fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

65% 2217 hlasů
6.5 10 2217
USA, , 100 min., od 12 let
The Mummy Returns
Kinopremiéra v ČR 7.6.2001, DVD od 1.9.2008 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:53



...a s ní se vrací i Brendan Fraser a režisér Stephen Sommers. Egyptské prokletí tentokrát pronásleduje hlavního hrdinu až do ulic Londýna.
Píše se rok 1935 a manželé Rick a Evelyn O´Connellyovi se vydali znovu do Egypta. Provází je tentokrát i jejich osmiletý syn Alex, který, jak konstatoval jeden z rodičů, je chytřejší než maminka a statečnější než otec. Podnětem k výpravě se stal Evelynin podivný sen, který se jí zdál právě v noci, kdy podle starého kalendáře začal rok škorpiona.
Výprava je mimořádně úspěšná, protože nadšená egyptoložka se v podzemních prostorách někdejšího chrámu pohybuje s jistotou, jakoby tu nebyla poprvé. A tak se jim téměř bez problémů podaří nalézt vzácný zlatý náramek boha Anubia, jemuž před více než 3000 lety př.K. zaprodal svoji duši, výměnou za záchranu života, král Škorpion, vůdce válečníků, kteří padli v boji s Anubiovým vojskem do posledního muže. Svůj vzácný nález dopravili do svého honosného domu v Londýně, ale záhy jsou zde přepadeni nevítanými hosty, kteří ví, jakou zázračnou a nevídanou moc jejich nález má. V první chvíli náramek zachrání malý Alex a právě on se záhy stane rukojmím těch, co neváhají znovu oživit mumii egyptského velekněze Imhotepa a riskovat i zánik celé civilizace.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Nie až tak dobré ako jednotka, ale ako decku sa mi to páčilo rovnako. Ale keď som bol starší, tak už sa mi táto časť páčila menej a menej. A zatiaľ čo jednotku som si vždy rád pozrel, keď išla v televízii, toto pokračovanie som už potom nepozeral... Hodnotenie: 6.2/10
Všechny komentáře k filmu 55+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální zahraniční stránka, Oficiální česká stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Mumie se vrací

<>Obrázek nenalezen<> V roce 3067 před naším letopočtem se král Štír pokusil dobýt svět. Když neuspěl, ocitl se s posledními zbytky své armády na pokraji smrti v poušti Am Sher a prodal duši bohu Anubidovi výměnou za záchranu. Bůh ho vyslyšel a poslal mu armádu, udělal si však z krále svého otroka. Nyní se píše rok 1933. V Hamunaptře, Městě mrtvých, řídí kurátor Britského muzea Haffez a tajemná kráska Meela vykopávky. Zatímco se jim podaří nalézt Knihu mrtvých, Knihu živých a také mumii velekněze Imhotepa, manželé Rick a Evy O'Connellovi naleznou v hrobce krále Štíra truhlici s Anubidovým náramkem. V poslední chvíli se jim podaří uniknout zkáze podzemí a společně se svým osmiletým synkem Alexem, který na ně čekal venku, se vrátí do Londýna.
obrazek
Evy tvrdí, že se náramek vztahuje k legendě, podle níž jednou za pět tisíc let ožije Anubidovo vojsko, a podle egyptského kalendáře je právě rok Štíra. Zatímco se Evy hádá s Rickem, nasadí si Alex náramek. Má podivné vize a později už nedokáže náramek sundat. Vzápětí do domu vrhnou Haffezovi muži vedení obrovským černochem Lock Nahem. Ti se v boji zmocní truhlice a unesou Evy. Podle Ardetha Baye, vůdce tajného společenství, které střeží Město mrtvých, spustil Alex náramkem řetězovou reakci, která povede k obživnutí krále Štíra a Anubidovy armády. Rick s přáteli vniknou do Britského muzea, kde právě Haffez oživil Imhotepovu mumii.
obrazek
Podaří se jim zachránit Evy, kterou chtěla obětovat bohům Meely, ve skutečnosti převtělená Imhotepova milenka Ank-Su-Namon. Při následné honičce se však Imhotepovy nestvůry zmocní Alexe, který je má dovést do oázy Am Sher. Rick, Evy, její brat Jonathan a Ardeth Bay spěchají do Káhiry, aby chlapce zachránili a současně zastavili pokus ovládnout s pomocí Anubidovy armády svět. V Egyptě je však čeká spousta nebezpečných nástrah, od Imhotepem vytvořené vodní stěny, přes přízraky pygmejských bojovníků až po povstalou Anubidovu armádu. Dokáží všechny překážky překonat, porazit Imhotepa a jeho přisluhovače i krále Štíra a mohutnou armádu nemrtvých?


O natáčení

obrazek
MUMIE SE VRACÍ POZNÁMKY O FILMU VĚDĚL JSEM, ŽE MÁM PŘED SEBOU FANTASTICKÝ SCÉNÁŘ
říká výtvarník filmu ALLAN CAMERON

Zkušený britský návrhář Allan Cameron pracoval už s režisérem a scenáristou Stephenem Sommersem na několika projektech, k nimž patří Kniha džunglí (1994) a samozřejmě i "Mumie". "Neměl jsem vůbec žádné pochybnosti o práci na pokračování tohoto filmu. Naopak. Už práce na "Mumii" byla inspirativní a těšil jsem se na další projekt s režisérem Stephenem Sommersem. Pochopil jsem, že hodlá vytvořit ještě zajímavější a lepší film než byl ten předchozí. Jakmile jsme se začali radit o podrobnostech spolupráce a lokalitách, kde by se mělo natáčet, byl jsem si jist, že je to opravdu velmi zajímavý scénář a pro mne fantastická možnost spolupráce.

Tehdy ještě Sommers nevěděl, nakolik bude chtít natáčet na saharské poušti a jaká část se bude točit v Anglii - to bylo zatím otázkou toho, jak se celý plán vyvine. Tehdy, myslím, režisér plánoval realizovat větší část filmu v Anglii. A fakt, že bychom eventuelně natáčeli skoro polovinu filmu v Maroku, pro mne nepředstavoval žádný problém. Výtvarný záměr se totiž nikterak nelišil, ať bychom byli točili v Maroku, Jordánsku, Anglii, nebo někde jinde.

obrazek
Ve filmu byla řada scén, které vyžadovaly různé formy transportu: od interiéru londýnského autobusu, vzducholodi, vlaku z roku 1930 až k železniční stanici, jaká existovala v centru Káhiry. Byla to pro mne příležitost, prokázat své schopnosti. Nejobtížnější částí filmu byl pokus, natáčet neuvěřitelné akční scény v dvoupatrovém autobusu, který se řítil ulicemi Londýna. Může se to zdát jednoduché, ale vtěsnat celý natáčecí štáb s kamerami, osvětlovači a zvukaři do tohoto interiéru a vytvořit podmínky, aby se daly odstraňovat stěny, sedadla, strop a konečně sestavit věechny tyto scény dohromady tak, jak bylo zapotřebí - to vyžadovalo opravdu důkladnou přípravu. Když se budete dívat na film, budete autobus považovat za normální, avšak museli jsme změnit i jeho proporce, také k vůli našemu hlavnímu představiteli. Brendan Fraser je velký a mohutný muž a v běžném dvoupatrovém autobuse by se musel hrbit, což by v akcích nepůsobilo dobře.

Vzducholoď byla naším totálním vynálezem. Prostudovali jsme různé balony a vzducholodi a nakonec jsme vytvořili tu, kterou vidíte ve filmu; pod balonem je zavěšena stará rybářská loďka, kterou jsme objevili v Egyptě. Myslím, že to celé vypadá velmi bizarně a komicky. Dalším úkolem bylo vytvořit zlatou pyramidu. Natáčeli jsme ji na dvou různých místech. Zkonstruovali jsme dolní sekci v prostorách britského studia Pinewood a horní sekci poblíž Bovingdonského letiště. V obou případech byl prostor vybaven technikou k provedení computeroých vizuálních efektů, které podpořily dramatický děj.

Dalším důležitým prostorem ve filmu je jeskyně krále Škorpiona. Byla vyhloubena následovníky krále Škorpiona před asi 3 000 lety v usazeninách lávy. Hrdinové filmu se k ní dostávají tunely, pustými podzemními prostory a sestupují k ní po ohromném schodišti. Předpokládal jsem zde přítomnost pravěkých živlů, páry a ohně a hlubokých rozsedlin. Faraonův palác je dalším barvitým filmovým prostředím. Scénář je situován do 30. let, ale zde jsou vracečky do pravěkého Egypta a právě tady, ve Faraonově paláci, se odehrává důležitá scéna, kdy spolu bojují dvě vysoce postavené ženy (Rachel Weiszová a Patricia Velasquezová).- Tuto scénu jsem situoval do zlatého paláce starého Egypta. Režisér Sommers ladil celou sekvenci do teplých, zlatavých barev písku.

obrazek
Ve filmu jsou také rozličné egyptské chrámy. Nejobtížnější bylo zachycení chrámu v Karnaku. Zápletka vyžadovala železnici, která by vedla Karnakem a umožnila našim hrdinům sledovat padouchy až do chrámu. Zde ale není žádná trať a dnešní Karnak je ve středu města. Ani ve 30. letech zde nebyla cesta, byl tu všude jen písek, který sahal až k Nilu. Takže po prozkoumání Karnaku jsme postavili určitou část pro natáčení a zbytek jsme vytvořili za pomoci computerů. Byl to obtížný realizační problém."

Allan Cameron vystudoval Royal College of Art v Londýně, poté pracoval deset let jako výtvarník v televizi, než se stal samostatným výtvarným návrhářem filmů a reklam. Už jako televizní výtvarník získal cenu Britské Akademie, za návrhy k filmu "Edward and Mrs. Simpson", Prix Italia za "The Naked Civil Servant" a Cenu Emmy za film "Rivalové Sherlocka Holmese."

Dosud spolupracoval jako výtvarník na více než 200 televizních programů a inscenací, na více než 200 reklamách a spolupracuje i Britskou radou a vládou v Keňi. Po bondovském filmu "Zítřek neumírá" vypracoval velkolepý výtvarný koncept pro film "Mumie" a nyní i pokračování "Mumie se vrací".

Návrhář kostýmů JOHN BLOOMFIELD
Kostýmy, které vytvořil pro film "Mumie", byly s uznáním akceptovány na celém světě, všude, kde byl tento film uveden. Bloomfieldova práce byla odměněna řadou cen a vyznamenání. Pracoval na filmu "Pošťák", natáčeném v USA, "Space Truckers", natáčeném v Irsku, "Vodní svět", natáčeném na Havaji, "Rapa Nui - střed světa", natáčeném na Velikonočních ostrovech a konečně "Mumii", natáčené v Maroku a Velké Británii. Jeho návrhy kostýmů pro film "Robin Hood - král zlodějů" mu vynesly nominaci nejlepšího návrháře za rok 1992. Pracoval též mj. v Budapešti na filmu "Fantom opery", ve Velké Británii na "Schůzkách se smrtí", v Číně na filmu "Tai-Pan" a ve Španělsku a Mexiku na filmech "Ničitel Conan" a "Barbar Conan". Vysoce byly oceněny jeho výtvarné návrhy pro televizní seriál "Šest žen Jindřicha VIII". Spolupracuje též s řadou divadel, např. Anglickou národní operou, Velšskou dramatickou společností a s divadelními festivaly v Chichestru a Hong Kongu.

John Bloomfield o práci na filmu "Mumie se vrací": "Mumie se odehrávala v roce 1925, pokračování "Mumie se vrací" je situováno o deset let později, takže jsem musel rozhodnout o eventuálním přizpůsobení kostýmů této časové proměně. Kostým Ricka O'Connella se mnoho neliší od toho, který nosí v "Mumii". Jde o tu část filmu, v níž je Alex, syn Connellových, unesen a Rick i Evelyn se vydávají za jeho záchranou. Evelynin charakter se velice změnil. Je to mnohem sebevědomější žena, vypadá přitažlivě a je samostatnější, než byla před deseti lety. Snažil jsem se jejími kostýmy vyjádřit tuto její proměnu.

Film není muzejním exponátem, takže nechci tvrdit, že její vzhled odpovídá přesně třicátým létům. Inspiroval jsem se fotografiemi z té doby a módními skizzami a myslím, že kostýmy jsou pro diváky atraktivní. Jde o zábavný film a tak je tu patrný vliv myšlení roku 2000 na módu třicátých let.

Ve filmu je nová postava, je to Alex, syn Connellových, jehož hraje devítiletý londýnský školák Freddie Boath. Jeho úkol byl nelehký, musel se vyrovnat se složitými situacemi. Například takřka po celý film má na zápěstí speciální náramek, vybavený řadou technických zařízení. Musel jsem se postarat o to, aby ani kostýmy nenarušily jeho koncentraci na roli, a aby při natáčení vypadal ve všech situacích autenticky."

Tvůrci

Stephen Sommers (režisér)
Narozen v Minnesotě. Studoval na Univerzitě v Seville ve Španělsku. Po ukončení studií strávil čtyři roky na různých místech v Evropě a živil se jako příležitostný herec a manažér rockových skupin. Poté přesídlil do Los Angeles a za tři roky absolvoval obor filmu a televize na Jihokalifornské univerzitě (USC), kde natočil podle vlastního scénáře film "Dokonalé alibi", který získal studentského Oscara. O rok později natočil film "Chyť si mě!". Poté napsal scénář a režíroval kritikou oceněnou adaptaci románu Marka Twaina "Dobrodružství Hucka Finna" a v roce 1994 opět napsal scénář a natočil film "Kniha džunglí". Z jeho dalších prací si uveďme scénář filmu "Tom a Huck", kde se podílel rovněž na produkci a konečně filmový horor "Chobotnice". Největší úspěchu mu přinesl jeho snímek "Mumie", proto se k tomuto tématu nyní vrátil v pokračování "Mumie se vrací."

Stephen Sommers (rozhovor)
obrazekStephen Sommers o svém novém filmu: "Od té doby, co jsem skončil film "Mumie", přál jsem si natočit pokračování. Ale snažil jsem se nezveřejňovat své přání a vyčkat, jak "Mumie" zapůsobí na publikum. Hned po uvedení filmu, který vydělal už během prvního víkendu 44 000 000 $, mě zavolali ze Studia Universal a oznámili, že chtějí pokračování. Trochu jsem se zajíkl, několik nocí jsem nespal a pak jsem si sedl a začal psát.

Rozhodl jsem se posunout děj kupředu o deset roků, do třicátých let, protože to nabízelo nové možnosti. Chtěl jsem vymyslet nový příběh se stejnými charaktery. Přál jsem si ale nové efekty, protože jsem nechtěl vycházet ze starých, už použitých triků. Jednoduše jsem si přál natočit film dokonalejší, větší a lepší než byl ten minulý. Klíčem zde bylo ukázat, jak se hrdinové z předchozího příběhu změnili. Také jsem si přál vytvořit dramatičtější dílo s mnoha novými vizuálními efekty, který by ale nepostrádal romantičnost. Rick a Evelyn jsou nyní šťastným manželským párem s devítiletým synem - a to je základem dobrodružného příběhu. Zčásti se film opravdu točí okolo tohoto chlapce, a tak jsem chtěl, aby nebyl jen roztomilý, ale aby dokázal sám jednat.

Snažil jsem se také zachovat ve filmu všechno to, co se publiku líbilo v prvním díle. Klíčem k úspěchu bylo, že se mi podařilo zajistit stejné obsazení - Brendana Frasera a Rachel Weiszovou do rolí Ricka a Evelyn. Znal jsem jejich postoje. Také si přáli, aby vznikl lepší film, než byl ten první. Usedl jsem tedy ku psaní scénáře s tím, že do natáčení tohoto filmu se pustím pouze tehdy, když budeme všichni přesvědčeni, že to dokážeme.

Se svým štábem jsem se cítil velmi dobře. Když jsem přišel do Anglie natáčet "Mumii", byl jsem jediným Američanem v britském štábu. Ačkoli jsem tedy byl outsiderem ve své vlastní profesi, dali jsme se se štábem ihned dohromady a výborně jsme si porozuměli a zažili při práci spoustu legrace. Moc mně pomohli tito spolupracovníci, kteří byli přesvědčeni, že uděláme dobrý film. A taky věděli, že je ani v poušti neopustím."

"Dnes vlastně nevím, proč "Mumie" získala tak spontánní přízeň publika, ale doufám, že i tento nový film nabízí zajímavou romantickou podívanou ze starého Egypta, okořeněnou vizuálními efekty, napětím a dobrodružstvím. Brendanu Fraserovi role padne, protože mu nabízí víc, než být pouhým akčním hrdinou. Může zde projevit smysl pro humor, i své fyzické schopnosti, takže filmová postava mu padne jako ulitá."

O hercích

Brendan Fraser
Narozen v Indianopolisu, vyrostl v Evropě a v Kanadě. Ve dvanácti letech, kdy žil s rodiči v Londýně, začal navštěvovat divadlo. Chodil do střední školy v Torontu na Upper Canada College a herectví vystudoval na herecké konzervatoři Cornish College of the Arts v Seattlu.

Nedávno dokončil u nás již uváděný výpravný film "Smlouva s ďáblem", kde hraje po boku Liz Hurleyové neohrabaného mladíka, který se upíše ďáblici, aby získal milovanou dívku. Dalšími filmy z nedávné doby jsou "Monkey Bone" (režisér Henry Selick), "Drsňák Dudley" a "Dožeň co se dá!" (u obou je režisérem Hugh Wilson). Pozoruhodnou postavu si zahrál ve filmu "Bohové a zrůdy" (r. Bill Condon). Následují filmy "Frankenstein" (r. James Whale), "Dívka snů" (r. Jim Robinson).

Fraser se těši přízni diváků za velkofilm společnosti Walta Disneye "Král džungle" (r. Sam Weisman), kde hraje něžného opičího muže, který se dostává do nesnází k vůli lásce a civilizaci.

Divadelní role ve hře Johna Patricka Shanleye "Čtyři psi a kost" v režii Lawrence Kasdana mu rovněž přinesla řadu uznání. Vystupuje též na scéně divadla v Seattlu.

Rachel Weiszová
Se v posledních letech stává jednou z nejzaměstnanějších hereček. žije v Londýně. V současné době ji u nás můžeme vidět jako hlavní ženskou představitelku ve filmu Jena-Jacquea Annauda "Nepřítel před branami" spolu s Judem Lawem a Josephem Fiennesem. Nedávno skončila po boku Ralpha Fiennese natáčení filmu režiséra Istvána Szabo "Sunshine", vyznamenaného jako nejlepší film kanadskou cenou Genie.

Vytvořila dále role např. v úspěšné britské komedii "Armáda v sukních", ve filmu "Zrozeni z moře", "Vem mě s sebou" (r. Mark Pellington spolu s Jeremy Daviesem a Benem Affleckem), ve filmu Bernarda Bertolucciho "Svůdná krása", kde byli jejími partnery Liv Tylerová a Jeremy Irons, a v thrilleru "Řetězová reakce", spolu s Keanu Reevesem a Morganem Freemanem. Současně obdržela Cenu londýnských divadelních kritiků za svůj výkon ve hře Noela Cowarda "Design For Living". Hrála také ve hře "Náhle posledního léta" v londýnském West Endu. Rachel zaznamenala herecké úspěchy již během svých studií na Cambridgské univerzitě. S dvěma kolegy založila divadelní skupinu "Talking Tongues", která předvedla řadu experimentálních divadelních her a získala prestižní cenu Guardian Award na festivalu v Edinburghu.

Freddie Boath
obrazek Filmového syna Brendana Frasera a Rachel Weiszové, Alexe, hraje devítiletý školák z Londýna. Skutečný Freddieho otec pracuje v American Bank v Londýně a matka produkuje audiokazety her se svou vlastní skupinou "Air Talk".

Freddie navštěvuje katolickou chlapeckou školu v Jižním Kensingtonu, kde je členem dramatického kroužku. Dochází do něj už dva roky, každý pátek večer, se svým starším bratrem Jackem (11) a mladší sestrou Millie (5).

Freddie dosud nikde nevystupoval, kromě školního vánočního představení "Pomády". Koncem roku 1999 se vyskytla možnost získat roli Alexe v Sommersově filmu "Mumie se vrací". Sommers totiž hledal anglického chlapce pro tuto roli mezi stovkami uchazečů. Freddie odpovídal věkem i osobností a proto mu byla role nabídnuta. Sommers o něm prohlásil, že stejně jako před kamerou, je díky své povaze malým Alexem i v životě.

Patricia Velasquezová
Ve filmu "Mumie" byla představitelkou Anck-Sunamun a zde hraje její moderní reinkarnaci v postavě Meely.
Patricia pochází z indiánské rodiny z Venezuely na hranicích s Kolumbií. Má pět bratrů a sester. Oba její rodiče jsou učitelé. Když její otec začal pracovat pro UNESCO, odstěhovala se rodina do Paříže, kde Patricia strávila první čtyři roky svého života. Dalších pět let žila rodina v Mexiku. Poté, co smlouva s UNESCEM otci vypršela, vrátili se do Venezuely. Rodina žila ve velmi tísnivých poměrech, ale všem dětem se dostalo dobrého vzdělání. Patricia začala se studiem tance již ve čtyřech letech a pokračovala v něm i nadále. Když jí bylo 17, dostala se její fotografie k italskému módnímu agentovi, který byl v té době ve Venezuele. Nabídl tehdy 17tileté Patricii (před 10 lety), modelingový trénink v Miláně. Ačkoli tehdy uměla pouze španělsky, uplatnila se jako modelka nejen v Itáli, ale i ve Španělsku, Japonsku a Francii. Znamenalo to, že mohla finančně zabezpečit svou rodinu. Pracovala pro nejznámější evropské módní návrháře a získala postavení supermodelky i v New Yorku, jako jediná žena hispánského původu v této branži. Před pěti lety jí byla nabídnuta první filmová role ve francouzském filmu o záchraně jihoamerické indiánské vesnice - což se pro ni stalo výzvou, pokusit se i o tuto profesi. Pak pokračovala v modelingu ještě v po dva roky a v roce 1997 se rozhodla pro hereckou kariéru a přesídlila do Los Angeles. Nyní mluví plyně vedle Španělštiny také anglicky, francouzsky a italsky.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Čtvrtek 30. 10. 2014 Svátek má Tadeáš
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz