fb  Sdílet
   Informace    Recenze    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

69% 1827 hlasů
6.9 10 1827
akční / komedie / krimi / thriller, USA, , 97 min., od 11 let
Rush Hour
DVD od 13.5.2002 Warner

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:30



Střet nejrychlejších rukou z východu a nejrychlejších úst západu.
Policejní detektiv ve službách FBI pátrá po unesené dcerce čínského velvyslance. Na pomoc mu přichází velvyslancův přítel, který považuje za svoji povinnost pomoci při její záchráně. Rozjíždí se pátrání protkané spoustou neuvěřitelných honiček, akčních scén a prvky asijských bojových umění. Nakonec je dcerka zachráněna a únosci předáni spravedlnosti.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Jackie Chan a Chris Tucker v poměrně zábavném filmu, který se ale nedokáže vymanit z pocitu stokrát viděného a my dostáváme poměrně rutinní záležitost, která ale dokáže celkem příjemno pobavit. Vtipná kriminálka, která se stydět nemusí.
Všechny komentáře k filmu 18+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránky, Oficiální stránky (německy)    Videotéka: přidat si do ní film

Recenze

Neptejte se, zda je tento film dost dobrý pro vás, ptejte se, zda jste vy dost dobří pro tento film. Ano, především ten, kdo už z kolébky poočku sledoval souboje šikmookých ďáblů, ten, kdo dokáže zpaměti vyjmenovat všechny bojové techniky a při rvačce s důchodci váhá, zda použít styl Draka, či Jestřába, ten plně ocení Křižovatku smrti. Díky tomuto filmu se totiž naplno vboural do srdcí užaslých diváků, svým hvězdným tymien ap changi do rozšklebené tváře zhýčkaného amerického publika legendární Jackie Chan.    Cesta disciplinovaného dítěte (v zákulisí spí jen několik hodin a zásadně nepoužívá kaskadéra, na plátně nepohrdne žádným pubertálním fórem, viz pravidelné hnětení poprsí svých partnerek) do země neomezených možností však nebyla tak jednoduchá, jak by se pro úspěchu Křižovatky mohlo zdát.    Díky hongkongskému hitu Mladý mistr se Chan už před více než dvaceti lety vydal dobýt USA, a hrál ve snímku The Big Brawl a vedlejší roli v komedii Tajný závod I. Vrátil s... Celá recenze
Archinek, 8 z 10

Popis filmu Křižovatka smrti

Policejní inspektor Li se svou jednotkou rozpráší v přístavu bandu tajemného gangstera Čun-taa a zabaví rozsáhlou sbírku čínského umění, kterou se banda pokoušela propašovat z Hongkongu, který má za několik dnů přejít pod správu Číny. Odbarvený Číňan Sang, který je pravou rukou Čun-taa, však uprchne. Druhý den se Li loučí na letišti s jedenáctiletou Su-jang, dcerou svého přítele Chana, který odlétá do Spojených států jako nový konzul. O dva měsíce později je však dívenka cestou do školy unesena Sungem, který chladnokrevně zastřelí její ochranku. Chan trvá na tom, aby byl k vyšetřování případu povolán také inspektor Li. Agenti FBI Russ a Whitney musí na podmínku přistoupit, přesto však nehodlají dovolit, aby se cizinec pletl do jejich vyšetřování. Pověří svérázného černého poldu Cartera úkolem dělat cizinci doprovod a hlavně ho držet stranou od vyšetřování a konzula. To se mu však nepodaří, protože Li mu při první příležitosti uteče a pronikne ke konzulovi, když přitom hravě přemůže všechny agenty FBI. A když Russ a Whitney ukecanému Carterovi vynadají, dosáhnou jen toho, že se ctižádostivý černoch pustí se svým nedobrovolným asijským parťákem do vyšetřování. A protože oba postupují poněkud neobvyklými metodami, postupují rychleji než FBI. Zjistí, že v Čínské čtvrti se objevil nový zločinec z Hongkongu a současně zjistí, že někdo z Čínské čtvrti skupuje zbraně a výbušniny, stopa je postupně přivede až do Čun-taovy restaurace Foo Chow, kde se střetnou se Sungem a bandou zabijáků. Bitka skončí zkázou podniku a FBI má konečně záminku k tomu, aby se mohla zbavit obou nepohodlných policistů. Zklamaný Li se chce vrátit do Hongkongu, Carter ho však přemluví, aby pokračovali v pátrání.


O natáčení

obrazek
Uvedení trháku Rachot v Bronxu společností New Line Cinema v roce 1994 udělalo z Chana, podle časopisu Time "celosvětovou filmovou hvězdu" a důležitou postavu amerických filmů. Přineslo mu to mnoho projektů v různých studiích, kde dávali Jackieho Chana dohromady s různými herci, od Sylvestra Stallone (dlouholetý Chanův fanoušek) po Wesleyho Snipese.
Když producent Arthur Sarkissian přinesl scénář ke Křižovatce smrti pozdějšímu šéfovi Caravan Pictures Rogeru Birnbaumovi a Hollywood Pictures, se kterými natočil trhák Zatím co jsi spal, bylo jim oběma jasné, že je to látka jak "ušitá" pro Jackieho Chana. "Akční scény jsou akčními scénami, pro diváky tady už není nic nového", říká Birnbaum. "Ovšem ve filmu Křižovatka smrti, byly nové hlavní dvě postavy."
"Tento příběh je dobrý v tom, že je o dvou ousiderech", říká president Caravan Jonathan Glickman, se který Birnbaum dříve natočil takové filmy jako Zatím co jsi spal a Jasný terč. "Obecně vzato, v těchto typech snímků, je vždy jeden chlapík kladný a druhý outsider. V tomto příběhu jsou oba outsideři, kteří nejsou vítáni, a to nám dalo hodně prostoru na rozvinutí postav a komiky." Glickman, který znal hongkongské filmy Jackieho Chana, byl velice potěšen myšlenkou upravit příběh na míru asijské superhvězdě. Z tříhodinové schůzky s Chanem a jeho managerem Willie Chanem v San Franciscu vzešlo mnoho nápadů pro příběh - jako například Jackieho gag, kdy bere protivníkovy z vesty zbraň - které byly promptně připsány do scénáře.
Když byl projekt prezentován New Line Cinema, studio projevilo okamžitý zájem. Mělo zkušenosti s naprostou profesionalitou Jackieho Chana, který se podílel nejen svým hereckým výkonem, ale i nejrůznějšími promo aktivitami na úspěchu Rachotu v Bronxu v Americe. Společnost New Line navíc produkovala film Řeč peněz, úspěšnou komedii režírovanou režisérem-debutantem Brettem Ratnerem, kde hrál hlavní roli právě Chris Tucker.
"V New Line řekli: 'Podívejte, chceme to dělat s Jackie Chanem, Chrisem Tuckerem a Brettem Ratnerem'", vzpomíná Sarkissian. "Potom už šlo všechno velice rychle".
"Poté, co jsem natočil Řeč peněz jsem slyšel, že kolem lítá hodně scénářů, kde se prý počítá s Jackie Chanem", vzpomíná Brett Ratner, který se rozhodl, že natočí s Chanem film. "Všechny jsem je přečetl a tento byl nejzajímavější: Není to komedie se šlehačkovými bitvami ani pouze akční film. Je tam drama, vášeň i humor."
Když se ho producenti zeptali, jestli by chtěl natočil film s Jackiem Chanem, jeho odpověď byla okamžitá a jasná. "Řekl jsem: 'Když se takhle ptáte, tak to znamená, že mě nechápete - jsem jeho největším fandou!'" směje se Ratner. Když jeli s Rogerem Birnbaumem do Jižní Afriky, aby se tam s Chanem setkali, opět je překvapila šťastná náhoda. "Říkal jsem, 'Jackie, budu s tebou natáčet film,'" vzpomíná Ratner. "Ze všech scénářů co měl, si Jackie vybral jediný, který chtěl točit: byla to Křižovatka smrti".
Ratner ukázal Jackie Chanovi film Řeč peněz a Chanovi se líbil. "Řeč peněz nebyla v té době ještě v kinech, takže Jackie do toho se mnou šel ještě předtím, než se film stal hitem," říká Ratner. "Byl to pro něho veliký risk, protože kdyby Řeč peněz neuspěla, šel by do natáčení s režisérem, který nemá nic za sebou."
Rozhodnutí nebylo lehké. Rozčarovaný z negativních zkušeností, které získal v osmdesátýchtých letech, kdy se snažil získal kvalitní role v amerických filmech, Jackie Chan čekal dlouho, než se rozhodl opět vstoupit do amerického filmu.
"Před patnácti lety, když jsem se vrátil z Ameriky, jsem úplně ztratil sebedůvěru," vzpomíná Chan. "Takže první americký film, který jsem se potom rozhodl dělat, byl pro mě velmi důležitý. U Křižovatky smrti jsem byl velice opatrný, abych se správně rozhodl. Měl jsem Rogera Birnbauma, velkého producenta; Bretta Ratnera, který je plný energie; a Chrise Tuckera, který je jedním z nejkomičtějších herců dneška. Tak jsem si řekl 'Dobře, zkusím to a uvidím, jak to dopadne.'"
Pro Chrise Tuckera, který byl zavalen nabídkami po úspěchu filmu Řeč peněz, byla nejdůležitější souhra s partnerem, aby se rozhodl, že Křižovatka smrti bude jeho dalším filmem. "Líbila se mi naše souhra - já Američan a on z jiného světa," říká. "Věděl jsem, že tam bude hodně materiálu, se kterým se dá pracovat." Stejně jako jsou rozdílné jejich styly a předchozí kariéra, mají Jackie Chan a Chris Tucker společnou zálibu v improvizaci: Tucker coby komik se zkušeností z živých vystoupení a Chan proslulý svou zálibou ve zkoušení nových akčních scén. "Vždy chci být lepší," říká Tucker. "Podívám se do scénáře, vezmu si z něj to důležité, přeberu si to svými slovy a vrátím to vylepšené zpět. A v tom je Jackie skvělý: chce se neustále zlepšovat. Takže celý film se skutečně neustále zlepšuje."
"Chris se hodně soustředí na scénář, i v těch nejjednodušších věcech," říká Chan. "Řekne, 'Jackie, neměl by jsi říkat tuto větu,' a trochu ji změní. Potom se podívá na playback, aby viděl jak to vypadá. Hodně mě naučil."
Chan mu to vrátil v akčních scénách, které kladou vysoké požadavky na jeho kolegu. "V tomto filmu jsem měl opravdu hodně akce," říká Tucker, "dost jsem na sobě pracoval, abych byl připraven, protože jsem chtěl být rovnoceným partnerem Jackiemu. Řekl mi, že když budu dělat to co mi řekne, budu vypadat jako velká akční hvězda. S takovým ujištěním jsem neměl co ztratit."
Producenti a režisér cítili, že obě hvězdy by bylo dobré efektivně využít v dramatických scénách, postavených ne jejich povahových odlišnostech a jejich vzrůstajícím vzájemném respektu a porozumění jeden pro druhého. "Každý ví, že Chris je velice vtipný, ale on je také dobrý herec," říká Roger Birnbaum, který produkoval film Mrtví prezidenti, kde Tucker nezapomenutelně zaujal svým portrétem vietnamského veterána. "Je velice silný v dramatických scénách."
Také Chan viděl tuto nejednoduchou roli jako příležitost ukázat svůj talent i z jiné stránky. "Tento film ukazuje moji osobnost více než hongkongské snímky," říká. "Líbí se mi dramatická různorodost. Nechci, aby si všichni mysleli: 'Jackie Chan rovná se pouze akční hvězda.'"
Ratner byl pečlivý i ve výběru jiných než hlavních rolí. Vybíral takové herce pro vedlejší role, kteří normálně nehrají v hollywoodských akčních filmech. Kubánsko-Americká herečka Elizabeth Penaová, držitelka Bravo Award, ze svůj výkon v roli radikální učitelky ve filmu Johna Saylese Lone Star, říká, že přijala roli, protože její muž je velkým fandou Chana a také proto, že má ráda multikulturní filmy.
"Velice se mi líbí, že ti dva muži, kteří jsou každý jiné národnosti se dají dohromady," vysvětluje. "Myslím, že se obě postavy od sebe hodně učí."
"Podle informací které mám, je toto první hollywoodský film, kde jsou oba hrdinové barevní." Poznamenává Tzi Ma, čínsko-americký herec, který ve filmu hraje muže jménem Mr. Han. "Je to pro mě velice vzrušující. Tento film je opravdu zlomovým."
Do filmu byly obsazeni lidé s různými hereckými tradicemi. "Chris pracuje jinak než já," říká Elizabeth Pena, jejíž postava má nevděčnou práci odrážet carterovo neustálé sexuální harašení. "Dělá dobrá rozhodnutí, ale oba jsme z jiné školy. Samozřejmě nejsem komik, takže to pro mě byla dobrá zkušenost."
Tom Wilkinson, Anglický divadelní a filmová herec, který měl před Křižovatkou smrti fenomenální úspěch s filmem Do naha!, říká to samé o práci na scénách s Jackiem Chanem. "Pracuje jiným způsobem," všímá si Wilkinson. "Je z klasické školy, jako já, ale u něj to byla Peking Opera, kde mají jiný rytmus než máme my na západě - je více staccato. Bylo to zábavné a zároveň to pro mě byla zkouška se stejně naladit."
Někdo by si mohl myslet, že je něco divného na muži, který hraje postavy ze Shakespeare a Dickense a natáčí akční film, ale Wilkinson říká, že toto se zakládá na nepochopení: "Lidé si myslí, že když pocházíte z prostředí anglického divadla, tak jste nikdy nehrál v něčem akčním. Ale když každý večer hrajete Hamleta, stane se vám při něm, že musíte hrát jako o život tři a půl hodiny a potom máte patnácti minutový "šavlový souboj" na konci. Proti tomu je mnoho akčních filmů procházka růžovým sadem."
Stejně jako s ostatními herci, chtěl režisérm, aby měl Jackie Chan ty nejlepší spolupracovníky pro akční sekvence filmu. "Přesvědčil jsem studio, aby si Jackie mohl vzít s sebou svůj tým kaskadérů-koordinátorů, stejně jako Terryho Leonarda, který s nimi pracuje," říká Ratner. "Ve filmu je díky tomu šest nebo sedm scén, které nebudou pro fanoušky Chana neznámé, i když celý film v tomto stylu není." Tvůrci prostě kladli důraz i na jiné věci, než jen na akčnost.
"Na tomto filmu pracuje nejlepší světový koordinátor kaskadérů, Terry Leonard," dodává Jonathan Glickman. "Ale také máme Jackieho, který je choreografem specifických hongkongských akčních sekvencí. A všichni pracují na všech scénách společně, takže všichni mají jednotný pohled."
Leonard, který měl na starosti speciální kaskadérské kousky ve filmu Dobyvatelé ztracené archy a hned tak ho něco neohromí, nemůže zapomenout na to, jak se seznámil s prací Jackieho Chana. Zrovna když natáčel s Johnem Miliusem na Borneu, byl pozván někým z kaskadérů do místního kina na film s Chanem. "Viděl jsem pár věcí, které udělal a říkal jsem si: 'To není stutečné. To nemůže být on,'" vzpomíná. "Ale náš producent, který s ním pracoval na několika filmech v Hongkongu mě ujistil, že i při tom sebekrkolomnějším čísle je to skutečně jen a pouze Jackie Chan osobně."
Leonard byl velice opatrný, aby se nezamíchal do tvůrčích postupů, které z Chana vytvořily legendu. "Jackie je zvyklý na to, pohybovat se rychleji, ale v Hongkongu nejsou tak přehnaně opatrní jako jsme my zde," říká. "Ovšem i v Křižovatce smrti dělá stejné věci jako doma a vše je opět jen on sám. My to potom dáváme dohromady."
"Například jsme natáčeli jednu scénu na čínské ambasádě, kam se má Chan dostat oknem, které je třicet stop od země. On by se tam dostal sám ze stromu, aniž bychom ho museli nějak jistit, ale protože se musíme řídit bezpečnostními předpisy, postavili jsme k oknu obrovské lešení. Jackie se jen podíval z toho lešení skrze okno a řekl: 'Ach jo, vy Američani jste pořád tak opatrní!'"
"Když dělám kaskadérské kousky v Hollywoodu, vždy se o mě všichni postarají," říká Chan. "O auta, rychlost, o všechno. Není to jako u nás. Když natáčím film doma, tak se natáčí dokud nepadnem. Takže se většinou zraníme. Ale u tohoto filmu, se o mě koordinátor kaskadérů hodně staral, což bylo pro mě příjemné."
U akčních scén Chan strach neměl, ale připouští, že jedna věc mu ve filmu Křižovatka smrti opravdu dělala starosti: "Upřednostňuji bojové scény před dialogy. Když přijde na řečnění, to jsem pak opravdu vystrašený. Jakmile mě následující den čeká hodně dialogů, nemůžu celou noc usnout. Protože já si musím pamatovat nejenom svůj text, ale i text Chrisův. Jistě je vám jasné, že Chris je schopen zahrát stejnou scénu desetkrát a pokaždé s jiným dialogem!"
" Jackie vnesl do tohoto filmu beze zbytku vše co umí, protože Jackie je také režisér," říká Chris Tucker. "Takže v Křižovatkce smrti je mnoho věcí, které v amerických filmech nemůžete vidět, protože američtí režiséři je neznají. A Jackie nám to ukázal." Například u záběru, kdy kolem Tuckerovy hlavy letí sekyra a který se měl původně dělat digitálně, předvedl Chan režisérovi jak ušetřit čas a peníze a udělat to hongkongskou cestou: vyndal ze sekery topůrko a "vystřihl" záběr hned napoprvé. "Jakcie je užasný herec," říká Ratner. "Ví, jaká strana jeho obličeje je nejlepší. Ví kde je kamera. Ví kde je mikrofon. Je úžasné, že tento člověk režíroval třicet filmů a tady byl pod mým vedením. Jsem tím v pozitivním slova smyslu šokován!"
Během tří měsíčního natáčení pracoval filmový štáb pilně jak v ateliérech, tak ve vybrané lokalitě, kde se odehrával příběh střetu východu se západem. Od honosného Beverly Hills a vilové čtvrti Pasadena až po hamburgrové obchodní centrum Los Angeles a bazény v South Central, to vše má být pro Cartera stejně známé jako pro Leeho naprosto cizí. Naopak, v restauraci Foo Chow a v ulicích Chinatownu, kde se Carter cítil jako mimozemšťan se Lee naopak pohyboval jako doma.
Los Angeles bylo prefektním pozadím pro příjezd Jackieho Chana do Ameriky. O to víc, když v jedné nebezpečné honičce visel na nápisu "Hollywood", na rohu Hollywood and Vine. V další scéně zapadl do davu asijských turistů na historiském Mann'sChinese Theater na Hollywood Boulevard, kde Chan slavnostně zanechal otisk svých rukou před dvěma lety. Oba hovoří jasnou řečí: Jackie Chan dorazil do Hollywoodu a také tu zůstane!"

O hercích

Jackie Chan
Se sedmi celosvětovými filmovými hity (Rachot v Bronxu, První rána, Police Story 3, Operation Condor, Crime Story, Mr. Nice Guy a Božská relikvie), které měly mezinárodní premiéru a nejnovějším filmem Křižovatka smrti, který má premiéru na podzim a je pro JACKIE CHANA prvním velkorozpočtovým americkým filmem, se Jackiemu otevírá cesta k dobytí Ameriky.
Ačkoli Chanova popularita na asijském trhu je obrovská a jeho filmy v hongkongských v kinech vydělaly přes sedmdesát miliónů dolarů, jeho popularita v Americe je rozhodující pro světový úspěch a je proto jen pozitivním faktem, že stále vzrůstá. Stal se hrdinou v miniseriálech z amerických comicsů; uváděl předávání Oscarů v roce 1996; získal mnohá ocenění hollywoodu; v lednu minulého roku zanechal otisky svých nohou a rukou (a nosu) na chodníku před slavným Hollywoodským divadlem Chinese Theatre.
Jak se vyjádřil Hollywood Report ve svém vydání ze dne 6.května 1997, když pochvalně ocenil Chana: "Mistr přijíždí do Hollywoodu. Nebo spíše, Hollywood přichází za Mistrem."
Faktem ale je, že Chan a jeho talent se dostal do mezinárodního podvědomí díky jeho rostoucí popularitě doma. Jackie Chan se totiž stal v uplynulých dvaceti letech podle slov Richarda Corlisse z Time Magazine, "jednou z nejpopulárnějších filmových hvězd", tím, že dělal filmy svým vlastním stylem pro své publikum v hlavním asijském filmovém městě: Hongkongu.
Přes veškeré jeho akce v Hongkongu, fanklub Jackiho Chana z celého světa posílá na jeho filmy své diváky. A on si to plně zaslouží, protože neustále pracuje na zkvalitnění toho, co svým fanouškům poskytuje. Jackie Chan často píše, režíruje a produkuje projekty, kde používá techniku, kterou si pronajímá ze společností, které vytvořil, aby tak pozvedl technickou kvalitu filmů v hongkongu realizovaných. Dále také používá ve filmech kaskadéry, kteří jsou členy Jackie Chan Stuntmen's Association, stejně jako herci jsou vybíráni z jeho vlastní castingové a modelingové společnosti.
Inspirován skvělými filmovými komiky jako byli Buster Keaton a Harold Lloyd, přináší Chan ve svých filmech unikátní styl humoru a nebezpečných kaskadérských kousků, které dotáhl tak daleko, že se o totéž dodnes marně pokoušejí americké filmy.
Jackie Chan, vynikající znalec bojových umění a akrobat, vytvořil svou legendu, nejen úžasnou vynalézavostí a schopnostmi na hranici lidských možností, ale i tím, že ve svých filmech často riskoval svůj život. V jeho typickém sestřihu záběrů, které ukončují jeho filmy se Chanovi fanoušci mohou přesvědčit, že je opravdu nejlepší a že dosažení takové úrovně často také pěkně bolí.
K sebekázni a výkonnosti byl Jackie Chan vychováván už od svých sedmi let, kdy nastoupil do Chinese Opera Research School, kde se po sedm let devatenáct hodin denně učil přísné disciplíně Peking Opera. Jeho studium zahrnovalo herectví, zpěv, tanec, mimiku, akrobacii a různé druhy bojových umění.
Po dokončení školy pracoval v Shaw Brothers studios, kde se po dvou letech tréninku vypracoval od prostého kaskadéra na koordinátora kaskadérů. Poté, co producent viděl Chanův talent při vedení kaskadérů, dal mu jeho první dospělou roli ve filmu Little Tiger from Canton (1971).
Po několika titulech, které ukázaly Chanovy skutečné schopnosti, přinesly v roce 1978 filmy Škola hada a Mistrův syn Chanovi svobodu k vytvoření svébytného žánru: kung-fu komedie, který změnil filmový průmysl v Hongkongu. V roce 1980 režíroval Jackie Chan svůj první film, The Young Master, u kterého začala jeho dlouholetá spolupráce s producentem Raymondem Chowem, jehož společnost Golden Harvest Films natočila všechny následující Chanovy filmy.
Díky úspěchu filmu The Young Master, přivedl Chow Chana do USA, aby hrál ve snímku The Big Brawl a dále mu zařídil vedlejší roli ve filmu Tajný závod I, kde hrál vedle Burta Reynoldse, Rogera Moora a Farrah Fawcettové.
Se zkušenostmi s americkou filmovou technikou, se Chan vrátil domů rozhodnutý zlepšit hongkongský film. Stalo se tak u snímku Project A (1983), akční komedie, kde na konci vzdává poprvé hold americkým komikům, kteří ovlivnili jeho práci: natočil znovu velice nebezpečnou scénu s věžními hodinami, která proslavila Harolda Lloyda ve filmu O patro výš.
Chan se do USA vrátil ještě dvakrát jako herec ve filmu Velký závod II a Ochránce, předtím než byl oceněn v sekci festivalu New York Film Festival za film Police Story (1986). Po natočení filmů Project A, Police Story a v roce 1986 filmu Božská relikvie, se stal uznávaným hercem amerických filmových kritiků, kteří se stále více zamilovávali do hongkongských filmů. Souboj Chana a ostatních hongkongských filmařů s Hollywoodem se rozjel na plné obrátky. Zlom nastal ve chvíli, kdy Chan hrál ve filmu Rachot v Bronxu v roce 1994, který natáčela hongkongská produkce v Kanadě a byl vybrán firmou New Line Cinema pro americkou distribuci. Úspěch filmu Rachot v Bronxu pomohl k uvedení Chanových filmů v Americe.
Se všemi těmito úspěchy, to vypadá, že rok 1998 byl rokem Jackieho Chana v USA. Krátce po uvedení jeho nejnovějšího filmu Who Am I? v Hongkongu, kde je každý poslední film Jackieho Chana tradicí Čínského Nového roku (stejně jako v Americe vánoční show Radio City Music Hall), uvedla New Line akční komedii MNG. Americké nakladatelství Ballantine Books nedávno vydalo jeho autobiografii "I am Jackie Chan".

Chris Tucker
Se dal opět dohromady s Brettem Ratnerem poté co hrál s Charlie Sheenem v režisérově filmovém hitu Řeč peněz. Ratner a Tucker spolu poprvé spolupracovali na videoklipu "Nothin' But Love" od Heavy D. Když spolu opět pracovali na filmu Řeč peněz, byl na řadě Tucker, aby přivedl Ratnera k filmu, který oběma pomůže do filmové "první ligy" a u kterého byl mladý herec zároveň výkonným producentem.
Nedávno hrál Tucker postavu Beaumonta Livingstona, malého kriminálníka, který je v autě zastřelen Samuelem Jacksonem ve filmu Quentina Tarrantina Jackie Brownová. Skvělý výkon podal, když ztvárnil postavu Rubbyho Rhoda, nejzábavnější osobnosti 23. století, ve sci-fi akčce Luca Bessona Pátý element. Tucker k tomu poznamenává, "Dívám se na tuto postavu jako komik - velice zkažený komik."
Tucker nedávno ukázal svůj talent v Hughes brother's dramatickém thrilleru Mrtví prezidenti odehrávající se po Vietnamské válce, kde hraje veterána Skipa, který je závislý na herionu a v úspěšné komedii Friday, kde hraje postavu jménem "Smokey", dealera ze sousedství, který drogy raději kouří než prodává. Také hrál ve filmu Maria Van Peeblese Panther a House Party III, kde hrál malou, ale nezapomenutelnou roli Johnnyho Booze.
Tucker se také objevil ve filmu kanálu HBO nazvaném Def Comedy Jam a byl součástí videa Def Jam All Stars. Pravidelně vystupuje se svým skvělým vystoupením v The Comedy Store, The Fun House a The Comedy Act Theater v Los Angeles a současně jezdí se svým vyprodaným přestavením na zájezdy. "Vystoupení jsou pro mě hodinou herectví," říká.
Chris Tucker utužoval svůj talent pro komiku se svými komickými vystoupeními, když objížděl různé taneční kluby do té doby, než se v jeho rodném městě Atlantě otevřelo první divadlo The Comedy Act Teather. Když mu bylo devatenáct let, vystupoval jako amatér a získal bouřlivé ovace a pozvání na další pravidelné výstupy. Po roce se přestěhoval do Los Angeles, kde začal svoji hereckou kariéru.
Tuckera můžeme dále vidět ve filmu společnosti Universal Double-O-Soul, kde hraje po boku Mariah Careyové roli nepříliš inteligentního operátora, který se stane tajným agentem.

Tom Willkinson
Jeden z nejrespektovanějších Britských herců, hrál nedávno ve filmu Fox Searchlight Oscar and Lucinda a ve filmu Sony Classic The Governess, které následovaly jeho nezapomenutelný výkon v úspěšném filmu Petera Cattanea Do naha!. Wilkinson zde hrál vedoucího, který před svojí manželkou tají, že byl vyhozen z práce do té doby, než vystoupí jako striptér se svými bývalými kolegy.
Předtím jsme mohli vidět jeho skvělý výkon ve filmu Ang Leeho Rozum a Cit, dále hrál volnomyšlenkářského kněze v kontroverzním filmu Antonia Birda Priest, dále ve filmu Bille Augusta Smilla's Sense of Snow, ve filmu Briana Gilberta Wilde, ve filmu Jima Sheridana Ve jménu otce, ve filmu Davida Wetherbyho a Stevena Hopkinse Lovci lvů.
Wilkinsona můžeme v blízké době vidět ve filmu Shakespeare in Love s Gwyneth Paltrowovou a Benem Affleckem.
V televizi hrál Wilkinson v pořadech Prime Suspect, Eskimo Day, Measure for Measure, First Among Equals a hlavní roli v detektivním seriálu BBC Resnick. Nejlépe je anglickým televizním divákům znám díky ztvárnění postavy Pecksniffa v miniseriálu Dikensova Matrin Chuzzlewit.
K jeho divadelní práci patří mimo jiné titulní role v Králi Learovi a postava Toma v Tom and Viv v Royal Court.
Wilkinson ke synem farmáře z Yorkshire, který se v dobách hospodářské recese přestěhoval do Kanady a musel vzít práci v továrně na hliník. Wilkinsonovy plány učit tělesnou výchovu se staly minulostí, když byl požádán, aby ve škole režíroval produkci Ionescovy hry Plešatá zpěvačka. Rtozhodl se stát hercem, studoval drama na Kent University a dostal stipendium na Londýnské RADA.

Elizabeth Pena
Je známa svým výkonem v roli Pilar, učitelky dějepisu a ovdovělé matky ve filmu Lone Star Johna Saylese, za který byla oceněna cenou Independent Spirit Award. Bravo Award ji označil jako Nejlepší herečku.
Pena poprvé zaujala filmové fanoušky rolí Carmen, lehké dívky ve filmu Somrák z Beverly Hills. Když přišla z New Yorku do Los Angeles měla již za sebou velké divadelní zkušenosti a kariéru.
Od té doby co "prorazila", hrála ve filmu La Bamba, ve filmech jako Jakubův žebřík po boku Tima Robbinse nebo Zachraňte Willyho 2.
Narozena v Elizabeth, New Jersey, strávila Pena svých prvních osm let na Kubě, domově svých rodičů předtím, než emigrovali do USA. Její otec je herec, spisovatel a režisér a její matka je organizátorkou a producentkou Latin American Theater Ensemble, mimo Broadwayového divadla, které její otec před dvaceti lety založil.
Před ukončením High School of the performing Arts hrála Pena ve více než dvaceti mimobroadwayských hrách. Ve filmu debutovala snímkem Leona Ichaseho El Super, po kterém následoval opět film stejného režiséra Crossover Dreams. K dalším jejím filmům patří například Modrá ocel nebo Vibrace.
V televizi jsme Penu mohli vidět v roli Jinx v NBC hitu L.A. Law a pravidelně hrála v seriálu Shannon's Deal, který napsal John Sayles. Také si zahrála v miniseriálu oceněném cenou Emmy The Camarena Story a na HBO The Second Civil war, kde hrála postavu Chicano, televizní reportérky, ocitnuvší se v absurdním vztahu s rasistickým guvernérem, kterého hrál Beau Bridges. Byla také hvězdou svého vlastního krátkého seriálu I Married Rosa.
Pena momentálně dokončila práce na nezávislém thrilleru The Pass and Strangeland.
V roce 1988 byla zvolena Hispanic Councilem Ženou roku a v roce 1993 vyhrála cenu Viva Los Artistas Award.

Tzi Ma
Nedávno si zahrál ve filmu Johna Avneta Rudé spiknutí, kde hrál Richard Gere. Kromě jeho dalších filmů hrál ve filmech Rozpoutané peklo, Řetězová reakce, Rychlý jako blesk a RoboCop 2. Brzy ho můžeme vidět ve filmu Velocity of Gary, u kterého bylo nedávno dokončeno natáčení hlavních záběrů.
V televizi ho můžeme vidět v Britském seriálu Yellowthread stejně jako v NYPD Blue - Policie New York, kde má hostující roli. Dále ho mohou diváci znát ze seriálu Mladí a neklidní a Edge of Night, kde se pravidelně objevuje.

Julia Hsuová
Filmem Křižovatka smrti debutuje. V jedenácti letech ji objevili castingoví režiséři Matthew Barry a Nancy GreenKeyes na doporučení čínské učitelky tance mladých dívek z čínského kulturního centra v Los Angeles.

O tvůrcích

Brett Ratner
Získal si pozici jednoho z nejnadějnějších režisérů současnosti za svou práci ve filmu a videoklipech.
Před filmem Křižovatka smrti Ratner debutoval minulý rok celovečerním filmem společnosti New Line Řeč peněz, kde hrál Chris Tucker a Charlie Sheen. Při natáčení tohoto snímku se setkal s Tuckerem už podruhé. Ten totiž hrál v Ratnerově průlomovém video klipu pro Heavy D "Nothin' But Love". Řeč peněz je komedie, kde Tucker hraje malého podvodníka, který se stane přes noc hvězdou díky tomu, že je omylem obviněn z organizování útěku z vězení.
Předtím, než debutoval svým celovečerním filmem, režíroval Ratner pětasedmdesát videoklipů, včetně nezapomenutelných klipů pro umělce-držitele mnoha platinových desek Wu Tang Clan, D'Angelo, Heavy D, Mary J. Blige, Foxy Brown, Jodeci, Deborah Cox, Public Enemy a dalších od té doby, co ukončil (před čtyřmi lety) školu. V roce 1996 byl nominován televizí MTV na Nejlepší R&B video za D'Angelovu píseň Brown Sugar a byl také nominován na cenu NAACP jako Nejlepší režisér. Obdržel mnoho cen za krátké filmy, PSA a reklamní spoty a to pro tak velkého klienta jako je Coca-Cola.
Ratnerova režisérská kariéra, začala když jako mladík natáčel na videokameru v Miami, a vytvářel různé scénáře, kde jeho kamarádi hráli podvodníky, gangstery a pasáky. Když v šestnácti letech nastoupil do newyorské prestižní školy Tisch School of the Arts, rozpoznali zde brzy jeho talent. Za svůj projekt Whatever Happened To Mason Reese? získal mnoho studentských cen, včetně ceny která byla založena a podporována společností Stevena Spilberga Amblin Entertainment.
Během studia se Ratner seznámil s Russellem Simmonsem, který je zakladatelem dnes slavné společnosti Def Jam Records.
Simmons se stal Ratnerovým rádcem a učitelem a najal ho, aby natočil svůj první videoklip pro rapovou kapelu Public Enemy.
V roce 1997 Ratner založil svoji vlastní nahrávací společnost Rat Records, kde také vydal soundtracky ke svým pozdějších celovečerních filmů.
Příštím Ratnerovým projektem, v rámci smlouvy s New Line podepsané na tři snímky, bude přepracování indie klasického snímku Johna Cassavetese The Killing of a Chinese Bookie, podle scénáře jeho syna Nicka Cassavetese a který se bude natáčet v Ratnerově rodném městě Miami Beach.

Ross LaManna
Začal svoji filmovou kariéru ve společnosti Embassy Pictures, kde pracovoval v oddělení mezinárodnímch obchodních vztahů. V té době napsal scénář s titulem Family Honor, který prodal Columbia Pictures.
LaManna odešel z Embassa Pictures, aby se mohl věnovat psaní a podepsal smlouvu s United Artists. Jedním ze scénářů, které napsal, byl Chrome Soldiers, který v USA slavil úspěch.
Během práce pro společnost Carolco Pictures, se kterou uzavřel smlouvu, LaManna pracoval na mnoha scénářích, včetně Univerzálního vojáka a Cliffhangera, ve kterých se však jeho jméno nedostalo do titulků. LaMannův scénář k filmu V zajetí ledu, se stal na HBO světovým premiérovým filmem, ve kterém hrál Ruger Hauer. Dále napsal originální televizní film (přepis Joyce Eliasona) pro CBS a uznávaný čtyřhodinový miniseriál Titanic. Pracoval také na úpravách scénáře k filmu Star Trek: První kontakt. Momentálně dokončuje svoji první novelu.

Adam Greenberg
Je jedním z nejrespektovanějších kameramanů pracujících v dnešním Hollywoodu, má za sebou mnoho významných filmů, včetně snímků Jamese Camerona Terminátor 2: Den zúčtování, kde byl za svoji práci kameramana nominován na Oscara. K jeho dalším filmům patří filmy: Samuela Fullera Velká červená jednička, Barryho Levinsona Hračky a Koule, stejně jako další filmy: La Bamba, Tři muži a nemluvně, Lebkouni, Duch, Sestra v akci, Vzbuďte se, vojáci!, Junior, Likvidátor.

Lalo Schifrin
Je uznávaným filmovým a televizním skladatelem. Byl šestkrát nominován na Oscara a čtyřikrát získal cenu Grammy Award. Je jedním z vážených a respektovaných a velmi plodných skladatelů filmové hudby dnešní doby. Narozen v Argentině, získal klasické vzdělání doma a v Paříži. V roce 1958 se stal klavíristou a aranžérem pro Dizzyho Gillespieho.
Od té doby složil hudbu k více než stovce filmů. A to pro takové filmy jako Bullittův případ, Frajer Luke a Dirty Harry, dále hudbu pro klasickou televizní šou Mannix a jednu ze svých nejznámějších k seriálu a pozdějšímu filmu Mission: Impossible.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Sobota 23. 7. 2016 Svátek má Libor
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz