fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

77% 2109 hlasů
7.7 10 2109
film / drama, muzikály, romantický, Austrálie/USA, , 127 min., od 12 let
Moulin Rouge! / Moulin Rouge
Kinopremiéra v ČR 1.11.2001, DVD od 15.4.2002

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ocenění: 2001, Nominace na Oskara, Film


Ukázka
02:33



Nechte se unášet snem o lásce a ideálech s filmovými hvězdami, které hrají, zpívají a tančí jako o život.
Fascinující, pikantní a tragikomicky příběh Moulin Rouge je oslavou pravdy, krásy, svobody, ale především lásky a excentrický režisér Baz Luhrmann ten příběh vypráví písní. Je situován do pařížského nočního podniku kolem roku 1900 a vychází z orfeovského mýtu mladého básníka - pěvce, který sestoupil do podsvětí, aby našel ideální lásku. "Je to mýtus o idealismu a dospělosti a o poznání, že v životě se stane spoustu věcí nad naše možnosti. Smrt milovaných blízkých, vztahy, které dlouho netrvají," vysvětluje režisér Luhrmann. "Podle orfeovského mýtu vás to buď zničí, nebo se vydáte do podsvětí, budete mu čelit a vrátíte se zoceleni zkušeností.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Film to byl překvapivě dobrý. Proč překvapivě? Jednak je to muzikál, a ty mi z většiny přijdou neskutečně otravné, a druhak protože jsem ze začátku měl kvůli odpornému střihu tiky sebevraha. Celkem jsem myslel na podobný začátek ve Velkém Gatsbym, kterého jsem ale nezvládl a dodnes neviděl celý. Tady to bylo stejné. S odstupem pár hodin si ale uvědomuji, že i ten šíleně rychlý a zběsilý úvod, který se mi vyloženě nelíbil, měl ve filmu své opodstatnění. Možná je to nějaký Luhrmannův zvláštní autorský rukopis. Mohu ale říct, že mi jednoduše nesedl. Pak se ale tempo nějak uklidnilo a já si dokonce některé pasáže se zpíváním i užíval! Zápletka a vlastně vůbec celý děj byl skvělý, ne moc originální, ale skvěle zahraný a uvědomil jsem si i to, jak moc by ten film nefungoval, kdyby byl natočen v jiném žánru. Budiž ti odpuštěno, muzikále. I když se může zdát, že tento snímek hodnotím spíše kriticky, není tomu tak. Mně se to vážně líbilo, ale mělo to své mouchy. Například to celé zpracování, hlavně kamera a střih, bylo dle mého jaksi falešně originální. Ale to už moc polemizuji. Byl to sice jeden velký kýč, ale zato byl humorný, zajímavě pojatý a svým způsobem krásný.
Všechny komentáře k filmu 68+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Moulin Rouge

obrazek
Je oslava pravdy, krásy, svobody, ale především lásky - situované do neblaze proslulého, nevkusného a fascinujícího pařížského nočního podniku kolem roku 1900. Režisér Baz Luhrmann (STRICTLY BALLROOM, WILLIAM SHAKESPEAR´S ROMEO + JULIE) spojuje nádherné období výtvarného umění a popové melodie moderní doby, aby vytvořil jedinečný tragikomický film. Nicole Kidman představuje Satine, Třpytivý Diamant, hvězdu Moulin Rouge a nejslavnější městskou kurtizánu. Satine se zmítá mezi láskou mladého spisovatele a posedlostí jiného muže. Ewan McGregor je spisovatel, Christian, ponořený do dekadentního světa, kde všechno je možné - kromě toho, aby se člověk zamiloval.

Luhrmann zachycuje svoji euforicky nejmódnější vizi tragikomického, lákavého podsvětí velmi současným objektivem. Výsledek přestavuje pro dnešní diváky, opojné, dekadentní chvění, které před sto lety fascinovalo pravidelné návštěvníky Moulin Rouge. Příběh MOULIN ROUGE se opírá o Orfeovský mýtus mladého básníka - pěvce, který sestoupil do podsvětí v hledání ideální lásky: "Je to mýtus o idealismu a dospělosti a o poznání, že v životě se stane spoustu věcí nad naše možnosti. Smrt milovaných blízkých, vztahy, které dlouho netrvají," vysvětluje Luhrmann. "Podle Orfeovského mýtu vás to buď zničí, nebo se vydáte do podsvětí, budete mu čelit a vrátíte se zoceleni zkušeností. Orfeovský hrdina z MOULIN ROUGE je Ewan McGregorův Christian, jehož milostný příběh s kurtizánou Satine končí tragicky.


O natáčení

obrazek
Jakmile se Luhrmann rozhodl, že jeho další film s červenou oponou bude určený pro muzikálová kina, dal se do spolupráce s Barmarkovými spolupracovníky. Spolu se spolu scénáristou Craigem Pearcem a výtvarnicí Catherine Martinovou (přátelům a kolegům známou jako CM) cestoval do Paříže, aby napsal synopsi a vypracoval pečlivou historickou práci o konci dvacátého století na Montmartru. Aby přišel na to jak vykreslit Paříš 19. století a Moulin Rouge jak se zřejmě jevil tehdy svým divákům - při skutečném nezkresleném vylíčení sexu, hudby, tance, divadla a moderního myšlení - se filmaři ponořili do této oblasti, na místa a do kultury jejich příběhu. Zkoumali všechno od kankánu po Toulouse-Lautreca (důležitou postavu v jejich příběhu), ke spisovatelům a novinářům, kteří zaznamenávali své pozoruhodné zážitky v tomto nočním podniku na konci devatenáctého století. V zásadě pochopili moderní možnosti klubu, kde se scházejí lidé tváří v tvář :aristokrati a bohatí elegáni spolu s dělníky, umělci, bohémy, tanečnicemi a dělnicemi.

"Moulin Rouge byl ekvivalentem Studia 54 v New Yorku v sedmdesátých letech, místa, kde vedle sebe existují bohatí a vlivní lidé s mladými, krásnými a chudými," říká Craig Pearce. " A přesně tato myšlenka motivovala Zidlera. (manažéra Moulin Rouge). On a Joseph Oller postavili "Palác žen" na základě bláznivého tance, kankánu, který byl v jisté slova smyslu sexuální konfrontací striptýzu.

obrazek
Zatímco Luhrmann a Pearce pokračovali v práci na scénáři, CM shromáždila veškeré informace a zkušenosti, které v Paříži nasbírali a které začali výtvarně zpracovávat pro film. CM , místo, aby se striktně držela historické pravdy, vytvářela na základě Luhrmannova požadavku, živější svět. "Začali jsme vždycky pedantsky přesně podle historické skutečnosti, pak jsme to upravili a změnili podle příběhu." Vysvětluje CM. "Je to o zpracování základních znalostí o tom jak to chodilo v jejich světě, jak je to chápáno dnes , jak přijmou toto světové období diváci. Baz chtěl, abychom vytvořili svět ve stylu, který nazval "reálnou vyumělkovaností." Vytvořená Paříž, do které by "jeho" muzikál zapadl. Místo, kde by zpěv působil přirozeně." Styl "Rudá Opona" byl nápomocný při tvoření tohoto světa. Luhrmann:"Jedním z charakteristických prostředků při tvorbě "Red Curtains" filmů je použití odkazů na klasická filmová díla. Ve filmu MOULIN ROUGE jsme použili tohoto mechanismu jak v otázce klasických účesů tak i v oblečení významných hereček let 40.a 50. Marlene Dietrich (BLUE ANGEL), s kouskem CABARETu a lehkého připomenutí Rity Hayworthové ve filmu GILDA. Diváci pochopí, že stěžejní je příběh. V tomto muzikálu, nerozvíjíme postavy nebo zápletku pomalu a skrytě, ale rychle a otevřeně."


obrazek
Skutečně, pro charakter a příběh jsou rozhodující písně. Muzikály byly dlouhou dobu nemoderní, tak musel Luhrmann najít nový způsob jak upoutat současné diváky. Klíčem bylo nechat herce zpívat ten příběh. Spolu scénárista Craig Pearce vysvětluje: "Jako scénáristé, se snažíme nejen o to, abychom napsali písně jednoduše jako ozdobu, ale formou vyprávění příběhu. Výsledkem jsou velká, silná gesta. Scény jsou stavěny s velkým rozmachem, postavy do toho musí vložit všechno, nezbývá jim nic jiného než ZPÍVAT. Producent Fred Baron poznamenává, že Luhrmann nevytvořil nic menšího než nový druh muzikálu. "Baz uchopil klasickou formu a znovu ji zamíchal, aby tak vyrobil nový koktejl, novou formu. V tradičním hollywoodskému muzikálu, herec začne zpívat a vy víte, že je to před točené. Naši herci se dopouštějí něčeho velmi odvážného: zpívají živě na kameru. Baz se snaží vyvolat dojem, že zpívání je hraní., že neodcházíte ze světa příběhu. Baz vás chce vtáhnout do nitra postav, jejich vnitřní hlas je muzikálový hlas." Postavy zpívají příběh. Luhrmann od samého začátku rozhodl, že film není "především o hlase a následně o postavách , ale o hercích, kteří ztvárňují své postavy hlasem.

obrazek
"Museli jsme najít dva představitele, kteří by byli v první řadě herci, ale aby uměli také zpívat," pokračuje Luhrmann. Když Luhrmann a režisérka castingu Ronna Kressová začali v roce 1998 pracovat na tomto projektu , byla ona nadšena režisérovými metodami. "Podle mě je na Bazovi nejzajímavější, že žije celý tím procesem" vysvětluje Kressová. ""Je to o pracovním procesu s herci a o objevování toho, jak s ním herci pracují. Myslím, že je to důsledek jeho divadelní práce a práce v opeře. Rozhodně je to ojedinělé při filmování." Když Luhrmann a Kressová spatřili na Broadwayi Nicole Kidmanovou v divadelním přestavení "The Blue Room," věděli s jistotou, že našli Satine. Luhrmann obsadil Kidmanovou do role kurtizány.. "Satine byla kurtizána, která pracovala v Moulin Rouge,"vysvětluje Kidmanová. "Pocházela z velmi chudého prostředí, a Zidler udělala ze Satine, to co je. Ale Satine nechce celý život pracovat jako kankánová tanečnice,jejím snem je stát se herečkou. Když na ni Christian dýchne své kouzlo prostřednictvím své písně, přesvědčí ji, že by dokázala něco jiného.

Pro roli Christiana , přemýšleli Luhrmann a Kressová o mnoha představitelích. Luhrmann chtěl už dlouho pracovat s Ewanem McGregorem a jeho herecké umění a překvapivé zpěvácké schopnosti mu tuto roli zajistily.

obrazek
McGregor uvítal výzvu k účinkování v muzikálu. "Celý život jsem čekal abych si mohl takhle zazpívat a zatančit," říká McGregor. " Ve škole jsem hrál muzikál a jako kluk jsem tancoval. Odjakživa jsem miloval staré muzikály ze čtyřicátých let. Všem jsem šel na nervy při natáčení MOULIN ROUGR, protože mě to moc bavilo, ale cítil jsem, že to nikdo už léta takhle nedělal. "V životě jsem nehrál zanícenějšího milovníka," pokračuje McGregr. "Je zkrátka zcela omámen láskou: poté co poznal Satine, mluví jenom o ní. Na ničem jiném mu nezáleží tak jako na lásce." Chemie mezi dvěma hlavními představiteli byla zásadní, ale jelikož Kidmanová hrála v divadle v New Yorku a McGregor v Londýně, nemohl s nimi Luhrmann provádět testy spolu. "Ale jakmile jsme měli Nicole a Ewana pospolu, nádherně oba vzplanuli." Říká Luhrmann. "Ona je noblesní a elegantní, on je oduševnělý a aktivní. "Ohromné při práci na tomto bylo, že lidé říkali "Co kdybychom zkusili něco jiného," říká Kidmanová. "A všichni jsme to tak chápali - proto nás tento projekt tak uspokojoval. Pracuji s lidmi, kteří projektu věří."


obrazek
Filmaři museli také obsadit důležité vedlejší role, mezi nimi Toulouse - Lautreca, kterého představoval John Leguizamo. Toulouse, vyděděný aristokrat, byl často líčen jako velmi zarputilý muž s plnovousem, mluvil tak trochu jako Daffy Duck, šlapal si na jazyk, trpěl mnohými bolestmi, měl problémy s tím, že se mu zkracovaly nohy, přesto byl neuvěřitelně vtipný a byl to bonviván. Velký Australský soubor zahrnuje the Bohemians, v okruhu Roulousova gangu, s Gary McDonaldem v roli halucinacemi inspirovaného Doktora, Jaceka Komana v roli argentinského tanečníka tanga, Matthew Whittet v roli Satie, a Davida Wenhama v roli spisovatele Audrey. Dále, muzikálová hvězda West Endu Caroline O´Connorová hraje kankánovou tanečnici Nini-Legs - in - the -Air, veteránka australského divadla Kerry Walkerová hraje Satininu garderobiérku, Marii. Deobia Oparei hraje roli Le Chocolat, Lara Mulcahyová hraje tanečníci Mome Fromage. Australská popová hvězda Kylie Monogue také hraje jednu z klíčových rolí.
Luhrmann uspořádal sérii pracovních porad a zkoušek v the House of Iona, rozlehlém Viktoriánském domě, kde se všechno odvíjelo a tvořilo. Ewan McGregor vzpomíná:"Čtyři měsíce jsme zkoušeli jak vplout do světa, kde chceme k vyprávění příběhu použít hudbu a tanec. Snad nejdůležitější na celém zkouškovém období bylo, že v okamžiku kdy jsme začali točit, nebylo zpívání žádný problém. Zkoušejte si to nepřetržitě dva týdny a je to, "Okamžik, co to dělám? Zpívám?" Zkoušením se stalo zpívání druhou přirozeností."

obrazek
Produkce / Výprava
I když se děj odehrává v Paříži, většina filmu MOULIN ROUGE byla natočena ve více než pěti zvukových studiích ve Fox Studios v Austrálii. "Rozhodli jsme se v určité chvíli, že natočíme téměř všechno ve studiu," říká producent Martin Brown. "Je to svým způsobem reminiscence na filmové studio z roku 1940.
"MOULIN ROUGE je původně divadlo," pokračuje Brown,"Musíte uzavřít smlouvu s tím filmem, a být připraveni na to, že nedáte najevo svoji nedůvěru. Důvěryhodnost pramení z milostného příběhu dvou hlavních představitelů - to vás propojuje citově." Produkční výtvarnice Catherina Martinová, architektka Brigitte Brochová a dohlížející umělecký režisér Ian Gracie sledovali celou řadu výtvarníků, grafiků, modelářů a scénických umělců, kteří pedantsky vyráběli scénu. Jednou z nejkrásnějších scén byla interpretace tří příběhu z Moulin Rouge, papírové makety slona, který má v břiše pánský klub v arabském stylu. Satinin Rudý pokoj, ve sloním domě, kde kurtizána svádí Christiana, poté co si spletla mladého básníka s bohatým vévodou." Natáčení vyžadovalo konstrukci několika různých sloních podob, včetně předku a zadku, stojících na zemi, aby na nich mohli milenci zpívat. V hlavě a v břiše se odehrávala akce v interiéru.

obrazek
Kinematografie
Známý kameraman Donald M.McAlpine, ACS/ASC, který už pracoval s Luhrmannem na filmu WILLIAM SHAKESPEARE ´S ROMEO A JULIET, úzce spolupracoval s režisérem a výtvarnicí Catherine Martinovou. "Tento film se nesmí chápat jako historická reference." Říká McAlpine. "Všechno, včetně kostýmů , které jsou zřejmě nejblíže historické "správnosti," je pouze inspirováno tou dobou. Elektrický proud byl na přelomu tohoto století v Paříži novinkou. Novinkou, pro kterou se McAlpine snažil najít moderní ekvivalent." Předpokládáme, že když v té době lidé spatřili elektřinu, mysleli si, že vidí nejjasnější, nejtřpytivější, nejnádhernější věc, která se kdy stala," prohlašuje Mc Alpine. "My si tu dobu přizpůsobíme. Zářivá světla září na Moulin Rouge: všechno se třpytí."

obrazek
Návrhy kostýmů
Kostýmní výtvarnice Catherine Martinová a Angus Strathie navrhli více než čtyři sta kostýmů pro představitele hlavních rolí, tanečníky a vedlejší role.
Původně CM zjistila, že navrhovat kostýmy pro film zvaný MOULIN ROUGE je velmi nesnadné. Vzpomíná si, jak se jednou v noci v hrůze probudila, vykřikla na svého spolupracovníka a manžela. "Proboha my děláme kankánový film, Bazi!" To je šeredná a nechutná záležitost. Jak to zvládneme?" Ale jejich strategie a jejich pojetí rychle jakékoli výhrady rozptýlily. Kostýmy by měly zrcadlit šokující lákavý Moulin Rouge, ale pro dnešního diváka. CM a Strathie vytvořili svět, který byl svůdný, sexy a dokonce trochu šokující pro oko současného diváka. "Neobětovali jsme vzhled Nicole dobové korektnosti," poznamenává CM. "jako příklad jsme si vybrali klasické filmové divy jako byla Dietrichová a Garbo a Joan Crawfordová." Pokud se týká tanečnic, CM a Strathie začali s myšlenkou, že kankán byl neuvěřitelně šokující a sexy , odhaloval "svět rozkoše pod dámským oblečením." Ve snaze zachytit tento svět, CM a Strathie vytvořili sérii erotického stereotypu pro každou kankánovou dívku, včetně francouzské služky, školačky, garderobiérky a panenky. Kankán také znamenal odhalení dívčích spodniček a kalhotek - (což ještě zvýšilo zájem a vyvolalo skandál). Strathie a CM vynalezli série spodniček a dámských kalhotek. Některé několikavrstevné spodní prádlo vážilo až patnáct kilo, což vyžadovalo, aby měly tanečnice na ramenech kšandy, které by nadlehčily váhu kostýmu.

obrazek
Vlasy a make up
Hlavní kadeřník Aldo Signoretti a maskér Maurizio Silvi pracovali s tak legendárními režiséry jako je Bertolucci, Fellini a Visconti. Křiklavé barvy Signorettiho a Silviových návrhů, výrazně přispěly k prostopášnému světu Luhrmannova MOULIN ROUGE.
Poprvé spolupracovali s Luhrmanem na filmu WILLIAM SHAKESPEARE ´ S ROMEO + JULIET, kde bylo použito zhruba 85 křiklavě barevných paruk, které byly vyrobeny v Římě. Všichni až na dvě postavy - Ewan McGregorův Christian a John Leguizamův Toulouse -měli paruku.

obrazek
Vizuální efekty
Vizuální efekty byly určeny především k "podtržení příběhu". Ke zvýraznění Luhrmannova smyšleného světa. "Žijeme ve světě, kdy diváci nejen, že znají digitálním kouzlo. Kamery se perfektně pohybují v těch nejneuvěřitelnějších záběrech. "Použitím dobových kamer a filmové suroviny, aktivním použitím filmařské nedokonalosti minulých let, jsme doufali, že diváci více uvěří světu, který jsme vytvořili. Na tomto projektu je zvláštní, že jsme utratili spoustu peněz ve snaze, vytvořit věci méně perfektní. Pařížský MOULIN ROUGE byl z velké části digitální dílo. Na samém začátku, natáčení filmu pořídila CM sérii fotografických koláží z období přelomu století v Paříži. Chris Godfrey a jeho tým pak na základě těchto koláží postavili digitální Paříž.

O hercích

Nicole Kidmanová
obrazek Upoutala pozornost amerického publika v roce 1989 svým výkonem v psychologickém thrilleru DEAD CALM. Od té doby se stala jednou z nejvyhledávanějších filmových hereček. V roce 1995 Kidmanová hrála roli Suzanne Stoneovou v černé komedii režiséra Gus Van Santa TO DIE FOR. Za tuto roli Kidmanová získala Zlatý Globus za nejlepší ženský herecký výkon, Cenu za nejlepší ženský herecký výkon od Boston Film Critics, National Broadcast Film Critics, London Film Critics a Seattle Film Festival. Byla rovněž nominována na cenu BAFTA v kategorii nejlepší herečky. Kidmanová debutovala na jevišti na podzim v roce 1998, po boku Iain Glenna v představení THE BLUE ROOM. Toto představení bylo v Londýně hitem sezóny. THE BLUE ROOM se přemístil na Broadway, kde byl v sezóně od listopadu 1998 do března 1999 vyprodán. Kidmanová dále hraje ve filmu BIRTHDAY GIRL, s Benem Chaplinem pro scénáristu/režiséra Jez Butterwortha, stejně tak jako ve filmu THE OTHERS, který před nedávnem natočila ve Španělsku pro režiséra Alejandra Amenabara. Po boku Toma Cruise hrála ve filmu Stanley Kubricka EYES WIDE SHUT. Spolu se Sandrou Bullockovou hrála v romantické komedii PRACTICAL MAGIC, s Georgem Clooneym ve thrilleru Mimi Leder THE PEACEMAKER a v roce 1996 po boku Johna Malkoviche ve filmovém zpracování díla Henryho Jamese PORTRAIT OF A LADY v režii Jane Campionové. Narodila se na Hawaii, dětství prožila s rodiči v Austrálii. V raném dětství studovala balet, v deseti letech začala navštěvovat dramatickou školu. Ve 14 debutovala ve filmu BUSH CHRISTMAS. V 17 letech byla zvolena australským publikem a Australským Filmovým Institutem Nejlepší herečkou roku. Ve stejném roce získala zájem filmařů po celé Austrálii.

Ewan McGregor
obrazek získal mezinárodní ohlas svým výkonem ve filmu SHALLON GRAVE , dále pak hlavní rolí v úspěšném filmu TRAINSPOTTING. McGregor hrál ve filmu LIFE LESS ORDINARY, který natočil stejný tým. V nedávné době hrál ve filmu Stephena Elliota THE EYE THE BEHOLDER, roli Obi Wan Kenobi ve filmu GEORGE LUCASE STAR WARS EPISODE I: THE PHANTOM MENACE a STAR WARS: EPISODE II a Jamese Joyce ve filmu NORA pro produkční společnost Natural Nylon, ve které jsou Ewan, Jude Law, Johnny Lee Miller a Sean Pertwee , partnery. McGregor dokončil studium na Guildhall School of Music and Drama v roce 1992. Svůj pěvecký a taneční debut absolvoval v mezinárodním hitu pro Channel Four v režii Dennise Pottera, LIPSTICK ON YOUR COLLAR.

Jim Broadbent
Získal Cenu Nejlepšího Herce na Filmové Festivalu v Benátkách za roli v nejnovějším filmu Mika Leigha, TOPSY- TURVY. V současné době Broadbent filmuje film Martina Scorsese GANG OF NEW YORK, a poté bude pracovat s Judi Dench ve filmu IRIS.

David Wenham
Hrál v právě dokončené filmové trilogii PÁN PRSTENU, BETTER THAN SEX a THE BANK AND DUST. Jeho skvělý výkon v hlavní roli v úspěšném Australském celovečerním filmu THE BOYS, na kterém se Wenham také podílel jako producent, získal AFI nominaci za nejlepšího herce a Nominaci na cenu australské kritiky. Mezi dalšími tituly jmenujme hlavní roli ve filmu FATHER DAMIEN režiséra Paula Coxe a A LITTLE BIT OF SOUL. Wenham hraje také v divadle, pracuje v televizi a spolupracoval s Bazem Luhrmannem na scénáři filmu WILLIAM SHAKESPEARE S ROMEO A JULIET.

Kerry Walkerová
Byla oceněna za svoji hereckou činnost v roce 1994. Její nejnovější celovečerní film je HOLY SMOKE v režii Jane Campionové. Také hrála ve filmu PIANO, Jane Campionové, za který byla nominována na Cenu za nejlepší ženský herecký výkon.

Jacek Koman
Absolvoval v roce 1978 na State Academy of Film Television and Theatrical Studies v Lodži, v Polsku. Když se usadil v Austrálii, pracoval hlavně v divadle. Koncem osmdesátých a začátkem devadesátých let hrál v mnoha projektech u Anthill Theatre Company v Melbourne, včetně Estragona v ČEKÁNÍ NA GODOTA v režii Jean Pierre Mignona. Koman získal nominace na Nejlepšího herce ve vedlejší roli.

Caroline O´ Connorová
Absolvuje ve filmu MOULIN ROUGE svůj filmový debut. O´Connorová studovala na Royal Ballet School v Londýně, účinkovala v několika představení ve West Endu, včetně Mabel v MACK AND MABEL., za kterou byla v roce 1996 nominována na cenu Laurence Oliviera za nejlepší ženský herecký výkon v muzikálu ME AND MY GIRL v Adelphi Theatru. CABARET v režii a choreografii Gilliana Lynne ve Strand Theatru a jednorázové představení THE RINK v režii Jasona Alexandera v Palladiu. V roce 1996 byla O´Connorová pozvána znovu do Austrálie, kam se svými rodiči v dětství emigrovala. Účinkovala ve WEST SIDE STORY. Její vystoupení v roli Anity jí přineslo Green Room Award a dvě Mo Awards. O´Connorová zpívala na mnohých koncertech se Symfonickým Orchestrem v Sydney a v Melbourne. V Melbourne Theatre Company hrála roli Edith Piaf, za kterou získala Helpmannovu Cenu za nejlepší ženskou roli. O´Connorová vydala své první sólové album. WHAT I DID FOR LOVE, potom druhé sólové album, CAROLINE O´CONNOROVÁ : A TRIBUTE TO PIAF. "Nini Legs in the Air je neustále lehce frustrovaná , přední tanečnice v Moulin Rouge. Satine je hvězda, takže se mezi sebou neustále hašteří. Přestože hraji lehce zápornou roli - role tanečnice pro široké obecenstvo - je role mého života, a já jsem nucena pokud se tance týká, ze sebe vydat všechno jako Caroline O´ Connorová i jako Nini."

O tvůrcích

Baz Luhrmann
obrazek Získal si mezinárodní uznání celou škálou komerčně úspěšných projektů ve filmu, v opeře, v divadle i v hudbě. Je zakladatel a režisér společnosti Bazmark. Před filmem MOULIN ROUGE , natočil Luhrmann velmi úspěšný film WILLIAM SHAKESPEARE ´ S ROMEO + JULIET pro Twentieth Century Fox, v hlavních rolích Leonardo DiCaprio a Claire Danesová. Luhrmann spolupracoval na scénáři, režíroval a koprodukoval tento mezinárodní kasovní hit na exteriérech v Mexiku. Film byl uveden na špičkových místech v U.S., dosáhl přes 140 milionů dolarů na hrubých tržbách a získal četná ocenění včetně BAFTA ( za nejlepší režii a úpravu scénáře), dvě ceny na festivalu v Berlíně (opět nejlepší režie, získal Zlatého Medvěda (za nejlepší herecký výkon Leonarda DiCapria) a nominaci na Cenu Akademie za nejlepší Výtvarné zpracování pro Catherine Martinovou. WILLIAM SHAKESPEARE ´S ROMEO + JULIET byl uveden po Luhrmannově mimořádně úspěšném filmovém debutu STRICTLY BALLROOM. Film měl premiéru na Filmovém Festivalu v Cannes, kde získal Prix de la Jeunesse a Zvláštní cenu Camera D´Or. Poté získal mnoho mezinárodních ocenění.

Catherine Martinová
Je Luhrmannovou partnerkou ve společnosti Bazmark Inq., pod kterou patří Bazmark Live a Bazmark Music. . Za svoji práci na filmu WILLIAM SHAKESPEARE ´S ROMEO + JULIET (na kterém pracovala jako spolu producentka), získala Martinová cenu BAFTA za nejlepší výtvarné zpracování a nominaci na Cenu Akademie za nejlepší Výtvarné zpracování. V roce 1993, vytvořila Martinová svůj filmový debut na Luhrmannově mimořádně úspěšném filmu STRICTLY BALLROOM, za který získala ocenění BAFTA a AFI. Martinová začala spolupracovat s Luhrmannem, za studií na National Institute of Dramatic Art (NIDA) v Sydney. Tehdy v posledním ročníku, spolupracovala s Luhrmannem na produkci LAKE LOST pro Australskou operu. Za to získala Martinová a její kolega Angus Strathie (spolu návrhář kostýmů ve filmu MOULIN ROUGE) Victorian Green Room Award za nejlepší výpravu. Martinová potom navrhovala všechny Luhrmannovy následující produkce. V současnosti pracuje na návrhu Luhrmannova pojetí opery "LA BOHEME" pro Broadway.

Craig Pearce
Hrál v Australském divadle a televizi. Začal spolupracovat na scénáři se svým přítelem z dětství, Bazem Luhrmannem, když oba studovali na Sydney ´s National Institute of Drama (NIDA). V roce 1991, spolupracoval na scénáři STRICTLY BALLROOM. Film získal Cenu AFI za nejlepší scénář, a nominaci na BAFTA (British Academy Award) za nejlepší scénář a the New South Wales Premier s Literary Award, také za nejlepší scénář. Pearce a Luhrmann dále spolupracovali na filmu WILLIAM SHAKESPEARE ´S ROMEO + JULIET, který překonal rekordy box-office, po celém světě a mezi mnoha jinými oceněními, získal cenu BAFTA za nejlepší scénář.

Martin Brown
Začal profesionálně spolupracovat s Bazem Luhrmannem a Catherine Martinovou v roce 1988. Mezi mnoha projekty, na kterých Brown spolupracoval, jmenujme STRICTLY BALLROOM a koprodukoval WILLIAM SHAKESPEARE ´S ROMEO + JULIET. Dohlížel na produkci MOULIN ROUGE přes čtyři roky, od prvopočátku do jeho dokončení. FRED BARON (producent) začal spolupráci s Bazem Luhrmannem a Catherine Martinovou poté co Luhrmann zahájil práce na filmu WILLIAM SHAKESPEARE ´S ROMEO + JULIET, na jehož produkci Baron dohlížel ze své funkce Senior Vice President of Feature Production společnosti Twentieth Century Fox.

Jill Bilcocková
Byla nominována na cenu BAFTA za nejlepší střih na filmu WILLIAM SHAKESPEARE´s ROMEO + JULIET (na kterém se podílela jako spolu producent). Poprvé spolupracovala s Bazem Luhrannem na střihu filmu STRICTLY BALLROOM, který získal cenu AFI za nejlepší střih a nominaci na cenu BAFTA. Její nejnovější tituly jsou ELIZABETH, za který byla také nominována na cenu BAFTA. THE DISH v režii Roba Sitche (THE CASTLE), HOW TO MAKE AN AMERICAN QUILT a IQ. Bilcocková pracovala na střihu úspěšných australských celovečerních filmu MURIEL SE VDÁVÁ a HEAD ON (za který vyhrála cenu AFI za nejlepší střih).

Angus Strathie
Poprvé navrhoval pro Baze Luhrmanna s Catherine Martinovou, které oba poznal během studia na Sydney ´s National Institute of Dramatic Art na divadelním zpracování STRICTLY BALLROOM. Strathie získal cenu Australian Film Institute a BAFTA za nejlepší návrhy kostýmů v úspěšném filmu STRICTLY BALLROOM. Předtím Strathie navrhoval kostýmy pro Nicole Kidman, v roce 1994 pro Vogue Australia. Rovněž navrhoval kostýmy pro několik operních představení pro Opera Australia a the Australian Opera. Nedávno dokončil spolupráci na filmu QUEEN OF THE DAMNED, pokračování filmu INTERVIEW S UPÍREM.

Craig Armstrong
Studoval na Royal Academy of Music v Londýně, kde se specializoval na komponování a klavír. Armstrong složil hudbu například k trilogii Petera Mullana CLOSE, FRIDGE a A GOOD DAY FOR THE BAD GUYS. Stejně tak jako k filmu ORPHANS, který získal cenu za Nejlepší film v roce 1999 na festivalu v Benátkách. Dále složil hudbu k filmům THE BONE COLLECTOR (za kterou získal cenu ASCAP 1999), k dokumentu ONE DAY IN SEPTEMBER (který byl oceněn Oscarem) a k novému filmu společnosti Fox - akčně - dobrodružnému KISS OF THE DRAGON , v hlavní roli Jet Li, v produkci Luca Bessona.

Podobné filmy

Operace Frankton
(The Cockleshell Heroes) Roku 1942 je válka Anglie s Německem na evropské pevnině i na moř...
dnes 14.15
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Babe: Galantní prasátko
(Babe) Selátko Babe je brzy odděleno od rodiny a vyrůstá na ovčí farmě. Ujme se jej hodná ...
dnes 20.00
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Quantum of Solace
Neohrožený agent 007 James Bond pátrá i přes zákaz své šéfové M po vrazích milované Vesper...
dnes 20.15
NAHRAT
ZDARMA
Prima
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pátek 22. 6. 2018 Svátek má Pavla
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz