fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

32% 755 hlasů
3.2 10 755
animovaný / dobrodružný / komedie / rodinný / sci-fi, USA, , 97 min.
The Emoji Movie
Kinopremiéra v ČR a SK 10.8.2017 dabováno, DVD a Blu-Ray od 6.12.2017 Bontonfilm

Film v kinech
kina  
PrahaCineStar Černý Most 13:20
SokolovAlfa 13:00


Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka


Vítejte v tajném světě uvnitř vašeho mobilu.
Emoji ve filmu vás vůbec poprvé zavedou do tajného světa uvnitř vašeho mobilu. V aplikaci pro textové zprávy se ukrývá Textopolis, bujná metropole, ve které žijí vaši oblíbení Emoji v naději, že se jednou dostanou do zprávy. Každý z Emoji má jen jeden výraz, až na smajlíka jménem Gene, který má výraz vícevýznamový. To je ovšem problém, a tak se Gene rozhodne stát „normálním.“ Pomocnou ruku mu nabídne Hi-5 a nechvalně proslulá hackerka Jailbreak. Společně se vydají na cestu skrz aplikace, které jsou každá vlastním, zábavným světem, aby našli Kód, který může Gena opravit. Celému mobilu však začne hrozit veliké nebezpeční a jen tahle tahle trojice může svět smajlíků zachránit, než bude nadobro vymazán.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Podle mě měl ten film v sobě víc než je jeho hodnocení. Skrýval kouzlo přátelství, chuť někomu pomoci a schopnost držet při sobě. Hodně mě překvapil, původně jsem neměla ani chuť se na něj podívat, když se potom všechno semlelo, začal mne dokonce bavit. Není nic, co bych mu vytkla, mi se líbil, takový, jaký byl. A Gen mu jenom přidal na kouzle. Nemůžu napsat, že byl bez chyby, to bych mu hodně přidávala, ale co můžu napsat s klidem, že ač jsem nápadu dát smajlíky do filmu vůbec nevěřila, ukázalo se to nakonec, jako celkem dobrý nápad s celkem pozitivním koncem. Film doporučuji, pro zasmání a taky proto, že smajlíky používáme úplně všichni. (Alespoň já neznám člověka, který by jej ani jednou nepoužil nebo jej při nejmenším, alespoň neznal ani o nich neslyšel. :-) )
Všechny komentáře k filmu 6+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Emoji ve filmu

obrazek
Lidé k sobě neměli ještě nikdy tak blízko. Díky chytrým telefonům jsem neustále v kontaktu - a jsme v kontaktu s lidmi po celém světě. A díky velice prosté věci jsme schopni komunikovat s lidmi, které od nás dělí jazykové bariéry, hranice či oceány...protože každý dobře ví, co znamená smajlík.

Společnost Sony Pictures Animation nyní diváka zavádí do tajného světa uvnitř chytrých telefonů snímkem Emoji ve filmu. „Emoji nám pomáhají se vyjadřovat i tehdy, pokud nemáme dostatek času nebo nejsme schopni vymyslet rozsáhlejší odpověď či se ji bojíme napsat,“ míní Tony Leondis, jeden ze scenáristů a také režisér snímku Emoji ve filmu. „Když mi moje matka pošle emoji se srdíčky namísto očí, něco mi tím sděluje - rozesměje mě tím. V našem technologickém světě si lidské srdce našlo způsob, jak do něj proniknout.“

„Emoji užívá každý - jsou součástí našich každodenních životů,“ míní producentka Michelle Raimo Kouyateová. „Vždycky mě velice baví animované filmy, které zobrazují svět, s nímž jsme denně ve styku, ale nikdy jsme se nad ním nezamýšleli.“

A pro T. J. Millera, který v původním znění namluvil hlavního hrdinu jménem Gene, je něco takového skvělým odrazovým můstkem pro zábavný film. „Rodiče používají emoji při komunikaci s dětmi a děti je zase používají při komunikaci s rodiči, takže od samého počátku každý celý ten vtip chápe. Od první scény si říkáte, že právě tenhle emoji používáte neustále, nebo že ten emoji tančící ženy používá nějaký z vašich kamarádů,“ popisuje. „A když uvážíte herce jako sir Patrick Stewart v roli Bobka, Sofia Vergaraová coby Tanečnice, Annu Farisovou jako Jailbreak - je tak úžasně dynamická - Maya Rudolphová, která je ohromně zábavná, Steven Wright, jeden z mých vzorů světa stand-up komedie nebo Jennifer Coolidgeová a James Corden, kteří ani neumějí nebýt vtipní...tak jsem se na roli v tomhle filmu opravdu hodně těšil, protože se zdálo, že v sobě tenhle projekt zahrnuje prvky, díky kterým půjde o skvělý a velice překvapivý film.“

Klíčovým prvkem snímku Emoji ve filmu je - celkem nepřekvapivě - telefon, který patří teenagerovi Alexovi. A klíčovým prvkem Alexova telefonu je Textopolis, kde žijí všichni emoji. „Textopolis je rušná komunita, jež slouží jedinému účelu: pomoci Alexovi s komunikací,“ říká Leondis. „Ráno se vzbudí, jdou do práce a každý z emoji má svou centrálu a sehrává velice důležitou roli.“

Všichni emoji mají jediný úkol - symbolizovat jedinou emoci, kterou mají vyjadřovat. Bez ohledu na to, jak se sami cítí, se Smajlice musí vždycky usmívat, Uplakánek musí vždycky plakat, i kdyby zrovna vyhrál v loterii, a Vánoční stromeček...se musí tvářit vánočně. Ale pak tu je ještě Gene, emoji, který se narodil se schopností vyjádřit jakékoliv emoce - což má pro Genea za následek spoustu problémů.

„Ve světě plném emoji, kteří mají jen jediný výraz, by emoji s nepřeberným množstvím výrazů bylo skutečnou hrozbou,“ míní Leondis. „Je to podobné jako v našem světě - pokud je někdo odlišný, vnímají ho občas ostatní jako hrozbu.“

„Na Geneovi mi přišlo zajímavé, že má dojem, že je rozbitý - nikoliv pouze odlišný, ale výslovně rozbitý - a že by ho bylo možno nějakým způsobem opravit,“ říká Kouyateová. „Když se vydává na pouť v naději, že se této opravy dočká, začíná si uvědomovat, že rozbitý rozhodně není - jeho odlišnost je pro něj výhodou, nikoliv slabinou. To je morální ponaučení tohoto filmu - a myslím, že to všichni vnímají podobně.“

Se svým kamarádem Hi-5 se Gene vydává hledat hackerskou emoji Jailbreak, která Geneovi slibuje, že ho dokáže opravit - pokud se jim podaří dostat do Cloudu. Gene se na jejich společné pouti skutečně změní, ale ne tak, jak si představoval.

„Gene prochází vývojem a ačkoliv o sobě na začátku pochybuje, později se smiřuje s tím, jaký je, a nakonec se stává někým, kdo je na svou odlišnost dokonce hrdý,“ pokračuje Leondis. „Být hrdý na své odlišnosti je opravdu důležité a v současnosti ještě více než kdy předtím.“

Geneovu pouť provází ve skutečném světě jisté komplikace. Alex se snaží získat odvahu k tomu, aby poslal SMSku dívce, která se mu líbí - a pokud nepošle ten správný emoji, může to znamenat, že ji navždy ztratí. A protože Geneova pouť začíná mít na telefon špatný vliv, začíná být Alex přesvědčený o tom, že jeho jedinou možností je vymazat telefon...a všechny, kdo v něm žijí.

„Geneova a Alexova cesta si jsou v mnoha ohledech velmi podobné,“ říká Leondis. „Jedná se tu o chlapce, který se pokouší navázat komunikaci s dívkou, ale necítí se natolik sebejistě, aby dokázal vyjádřit, co cítí. Gene má k dispozici veškeré emoce, které si dokážete představit, ale ostatní mu říkají, že je má potlačovat, takže ani on netuší, jak je má vyjadřovat.“

Geneova pouť ho provádí celou řadou nejoblíbenějších aplikací na světě - včetně hry Cand Crush Saga či aplikací Dropbox, Instagram, Just Dance, Spotify, Twitter, WeChat a YouTube - a každá z těchto aplikací je představována odlišným světem, kterým trojice emoji na cestě do Cloudu musí projít. Ve filmu se objevují také populární aplikace Crackle, Facebook, Shazam, Snapchat či Twitch.

obrazek
„Procházíme světem Candy Crush, kde Geneovi hrozí vymazání - jeho největší noční můra,“ vysvětluje Kouyateová. „Pak navštívíme aplikaci Just Dance, kde musí Gene skutečně vyjádřit své pocity. Následně jdeme do Spotify, kde Gene jezdí na hudebních streamech nejrůznějších žánrů. Pak se ocitáme v YouTube, kde všude kolem nich na obrazovkách neustále běží tisíce videí, a také v Instagramu, kde ožívají panoramatické fotografie.“

„Je pro nás ohromnou poctou mít možnost hrát si s těmito světy, které jsou nesmírně významnou součástí našich každodenních životů,“ soudí Leondis. „Každá aplikace, kterou jsme si vybrali, musela pro Genea představovat výzvu a po citové stránce ho na jeho pouti posouvat kupředu, ale současně muselo jít o velmi známou a zajímavou aplikaci, kterou by dospívající kluk ve svém telefonu skutečně měl. Právě díky tomu se nám podařilo propojit naše dobrodružství s aplikacemi v příběhu o komunikaci a někom, kdo si připadá jiný než ostatní.“

V Textopolis má každý emoji smajlík jen a pouze jediný výraz. Ale Gene nejenže nemá jediný výraz, on má výrazy naprosto všechny! Nedokáže své emoce nijak potlačovat - dává vždycky naprosto jasně najevo, jak se zrovna cítí. Je zábavný, okouzlující, poněkud rozpačitý a také optimistický, ale přeje si, aby se od ostatních tak nelišil. Je rozhodnutý mezi ně zapadnout a zajistit, aby na něj jeho rodiče byli hrdí, a proto se vydává na nebezpečnou pouť světem telefonu, aby se stal emoji s pouhým jedním výrazem. Ale na své cestě Gene objevuje, že smířit se se svými vyjadřovacími schopnostmi je mnohem přitažlivější varianta…

Hi-5 je emoji natažené dlaně, připravený si s vámi kdykoliv plácnout! Jeho nejoblíbenější větou je „plácneme si!“ Chová se velmi nadsazeně a překypuje sebevědomím. Hi-5 patřil mezi nejoblíbenější emoji a byl velice uznávanou celebritou. Před nedávnem mu ale jeho pozici vyfoukl nový oblíbenec...Pěsťák. Hi-5 tuto potupu nedokáže přenést přes srdce a chce se znovu stát populárním. Ale během dobrodružství s Genem si uvědomí, že je mnohem lepší mít jednoho skutečného přítele, než být ohromně populární.

Jailbreak je drsná emoji hackerka s modrými vlasy. Je cynická a ohromně inteligentní a neexistuje nic, co by nedokázala přeprogramovat. Jailbreak sní o tom, že jednoho dne opustí telefon a bude žít v Cloudu, bájném světě, kde by mohla žít život podle vlastních pravidel. Když se setká s Genem, uvědomí si, že by ho mohla využít k tomu, aby se do Cloudu dostala, ale její plány se začnou poněkud komplikovat ve chvíli, kdy zjistí, že jí Gene začíná být nečekaně sympatický…

Smajlice je vůbec prvním emoji a celé Textopolis vede. Je rozverná a veselá, neustále se usmívá od ucha k uchu a je neuvěřitelně zákeřná. Smajlice chce dosáhnout toho, aby se všichni výrazoví emoji řídili jediným prostým pravidlem - mít pouze jeden jediný výraz. Když se Smajlice dozví o tom, že má Gene výrazů více, pustí se do jeho pronásledování s cílem ho nechat vymazat! Nedovolí Geneovi, aby její dokonalou komunitu narušoval.

No a pak je tu...Bobek. Bobek je jedním z nejoblíbenějších emoji a bere svůj status velice vážně. Hovoří velmi důležitě, nosí motýlka z toaletního papíru a má sklony to trochu přehánět s kolínskou. Je na sebe velice pyšný a často si neuvědomuje, že z něj mají ostatní ohromnou legraci.

Nic, co se ve světě Textopolis odehrává, by nemohlo existovat bez Alexe. Alex je teenager - a jeho telefon je domovem našich emoji hrdinů, kteří mu pomáhají komunikovat. Alex se snaží najít odvahu napsat zprávu dívce, která se mu líbí, a pokud jí nepošle ten správný emoji, mohlo by to jeho naděje navždycky zmařit. Když následkem Geneových dobrodružství začne telefon dělat potíže, začíná Alex přemýšlet o tom, že jediným řešením by bylo telefon uvést do továrního nastavení...a vymazat tak všechny, kteří v něm jsou.

V původním znění Alexe namluvil Jake T. Austin. „Jakeovi se podařilo skvěle podat klasickou teenagerskou nerozvážnost a váhání při kontaktu s dívkami, nejistotu nad tím, jak byste se měli správně vyjádřit a co byste měli přesně říkat,“ míní Kouyateová.

Austin prohlašuje, že Alexův telefon není jen pouhý přístroj - je součástí jeho života. „Myslím, že podobně jako pro spoustu z nás je pro Alexe jeho telefon vším,“ říká Austin. „Komunikuje s jeho pomocí se svými přáteli a je díky němu v kontaktu se skutečným světem. Rozhodně se jedná o věc, na kterou se v každodenním kontaktu s druhými zcela spoléhá.“

Svět uvnitř Alexova telefonu je plný celebrit. Sofia Vergaraová v původním znění namluvila jednu z nejpopulárnějších emoji - Tanečnici flamenca, emoji latinskoamerické tanečnice v ohnivě rudých šatech. Je temperamentní a veselá a na konci každé věty vždy drobně zatančí.

Pirátská aplikace připomíná rozjařenou pirátskou krčmu, ve které se scházejí a užívají si všichni padouši: internetoví trollové, trojské koně, viry a všemožná další zákeřná stvoření. Tam najdete i Jeffa Rosse - specialistu na nepříjemné otázky a jedovaté poznámky, vystupujícího na stanici Comedy Central pod jménem Roastmaster General - který v angličtině namluvil otravného a legračního internetového trolla. „Koho jiného než Jeffa Rosse byste oslovili, pokud byste si chtěli z někoho pořádně vystřelit?“ ptá se Kouyateová.

Najít tam můžete také Spam - jíž propůjčila v původním znění hlas Rachael Rayová - která se neustále snaží Genea a Hi-5 rozptylovat nejrůznějšími nabídkami a slevami na nepřeberné množství věcí, které vůbec nepotřebují. Spam je jako vaše nejlepší kamarádka, která vás nikdy nenechá na pokoji, ovšem s tím rozdílem, že to není vaše kamarádka a nikdy vás neopustí! „S Rachael je ohromná legrace, její pořady jsou vždy velice zábavné a její hlas nám ke Spam dokonale seděl,“ říká Leondis. „Musí působit přátelsky a přístupně, protože přesně taková Spam je...nebo alespoň předstírá, že taková je!“

Christina Aguilleraová se ujala role Akiko Glitter, té nejpopulárnější a nejkontroverznější moderátorky, která se kdy v taneční aplikaci objevila. Neustále pouští tu nejnovější a nejlepší hudbu a umí to na parketu pořádně rozbalit. Její životní cíl? Prostě chce jen tančit! A pokud jí chcete dělat společnost, musíte se s ní pustit do tance!

Co se vizuální podoby a stylu snímku Emoji ve filmu týče, oslovil Leondis výtvarníka Carlose Zaragozu. Zaragoza a Leondis na výsledné podobě filmu úzce spolupracovali s vedoucím týmu vizuálních efektů Davidem Alexanderem Smithem. „Na tomto filmu se pod vedením Carlose a Davea podíleli jedni z nejlepších výtvarníků v oboru, kteří vynaložili veškeré úsilí na to, aby byl výsledek jejich práce co nejlepší,“ říká Leondis.

Jakožto vedoucí výtvarného oddělení, zodpovědného za vytvoření kompletní vizuální podoby všeho, co se na plátně objevuje, od postav až po prostředí samotné, říká Zaragoza, že ačkoliv by se mohlo zdát, že je film o emoji velmi moderní záležitostí, ve skutečnosti se jeho animátoři inspirovali těmi nejstaršími animačními vzory. „Nakonec, snažíme se tu vdechnout život předmětům, potravinám, hudebním nástrojům - takže z mého pohledu bylo důležité inspirovat se krátkými animovanými filmy ze 30. let minulého století, kdy bylo animované vše - předměty byly živé. Jedná se o moje oblíbené období animovaného filmu, takže jsem měl radost, že se mohu na něčem podobném podílet.“

Zaragoza prohlašuje, že největší výzvou bylo převedení více než tří stovek emoji - jedněch z nejprostších grafických prvků vůbec - do trojrozměrné a velmi expresivní podoby. „Emoji jsou grafické prvky, ikony, piktogramy,“ říká. „Používáme je jako zástupné prvky jistých konceptů, ale nejsou příliš komplexní. Pro náš příběh jsme ale potřebovali komplexní postavy, které budou schopny vyjadřovat spousty nejrůznějších emocí - je ohromně důležité ukázat, jak se daná postava cítí. Takže jsme museli zachovat jejich grafickou podobu, ale současně je učinit velice univerzálními.“

„Máme k dispozici skvělý animační tým, který dokáže vdechnout život prakticky čemukoliv,“ míní Smith. A to je jedině dobře, protože přesně to museli udělat. „Opékače topinek, hydranty, dopravní značky, všemožné podivné věci, to vše muselo ve filmu ožít, ale jim se podařilo dodat každé z postav nějakou ojedinělou vlastnost. Ale největším oříškem byla skutečnost, že většina hlavních postav má podobu koule. Jak animovat kouli? Bylo to poměrně náročné.“

Aby ožil emoji jako je Gene - a byl schopen vyjadřovat své pocity, aniž by současně přestal působit jako skutečný emoji - začali tvůrci filmu těmi snazšími prvky a následně postupovali k těm komplexnějším. „Začínali jsme s velice prostými grafickými návrhy, které se velice podobaly běžným emoji,“ říká Zaragoza. „Chtěli jsme vidět naprosto přesně, jaká máme omezení, co se týče výrazu a emocí. Pak jsme se je snažili učinit univerzálnějšími, trojrozměrnějšími, zlepšili jsme možnosti jejich pohybu a animace.“

Tvůrci filmu poté Genea vzali a posunuli ho ještě o krok dále - aby byl unikátnější. „Zkoumali jsme podobu jeho očí, jeho výraz, aby působil komplexněji, a poté i samotnou stavbu jeho těla tak, aby byl skutečně výjimečný,“ popisuje Zaragoza. „Vytvořili jsme vícevrstvý systém. Jeho exteriér je tvořen průsvitným povrchem, který je velice hladký a má jemný reliéf. Vnitřek jeho těla je tvořen voxely - trojrozměrnými pixely - aby navozoval elektronický dojem. Současně jsme ho vybavili další vrstvou světelných částic, kterou jsme mohli aktivovat či deaktivovat dle potřeby tak, jak jsme potřebovali v rámci příběhu vyjadřovat Geneovy emoce - když je šťastný, doslova září, a když je smutný, tak se poněkud ztrácí.“

obrazek
Dalším dobrým příkladem je Hi-5. „Jedná se o prostý piktogram ruky, a navíc ani ne skutečné ruky - jeho návrh je velice prostý,“ podotýká Zaragoza. „Současně je to ale zábavný chlapík, který musí být schopen bojovat, běhat, skákat či dělat nejrůznější akrobatické kousky. Jeho návrh v sobě kombinuje experimenty animátorů a grafiků s cílem přijít s univerzální postavou, která v mnoha ohledech vypadá tak komplexně jako člověk.“

„Animátoři odvedli dobrou práci a rozpohybovali prsty Hi-5 tak, jako by se jednalo o další končetiny,“ říká Smith. „Každý z jeho prstů se mohl uplatnit nejrůznějšími způsoby, někdy dokonce i jako ruka nebo noha. To je jen jedním z příkladů toho, co bylo třeba udělat s každou z postav - objevili vlastnosti, díky kterým byly dané postavy unikátní, a ty pak nějakým způsobem uplatnili.“

Animátoři se navíc neustále snažili najít právě ty zmíněné specifické prvky, které by mohly posloužit v rámci zlepšování výrazových prostředků dané postavy. „Ve všech případech jsme si kladli otázku, co je pro daný emoji charakteristické a co je v jeho případě možno zdůraznit - například Kafe byl zcela evidentně nadopovaný kofeinem,“ pokračuje Smith.

Zaragozův tým byl také zodpovědný za vizuální podobu světa v telefonu - Textopolis, a také všech samostatných aplikací, kterými Gene, Hi-5 a Jailbreak na svém putování procházejí. „Na tvorbě filmů je zábavné to, že začínáte zcela od nuly a navrhujete něco, co nikdy neexistovalo a ve skutečném světě se s tím nikdy nesetkáte,“ míní výtvarník. „Měl jsem to štěstí, že jsem mohl stát v čele úžasného výtvarného týmu. Jsou to velice nadaní vypravěči. Každý z grafických návrhů podporuje příběh, který vyprávíme.“

„Líbila se mi představa toho, že se podíváme do nitra telefonu, protože jsem věděl, že se bude jednat o obrovskou tvůrčí příležitost, neboť budeme moci spoustu věcí obohatit a vytvořit věci, které dosud nebyly k vidění,“ říká Smith. „Každá aplikace je odlišná a každá z postav je poměrně unikátní. Tyhle skutečnosti jsme mohli zkombinovat s reálným světem, ve kterém žije Alex.“

„Při práci na výtvarných návrzích někdy divákům ukážete něco, co dobře znají, ale ve zcela novém kontextu, abyste je tím zaujali,“ vysvětluje Zaragoza. „Právě o to se snažíme v případě Textopolis. Vypadá jako město, ale je surreálné a absurdní. Všechno v něm vypadá jako ikona či emoji: budovy, dopravní prostředky, cedule, předměty… Tohle město je zábavné a krásné, ale současně se jedná o past na někoho, kdo je odlišný. Celé město připomíná zlatou klec.S tím nápadem jsme si pohrávali poměrně hodně a proto má všechno zaoblené rohy, je to vizuálně zjednodušené a diváka to přitahuje svými pestrými barvami.“

A co by mohlo být lepší inspirací pro surrealistické a absurdní město ve vašem telefonu, než právě město andělů? „Když jsem poprvé přijel do Los Angeles, navštívil jsem Griffithovu observatoř, která se nachází na kopci nad Hollywoodem. A jak slunce zapadá a celé město se rozsvěcí, vidíte síť ulic, která se táhne donekonečna. To byla jedna z mých inspirací pro Textopolis - že bude nekonečné a všechno v něm bude uspořádáno do velice pečlivé pravoúhlé sítě.“ Ale slavný pohled z kopců na Los Angeles nebyl jedinou inspirací, kterou toto město mohlo filmu poskytnout. Kdokoliv, kdo někdy Los Angeles navštívil ví, že se jeho ulice mohou pochlubit velmi tvůrčími a neobvyklými vývěsními štíty. „Najdeme tu vývěsní štíty, které vypadají jako klobouk nebo jako obří kobliha,“ svěřuje se Zaragoza. „To je součástí kouzla Los Angeles - architektura občas připomíná obří předměty. Tento koncept byl pro náš film dokonalý.“

„Carlos toužil po tom, aby Textopolis vypadalo ikonicky - aby bylo doslova tvořeno ikonami - a bylo tedy velmi jednoduché a velmi vizuální. Vymodelovat něco takového bylo snadné. Těžké bylo tento ikonický vizuální návrh vzít a zajistit, aby byl unikátní,“ míní Smith. „Docílili jsme toho tím, že jsme městu dodali hloubku. Vytvořili jsme různé verze povrchu předmětů a dodali jsme mu na průhlednosti - zajistili jsme, aby vše působilo průsvitným dojmem, jako by to patřilo do telefonu. Jedná se o ikonický vzhled, který jsme obohatili o komplexní materiály, a právě tím směrem nás inspirace zavedla.“

Jak postavy filmu Textopolis opouštějí, procházejí řadou aplikací, přičemž se ve většině případů jedná o slavné aplikace, které řada z nás používá každý den - Candy Crush Saga, Dropbox, Instagram, Just Dance, Spotify, Twitter, WeChat či YouTube.

„Každá z aplikaci musela vypadat odlišně a unikátně, ale současně působit tak, že patří do stejného telefonu k ostatním aplikacím,“ říká Smith. „Takže pokud se ocitáme na tapetě a přesouváme se mezi aplikacemi, mají samotné aplikační boxy ojedinělý vizuální styl v tom, že do každé z nich můžete vidět - v každé krychli pak spatříte něco jiného. Jakmile se vydáte do nitra dané aplikace, zjistíte, že se od sebe velice odlišují.“

Jednou klíčovou aplikací, která byla vytvořena pro potřeby filmu, je i pirátská aplikace, kam se Gene a Hi-5 vydávají v naději, že zde naleznou slavnou hackerku Jailbreak. Bylo důležité, aby byla vizuální podoba této aplikace ve velkém kontrastu s Textopolis a naši hrdinové se zde tedy cítili ohromení a nesví. „Všechno je tu pokroucené a ostré,“ popisuje Zaragoza. „Ostré rohy a úhlu, jistá dávka německého expresionismu. Jedná se o velice zmatené místo a my jsme to chtěli divákům sdělit prostřednictvím výtvarných prvků, jakou jsou tvary, barvy a světlo.“

Ačkoliv jsou některé aplikace svým prostředím povědomé, jiné jsou vytvořené zcela od základů. „Jednou ze zábavných složek tohoto projektu bylo to, že jsme navrhovali něco zcela od základů, aniž bychom se mohli čímkoliv inspirovat, a některé z našich konceptů byly velice abstraktní,“ míní Zaragoza. „Například Spotify je svět hudby - jak zajistíte, aby bylo jasné, že se tu jedná o hudbu, ale současně vše působilo jako skutečné místo? Přišli jsme s nápadem, kdy hudba připomínala řeky a řeky pak tvořily krajinu: vodopády, hory, jezera, to vše bylo tvořeno hudbou.“

obrazek
V případě Candy Crush bylo vždy jasné, že si hrdinové filmu onu hru zahrají. „Celá řada lidí má povědomí o tom, jak po grafické stránce tahle hra vypadá,“ popisuje Smith. „Takže jsme se toho využili. Celý svět je vytvořený ze sladkostí - dokonce i drobné postřikovače trávníků. A pk jsme vše rozšířili v souladu s tím, jak vypadá uživatelské rozhraní Candy Crush - například jsme dodali skleněné tabule tam, odkud sladkosti padají.“

V aplikaci Just Dance čelili tvůrci filmu také další výzvě, a to sice taneční sekvencí s emoji. Proto tvůrci filmu oslovili odborníka: hlavního choreografa Matta Steffanina, který je se svými 10 miliony odběratelů a videoklipy, které se těší více než 1.5 miliardě zhlédnutí. „V rámci příběhu dva z našich emoji tančit umějí a jeden s tím má opravdu velké problémy. Pokud mají aplikací projít, musejí navzájem spolupracovat,“ říká Steffanina.

Jak ale tančit jako emoji - zejména když nemají boky ani ramena? „Představuji si, že mám malé tenké nohy - ne, tohle bych udělat skutečně nemohl,“ říká. „Byla s tím spojena řada komplikací - nemůžete se ani sehnout a dát hlavu do dlaní. Zkoušeli jsme nejrůznější alternativy a ve finále je ohromující, jak realisticky vše v podání postav působí.“

Hi-5 s sebou jakožto ruka přinášel další specifické choreografické výzvy. „Posílal jsem tvůrcům filmu jednotlivé sekvence, nejprve jsem je zatančil já sám a vysvětlil, co přesně dělám, a poté jsem natočil detail mojí ruky a celý tanec jsem předvedl s ní - opět jsem vše doplnil podrobnostmi o tom, co jsem chtěl, aby postava zrovna dělala.“

Steffanina také objevil způsob, jak zdůraznit hlavní motiv celého filmu - význam schopnosti projevovat se - prostřednictvím tanečních sekvencí. „Hlavním tanečním prvkem filmu je Emoji Pop - Gene skloní ruce a pokaždé u toho změní výraz a ukáže se tak divákům v trochu jiném světle,“ říká. „Nejde tu zdaleka jen o ten samotný pohyb - jde o mnohem hlubší sdělení.“

Steffanina také vypracoval choreografii závěrečné sekvence filmu na taneční party. „Museli se tam objevit všichni emoji,“ říká. „Bobek tančí s partnerkou. Lilek dělá 'červa'. Gene předvádí breakdance. Vlastně jsem se inspiroval scénami ze starých diskofilmů - z těch, u kterých bylo úžasné sledovat taneční sekvence. Představoval jsem si onu závěrečnou scénu jako nějakou house party nebo taneční souboj.“

Vyvrcholením celého filmu je sekvence, v níž se jeho hrdinové ocitnou před firewallem - únikovou cestou, která je zavede ke kódu, po kterém všichni touží. „Firewall byl jednou z nejúžasnějších lokací, které se ve filmu objevily - je to doslova obří ohnivá zeď,“ říká Smith. „Aby odpovídal pojetí ostatních lokací, vytvořili jsme celý firewall z voxelů - trojrozměrných pixelů - které poletují nahoru a dolů a prostupují jím.“

S ohledem na množství ojedinělých lokací a obrovský počet postav - pro potřeby filmu bylo zcela od základu vytvořeno přes 250 různých emoji - bylo natáčení celého filmu často náročné, ale podle režiséra Leondise ho právě to činilo současně zábavným a velice vděčným. „Štáb se překonával,“ popisuje své dojmy. „Sony je společnost, se kterou je radost natáčet film. Doufám, že to, jak moc nás bavilo vytvářet všechny ty úžasné a pestrobarevné postavy a světy bude při sledování filmu divákům patrné a budeme se s nimi o to moci podělit.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Neděle 17. 12. 2017 Svátek má Daniel
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz