Informace    Recenze    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Celý film zdarma    Videoukázka    Fotky

The Ring Two
Kinopremiéra v ČR 14.4.2005, DVD od 19.9.2005 Universal

Celý film zdarma
01:50:00
01:22

Strach uzavírá kruh.
Příběh se odehrává šest měsíců po hrůzostrašných událostech, které rozpoutala videokazeta se zdánlivě nevinným obsahem. Hlavní aktérka prvního Kruhu, investigativní novinářka Rachel Kellerová se synem Aidanem opustí Seattle a přestěhuje se do tichého městečka v Oregonu ve snaze zapomenout a začít nový život. Minulost se ale tak snadno odbýt nedá, zvlášť když v okolí dojde k několika podezřelým úmrtím a na místě činu policisté naleznou neoznačenou videokazetu. Rachel si uvědomuje, že pomstychtivá Samara se vrátila, aby znovu roztočila kruh nenávisti, teroru a smrti.

Komentář k filmu Kruh 2 je pokračování úspěšné první části od Gora Verbinskeho, ve kterém se tajemná dívka z videokazety opět vrací, tentokrát s jediným úkolem, dokončit to, co začala. Rachel a její syn Aidan už Samaře jednou unikli a snaží se na strašlivou minulost zapomenout, postupně ale zjišťují, že kdo nahrávku jednou uvidí, tomu mnoho času nezbývá
Všechny komentáře k filmu 54+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2, Oficiální stránka 3    Videotéka: přidat si do ní film

Prvnímu Kruhu vděčíme opravdu za mnoho. A nemyslím teď jen onen mrazivý pocit, který v nás vyvolal film samotný, a díky kterému mnozí ještě nějakou dobu ostražitě koukali na své video a televizi.    Nebýt prvního dílu, tak by se za velkou louží jen ztěží rozpoutala vlna hororů (Hra na schovávanou, Boogeyman, White Noise apod.). Nás může sice mrzet, že ne všechny uvedené filmy se do našich kin dostaly, ale stále pokračuje ona naděje do budoucna (a producentská ochota investovat), kterou začal první Kruh a podpořila první Nenávist. Třeba ji naplní další remake japonského hororu Dark Water, uvidíme.    Co se týče druhého Kruhu samotného, tak v tomto případě představa pokračování pro fanoušky nemusela být vůbec noční můrou, protože se nám vrátily všechny hlavní postavy, Ehren Kruger napsal opět scénář a režiséra prvního dílu nahradil režisér japonského originálu, který své kvality už opakovaně prokázal. Nebylo se tedy čeho bát…..    A jak to dopadlo? Hn... Celá recenze
moviefan, 6 z 10

Popis filmu Kruh 2

Od děsivých událostí uplynulo půl roku. Rachel Kellerová se synem Aidanem opustila Seattle a přestěhovala se do Astorie v Oregonu, kde nastoupila do místních novin. Jednoho dne se doslechne o záhadné smrti středoškoláka Jakea a pochopí, že duch holčičky Samary opět zabíjí prostřednictvím smrtící videokazety. Podaří se jí videokazetu najít v domě Jakeovy spolužačky Emily a zničit. Ducha se tím však nezbaví. Samara se dál zjevuje Aidanovi, jehož těla se podle všeho chce zmocnit, a podle chlapce je neustále sleduje. Jedinou možnost, jak spolu mohou komunikovat, aby je duch neslyšel, mají během spánku, pomocí telepatie. Po jednom ze Samařiných útoků skončí Aidan v nemocnici a doktorka Templeová zakáže Rachel přístup, protože se domnívá, že syna týrá. Rachel mu ve snu slíbí, že se pokusí Samaru zastavit. Začne pátrat po její matce Evelyn a objeví deníky, které si psala. Vypátrá, že se kdysi pokusila utopit dítě a od té doby žije v blázinci. Navštíví ji v naději, že se od ní dozví, jak by mohla svého syna zachránit. Evelyn jí však poradí pouze to, že má syna poslouchat. Chlapec jí ve snu tvrdí, že ho musí zabít, jinak Samara nezmizí. Rachel si uvědomí, že ji Aidan oslovuje jménem, když však jeho tělo ovládá Samara, oslovuje ji vždy

V roce 1998 natočil japonský režisér Hideo Nakata film Ringu, který byl označen jako japonský horor (J-horror), což znamenalo odlišný styl hrůzostrašného filmu, který se více soustřeďoval na příběh a charaktery hrdinů než na zvláštní efekty a strašidelné bytosti - a ten se stal centrem zájmu asijského filmového publika. Film vznikl podle seriálové předlohy "Ringu" japonského autora horrorů Koji Suzukiho a měl velký kasovní úspěch. Stal se v historii japonského filmu nejnavštěvovanějším snímkem a dal vznik dvěma pokračováním, i druhý díl režíroval režisér Nakata.

Ringu směšoval tradiční asijské strašidelné příběhy a mytologii s technikou 20. století a vymanil se z formálních prvků akčních horrorů a zobrazování příšer, což bylo obvyklé v řadě filmů podobného žánru v posledních desetiletích.
Úspěch filmu Ringu inspiroval produkční společnost DreamWorks k natočení filmu Kruh (Ring) s Naomi Wattsovou v hlavní roli, který se překvapivě stal filmem podzimu 2002. Americké publikum objevilo a oblíbilo si fenomén, který už dobyl Asii. U snímku Kruh 2 se producenti Walter F. Parkes a Laurie MacDonaldová rozhodli obrátit k japonskému zdroji a požádat, aby se režie filmu ujal sám Hideo Nakata. Pro japonského tvůrce to znamenalo jeho americký debut. Ve své rodné zemi natočil vedle obou dílů filmu Ring také snímek Kaosu (Chaos) a film Honogurai mizu no soko kara (Temné vody) a o americké verzi obou těchto filmů se nyní také uvažuje.

Nakatovy filmy založily tradici zcela nového pojetí horroru, kde se pozornost soustřeďuje především na téma pomsty a zla, přičemž na prvním místě je tušení skryté hrůzy. Ve speciálním vydání Time Magazinu v dubnu 2004 byl mezi stovkou nejvlivnějších osobností na světě jmenován v kategorii umění a herectví Nakata, právě za působivý styl asijských strašidelných filmů.

Do filmu Kruh 2 vtělil režisér Nakata mnohé ze své vypravěčské techniky z předchozích děl: samostatnou matku, osiřelé děti, pomstychtivé duchy, vodu a působení techniky na společnost. V Nakatově podání se banální předměty každodenního života - zvonící telefon, otočení kohoutku - stávají symboly podezření a hrůzné obavy co bude následovat. Zcela běžná situace se náhle mění v horror.
V roce 2002 film Kruh představil hrdinku Rachel Kellerovou se synem Aidanem, kteří se stali oběťmi enigmatického zla, jež si vyžádalo jako smrtelné oběti 4 mladé lidi.

Ve filmu je těžištěm vyprávění duch Samary Morganové. - Byla jako malá dívka před 25 lety svržena do podsvětí, v němž je dosud zakleta, a z něhož navazuje prostřednictvím telepatických schopností styk se světem živých, za pomoci současné techniky, představované videokazetou. Jakmile libovolná oběť shlédla dvouminutovou montáž surrealistických obrazů, zachycených na videu bezprostředně plynoucího ze Samařina podvědomí - zazvonil telefon a Samara hrozivě oznámila "sedm dní", což znamenalo, že tomu, kdo shlédl videozáznam, zbývá už jen týden života.
Když Aidan shlédl video a začal ubíhat onen týden, Rachel zjistila, že lze zabránit uskutečnění Samařiny kletby tím, že se udělá kopie videokazety. Rachel a Aidan přežijí - jenže originál kazety stále existuje.

Pokračování uvádí na scénu znova Rachel Kellerovou se synem Aidanem a opět je ztělesňují Naomi Wattsová a David Dorfman. Dále vystupuje australský herec Simon Baker, který hraje Maxe Rourka, majitele a vydavatele místních novin v Astorii - The Daily Astorian, kde nyní novinářka Rachel pracuje. Zprvu je Max k Rachelinu strachu skeptický, ale postupně je vtažen do okruhu Samařina teroru, který stále nabývá na síle.

Při svém hledání skutečného Samařina původu se Rachel setkává se záhadnou ženou, jménem Evelyn, která je pacientkou psychiatrického ústavu v Seattlu. Evelyn se svými dlouhými černými vlasy a bílým oblečením připomíná dospělou Samaru - ve filmu ji hraje nositelka Oscara Sissy Spaceková. (Herečka je považována za legendární horrorovou postavu vzhledem k jejímu nezapomenutelnému výkonu v malé roli filmu režiséra Briana DePalmy CARRIE, z roku 1973, podle novely Stephena Kinga).

Elizabeth Perkinsová, hlavní představitelka snímků jako Velký a Flintstoneovi, hraje dr. Emmu Templeovou, psychiatričku z nemocnice v Astorii, která je vážně znepokojena, když k ní přivezou Aidana s podivným případem mimořádného podchlazení. Emily VanCampová, (která hrála po tři roky Amy Abbottovou v seriálu spol. Warner Bros. Everwood), se objevuje už na začátku filmu jako teenager Emily, která prožila traumatizující zážitek s prokletou videokazetou.

Rachelinou bohyní pomsty a zloduchem seriálu je Samara Morganová, utopená dívka s dlouhými, zcuchanými černými vlasy a mstivým, zlým pohledem, oblečená ve strašidelné bílé košili. V KRUHU 2 vidíme Samaru jen v její příšerné podobě, jejíž vznik si denně vyžádal pětihodinovou práci v maskérně. Ke ztvárnění této postavy si filmaři zvolili Kelly Stabelsovou, herečku, která v prvním snímku Kruh byla jednou ze tří dublů zlodušské Samary.

Maskér Rick Baker - šestinásobný nositel Oscara za speciální masky, vytvořil hrůznou podobu Samary i masky jejích znetvořených obětí v prvním filmu a spolupracoval i na Kruhu 2. Dostal za úkol proměnit Kelly Stabelsovou, atraktivní dívku ve věku okolo 20 let, v příšerné stvoření, které dlouhá léta existuje jen v podsvětním šeru.

Dlouhé hodiny, které strávila Stabelsová v maskérně, počínaly tím, že byla doslova celá osprejovaná bílým make-upem, aby se docílilo její smrtelné bledosti. Pak ji maskéři namalovali prosvítající cévy a ještě zesílili make-up, než ji připevnili nejcharakterističtější doplněk, dlouhé tmavé vlasy. Při natáčení byly použity dvě paruky z opravdových vlasů, protože jedna byla vždy příliš pocuchaná při natáčení "vodních" scén. Stablesová také nosila bílé kontaktní čočky, které vytvářely iluzi jejího slepého pohledu. A když si pak takto upravená dívka oblékla charakteristickou Samařinu dlouhou bílou košili, završila tím svou proměnu v ďábelskou příšeru.

Natáčení Kruhu 2 začalo 13. května 2004.
První tři týdny se filmovalo na rozličných místech v okolí Los Angeles. Zpravodajská místnost v historické budově novin Los Angeles Herald Examiner posloužila jako interiér místních novin v Astorii, jejichž majitel, Max Rourke zaměstná Rachel Kellerovou, jako novou redaktorku. The Daily Astorian, skutečný místní deník občanů v Astorii - Oregon - propůjčil filmařům své jméno k použití ve filmu.
Další motivy se natáčely v jižní Kalifornii, např. historický bytový komplex v districtu Mid-Wilshire, kde je ženský útulek. Rachel právě zde hledá klíč k záhadě Samařina dětství. Dívka se utopila ve studni, před 25 lety.

Natáčení pak pokračovalo v oregonské Astorii, která byla vybrána právě pro své převážně chmurné počasí, které v souladu s příběhem propůjčilo filmu charakteristickou zlověstnou atmosféru. Astoria se nachází na poloostrově a její vzhled ovlivňuje blízkost vody - a ta je zase hlavním aspektem filmu. To byl také rozhodující prvek při volbě tohoto kraje pro natáčení, které probíhalo jak ve městě, tak v přilehlých lokalitách, včetně hraničícího státu Washington.

První tři dny natáčení probíhaly v neustálé hrozbě deště, v dřevěném kostelíku St. Mary of McGovan, z roku 1904, vzdáleném 2 míle od monumentálního mostu Astoria, který přes řeku Columbia spojuje město se státem Washington. Přilehlá travnatá pláň se při filmování proměnila na zemědělský trh, kde Rachel, krátce po svém příjezdu do města s Aidanem, potká Maxe a několik zdejších zajímavých obyvatel. Většina stánkařů, řemeslníků a kolotočářů se rekrutovala z místních občanů, pro tuto scénu zde bylo najato na 250 komparsistů. V této oblasti bylo také natočeno strašidelné střetnutí auta s Rachel a Aidanem se stádem mohutných parohatých samců vysoké zvěře. Připomeňme si z prvního snímku Kruh scénu se splašeným koněm. Útok jelenů v Kruhu 2 má připomenout osudové spojení zvířat se Samařinou zlou energií. Výběr vysoké zvěře je charakteristický pro režiséra Nakatu. V Japonsku totiž zaujímá mezi ostatními zvířaty zvláštní postavení. Ve starých dobách byla dokonce pokládána za posvátnou, jeleni byli považováni za posly bohů, kteří měli být uctíváni. A dodnes jsou určitými národními symboly. Scéna je pozoruhodná také proto, že zatím dosud nikdy při filmování nebyla takto prezentována vysoká zvěř. Jedna z vizuálně nejsložitějších scén filmu bylo setkání Rachel s parohatým samcem. Ta ovšem byla vytvořena až v postprodukci v computeru, za supervize Betsy Patersonové a jejího týmu computerových animátorů spol. vizuálních efektů Rhytm & Hues.

Současně s prvním štábem natáčel i druhý štáb, který vedl režisér Mark Vargo, útoky vysoké zvěře a jiné scény ve Státním parku Fort Stevens a také v místech, kde se odehrávaly scény na Morganově ranči v prvním snímku Kruh ve státě Washington.
Po dokončení práce v Astorii se štáb vrátil do L.A. a pokračoval ve studiu Universal a L.A. Center Studios. Jednou z nejkomplikovanějších scén, která vyžadovala opravdovou dovednost a vynalézavost pracovníků divize zvláštních efektů se odehrávala v zamčené koupelně u Maxe. Aidan byl ve vaně. Na první pohled se zdálo, že v tomto prostoru neplatí zemská přitažlivost, protože voda pokrývala strop a stěny místnosti, ale nebyla ve vaně, kde být měla, až do chvíle, než se v přívalu snesla dolů a smáčela Aidana i Rachel.

K vytvoření této scény vybudoval Peter Chesney se svým týmem obrácenou dekoraci místnosti koupelny, v níž byla natažena asi stovka tenkých drátů, které přidržovaly ručníky a záclony, aby to vypadalo, jako když normálně visí. Pak zavodnili strop jako malý bazén. Do místnosti postavili sérii dlouhých štíhlých nádrží z plexiskla, aby skrze ně bylo možno nasvítit dekoraci. Nádrže byly připojeny na časový spínač, který je zapojoval z jedné strany místnosti ke druhé, takže se zdálo, že voda postupně natéká určitým směrem. V sekvenci stékání vody bylo použito více kamer a snímání bylo zrychleno, takže výsledný obraz pak byl zpomalený.

Pro mnohé diváky filmu Kruh byla jeho forma se sžíravými obrazy stejně působivá, jako příběh sám. Kombinace atmosféry, vysoce stylizovaných obrazů a osvětlení, oválná zrcadla, řádkování na televizní obrazovce, žebříky, hmyz, tekoucí voda a vysoké stromy se stávaly ikonami, které ovlivňovaly celkové vnímání filmu, zejména pokud jde o příznivce žánru horroru. Tyto vnější atributy vyprávění jsou pro publikum, stejně důležité jako příběh a charaktery postav.

Výtvarník Jim Bissell (známý filmy jako E.T., Jumanji, nebo Arachnophobia), zvolil pro Kruh 2 paletu barev modré a zelené, odvozenou od charakteru severozápadního pobřeží Pacifiku, aby ještě zdůraznil téma vody. Tato barevná tonalita prostupuje celým filmem od barev přírodních lokalit až po osvětlení a zařízení dekorací.
Natáčení v lokalitách Astorie, při neustálých proměnách počasí - deštivo, slunečno, vyžadovalo velkou pohotovost při zasvícení scény. Závěrečné scény Kruhu 2 se odehrávají u Samařiny studny, nebo uvnitř. Tato náročná dekorace byla vytvořena v ateliérech losangeleských Centre Studios.

Sekvence, kdy Wattsová šplhá vnitřkem studny, si vyžádala důkladnou kaskadérskou přípravu a pro záběry, kdy Samara šplhá vnitřkem studny jako pavouk, byla angažována mimořádně schopná kaskadérka Bonnie Morganová, jejíž dovednost už využily filmy Minority report a Muži v černém 2.

Podivné úkazy
Ihned po začátku natáčení překvapily štáb Kruhu 2 některé podivné úkazy. Ty pak ovlivnily jak členy štábu, tak i herecké představitele. Všichni měli pocit, jakoby zlý duch Samary se prolínal do reality.
Stalo se to sedmého dne natáčení (20. května 2004). Časně ráno členové štábu objevili svou kancelář zaplavenou vodou. Samozřejmě existovalo naprosto všední vysvětlení: prasklá vodovodní trubka. Jenže právě to spojení s vodou, která ve filmu hraje mimořádně důležitou roli, se mnoha lidem jevilo jako zlé znamení. Ten pocit se pak rychle přenesl na celý štáb. Aby se předešlo všem dalším podobným incidentům, režisér Hideo Nakata nechal uspořádat japonskou očistnou slavnost jak v produkční místnosti, tak na místě natáčení.
Cílem rituálu bylo ochránit všechny účastníky filmu před veškerou nepřízní osudu.
Ačkoli tedy od této chvíle byla činnost štábu "požehnaná", přesto podivné události pokračovaly. Například se na rekvizitářský vůz najednou snesl tisícihlavý roj včel, takže všichni museli utéci. A včely pak zmizely stejně náhle, jako se objevily.
Z neznámého důvodu v produkci jednou praskl veliký, asi 20litrový džbán s vodou a znovu celou místnost zaplavil.
Jednoho rána zase se na parkovišti v ateliérech v L. A. objevil před kostyméry obrovský parohatý jelen. Nebylo by to asi nic divného, občas se sem zatoulala zvířata z nedalekých hor, kdyby ovšem tato situace nebyla tak podobná scéně, která byla součástí scénáře ...
Film byl dotočen 18. srpna 2004.

Naomi Wattsová
obrazek Byla nominována na Oscara za svou postavu ve filmu 21 gramů. Postava matky ji dále vynesla cenu Screen Actors Guild Award, cenu BAFTA a nominaci na cenu kritiků, vedle četných dalších ocenění, např. na Benátském filmovém festivalu a na festivalu v Palm Springs. Mezinárodního uznání se jí dostalo za roli ve filmu Davida Lynche Mulholland Drive, který byl v roce 2001 uveden na Mez. festivalu v Cannes. Za svou roli získala rovněž četná ocenění včetně ceny Acting Award na Hollywoodském festivalu v r. 2002.
Dcera zvukaře skupiny Pink Floyd Petera Wattse. Narodila se v Anglii, ale až do svých čtvrnácti let žila v Austrálii. Studovala herectví na různých školách, především na The Actor's Center v Sydney. Na stříbrném plátně debutovala ve filmu For Love Alone v roce 1986.

Simon Baker
obrazek Má za sebou řadu filmových rolí. Narodil se v Austrálii a získal ocenění ještě před svým americkým debutem, jímž byl film L.A. Přísně tajné, kde vystupoval po boku Russela Crowea a Guye Pearce.

Elizabeth Perkinsová
obrazek Je známá z úspěšné komedie Penny Marshallové Velký, kde byl jejím partnerem Tom Hanks.
Narodila se v Queens, v New Yorku, vyrostla ve Vermontu a navštěvovala prestižní Goodman School of Drama v Chicagu, pak několik let vystupovala na různých divadelních scénách. Ve filmu debutovala v r. 1986, byl to snímek Edwarda Zwicka About last night ..., což byla filmová adaptace dramatu Davida Mameta Sexual Perversity of Chicago.
V TV se též účastnila seriálu Ze země na měsíc a hrála v dalších TV dramatech.

Sissy Spaceková
obrazek Patří k nejuznávanějším herečkám již po tři desetiletí. Získala Oscara a pět oscarových nominací, tři Zlaté globy a nesčetné množství ocenění.
Vytvořila také řadu rolí v TV.

Emily VanCampová
obrazek Narodila se a vyrostla v Port Perry - Ontario v Kanadě. Vystupovala už od tří let jako tanečnice. Když jí bylo 12 let, přestěhovala se do Montrealu, kde byla přijata na prestižní baletní školu (L´Ecole Superieure de Danse de Quebec). Také její starší sestra Katie je baletkou.
Její první rolí bylo ztvárnění postavy mladé Jacqueliny Bouvierové v TV miniseriálu Jackie Bouvier Kennedy Onassis. Debutovala v nezávislém filmu Lost & Delirious, který byl hitem festivalu Sundance v r. 2001.

Hideo Nakata
Narodil se 1961 v Okayama v Japonsku, studoval na univerzitě v Tokiu užitou fyziku a žurnalistiku. Po skončení studií získal místo asistenta režie ve Studiu Nikkatsu, kde pracoval sedm let a tvůrčí dohled nad ním převzal režisér Masaru Konuma. V r. 1996 natočil svůj první film Ghost actress (Joyu-rei), který už vykazoval prvky horroru, jímž se později proslavil. Kruh 2 je Nakatovým americkým režijním debutem.

Ehren Kruger
Vyrostl v Alexandrii, ve státě Virginia, a na Newyorské universitě navštěvoval Tisch School of the Arts. V r. 1996 získal prestižní stipendium pro mladé scenáristy od Academy of Motion Picture za svůj scénář k filmu Miluj bližního svého. O tři roky později tento film podle jeho scénáře, (s herci Jeffem Bridgesem a Timem Robbinsem), získal velkou popularitu. Krugerovou prací je též scénář film Scream 3 s Neve Campbellovou a Davidem Arquettem.

Gabriel Beristain
Narodil se v Mexiku, je synem známého mexického herce Luise Beristaina. Odešel do Evropy, pracoval jako dokumentární a zpravodajský kameraman, zachycoval citlivé politické, sociální a ekologické události. Později se usadil v Anglii, kde navštěvoval prestižní National Film and Television School.
V r. 1987 byl Beristain vyznamenán Stříbrným medvědem na berlínském film. festivalu za kameru filmu Dereka Jarmana Caravaggio, což byla tehdy jeho teprve třetí samostatná práce.

Úterý 11. 12. 2018 Svátek má Dana