fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Fotky    

72% 779 hlasů
7.2 10 779
akční / dobrodružný / fantasy / sci-fi, USA/Vietnam, , 118 min., od 12 let
Kong: Skull Island
Kinopremiéra v ČR a SK 9.3.2017 s titulky

Film v kinech
kina  
PřerovHvězda 20:00
Karlovy VaryKino Drahomíra 19:30


Režie:
Herci: , , , , , více...




Všichni vítají krále.
Strhující dobrodružný film vypráví příběh nesourodého týmu badatelů, vojáků a dobrodruhů, kteří se spojili, aby prozkoumali tajemný, stejně nebezpečný jako krásný, ostrov v kdesi v Pacifiku, který není zanesen do žádné mapy. Odříznuti od všeho, co znají, vstupují na území mohutného Konga a rozpoutávají tak nejstrašnější boj člověka s přírodou.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Pro Konga, Godzillu, Vetřelce a jiné příšerky .. mám slabost :-) Jeden z prvních kladů filmu je... že to dlouho netrvá a už jsme na tajemném ostrově.. Zvířata jako mega pavouk.. jsou hodně dobrý ..samozřejmě včetně Konga, který k mé radosti je pěkně vidět..takže žádná schovávačka.. Film na mě působí nevím proč trošku křečovitě..zejména Samuel J. mě tam moc nesedí.. ale jinak celkově jsem dostal to co jsem očekával :-) a jsem nadmíru spokojen. 80% Na tak úžasným ostrově bych vydržel celej film...a jen se kochal přírodou a čekal co všechno za potvory se ukáže :-)
Všechny komentáře k filmu 15+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Kong: Ostrov lebek

obrazek
O produkci

Ať žije král

Impozantní. Poslední svého druhu. Král Ostrova lebek. Poprvé zpřetrhal řetězy před více než osmdesáti lety a nyní s řevem vtrhnul na plátna kin a do našeho světa s vervou a silou, která i po tak dlouhé době zůstává nesmazatelně zapsaná v našem kolektivním povědomí. Nastal čas opět vrátit korunu mýtu o největším filmovém monstru všech dob. „Kong je symbolem neprozkoumaných tajemství a divů, které existují i v současném světě.“, říká režisér filmu „Kong: Ostrov lebek“ Jordan Vogt-Roberts. „Právě proto nikdy nepřestane být aktuální.“

Při natáčení nejmohutnějšího filmového lidoopa se opět sešel produkční tým z kasovně úspěšného filmu z roku 2014 „Godzilla“. Pro Thomase Tulla, který film produkoval společně s Mary Parent, Jonem Jashnim a Alexem Garciou, to byl velmi zajímavý, ale zároveň neuvěřitelně obtížný projekt. „Chtěli jsme divákům zprostředkovat neotřelý, zcela nový zážitek.“, říká Tull. „Jako pro fanoušky Godzilly bylo pro nás nesmírně důležité respektovat základní charakteristické prvky této postavy, jejíž impozantní, strhující a výpravné filmové dobrodružství nadchlo svou velkolepostí a akcí mnoho fanoušků filmů o monstrech po celém světě.“

Kongova legenda a ztvárnění i nadále rezonuje napříč generacemi fanoušků, byť průběžně měnícími se akordy. „Konga charakterizuje spousta rysů - jeho velikost, síla a zvířecí podstata, ale také jeho srdce a hluboký cit.“, poznamenává producentka Mary Parent. „Připomíná nám naši příbuznost a sympatie s ostatními primáty a jeho gesta a výrazy jsou mnohem lidštější než u reálných primátů - a tím se Kong vždy lišil od jiných monster. Přestože je to hrůzu budící predátor, není možné mu nefandit. V některých ohledech připomíná spíše než zápornou postavu klasického romantického hrdinu.“

Kong je prapůvodním představitelem agresivního filmového drsňáka a ztělesňuje vše od živoucího přírodního běsu až po zhmotnění našich vlastních primitivních já. Herec Tom Hiddleston naznačuje: „Kong ztělesňuje vnitřní střet našich civilizovaných osobností a místem v našem vědomí, ve kterém se stále udržuje velmi reálný pocit čehosi většího, než jsme my sami. Jak jinak lze skloubit tohoto obrovského tvora, který představuje zároveň děsivou přírodní sílu, a vnímavou bytost, jejíž inteligence se sice liší od té naší, ale není o nic méně sofistikovaná?“

obrazek
Původního King Konga vykouzlili mistr převratných speciálních efektů Willis H. O'Brien a sochař Marcel Delgado jako hlavní postavu pro průlomový filmovou klasiku režisérské dvojice Meriana C. Coopera a Ernesta B. Schoedsacka z roku 1933 „King Kong“ - působivé parafráze Krásky a zvířete, nabité dobrodružstvím a obřími monstry, která šokovala a děsila milióny filmových diváků po celém světě. V době vrcholící krize se film promítal ve vyprodaných kinech a po desetiletí lámal rekordy v obnovených premiérách a televizních vysíláních. Byl to filmový trhák založený na speciálních efektech a významný milník filmů o monstrech, který se dočkal mnoha nových verzí, parodií a pokračování na filmovém plátně a televizních obrazovkách. Kong se také stal součástí pop-kultury a inspiroval všechno od videoher přes hiphopové texty až po dizertační práce na vysokých školách, včetně nespočetného množství akčních postav, modelů, hraček a her.

Kongův poslední vzdor a pád z vrcholku Empire State Building patří mezi nejlegendárnější scény všech dob. Ale pro skalní fanoušky, mezi které Tull počítá i sám sebe, zůstává Svatým grálem počátku příběhů o Kongovi jeho nejasný původ. Ve skutečnosti by bez toho jeho dlouhodobá myšlenka na Monstrsvět nebyla úplná. Producent přizval ke spolupráci scénáristy Dana Gilroye, Maxe Borensteina a Dereka Connollyho, aby napsali scénář na motivy příběhu Johna Gatinse. Tull říká: „Jednou z nejvíce fascinujících věcí na legendě o Kongovi je Ostrov lebek - velmi exotické místo se smrtícím potravinovým řetězcem na samé hranici naší představivosti, kde je Kong vrcholovým predátorem a absolutním vládcem ostrova. V tomto filmu jsme chtěli odhalit pozadí těchto legend. Protagonisté našeho příběhu neodvezou Konga z ostrova. Oni musí přežít v jeho království.“

Samuel L. Jackson, představitel podplukovníka Prestona Packarda, alfa vůdce ve skupině filmových postav, si tu představu vychutnává. „Chceme vidět Konga v prostředí, které je stejně velké a působivé jako on sám.“, říká herecká legenda. „Víme, že žije v džungli, ale je v té džungli ještě něco dalšího? Co v té neprobádané džungli umožňuje jeho existenci? Jsou tam další obrovští primáti nebo je Kong ojedinělá anomálie? A zjišťujeme, že kdysi býval součástí společenství, kterou vyhladilo něco, co je dosud na ostrově. Nyní je strážcem, který má tyto věci pod kontrolou.“

Ve filmu „Kong: Ostrov lebek“ - a ještě před tím ve filmu „Godzilla“ - položil produkční tým základy rozsáhlého společného světa monster, z nichž jedno uvízlo na naší planetě, kde vyrostlo do obrovských rozměrů a umožnilo existenci MUTOů, v jazyce „Monstrsvěta“ neidentifikovaných obřích pozemských organizmů. Ale aby bylo možné vše vykreslit, musel se připravit nejen střet dvou dlouhodobě zažitých filmových legend, ale také splynutí dvou různých časových os.

Řešení přinesl až přelomový nápad Jordana Vogt-Robertse, začínajícího filmového tvůrce, který měl do té doby na svém režisérském kontě pouze jeden celovečerní titul - uznávaný a úspěšný nezávislý film „Králové léta“. Producent Alex Garcia prozrazuje: „Základním pilířem našeho příběhu o Godzille je předpoklad, že při údajných nukleárních testech v roce 1954 se vůbec nejednalo o testy; vláda se ve skutečnosti snažila cosi zabít. Když nám Jordan mezi dveřmi sdělil svůj nápad na zasazení děje filmu do sedmdesátých let dvacátého století, začala pracovat naše představivost. Nejenže sedmdesátá léta odpovídala Monstrsvětu, ale je to také období poskytující bohatou škálu témat k prozkoumání, a umožnilo nám použít v jednom filmu velmi reálnou válku a obří monstrum.“

Pro Vogt-Robertse znamenal „King Kong“ začátek jeho celoživotní posedlosti filmem. „‚King Kong‘ je nezpochybnitelně součástí filmové historie, a když jsem poprvé viděl film z roku 1933, naprosto na mě zapůsobil svými neomezenými filmovými možnostmi.”, říká. „Byl to první film, který diváky přenesl do neprobádaného nezkrotného světa. Přestože se děj odehrával na naší planetě, byli jsme konfrontováni s věcmi, které zde údajně nemohly vůbec existovat.“

obrazek
Filmový tvůrce, rodák z Detroitu a podle vlastních slov „exot“, vyrůstal na pravidelné dietě složené z filmů o monstrech, letních trháků a videoher. Objev kinematografie sedmdesátých let byl jako blikající neonová reklama, která ho dovedla k vlastní filmové tvorbě. Přestože byly smělé, suverénní a sociálně uvědomělé filmy tehdejší generace natočeny dlouho před Vogt-Robertsovým narozením, promlouvaly přímo k jeho vlastním současným zkušenostem a pocitům. „Sedmdesátá léta jsou jako zvláštní černé zrcadlo našeho moderního světa.“, poznamenává. „Všechno, co se tehdy odehrávalo - politické skandály, občanské nepokoje, kontroverzní války, nedůvěra k vládě - je přesným odrazem současného dění. Sedmdesátá léta lze svým způsobem také považovat za poslední období, kdy vedle sebe mohla existovat věda a legendy. Od té doby jsme se vydali na pomalé tažení za zničením všeho neznámého.“

Zasazením Cooperova a Schoedsackova ztraceného světa monster do chaotické éry chopperů, napalmu a rokenrolu a výsadkem diváků přímo na bojišti chtěl Vogt-Roberts dnešním návštěvníkům kin zprostředkovat Kongovu sílu a aktuálnost. „Chci, aby tento film vytrhnul lidi z vyjetých kolejí a naplno je vrhnul do šíleného, nervy drásajícího a intenzivního dobrodružství, jaké ještě nikdy nespatřili. Jsem si naprosto jistý, že v žádném jiném filmu neuvidíte gigantického, opici podobného tvora bušit do bojového vrtulníku Huey,“ usmívá se, „ale právě takový film jsem chtěl vidět.“

Přesunutím děje z třicátých let minulého století do modernější doby, ale ne do současnosti, umožnilo filmovým tvůrcům bez problémů zpracovat témata, na která se chtěli zaměřit. Hiddleston, který podepsal smlouvu na roli iluzí zbaveného válečného veterána kapitána jednotek SAS Jamese Conrada ještě před příchodem režiséra, říká: „Je to svět ještě před nástupem tyranie globálních satelitů, téměř naprostého kamerového dozoru a záplavy informací. Ještě jsme nežili v iluzi - tak jako dnes se vším internetem a mobilními telefony a GPS, že o světě, ve kterém žijeme, víme úplně všechno. Zasazením příběhu do sedmdesátých let jsme mohli optikou té doby zkoumat Kongův význam v dialogu o válce a tendenci lidstva zničit to, čemu nerozumí.“

Pro Brie Larsonovou v roli válečné fotoreportérky Mason Weaverové bylo dobové a geografické zasazení filmu bohatým zdrojem témat při hledání monster. „Já ten příběh vidím jako alegorii na zvířecí povahu, kterou v sobě máme všichni.“, poznamenává. „Nyní jsme se této části naší osobnosti na hony vzdálili; zdá se, že máme potřebu ji v mnoha ohledech potlačovat. Projevuje se také v tom, jak se chováme k okolnímu světu - jak se chováme k přírodě, jak si jí ceníme a také jak si ceníme jiných lidských bytostí.“

Rok 1973 znamenal nejen konec války ve Vietnamu, ale také začátek programu Landsat, v rámci kterého začala NASA mapovat Zemi z vesmíru, což umožnilo filmovým tvůrcům věrohodně objevit Kongův exotický domov. Producent Jon Jashni poznamenává: „Ale Ostrov lebek je místo, kde lidská arogance může vést k vaší zhoubě, pokud se před skokem pořádně nerozhlédnete a nedomyslíte možné následky.“

Přestože Kong je na ostrově vrcholový predátor, nepředstavuje v jeho prostředí největší zlo a hrůzu… ani zdaleka ne. „Ostrov lebek byl naprosto izolován od zbytku světa a probíhala na něm vlastní neopakovatelná a bizarní evoluce.“, říká Garcia. „Je to nesmírně krásné, ale také nejnebezpečnější místo na Zemi, na kterém žijí tvorové, jaké nikde jinde nepotkáme. Pro lidi na něm není místo a už jen jejich přítomnost bude mít na tento křehký ekosystém nedozírné následky.“

Vogt-Roberts se ponořil do mapování dramatických změn pocitů a chování a účinků překvapivých objevů a hrůz na postavy a jejich rozhodování. „Jednou z nejúžasnějších věcí, která se nám lidem podařila, je to, že jsme se vyčlenili z potravinového řetězce.“, poznamenává. „Tyto postavy přicházejí na Ostrov lebek s předpoklady ze svého civilizovaného světa a ty zde najednou přestávají platit… protože se vrátili do potravinového řetězce. Chtěl jsem prozkoumat, co by taková situace s lidmi udělala: Koho to zlomí? Koho to naopak posílí? Kdo se s kým spojí?“

Tyto otázky, dodává režisér, jsou ústředním motivem filmu „Kong: Ostrov lebek”. „Líbí se mi nápad vzít hrstku postav z vietnamské války, které v nic nevěří a ani přesně neví, kam patří, a uvrhnout je na toto mystické místo. V našem filmu není Kong pouhým velkým zvířetem. Není to příběh člověk versus příroda. Proto bude náš Kong největší v historii Hollywoodu - chci, aby diváci cítili, jaké to je vzhlédnout a vidět myslícího a divokého tvora tyčícího se nad vámi do výšky 30 metrů.“

Ve filmu „Kong: Ostrov lebek” se diváci setkají tváři v tvář s živoucí horou majestátnosti a čiré síly. Ale Kongova mamutí postava není to jediné, co filmoví tvůrci změnili. Mary Parent vysvětluje: „Když se s Kongem ve filmu setkáváme, je to adolescent; do role vrcholového predátora musí ještě dorůst. A na tomto ostrově se hemží mnohem krutější bytosti, včetně Skullcrawlerů, které vyhubily jeho předky a učinily z něj posledního zástupce svého druhu. Přesně tohle je tak strhující na poznávání této části mytologie. Přestože je Kong velmi působivou postavou, čeká ho v tomto filmu životně důležitá bitva - musí si zpátky vybojovat své právoplatné místo krále Ostrova lebek.“

Snaha přivést diváky na Ostrov lebek zavedla herce a filmový štáb na druhou stranu zeměkoule do těch nejkrásnějších a nejexotičtějších exteriérů, jaké kdy byly ve filmu zachyceny. Vogt-Roberts říká: „Když přinášíte na plátno mýtus ne jako symbol, ale z masa a kostí, je důležité zasadit ho do hmatatelného, skutečného a živoucího prostředí. Takže bylo nesmírně důležité natočit film v reálném prostředí, na které mohou herci reagovat, a nepostavit je jenom před klíčovací pozadí na scéně. Chci, aby lidé vzhlédli na plátno a řekli si: ‚Tak tohle by opravdu mohlo existovat.‘“

Film „Kong: Ostrov lebek” se natáčel na třech kontinentech - v exteriérech v Austrálii, na Havaji a ve Vietnamu, kde se natáčely záběry, které byly později sloučeny a vytvořily naprosto originální svět. První velký celovečerní film, který se natáčel ve Vietnamu, obnášel složitou logistickou operaci pro získání přístupu do nedotčených oblastí v severním Vietnamu a zajištění ekologické ochrany před, během a po natáčení.

Aby mohl přivést zpět na plátno řvoucí titulní postavu, vytvořil režisér Vogt-Roberts filmový štáb složený ze špičkových spolupracovníků, kteří posunuli hranice výpravy a efektů a zvedli laťku v tvorbě digitálních postav.

„Kong: Ostrov lebek” je teprve druhým - a zdaleka největším - Vogt-Robertsovým filmem, ale on se toho úkolu nezalekl. Režisér vzpomíná: „Předsevzal jsem si zprostředkovat divákům zážitek, který bude působit natolik reálně, že v jejich myslích vytvoří prostor pro mýty a záhady. Přestože natáčíme zcela nový film s velmi odlišným příběhem… tak je to pořád King Kong.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Středa 24. 5. 2017 Svátek má Jana
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz