fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

60% 891 hlasů
6 10 891
USA, , 88 min.
The Ant Bully
Kinopremiéra v ČR 28.9.2006, DVD od 29.1.2007 MagicBox

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:28



Gigantická bitva miniaturních rozměrů.
Mravenčí polepšovna vypráví moudrý a vřelý příběh o desetiletém chlapci, který se vydává na pozoruhodnou cestu. Lucas Nickle se nedávno přistěhoval do města, je bez přátel a děti ze sousedství jej neustále ponižují a šikanují. A on si pak své frustrace vybíjí na mraveništi ve dvoře. Jednoho dne mu však mravenci odplatí stejnou mincí. Použijí kouzelný lektvar a už i tak malý Lucas se po jeho požití zmenší do velikosti mravence a je nucen žít v mravenčí kolonii. V tomto podivném malém světě se Lukas naučí co je to pravé přátelství, získá nový náhled na svět a hlavně - stane se sám sebou.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Nebylo to úplně špatné, ale přeci jen animovaných filmů o mravencích je daleko více a jsou o dost lepší než Mravenčí polepšovna, která se ale může chlubit hvězdným obsazením a navíc se tam objeví i pár dobrých hlášek, kterých jsem se srdečně zasmála.
Všechny komentáře k filmu 24+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Mravenčí polepšovna

Lucas Nickle je kluk, který nemá kamarády a navíc ho jeden větší chlapec se svou partou ponižuje. Lucas je kvůli tomu naštvaný na celý svět, a protože nechce dát najevo, že je smutný, svůj vztek si vybíjí na mraveništi. Každou chvíli stříká na mraveniště vodu a mravenci přicházejí o své domovy i zásoby jídla. Mravenčí čaroděj Zoc se snaží vyvinout elixír, který by mravence zachránil, a nakonec se mu podaří vymyslet lektvar, kterým dokáže zmenšit Lucase, v mraveništi zvaného Kazisvět, do velikosti mravence. Mravenci se dostanou do Lucasova pokoje, Zoc kápne Lucasovi do ucha elixír, Lucas se zmenší a mravenci ho odnesou do mraveniště, kde na něj čeká soud s královnou... Mravenčí královna rozhodne, že se Lucas začlení mezi mravence. Teprve až se stane pilným mravencem, bude se moci vrátit domů a bude zvětšen do původní velikosti. Zocova přítelkyně Hova má Lucase na starost a zavede ho za instruktorkou, která učí mladé mravence soudržnosti a postupům při hledání potravy. Lucas si vede dobře, jenže před cílem se přestane snažit. Během dalších dnů poznává Lucas mravenčí život a líbí se mu, jak jsou mravenci přátelští. Když se poblíž mraveniště objeví deratizátor, s nímž Lucas podepsal smlouvu, chtějí mravenci Lucase zavřít, ale on dostane nápad jak deratizátora zneškodnit.


O filmu

obrazek
Na desetiletého školáka Lucase Nicklea se valí problém za problémem. Nedávno se s rodiči přistěhoval do nového města a zatím si nenašel žádné kamarády. Jeho dospívající sestra Tiffany mu nevěnuje nic víc než úšklebek a jeho rodiče, kteří jsou příliš zaměstnaní přípravami na svůj výlet do Puerto Vallarta u příležitosti výročí sňatku, ani to. Mezitím se jeho milá, avšak poněkud bláznivá babička Mommo snaží ochránit rodinu před vesmírnou invazí, o které čte v bulvárních plátcích, jež jsou zdarma k mání v obchodech se smíšeným zbožím.

Aby toho nebylo málo, Lucas se stal oblíbenou obětí místního trapiče Stevea, který nikdy nemine příležitost, aby mu uštědřil pár ran. Lucas musí nějak ventilovat rostoucí napětí a proto si dělá radost tím, že šlape do bezbranných mravenišť, rozesetých po jejich dvorku, kropí je vodou a všemožně mučí jejich malé obyvatele. Lucas však netuší, že nehlubokou pod jeho nohama je malý, rušný svět, a to, co vidí jen jako “hrstku malých mravenců”, jsou ve skutečnosti členové rozvinuté společnosti, se svými jmény, vztahy, emocemi a zodpovědností. A po pravdě řečeno, už jsou docela unavení z toho, že jim Lucas Ničitel neustále boří jejich domky. A tak vymyslí plán...

obrazek
Práce mravenčího čaroděje Zoca se pomalu chýlí ke konci. Stačí jedna kapka do Lucasova obrovského lidského ucha a rázem je z něj klučina o velikosti mravence, kterého snadno odvlečou do nitra mraveniště, aby tam předstoupil před soud. Nejvyšší představitel mravenčí rady prohlásí Lucase vinného za “zločiny proti mravenčí kolonii.” Moudrá mravenčí královna jej odsoudí k pobytu v mraveništi, kde se musí naučit jejich způsobům a zacházení se svobodou. Tímto aktem se Lucas dostává do neuvěřitelného světa, kypícího životem, který je neustále ohrožován nebezpečím z vnějšku. Což si předtím, než se vydal na největší dobrodružství svého života, plně neuvědomoval.

Dobrovolnou učitelkou miniaturního chlapce se stává vřelá mravenčí chůva Hova, která je ochotná postavit se i samotnému Zocovi. Hova chce Lucase naučit, jak to v kolonii chodí a povzbudit jej v tom, aby v sobě objevil schopnost, kterou může prospět celku. Všemi šesti končetinami od něj odhání trable a s pomocí Kreely a Fugaxe jej chrání před hladovými žaludky žab a útočnými včelami. Lucas si pomalu zvyká na neobvyklé životní podmínky a přitom se učí přátelství, soucitu, týmové práci a věrnosti, což jsou věci, jež se mu budou hodit až do konce života. Zároveň získává na odvaze a sebevědomí.

Lucasovy nové dovednosti budou brzy vystaveny zkoušce, neboť jeho noví přátelé jej vyzývají do boje na obranu mraveniště před jistým zničením, o které usiluje místní slizký deratizátor Stan Beals. Na trávníku před domem Nickeových se schyluje k epické bitvě na život a na smrt...

Rodinné dobrodružství Mravenčí polepšovna, které vzniklo v režii Johna A. Davise a za přispění producentů Toma Hankse a Garyho Goetzmana, kombinuje dokonalou animaci pomocí digitálních technologií s poučným a citlivým příběhem pro malé i velké diváky.
obrazek
Neznámý fantastický svět přímo na našich dvorcích - musíte však mít velikost mravence, abyste si ho všimli.

“Představte si, že svět, po němž pravděpodobně každý den šlapete a přesto o něm nic nevíte. Takový dynamický, skrytý vesmír by mohl existovat třeba na dvorku za vším domem,” říká scenárista/režisér filmu Mravenčí pojišťovna John A. Davis, který má na svědomí film Jimmy Neutron a který připouští, že ty nejsmělejší myšlenky ho napadají tehdy, když “si začne pořádně prohlížet věci, které mu nedaly spát a bavily ho už jako dítě.” Jestliže se tento svět skládá z podzemních tunelů a tajemných komnat hemžící se mravenčí kolonie, jeho návštěvník z lidské říše by musel být opravdu maličký, aby se dostal dovnitř a pořádně si jej prohlédl. A přesně tohle se stane malému desetiletému chlapci Lucasi Nickleovi, který je na jedné straně terčem šikany, ale který se bohužel z rostoucí frustrace stal mučitelem bezbranného hmyzu, který žije v trávníku u nich za domem. Pokaždé, když ho jeden z drsňáků ze sousedství začne pošťuchovat, nemá v hlavě nic jiného, než jak pokropí mraveniště a pak ho ještě pošlape. Film Mravenčí polepšovna vychází z perspektivy mravenců a ukazuje, jak ničivý dopad může mít, když nazlobený Lucas vyplaví jejich domy zahradní hadicí, čímž v podzemní říši rozpoutá hotovou povodeň. “Tato ničivá vlna způsobí, že mravenci bojují o život stejně jako my lidé,” říká Davis. “Lucase by nikdy ani ve snu nenapadlo, že obyčejnou sprškou vody na pár mravenců způsobuje takový chaos, ba přímo masakr.”

obrazek
To se však brzy změní.
Prostřednictvím kouzelného elixíru, který vyrobil mravenčí čaroděj Oz, se Lucas nečekaně zmenší, je unesen a dostane se do nekonečných tunelů, kde je kvůli své bezohledné zálibě v destrukci postaven před soud. Jsa v podzemí, je vyveden z míry objevem toho, že mravenci mají ohromnou a složitou civilizaci, kde vládne řád, uplatňuje se zodpovědnost a kde každý jedinec svým dílem přispívá společnému dobru. Nejpřekvapivější však je, že si poprvé v životě uvědomuje, že ta malá houževnatá stvoření, o kterých si myslel, že jsou to jen “hloupí mravenci”, ve skutečnosti přemýšlí a mají své emoce. Stejně jako on.

Kdyby to nebyli mravenci, řekl by, že se na něj v jednom momentě sesypali jako kobylky a jsou na něj pořádně naštvaní. Vždyť mu vymysleli i přezdívku Lucas Ničitel.
“Když se Lucas ve filmu poprvé setká s mravenci, jsou malí a bezbranní, jak to odpovídá perspektivě člověka běžného vzrůstu,” říká Davis. “Když se však dostaneme dolů na jejich úroveň, vidíme, že každý z nich má ve tváři vepsánu svou vlastní individualitu, a my zároveň s Lucasem dostaneme první lekci: věci nejsou vždy takové, jaké se zdají na první pohled. To byla jedna z věcí, která mě na tomto projektu velmi zajímala - myšlenka vytvořit cizí, avšak neobyčejně zajímavý svět, do kterého budeme moci na chvíli nahlédnout.”

obrazek
“Kdo by nesnil o tom, že bude mít velikost mravence a bude na chvíli žít v jejich světě,” říká producent filmu Tom Hanks. “Na tom, jak žijí, je cosi hřejivého. Pokud uplatníte hledisko vzaté z lidského světa, pospolitost kolonie si žije velmi šťastně. A právě tohle činí Lucasovou dobrodružství ve světě mravenců velmi atraktivním.” Byl to sám Tom Hanks, který Davise upozornil na knihu, která v roce 1999 vyšla v nakladatelství Scholastic Press. “Jednoho dne přišel můj syn ze školky a v podpaží si nesl knihu Johna Nicklea Mravenčí polepšovna, kterou si půjčil v knihovně,” říká Hanks. “Ještě jsme nebyli ani v polovině a už mě napadlo, že by z toho byl skvělý film. Tehdy byl zrovna do kin uveden Jimmy Neutron a já cítil, že jeho talentovaný tvůrce by se skvěle hodil ke zpracování Nickleova příběhu.”

Trojrozměrné animované dobrodružství Jimmy Neutron, které bylo do kin uvedeno v roce 2001, bylo pro Davise a animátora Keitha Alcorn, jejichž DNA Productions leží v Texasu, jednoznačně srdeční záležitostí. Jejich debut vynesl scenáristovi/režisérovi/producentovi Davisovi nominaci na Oscara v kategorii Nejlepší animovaný film a nastartovalo vznik samostatné série s Jimmy Neutronem, která se v DNA v současné době dokončuje. Jak diváci, tak kritika byli nadšeni unikátním vizuálním pojetím filmu a vůbec celou premisou občas otravného, ale jinak docela cool chlapce, který je génius, zachraňuje svět a létá si v lodi dle své vlastní konstrukce kam chce. Podobně je tomu i v Mravenčí polepšovně, která je prodchnuta smyslem pro humor, ale i pro fair play.

“Tom mi poslal jeden výtisk Mravenčí polepšovny s tím, aby zjistil, jestli mi to sedne,” říká Davis, který prý v příběhu ihned spatřil potenciál, který by se nejlépe zúročil na velkém plátně. “Přemýšlel jsem o tom tam i zpět a napadlo mě, že jestli do toho filmu půjdu, bude to pouze za určitých podmínek.” Krátce poté se Davis setkal s Hanksem a jeho kolegou, producentem Gary Goeztmanem, spoluzakladatelem Playtone Productions, který v roce 2004 úspěšně spolupracoval s Robertem Zemeckisem na vánočním filmu Polární expres.

<>Obrázek nenalezen<> “Od prvního setkání bylo jasné, že Johnovo nadšení, vášeň a vlastní vize jej pro tento projekt činily ideálním režisérem,” tvrdí Goetzman. “Většina dnešních animovaných filmů pro děti obsahuje i humor pro dospělé, takže bylo radost slyšet, že John z toho chce vytvořit animované dobrodružství pro celou rodinu, které by své diváky strhlo do prazvláštního světa, kde by prožili neobyčejné dobrodružství.” Tato trojka si pak sedla a přicházela s nápady, jak na plátně uskutečnit akci, zachovat rozměr údivu nad krásami přírody, vnést do látky humor, zároveň však příběhu miniaturního chlapce, ztraceného na rodinném dvorku, uchovat i rozměr hrozby.

Každá důvěrně známá věc má najednou takřka surreálné rozměry - takže zmačkaná plechovka od limonády se najednou Lucasovi jeví jako třípatrová budova, hmyz vydává zvuk jako turbomotory a okolní trávu ovládají hordy stvoření, které nikdy neviděl.

“Je skvělé, když si s někým tak rychle padnete do noty,” říká Davis. “Hned napoprvé jsme se na všechno dívali stejně - jak na dobrodružný, tak akční rozměr. Připadalo nám skvělé, kdyby Lucas mohl bojovat s gigantickým hmyzem, a vůbec skutečnost, že by viděl všechna ta fantastická místa. V určitém slova smyslu je to splněný sen každého dítěte.” Při vzájemné spolupráci Davis s Hanksem objevili, že sdílejí obdiv k legendárnímu tvůrci vizuálních efektů Rayi Harryhausenovi, jehož průkopnické kroky na poli stop-motion animace, práce s modely a efekty s různými příšerami, jež započal v 50. letech 20. století, inspirovaly generace filmařů, kteří dodnes vzpomínají na jejich oblíbené scény z filmů jako Jason and the Argonauts, The Seventh Voyage of Sinbad a The Beast from 20,000 Fathoms. “Způsob vizualizace věcí, zachycených z perspektivy zmenšeného člověka, či cestování světem, jenž je ve skutečnosti uvnitř domu Lucasových rodičů, je mou poctou Harryhausenově práci,” říká režisér.

obrazek
“Ray Harryhausen byl prvním, kdo přišel na to, jak efektivně pracovat s různými postavičkami,” říká Hanks. “John a já jsme se snažili najít způsob, jak napodobit jeho bitvu s chodícími kostrami z Jason and the Argonauts v našem boji Lucase s hmyzem. Proč nejít do učení k těm nejlepším?”

Sám Davis pracoval spíše ve světě stop-motion animace, než té tradiční. Během let pak přešel k animaci digitální. “U téhle animace stačí málo a už to má filmové parametry. V počítači máte virtuální kamery, stojany na kameru, vozíky a jeřáby. V počítači jste si postavili kulisy a předměty modelované na obrazovce osvětlujete úplně stejně jako ve skutečnosti, protože software hodně napodobuje realitu. Počítače vám nabízí trojrozměrný svět, na nějž můžete aplikovat stejné mechanické vlastnosti jako na živou akci. Takže se můžete pořádně rozjet a publikum poskytnout takové scény, že se do nich dostanou mrknutím oka a budou mít úžasný zážitek z divoké jízdy. Pro scény typu ´Lucas osedlává hmyz´ jsem použil hodně záběrů subjektivní kamerou.”

Pro Davise slovo “animovaný” nikdy neznamenalo nic jiného než zábava a “možnost jít za stanovené hranice.” Po vizuální stránce nebyl jeho hlavním cílem fotorealizmus, ale stylizované prostředí, kde “věci sice nejsou ani trochu reálné, ale detailnost jejich zpracování vyvolává dojem, jakoby byly. Když Lucas vstoupí do mravenčího světa, působí to velmi bezprostředně, protože jste zavaleni velmi silnými obrazy a 3D animace má na vás doslova fyzický dopad, který zážitek z dobrodružství jen posiluje.” Pro diváky, kteří chtějí mít z filmu podobný zážitek jaký má Lucas ve světě mravenců, kde je pro něj vše v nadživotní velikosti, připravili tvůrci i verzi Mravenčí polepšovny ve formátu pro kina systému IMAX. Systém IMAX využije všechny své přednosti a film Mravenčí polepšovna se bude promítat na plátna vysoká jako devítipatrový dům, což divákům umožní prožít pár desítek minut ve velmi intenzivním a pohlcujícím prostředí.

obrazek
Od mravenců se může učit každé dítě

Hanks, Goetzman a Davis se shodli i na tom, jak představit témata a životní poučení bez toho, aby mladí diváci měli pocit, že jim někdo káže. “Snaha něčemu dětem naučit nemůže být do filmu vložena násilně,” domnívá se Hanks. “Zacílení téhle bajky musí být součástí příběhu, nesmí z něj vyčuhovat. To, čemu se Lucas od mravenců naučí - to jest, že dobrá rodina je nenahraditelná - je něco, co Mravenčí polepšovna jemně naznačuje, nikoliv káže.”

Davis je dlouholetým fanouškem animovaných filmů z produkce studia Warner Bros. a vždy usiloval o to, aby výsledky jeho práce byly propracované a zračila se v nich skutečnost, že “děti toho chápou mnohem více, než si vůbec myslíme. Když jsem byl ještě dítě, vždycky jsem rozpoznal, že mě někdo poučuje. A proto jsem se vždycky stavěl na zadní. Pravda je taková, že děti jsou velmi bystré a mají takový pohled na věc, jaký bychom do nich nikdy neřekli.”

Davis vzpomíná, že během natáčení lidé ze štábu přiváděli své děti, aby si prohlédly raná stádia animace a pak tvůrcům poskytly cennou zpětnou vazbu - v jednom případě to dokonce vedlo k tomu, že se Davis rozhodl natočit jiný konec. “Především chcete natočit něco, co bude zábavné a budete se na to rádi dívat,” říká. “Spolu s tím by tu však měl být přítomen nějaký účel či poselství, které by si děti a rodiče měli odnést. Mělo by je to povznášet. Jinak je to jen nezávazná zábava, která vám z hlavy vyšumí minutu poté, co opustíte sál.” Davis se snaží věc nahlížet nejen z pozice scenáristy, ale také řadového diváka: “Je vždy mnohem zajímavější, když vidíte, jak se postavy během příběhu mění, procházejí vnitřními a vnějšími boji a něčemu se v nich naučí.”

obrazek
Podle Davise má Mravenčí polepšovna “několik témat, která mají stejnou úroveň důležitosti. Lucas během života s mravenci nezíská jen poučení o týmové práci, ale i o přátelství, odvaze a významu společenství. A stejně tak o zneužití moci, či to, jaké to je, když se najednou ocitnete v situaci postižených. Když se Lucas kdysi před tím díval na mravence, značně je podceňoval, protože se mu zdáli malí a nevýznamní, což mu domněle dávalo právo, aby s nimi nakládal jak uzná za vhodné. Dokud však nespatří následky svých dřívějších činů, nedojde mu, že tohle by dělat neměl.”

Bitky s mučitelem Stevem pro Lucase vždycky skončily prohrou, a když následně začal terorizovat mraveniště, aby si tím kompenzoval ztrátu sebeúcty, neuvědomoval si, že v příběhu hraje roli mučeného i mučitele. Trvá mu nějaký čas, než si během velmi zajímavých zkušeností uvědomí tuto zahanbující ironii. O tomto uvědomění si stavu věcí Davis říká: “Tuto zkušenost můžete přenést z mučitele ze sousedství a jeho oběti v podobě desetiletého kluka a aplikovat ji na cokoliv z našeho světa, protože tento koncept je obecně platný. Moc a síla vám však automaticky nezaručuje, že máte právo je použít.”

Lucas, který má pojednou menší rozměry než krabička od zápalek, je neustále vším překvapován, omračován, ale mnohdy se pořádně bojí. Na základě této trojky emocí se má naučit, že věci jsou jiné, než se zdají na první pohled: Mravenci mají své pocity. Žáby, které kdysi tak rád pokoušel, jsem pojednou nebezpečnými lovci, před nimiž se musí mít na pozoru. Jemu tak známý trávník, který pro něj byl nudným pásem suché trávy mezi domem a chodníkem, je ve skutečnosti sporným územím, o něž různé druhy hmyzu vedou války na život a na smrt.

Kdo by to byl řekl?

obrazek
Pouhou změnou perspektivy najednou Lucas vidí věci ve svém okolí v jiném světle, a to i ty, které mu dosud připadaly jako naprosto samozřejmé.

Mohl byste v další scéně předstírat, že jste mravenec, kterého polkla žába? A pak ho vyzvrátila? Vřele děkuji.

Davis chtěl zachovat krásu a smysl knihy Johna Nicklea a “zůstat věrný myšlence cesty přerodu,” přesto se však Mravenčí polepšovna dostává dál a v příběhu se objevují další postavy, rozvíjí se vztahy a k dochází dalším komplikacím. Tím narůstá množství motivů. Všechny postavy - ať už jsou z lidské a nebo hmyzí říše - potřebují jasně odlišené hlasy. Dny, kdy zakladatelé DNA Productions nahrávali pro své krátké animované filmy všechny hlasy sami, jsou už dávno pryč. Mravenčí polepšovna přitáhla spoustu slavných herců, kteří filmu propůjčili své hlasy, jako například držitelka Oscara Julia Roberts; držitel Oscara Nicolas Cage; dvojnásobná držitelka Oscara Meryl Streep, na Oscara nominovaný Paul Giamatti, jehož hlas byl nedávno ke slyšení v animovaném dobrodružství Roboti.

Jak Davis soudí:“U animovaného filmu není nic důležitějšího, než hlasy. Hlasové party mají v celém procesu produkce klíčovou roli, protože jsou pro animátory, kteří mají mnohdy teprve první skici, nezbytní pro modelaci postav.” Mimo své hlasy napomáhají herci animátorům desítkami dalších věcí - gesty, postojem těla, modulací hlasu, až po konečný vzhled a pózy jejich postav. “Není neobvyklé, že si s sebou na natáčení hlasů bereme kameru,” vysvětluje režisér. ”Nejde ani tak o to, že bychom spojovali to, co herci říkají, s tím, co zrovna dělají, případně to do puntíku okopírovali, jde spíše o to, poskytnout animátorům prostor pro jejich vlastní styl a přístup. Výsledky jsou pak lepší.” V případě, že se něco ukáže jako funkční - jako třeba u Meryl Streep, která v roli Mravenčí královny pokaždé naklání hlavu k tomu, kdo mluví, či u Ricardo Montalbana, který v roli Předsedy mravenčí rady doprovází slovní pointu plynulým pohybem pravé ruky.

obrazek
V knize se Lucas zmenší do mravenčí velikosti zásahem bezejmenného čaroděje. Na plátně k tomu dojde zásahem úzkostlivého, avšak okouzlujícího mravenčího čaroděje Zoca, jemuž propůjčil hlas Nicolas Cage. Zoc je vždycky velmi vážný, tvrdohlavý a obezřetný. Stále v něm klokotá neúnavná snaha ochránit kolonii před lidskou hrozbou. “Na Nickových charakterizacích postav - zvláště u filmů jako Leaving Las Vegas a Vampire’s Kiss,” říká Davis, “se mi vždycky líbilo, že jeho temné a úzkostné postavy, vzbuzují sympatie, mají své kouzlo a leckdy jsou obdařeny humorem. Věděl jsem, že Zoc bude ve filmu vytvářet napětí, ale zároveň nesměl příliš tlačit na pilu. Nick je tím pravým, kdo mu propůjčí tu správnou míru sarkasmu i srdečnosti.”

Ve filmu se také objevuje Zocova kamarádka, stále veselá chůva Hova, které dala hlas Julia Roberts. Hova je v celé kolonii jedinou, která dokáže Zoca rozveselit a vytrhnout jej z jeho pochmurných nálad. Zoc a Hova se od sebe značně liší, a nikdy to tak nevynikne, jako tehdy, když se mezi ně postaví Lucas.

Během zasedání soudu, na němž Královna Lucase odsoudí k životu mezi mravenci, kde se má naučit správným způsobům, se optimistická Hova nabídne, že bude na chlapce dohlížet. Věří totiž, že v každé bytosti je ukryto dobro a že může napomoci Lucasově proměně a nalezení životního smyslu. Zoc však tvrdí, že lidé si nikdy nedokážou osvojit mravenčí hodnoty - přátelství, týmovou práce - po pravdě řečeno se bojí Lucasova nepředvídatelného chování, které by mohlo ohrozit bezpečnost jeho vlídné učitelky. Vztahy mezi Hovou a Lucasem se prohlubují, Zocova podezřívavost vůči chlapci však podnítí několik zbytečných sporů. Síla romantické vztahu mezi Zocem a Hovou pravděpodobně dospělému publiku poskytne nejvíc příležitostí ke smíchu - Zoc se například ve chvíli náhlé ochoty k sebeoběti rozhodne skončit v žabím žaludku, aby ochránil svou milou. V okamžiku, kdy se na něj žába zaměří, jej slyšíme mumlat: “Žádný vztah za to nestojí.” Jejich boje, jakož i ostatních členů velké hmyzí rodiny, jsou pro Lucase velmi cenné.

obrazek
Rozhodnutí Královny se posléze ukáže velmi užitečné i pro samotné mravence. Ví totiž, že její poddaní by se Lucasi Ničiteli začali mstít za všechny “záplavy” a “zemětřesení”, které jim způsobil. Ona však prozřetelně žádá o to, aby raději žil v kolonii jako jeden z nich. “To je velmi moudré rozhodnutí,” říká Meryl Streep, která dala Královně svůj hlas, uznávajíc, že od toho momentu se všechno změní. “Jde o klíčový moment příběhu, bez něj by nemělo smysl jej vyprávět.”

Královna má sice v kolonii absolutní autoritu, výkonnou moc však drží ctihodný Předseda rady, jemuž propůjčil hlas Ricardo Montalban. Obraz by nebyl úplný, kdybychom nezmínili živý mravenčí pár, který příběhu dodává novou energii: jde o dělnici Kreelu v podání Reginy King, která se spolu s Hovou ujala úkolu napravit svéhlavé lidské dítě, a o chvastounského průzkumníka Fugaxe, který má víc odvahy než mozkových buněk. Toho nadaboval Bruce Campbell. Campbell použil svého sytého hlasu a nezaměnitelného smyslu pro humor k tomu, aby vytvořil dokonalý obraz halasného, ztřeštěného a egocentrického Fugaxe, který nikdy nemine příležitost, aby v šarvátkách udělal dojem na svou milovanou Kreelu. Jenže tu není tak jednoduché uchvátit.

“Kreela je velmi silný mravenec,” říká Regina King. “Kreela předpokládá, že věci by se měly řídit podle ní, protože ona je tou, která přesně dodržuje pravidla... a pravidla by se měla dodržovat, že ano? Každého komanduje jako důstojník na cvičišti, což pro mě bylo velmi legrační. Ráda hraji drsné holky. Fugax je pro změnu volnomyšlenkář, který chvíli neposedí, což do jejich vztahu občas vnáší tenzi, ale na druhé straně je to drží pohromadě a vypadá to legračně. Myslím, že u mravenců platí to samé co u lidí: protiklady se přitahují.” King je v reálném životě matkou desetiletého chlapce, a tak je ráda, že film tématizuje problém šikany. “Vlastně neznám nikoho, kdo by nezažil, že ho kvůli tomu nebo onomu nepokoušeli. To vytváří pocit izolace. Když jsem četla scénář, napadlo mě, že pro mého syna toto poselství přichází právě vhod. Může se to stát každému a díky tomu v tom nikdo není sám.”

obrazek
Lucase namluvil Zach Tyler Eisen, zkušený herec v oblasti animovaných filmů, který má za sebou fantastická dobrodružství Avatar: The Last Airbender, The Backyardigans a sérii Little Bill v režii Billa Cosbyho, která získala Daytime Emmy Award. Eisen se přiznává k tomu, že jeho práce na Mravenčí polepšovně mu připadala velmi vzrušující. “Ve filmu je hodně akce a Lucas je ukázkovým příkladem okamžité změny nálad. Občas je nazlobený, jindy rozmrzelý, občas smutný, pak až k neuvěření vyděšený. Nikdy nevíte, jak mu bude o chvíli později, což je skvělé nejen pozorovat, ale i vytvářet.” Eisen byl také příjemně překvapen svým vzhledem na plátně - téměř nahý bosý chlapec, který má kolem těla listí a kousky vegetace, což mu dává vzezření prehistorického bojovníka. K tomu říká: “Lucas je k popukání. Když jsem poprvé viděl jeho fotku, nemohl jsem se ubránit smíchu. Až později jsem uviděl pokročilejší stádia animace a vypadalo to skvěle.”

Ve filmu Mravenčí polepšovna je také k vidění Lucasova rodina. Davis k tomu říká: “To mu dává kontext. Je důležité vědět, z jakého zázemí Lucas pochází, jak na začátku jedná se členy rodiny a jak se to na konci příběhu, kdy prošel tuhou školou, změní. Nyní ví, co to znamená komunita, přátelství a stavění potřeb ostatních před sebe samého.”

Tím nejvýstřednějším členem rodiny Nickleových je Lucasova milující, avšak poněkud zmatená babička Mommo v podání Lily Tomlin. Ještě před tím, než se Tomlin naživo setkala s Davisem, byla velkou fanynkou jeho Jimmyho Neutrona. Duch Mravenčí polepšovny na Tomlin velmi zapůsobil a svou postavu popisuje jako “poněkud bláznivou. Je totiž přesvědčena, že na Zemi vbrzku zaútočí vetřelci z vesmíru a ona už se na to pořádně připravila, a je rozhodnuta chránit svou rodinu až do posledního dechu. Byla s ní legrace.” “Zároveň však ví,” říká Tomlin,” že Lucase někdo šikanuje, a její úkol spočívá v tom, aby ho ochránila a podporovala.”

obrazek
Lucasovi rodiče - Doreen a Fred, jej také mají rádi, jeho problémy je zajímají, ale momentálně jsou příliš zaměstnáni svým výročním víkendovým výletem. Jeho starší a společensky oblíbená sestra Tiffany, s ním komunikuje bez zájmu, často skrze zavřené dveře svého pokoje. Lucas jí za to trestá tím, že poslouchá její iPod a telefonuje z jejího mobilu.

Ne nepodstatnou postavou příběhu je ušmudlaný a prokouřený deratizátor Stan Beals, který svou práci miluje natolik, až to poněkud děsí. Beals přiměje Lucase, aby si jej najal, vyčistil trávník a doslova vysál celou mravenčí kolonii a všechen další hmyz od domu až po chodník. To však bylo ještě před tím, než Lucas dostal od mravenců lekci. Teď je jeho jediným cílem Stana zastavit. Jenže jak? “Postava Bealse,” říká Davis, “dává Lucasovi a jeho novým přátelům společného nepřítele, jemuž je třeba se postavit a bojovat s ním v rozhodující bitvě, do nějž se zapojí všechen létající, skákající i lezoucí hmyz.” “Lucas také musí před celou kolonií přiznat, že deratizátor zřejmě přišel kvůli němu, a pak si opět musí získat jejich důvěru, vrátit věci do normálu a zachránit je. A to ukazuje, co všechno se naučil a jak vyrostl.” Jednou z největších výzev natáčení dialogů bylo, že neexistovaly žádné kulisy, klasicky pojatá režie ani kostýmy, které by hercům pomohly, jak reagovat. “Když pracujete s ostatními herci, je to přece jen trochu zábavnější. Je to jako když natáčíte nějakou rockovou vypalovačku, ale zároveň a jste ve studiu sami,” připouští Streep. “Když jste tam sami, začne vám to trochu lézt na mozek.”

obrazek
Tomlin k tomu říká: “Když dabujete animovaný příběh, občas musíte zapomenout na své limity. Usilujete o to, aby se vám podařilo modulovat zvuk, vytvořit pocit nebo energii, které chce režisér. Animátoři budou částečně kreslit podle vašeho obličeje a vy si tudíž můžete dovolit poněkud přehnanou mimiku i gesta, které vám napomohou zlepšit výsledný výraz. Příkladem budiž třeba Mommo, jejíž zubní protéza během filmu několikrát letí vzduchem. A já tam byla od toho, abych příběhu i režisérovi uvěřila a přestala se bát toho, jak asi vypadá můj obličej a tělo. ”Značnou práci na mravenčí polepšovně strávil Davis tím, že cestoval z jedné strany země na druhou, aby zachytil herecké party všech zúčastněných hvězd: “Herci byli na různých místech země a v různých kulisách natáčeli své další filmy. Někdy se mi v Nicolase Cage, podařilo odchytit v Los Angeles, jindy jsme s ním natáčeli v New Yorku. Takovou Julii Roberts jsem natáčel v Taos a v Los Angeles. U Meryl Streep to byl New York, u Lily Tomlin to nejčastěji bylo v Los Angeles. Kvůli Bruci Campbellovi jsem zajel až do Medow ve státě Oregon.

Nejúčinnější bylo, když jsme během každého setkání nahráli několik verzí dané scény. “Mám rád, když jedeme podle scénáře, ale občas je prospěšná i drobná improvizace,” říká Davis. Jsem rád, když je vidím, jak si s materiálem hrají a užívají si to. Což však znamená, že se spolu musíme setkat mnohem častěji. Atmosféra musí být velmi přátelská a otevřená, aby šlo o měsíc později, kdy budu nahrávat stejnou scénu s někým jiným, výkony sladit. Nakonec to všechno musím sestříhat a sesadit dohromady, což by mělo vyvolávat dojem, že jedno vychází ze druhého.”

Vznik Mravenčí polepšovny v prostředí 3D znamenal čtyři roky náročné myšlenkové práce, takže nám promiňte, jestli to celé dopadlo jako jedna velká legrace.

<>Obrázek nenalezen<> “Kvůli výrobě Mravenčí polepšovny jsme jakoby zapomněli všechny naše předchozí zkušenosti a přišli úplně s něčím novým. Nepoužili jsme ani jednu z věcí, které jsme se naučili na Jimmym Neutronovi,” říká Davis, tvůrce, který se sám naučil modelovat ve 3D a jeho první krátké filmy vznikly s použitím amatérského software. “V oblasti renderování, množství detailů a komplexnosti postav jsme opět chtěli zvednout laťku. To celý tým motivovalo, ale zároveň nás to po několik let značně ochromovalo. Nemohli jsme si dovolit rok času na pomalou přípravu, všechno se dělo naráz a velkou úlohu v tom hrála silná vůle, krev, pot, slzy a potřeba vejít se do časového a finančního limitu. “Pokud jde o software a kódování, nejde ani tak o to, jaké pomůcky používáte, jako spíš o metodiku práce a jak jste schopni rozpoznat závažnost problému a následně ho i řešit,” dodává režisér. Paralelní rozvoj a výroba Mravenčí polepšovny trvala čtyři roky. “Není na tom nic překvapivého,” říká Davis, “největším překvapením pro nás bylo, jakou míru nadšení jsme si během celého projektu udrželi. Viděli jsme totiž, jak jde animace kupředu a chtěli jsme to udělat tak dobré, jak jen to šlo. Často jsme ani nechodili spát, protože jsme věděli, že každá další hodina práce to vylepší. Jednoho dne jsme to dobrousili... a bylo to.”

Michael Comet je ředitelem animační sekce rigging: “V celém filmu bylo víc než 150 postav a většina z nich byli mravenci. Každý mravence má šest nohou, takže oproti lidským postavičkám máte čtyři navíc. Tím se vaše práce automaticky násobí.” Cometův tým vytvořili programy, jež postavám daly účinnou podpůrnou strukturu. Animátoři pak každé z nich dali její vlastní charakteristiky: např. rychlost, s jakou pohybuje rukama, prsty, obočím, tykadly a nohama, s přihlédnutím k zamýšlenému emocionálnímu a fyzickému dopadu na diváka. Šlo o proces ve stylu pokus-omyl, který občas po animátorech vyžadoval, aby zvýšili rychlost nebo zapracovali na výrazu, jenž se měl pohybovat v rozmezí “jemně příjemný” až po “komicky extrémní.”

<>Obrázek nenalezen<> Výchozím bodem každé scény byla tzv. animatika (s nahranými dialogy souvisely statické obrázky, u nichž šlo měnit jejich posloupnost stejně jako u storyboardu), kterou si animátoři prošli tam i zpět a rozhodli se pro konkrétní postup. “Měli jsme tu takovou místnost se zrcadlem pro akční scény,” říká Davis. “Animátoři ji často používali pro nácvik akčních sekvencí, nebo si šli vyzkoušet, zda jejich interakce mají to správné načasování. Všechno si natočili a daná nahrávka sloužila jako vodítko pro konkrétní záběry a scény.”

V oddělení designu se celý kreativní tým zabýval tím, co s humorem nazývali “krocení trávy.” Ve filmu se většina akce odehrává na ploše trávnatého záhonu, která má v daném mravenčím měřítku rozměry hodné plání Nebrasky. Plocha trávy byla obrovská, stejně tak kameny, listí a to už vůbec nemluvíme o občasném sádrovém trpaslíkovi. Pohyb, výška, rotace či gravitační parametry byly u každého z nich animovány individuálně. Odborníci z Oddělení modelů, textur a stínování pak tato prostředí rozpracovali a dali každé rekvizitě - jako je například lednička či telefon z Nickleovic kuchyně - správnou barvu, texturu a stínování, což jim umožnilo, aby předměty odrážely světlo tak, jak by se to dělo v reálných kulisách.

V Oddělení dokončovacích prací, kterému se s humorem říká Oddělení oblečení a vlasů, “se s každým detailem, byť by to byl jen záhyb na košili, zachází jako s tím nejvážnějším problémem. Tyhle věci totiž mohou dokonale zhatit celou vaši předchozí práci, nejsou-li renderovány realisticky, vážou na sebe příliš mnoho neblahé pozornosti.” Davis dále osvětluje: “V Mravenčí polepšovně hrají velkou úlohu mraky, voda, bubliny a prach. Deratizátor Stan navíc v jednom kuse kouří, což způsobuje spoustu dýmu.” Například celá sekvence, kdy se Lucas dostane do žaludku obrovské žáby, se zpracovávala celé tři měsíce, neboť v ní sehrálo úlohu ´víření tekutin, pukání bublin či kapání.´ Obyčejně se soudí, že detaily, jako například malé obláčky prachu, které se vznesou vzhůru poté, co Lucas šlápl do smetí, jsou co do animace jednoduché. Opak je však pravdou.”

obrazek
Všechna předchozí práce se pak zúročí v oddělení Osvětlení. Vedoucí oddělení Osvětlení na filmu Mravenčí polepšovna, Ian Megibben, shrnuje: “U nás se shromažďuje práce z ostatních oddělení a všemu tu dáváme vzhled, který bude působit jednotně a soudržně.” Meggiben úzce spolupracuje s Davisem a vedoucím výroby Barrym E. Jacksonem, a společně pak dotahují náladu scény prostřednictvím barvy, světla a stínů, což pak diváka vede k tomu, aby se soustředil na konkrétní vypíchnuté detaily na pozadí.

“Používáme více méně ta samá pravidla, která uplatňují i tvůrci hraných filmů. Největším rozdílem však je, že co do lokací neznáme slovo ´nejde,´” vysvětluje Meggiben. “Můžeme umístit světlo na takové místo, kam byste jej v reálných kulisách nikdy neumístili. Můžeme postavě osvětlit ústa, nebo můžeme zaostřit na boty tak, že kalhoty už budou neostré. Objevují se však také problémy, se kterými se tvůrci hraných filmů nepotýkají. Skutečné světlo má vlastnosti, které můžeme pouze napodobovat - jako například odrazy - jež si musíme dokonale nastudovat a pak je okopírovat.”

S rytmem akce Mravenčí polepšovny musí být v souladu i hudba, která podtrhuje všechna Lucasova dobrodružství. Několikanásobný držitel ceny Emmy, John Debney, který byl několikrát nominován na Oscara, mj. za Umučení Krista, s Davisem spolupracuje již podruhé. Předtím se oba sešli na Jimmy Neutronovi a co do pracovního nasazení a nadšení si velmi sedli. “John je fenomenálně mnohotvárný a talentovaný skladatel,” říká Davis,“vždy chce sledovat raná stádia vzniku filmu a pomalu si zkouší, jak budou jeho nápady fungovat. Například to, jaký efekt vyvolá, když hudba zazní při akci jedné postavy, ale u druhé ne. A opačně. “Líbilo se mi, jak v Umučení Krista použil tradiční etnické nástroje,” říká Davis, který si něco podobného představoval i pro Mravenčí polepšovnu, která je zasazena do nespoutané divočiny a jeskyní mravenčí kolonie. “Chtěl jsem, aby v tom zněla etnická hudba, bubínky a dřevěné dechové nástroje, které měly vzbuzovat neodbytný dojem, že Lucas vstupuje do exotického a neznámého světa.

O hercích

Julia Roberts
Narodila se v roce 1967. Patří v současném Hollywoodu k největším ženským hereckým hvězdám - svým jménem zaštítila takové komerční hity, jakými byly Zemřít mladý, Svatba mého nejlepšího přítele, Notting Hill s Hughem Grantem... Robertsová ale pro nás navždy zůstane především "Pretty Woman" ze stejnojmenného hitu z roku 1990, na který režisér Marshall navázal neméně úspěšným snímkem Nevěsta na útěku. Po celém světě utržily všechny její filmy přes dvě miliardy dolarů a sama Robertsová byla dvakrát nominována na Oscara (za Ocelové magnólie a Pretty Woman).Rodačka ze Smyrny ve státu Georgia vyrůstala v herecké rodině: rodiče působili na divadle, bratr Eric je známým filmovým hercem. Robertsová se na filmovém plátně objevovala od druhé poloviny 80. let; poprvé na sebe upozornila rolí ve snímku Mystic Pizza.

Nicolas Cage
Cage vyrůstal na Long Beach a v San Franciscu, jeho kariéra začala ještě během studií na střední škole, kdy se objevil v televizi ve filmu The Best of Times. Na plátně debutoval v roce 1983 filmem Dravé ryby. V srpnu roku 1996 Cage získal Lifetime Achievement Award, který udělují organizátoři MFF Montreal. Mezi jinými cenami a poctami je ještě American Cinematheque’s Moving Picture Ball Award, která mu byla udělena v roce 2001. V témže roce otiskl ruce do betonu na Chodníku slávy před hollywoodským Chinese Theater.

Meryl Streep
Je držitelkou dvou Oscarů a neuvěřitelných 13 nominací. Streep započala svou hereckou dráhu na divadle, získala stipendium na Yale School of Drama, kde se stala první ženou v historii, která kdy získala Carol Dye Acting Award. Streep započala svou filmovou kariéru jako kolegyně Jane Fonda ve filmu Freda Zinnemana Julia.

Paul Giamatti
Patří díky široké škále jemně vycizelovaných a kritikou ceněných rolí k nejvšestrannějším hercům své generace. Jeho výkon ve filmu Těžká váha mu vynesl nominace na Oscara a Zlatý globus. V roce 2007 uslyšíme jeho hlas v animovaném filmu Rob Zombie Presents the Haunted World of El Superbeasto. Jako uznávaný divadelní herec získal nominaci Drama Desk za roli Jimmyho Tomorrowa v broadwayském revivalu The Iceman Cometh v produkci Kevina Spaceyho. V televizi Giamatti hrál po boku Jamese Spadera v The Pentagon Papers, dále se Stanleym Tuccim ve Winchell v produkci HBO a v dramatu Jane Anderson Kdyby zdi mohly mluvit II.

Regina King
Hrála mnoho nezapomenutelných rolí ve slavných filmech. King se narodila a vyrůstala v Los Angeles a svůj televizní debut si odbyla v sitcomu 227. Po pěti sezónách udělala velký skok na stříbrné plátno, kde debutovala filmem John Singletona Chlapci ze sousedství. Se Singletonem později spolupracovala ještě na Poetic Justice a Holé lebky.

Lily Tomlin
Je jednou z předních amerických komiček a hereček. Během své zářné kariéry Tomlin získala mnoho cen, jako například šest Emmy, cenu Tony za one-woman představení Appearing Nitely na Broadwayi, druhou cenu Tony získala v kategorii Nejlepší herečka. Tomlin se narodila v Detroitu ve státe Michigan a svou kariéru započala v místních kavárnách. V roce 1965 se přestěhovala do New Yorku a kde se brzy uchytila v klubech jako The Improvisation, Cafe Au Go Go a The Upstairs at the Downstairs. V televizi Tomlin debutovala v roce 1966 v The Garry Moore Show, což ji později přimělo k přestěhování do Kalifornie, kde se pravidelně objevovala v Music Scene. V prosinci 1969 se Tomlin připojila k hercům komediální show Laugh-In a okamžitě se celonárodně proslavila. Na stříbrném plátně Tomlin debutovala filmem Roberta Altmana Nashville, za nějž byla nominována na Oscara a získala ceny New York Film Critics a National Society of Film Critics Award v kategorii Nejlepší herečka ve vedlejší roli.

Zach Tyler Eisen
Propůjčuje svůj hlas různým animovaným seriálům již od svých čtyř let. Mimo účast v Mravenčí polepšovně jsme jej ještě mohli slyšet v Entropy, Marci X a Době ledové. Jay Leno zahlédl Eisena v reklamě na Rice Krispies od firmy Kelogg´s, pozval si jej od Tonight Show with Jay Leno, byť měl teprve čtyři a půl roku. Itinerář tohoto nadějného herce je velmi plný. Přesto si však nenechá ujít žádné utkání New York Rangers a kroužky ledního hokeje a lakrosu. Na druhém stupni základní školy patří k jedněm z nejlepších žáků a je také vynikajícím hráčem na elektrickou kytaru.

Cheri Oteri
Vkládá do postav, které představuje, mnoho kreativity. Její působnost sahá od Saturday Night Live až po několik hraných filmů. Oteri se po pět let objevovala v Saturday Night Live. Mimo svou práci na Saturday Night Live se Oteri dostalo cti několika nominací na cenu Emmy. Před tím, než se dostala do Saturday Night Live, byla členkou improvizujících umělců z Los Angeles, The Groundlings.

Larry Miller
Je v Hollywoodu jednou z nejznámějších tváří. Objevil se ve více než 50 filmech. Miller započal svou kariéru malou cameo rolí ve filmu Pretty Woman. V televizi se objevil například v seriálech Zoufalé hospodyňky a Jsem do tebe blázen. Na Broadwayi hrál ve hře Neila Simona The Dinner Party. Mimo hraní Miller přispívá svými humoristickými sloupky do The Weekly Standard a napsal svou první knihu Spoiled Rotten America.

O tvůrcích

John A. Davis
Je scenárista, režisér, producent a animátor. On a jeho kolega Keith Alcorn založili v roce 1987 DNA Productions Inc., která své animační služby poskytuje v texaském Dallasu a produkuje animace ve 3D pro film i televizi. Mimo Mravenčí polepšovnu se DNA pustilo do několika dalších projektů. V roce 1997 Davis napsal a režíroval svůj první 3D speciál pro hlavní vysílací čas, Santa vs. the Snowman. Tento program byl vysílán jako vánoční speciál kanálu ABC a získal Gold Award na World Fest Houston International Film Festival, později pak také cenu Lone Star Award. Tento film je už po několik kolem Vánoc promítán v kinech systému IMAX. Davis je tvůrcem filmu Jimmy Neutron, který začal vznikat v roce 1995 jako krátký animovaný film. Později napsal, režíroval a produkoval jeho celovečerní verzi. Za to mu byla v roce 2002, kdy Akademie vznik nové kategorie animovaného filmu, udělena nominace na Oscara. Davis v roce 1984 ukončil studia na Southern Methodist University, kde studoval bakalářský program filmové produkce. Na této škole získal vůbec první udělenou cenu Nash Clay Parsley Award v kategorii Nejlepší školní projekt.

John Nickle
Napsal a ilustroval knižní předlohu Mravenčí polepšovny. Tento autor také ilustroval knihu Things That Are Most In The World, kterou napsala Judi Barrett. Nickleovy kresby se objevily na celé řadě knižních obálek, jako například na The New York Times Book Review, The Atlantic Monthly, The Wall Street Journal a Sports Illustrated.

Tom Hanks
Je jediným hercem, který za posledních padesát let získal dva roky po sobě Oscara v kategorii Nejlepší herec. V roce 1993 to bylo za jeho roli právníka nemocného AIDS ve snímku Philadelphia. O rok později si domů přinesl Oscara za Forresta Gumpa. Mimo jiné pocty se Hanksovi dostalo označení Muž roku, kterou mu na Harvardu udělila divadelní skupina Hasty Pudding Theatricals. Hanks režijně debutoval v roce 1996 filmem To je náš hit! Ústřední píseň filmu se na tehdejších žebříčcích Top 10 dlouho držela na čelních místech a byla nominována na Oscara v kategorii Nejlepší ústřední píseň. Hanks se v tomto filmu objevil ve vedlejší roli. V roce 2001 se spojil se Stevenem Spielbergem a podílel se na výkonné produkci ceněné série z 2. světové války Bratrstvo neohrožených a také režíroval jednu z epizod. Pod hlavičkou produkční společnosti Playtone se Hanks podílel na produkci hitu Moje tlustá řecká svatba a animovaném filmu Polární expres.

Keith Alcorn
Po 25 let dohlížel na všechna stádia animace. V roce 1987 založil s Johnem A. Davisem produkční společnost DNA Productions Inc., která pro reklamy a vůbec zábavní průmysl vytváří 2D a 3D animace. V roce 1997 byl producentem a návrhářem jednotlivých postav u animovaného vánočního speciálu v produkci ABC, Santa vs. The Snowman. Tento krátký snímek byl vůbec prvním 3D filmem, který se kdy objevil na televizních obrazovkách v hlavním vysílacím čase. V témže roce byl režisérem/návrhářem animovaného segmentu The Adventures of Fatman, který se objevil během pravidelných sobotních ranních sérií kanálu CBS, The Weird Al Show. Alcorn vytvořil návrhy postav pro steve.oedekerk.com, který se vysílal na NBC v roce 1996.

John Debney
Získal nominaci na Oscara za úspěšný film Mela Gibsona Umučení Krista. Debney má klasické vzdělání a proto vždy zdůrazňoval živá vystoupení. Během své kariéry dirigoval jedna z nejvýznamnějších hudebních těles, která mnohdy hrála jeho vlastní kusy. Na své album Dreamer: Inspired by a True Story přizval houslistu Joshuu Bella a k soundtracku Idlewild zase trumpetistu Arturo Sandovala. Poté drtivém úspěchu filmu Umučení Krista uvedl v Římě svou symfonii The Passion of the Christ Symphony, kde naživo hrálo 96 hudebníků a v pěveckém souboru bylo 83 zpěváků. Ačkoliv je Debney teprve čtyřicátník, v roce 2005 získal od ASCAP prestižní Henry Mancini Lifetime Achievement Award, která je výrazem jeho mimořádného významu pro svět hudby a filmu.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pátek 18. 8. 2017 Svátek má Helena
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz