fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

63% 1027 hlasů
6.3 10 1027
komedie / romantický, USA/Itálie/Španělsko, , 102 min.
To Rome with Love
Kinopremiéra v ČR a SK 19.7.2012

Film v kinech
kina  
PrahaLetní kino 21:00
Český TěšínLetní kino 21:00


Režie:
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:54


Režisér Woody Allen při své cestě po Evropě tentokrát doputoval do hlavního města Itálie, kde si zahrál s osudy několika různých lidí. Film je složen ze čtyř povídek. V prvním příběhu přijíždí postarší manželský pár do Říma, aby poznal nastávajícího své dcery, z něhož není její neurotický otec zrovna nadšený. Další příběh filmu je o prostituce, která má za úkol splnit jakékoliv přání klientovi, jenž moc netuší, co po něm ta podivná žena chce. V následující části si italský dav splete muže s filmovou hvězdou a jeho život se otočí o 180°. V poslední povídce navštívíme mladý americký pár, jehož životem zamíchají dvě nenadálé návštěvy.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Woody,jsi už starej,pomalej a tvé vtipy nemají lehkost...Kdybych Tě neznal,možná bych vypotil i tři hvězdy,ale s ohledem na vysokou laťku,kterou jsi svými bývalými filmy nastavil,je to tentokrát za dvě...
Všechny komentáře k filmu 18+ Napiš komentář k filmu a získej netbook nebo tablet

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Do Říma s láskou

obrazek
O výrobě

Řím je město jako žádné jiné na světě. Být v Římě znamená být obklopený tichými veledíly starobylé civilizace a zároveň vnímat zvuky moderní metropole překypující životem. Řím je ideálním spojením dějin a současnosti - vzrušující centrum nevšední kultury, umění a gastronomie. „V Římě probíhá mnoho aktivit a událostí venku, v kavárnách a na ulicích,“ říká Woody Allen. „Už jen vstoupit tam je zážitek. Samo o sobě je to město uměleckým dílem.“ V Římě najdete mnoho moderních a kultivovaných lidí, stejně tak jako lidí uznávající tradice. Vyhledávají ho různí lidé - od bussinesmanů po obyčejné turisty a všichni se těší z místních požitků. Allenovi město připadalo příliš složité a pestré pro jeden příběh. „Měl jsem pocit, že Řím si jich žádá několik,“ říká. „Přímo ze sebe chrlil všechny ty možnosti. Když zastavíte stovku Římanů, každý z nich vám poví: ´Jsem odsud. Město poznám jako vlastní dlaň a mohu Vám povyprávět spoustu příběhů.´“

Leopoldo Pisanello, řádový občan Říma, se ze záhadných příčin stane jednoho dne vyhledávanou celebritou a nejsledovanějším mužem města. „Leopoldo nemá žádný talent, je to obyčejný, nenáročný muž,“ říká Allen, „nemá ani potuchy, proč je najednou slavný. Je si vědomý toho, že ve skutečnosti nic neznamená. Ze začátku je dost zaskočený a rozhořčený vší tou pozorností, které se mu dostává. Později, bez toho, aby si to uvědomoval, se mu to začne líbit.“ Benigni na účet toho poznamenává: „Předtím než se to celé spustilo, byl Leopoldo šťastný a spokojený člověk. Žil harmonickým životem. Když je však tato harmonie narušená, vyvede ho z rovnováhy a on se všemožně snaží pochopit, co se to vlastně děje.“ Ještě předtím, než mu sláva zaklepala na dveře, měla zdánlivá rovnováha v Leopoldově životě jisté trhliny. Je to zřejmé ve chvíli, kdy zamilovaně pozoruje svou kolegyni z práce. „Nemá u ní šanci a ví to,“ říká Allen. „Nikoho nezajímá, co si myslí, ať už jde o filmy, které viděl nebo jeho názory na vzrůstající moc Číny. Jisté je, že tak neobyčejná žena o něj nikdy nemůže mít zájem. S příchodem slávy je však všechno jednodušší.“ Leopolda začnou pronásledovat paparazzi a brzy si uvědomí, že jeho touhy mohou být konečně splněny. „Sláva vám poplete hlavu. Neznamená to, že vás musí zkorumpovat. Sláva vám otevře možnosti, které běžný člověk nikdy nedostane. Je to lákavá droga a Leopoldovi se zalíbila.“ Leopolda sice těší pozornost a krásné ženy padající mu k nohám, ale sláva si na oplátku žádá svou daň. „Přijdete o soukromí, neustále po vás jdou a všechno, co děláte, projde detailní analýzou,“ říká Allen. Roberto Benigni, velká italská hvězda, naprosto chápe Leopoldovu situaci: „Mým snem je jít normálně po ulici, pozorovat lidi, dát si kávu nebo pizzu a povídat si s přáteli. Ztratil jsem část svého života a jednoduše nemůžu tyto věci dělat. Pokud by se to však změnilo, něco by nebylo v pořádku… je to paradox.“ Allen dodává: „Existuje sice hromada nevýhod, ale pokud jste známou osobností, musím říct, že klady určitě převyšují zápory. Nehledíte na temné stránky, když víte, že mnoho příjemných věcí vám to vykompenzuje.“

obrazek
Opakem Leopolda je Giancarlo, muž s neskutečným talentem, ale přitom neznámý. Skvělý operní zpěvák Giancarlo si zpívá jen v soukromí a pro vlastní potěšení. Doteď se nepokoušel prosadit. „Nikdy nevíte, jaký podnět umělec potřebuje,“ říká Allen. „Pokud jediným místem, kde Shakespeare dokázal psát byla stolička uprostřed 42. ulice, ať už k tomu měl jakýkoliv důvod, přesahuje to možnosti našeho chápání. Giancarlo dokáže zpívat také jen za velmi specifických okolností.“

Nezdá se, že by Giancarla zajímala sláva, ale setkání s otcem nastávající manželky svého syna, Jerrym (Woody Allen), všechno změní. Jerry je bývalý operní režisér nespokojený s odchodem do důchodu. Má pocit, že za sebou nezanechal dostatečně významnou stopu. „Zkoušel nějaké avantgardní kousky, ale velmi to nefungovalo a nikdy nedosáhl skutečného uznání a úctu po jaké toužil,“ dodává Allen. „Je frustrovaný, a když ucítí příležitost vytěžit z Giancarlova talentu, nenechá si ji ujít.“ Později však musí překonat hlavní překážku: jeho levicového syna Michelangela (Flavio Parenti) - svého budoucího zetě - který nesnese, aby se jeho pokorný otec stal součástí veřejné zábavy. Michelangelo se snaží otce chránit a zároveň respektovat jeho přání. Allen podotýká: „Pokud mají lidé skutečný talent, musí ho vyjádřit. Giancarlo chce, aby si ho lidé vyslechli, aby mezi nimi vzniklo emoční spojení a měli slzy v očích.“

Další postavou ve filmu Do Říma s láskou je Milly, která sice neoplývá výrazným talentem, ale má to štěstí setkat se s nadaným hercem. Milly a její manžel Antonio přijíždějí do Říma z venkova, aby zde začali nový život. Všechno záleží na dojmu, jaký udělají na Antoniovy bohaté příbuzné, kteří ho můžou dosadit do vysoké pozice. Aby Milly vypadala co nejpůvabněji, rozhodne se zajít ke kadeřníkovi. Naneštěstí se ztratí v labyrintu římských uliček. Mezitím Antonia zaskočí v hotelovém pokoji Anna, smyslná prostitutka, která je mylně přesvědčená, že Antonio je její zákazník. Řekli jí, že je trochu divný a bude se zdráhat, takže ona odmítne odejít. Antonio zásadně protestuje, ale přesto se nedobrovolně ocitne v posteli ve velmi kompromitující poloze, právě když do pokoje vejdou jeho příbuzní. Jediné vysvětlení, jaké ho v tu chvíli napadne je, že Anna je vlastně jeho žena Milly. Anna, když už se do toho zapletla, se ho smiluje a zapojí se do hry. Příbuzní se sice diví, že si Antonio vzal nemravně vypadající sexbombu, ale uvěří mu. Fakt, že Anna se vydává za Antoniovu ženu, ještě neznamená, že se bude chovat jako ona. A právě tak vznikají vtipné situace. Cruz říká: „Anna je nevyzpytatelná, nerozlišuje společenské situace a vždy řekne, co má právě na jazyku bez toho, aby si uvědomovala důsledky.“

Když se Milly snaží vrátit do hotelu, zkříží ji cestu filmové hvězdy Pia Fusari a její idol Luca Salta. Je štěstím celá bez sebe, když ji Salta pozve na oběd a následně do hotelového pokoje. „Když jste slavný herec a přijde k vám krásné mladé děvče se slovy: ´Viděla jsem všechny vaše filmy a jsem do vás zblázněná,´je velká šance, že to skončí v posteli, protože tři čtvrtiny úsilí jsou za vámi,“ dodává Allen. Antonio se vydává na společný oběd s rodinou a Annou, kde v němém úžase sleduje, jak se u nedalekého stolu Milly nechává osahávat Saltem. Vyvolá to v něm pochybnosti, zda je skutečně tak nevinná, za jakou jí do té doby pokládal. Později na večírku římské smetánky Antonio s údivem zjišťuje, že Anna je v Římě poměrně známá, i když jí možná chybí Saltova prestiž. Mnoho římských top manažerů ji dobře zná a netrpělivě čeká na jejich společné chvíle. Antonio se s Annou vydá na procházku do zahrady a poví jí o svém manželství. Ta se jen ušklíbne jeho přirovnání Milly k Madoně a připomene mu, že skutečným neviňátkem je právě on. Způsobem svým vlastním pomůže Antoniovi pohnout se vřed a uvědomit si vlastní kvality. „Anna bere své řemeslo nadevše vážně a důstojně,“ říká Cruz. „Je přesvědčená, že její práce má terapeutický význam a společnosti tím dělá velkou službu.“

obrazek
John je uznávaný americký architekt, kterému se během prázdnin v Římě vynořují vzpomínky na studentská léta. Při toulkách místními uličkami ho student architektury Jack pozná podle fotky z novin a pozve ho do svého bytu na kávu. Tam se John seznámí s Jackovou přítelkyní Sally. Ta Jackovi oznámí, že její kamarádky, herečka Monica, se právě rozešla s přítelem a chystá se do Říma vyčistit si hlavu. Sally prezentuje Monicu jako smyslnou, inteligentní, neurotickou, vtipnou - zkrátka magnet na muže. Gerwig říká: „Myslím, že Sally je z Monicy trochu nervózní a má pocit, že pokud to ze sebe dostane ven hned na začátku, poslouží to jako ochranný talisman a nic se nestane.“ John varuje Jacka, aby si nenechal Monicou poplést hlavu: „Asi tuší, že ho Jack neposlechne,“ říká Baldwin,“ale nevzdává to.“

Jackovo chování může způsobit značnou katastrofu. Je to jakoby Jack kličkoval mezi auty v husté dopravě a John se ho snažil zachránit.“ Eisenberg k tomu dodává: „Johnovy rady jsou praktické, ale zároveň trochu otravné a mají na Jacka spíš opačný efekt - ještě vášnivěji bojuje o Moničinu přízeň.“

John vidí v Jackovi sebe samého, když jako mladý muž přicestoval do Říma. Jackův život je zrcadlem jeho života před mnoho lety. John se s jasnou hlavou ohlídne do minulosti, lituje vlastní mladické hlouposti a zároveň si uvědomí, že Monica je povrchní a nehodná Jackovy lásky. Srdci však člověk nerozkáže.

Monica se snaží uhranout Jacka od první chvíle a to šokujícími podrobnostmi ze svého divokého sexuálního života, stejně jako encyklopedickými znalostmi umění. „Monica je svobodná, prochází určitými změnami a to myslím lidi přitahuje,“ říká Page. „Možná je to proto, že všichni se chceme cítit svobodní. Avšak lidi jako ona nejsou vždy dobrými partnery, chybím jim totiž zodpovědnost.“ Allen podotýká: „Jedince jako je Monica nemůžete omezovat. Jsou žádaní ze všech stran, všichni s nimi chtějí být přátelé a oni si to velmi brzo uvědomí. Je dost složité mít s takovou osobou dlouhodobý a stabilní vztah.“ Ať se John jakkoliv snaží Jacka varovat, stejně dojde k nejhoršímu a on podlehne jejímu kouzlu. „Ocitne se v mladické, romantické bublině, z níž není cesty ven,“ říká Eisenberg. „Monica je posedlá sama sebou a právě tento egocentrismus jí dělá nesmírně atraktivní. Vždy když vedle něj zazáří, zasáhne ho nekontrolovatelné vzrušení.“

Po celou dobu se John drží v Jackově blízkosti (pozoruje John vlastně sám sebe?), střídavě odchází a přichází, přičemž komentuje Monicu a Sally, jakoby tam ani nebyly. Snaží se najít odpověď na otázku, co se vlastně děje. Allen to dělá záměrně: „Nejnebezpečnější je vrátit se do minulosti, když si v hlavě promítá, co se stalo, jaké byly jeho pocity, jakých chyb se dopustil a co mu způsobilo zármutek. Jack je ztělesněním Johnovy mladosti a nejen zábleskem vzpomínek v jeho mysli.“ Page říká: „Lidé se na to budou dívat různě. Ti starší to můžou vzít z Johnovy perspektivy a těm mladším bude asi bližší bezprostřednost vztahů mezi Monicou, Jackem a Sally. John na ně bude působit spíš jako outsider. „Ať už si každý vysvětlí příběh podle sebe, jeho základem je moudrost získaná věkem v kontrastu s naivním mládím.“ Baldwin dodává: „Podle mého názoru a vlastní zkušenosti je pohled na naše mladé ´já´ dojímavý a zároveň děsivý. Když vidíme mladé lidi, pomyslíme si: ´Nevěřím, že jsem mohl něco takového dělat nebo říkat.´ Součástí života je však dospět a měnit se: někdy pomalu, někdy rychleji.“

obrazek
Mnohé postavy snímku Do Říma s láskou mají stejné přání: být uznávaný. A to hlavně, když jde o obyčejné lidi. Tato touha je zřejmá v příběhu Jerryho a Leopolda, ale též ve strategii, kterou Luca Salta použije při svádění Milly: poví jí, že si váží jejích názorů na kulturu, což její manžel nikdy neocenil. Jerryho budoucí zeť Michelangelo nemluví o ničem jiném jen o sobě a svých altruistických názorech, což mu dodává pocit jedinečnosti a důležitosti. Jackovo sebevědomí vzroste při myšlence, že žena jako Monica by si ho vybrala za milence. „Muži se na nedostupné ženy vrhají jako vosy na med, hlavně když jsou mladší,“ říká Baldwin. „Nejde o to, že by je doopravdy chtěli. Stačí jen vyhrát hru. Celé je to o egu.“ Page je toho názoru, že Monica také neustále vyhledává uznání ze strany svého okolí: „Když je Monica mezi lidmi, vždy se snaží působit intelektuálně. Řekla bych, že to může souviset s její nejistotou a potřebou cítit se důležitě ve smyslu: ´Prosím mějte mě rádi! Jsem chytrá a znám jeden skvělý výrok.´“ Pocit uznání, jako základní potřeba lidské psychiky, je zřejmě důvod naší touhy po slávě. „Žijeme ve společnosti, která uctívá a zbožňuje slávu,“ říká Page, „i přestože často sledujeme, jak dokáže obrátit život vzhůru nohama a někdy bývá dokonce destruktivní. Lidé zastávají myšlenku: ´Udělá mě to šťastným, budu důležitý, budu se cítit bezpečně, neohroženě a mít pevnou půdo pod nohama.´ Ironií je, že to, co si lidé myslí, že je naplní je nakonec to, co jejich svět udělá prázdným.“ Allen dodává: „Člověk touží po slávě ze stejného důvodu jako po čemkoliv jiném. Ať už mluvíme o slávě, penězích, pěkném oblečení, majetku, uměleckém nebo hudebním nadání, zkrátka o čemkoliv, co má za důsledek zájem druhého pohlaví.“

Hlavní myšlenkou příběhů snímku Do Říma s láskou je věčné hledání lásky a sexu v rozmanitých podobách: od zásnub a líbánek až po různé formy nevěry. Od něžného milování až po vášnivé aféry. Od absurdního a směšného po dojímavé a vroucné. Od potěšení z nové lásky až ke zlomenému srdci. V tom starodávném a rušném městě se romantické příběhy odehrávají neustále, v každém zákoutí, v minulosti i přítomnosti. A neskončí ani v budoucnosti. Už tolik lidí našlo svou lásku v ulicích Říma a náš příběh je jen nepatrným nahlídnutím do jejich života.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Pátek 1. 8. 2014 Svátek má Oskar
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz