fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

64% 685 hlasů
6.4 10 685
komedie / drama, USA, , 114 min., od 13 let
Hollywood Ending
Kinopremiéra v ČR 3.10.2002, DVD od 5.5.2003 Hollywood

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:16



Neurotický filmař a věčný potížista při natáčení filmu, v němž je v sázce všechno nebo nic.
Ztřeštěná komedie o tom, jak se ve tmě trefit do černého. Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jó, kdysi to byl pan režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické nemoci. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvědel. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Začátek byl slibnej, od záhadného oslepnutí už mě to ale moc nebavilo. Nicméně jsem se opět utvrdil v tom, že Woody Allen je ve filmové branži jen jeden a zcela po právu v ní patří do první ligy. Jeho smysl pro humor je naprosto jedinečný, schopnost ho zaznamenat z něj právem učinila kultovní postavu. Jistě to tak je i proto, že ty nej nej hlášky vkládával do úst sám sobě, pokud si zároveň ve svých filmech střihnul i hlavní roli. V Hollywoodu v koncích ale něco zbylo i na jeho filmového syna a Téa Leoni pravděpodobně také nebyla nikdy předtím, ani nikdy potom, ve své roli tak oduševnělá. Přitom jí to moc slušelo a na mě osobně působila v této poloze velmi přesvědčivě. Na začátku filmu jsem si pokládal otázku, jestli je možné, aby si držitel dvou oscarů za režii v Hollywoodu 10 let ani neškrtnul..? Měl Allenův hrdina v tomto směru nějaký svůj předobraz? Za případné tipy moc díky! Jinak to byl možná poslední (?) film, kde se mistr obsadil do hlavní role. Musím říct, že jeho novější počiny (byť jimi odborná kritika většinou opovrhuje), se mi ale líbily víc. Snad je to tím, že se při těchto filmech (Match Point, Vicky Cristina,...) mohl víc soustředit na režii..? V Hollywoodu v koncích mi tato složka připadala bezradná a zoufale nenápaditá.
Všechny komentáře k filmu 7+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Hollywood v koncích / Hollywood Ending / Konec podle Hollywoodu

obrazek
V posledním snímku Woodyho Allena, romantické komedii Hollywood Ending, odráží život umění vícero způsoby. Tento film ve filmu se pro zkrachovalého režiséra Vala Waxmana stává arénou, kde může získat zpět víc, než jen svou skomírající kariéru. Pro ušlápnutého umělce znamená příležitost jak znovu zažehnout vášeň k jeho práci. A jeho dilema? Tuto jedinečnou šanci poskytne Valovi někdo, od koho by to nejméně čekal - jeho bývalá manželka Ellie. Pro sklíčeného a odmítnutého Vala je to také poslední příležitost k případnému vzkříšení zbytkových vášní, které by ještě mohly přelétat mezi ním a Ellie. A jeho problém? Hal, vedoucí studia, jenž má pod palcem finance potřebné k Valově comebacku, je Elliiným milencem a šéfem...a mužem, kterému dala přednost před Valem.
obrazek
"Val je značně temperamentní a neurotický filmový režisér," poznamenává Allen. "Je to hypochondr, který je sice talentovaný, ale svým způsobem je už "pasé", protože má přílišné požadavky. Nikdo s ním nechce pracovat. Když konečně dostane příležitost ke comebacku, který by mu mohl vrátit jeho bývalou slávu, uvědomí si, že jediný člověk, který s ním chce pracovat, je jeho bývalá manželka. Mezi nimi je ovšem řada nedořešených záležitostí. Je to tedy sice comeback, ale za jakou cenu?!" Nakonec se Val, který natolik miluje své umění a postrádá světla reflektorů, rozhodne vydat ďáblovi v šanc.
obrazek
Takového sebeobětování by se podle Allena dopustil každý živořící režisér, kdyby byl postaven před podobnou volbu. Stejné pravidlo ovšem platí i pro produkční, která je rozhodnuta pro svůj zamilovaný projekt získat pravého režiséra, jenž bude vyhovovat námětu. V tomto případě je produkční Valova exmanželka Ellie a ďáblem, kterému se vydává v šanc, je Val. Nyní již musí jen přesvědčit svého současného milence, šéfa studia, že její exmanžel je pro tuto práci tím pravým.

O natáčení

obrazek
Zatímco předchozí Allenův film - Prokletí žlutozeleného škorpióna - se odehrával na počátku čtyřicátých let, Loquasto označuje časový rámec jeho nového snímku za "takové blíže nedefinované období ve čtyřicátých letech. Bylo zábavné točit film ve filmu a pohrávat si s designem studií." Historická Kaufman Astoria Studios a Hellerstein Studio na Šestadvacáté ulici v Chelsea byly místy, která znázorňovala fiktivní studio Galaxy Pictures a produkční kanceláře. Valův byt byl zhotoven v přebudovaném duplexu na Jedenadvacáté ulici v Chelsea. Přepychový losangelesský domov šéfa studia Hala byl ve skutečnosti domem na ostrově Long Island. "Z Floridy jsme si nechali dovézt spoustu palem a museli jsme vybudovat prostředí kolem terasy," prozrazuje Loquasto. "Zdařilo se to ohromně a spolupracovalo dokonce i počasí.
obrazek
Když vám New York zastupuje na natáčení lokalitu v Beverly Hills, tak potřebujete perfektní počasí. Měli jsme štěstí na krásný slunný den." Narozdíl od architekta ve filmu, kterého karikuje Isaac Mizrahi, využil Loquasto ve valné většině snímku existující newyorkské lokace. Natáčelo se v Cetral Parku, hotelu Plaza, kde se Hal setká s Valem, aby si pohovořili o filmu. Dále se točilo v Balthazarově baru a v Bemelmanově baru v hotelu Carlyle, kde se Ellie poprvé setkává s Valem za účelem prodiskutování nabídky. K natáčení filmu ve filmu Loquasto dodává: "Hodně jsem si užil při vytváření starých newyorkských prostředí. Zvláště pak noční klub, byt a nevěstinec mě hodně bavily."

O hercích

Téa Leoniová
obrazek Ztvárnila postavu Ellie, prohlašuje, že tato role pro ni byla přitažlivá z jednoho prostého důvodu: byla to příležitost pracovat s Woody Allenem. S humorem popisuje Ellie jako "skrytou romantičku s vášní pro střevíčky," a říká, že si velmi užívala ironii, kterou pro herečku přináší hraní role produkční, která musí s obtížným režisérským talentem zacházet v rukavičkách. "Filmoví produkční a vedoucí studia jsou také lidé," žertuje Téa. "Abych pravdu řekla, během své kariéry jsem pracovala s velmi náruživými produkčními a možná jsem k tomu občas při hraní Ellie přihlédla."

Současným mužem Elliina života je šéf studia Hal, kterého hraje Treat Williams. "Hal je hodný kluk, ale je to čistě obchodník," poznamenává Williams. "Chápe svět pouze z tohoto pohledu, takže nemá ani čas ani trpělivost s neurotickým a rozmazleným umělcem, kterého hraje Woody." Leoni a Williams byli jedinými herci, kteří dostali úplný scénář. "U Woodyho je to tak, že dostanete všechno na jedné stránce, ale já jsem znal svou postavu dost dobře, protože jsem si užíval luxusu v podobě úplného scénáře," říká Williams. "U Woodyho spočívá vtip v tom, že prostě musíte přijmout jeho vedení. Je však velmi tichý a velmi ostýchavý. Příliš s vámi nemluví a hodně herců si není jistých, jak na to reagovat."



Bez ohledu na tuto skutečnost se led většinou prolomí velmi rychle. Wiliams vzpomíná: "První den jsme točili scénu, ve které jsme byli všichni v jedné limuzíně a mně se to pořád nedařilo. Říkal jsem si: Tak, a je po všem. Zítra si budu muset hledat jinou práci". Po zhruba pěti opakováních jednoho záběru, který jsem mu pořád nedokázal zahrát tak, jak chtěl, mu povídám: "Je to hodně těžké." A Woody na to řekl: "Ano, je to těžké. Proto někteří lidé jezdí s taxíkem a my děláme tohle." Řekl to prostě a velmi věcně. U Woodyho natáčíte záběr pouze tolikrát, kolikrát je to zapotřebí. Nic víc, nic míň. Kromě toho, že je to skvělý režisér, je to podle mého jeden z důvodů, proč s ním herci tak rádi pracují."

Debra Messingová
obrazek Hraje Lori, Valovu přítelkyni usilující o hereckou příležitost, pracovala s Allenem již na filmu Celebrity, takže byla dobře obeznámená s režisérovým sklonem nedávat kompletní scénář z rukou a poskytovat po pouze vybrané hrstce...ale to ji stejně nezamezilo v tom, aby se o jeho získání nepokusila. "Pokoušela jsem se podplatit každého, kdo měl kopii scénáře, Téou počínaje, ale nevyšlo mi to. Dokonce jsem flirtovala s jedním z přepisovačů, abych se dozvěděla zápletku," směje se Messing. Leoni přiznává, že své výhody znalostí z první ruky plně využívala. "Hodně jsem se bavila vytvářením dezinformací ohledně postav, které hráli ve filmu moji herečtí kolegové. Úplně jsem je zmátla, až z toho byli paranoidní." Messing poznamenává, že svou frustrací z neznalosti úplné zápletky zaplatila relativně malou cenu za možnost, aby mohla s Allem znovu pracovat. "Když mě požádal, jestli bych si u něj nezahrála, nebylo příliš těžké odpovědět. To jsem mu měla říct "Ne?" Tohle je režisér, který se zasloužil o definování americké komedie. Pro mě to byl splněný sen."

Tiffani Thiessenová
obrazek hraje herečku Sharon Bates. "Na to čtení nikdy nezapomenu. Byl to fantastický zážitek," vzpomíná Thiessen. "Přijdete do místnosti, rozhlédnete se a vidíte tam sedět toho úžasného génia, tu legendu." I měsíce po dokončení své role se Thiessen přiznává: "Bylo to celé ohromně vzrušující, ale dodneška stále nevím, o čem ten film vlastně je. Takhle prostě Woody pracuje." Dalším vzrušujícím aspektem práce na filmu byla pro mladou herečku příležitost pracovat s Téou Leoni a Debrou Messing, o Georgi Hamiltonovi nemluvě. "Byl tak šarmantní. Chápu, proč ho ženy tak milují...a nemá to nic společného s jeho opálením," žertuje Thiessen.

George Hamilton
Je takříkajíc veteránem filmových komedií, před filmem Hollywood Ending s Allenem nikdy nespolupracoval. "Celé ty roky, co jsem v showbusinessu jsem nebyl v žádném filmu Woody Allena, ale to čekání stálo za to." Hamilton hraje vedoucího studiového pracovníka, o němž víme, že se jmenuje Ed, ale jeho pracovní náplň si můžeme pouze domýšlet. "Myslím si, že je ohromně legrační, že je na všech pracovních schůzkách, ale nemáme tušení, co dělá, kromě toho, že na všechno přikyvuje," poznamenává Hamilton. "Pořád jsem přemýšlel o tom, jestli moje postava není vyjádřením toho, jak Woody smýšlí o vedoucích studiových pracovnících."

Mark Rydell
Rydell hraje postavu Ala Hacka, Valova dlouholetého loajálního agenta. "Al Hack je sice trošku mizera, ale je natolik loajální, že by pro záchranu svého klienta udělal cokoliv," říká Rydell. "Je to taková ta loajalita druhořadého agenta, který má sice hodně much, ale zároveň je roztomilý a věrný až do konce." Rydel, který je zároveň sám velmi oceňovaným režisérem říká, že Valovo zaujetí pro jeho uměleckou profesi mu přišlo jako nadsazené parodování samotného Allena jako režiséra.

O tvůrcích

Wedigo von Schultzendorff
Pro německého kameramana Wedigo von Schultzendorffa bylo ponoření se do Allenova stylu určitým způsobem výzvou, protože sám přiznává že romantická komedie není zrovna jeho oborem. Schultzendorff vzpomíná: "Helen Robin (koproducentka) viděla mou práci ve filmu The Thirteenth Floor a zavolala mi. Woody má rád zahraniční kameramany a chtěl vidět něco nového a vzrušujícího. Bylo to hodně legrační, protože já jsem dělal na hororových filmech a on mi pořád říkal: "Nic negativního, nic temného. Tohle je romantická komedie. Lidé musí zářit!" Kameraman se také musel přizpůsobit Allenovu celkovému natáčecímu stylu. "Snaží se všechno natočit v jednom záběru, takže jdete od celku, kde vidíte místnost ze sto osmdesáti stupňů, a přecházíte na detail. Musel jsem vytvořit celou světelnou choreografii," vysvětluje von Schultzendorff.

Melissa Tothová
Stejně jako u von Schultzendorffa byl Hollywood Ending prvním filmem s Woody Allenem i pro kostýmní výtvarnici Melissu Toth. "Byl to pro mě velký průlom, takže jsem do toho šla s velkou nervozitou a snažila jsem se mu ve všem vyhovět. Ale po chvíli si uvědomíte, že vám naprosto důvěřuje a to je velmi návykové," říká Toth. "Byla to pro mě velká kreativní výzva, protože jde o film ve filmu, takže byla zapotřebí garderoba ze dvou časově odlišných období," dodává Toth. "Chtěli, aby všechno vypadalo svěže, a Woody také dává přednost sytým tónům před černou nebo tmavě modrou. Téa měla hromadu šatů, většinou světlých a spoustu kašmírových. Postava, kterou hraje Debra, je trošku povětrná, takže s jejími kostýmy jsem si mohla opravdu vyhrát. Woody na druhou stranu nosí své vlastní šaty. Řekl že nechce žádné kostýmy. Jednou mi povídá: "Přines mi ze šatníku ten svetr ovesné barvy," a druhý den to bylo zase: "přines mi ten pšeničně krémový," poznamenává se smíchem kostýmní výtvarnice. Toth obdivovala zejména bezeslovnou komunikaci mezi Allenem a jeho dlouholetým architektem Santem Loquastem. "Bylo to úžasné. Pracují spolu už tak dlouho, že už si nepotřebují skoro nic vysvětlovat. Panoval mezi nimi nádherný přirozený rytmus," říká. Pro Loquasta znamenalo devět týdnů natáčení návrat na mnohá Allenova oblíbená newyorkská zákoutí. "Bylo to ale jiné, než v několika posledních filmech, protože charakter natáčecích míst byl takovou více sofistikovanou verzí romantického privilegovaného pohledu na New York, ale nebyl to zas pohled přespříliš privilegovaný," hodnotí Santo Loquasto.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Neděle 25. 8. 2019 Svátek má Radim
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz