sklidila pochvalné kritiky. Její zpěv jí vynesl Independent Spirit ocenění v kategorii Největší objev. Její výkon ve filmu "Mystic River" (r. C. Eastwood) nominovaného na Oskara v několika kategoriích včetně kat. Nejlepší film označily New York Times za "ohromující" a Timesy ji zařadily mezi 6 hereček, které stojí za to vidět . V současnosti (2004) studuje na Kolumbijské univerzitě.

O tvůrcích

Roland Emmerich
Režie a produkce filmu "Patriot", u filmů "Godzila" "Den nezávislosti" je rovněž spoluautorem scénáře. Jeho prvním filmem byl v roce 1992 "Univerzální voják", produkoval "Eight Legged Freaks" a "The Thirteenth Floor". Kariéru začal v rodném Německu, studoval na filmové škole v Mnichově a jeho studentský film "The Noah´s Ark Principle", který zahájil Berlínský filmový festival v r. 1984, měl velký úspěch. Založil vlastní produkční společnost Centropolis Film Productions a vytvořil "Making Contact" (známý též jako "Joey").

Jeffrey Nachmanoff
Vystudoval jihokalifornskou Univerzitu v roce 1994 a je autorem mnoha scénářů různých žánrů pro různé producenty. Zlom v jeho kariéře nastal po seznámení s producentem Markem Gordonem, který ho představil režisérovi Emmerichovi, jenž právě hledal autora pro velký výpravný příběh o ekologické katastrofě způsobené globálním oteplováním. O tři měsíce později zakoupila dokončený scénář spol. 20th Century Fox a začala příprava k natáčení filmu Den poté.

Ute Emmerichová
Je společnicí bratra Rolanda v Centropolis Entretainment, byla výkonnou producentkou filmů "Patriot", "Godzila" a "Den nezávislosti", producentka "The Thirteenth Floor" a spolu producentkou Rolandovy sci-fi "Hvězdná brána". Při vzniku bratrových filmů měla mnoho úloh od castingu po obchodní záležitosti. Narodila se v Německu, přesídlila do USA, aby si rozšířila obzory a zdokonalila angličtinu a po třech měsících v Berkley zamířila do Los Angeles za svou první prací v Hollywoodu jako asistentka známého režiséra Rogera Cormana.

Podobné filmy

Román pro muže
Cynický bonviván Miroslav Donutil, citlivá duše se smyslem pro spravedlnost Vanda Hybnerov...
dnes 18.00
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Kontakt
(Contact) Jodie Foster zasvětila celý svůj život touze navázat spojení s mimozemskými civi...
dnes 20.00
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Sherlock Holmes: Hra stínů
(Sherlock Holmes: A Game of Shadows) Genialita Sherlocka Holmese se zdála být nepřekonatel...
dnes 20.20
NAHRAT
ZDARMA
Nova
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pondělí 19. 8. 2019 Svátek má Ludvík
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz