fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

63% 1202 hlasů
6.3 10 1202
film / akční, dobrodružný, pro děti, komedie, USA, , 99 min.
Open Season
Kinopremiéra v ČR 23.11.2006, DVD od 23.4.2007 Bonton, Blu-Ray od 15.11.2010 Bontonfilm

Režie: , ,
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:40



Jelen za všechny, všichni za medvěda.
Do života Booga, zdomácnělého medvěda grizzlyho bez jakýchkoliv schopností nutných k přežití v divočině, vtrhne jako uragán vychrtlý a upovídaný jelenec Elliot. Když Elliot Booga přesvědčí, aby opustil svůj pohodlný domov v garáži správce parku a okusil, jak chutná život v opravdové přírodě, věci se rychle začnou vymykat kontrole. Oba hrdinové jsou pouhé tři dny před začátkem lovecké sezóny přemístěni do lesa, kde se musí co nejrychleji aklimatizovat. Oba musí udělat vše proto, aby se jim podařilo rychle sjednotit ostatní zvířata a získat les zpátky.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Na jedno shlédnutí výborné. Jsem rád, že jsem to viděl :-) 60%
Všechny komentáře k filmu 25+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Lovecká sezóna

Lovecká sezóna začíná, tentokrát však lovce čeká v lese nečekané překvapení. Medvěd grizzly Boog je zlenivělý domácí mazlík, patřící laskavé lesní strážkyni Beth, s níž vystupuje na různých akcích. Bydlí v garáži, z níž má udělaný pohodlný pokojíček s koupelnou a záchodem. Jeho jediným problémem je zlý lovec Shaw, který na něj má dlouho políčeno. A právě on se nepřímo stane příčinou osudové změny Boogova života. Osudným se mu totiž stane mladý jelenec Elliot, kterého Shaw chytil. Nejprve Booga přemluví, aby ho osvobodil, a pak ho zláká k výpravě do města, která skončí likvidací místního obchodu. Průšvihy, do nichž se medvěd kvůli Elliotovi dostane, nakonec vedou k tomu, že ho Beth musí odvézt do divočiny. Jenže Bogg nemá se životem v přírodě zkušenosti a příliš užitečným pomocníkem se mu nestane ani Elliot. Však jsou také místním zvířátkům jen pro legraci. Ta je však brzy přejde. Za pár dnů totiž začíná lovecká sezóna. Tentokrát však bude překvapivá. Zvířátka se totiž po vedením Booga a Elliota rozhodnou lovcům postavit. Vyzbrojí se vším, co najdou v ukradeném karavanu postarší manželské dvojice, připraví pasti a vymyslí řadu lstí. A Boog konečně najde své místo v životě.


O filmu

<>Obrázek nenalezen<> „Základní myšlenka Lovecké sezóny mě napadla při čtení o těch divokých zvířatech, která žila na okraji oblíbených horských rekreačních resortů jako Ketchum, Idaho nebo Mammoth v Kalifornii a díky tomu do jisté míry zdomácněla,“ říká karikaturista Steve Moore. „Představoval jsem si, že by ta zvířata jednoho dne udělala něco, čím by hrozně rozzlobila lidi z města, a ti by je pak uspali a přemístili do divočiny. Vždycky mě zajímalo, co by se dělo pak. Tahle zvířata se po většinu života živila zbytky lidského jídla - jak by si asi dokázala poradit v opravdové přírodě?“

Moore spolu se svým produkčním partnerem Johnem Carlsem nápad rozpracoval a oslovil s ním Penney Finkelman Cox a Sandru Rabins, výkonné viceprezidentky nové společnosti Sony Pictures Animation, na jejichž přání následně příběh rozvinuli. Nedlouho poté se Lovecká sezóna stala prvním celovečerním filmem, který u Sony Pictures Animation dostal zelenou.

<>Obrázek nenalezen<> Námětu se poté zhostila Jill Culton, která je považována za jednu z nejoriginálnějších vypravěček ve světě filmové animace a má na kontě filmy jako Příšerky, s. r. o., Život brouka nebo Toy Story - Příběh hraček. Culton k příběhu přitahovala její láska k přírodě i tření mezi dvěma hlavními postavami - grizzlym Boogem a jelencem ušatým Elliotem. Kromě toho byla velkým fanouškem Mooreovy tvorby. „Steveův humor byl vždycky moje krevní skupina,“ říká Culton. „Ukazuje nám alternativní realitu, v níž jsou zvířata chytřejší než lidé - a za našimi zády se nám smějí!“

Culton se tedy připojila k projektu jako režisérka a začala do příběhu začleňovat narativní strukturu. Brzy se k ní přidal také multitalentovaný Anthony Stacchi (do jeho obsáhlého portfolia patří filmy jako Zvědavý George, Mravenec Z nebo Jakub a obří broskev) a veterán Roger Allers (jeden z režisérů oscarového trháku Lví král).

„Steve nám dal do začátku skvělý tón vyprávění a ‚reálnou premisu‘, která pojednávala o divokých zvířatech, která uvíznula mezi naším světem a divočinou. Spolu s Jill jsme se snažili najít jednoduchý emocionální příběh, který by z tohoto nápadu dokázal vytěžit co nejvíce,“ říká Stacchi.

<>Obrázek nenalezen<> „V průběhu tvůrčího procesu se zajímavým způsobem měnily charaktery jednotlivých postav,“ říká Allers. „Boog byl původně vyrovnanější a klidnější, ale postupem času se stal zranitelným, což té postavě dalo větší prostor k tomu, aby se v průběhu děje mohla vyvíjet. Elliot byl na začátku naopak trochu méně chytrý a pohotový, ale my jsme z něj udělali zdatného manipulátora s ostatními - to jej činí mnohem legračnějším.“

Při psaní scénáře se ukázala být jednou z nejnáročnějších věcí snaha dát příběhu emocionální hloubku a zároveň jej prošpikovat humorem. „Humor musel vycházet z postav, jejich povah a situací, v nichž se ocitaly,“ říká Allers.

„V oblasti humoru a tónu jednotlivých scén jsme měli pouze jediné pravidlo - vždycky nás to muselo rozesmát a zároveň nějakým způsobem posunout kupředu příběh. Chtěli jsme natočit film, který bychom chtěli sami vidět, nikoliv film pouze pro děti nebo nějakou jinou konkrétní demografickou skupinu,“ vysvětluje Stacchi.

Zatímco scénáristé pilovali příběh, jiný tým pracoval na výtvarné stránce filmu a snažil se s výtvarníky a animátory vytvořit jedinečnou vizuální atmosféru. „Strávili jsme okolo roku tím, že jsme vymýšleli podobu jednotlivých postav, míru detailů a podobu prostředí,“ říká vedoucí vizuálních efektů Doug Ikeler. „Celý první rok byl jen o tom, abychom vytvořili co nejkvalitnější styl animace, pomocí nějž bychom mohli ten příběh a jeho postavy přivést k životu.“

<>Obrázek nenalezen<> „Na počátku každého animovaného filmu je čistý papír,“ říká výkonná viceprezidentka Sony Pictures Animation Sandra Rabins. Na rozdíl od hraného filmu, který začíná kopií scénáře v rukou castingového agenta a hromadou fotografií obličejů, začínají animáky tím, že výtvarníci nakreslí storyboardy. V případě filmu Lovecká sezóna se počáteční storyboardy staly na následující čtyři roky inspirací pro více než 200 výtvarníků a animátorů, kteří na více než 2 200 metrů filmu natočili celkem 1 223 záběrů. Storyboardových kreseb vzniklo více než 34 000.

Proces vytváření trojrozměrné podoby postav načal výtvarník postav Carter Goodrich, kterému připadl monumentální úkol navrhnout všechny hrdiny filmu. Goodrich se podílel na výtvarné stránce postav filmů jako Hledá se Nemo, Příšerky, s. r. o. nebo Shrek a jeho ilustrace se několikrát objevily na obálce časopisu The New Yorker a v magazínech Time, Newsweek, GQ, Playboy či Atlantic Monthly. Pomocí svého výrazného výtvarného jazyka propůjčil každému ze zvířecích i lidských obyvatel městečka Timberline jedinečnou osobnost.

<>Obrázek nenalezen<> „Pracovali jsme se storyboardy Davida Feisse [supervizor námětu], které se každému moc líbily, a snažili jsme se zůstat uvnitř světa, který vytvořil,“ vysvětluje Goodrich. „Vždycky jsme režisérům přinesli skupinu obrázků a oni si vybrali ty, které se jim nejvíce líbily. Vybrané návrhy jsme pak stále vylepšovali, dokud jsme nedošli k jejich finální podobě.“

Vedoucí vizuálního vývoje Richard Chavez úzce spolupracoval s oddělením storyboardů a týmem, který měl na starost jednotlivé postavy, aby společně vytvořili celkovou výtvarnou podobu filmu. „Pomáhali jsme režisérům vymyslet výtvarné prvky, které by definovaly postavy i příběh. Tento úvodní proces je velmi organický. V tomto stádiu je ještě pořád hodně možností, protože spousta věcí zatím nemá konkrétní obrysy a i samotný příběh se neustále mění. Takže je možné skoro všechno.“

Goodrichovy původní kresby postav byly poté přeneseny do počítače a dotvořeny výtvarníkem Michaelem Kurinskym. „Každé zvíře v tomhle filmu má specifickou srst,“ vysvětluje Kurinsky. „Hrubá a hustá bobří srst by měla vypadat jinak než veverčí, která je měkká a chomáčovitá. McSquizzy (Kmet Kvíkal) má na bradě vous jako starý chlap. Mr. Weenie (Buřtíček), jezevčík, má krátké chlupy, které se krásně lesknou na slunci.“

Kromě srsti byla pro animátory velkým oříškem také voda. „Animace vody v sekvenci, v níž Boog s Elliotem nechtěně proboří přehradu a zaplaví vesnici pod ní, byla jednou z nejobtížnějších částí práce na filmu,“ vzpomíná vedoucí počítačové animace Darren Lurie. „Voda se pohybuje určitým specifickým způsobem a pokud se ji pokusíte zpomalit nebo nerealistickým způsobem upravíte směr jejího toku, přestává rázem působit jako voda. Je to jedna z nejrealističtějších věcí v celém filmu - chtěli jsme, aby byla jako živá.“ Ve filmu ji uvidíme v mnoha podobách - klidnou i rozběsněnou, jako tenký pramínek i jako liják. Pro její realistické zakomponování do okolního prostředí musel Ikelerův tým vytvořit speciální systém, díky němuž realisticky tekla, cákala a reagovala na okolní prostředí a postavy. Kromě toho tato technologie umožňovala vytvořit pěnu, mlhu nebo třeba vodopád.

<>Obrázek nenalezen<> Jedním z nejosobitějších a nejoriginálnějších aspektů tohoto filmu je způsob, jakým se v němž prolíná umění klasické dvojrozměrné animace s technologickými pokroky a průlomy, které do animovaných filmů přinesl třetí rozměr.

Filmaři chtěli, aby měl film vizuální atmosféru, která je oslavou podstaty dvojrozměrných kreseb - kontur, stínů či hloubky ostrosti - ale také aby toho dosáhli v novém médiu. Režiséři pracovali se štábem na vývoji výtvarného jazyka, palet a stylu animace. Nicméně, k plynulému propojení světů dvojrozměrné a trojrozměrné animace byly potřeba určité „mosty“. „Naše postavy a pozadí mají velmi výrazné tvary a obrysy, což je ve 3D docela problém,“ říká Culton. Za tímto účelem studio Imageworks vyvinulo nové softwarové nástroje: „Nejen, že nám ty nové programy umožnily pracovat se silnějšími siluetami, ale měli jsme také možnost postavy lépe natahovat a smršťovat,“ říká Allers. „Starší digitálně animované postavy působí spíše jako loutky, protože jejich tvůrci neměli dostatečně flexibilní nástroje. V animaci musíte vždycky trochu přehánět, aby postavy působily reálně. A mám velkou radost, že tu legraci, energii a absurdnost nyní mohu zažít i ve 3D.“

O tvůrcích

Jill Culton
Je považována za jeden z největších animátorských a vypravěčských talentů své generace. Film Lovecká sezóna je jejím režijním debutem. Poté, co téměř osm let pilovala své schopnosti v Pixaru, se stala vedoucí animace a koncepční výtvarnicí studia Sony Pictures Animation. Na kontě má filmy jako Příšerky, s. r. o., Toy Story - Příběh hraček, Toy Story 2: Příběh hraček nebo Život brouka, při jejichž tvorbě ovládla umění zkombinovat komediální, silný příběh s řadou roztomilých a přitažlivých postaviček. Před začátkem práce pro Sony Pictures Animation strávila nějakou dobu ve studiu ILM, kde pomáhala sestavit štáb pro tvorbu celovečerních filmů. Culton studovala na California Institute of the Arts.

Roger Allers
V roce 1994 se navždy zapsal do historie filmu a animace oscarovým hitem Lví král. Film, který byl jeho režijním debutem, se stal celosvětovou senzací. Po jeho úspěchu Allers adaptoval scénář po podoby divadelního muzikálu, který získal cenu Tony (sám Allers na ni byl nominován). Jeho spolupráce se studiem Walta Disneyho začala již v roce 1986 a dnes je považován za jednoho z hlavních kreativních architektů, kteří se podíleli na oživení tamější animátorské tradice. Kromě Lvího krále se Allers různými způsoby podílel na spoustě dalších Disneyho projektů. Během studia na Arizona State University se zaměřil na kresbu a malbu a po jeho úspěšném zakončení dva roky cestoval po Evropě a žil na Krétě. Po návratu do Spojených států se usadil v Bostonu, kde se vrátil ke své tvůrčí vášni studiem na Harvardu. Poté strávil pět let na klíčové kreativní pozici v Lisberger Studio, kde se věnoval celé řadě projektů, a poté se i se studiem přestěhoval do Los Angeles, aby zde mohl pracovat na Disneyho filmu Tron. Následující dva roky strávil v Kanadě animátorskou prací na filmu Rock and Rule a další dva roky v Japonsku, kde působil jako vedoucí animace na filmu Little Nemo.

Anthony Stacchi
Lovecká sezóna je jeho režijním debutem. Má rozsáhlé zkušenosti s dvojrozměrnou i trojrozměrnou animací. Do jeho portfolia patří některé z projektů, které byly ve své době revoluční z hlediska techniky i stylizace. Podílel se také na příběhu filmu Mravenec Z z produkce DreamWorks Animation. Stacchi vystudoval California Institute of the Arts.

Podobné filmy

Pošetilost mocných
(Folie des grandeurs, La) Don Salluste je vlivným a všemocným ministrem španělského krále....
dnes 16.05
Nova Cinema
Policejní akademie 4: Občanská patrola
(Police Academy 4: Citizens on Patrol) Velitel Lassard přišel s novým nápadem. Jedinou ces...
dnes 20.00
Nova Cinema
Peklo s princeznou
Tereza Voříšková a Jiří Mádl ve velké výpravné pohádce o královských dětech a lsti, která ...
dnes 20.00
ČT1
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Pátek 27. 5. 2016 Svátek má Valdemar
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz