Režie: ,

V TV televize út. 17.12. Sky Movies Action & Adventure HD 10.45, ne. 15.12. Sky Movies Greats HD 13.10, čt. 19.12. Sky Movies Showcase HD 15.05
Sky Movies Action & Adventure HD 10.45
Sky Movies Greats HD 13.10
Sky Movies Showcase HD 15.05

02:25

V hitparádě okouzlujících rošťáků, kteří tu a tam navléknou nějakou masku, aby zachránili svět, by bral bezkonkurenčně první místo. I proto se původem komiksový superhrdina Iron Man dočkal druhého dílu. Ten slibuje další intenzívní zážitek, v němž navíc už tak luxusní herecké obsazení jedničky doplňují další hvězdná jména - Scarlett Johansson, Sam Rockwell a Mickey Rourke. Hlavní devízou Iron Mana 2 je ale jeho příběh. Zatímco většina maskovaných reků neúnavně střídá civilní a neporazitelnou, tajnou identitu, zručný vynálezce a zbrojař Tony Stark v přímém přenosu do celého světa vyzvonil, že pod kovovým oplechováním se skrývá on. Bezprecedentní odhalení samozřejmě nese následky. O Iron Mana se začne vehementně zajímat vláda Spojených států, která chce Tonyho Starka zlanařit do svých služeb. Nespí pochopitelně ani konkurence, zejména jistý Justin Hammer, jenž je vždycky za Starkem o krok pozadu a teď slibuje, že když Stark neodevzdá vládě své hi-tech brnění, vyrobí pro ni vlastní. Nebezpečí pro Tonyho znamená i "východní vítr", potetovaný rabiát ruského původu Ivan Vanko, přezdívaný Whiplash. Ten má kromě nevyřízených účtů se Starkovou rodinou k dispozici i dva elektrické biče, schopné cokoliv a kohokoliv (ideálně ale Tonyho) přetnout vejpůl. Sílícímu zástupu nepřátel pomáhá Tonymu čelit jeho věrná a zamilovaná asistentka Pepper Potts, která mezitím povýšila na ředitelku Stark Industries, a jeho armádní spojka Jim Rhodes. Další do party je pak nová Tonyho asistentka, která toho ví a umí víc, než je ochotná připustit, a jejíž úmysly mohou, ale také nemusí být zcela čisté.

Komentář k filmu Tak jednoznačne najslabší film od Marvelu. Oproti jednotke nie je tento diel ničím originálny, záporák už vôbec nie, takisto vývoj postáv nikam veľmi nevedie, z môjho pohľadu veľmi zbytočný film a to mi na ňom najviac vadí. Ináč ma film bavil, herci sú skvelí, akcia takisto, len... Hodnotenie: 7.2/10
Všechny komentáře k filmu 39+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

První díl nás seznámil s Tonym Starkem, jež se nakonec stal Iron Manem. Nyní vstupujeme do situace, kdy zná jeho železnou totožnost už úplně každý. Zná ji ale i Ivan Vanko, který má s Tonyho otcem nevyřízené účty a chce si je vyřešit s jeho synem.    Tony (Robert Downey Jr.) si užívá popularity jako Iron Man, starost mu ale dělá fakt, že ho palladium, obsažené v jeho hrudi, pomalu likviduje a pokud rychle nenajde nějaké řešení, může být brzy všem dnům konec. Do toho všeho se zamotá americká vláda, která se snaží získat Iron Manův oblek. U soudu příliš neuspěje, když se ale na scéně objeví Ivan Vanko (Mickey Rourke) alias Whiplash, se dvěma elektrickými biči, ukáže se, že je možné, aby měl Iron Man konkurenci.    Ivan je sice dopaden, zaujal však konkurenta Stark Industries, Justina Hammera (Sam Rockwell), který ho vytáhne z vězení. Slibuje si od něj technologický průlom, Ivan však sleduje především své zájmy.    Na scéně se kromě starých známých, jakými js... Celá recenze

Popis filmu Iron Man 2

Tony Stark, majitel velké zbrojařské firmy a vynálezce speciálního obleku Iron Mana, odmítá snahy vlády o vydání své technologie pro potřeby armády a tvrdí, že nepřátelé státu jsou ve vývoji o mnoho let pozadu. K jeho velkému překvapení se na závodech v Monze objeví podivný muž, který ve velmi podobném obleku vyvolá nejdříve autonehodu závodních formulí a následně napadne Starka. Útočníkem je Ivan Vanko, zneuznaný potomek ruského vědce, který kdysi pomáhal Tonyho otci založit Stark Technologies. Z vězení ho unese Tonyho konkurent Hammer, který chce, aby mu tajně vyrobil obleky Iron Mana. Jenže Vanko začne pracovat na takzvaných drondech - válečných robotech. Pro sebe si vyrobí svůj vlastní oblek Iron Mana a na výstavě technologických válečných novinek pomocí svého tajného softwaru a robotů napadne diváky a Tonyho.

Pravý originál

Jeden z původních Marvelových komisků, Iron Man, se poprvé objevil v Napínavých příbězích v dubnu 1963 a od té doby urazil dlouhou a úspěšnou cestu. Iron Manovo druhé já, Tony Stark, se stal 2. května 2008 přes noc senzací, když vydělal celkem 98,6 milionů dolarů jen během prvního týdne. Kritici i fanoušci všech věkových skupin byli uneseni rudozlatým superhrdinou. Film získal mnoho cen a uznání, včetně dvou nominací na Cenu Akademie a zařadil se mezi kultovní snímky své doby.

„Chceme zachovat postavy co nejvěrnější svým komiksovým předlohám, ale také se nebojíme s nimi příležitostně trochu zariskovat“, říká Kevin Feige, prezident Marvel Studios a producent filmu. „Věříme, že náš příběh i postavy v něm jsou dost výrazné, abychom si toto mohli dovolit. Bylo dost odvážné vzít milionářského playboye, obléci ho do kovového obleku a nechat ho lítat kolem a zachraňovat svět. Nebyl to obvyklý příběh v roce 1962 a není to obvyklý příběh ani dnes. Tohle všechno jsme věděli, ale povznesli jsme se nad to a teď stěží můžeme být hrdější na to, jaké byly reakce fanoušku na Iron Mana i na film.“

„To, co mě přimělo vytvořit postavu jako je Iron Man, bylo, že jsem chtěl vidět někoho jiného než obvyklého superhrdinu“, vysvětluje výkonný producent filmu Stan Lee. „Postava Tonyho Starka je tak fascinující, tak úspěšná, tak mužná, a přesto i zranitelná. Když se poprvé začaly psát a publikovat komiksy Iron Man, měli jsme více příznivců z řad čtenářek než kterýkoliv jiný komiks, co jsme kdy vydali. Myslím si, že ženy, které čtou v dnešní době komiksy, cítí k Tonymu Starkovi totéž co ženy, které jdou do kina na film a zamilují se do Roberta Downeyho Jr. a zranitelnosti, kterou ukázal v postavě Tonyho Starka. Lidé všech věkových skupin reagují na tuto lidskou stránku té postavy.“

„Důvodem, proč jsem vzala roli v prvním filmu, bylo to, že jsem vždycky chtěla pracovat s Robertem a taky to, že mám moc ráda Jona Favreaua,“ říká Gwyneth Paltrow. „Lidé se mě nejdřív ptali, proč beru tuhle roli z komiksu, ale mně to připadalo jako skvělá zkušenost a zábava. Potěšilo mě, jak to všechno dopadlo, ale to, jaký měl film úspěch, mi trochu vyrazilo dech. Obvykle v akčních filmech nehraji, a tak mi připadá úžasné, jak fanouškové na celém světě na film reagují.“

„Největší kompliment, jaký se nám od lidí dostal po uvedení filmu, byla věta „Já normálně nemám rád takovéhle komiksy, ale Iron Mana prostě miluju“,“ říká Feige. „Nevěřím na pořadí důležitosti postav; je na nás, abychom všechny Marvelovy postavy převedli do úspěšného filmu. Byli jsme nadšeni úspěchem filmu „Iron Man“ i tím, že jsme dokázali představit jeho postavu tak, aby byla zajímavá nejen ve svém kostýmu, ale i bez něj. To je velká poklona pro Roberta Downeyho Jr. a režiséra Jona Favreaua, kteří dokázali vytvořit tuto postavu tak, aby byla pro diváky atraktivní již od samého začátku filmu.“

Příprava druhého dílu

Po celosvětovém úspěchu filmu „Iron Man“ čekal režiséra Favreaua nevyhnutelný úkol připravit k oblíbenému filmu pokračování. „Když jsme natáčeli prvního Iron Mana, neměli jsme před sebou žádný plán na další pokračování, ale také jsme si byli vědomi toho, že pokud se film povede, druhý díl bude“, prohlašuje Favreau. „Při vytváření příběhu „Iron Mana 2“ jsme museli zůstat věrni tomu, co se divákům líbilo v prvním filmu a současně ve všech směrech jaksi zvednout závory - což je sice zajímavé, ale často dost náročné zvládnout.“

Pro Favreaua a filmaře ale začaly práce na přípravě Iron Mana 2 dlouho před tím, než byla vůbec napsána první stránka scénáře. K sestavení děje Iron Mana 2 vybírali filmaři základní prvky a postavy z více než 600 komiksů vydaných v předchozích 42 letech. „Příběh hodně čerpá z proměny postav - kde začínají a kde končí, jakým úkolům a překážkám čelí, jak se v průběhu doby mění. Průběh přeměny sebe samého se obvykle pojí s okamžikem prozření, ve kterém si uvědomíme nutnost změny a posléze rozhodnutí se změnit“, říká režisér. „V případě Tonyho Starka je tu osoba, která čelí podobným, ale složitým úkolům, než jaké měl v prvním kole. V Iron Manovi měl Tony nejspíš zpomalit, ale byl tolik inspirován objevy, které mu umožnily uniknout ze zajetí a svým zjištěním, kde je jeho místo ve světě.“

„Pokud je ve filmu hlavní postavou někdo tak bohatý jako Tony Stark, pak chcete poznat trápení a protivenství jeho života“, doplňuje Feige. „Na konci prvního filmu jsme před publikem trochu kličkovali, když se Tony ukázal veřejnosti tak, jak se ještě žádný superhrdina předtím neukázal. To okamžitě přivodí napětí a očekávání, střet, a to je to, co jsme chtěli dál objevovat. Nechtěli jsme skrývat fakt, že Tony je Iron Man. Z komiksů lidé vědí, kdo je Tony a my jsme nechtěli být spoutání představou tajné identity; takže Tonyho odhalení na konci prvního filmu nám vlastně otevřelo dveře k další cestě, po které jsme se chtěli vydat.“

„Zdálo se nám jako dobrá příležitost ukázat Tonyho Starka jako někoho, kdo by mohl zaujmout představivost nejen Američanů, ale i lidí po celém světě a mohl by být jednotící silou“, říká režisér.

„Když film začíná, Pepper a Tony jsou naladěni na stejnou vlnu“, říká Paltrow. „Funguje mezi nimi chemie, vzájemně se škádlí, ale on je stále její šéf. A jak se film odvíjí dál, Pepper získává více odpovědnosti a nakonec se dostane na nejvyšší post ve Stark Industries, takže je velice zajímavé sledovat v tomto směru její vývoj. Myslím si, že se k ní její nová pozice dobře hodí, protože dlouhou dobu ve společnosti pracovala. Je to milá dívka a stojí nohama pevně na zemi, díky čemuž je schopná řešit všechny problémy, které na ní hrne Tony.“

„Když je Pepper povýšena na výkonnou ředitelku Stark Industries, Tony potřebuje novou asistentku, někoho, kdo mu bude organizovat každodenní povinnosti“, vysvětluje Feige. „Natalie je právnická koncipientka, která vejde do místnosti s dokumenty, které má Pepper podepsat. Upoutá okamžitě Tonyho pozornost a ten ji v podstatě hned na místě přijme na pozici své asistentky. Když jí vidíme posléze, je v Monaku a chová se jako jeho asistentka, ale věci nejsou takové, jakými se zdají být a ona tam je z určitého důvodu, který zjistíme až později a který má co do činění s jejím druhým já, Černou vdovou.“ Obě postavy, Natalii i Černou vdovu v sexy lycrovém obleku, hraje Scarlett Johansson.

„Scarlett mě ujistila, že bude pracovat tak tvrdě, jak bude třeba, aby zvládla všechny fyzicky náročné kousky ve filmu. A skutečně dostála svému slovu, strávila mnoho hodin tvrdou fyzickou přípravou.“ Na její tréninkový program dohlížel koordinátor kaskadérů Tommy Harper. „Scarlett na sobě kvůli filmu udělala pořádný kus práce“, říká Harper. „Nikdy předtím nedělala nic takového, co vyžadoval tento film, takže jsme vlastně začínali od nuly.“

Další známou tváří z dědictví Iron Mana je Tonyho dobrý přítel, podplukovník James „Rhodey“ Rhodes. A zatímco tito dva byli vždy velmi blízkými přáteli, nový směr Stark Industries' a Tonyho odmítnutí předat svůj oblek armádě způsobí v jejich vztahu napětí. „Tony již nechce vyrábět zbraně, takže Rhodeyho role spojovacího článku mezi Stark Industries a americkou armádou už neexistuje“, vysvětluje Feige. „Jejich vztah se díky Tonyho působení stává čím dál tím víc napjatější. Rhodey je velmi loajální přítel, ale současně nemíní připustit, aby se dostal do špatné pozice mezi vládou a Tonym. Je také jedním z mála lidí krom Pepper, kdo říká Tonymu pravdu.“

Role podplukovníka Jamese „Rhodey“ Rhodese se zhostil herec nominovaný na Cenu Akademie, Don Cheadle, který je celoživotním příznivcem Marvelových komiksů. „Jako dítě jsem miloval Marvelovy komiksy a byl jsem blázen do X-Men a Iron Mana“, říká Cheadle. „Měl jsem rád tyto postavy, protože to byli omylní lidé, kteří si nakonec našli svou cestu, ať už se potýkali s čímkoliv. Pro mě na tom bylo zajímavé to, že tyto postavy nebyly zobrazovány jen černobílé.“

Jedním z nových protivníků Tonyho Starka je záhadný ruský technologický expert jménem Ivan Vanko, známý také jako Whiplash. Pro filmaře bylo velmi důležité zachovat tuto postavu co nejrealističtější. K obsazení této role se filmaři vybrali Mickeyho Rourkea, který byl za svůj výkon ve filmu „Wrestler“ nominován na Cenu Akademie, ale chtěli také někoho, kdo je obeznámen s ruskou kulturou a prostředím.

„Ve filmu představuje postava Ivana temnou stránku Tonyho minulosti“, říká Favreau. „Je to skvělé a i trochu retro mít ve filmu ruského padoucha a Mickey Rourke v Rusku strávil nějakou dobu a byl tímto nápadem zaujat.“ D´Esposito dodává: „Ivan Vanko je zlověstná, tetovaná, nebezpečná postava. Zdá se, že zločinci pocházející z Ruska jsou malinko drsnější než zločinci z Ameriky, což také dodává určitou vrstvu krutosti této postavě.“

Pro Rourkeho příprava na roli znamenala cestu do Ruska. „Postava je Rus, takže jsem jel do Ruska a strávil tam nějaký čas“, přiznává Rourke. „Navštívil jsem také vězení, takže jsem mohl pochopit, jak celý ten ilegální systém funguje. Nastudoval jsem si také něco o vězeňském tetování a pak jsme do filmu přidali scénu, kde Ivan je ve své cele a po celém těle je vidět tetování. Zjistíte, že každé tetování má svůj zvláštní význam, a to umožní postavě Ivana tak trochu nahlédnout pod povrch.“ Herec se kvůli roli Ivana také musel učit rusky: „Bylo to dost náročné učit se rusky, protože ruská výslovnost je tak odlišná od anglické. Měl jsem učitele výslovnosti a učil jsem se tři hodiny denně, šest dní v týdnu, jenom abych dokázal říct odstavec dialogu v ruštině.“

Při obsazování do role Justina Hammera se filmaři rozhodli pro všestranného herce Sama Rockwella, který již pracoval s režisérem Favreauem na jeho režijním debutu „Made“. „Říkal jsem si, že „Iron Man“ je něco opravdu zvláštního“, říká Rockwell. „Pracoval jsem s Jonem již dříve, takže jsem věděl, že on i Robert jsou podobný typ jako jsem já, rádi improvizují, což mně vyhovuje. Také se mi líbila postava Justina Hammera jako obchodníka se zbraněmi, který se snaží spojit se s americkou vládou a stát se pro ně novým Tonym Starkem.“ Režisér Favreau vysvětluje: „Justin Hammer je o stupínek níž než Tony Stark, ale představuje si, že jsou oba na stejné úrovni. Neustále s Tonym soutěží.“

Po své malé roli v „Iron Manovi“ se Samuel L. Jacskon opět ukázal v „Iron Manovi 2“ v roli Nicka Furyho, velitele organizace S.H.I.E.L.D. „Sam Jackson na plátně působí fantasticky“, míní režisér Favreau a Kevin Feige dodává: „Jackson v roli Nicka Furyho sdělí Tonymu informace o jeho otci, Howardu Starkovi. Tony se doví, jaký měl otec záměr a kam směřoval se Stark Expo.“

Vyladění: od prvního dne

Vytvoření filmu „Iron Man 2“ začalo v kalifornské Pasadeně, kde Tony Stark vypovídá při senátním vyšetřování. Filmaři byli potěšeni tím, že si Robert Downey Jr. zachoval svůj charakteristický kousavý humor a smysl pro nadsázku.

„Robert napsanou scénu vždy pozvedne a předvede své vlastní ztvárnění, ale přitom se dokáže držet původní myšlenky“, říká D´Esposito. „Dokáže vytvořit pohodovou atmosféru pro všechny kolem, což na place samozřejmě všichni oceňují.“

K natáčení filmu „Iron Man 2“ vybrala produkce jedno z nejpříhodnějších míst, kde se natáčel už první film, základnu Edwards Air Force v kalifornském Rosamondu. Více než 50 let byla základna Edwards Air Force (domovská základna pro testovací letecké centrum Air Force) místem většiny významných milníků v letecké historii než kterékoliv jiné místo na světě. Základna Edward Air Force se nachází v Mohavské poušti vedle Rogers Dry Lakebed a zabírá 301.000 akrů. Směr, kterým se dnes i do budoucna chce základna Edwards Air Force ubírat, vyjadřuje motto leteckého testovacího centra Air Force: „Ad Inexplorata - Neprozkoumanému vstříc“.

Jelikož se ve filmu objevují často objevují ozbrojené složky, filmaři si vyžádali souhlas ministerstva obrany. Producent Feige vysvětluje celý postup: „Když získáte pro film souhlas Ministerstva obrany, máte přístup k velkému množství vojenské techniky, letadlům, autům a dalšímu vojenskému vybavení. Měli jsme výhodu díky skvěle fungující spolupráci na prvním filmu, ale přesto jsme museli předložit scénář ke schválení a připomínkám příslušnému úřadu vlády. Chtěli se ujistit, že postavy spojené s ozbrojenými silami a film obecně budou zosobňovat armádu v příznivém světle.“

„Práce s Ministerstvem obrany je velmi přínosná zkušenost, máme možnost použít vojenské vybavení a díky tomu natáčené scény působí velmi věrohodně“, říká koproducent Latchman. „Mají bombardéry typu B-2, C17, F22, F35 a na základně Edwards je plno naprosto skvělých míst vhodných k natáčení. Kromě Rhodeyho a pár dalších je všechno ostatní osazenstvo ve filmu vojáci v aktivní službě. A to je velký rozdíl, protože když natáčíte v hangáru v Los Angeles s houfem komparsistů, tak nevědí, jak správně pochodovat, salutovat a neznají akurátnost vojenských protokolů. Se souhlasem Ministerstva obrany máte k dispozici skutečné vojáky a piloty se skutečnými zbraněmi, kteří jsou nadšení, že budou ve filmu.“

Součástí souhlasu Ministerstva obrany bylo i přidělení kapitána Air Force Briana McGarryho, který byl filmařům poradcem. „Mým úkolem bylo poradit tak, aby původní myšlenka byla ještě věrohodnější, ještě přesvědčivější, a skutečně to fungovalo“, říká McGarry. „Tady na základně Edwards Air Force tím ti chlapi žijí, mají to v sobě, můžeme ukázat, jak fungujeme v provozu, což je pro film skvělá hodnota, a na druhé straně to byla příležitost pro naše lidi zjistit, jak funguje Hollywood.“

Nové zbraně

Jakmile skončilo natáčení na základně Edward Air Force, filmový štáb se vrátil do studia, kde započaly práce na nových zbraních Iron Mana. Pro filmaře měla obrovská popularita Iron Manových zbraní trochu sladkobolnou příchuť kvůli vytváření speciálních efektů legendárním Stanem Winstonem, jehož společnost stvořila pověstný oblek. „Pracoval jsem se Stanem Winstonem dvakrát a byli jsme si velmi blízcí“, říká Favreau. „Bylo to velmi smutné, když zemřel. Když pak vidíte, kolik významných lidí v Hollywoodu hovoří k uctění jeho památky, uvědomíte si, že byl nedílnou součástí filmového průmyslu, přinesl jakousi technologickou revoluci, která umožnila vytvářet na plátně neuvěřitelné věci.“

Producent Feige vysvětluje složitost a vývoj obleku Iron Mana: „Chtěli jsme, aby návrh Tonyho obleku pro tento film vycházel z komiksového Iron Mana. To předpokládá dvě věci. Za prvé, Tony stále svůj oblek vylepšuje novými nápady a přístroji. Za druhé, typicky červená a zlatá maska zůstane více méně nezměněná. Takže jsme potřebovali vymyslet obleky, které by byly typické pro Iron Mana, ale současně také aby korespondovaly s vývojem příběhu, který divákům předkládáme.“

Jedním z nových a velmi důležitých úkolů v „Iron Manovi 2“ byl vymyslet a sestrojit oblek pro Tonyho nového úhlavního nepřítele Whiplashe. Koproducent Latcham vysvětluje vývoj vzhledu postavy, kterou představuje Mickey Rourke: „Postava Whiplashe se nám moc líbila, ale v seriálu vypadal spíš jako nějaký sado maso chlápek v černém se všemi těmi sponami a zipem přes pusu, a nic takového jsme nechtěli“, vysvětluje Latcham. „Místo toho jsme se rozhodli tuhle postavu pozměnit, tak, aby víc zapadal do světa Iron Mana. Ryan Meinerding je jedním z nejtalentovanějších výtvarníků v celém filmovém průmyslu a nám to zdálo jako skvělý nápad, aby navrhl oblek pro Whiplashe, který by byl vyroben ve sklepě z krabice šrotu, tak jako si Tony Stark vytvořil ten svůj, když byl v zajetí.“

Kostým Whiplashe byl na pohled skvělý, ale pro Mickeyho Rourkea nebylo snadné v něm vydržet delší dobu. Ale našel si svůj vlastní způsob, jak tento problém vyřešit. „Udělali skvělý oblek, který vypadal opravdu dobře, ale vážil přes 18 kilo, a to beze zbraní. Když jsem si ho poprvé vzal na sebe, říkal jsem, že to nepůjde, protože byl tak těžký a nepohodlný, že jsem byl naprosto vyřízený už po pár minutách. Tak jsem na tom zapracoval se svým trenérem, asi sedm týdnů jsem vždy 45 minut chodil na pásu s osmnáctikilovou vestou, abych to natrénoval a nebyl úplně vyčerpaný pokaždé, když si oblek vezmu na sebe.“

Globální Iron Man 2

První scéna, ve které si Rourke oblékal nový kostým, byl závod Historic Grand Prix v Monaku. Tonyho zde tajemný Whiplash během závodu násilně vytlačí z dráhy. „Když je Tony v Evropě, dává smysl to, že Ivan může přijet z Ruska na závod a nám se to zdálo jako to správné místo, kde by se Ivan mohl objevit a změnit Tonymu jeho svět k nepoznání“, říká D´Esposito. „Ačkoliv Tony unikne a nakonec souboj vyhraje, uvědomíte si, že všechno, co Ivan chtěl udělat, bylo ponížit ho před světem. To mu stačilo; chtěl vlastně jen sdělit světu zprávu, že Tony Stark není ten jediný člověk, který má technologie.“

„Bylo pro nás důležité ve filmu ukázat, že Iron Man je celosvětový superhrdina, protože je komiksový“, říká Feige. „Například Spider Man je příliš zaměřený na New York City, většina Marvelových postav se soustředí na určitou oblast, ale Iron Man je naprosto celosvětový. Může vyrazit z Malibu a o pár hodin později může být na půli cesty kolem světa.“

„V prvním filmu byl Tony v Las Vegas, ale teď jsme se museli pohnout o krok kupředu a vymyslet něco ještě většího“, říká režisér Favreau. „Las Vegas je pro milionáře, ale Monte Carlo je pro miliardáře, a tak nápad, že bychom natáčeli v Monaku, mě opravdu nadchnul. Částečným problémem těchto filmů o superhrdinech je to, že všechno už tu bylo - tak jak se odlišit?

Při natáčení scén v Monaku se filmaři setkali i s monackým knížetem Albertem II., který byl podle slov režiséra Favreaua milým a laskavým hostitelem. Mít kolem sebe závodní auta je jako mít kolem sebe plnokrevné závodní koně“, směje se D´Esposito. „U automobilových závodů je to nesmírně náročné, u každého auta je velký tým lidí, který se o všechno stará. Vyřešili jsme to nejlepším možným způsobem, poslali jsme druhý filmový štáb do Monaka natočit záběry našeho hrdiny v autě na závodní dráze pár dní před závodem.“

Oblek: válečný stroj

Dalším doplňkem, který se poprvé ve filmu ukáže, je velmi očekávané objevení obleku typu válečného stroje, který ve filmu používá Rhodey.

„Věděli jsme, že chceme, aby si Rhodey vzal oblek Mark II, který je základem pro brnění válečného stroje“, říká Favreau. „Napětí mezi Rhodeym a Tonym vzrůstá a nakonec si Rhodey uvědomí, že se snaží být víc dobrým přítel a méně sloužit své vlasti. Tony začíná být nezodpovědný a nebezpečný. To přiměje Rhodeyho, aby Tonymu vzal Marka II.“

„Na postavy komiksu existuje během těch let mnoho různých pohledů, a my jsme zvolili ty, které nám připadaly příznačné“, říká Feige. „V prvním filmu jsme vytvořili určitý styl obleků a chtěli jsme v tomto stylu pokračovat i v tomto filmu. Mohou být objemné, lze k nim přidat kolik různých zbraní, ale pořád to musí vypadat, že se v nich dá jen tak procházet.“

„Válečný stroj je vytvořen na základě obleku Mark II, ale Rhodey a armáda nemají k ruce Tonyho Starka, aby to upravil, takže tomu chybí Tonyho technická genialita, aby vše bylo perfektní a úhledné“, dodává výkonný producent D´Esposito. „Oni se nesnaží vypadat skvěle, snaží se být efektivní a Justin Hammer skončí tím, že oblek vybaví jednou z těch největších zbraní, jaké jste kdy viděli - něco ve stylu klasických komiksových válečných strojů.“

„Mám obrovské štěstí, že v tomto filmu pracuji s partou neuvěřitelně talentovaných herců“, dodává Jon Favreau. „Každý z nich je jiný a každý má svůj vlastní přístup, ale musím přiznat, že jsem nikdy nepracoval s talenty takového formátu od začátku do konce. Prvním filmem jsme publikum překvapili, ale teď je laťka mnohem výš, tentokrát to bude mnohem těžší dosáhnout toho, aby si divák řekl „je to lepší, než jsem čekal“...“.

To je (Marvel) zábava

Marvel Entertainment patří s více než 5.000 komiksovými postavami mezi přední zábavní společnosti na světě. Její úspěch je zakořeněn v šedesátileté éře vydávání komiksů, nicméně komiksy už zdaleka nejsou jediným druhem zábavy, který produkují. Mezi nejvýznamnější patří filmy, které se pravidelně stávají kasovními trháky. Úspěch Marvel Studios je v Hollywoodu skutečně veliký. Jejich nejúspěšnějšími tituly jsou Spider-Man, X-Men nebo Fantastická čtyřka. Od roku 1998 jejich filmy vydělaly více než 6,1 miliardy dolarů po celém světě, čímž se Marvel řadí mezi nejúspěšnější filmová studia.

Jeden z šéfů společnosti Marvel Entertainment a producent filmu „Iron Man 2“ Kevin Feige vysvětluje, proč je Marvel tak úspěšný při adaptaci komiksových postav na plátno: „Tajemství Marvelových komiksů spočívá v hloubce a komplexnosti postav, v tom, že nejsou dokonalé, každá z postav má nějaký nedostatek“, říká Feige. „To je to, co dělá postavy zajímavými, a to platilo tehdy i dnes. Tato dynamika nám také umožnila úspěšně převést Marvelovy postav na filmové plátno a představit tak tyto postavy publiky, které komiksy nikdy nečetlo.“

Super Wings I (34)
Vypuštění rakety Seznamte se s roztomilým tryskáčem Jettem, který cestuje po celém světě,...
dnes 06.50