fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

77% 3012 hlasů
7.7 10 3012
film / animovaný, komedie, USA, , 95 min.
Despicable Me
Kinopremiéra v ČR a SK 21.10.2010, DVD od 31.1.2011 a Blu-Ray od 14.2.2011 Bontonfilm

Režie: ,
Herci: , , , , , více...
starNastavit upozornění

V TV televize st. 19.6. Sky Movies Family HD 19.20
Sky Movies Family HD 19.20




Ukázka
02:37



Klaďasové už nefrčí.
Ve šťastném předměstském sousedství, obklopeném bílým plaňkovým plotem a kvetoucími keři růží, stojí černý dům s mrtvým trávníkem. Aniž by to sousedé věděli, hluboko pod tímto domem je obrovský tajný úkryt. A zde nacházíme Grua obklopeného armádou svých uličnických a zlomyslných přisluhovačů, mimoňů, který plánuje tu největší loupež v historii celé zeměkoule. Gru se chystá ukrást Měsíc. Gru si libuje ve všem špatném. Vyzbrojen svým arzenálem Zmenšovacích paprsků, Mrazících paprsků - mrazáků a obojživelných bojových vozidel poráží vše, co mu stojí v cestě. A to všechno až do okamžiku, kdy se střetne s neochvějným přesvědčením třech malých osiřelých děvčátek, které na něj pohlédnou a vidí v něm něco, co nikdo jiný dosud neviděl: možného tátu.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Tohle bylo boží se na koukat. Je to bezvadná komedie na kterou se dá koukat.
Všechny komentáře k filmu 49+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Já, padouch

Na ospalém předměstí zastavěném rozkošnými domky s upravenými předzahrádkami žije největší zloduch pod sluncem. Producent Doby ledové Chris Meledandri stvořil trojrozměrnou animovanou komedii, která představuje zbrusu nového hlavního hrdinu. Ukrutného záporáka jménem Gru, který se nezastaví před žádnou špatností, na druhou stranu ale umí být nekonečně zábavný. Ať už prostřednictvím armády žlutých pomocníků, Mimoňů, nebo díky Jiřímu Lábusovi, který Gruovi v češtině propůjčil svůj hlas. Udržet se na špici světového zločinu dá pořádnou fušku. A protože si na post veřejného nepřítele číslo jedna brousí zuby Gruův největší oponent Vektor, rozhodne se tenhle padouch pro dosud nevídaný zločin. Ukradne Měsíc! Ano, ten co svítí na obloze. Jenže zásadní roli v jeho plánech hrál zmenšovač, který mu ukradl právě Vektor. Gru musí přijít na to, jak do jeho přísně střeženého sídla vniknout a svůj vynález si vzít zpátky. Po mnoha marných pokusech to už skoro vzdá, když u jeho dveří zazvoní sourozenecké trio Margo, Edith a Agnes, které sbírají peníze pro sirotčinec, v němž žijí. V tu chvíli se v Gruově hlavě zrodí další z jeho mnoha ďábelských plánů. Všechny tři holky adoptuje a pošle je zaklepat na dveře Vektorova sídla. A zatím on a jeho Mimoňové... Jenže plány se s realitou často rozcházejí, zvlášť když "pán zla" pod vlivem děvčátek zjistí, že není až takovým darebákem, jak se tváří.


O filmu

obrazek
Ještě před produkcí

Vznik Illumination: Meledandri se přidává k Universal

Studio Universal Pictures začalo počátkem roku 2007 rozšiřovat své působení i do oblasti animovaného filmu. Na první krůčky dohlížel producent kasovních trháků Chris Meledandri, který mnoho let spolupracovat s 20th Century Fox, kde založil divizi studiové animace a dohlížel na rozjezd úžasného filmu Doba ledová. Meledandriho nová produkční společnosti Illumination Entertainment, umožnila Universal Pictures přípravu a distribuci nových animovaných filmů.

Meledandri, který byl 13 let manažerem 20th Century Fox, se stal zakládajícím prezidentem 20th Century Fox Animation během svého působení ve studiu. Šéfoval této divizi osm let a během této doby studio vydělalo více než 2 miliardy dolarů. Meledandri také dohlížel na akvizici malé firmy na vizuální efekty Blue Sky Studios v roce 1998 a její následnou přeměnu v úspěšnou divizi animace, která nyní zaměstnává více než 250 výtvarníků. Během této doby Meledandri dohlížel nebo byl výkonným producentem takových filmů jako Roboti, Alvin a Chipmunkové, Simpsonovi ve filmu nebo Horton!.

„Zjistil jsem, že se nemůžu odvrátit od tak výjimečné příležitosti, kterou mi Universal Pictures nabídli; nešlo jen o onen podnikatelský aspekt, ale hlavně nadšení z nové společnosti, o obrovský rozsah produkce zahrnující všechny formy animace, o představy samotného studia o filmu, o snahu prosadit se v takové konkurenci na trhu“, říká Meledandri o svém přestupu.

obrazek
O produkci

Tak padoušské: Projekt začíná

„Původní koncept filmu Já, padouch mi předvedl Sergio Pablos, který pracuje v malém animačním studiu ve Španělsku“, vysvětluje Chris Meledandri. Hned od začátku bylo jasné, že scénář bude připravovat Cinco Paul a Ken Daurio, kteří spolupracovali s Meledandrim na filmovém hitu Horton!, protože u nich si byl Meledandri jistý, že původní předlohu Sergia Pablose převedou do filmového scénáře tím správným způsobem. Jejich poslední společný film Horton!, režírovaný Jimmym Haywardem a Stevem Martino, dosáhl ohromného úspěchu a oběma scénáristům jen potvrdil reputaci skvělých komediálních autorů.

Od začátku bylo důležité, aby Illumination Entertainment vytvořila příběh, který by znamenal jakousi obchodní značku pro právě takovéto typy filmů. To samozřejmě nezahrnovalo dvojrozměrné hrdiny nebo protivníky. Meledandri k tomu říká: „Myšlenka vytvořit animovaný film, ve kterém je hlavní postavou lump, je neobvyklá a ve svém provedení velice náročná. Ke konci filmu Gru projde proměnou, a je to právě tahle proměna, která umožní začít v tom místě, kdy jsou některé jeho stránky přímo nepříjemné. A pokud bychom nezačali právě zde, neměli by diváci ani špetku ocenění pro celou tu cestu, kterou si postava Grua prošla.“

Producent John Cohen věděl, že film Já, padouch se vymyká tím, že ukazuje ty lidské stránky povahy, na které nejsme moc pyšní. „Chtěli jsme pro změnu natočit film o lumpovi, který by vše pojímal jen z pohledu lumpa“, říká Cohen. „Vzniklo to z nápadu Sergia Pablose, který je fantastický výtvarník. Sergio a Nina Rowanovi, kteří jsou výkonnými producenty, pak předvedli tento původní nápad Chrisovi, který se jím ihned nadchnul. Tato představa pak umožnila vytvořit filmovou komedii s velmi neobvyklými postavami i pojetím.“

Cohenovi se zamlouvalo odhalování toho, že každý z nás má v sobě kousek lumpa, který čeká jen na svou příležitost, aby se mohl projevit. „Gru nabízí splnění přání. Když čekáte ve frontě v potravinách a člověk před vámi má úplně plný nákupní košík a je u expresní pokladny s cedulkou „do pěti položek“ a ještě ke všemu se rozhodne pro placení šekem - tak to je přesně ten správný okamžik pro to, abyste použili mrazící paprsek. Je to skvělá komedie, která čerpá z postavy, která se chová tak, jak i my bychom se chtěli občas chovat.“

Když se rozhodovalo o režisérech projektu, Meledandri se obrátil na filmaře Chrise Renauda, nominovaného na Cenu Akademie® a na uznávaného výtvarníka Pierra Coffina, aby zastřešili celý projekt. Dlouholetá spolupráce Renauda se studii Marvel a DC Comic přivedla na scénu většinu známých a oblíbených postaviček moderní filmové doby. Pierre Coffin vytvořil několik z nejsledovanějších krátkých animací na YouTube, včetně „The Lion Sleeps Tonight“.

„Chris Renaud je člověk, se kterým jsem mnoho let spolupracoval, již ve Foxu a Blue Sky Studios“, říká Meledandri. „Má mnoho zkušeností a úžasný cit pro příběhy, pro vytváření těch správných obrazů. Skvělá byla zejména zkušenost s jeho režírováním krátkého filmu No Time for Nuts, který byl nominován na Oskara®.

„Pierre Coffin vytvářel mnoho krátkých animovaných filmů, které jsou naprosto výjimečné, například Flying Fish Tobby Who Aimed for the Stars nebo Pings“, říká Meledandri. „Pierre má dar zachytit a vykreslit postavu až do těch nejmenších detailů, i s těmi nejnepatrnějšími pohyby. Když jsem byl v Paříži a setkal jsem se tam s Pierrem, stačila sotva čtvrthodina na to, abych byl jeho prací naprosto zaujatý. Ihned jsem viděl, že právě on dokáže vtisknout postavám ten správný charakter a současně ukázat i jejich zranitelnost a hranice.“

Zatímco Renaudova silná stránka je vytváření příběhu, Coffinova práce spočívá především ve výtvarné práci.

obrazek
Dobrý versus Špatný
Kdo je kdo v Gruově světě?

Zatímco z počátku může být tak trochu nejasné, kdo je darebák a kdo je hodný, postupně, jak se příběh odvíjí, se vše ukáže. A tady je malý průvodce Gruovým světem:

Gru je darebák, kterého velmi těší provádět všelijaké lotroviny a darebnosti ostatním. Třeba tak, že zmrazí dlouhou frontu před sebou v kavárně. Gru prostě dělá ty věci, které bychom občas chtěli dělat také. Je na cestě stát se největším lumpem spácháním zločinu století, ale čeká ho ještě mnohem náročnější úkol: otcovství.

Vektor, počítačový maniak a Gruův soupeř, je zalezlý ve své pevnosti a obvykle má na sobě zahřívací obleček, hraje videohry a osnuje svůj další postup. Jeho oblíbenou zbraní je pistole, která střílí živé piraně. K Vektorově smůle se ale nedaří udržet masožravé ryby v zásobníku zbraně…

Margo, nejstarší ze tří sirotků, je ochránkyní svých dvou sester. Protože vyrůstala bez rodiny, nedůvěřuje většině lidí a ví, že ony tři se mohou spolehnout jen samy na sebe.

Edith, dítko, které zkouší všechny hranice, kam až může zajít. Edith nosí klobouk stažený hluboko do očí, s nedočkavým nadšením testuje všechny Gruovy nebezpečné zbraně a vypadá jako pořádná uličnice.

Agnes malá nevinná holčička, která zoufale chce být milována, je nejmladší ze tří sirotků. Netouží po ničem jiném než po rodičích.

Gruova matka: za každým pořádným darebákem stojí odmítavá matka. Zatímco ona si myslí, že její mateřský přístup je správný, chová se ke Gruovi stále jako k malému klukovi. A její přehnaně kritický přístup nutí Grua k ještě větším lumpárnám.

Dr. Nefario je Gruův šílený vědec, který vypadá, že mu je asi tak 150 let. Neustále pilně pracuje a svého šéfa zásobuje nejneuvěřitelnějšími zbraněmi. Občas bývá ostrý jako břitva, ale jeho sluch se začal vytrácet přinejmenším před padesáti lety!

Mimoni, malá zlomyslná žlutá stvoření jsou Gruovi přisluhovači. Pilně pracují a jsou oddaní svému vůdci a jeho šíleným činům a velmi ochotně slouží Gruovi jako jeho pokusní králíci.

Slečna Hattie vede místní sirotčinec, kde žily Margo, Edith a Agnes předtím, než se dostaly ke Gruovi. Zdánlivě laskavá a starostlivá pečovatelka slečna Hattie je ve skutečnosti krutá a stará se jen o obchod. A pokud neprodáte stanovený počet koláčků, skončíte ve slečnině „Bedně hanby“.

Fred McDade, Gruův šťouravý soused, který je prezidentem asociace majitelů domů a bytů. Neustále poukazuje na všemožné nepatrné přestupky proti domovnímu řádu a sousedskému soužití, je to prostě neustálý trn v Gruově patě. A pořád si musí hlídat svého psa, jestliže nechce vyvolat Gruův hněv.

Pan Perkins je nelítostný šéf, který řídí Banku zla a dlouhou dobu poskytoval Gruovi půjčky na jeho lumpárny. Pan Perkins už toho má ale dost a odmítá poskytnout Gruovi další půjčku, kterou by Gru financoval svůj záměr ukrást Měsíc.

Nejobyčejnější turisté, jaké můžete potkat. Rodinka s malým synkem na dovolené. Tito turisté se vydají na mnohem dobrodružnější cestu, než si vůbec dovedli představit, když zjistili, že někdo ukradl Velkou Pyramidu.

Karnevalový vyvolávač v zábavním parku nemá vůbec v úmyslu dovolit odejít Margo, Edith a Agnes z parku s výhrou - vycpaným zvířetem. Vyvolávač pokřikuje narážky jako „to se ale někdo mračí“ a to přiměje Grua, aby vytáhl své zbraně a získal pro Agnes jejího vytouženého jednorožce.

Kyle, Gruův hlídací pes, je kříženec buldoka a piraně. Agnes ho neustále objímá a tiskne se k němu, což Kyle zrovna nevítá s nadšením. Vlastně si Kyle není jistý, jestli by nechtěl spolknout všechny tři holky najednou, anebo jestli by se k nim raději nepřitulil.

obrazek
Lidi pro Já, padouch
Obsazení komediálními talenty

Když se skládalo obsazení herců na první hlasovou zkoušku, režiséři a producenti filmu byli pevně rozhodnuti o výběru herců: chtěli herce, kteří by svým hlasem dodali animovaným postavičkám humor, ale také aby svými osobnostmi byli určitou inspirací pro výtvarníky, kteří na projektu pracovali. Producent John Cohen to vysvětluje: „Ke castingu jsme přistupovali tak, abychom našli ty nejlepší komediální herce, kteří mají i obdivuhodnou schopnost improvizace. A oni vnesli do filmu ohromnou spontaneitu a přirozenost.“

Když se vybíral představitel pro padoucha, členové štábu hledali mezi svými bývalými spolupracovníky. Steva Carella znají miliony fanoušků po celém světě díky jeho roli v televizním Kanclu a oblíbených filmech jako 40 let panic, Dostaňte agenta Smarta či Noční rande, filmaře však nejvíc zaujal jeho hlas. Steve Carell již dříve spolupracoval s Meledandrim na filmu Horton!.

„Stevův hlas dokáže být velmi tklivý, dojemný, ale současně i velice komický a zábavný“, říká Meledandri. „Pracovat s ním je báječné, protože on do celého procesu vstupuje nejen jako herec, ale i jako improvizátor a autor. Steve obvykle nabídne svou vlastní verzi scény, komické či dramatické, která se všem líbí a se kterou všichni souhlasí, pro film je to pak skvělým přínosem. Práce s ním je cosi na způsob objevování. Nikdy přesně nevíte, kam směřuje a nakonec zjistíte, že z původního vytvořil něco nového, co je ještě lepší.“

Když se tým sešel se Stevem Carellem, aby probrali své představy o hlasu pro Grua, Carell si prozkoumal mnoho různých filmových lumpů a jejich hlasy. „Steve zkoušel různé hlasy a různé přízvuky a nakonec přišel s hlasem něco mezi Ricardem Montalbanem a Belou Lugosim. A jakmile začal mluvit tímto hlasem, začala se vytvářet i vizuální představa postavy“, vysvětluje Meledandri.

Steva Carella k projektu nepřilákala jen příležitost propůjčit svůj hlas Gruovi. „Příběh je úžasný“, říká. „To je to, co mě nejvíc zaujalo. Gru působí tak bláznivě a současně i ďábelsky, je tak drzý a hrozný, ale přesto je v něm určitá lidskost. Projevuje se to v drobnostech během celého filmu. Vypovídá to o tom, jak se lidé mění, jak mohou za určitých situací vyplouvat na povrch různé aspekty chování… dobré se vždy prolíná se zlým a obráceně. Když vidíte někoho, kdo vypadá tak bídácky, a pak se ukáže, že takový není, je to zajímavé a potěšující sledovat.“

Carellovi se také líbí, jak Gru soutěží s Vektorem o titul největšího světového lumpa. „Pro Grua je to nesmírně frustrující být tím druhým největším lumpem, protože je perfekcionista“, dodává Carell. „Gru je někdo, kdo je na svou práci velmi pyšný a chce být nejlepší ve svých špatnostech. Ale je tu někdo, kdo ho zastiňuje - a to se Gruovi ani trochu nelíbí.“

Pro roli Gruova protivníka Vektora vybrali filmaři komediálního herce a autora Jasona Segela. Gruův impozantní protivník, Vektor, je Carellem popsán jako „mladší a ohromně technicky vybavený. A Gruovi se dostal pod kůži. Když se oba snažíte ukrást Měsíc pro sebe, tak opravdu nemůžete být kamarádi.“

V animovaném světě je Jason Segal nováček a tak byl svým prvním počinem velmi nadšený. Když si připravoval hlas pro Vektora, mohl dát průchod své fantazii. „Nikdy jsem nic podobného nedělal“, říká Segel. „Nejblíže tomuto bylo loutkaření, ale to bylo vlastně divadlo. Neuvědomil jsem si, že nebudu pracovat s jinými herci. Čtete si sám svůj text, takže na představivost je to docela náročné cvičení.“

Zatímco Gru dělá, co může, aby zapůsobil na svou nesmírně přísnou matku, Vektor udělá cokoliv, aby získal pozornost svého lhostejného a zlověstného otce. „Vztah mé postavy se svým otcem je poněkud napjatý. On mi nevěří a to je vlastně jeden z důvodů pro mé chování, jak to je u většiny darebáků.“

V roli Margo, nejstarší ze tří sester adoptovaných Gruem, se objeví Miranda Cosgrove, známá z televizního hitu iCarly. O tom, že právě ona má být Margo, věděli producenti a režiséři od prvního okamžiku, kdy jí potkali. Chris Renaud k tomu dodává: „Role je velmi náročná. Dívky jsou vlastně duší celého filmu a Margo - ta dokonce více než zbývající dvě sestry - je jakýmsi svědomím Grua, je pro všechny tou velkou, starší sestrou. Včetně Grua. Výběr herečky na tuto roli byl proto pro film velmi důležitý a Miranda má úžasné herecké schopnosti a její hlas bylo přesně to, co jsme pro postavu Margo potřebovali.“

Mirandu Cosgrove krom jiného nadchlo, že bude mít příležitost pracovat s hercem, kterého obdivuje. „Steve Carell je jedním z mých nejoblíbenějších herců“, prozradila Miranda. „Takže když jsem zjistila, že i on bude součástí filmu, byla to taková třešinka na dortu. Celý příběh je úžasný. Líbí se mi, že je takový darebák, ale nakonec se ukáže, že Gru má vlastně dobré srdce a je to takový docela milý chlapík. Takovéhle příběhy mám ráda. Role nejstarší osiřelé sestry, která to drží všechno pohromadě, se mi líbila.“

Do role prostřední sestry, Edith, byla obsazená začínající Dana Gaier a do role nejmladší Agnes Elsie Fisher. Pro roli Gruovy náročné, věčně nespokojené matky vybrala produkce populární Julii Andrews. Meledandri vzpomíná na to, když se poprvé setkal s touto filmovou legendou: „Když jsme Julii požádali, aby propůjčila svůj hlas jedné z postav do filmu, byla nejprve nadšená a pak trochu vzdorovitá, když zjistila, co je postava zač. Zahrála ve filmu postavu, která je téměř opakem Mary Poppins, zkrátka takovou nehodnou, náročnou a věčně nespokojenou matku.“ Scénáristé Cinco Paul a Ken Daurio si představovali takovou matku, která chce, aby její syn byl nejlepší, ale uplatňuje příšerné rodičovské metody. „Juliina reakce byla, že nejen že nikdy nehrála někoho takového, ale dokonce nikdo nikoho takového ani nepotkala“, říká Meledandri. „Odstup, který původně k té roli měla, ale docela rychle nahradilo nadšení z té výzvy. Výzva k tomu, aby zkusila něco, co nikdy předtím nezkoušela.“ Steve Carell se se smíchem vyjádřil o postavě Gruovy matky: „Sotva by se našla méně vhodná osoba pro tak nesnesitelnou, příšernou matku, než je Julie Andrews. Ale ona je naprosto fantastická.“

obrazek
Předměstská gotika: Vizuální styl animované komedie

Když se filmaři rozhodovali o tom, jak má ve filmu vypadat Gruův svět, bylo celkem jasné, že Gru nemůže páchat své zlotřilosti v nějakém nudném, všedním prostředí.

Podle Meledandriho slov jsou filmové postavičky karikaturou lidských postav. Jejich nákresy vytvářel jeden z nejlepších výtvarník Carter Goodrich, který mimo jiné vytvářel i postavy pro film Ratatouille. Jeanet Healy, která již dříve pracovala s designérem Carterem Goodrichem, říká: „Carterovy kresby postav jsou úžasné, humorné. Carter ve svých kresbách dokáže zachytit mnoho lidských rysů. Jeho práce je výbornou ukázkou rozmanitosti, vždy dokáže vytvořit jedinečnou osobnost.“

Aby získali inspiraci, prohlíželi si filmaři první sérii nákresů. Chris Renaud říká: „Jedna z prvních věcí, které Eric Guillon nakreslil, bylo Gruovo auto. Podívali jsme se na to auto a shodli se, že nikdo z nás podobné auto nikdy neviděl. A proto jsme u auta zachovali původní vzhled podle tohoto prvotního nákresu.“ Když přišlo na Grua a jeho způsob pohybu, nechali se režiséři Chris Renaud a Pierre Coffin inspirovat komediálními herci jako je Peter Sellers nebo Rowan Atkinson.

K vytvoření okolního prostředí si Pierre Coffin vybral dlouholetého spolupracovníka, výtvarníka Erica Guillona. „Eric umí možná tak tři nebo čtyři slova anglicky“, říká Meledandri, „ale Pierre v něj má obrovskou důvěru. A skutečně od prvního náčrtu, návrhu barev i stylů bylo jasné, že je ta správná volba. Jeho práce je skutečně výjimečná.“

Když se vymýšlely lokality pro film Já, padouch, režiséři a producenti věděli, že musí být zásadní rozdíl mezi gotickým stylem Gruova černého domu a postmoderní Vektorovou pevností. „Různé styly, které navrhli Pierre, Chris a Eric mají vyjadřovat postavy, které zapadají do tohoto světa. Gru žije v černém domě na obrázkově dokonalém předměstí, kde jedinou pohromou je jeho dům gotického stylu. A jeho auto pravděpodobně to nejméně ekologicky přijatelné vozidlo, jaké se kdy mohlo pohybovat po Zemi. Naproti tomu Vektor je rozmazlený spratek, kterému nebylo nikdy nic odepřeno. Žije v moderním domě, který zaplatil jeho bohatý otec. Tyto dva rozdílné styly ukazují na konflikt těchto dvou postav.“

Roztomilé breptání: Shromažďuje se armáda mimoňů

Ačkoliv se s tím původně nepočítalo, tak se roztomilí (a přesto neuvěřitelně darební) mimoňové rychle stali miláčky animačních výtvarníků, protože vytvářeli Gruův svět. Chris Renaud k tomu s úsměvem podotýká: „Pro mimoně je nejlepší, když je jich alespoň 20. To znamená dvacet postav k animaci. Každá scéna s nimi je scéna s davem, což je technicky nesmírně náročné.“ Podle producentky Janet Healy jsou mimoni ukázkou toho, jak lze spojit um každého z režisérů: „Mimoni jsou výsledkem výjimečné spolupráce dvou nejskvělejších a nejtalentovanějších režisérů, s jakými se vám může poštěstit pracovat. Společně přivedli tyto postavičky na plátno, dali jim jména a vymysleli různé bláznivé účesy. Nebyla jsem schopná zapamatovat si, kdo je Jerry, Dave nebo Tim, ale oba režiséři to vždy věděli.“

Hlasy vytvořil z větší části Pierre Coffin. Zkomprimoval různé ruchy celého štábu a mimoni byli na světě. „Ta řeč je mnohem víc o zvuku než o nějakém významu“, říká Meledandri a producent John Cohen k tomu dodává: „Vytvořili tak neuvěřitelně unikátní řeč pro mimoně. Většina z toho zní jako breptání. Je to jako kdybyste sloučili všechny jazyky do jednoho a jen občas, jakoby mimochodem, zachytíte jedno dvě anglická slovíčka, ze kterých vyplyne, co to mimoni vlastně říkají.“

Prostor pro zábavu: Natáčení v 3-D

Film Já, padouch není jen prvním filmem Illumination Entertainment natáčeným v 3-D rozměru, ale je také prvním projektem tohoto druhu, který Meledandriho tým vytvářel. Ještě předtím, než začaly první nákresy, bylo filmařům jasné, že Gruův svět bude pro diváky mnohem více působivější, pokud bude mít další rozměr. Požádali proto Cinco Paula a Kena Dauria, aby při přípravě scénáře využili příležitost použít ve filmu 3-D rozměr tam, kde to bude mít ten správný efekt. Scénáristé toto uplatnili například při scénách, kdy Gru a Viktor pálí jednu střelu za druhou nebo když kolem prolítává vzducholoď.

„Od začátku jsme si to představovali jako 3-D film“, říká John Cohen. „Potřebovali jsme najít někoho, kdo dovede dělat 3-D filmy a umí převyprávět příběh záběr za záběrem, scénu za scénou. V Johnovi Bensonovi jsme objevili ideálního člověka. Přestěhoval se do Paříže a od začátku na filmu spolupracoval.“ Protože filmaři věděli od začátku, že chtějí 3-D film, připravili několik různých verzí scénáře, do kterých postupně vkládali další a další 3-D záběry.

obrazek
Světová produkce: Od Francie po Spojené státy

Když tým začal připravovat předprodukční práce, Chris Meledandri začal vyhledávat produkční společnosti, které by mohly být vhodnými partnery při přípravě filmu. Poté, co navštívil mnoho společností, vydal se do Francie, země s obrovskou tradicí v animovaných filmech. Nakonec našel to pravé v pařížském studiu vizuálních efektů Mac Guff. Meledandri k tomu říká: „Francie má jednu z nejlepších animačních škol na světě. Ve Francii mají podobný smysl a náhled na komedie jako u nás. Navštívil jsem několik studií a když jsem přišel do Mac Guff, během hodiny jsem věděl, že jsem našel to pravé. Měl jsem naprostou důvěru v lidi, se kterými jsem se tam setkal, i ve výsledky práce, které jsem viděl.“

S ohledem na dostupnou technologii začal filmový štáb své předprodukční aktivity v Los Angeles. Zde se připravila větší část příběhu, původní návrhy, a protože Illumination Entertainment si vytvořila svůj tým ve Francii, nastal přesun animace postav a grafického zpracování do studia Mac Guff. Do Francie se přestěhovalo po dobu práce na filmu asi 15 lidí, kde pod vedení producentky Janet Healy pracovali na filmu.

„Používali jsme poměrně jednoduchou technologii, Skype a iChat, což jsou jednoduché a běžné prostředky každodenní komunikace. Bylo to lepší než kdovíjaké telekonference. Kvůli časovému rozdílu musela produkce pracovat 24 hodin denně. Byl to neuvěřitelně soudržný proces,“ říká Chris Meledandri.

Štáby na obou březích Atlantického oceánu se musely učit - americký tým se učil francouzsky, francouzský tým se učil anglicky. Kdykoliv Chris Meledandri promlouval ke štábu jako celku, musel být přítomen tlumočník. „Měli jsme amerického režiséra a francouzského režiséra. Měli jsme štáb pracující v Kanadě, New Jersey, Los Angeles a na Středozápadě. Ve štábu bylo mnoho různých národností, v Paříži kupříkladu pracovali lidé z Londýna. Naší myšlenkou bylo, že pokud děláme film pro celosvětové publikum, pak i štáb je z různých částí světa.“

Jack McBrayer, představitel karnevalového vyvolávače a otce-turisty, komentuje neobvyklou zkušenost pro herce: „Je to pěkně bláznivé - režisér je v Paříži a vy s ním komunikujete přes Skype. Je to zvláštní pocit pracovat s někým, kdo s vámi není v místnosti.“

Výjimečně špatný den: Hudba k Já, padouch

V uplynulých několika letech držitel Grammy® Pharell Williams napsal a produkoval hudbu pro takové hudební hvězdy jako je Gwen Stefani, Justin Timberlake, Usher, Madonna, Kanye West nebo Shakira. Již nějakou dobu se zajímal o vytvoření průvodní hudby k filmu, a když se setkal se svou přítelkyní a supervizor hudby Kathy Nelson, řekl jí o tom. „Řekl jsem Kathy, kdyby jí něco takového přišlo do cesty, ať mi dá vědět, a ona mi řekla, že mě má ráda, ale rozhodně mi nepřihraje jen tak něco. Až narazí na to pravé, tak se mi ozve. A najednou se ozvala s filmem Já, padouch“, vzpomíná Pharell Williams.

Jako letitý fanoušek animovaných filmů se Williams nemohl dočkat, až se pustí do přípravy hudby pro svůj první film. „To, co se mi na filmu líbí, je to, že film není jenom pro děti. Je to film pro lidi, a přestože tam je pár vtípků spíš pro mladší, pořád to má dobrý děj, je to zkrátka skvělý příběh“, říká Williams.

Williams nadšeně uvítal spolupráci s držitelem Ceny Akademie, hudebním producentem Hansem Zimmerem a talentovaným kytaristou Heitorem Pereirou jako spoluskladatelem. „Pharell, stejně jako naši režiséři, se pustil do nelehkého úkolu dělat něco, co nikdy předtím nedělal“, říká Meledandri.

Spolupráce Williamse a Pereiry začala tím, že Williams shlédl prvotní záběry filmu a vytvořil hudební motivy pro příslušné sekvence. Pereira pak tyto motivy rozvinul a obohatil. „Heitor vzal tyto motivy a střípky a dokázal to správně spojit. Je jako lepidlo, které slepí domeček z karet. Vzniklo z toho něco naprosto fantastického“, říká Williams.

Williams složil několik původních písní pro film včetně titulní písně „Despicable Me“ a řekl k tomu, že nikdy neskládal píseň o tom, že má výjimečně špatný den a že je fakt v mizerné náladě.

Mezi úspěchy Hanse Zimmera se řadí nezapomenutelné filmy jako Rain Man, Twister, Thelma & Louise, Sherlock Holmes nebo filmy ze série Piráti z Karibiku. Velmi často spolupracuje právě s Heitorem Pereirou. Film Já, padouch je jejich nejnovější společný projekt.

Podobné filmy

Čtrnáctý u stolu
Karel Höger jako záhadný mladý muž v komedii s detektivní zápletkou (1943). Dále hrají: J....
dnes 06.45
NAHRAT
ZDARMA
ČT1
Ten kluk je postrach
(Problem Child) S raubířem Prckem nikdo dlouho nevydrží! Když se jednoho dne objeví vážní ...
dnes 09.25
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Lovecká sezóna
(Open Season) Do života zdomácnělého medvěda Booga vtrhne jako uragán vychrtlý a upovídaný...
dnes 11.25
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Neděle 16. 6. 2019 Svátek má Zbyněk
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz