fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

64% 290 hlasů
6.4 10 290
animovaný / dobrodružný / fantasy / komedie / rodinný, Velká Británie/Austrálie/USA, , 95 min.
Peter Rabbit
Kinopremiéra v ČR a SK 22.3.2018, DVD a Blu-Ray od 25.7.2018 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka



Už vám strouhá mrkvičku.
Rebelský králíček Petr žije veselý bezstarostný život spolu s ostatními zvířátky na farmě. Nový majitel statku se však o svůj životní prostor dělit nemíní - a už vůbec ne se zvířaty. A tak začíná bizarní válka o teritorium - mezi ním a obyvateli zahrady.
Uprav informace o filmu

+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Králíček Petr

obrazek
„Když jsem byl malý, čítával mi otec knížky o králíčkovi Petrovi, takže jsem k němu měl vždycky velice vřelý vztah - a když jsem pak měl sám děti, tak jsem ty knihy četl zase já jim,“ říká Will Gluck, scenárista a režisér prvního celovečerního dobrodružství slavného králíka s názvem Králíček Petr. „Nejvíce se mi na něm líbí skutečnost, že je to takový malý potížista. Říkal jsem si, že jde o skvělou příležitost tuhle drobnou chybičku, kterou mi Beatrix Potter nadělila, rozvinout ji v charakterovou vlastnost a vystavět na ní náš vlastní, současný příběh.“

A kdo jiný by Petrovi měl poskytnout svůj hlas než James Corden, sám svým způsobem potížista, který se role malého králíčka v modrém kabátu ujímá s netypickou procítěností. „Jedná se o nádherný příběh, který za všechno vděčí Beatrix Potter,“ soudí. „Cítil jsem se neuvěřitelně poctěný tím, že měl Will pocit, že by se můj hlas k tomuhle králíčkovi hodil. Potkal jsem chlapce, který z toho bylo ohromně nadšený. Jásal, že budu hrát králíčka Petra. A já mu na to řekl, že Petr je prostě Petr, jenom potřeboval někoho, kdo ho v tomhle filmu namluví.“

Ve filmu se Petrova pradávní bitva se starým panem Gregorem, majitelem velké zeleninové zahrady, posouvá na zcela novou úroveň poté, co starý pán zemře - což je pro Petra vítězství, které si ochotně přisvojí. Ale když zahradu zdědí jeho prasynovec, pan Thomas Gregor, uvědomuje si Petr, že bitva o nadvládu nad zeleninovou zahradou - a přízní sousedky Bey - teprve začíná. Proto si Petr na pomoc povolá rodinu a přátele - sestry Hupku, Dupku a Bambulku, bratrance Králíčka Benjamína, Jéminu z Rybníčka, pana Jeremyho Rybáře, paní Bodlinku a další postavy, které spisovatelka a ilustrátorka Beatrix Potter ve svých originálních příbězích vytvořila.

A protože je králíček Petr na oblíbený, zejména v zemích britského království, podařilo se Gluckovi přesvědčit ke spolupráci herecký tým složený z filmových hvězd, které měly těmto postavám vdechnout život - mezi něž patří Margot Robbie, Elizabeth Debicki a Daisy Ridley v rolích trojčat, držitelka ceny Grammy Sia coby paní Bodlinka a David Wenham v roli Johnnyho Měšťánka.

Kromě toho se představitelé lidských rolí také postavili za mikrofon, neboť Domnhall Gleeson si současně zahrál žabáka pana Jeremyho Rybáře, Rose Byrne namluvila Jéminu z Rybníčka a Sam Neill - před kamerami coby starý pan Gregor - propůjčil svůj hlas jezevci Tomymu Brokovi.

S úkolem vytvořit animované části filmu oslovili Gluck a jeho producentský kolega Zareh Nalbandian Nalbandianovo animační a efektové studio Animal Logic, které má na svém kontě filmy jako LEGO příběh, Happy Feet a další, aby se podílelo na vzniku filmu, který v sobě kombinuje animaci a živé herce. „Chtěli jsme použít tolik postav Beatrix Potter, kolik jen bylo možné, abychom tím vzdali poctu tomu, co vytvořila,“ pokračuje Gluck. „Všichni máme v povědomí její krásné obrázky - pokud by mohly ožít, doufáme, že by vypadaly právě takhle.“

obrazek
Inspirací byly skutečně původní ilustrace Beatrix Potter. „Vydali jsme se s Willem prohlédnout si originály v londýnských archivech Beatrix Potter. Namalovala je skutečně v přesně takové velikosti, jakou mají v knížkách,“ vysvětluje Nalbandian. „Výzvou pro nás bylo začít s tak drobným dílem a zachovat integritu postav, které čtenáři v knihách tak zbožňují, zatímco Petra přeneseme do 21. století. Byla to pro nás obrovská příležitost udělat něco, co ještě nikdo neviděl.“

Jednou z možností zachování integrity původních maleb bylo odkázat se na ilustrace tak často, jak to bylo možné. „Našim cílem bylo zajistit, aby králíci a ostatní zvířata vypadaly jako skutečná zvířata, ale měly kostýmy a výrazy, které odpovídaly knižní předloze,“ říká Gluck.

Samotný vzhled filmu byl ale jen jednou ze součástí toho, jak zachovat integritu postav - stejně podstatné bylo zajistit, aby se Petr choval jako Petr - jako postava, která riskuje a má ráda kvalitní kanadský žertík, ale u které je evidentní, že má dobré srdce.

„Petrovi je řečeno, že na Gregorovu zahradu nemá chodit, protože jeho otec to dělal a skončil na talíři. Co tedy udělá? Samozřejmě, vydá se tam. Takový Petr je - někomu takovému prostě nemůžete příliš pomoci,“ vysvětluje Gluck. „Má v sobě tohle šibalství, ale také sebevědomí a pocit, že má vždycky pravdu, přestože se ve skutečnosti často mýlí. Nikdy ale nepochybuje, takže se neustále řítí kupředu, než si uvědomí, že zašel příliš daleko.“

Ale i v situacích, kdy Petr čelí následkům své tvrdohlavosti, můžeme vnímat jeho skutečnou povahu. „Uvědomuje si, že se musí postarat o svého bratrance a jeho tři sestry, a ačkoliv by to sám sobě nikdy nepřiznal, uvědomuje si, že pan Thomas Gregor možná nemusí být jen takový, jakého ho dosud vnímal,“ pokračuje Gluck. „Petr je dospívající králík, který si začíná uvědomovat, že věci nejsou vždycky černobílé.“

Zachovat tyto prvky Petrovy povahy bylo pro tvůrce filmu velice důležité; v každé fázi práce na filmu spolupracovali se správci odkazu Beatrix Potter, nakladatelstvím Frederick Warne & Co., Ltd., součástí nakladatelství Penguin Random House, které původní knihy o králíčkovi Petrovi vydávají od roku 1902.

„Jsme ohromně nadšení z tohoto nového dobrodružství králíčka Petra a možnosti představit ho na filmových plátnech zcela nové generaci fanoušků,“ míní Susan Bolsover, vedoucí oddělení licencování a spotřebních produktů nakladatelství Frederick Warne & Co. Ltd., které je součástí Penguin Random House. „Připadalo nám skvělé, že se chce Will Gluck pokusit zachytit podstatu knih Beatrix Potter a zejména šibalskou a roztomilou povahu Králíčka Petra, která je ohromně důležitá.“

Je důležitá proto, že prostřednictvím Petrových nezbedností - a svých vlastních - se děti učí, jak daleko mohou zajít - a jak se správně vypořádat s případnými následky. „Ačkoliv celý příběh obsahuje jisté ponaučení, nemyslím, že by z něj děti měly pocit, že se je někdo snaží příliš poučovat,“ říká. „Myslím, že právě proto to celé funguje. A kdo nemá rád trochu nezbedností?“

obrazek
Bolsover se domnívá, že snímek Králíček Petr dokáže diváky v roce 2018 oslovit podobným způsobem, jakým to dokázala původní kniha v roce 1902, protože témata dobrodružství a nezbedností jsou nadčasová. „Myslím, že Beatrix Potter dokázala svým Příběhem Králíčka Petra oslovit tolik lidí proto, že se jedná o humorný a nadčasový příběh, který dokázal děti zaujmout,“ dodává. „Beatrix chápala, jak je důležité hovořit s dětmi na jejich vlastní úrovni a vytvořila příběh, odehrávající se v přirozeném světě, který bude všem dětem povědomý, o věcech, které budou obecně zajímavé.“

Dalším ze způsobů, jak tvůrci filmu uctili odkaz Beatrix Potter, bylo natáčení některých scén v anglické venkovské Jezerní oblasti, kde Potter žila a která měla na její dílo obrovský vliv. Po své smrti v roce 1943 Potter odkázala většinu svého vlastnictví - své farmy, své pozemky, svá díla a své ovce - organizaci National Trust, která se o její odkaz stará přes 70 let.

John Moffat, generální manažer odkazu Beatrix Potter v rámci National Trust, k tomu podotýká: „Beatrix Potter zanechala National Trust bohatý odkaz a péče o její domov, Hill Top, řadu původních uměleckých děl a farem a pozemků tvoří velkou část naší role ochranářské charitativní organizace v Jezerní oblasti. Byla to úžasná žena a rádi se o její dílo a příběhy dělíme s rodinami z celého světa. Na film se všichni ohromně těšíme a doufáme, že díky němu svou cestu k Beatrix najdou další noví fanoušci a nechají se inspirovat k návštěvě Jezerní oblasti a míst, která ji inspirovala k napsání oněch klasických příběhů.“

„Vydat se do Jezerní oblasti pro nás bylo ohromně důležité,“ tvrdí Gluck. „Právě tam se náš film odehrává. Tam Beatrix Potter žila, psala své příběhy a malovala své obrazy. Snažíme se vytvořit svět, který vypadá přesně jako v jejích knihách. Inspirovali jsme se každou drobnou příhodou a vším, co napsala a namalovala, a na těchto základech vybudovali náš svět.“ „Chtěl jsem, aby diváci zapomněli, že se jedná o animovaný film,“ prohlašuje Will Gluck o svém přístupu k režii tohoto filmu. „Doufáme, že po pár úvodních minutách, během kterých si budou diváci zvykat na skutečnost, že zvířata mluví a nosí oblečení, budou náš svět vnímat jako realistický.“

Na tvorbu animací dohlížel producent Zareh Nalbandian se svou společností Animal Logic, která v minulosti vytvořila animované hity LEGO příběh - a také pokračování LEGO Batman film - a Happy Feet. „Z Willova pohledu jsou všechny animované postavy ve filmu Králíček Petr stejně reálné jako postavy, které ztvárnili Rose a Domnhall,“ říká. „Když jsme na animaci pracovali, pokládali jsme mu stejné dotazy, jaké by mu mohli pokládat skuteční živí herci. Jak by se měl Králíček Benjamín cítit? Jak by se měl tvářit a chovat? Jde v první řadě o herecký výkon. Přistupujeme k našim postavám jako ke skutečným, takže jsme s Willem v tomto duchu také komunikovali. Pro naše animátory to bylo skvělé, protože Will nic nijak neomezoval, ale to současně bylo také velice náročné. Jedná se pravděpodobně o nejkomplexnější film, který jsme v Animal Logic vytvořili.“

Ve filmu se objevují nejenom králíci, ale také vepři, jezevci, vrabci a další zvířata, každé s odlišnou kůží či srstí či peřím, některé v oblečení, které se špiní, trhá a může být také mokré. Kostymérka Lizzy Gardiner dohlížela nejenom na kostýmy živých herců - ale velice záhy v průběhu přípravných prací byla také tvůrci filmu povolána, aby jim pomohla rozhodnout, co by si animovaná zvířata oblékla. „Nebylo to snadné,“ říká Gardiner, „protože jsme se snažili být věrní vizi Beatrix Potter, ale současně její dílo modernizovat. Jak jsme v práci pokračovali, uvědomovali jsme si, že každé rozhodnutí, které učinila, mělo svůj velice jasný smysl.“

V průběhu natáčení štáb pracoval současně na natáčení scén s živými herci i na natáčení animovaných scén, střihači vše stříhali ihned v průběhu natáčení a tvůrci storyboardů dokreslovali do již sestříhaných scén umístění zvířecích hrdinů.

Díky tomu měl Gluck možnost získat představu o filmu, který natočil, a o možnostech jeho animace. A prostřednictvím těchto možností objevil velký klad i zápor animovaného filmu: animace můžete kdykoliv změnit. „Při práci s živými herci něco takového udělat nemůžete - scénu natočíte a je hotová. V případě animace může kdokoliv konstatovat, že ho napadlo něco, co by dané scéně pomohlo. A zatímco animátoři spali, já jsem vše přepisoval,“ říká a poznamenává, že animátoři na to byli připraveni. „Na Králíčkovi Petrovi se podílelo přes 400 lidí. Každý pečlivě studoval svou malou část filmu a přicházel s těmi nejúžasnějšími návrhy. Nejzábavnější složkou natáčení byly podobné hrátky s koncepcí 'co by se stalo, kdybychom udělali tohle...'“.

obrazek
Scénář snímku Králíček Petr si žádal scény, ve kterých exploduje ovoce a zelenina, jsou v nich ohňostroje, úrazy elektrickým proudem a nelítostné bitvy mezi lidmi a králíky.

Vzhledem k tomu, že Will Gluck toužil po tom, aby podobné scény připomínaly svým stylem spíše snímek Zachraňte vojína Ryana než Bambi, spolupráce a porozumění mezi týmem speciálních efektů přímo během natáčení a oddělením vizuálních efektů v animačním studiu byly klíčové.

Vedoucím týmu speciálních efektů tohoto filmu byl Peter Stubbs, a vedoucími týmu vizuálních efektů byli Tom Wood a Will Reichelt.

Stubbs obvykle dohlíží na natáčení akčních snímků jako Ghost Rider či televizních seriálů jako Pacifik, a na filmu Králíček Petr ho lákala šance vyzkoušet si něco velice odlišného. „Je to milý a zábavný příběh, což je zajímavá změna oproti tomu, čím se zabýváme obvykle,“ říká. „Will, Tom a já jsme uspořádali řadu schůzek, během kterých jsme diskutovali o tom, co by mělo být skutečné a co počítačově generované, a na co musel každý z týmů dohlížet, pokud mělo výsledné propojení obou těchto světů dopadnout dobře. Prosté prvky jako prach nebo déšť mohou práci na vizuálních efektech velice zkomplikovat. Můj tým potřeboval vědět, kde se v rámci záběru budou králíci a další zvířata pohybovat, o co se mohou otřít či jakým způsobem se budou hýbat.“

Realizace Gluckovy vize bitvy s explodujícím ovocem a zeleninou vyžadovala řadu náročných zkoušek a příprav, říká Stubbs. „Museli jsme vytvořit malé exploze, které představovaly dělbuchy, jež Thomas po králících hází. Králíci po něm na oplátku střílejí ovoce, takže jsme provedli spoustu experimentů s explozemi nejrůznějších předmětů, do té míry, že jsem měl celou dílnu doslova pokrytou vrstvou zaschlých kousků ovoce a zeleniny. Vytvořili jsme měkké ovoce a navrhli speciální pistole, kterými jsme mohli ovoce vypálit přesně tím směrem, jakým jsme potřebovali.“

Snímek Králíček Petr byl prvním filmem Toma Wooda, který v sobě kombinuje živé herce a animaci. „Když jsem se díval na scénář, bylo mi jasné, že každá jeho stránka pro mě bude výzvou, ale bylo zábavné se s nimi jednu po druhé vypořádávat,“ vysvětluje. „Nejvíce mě zaujala možnost vdechnout postavě Králíčka Petra život způsobem, jaký jsme na plátnech dosud neviděli, a to velice fotorealisticky. To byla úžasná výzva.“

Wood a Reichelt společně s Gluckem vytvořili pravidla světa, v němž se film odehrává. Měli řadu otázek, které ani nemusely být ve filmu samotném zodpovězené. Jak je možné, že zvířata mohou mluvit? Je to prostě jenom součástí světa, který tvoříme? Kdo jim šije oblečení? Jak ho perou? Ale odpovědi na tyto otázky dávalo členům oddělení vizuálních efektů odpověď na to, jakým způsobem ke tvorbě a animaci postav přistupovat. „Takové otázky si musíte pokládat,“ míní Reichelt, „a pak nakonec vytvoříte postavy samotné a jejich vzájemné vztahy a to, jak ovlivňují svět lidí.“

Tým vizuálních efektů se dělil na hlavní tým a pomocný tým. Hlavní tým, který vedl Reichelt, se zaobíral vším, co souviselo s živými herci a jejich interakcí s počítačově generovanými postavami. Pomocný tým, který vedl Wood společně s vedoucí námětu Kelly Baigent, se zabýval záběry a scénami pouze s počítačově animovanými postavami.

Při natáčení byli vždy přítomni dva animátoři společnosti Animal Logic, kteří monitorovali potřebné informace a předávali je štábu pro natáčení scén s živými herci.

Gluck nechtěl, aby film působil dojmem, že zvířata žijí ve vlastním zmenšeném světě a lidé ve světě normálních rozměrů, ale aby se jednalo o souvislý svět bez jakýchkoliv přechodů. „Klasické klišé samozřejmě je natáčet všechny záběry ze světa králíků hodně u země a používat velmi malou hloubku ostrosti, aby vznikal dojem, že je pro ně všechno obrovské, ale Will toužil po docela jiném stylu,“ říká Wood. „Natáčeli jsme vše tak, jako by králíci byli jen o něco menší lidé. Všechny jejich rozhovory fungují naprosto stejným způsobem, jako rozhovory mezi lidskými herci.“

obrazek
Při animaci postav se tvůrci filmu znovu inspirovali původními ilustracemi Beatrix Potter: ačkoliv její hrdina chodí po dvou a nosí svůj klasický modrý kabát, kreslila Potter králíka, který vypadal jinak velice realisticky. „Petr chodí po dvou, nosí kabát, promlouvá hlasem Jamese Cordena, ale je to jinak také zcela skutečný králík, takže jsme do jeho animace museli zakomponovat králičí pocukávání ušima a čenichem a vytvořit tak velice komplexní a detailní antropomorfickou postavu,“ míní Wood. „Museli jsme se ujistit, že po vizuální stránce podporujeme to, co se James snažil zprostředkovat svým hlasem, například Petrovi mírně nadzdvihnout obočí, když říkal něco sarkastického. Museli jsme najít velice specifickou rovnováhu.“

Co se týče natáčení s živými herci, v případě scén, ve kterých figurovaly animované postavy, museli mít herci k dispozici něco, s čím by mohli v rámci záběru interagovat - a nikoliv jen předstírat, že tam něco je, a to ze dvou důvodů. Jednak jde o nejlepší způsob, jak herce přimět k přesvědčivému výkonu po fyzické stránce, a jednak mohl tým vizuálních efektů použít fotografie jako referenční materiál k tomu, jak bude třeba počítačové postavy nasvítit. „Měli jsme k dispozici velice kvalitního plyšového Petra, kterého jsme mohli přidržet před kamerou a různě s ním otáčet, abychom ho mohli vidět ze všech úhlů. Měli jsme k dispozici také klasické efektové stříbrné a šedé míčky, které zaznamenávaly odražené světlo a umožnily nám patřičně nastavit osvětlení a barvy,“ říká Wood. Efektový tým také vytvořil efektové míčky s různými povrchy, například srsti či látky, které představovaly jednotlivé postavy, aby zjistil, jakým způsobem se liší jejich reakce na světlo a vítr.

Dramatická scéna, ve které králičí nora exploduje a Bee spadne do zimní zahrady strom, představovala nejkomplexnější interakci mezi speciálním a vizuálními efekty, které bylo dosaženo pomocí skutečného reálného výbuchu a kombinace praktických a digitálních efektů poškození domu. Strom musel na místě nachystat tým speciálních efektů, který ho opatřil pantem, aby bylo možno strom znovu vztyčit a natočit záběr opakovaně. Strom byl poté během postprodukce digitálně vylepšen týmem vizuálních efektů.

Navzdory takto komplexní choreografii nebyly tyto dramatické akční scény pro tým vizuálních efektů tím nejnáročnějším. Namísto toho pro ně byly větší výzvou situace, ve kterých dochází k blízké interakci mezi živými herci a počítačovými postavami. „Pokud chcete zajistit, aby vše působilo přesvědčivým dojmem, že se postavy navzájem dotýkají, stojí to spoustu pečlivé, mravenčí práce,“ vysvětluje Reichelt. „Fyzika toho, jak se pohybují, jak Petrova srst musí reagovat na dotek Gregorových prstů, obzvlášť pokud se pohybuje proti srsti, to, jak se navzájem stíní nebo se na sebe odrážejí - to všechno vyžaduje spoustu pečlivé práce políčko po políčku, pokud má výsledek působit skutečně dobře.“

Samotné natáčení filmu probíhalo v Londýně, v Jezerní oblasti a v australském Sydney.

Australská část natáčení byla naplánována na první měsíce roku, během australského léta. Sydney nabídlo filmu obzvláště pozoruhodnou lokaci - Centennial Park, jeden z nejstarších australských parků, který vytvořili britští zahradníci a osázeli ho britskými stromy - kde mělo vyrůst sídlo Gregorů a také Beina chata.

obrazek
„Postavili jsme svět, který, jak doufáme, vypadá úplně stejně jako svět v knihách Beatrix Potter,“ říká Gluck. „Zabývali jsme se každým sebemenším detailem, zpětně odvodili, jak by vypadal v kontextu reálného světa, a potom ho vytvořili.“

Roger Ford, který pomáhal vytvářen vizuální světy filmové série Babe - galantní prasátko, snímků ze série Letopisy Narnie či filmu P. J. Hogana Petr Pan, se na filmu podílel jako výtvarník. Jeho prvním velkým úkolem byl návrh a stavba sídla Gregorových a chaty.

„Několik z nás se vydalo do Jezerní oblasti, abychom zde získali inspiraci,“ říká Ford. „Sídlo, které jsme postavili, je svou konstrukcí pro tuto oblast charakteristické, a Beina chata se podobá chatě z knih Beatrix Potterové - jde o bílou štukovanou budovu s břidlicovou střechou.“

Obě budovy byly pro potřeby natáčení postaveny ze dřeva a dřevotřísky a potaženy jutou, přičemž kamenické prvky a střecha byly ze sádry. V případě Beiny chatky se ale Gluck s Fordem rozhodli postavit budovu s kompletním interiérem - což je v případě natáčení celovečerního filmu neobvyklé. Ačkoliv je obvykle nejefektivnější postavit kostru exteriéru a scény z interiéru natáčet v ateliérech, ojedinělé požadavky na Beinu chatu si vyžádaly změnu těchto postupů.

„Řada scén se odehrává v Beině zimní zahradě se skleněným stropem,“ poznamenává Ford a vysvětluje, že v každé scéně ze zimní zahrady muselo figurovat okolí za sklem, sídlo Gregorových a zeleninová zahrada. „Připadalo mi, že pokoušet se natáčet interiéry v ateliérech tak, aby průhledy vším tím sklem působily přesvědčivě, by bylo problematické. Bylo by pro nás mnohem snazší vytvořit interiéry přímo uvnitř exteriéru chaty, takže kamera mohla zabírat výhled ze zimní zahrady ven.“

Kvůli realistickému interiéru musela být chata pečlivě zabezpečena před vlivy počasí. V průběhu natáčení mohlo být venku 38 stupňů a pražit slunce, aby během chvilky začal přívalový déšť.

Velikost zvířecích postav si také vyžádala nutnost věnovat pozornost prvkům, které při běžném natáčení nemusíte řešit. „Obvykle se nemusíte zabývat tím, v jakém stavu je poloosa nějaké dodávky - ale v případě Králíčka Petra muselo být tohle všechno dokonalé, protože postavy a tedy i kamera se na taková místa vydávají. Museli jsme vše zkoumat do posledního detailu.“

Fordovi se podařilo objevit malíře, který dokázal vytvářet Beiny malby králíků ve stylu Beatrix Potter, ovšem ve větších rozměrech. „Malby Beatrix Potter jsou velice drobné- v Jezerní oblasti je muzeum, v němž jsou některé originály k vidění, a jsou opravdu malé,“ říká. „My pracujeme s většími, abychom je mohli ve filmu ukázat, ale co se stylu týče, jsou velice podobné těm od Beatrix Potter.“

Další klíčovou lokací byla pochopitelně zahrada Gregorových. „Tahle zahrada je pro králíky rájem,“ míní Gluck. „Je v ní všechno, po čem by kdy králík mohl toužit. Jakmile jejího luxusu okusili, a byli o něj připraveni, nedokážou na ni přestat myslet.“

„Potřebovali jsme zahradu zprostředkovat z Petrova pohledu - krásnou, bohatou, plnou radosti,“ dodává Nalbandian. „Petr si nemůže pomoci, prostě se do ní musí znovu vracet a znovu se ocitnout v potížích.“

Na zahradě průběžně spolupracovalo výtvarné oddělení Rogera Forda s Jackem Elliottem, hlavním zahradníkem filmu, který se ujal úkolu vypěstovat 22 různých druhů zeleniny a ovoce.

obrazek
Než bylo možno zasít první semínka, museli se tvůrci filmu ujistit, že zahrada bude vyhovovat všem jejich potřebám. „Will se zaměřoval na velikost zahrady - je dostatečně velká?“ říká Ford. „Rozkreslili jsme si stejně velkou plochu na podlaze v ateliérech. Will chtěl vidět, jak vysoké její části jsou, ať už z důvodů logistických v rámci plánování některých záběrů, ale také z důvodu působivosti, takže jsme rozmístili prvky odpovídající výšky. Peter Menzies, Jr., kameraman filmu, se obával, že zahrada není dostatečně široká pro natáčení scén honiček, takže jsme ji rozšířili. Nakonec jsme dospěli do situace, kdy byli všichni spokojeni.“

Každá použitá rostlina musela také odpovídat těm, které rostou v Jezerní oblasti. To byla jediná podmínka, jinak měli zcela volnou ruku. Scénář obsahoval několik specifických gagů s konkrétním ovocem či zeleninou. Jindy byly některé zvoleny kvůli své barvě.

Poté se Elliott pokoušel vytvořit zahradu, která je statická ve svém růstu - děj filmu se odehrává v průběhu jednoho nebo dvou týdnů, ale natáčení samotné trvalo týdnů osm. „Zeleninu jsme naaranžovali,“ popisuje Elliott. „Všechno bylo v květnících, takže jsme mohli jednotlivé části záhonu snadno vyměňovat. Tekutým hnojivem jsme se pokoušeli zeleninu na natáčení včas připravit, a poté jsme pečlivě sledovali počasí.“

V případě některých rostlin vytvářel Elliott nadrozměrné kombinace. Pro vytvoření jednoho keře rajčat bylo použito celkem osm menších keříků. Slunečnice, které si štáb přál až relativně záhy před natáčením, znamenaly nutnost použít rostliny umělé, které byly během natáčení postupně nahrazovány skutečnými, jak slunečnice dorůstaly.

Na Rogera Forda udělal velký dojem vznik zahrady a také pěstitelské týmy. „Po nocích mi vrtaly hlavou věci jako jak vytvoříme břidlicové střechy, které jsou notoricky obtížné, jak takovou úžasnou zahradu včas vypěstujeme a podobně. Týmy štukatérů, stavařů, malířů a pěstitelů byly ale všechny naprosto skvělé. Navzdory vysokým teplotám, zatékání či větru a dešti se všem podařilo dosáhnout úžasných výsledků.“

„Přesunout se z losangeleské kanceláře plné nákresů a referencí pro britské domy a zahrady přímo na místo natáčení a moci se jich dotknout bylo neuvěřitelné,“ míní Hildebrand. „Byly to opravdu úžasné kulisy - ve všech ohledech splnily naše očekávání - a byl jsem smutný z toho, že nebudou trvalé.“

Snímek Králíček Petr je jedním z mála filmů, kterým nejznámější obchodní řetězec Harrods umožnil natáčení v interiérech londýnského obchodu v Knightsbridge.

V Harrods je za všech okolností velice rušno a denně ho navštíví tisíce návštěvníků, takže natáčení tak komplexního filmu, jakým je Králíček Petr, nebylo v historických prostorách obchodu vůbec jednoduché.

V obchodě pracuje přes 7500 zaměstnanců a hračky na motivy postav knih Beatrix Potter se zde prodávají přinejmenším od roku 1910. Potter v Knightsbridge bydlela a v deníku, který si jako sedmnáctiletá vedla, se na Harrods vícekrát odkazuje.

„Gregor pracuje v obchodě, který symbolizuje rušné město - jde o přesný opak prostředí, ve kterém žije Králíček Petr,“ popisuje Hildebrand. „Harrods je ikonickým místem s dlouhým a osobním napojením na Beatrix Potter a její svět - byl pro nás dokonalý a byli jsme nadšeni z toho, že nás tam tak ochotně pustili. Vyšli natáčení vstříc opravdu v maximální možné míře. Natáčeli jsme v exteriérech během dne a v interiérech v noci, kdy byl obchod zavřený. Jednalo se o dlouhé a únavné noci, ale bylo to úžasné prostředí pro natáčení filmu.“

Natáčení provázela přísná bezpečnostní opatření - během natáčení od 21 hodin večer do 9 hodin ráno byl obchod zavřený, aby mohlo natáčení probíhat bez nejmenších potíží. Na realizaci natáčení se osobně podíleli zaměstnanci nejrůznějších oddělení obchodu - od oddělení hraček přes techniky až po obsluhu v restauraci, která štábu uvolnila prostor pro občerstvení stočlenného štábu.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Sobota 17. 11. 2018 Svátek má Státní svátek
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz