fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

61% 777 hlasů
6.1 10 777
akční / krimi / sci-fi / thriller, Velká Británie/USA, , 93 min., od 12 let
Kinopremiéra v ČR a SK 26.7.2018

Režie:
Herci: , , , , , více...
starNastavit upozornění

V TV televize ne. 26.5. Sky Movies Showcase HD 23.00
Sky Movies Showcase HD 23.00




Ukázka



Pravidlo č. 1: Nezabiješ jiného hosta.
Hotel Artemis je přísně tajné high-tech zdravotnické zařízení, určené výhradně pro bohatou klientelu podsvětí. Manažerka Jean Thomas vládne „hotelu“ tvrdou rukou. Jejími klienty jsou vrazi, gangsteři a zločinci nejtěžšího kalibru. Exkluzivní služby pro pacienty zahrnují třeba nová játra vytvořená 3D tiskárnou. Samozřejmě za neméně exkluzivní cenu. Po urgentní hospitalizaci legendárního zločineckého bosse Oriana Franklina se z dříve bezpečného místa pro zločince stává to nejnebezpečnější.
Uprav informace o filmu

+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Hotel Artemis

Los Angeles, rok 2028 Krása třináctipatrového hotelu Artemis již dávno pominula. Ale jeho zdi ukrývají to nejmodernější zdravotnické zařízení, které financuje obávaný gangster Wolfking (Jeff Goldblum). Je určené výhradně pro bohatou klientelu podsvětí. Dobře utajené nemocnici vládne už 22 let tvrdou rukou manažerka Jean Thomas, přezdívaná Sestra (Jodie Foster). Vzhledem k tomu, že jejími „hosty“ jsou zločinci nejtěžšího kalibru, její pravidla jsou jednoduchá: neurážet personál, žádné zbraně a zákaz zabíjet ostatní pacienty. Když se na urgentním příjmu objeví bankovní lupič Sherman se svým těžce zraněným bratrem, Sestra netuší, že právě ubytovala hodně velký problém. Bratři u sebe po nepovedené loupeži totiž mají zdánlivě nezajímavý předmět. Ten však má hodnotu 18 milionů dolarů, což je pro zločineckou elitu příliš mnoho důvodů, proč se vykašlat na pravidla. A navíc ta drobnost bohužel patří samotnému Wolfkingovi. Dnes v noci bude v Artemis pořádně rušno…


O filmu

obrazek
Akční thriller Hotel Artemis napsal a režíroval Drew Pearce, který má na svém kontě scénář k blockbusteru Iron Man 3. V hlavních rolích excelují Jodie Foster, která se na plátna kin vrací po 5 letech a nestárnoucí Jeff Goldblum. Hereckou sestavu doplnili Sterling K. Brown, Sofia Boutella, Dave Bautista a Charlie Day.

Drew Pearce na Hotelu Artemis spolupracoval se několika zkušenými producenty, jako jsou Marc Platt, Stephen Cornwell, Adam Siegel a Simon Cornwell. Výkonným producentem byl Jeffrey Stott. Za kameru se postavil Chung-hoon Chung, za výpravu zodpovídal Ramsey Avery, kostýmy měla na starosti Lisa Lovaas, střihu se ujali Gardner Gould a Paul Zucker.

Scenárista a režisér Drew Pearce si svůj filmový svět blízké budoucnosti představoval do nejmenších detailů. Základem jeho vize byla fascinace městem Los Angeles.

„Pocházím ze Skotska a většinu života jsem prožil v Anglii,“ říká Pearce. „Poté, co jsme nějaký čas strávili v L. A., jsme s manželkou ihned věděli, že tu chceme zůstat natrvalo. Zaletěli jsme na skok domů, zabalili a ihned zase nasedli na letadlo do L.A. Jsme tu téměř 7 let a nikdy jsme toho přestěhování nelitovali.“

Pearce při jeho vizi ovlivňovalo jak L.A., tak evropská města. „Krátká historie L.A. se nedá srovnávat s Londýnem. V Artemis vidíte v jedné budově sto let života, to vrstvení historie je fyzicky viditelné.“

Jodie Foster měla ráda pocit, který v ní Pearce vyvolával. „Vyrostla jsem tady,“ poznamenává držitelka Oscara, která začala svou kariéru již ve třech letech. „Z Hotelu Artemis cítíte nostalgii ohledně Los Angeles. Film obsahuje lásku k tomuhle městu - městu příležitostí, bezpráví a bohaté historie kina. Drew vytvořil něco tak originálního, tak silně vizuálního, že ukazuje Los Angeles úplně novým pohledem.“

Sterling K. Brown, který hraje Waikikiho, říká: „Je to současně film noir i futuristický, je legrační, ale obsahuje i patos. Vypráví o zajímavém prostředí, které odhaluje, že ne všichni zločinci si jsou rovni.“

Pearce si v hlavě s příběhem Hotelu Artemis pohrával docela dlouho. „Myšlenka na tenhle film se mi pořád vracela,“ říká. „Měl jsem vymyšlený zločin s prvky sci-fi a věděl jsem, že můžu udělat zároveň něco vizuálně ohromujícího. A to všechno ve městě, kde žiju - v Los Angeles.“

Pearce a ostatní producenti se shodli, že film musí natočit v Los Angeles. „Žádné jiné město nevypadá jako L.A,“ říká producent Marc Platt, jehož producentská práce stála u zrodu ikonického filmu La La Land, který ale ukazoval velmi odlišný portrét města.

„Los Angeles je v tomhle příběhu hodně důležité a my jsme chtěli, aby to publikum doslova cítilo,“ dodává Platt.

Hlavní natáčení Hotelu Artemis začalo 1. června 2017 na South Spring Street. Většina filmu se natáčela v centru města. Natáčení zahrnovalo střechy historického hotelu Rosslyn na West Fifth Street i proslulou část města South Hill Street, známou jako Rat Alley. Klíčové scény se natáčely několik letních nocí na South Main Street. Interiéry včetně hotelových apartmánů, chodeb, výtahů, baru, herny a foyer byly postaveny v prostorách studia L. A. Center.

Vedoucí výpravy Ramsey Avery odhaluje, že inspirací pro hotel Artemis byl pro něj hotel Alexandria: „Alexandria byl nejoblíbenějším hotelem v L.A., když ho v roce 1906 otevřeli,“ říká. „Inspiroval nás v mnoha krásných detailech, jako jsou nástěnné malby a svítidla.“ V historických kulisách jsou však extrémně moderní věci, jako skenery těl, bezpečnostní brány, 3D tiskárny, které dokážou replikovat lidské orgány stejně dobře jako střelné zbraně. A tuhle hi-tech robotiku používá Sestra k opravě svých pacientů. „Wolf King tyhle věci nakoupil Sestře na černém trhu,“ říká Avery. „Díky svému postavení v mafii je schopen získat to nejlepší za co nejlepší peníze.“

obrazek
Film Hotel Artemis je směsicí starého a nového, což zahrnuje i oblečení jednotlivých postav. Kostymérka Lisa Lovaas se u některých kostýmů inspirovala v 70. letech. Například Waikikiho kostkovaný oblek byl inspirovaný jedním z obleků Steve McQueena. Ale jeho neprůstřelné vesty naopak nejsou těžkopádné. „Drew a já jsme si vymysleli, že v budoucnosti budou neprůstřelné vesty tenké a přesto budou schopné absorbovat kulky,“ říká Lovaas. „Naše neprůstřelné vesty mají hmotnost trička.“

Pearce pracoval s futuristou, aby mu pomohl zformovat jeho smyšlený rok 2028. „Naším futuristickým poradcem byl Thomas Wagner, který pracuje v NASA,“ říká Pearce. „Diskutovali jsme spolu o všech možných technologiích, které bychom v našem filmu mohli využít. Díky tomu každý kousek techniky v našem filmu - od mikrovlnného skalpelu po polypový spray - již existuje, i když o tom nevíme, nebo ve zhruba příštích pěti letech existovat bude. Myslím, že spekulativní fikce není o budoucnosti, je vždy o čase, kdy je daný příběh napsán,“ poznamenává Pearce.

„Náš příběh se odehrává pouze za deset let od současnosti, ale v té době myslím se toho hodně změní. Snažil jsem se své vize zakořenit hluboko do životů mých postav.“

Tato filozofie vedla Pearce k zobrazení sociálních podmínek a lidského chování. „Přírodní katastrova a policejní brutalita jsou aktuální světové problémy a obzvláště Američané se s těmito problémy musejí vypořádávat poměrně často,“ říká Pearce. „Problémy a důsledky vyprávěné v Hotelu Artemis spadají v budoucnu do kategorie „možné“, a to přispívá k napětí a dramatu.“

Poradkyní v oblasti lékařství se stala Britt Sanborn, která pracuje jako zdravotní sestra již 10 let. Zůčastnila se natáčení všech lékařských scén ve filmu. „Sestra ve filmu provádí pomocí futuristických robotů operace, které by normálně vyžadovaly velký lékařský tým,“ říká Sanborn. „S Drewem jsme veškeré scény hodně diskutovali, byly to třeba rozhovory, jak moc může konkrétní rána krvácet, kde lze vážně zranit tak, aby oběť nezemřela nebo zda by daná osoba mohla během operace mluvit. Snažili jsme se udržet lékařské scény co nejrealističtější, ale zároveň jsme měli určitou svobodu díky příběhu, který se odehrává v roce 2028.“

„Jodie Foster mi pokládala ohledně své role hodně konkrétní otázky, hlavně o jednotlivých zraněních,“ poznamenává Sanborn. „Chtěla přesně vědět, co dělá a proč.“

Volba Chung-Hoon Chunga jako kameramana zajistila, že záběry kliniky a sálů nebudou nudné. „Naše představa operačního sálu byla velmi konkrétní,“ říká vedoucí výpravy, Avery, „použití Chung-Hoonových barev dodávalo každému záběru emocionální aspekt. Chung má velký cit pro barevné tónování scén.“

Barevnost byla důležitá i při tvorbě kostýmů. Tmavě červený kostým, který Lisa Lovaas navrhla pro roli Sofie Boutelly byl svůdný a zároveň velmi funkční, takže Boutellu neomezoval při hraní bojových scén.

Pro hudební podkres filmu byla inspirací zpěvačka a skladatelka Elyse Weinberg a její hudba z šedesátých let. Vytvořením hudby pro film byl pověřen uznávaný skladatel Cliff Martinez. Ten spolupracoval s producenty Marcem Plattem a Adamem Siegelem v roce 2011 na filmu Drive. Pearce věděl, že Martinez dokáže zkloubit dynamickou modernu s nostalgickými tóny, které potřeboval pro Sestru. „Má představa soundtracku bylo skloubit napjatou a tvrdou hudbu, která znamená budoucnost, s romantickými tóny, které evokují historii samotného hotelu,“ říká Pearce. „Cliff byl mou první volbou, protože dokáže kombinovat modernu s krásou staré hudby.“

Postava Sestry v sobě má protiklady. Je silná, ale bojácná, léčí ostatní, zatímco k sobě se chová velmi nezdravě. Možná právě proto dává do svého povolání naprosto vše. Dokáže čelit naprosto všemu, kromě bolesti vlastní minulosti.

Jodie Foster si roli starší ženy užívala. „Bylo to skvělé, cítila jsem se neskutečně uvolněně. Byla zábava hrát malou, šedovlasou dámu s charismatem Barbary Stanwyck,“ říká Foster. „Má pravidla, která si vynucuje, ale také trpí záchvaty paniky a už léta nebyla venku. Je vězněm vlastního žalu.“ Pearce se pro svůj režisérský debut snažil sestavit herecký tým, který by byl dobře sehraný. „Každý z herců přinesl do filmu něco zvláštního a osobitého,“ dodává. Pořád je ohromen z toho, že má ve svém filmu Jodie Foster. „Obsazení Jodie Foster bylo něco neuvěřitelného. Po přečtení scénáře nás sama oslovila, že by měla o roli Sestry zájem,“ vzpomíná Pearce. „Netuším, jak se ke scénáři dostala. Oficiálně scénář neopustil kancelář.“

Účast Foster na filmu se dotýkala jak herců, tak i štábu. „Její upřímnost a důvěryhodnost měla vliv na všechny,“ říká producent Siegel.

Kostýmní návrhářka Lovaas měla k postavě Foster zvláštní vztah, protože její matka působila jako sestra na psychiatrické klinice a později jako klinická psycholožka ve vězení v L.A.

„Je to jednoduché. Kostým sestry byl můj nejoblíbenější,“ říká Lovaas. „Musel být praktický, s mnoha funkčními kapsami. Jodie věděla, co postava Sestry vyžadovala. Vůči každému se chovala spravedlivě a citlivě, jako moje máma,“ pokračuje Lovaas. „Máma byla pořád v pohybu, chodila z cely na celu. Stejně jako Sestra, která se v Hotelu Artemis pohybuje z jedné krize do druhé, ale dělá to elegantně ve svých teniskách. Je rychlá a vždy připravená pomoci.“

Režisér Pearce uzavírá: „Venkovní nepokoje zaženou naše filmové postavy do Artemis. Netuší, že skutečný problém je čeká právě uvnitř. Sestra je uvězněná ve svém žalu. Vaikiki je uvězněn v ničivém vztahu se svým bratrem, jejich vzájemná závislost je jejich pastí. Nice je uvězněna v sadistické práci, kterou nenávidí a Acapulco je uvězněn v nejstotě. Tohle je naše parafráze na Los Angeles - od Chandlera a Didiona skrz Sunset Boulevard a Absolventa až po Hotel Califonia od Eagles. Je to město, které vždy bylo zlatou klecí.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 21. 5. 2019 Svátek má Monika
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz