fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

71% 1228 hlasů
7.1 10 1228
drama / hudební / komedie / rodinný / romantický, USA, , 110 min.
The Muppets
Kinopremiéra v ČR 9.2.2012 v SK 26.1.2012, DVD a Blu-Ray od 30.5.2012 Magicbox

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:25



Největší hollywoodské hvězdy jsou zpět.
Během prázdnin v Los Angeles Walter, největší fanoušek Mupetů, se svým bratrem Garym a jeho přítelkyní Mary odhalí hanebný plán naftaře Texe Richmana, který chce zbourat Mupetí divadlo a na jeho místě založit ropný vrt. A tak se Walter s Garym a Mary rozhodnou uspořádat velkou charitativní akci, aby vydělali potřebných deset milionů dolarů k záchraně divadla, a pomohou Kermitovi dát Mupety znovu dohromady. Slavná skupina se totiž mezitím rozpadla a každý se vydal vlastní cestou: Fozzie vystupuje v kasinu v Renu s kapelou Moopets, Miss Piggy je redaktorkou v módním časopise pro plnoštíhlé, Animal se léčí na klinice pro zvládání vzteku a Gonzo je mocný instalatérský magnát.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Je to roztomilá a bezvadna komedie na kterou se dá koukat.
Všechny komentáře k filmu 13+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Mupeti

Walter, největší fanoušek Mupetů na světě, jenž je na dovolené se svými přáteli Garym a Mary z amerického městečka Smalltown, odhalí zákeřný plán ropného magnáta Texe Richmana, který se chystá srovnat se zemí Mupetí divadlo a těžit ropu, nedávno objevenou přímo pod tímto bývalým působištěm Mupetů. Aby Walter, Mary a Gary mohli zorganizovat největší televizní mupetí maraton v dějinách a pokusili se tak získat deset milionů dolarů, potřebných na záchranu divadla, musejí společně s Kermitem nejprve znovu sjednotit všechny Mupety, kteří se mezitím vydali za vlastním štěstím: Fozzie v současné době vystupuje s revivalovou skupinou Moopeti v casinu v Renu, Miss Piggy pracuje jako editorka módní rubriky pro plnoštíhlé v pařížském Vogue, Animal je pacientem kliniky v Santa Barbaře, která svým klientům pomáhá zvládat návaly hněvu, a Gonzo je bohatým podnikatelem v oboru instalatérství a kanalizací.


O filmu

<>Obrázek nenalezen<> Mupeti mají své fanoušky ve věku od osmi do osmdesáti let po celém světě. Dává proto smysl, že vznik snímku Mupeti má na svědomí jeden z nich. „Začalo to už v dětství,“ vzpomíná Jason Segel. „Mupeti byli mými prvními komediálními vzory a do loutkového filmu jsem se zamiloval. Podle mého názoru se jednalo o úžasnou formu umění.“

„Všichni komediální scenáristé jsou fanoušci Mupetů,“ prozrazuje Nicholas Stoller. „To je vstupní brána do světa komedie. Je to jako první věc, kterou vyzkoušíte, a poté zvolna padáte do králičí nory komedie.“

Do pohybu se vše dalo díky předchozímu filmu, na kterém Segel se Stollerem spolupracovali. „Zakončili jsme film Kopačky velkolepým loutkovým muzikálem a společnost Jima Hensona loutky vyrobila. Začalo ve mně cosi hlodat a pak jsme s Nickem vyrazili s jistým nápadem do společnosti Disney. Těm se náš nápad líbil a tak jsme napsali scénář.“

Zde na scénu přicházejí producenti David Hoberman a Todd Lieberman - každý se specificky vlastní zálibou v Mupetech. „Myslím, že Mupeti byli vždycky nadčasoví,“ soudí Hoberman, který zmiňuje nedávný virální klip Mupetů Bohemian Rhapsody. „Tyhle postavy jsou i dnes aktuální stejně jako v době, kdy je Henson poprvé přivedl k životu. Myslím, že na filmovém plátně osloví diváky všech věkových skupin.“

Hoberman byl v době, kdy vykonával pozici prezidenta divize celovečerních filmů společnosti Disney, zodpovědný za filmy jako Muppets: Vánoční koleda nebo Tajemný ostrov pokladů. Liebermanova vášeň pro Mupety je naproti tomu velice osobní. „Vždycky jsem byl velkým příznivcem Mupetů,“ říká Lieberman. „Rozhodně se jedná o nostalgickou záležitost. Ty postavy jsou prostě roztomilé a já jsem nadšený, že je znovu uvádíme na plátna kin. Možnost představit je svým dětem byla úžasná.“

A to je podle režiséra Jamese Bobina dobře. Snímek Mupeti společnosti Disney uvede do světa Mupetů celou novou generaci diváků a Bobin je důkazem pozitivního vlivu, který tyto postavy na mladé diváky mají. „Sledoval jsem Mupety ve velice útlém věku v Anglii a velice zásadně ovlivnili můj smysl pro humor a pro to, co mi připadá legrační.“

Segel míní, že právě mupetí smysl pro humor je tím, čím se Mupeti odlišují. „Moderní komedie si dělají legraci na úkor někoho jiného,“ říká herec, scenárista a vedoucí výroby. „Mupeti si nikdy z nikoho legraci nedělají. Jde jim o to, aby byli všichni hodní a milí a snažili se zlepšit svět. Je velice snadné rozesmát někoho tím, že si děláte legraci z někoho jiného, ale Mupeti se na tohle nikdy nespoléhali.“

Vedeni svou láskou k mupetímu dovádění tu tvůrci filmu představují ústřední postavu, pro kterou je celoživotní láska k Mupetům vším - Waltera. Podle Jasona Segela je Walterovým nejdivočejším snem mít možnost se s Mupety setkat. „Walter je naivní, milý, nevinný, užaslý - hodně se podobá Kermitovi předtím, než se proslavil,“ míní Segel. „Ale on prostě jen chce někam patřit. V podstatě hledá rodinu. Mupeti jsou jedinými lidmi, kteří jsou jako on, takže jeho cílem je stát se jedním z nich.“

Walter, který je ve skutečnosti stejně velkým fanouškem Mupetů jako jeho filmová postava, k tomu dodává: „Ze začátku jsem se s Mupety prostě jen chtěl setkat, ale pak musím pomoci Kermitovi dát všechny znovu dohromady, aby zachránili Mupetí studia. Je to moje životní role. Vlastně je to celý můj život.“

„Walter je v přítomnosti Mupetů radostí bez sebe,“ vysvětluje Kermit. „Nikdy jsem neviděl nikoho podobného...možná s výjimkou Jasona Segela.“ Segel rozhodně chápe Walterovo nadšení, ale jeho postava, Gary, se o mupetí sny svého bratra stará až příliš. Jeho přítelkyně Mary má o pobytu v Kalifornii vlastní představy a sny, a tajně doufá, že ji Gary během výletu požádá o ruku. Je ale týmovou hráčkou a dobrovolně připojí ruku k dílu, aby pomohla dát dohromady Mupety a zachránit studio.

Společně vypátrají Kermita a zjistí, že od posledního společného vystoupení Mupetů žije tichým a klidným životem. Přemluvit žabáka k tomu, aby se celý plán rozjel, dá sice trochu práce, ale jakmile si Kermit uvědomí, jak moc mu jeho přátelé chybí, neváhá ani okamžik a pustí se do práce.

„Vydávají se na rozsáhlou cestu kolem světa, aby našli ostatní Mupety, kteří si žijí vlastními životy,“ popisuje Bobin. „Prvním Mupetem, kterého najdou, je Fozzie, který vystupuje s revivalovou skupinou Moopeti. Moopeti využívají slávy Mupetů a Fozzie je mezi nimi bohužel jediný skutečný Mupet. Nedá příliš práce ho přemluvit, aby se svého života vzdal.“

<>Obrázek nenalezen<> Následuje Gonzo, který opustil svět showbusinessu a věnuje se svému vysněnému povolání: instalatérství. Je v instalatérském světě tím, kým je Tex Richman mezi ropnými magnáty, tedy až na to, že Gonzo není zlý padouch. Ale touha po prknech, která znamenají svět, je příliš silná a Gonzo brzy slíbí, že se k vystupování vrátí.

Dost možná nejtěžším oříškem bylo přemluvení slečny Piggy, která získala luxusní místo ve Francii coby redaktorka Vogue Paris, informující o módě pro plnoštíhlé. Užívá si celebritního života a nemá příliš v plánu vracet se k Mupetům - tedy s výjimkou toho, když ji požádá sám Kermie. Ale nejde tu jen o romantiku, prohlašuje slečna Piggy. „Scéna, ve které mě Kermie prosí, abych se s ním vrátila do Hollywoodu, je nejlegračnější scénou v celém filmu,“ říká. „Jsem k popukání a žabák taky není nejhorší.“

Společně pak musejí Mupeti nacvičit to nejlepší vystoupení ve své kariéře vůbec - což není s ohledem na jejich předchozí úspěchy vůbec malý úkol. A od chvíle, kdy vystupovali naposledy, už uplynula řada let - takže jejich forma má do dokonalé opravdu daleko. Podaří se jim přemluvit televizní stanici k odvysílání jejich vystoupení? Dokážou vybrat dost peněz na to, aby se definitivně zbavili Texe Richmana - nebo jejich snažení skončí neúspěchem a likvidací studia?

„Inu, podívejte se na film a zjistíte to!“ vyzývá slečna Piggy. „Moi nezvládne zařídit všechno.“ Natáčení v jižní Kalifornii má mnohé výhody. „Ať žije Hollywood,“ prohlašuje Kermit. „Bylo skvělé mít možnost natáčet tak blízko domova. Viděli jsme se s celou řadou přátel...a většinu z nich jsme do filmu obsadili.“

„Množství herců a celebrit, kteří se chtěli podílet na našem projektu, bylo ohromující,“ potvrzuje producent Todd Lieberman. „Dočkáte se velkých překvapení a mnoha známých tváří ve skutečně legračních rolích.“

Jason Segel byl na samé špičce žebříčku hvězd, které chtěly s Mupety spolupracovat. „Jason je velký nadšenec Mupetů a ohromný fanoušek,“ říká Lieberman. „Všechny nás inspiroval.“

Herec byl z projektu natolik nadšený, že nejen pomohl napsat scénář, ale napsal si v něm i roli přímo pro sebe - roli, která vyžadovala, aby zpíval, tančil a hrál po boku jedněch z nejpamátnějších postav na světě. „Ve finále filmu se objevuje 200 statistů, 100 tanečníků a 50 Mupetů,“ popisuje Segel. „Bylo to velice surreálné a došlo k tomu v den mých narozenin. Vyšel jsem ze svého přívěsu s představou, že budu točit další scénu, a všichni, včetně Mupetů, mi gratulovali k narozeninám. Říkal jsem si, že se mi nějakým způsobem podařilo všechny obelstít a realizovat svůj dětský sen. Byla to ta nejúžasnější věc na světě.“

Zbylé hlavní lidské postavy ztvárnili Amy Adams, Chris Cooper a Rashida Jones. „Amy Adams představuje Mary, Garyho přítelkyni,“ říká producent David Hoberman. „Je učitelkou v Maloměstě. Říkali jsme si, že Amy se pro roli dívky z Maloměsta skvěle hodí. A má ráda Mupety.“ „Mám moc ráda mupetí filmy, televizní seriály i písničky,“ přitaká Adams. „Je to ztělesnění dětských snů - hrajete si se svými plyšáky a přejete si, aby ožili a povídali si s vámi. A Mupeti jsou teď skuteční. Je to úžasné, mít je fyzicky před sebou.“

Cooperovo pojetí padoucha Texe Richmana podle tvůrců filmu diváky překvapí. „Chris je fantastický oscarový herec,“ říká režisér James Bobin. „Dává své roli pozoruhodnou váhu a opravdu jsem toužil po tom, aby v našem filmu padouch působil, že je pro Mupety opravdovou hrozbou. Je těžké to vybalancovat, protože Chris musí být padouch a současně si to užívat. Někdy tak ve filmu působí humorně a jindy zase velice vážně.“

Cooper prohlašuje, že si v tomto filmu chtěl zahrát, aby předvedl své utajené dovednosti - a také jeho lásku k filmovým kolegům. „Chtěl jsem si ve filmu zatančit a zazpívat! A samozřejmě si zahrát společně s Mupety.“

Jones to vnímá velice podobně. „Mám pocit, že jsem ve velice dobré společnosti - opravdu se domnívám, že Mupeti jsou nadčasoví. A i když z toho Mupety vynechám, je skvělé mít možnost spolupracovat na filmu s Jasonem Segelem, Amy Adams a Chrisem Cooperem. No jen si to představte. To je úžasné!“

Mupeti jsou věhlasní svými velkolepými muzikálovými čísly, takže tvůrci filmu Mupeti chtěli nejen zachovat tradici, ale také vše zvládnout na jedničku. Ve filmu se objevují jak původní písně, tak i divácké klasiky s cílem znásobit zábavu a dopřát divákům to nejlepší mupetí potěšení.

<>Obrázek nenalezen<> Bret McKenzie se na filmu Mupeti podílel jako hudební konzultant. „Znám se s Bretem z Flight of the Conchords,“ říká režisér James Bobin. „Když jsme Conchords společně psali, sledovali jsme Mupety poměrně často. V jedné z epizod jsme dokonce zpracovali Mupetům poctu. Takže my máme Mupety moc rádi. Přemýšleli jsme o písních z předchozích filmů a o tom, jak by působily nyní. Přemýšleli jsme o Jasonovi a Amy - Jason je dobrý zpěvák a umí se pohybovat, a Amy je pochopitelně skvělá zpěvačka a tanečnice. Hudba je velice důležitá, protože má u Mupetů obrovskou tradici.“

„Hudba vždycky byla neoddělitelnou součástí původního seriálu a filmů s Mupety,“ dodává McKenzie. „Těžko můžete s někým mluvit o Mupetech a nevzpomenout přitom písně jako Rainbow Connection nebo Mah Na Mah Na nebo scény, ve kterých Zvíře likviduje buben. Kermit je pravděpodobně nejznámější hráč na banjo na světě. Líbí se mi zvuková stránka původních Mupetů a chtěl jsem, aby tenhle film zůstal ve stejném světě. Snažil jsem se banjo používat tak často, jak to jen šlo.“

Tvorbou orchestrálního soundtracku pověřili tvůrci filmu skladatele Christopheho Becka. „Moje práce spočívá v tom, že se snažím pomáhat příběh filmu vyprávět hudebními prostředky, vytvářet jakési citové spojky,“ říká Beck. „Musel jsem si dávat velký pozor, protože jsem tu kombinoval spoustu různých stylů hudby a výsledek musel působit kompaktně.“

Stejně jako McKenzie zdůrazňuje i Beck význam hudby v mupetí historii. „Rainbow Connection je v podstatě synonymem Mupetů už od prvního filmu v roce 1979,“ prohlašuje skladatel. „Ale je tu i bohatá tradice orchestrální hudby - pro filmy s Mupety skládali hudbu Hans Zimmer nebo Michael Giacchino. Součástí tradice je to, že hudba bere mupetí postavy vážně, zachází s nimi jako s opravdovými lidmi se skutečnými emocemi a problémy.“

Beck využil k vyjádření emocí sílu kompletního symfonického orchestru. „Abych všemu dodal více charakteru, vyzdvihl jsem určité sólové nástroje, které obvykle nebývají příliš využité - tubu, cimbál, tympány či basklarinet, mimo jiné. Současně jsem našel místa, kde bylo možné využít jiných nástrojů, které nejsou součástí orchestru - Kermit nakonec hraje na banjo - abych hudbě dodal více osobitosti a vše bylo stylu Mupetů blíže.“

McKenzie složil úvodní a závěrečnou píseň filmu Life's a Happy Song, kterou zpívají Jason Segel, Walter a Amy Adams. „Napsal jsem ji na Novém Zélandu, když jsem měl opravdu dobrou náladu,“ říká McKenzie. „Sedl jsem si ke klavíru a vznikla velice rychle. Je to jednoduchá skladba a Jamesovi Bobinovi se opravdu líbila. Pak mě požádal, abych ji přetvořil do podoby obřího hudebního vystoupení, při kterém zpívá a tančí celé město. To mi zabralo zbytek roku. Jedním z nejlepších zážitků bylo sledovat nahrávání téhle skladby symfonickým orchestrem. Jen o několik měsíců dříve jsem seděl doma a brnkal ji na klavír a najednou tu mou skladbu hrál orchestr. To byl magický okamžik.“

„Life's a Happy Song začíná tím, že si Gary s Walterem čistí zuby,“ popisuje producent David Hoberman. „Poté vycházejí z domu a procházejí se po Maloměstě, zatímco se k nim přidávají další lidé, kteří s nimi tančí a zpívají - řezník, pekař, mlékař, květinář - zapojí se všichni. Je to jedno z těch muzikálových čísel, které odkazuje na klasické filmové muzikály z padesátých let.“

Pro úvodní scénu bylo zapotřebí šedesáti tanečníků a své umění zde uplatnil zkušený choreograf Michael Rooney, syn hollywoodské filmové legendy Mickeyho Rooneyho (který se ve filmu objevuje v epizodní roli). „Michael vytvořil choreografii všech tanečních čísel,“ popisuje Hoberman. „Má úžasnou energii. Je opravdu velice kreativní a velmi svěží.“

Rooney říká, že choreografie byla v nemalé míře komplikovaná, protože Mupeti jsou obvykle zabíráni jen od pasu nahoru. „Veškerá moje choreografie pro ně - pro slečnu Piggy, Kermita, Waltera a ostatní - musela zdůrazňovat pohyby rukou nad úrovní pasu, protože práce nohou by v záběru stejně nebyla vidět.“

McKenzie také napsal píseň s názvem Man or Muppet (Člověk nebo Mupet). „Jedná se o baladu, která se zabývá krizí identity,“ vysvětluje. „Všichni jsme to zažili.“ McKenzie také prohlašuje, že tato píseň měla vysoké pěvecké nároky na Jasona Segela i Waltera. „Naštěstí odvedli skvělou práci,“ říká McKenzie, který napsal také skladbu Let's Talk About Me pro Chrise Coopera. „Ukazuje se, že to za mikrofonem umí pěkně rozjet,“ podotýká na adresu tohoto herce.

<>Obrázek nenalezen<> Amy Adams a slečna Piggy se nenechaly zahanbit a spojily své síly v duetu Me Party. „Bylo třeba, aby ta skladba byla smutná, ale současně svižná, takže jsem vymyslel tuhle skladbu pro osamělé. Napsal jsem ji v kavárně, pil jsem u toho ledový čaj a servírka se po mně dívala hodně divně, když jsem si zkoušel imitovat slečnu Piggy. Amy Adams odvedla skvělou práci coby skutečná disco diva. Slečna Peggy podle očekávání dělala problémy. Myslím, že řešila nějaké osobní komplikace.“

Ve filmu se objevuje také původní skladba Pictures In My Head, kterou zpívají žabák Kermit, Fozzie, Gonzo, Švédský kuchař, Dr. Teeth a kapela Elektrická bouře a kterou napsali Jeannie Lurie, Aris Archontis a Chen Neeman. Andrew Bird pak napsal text i hudbu k písni The Whistling Caruso, kterou ve filmu zpívá nováček Walter.

Jakkoliv jsou nové písně velice zdařilé, žádný mupetí film se neobejde bez některých klasických skladeb. Ve snímku Mupeti se tak objevuje skladba Rainbow Connection, kterou složili Paul Williams a Kenny Asher a zpívá ji žabák Kermit a Mupeti, a samozřejmě také legendární Mah Na Mah Na. A stejně tak se mupetí film neobejde ani bez předělávek klasických rockových a soudobých skladeb. Mupetí kvartet se tak popasuje s klasikou skupiny Nirvana Smells Like Teen Spirit, zatímco Camilla zazpívá hit Cee Lo Greena Forget You.

„Mupeti zní velice specificky,“ míní McKenzie, „a to je na nich skvělé. Byla pro mě velká čest se na tomhle filmu podílet a bral jsem svou práci velice vážně, dokonce i když jsem nahrával muže, který předstírá, že je tučňák.“

Life's a Happy Song se vrací v samotném finále filmu, které si na dva večery vyžádalo uzavření Hollywood Boulevardu. „Měli jsme tu 80 tanečníků a 300 statistů,“ popisuje Rooney. „Bylo to ohromné, úžasné a fantastické. Myslím, že diváci budou opravdu uneseni, až to uvidí.“ Kermit s ním souhlasí. „Zbožňuji finále,“ říká. „Jsou v něm naprosto všichni - Jason, Amy, Walter a všichni Mupeti. Nechci prozrazovat konec, ale myslím, že je velice pozitivní.“

Když se hvězdy jako Kermit a slečna Piggy a ostatní Mupeti rozhodli k velkému nadšení fanoušků vrátit na filmová plátna, bylo tvůrcům filmu jasné, že lesk a sláva Hollywoodu budou pro jejich návrat dokonalými kulisami. Film Mupeti se natáčel v exteriérech v Los Angeles a okolí a také u některých legendárních hollywoodských míst, například u Chinese Theater, Canter's Deli, Greystone Mansion či Pink's Hotdogs.

Stvořit mupetí svět není snadné. Zeptejte se na to výtvarníka Stevea Saklada. „Zjistili jsme, že Mupetům svědčí jisté prostředí a jiné jim zase vyloženě škodí.“ Saklad se intenzivně zajímal o původní kulisy a rekvizity ze seriálu The Muppet Show. „Dospěli jsme k vizuální stylizaci, která působila dobově, i když se pohybujeme v současnosti,“ říká. „V každé scéně na nás dýchne historie.“

A pokud jde o tvorbu pozadí pro Mupety, říká výtvarník filmu, že klíčem je barva. „Máme zelené a modré a růžové a oranžové hrdiny, takže jsme mohli používat sytou červenou, zlatou či levandulovou.“

Film začíná u Garyho a Waltera doma v Maloměstě. Podle Saklada jejich dům působí jistým retro stylem, ale nebylo v něm uplatněno nic, co by specifikovalo konkrétní historické období, aby vše působilo dojmem, že se film může odehrávat naprosto kdykoliv. Protože se příběh točí kolem cesty do Los Angeles, Saklad Garyho a Walterův domov vyzdobil cestovatelskými motivy. V ložnici je tapeta s letadly, v koupelně s loděmi, a po všech místnostech se nacházejí různě rozmístěné modely letadel, vlaků a lodí. Na zdech je také k vidění několik obrázků, které se datují až do jejich dětství.

Saklad Maloměsto stylizoval do podoby měst padesátých let. Klasický Americana styl se promítá i do pomůcek, které má na stole Mary. „Když Mary ve škole poprvé potkáváme, má na stole 18 jablek - každé od jednoho žáka.“

Syrovější prostředí Hollywoodu je Maloměstu na hony vzdálené, ale Saklad objevil dokonalou lokaci pro Mupetí studia. „Natáčeli jsme přímo v sídle společnosti Jima Hensona na místech, kde natáčel Charlie Chaplin, takže se jedná o místo s ohromující tradicí.“

Příběh si žádal, aby Mupetí studia byla zanedbaná a neudržovaná, takže výtvarníci do návrhů zapracovali rez, pavučiny a spoustu opotřebení. Cedule u vchodu směruje návštěvníky k jednotlivým turistickým atrakcím a nápisy jako „Zavřeno po dobu oprav“ či „Mimo provoz“ informují o žalostném stavu, ve kterém se nacházejí.

Podle Saklada nám Kermitova kancelář nabízí pohled na dny jeho největší slávy. „Inspirací byla kancelář Briana Hensona,“ říká Saklad. „Současně jsme do ní zakomponovali architektonické prvky z doby Charlieho Chaplina.“

Sakladův tým na zdi rozvěsil banja s kermitovskými motivy a další upomínkové předměty. Ve výklenku s pracovním stolem se nacházejí také vstupní dveře, inspirované těmi, které měl ve své kanceláři sám Jim Henson.

obrazek
Exteriéry Kermitova sídla se točily na soukromém pozemku v Encinu, zatímco scény z interiérů se natáčely ve slavné Greystone Mansion. Greystone, která nyní slouží v Beverly Hills jako park, byla kdysi sídlem rodiny Dohenyových, která shodou okolností velmi zbohatla obchodováním s ropou.

Pařížská kancelář slečny Piggy se natáčela v Pink Palace v Bel Air. Sakladův tým zde využil mnoha pestrých závěsů a také zdobený nábytek. Jedním z nejtěžších a nejdůležitějších úkolů při návrhu kulis bylo znovuvytvoření Mupetího divadla. Saklad studoval podklady z Muppet Show a také slavná divadla na Broadwayi. Pro stavbu Mupetího divadla byly využity kulisy filmu Fantóm opery z roku 1920, které se nacházejí na pozemcích společnosti Universal. Kulisy jsou nyní považovány za státem chráněnou památku, takže Saklad se svým týmem musel nejprve získat povolení k tomu, aby z nich mohl Mupetí divadlo dočasně stvořit.

Velké finále filmu se natáčelo na Hollywood Boulevardu hned před slavným El Capitan Theatre. Shodou okolností byla část této scény natáčena pod plakátem s usmívajícím se Jimem Hensonem, který shlíží na ulici pod sebou. „Mám dojem, že každý z nás má v sobě kousek Jima, takže společně dokážeme zajistit, aby duch Mupetů zůstal zachován.“

Co se týče kostýmů, měla kostymérka Rahel Afiley spoustu práce. „Největším problémem jsou proporce mupetího těla,“ říká Aifley. „I pokud navrhnete něco, co vypadá dobře na člověku, neznamená to, že to bude vypadat dobře i na Mupetovi. Musíte myslet na to, kolik podrobností na kostýmu je, protože pokud jich tam umístíte příliš, pak na sebe budou strhávat pozornost. Pokud jich je příliš málo nebo se ocitnou pod úrovní pasu, pak si jich nikdo nevšimne, protože Mupeti jsou zabíráni pouze od pasu nahoru.“

Podle Afiley jsou pro návrh mupetích kostýmů klíčové látky. Lehké látky usnadňují manipulaci s Mupety. Kostymérka také zvažovala to, jak bude látka splývat na mupetí plyšové „pokožce“. A ačkoliv bylo rozhodně třeba brát ohledy na cenu, na prvním místě vždy stály požadavky pro danou scénu. „Nedělali jsme stran kvality látky kompromisy,“ říká. „Slečna Piggy má sako z kašmíru, jehož metr přijde na 300 dolarů.“

V souladu se svou postavou měla slečna Piggy nejrozsáhlejší šatník plný kostýmů, které potřebovala. „James Bobin a já si na trendy moc nepotrpíme,“ prozrazuje Afiley. „Oba máme rádi klasický styl a bylo pro nás opravdu důležité, abychom Piggy představili tak, jak se objevovala v prvních dílech Muppet Show.“

„Pokud sledujete staré filmy,“ pokračuje Afiley, „zjistíte, že kostým, který na sobě má třeba Audrey Hepburn, by snadno uspěl i dnes někde na červeném koberci. To byl pro kostýmy slečny Piggy můj velký zdroj inspirace.“

Na pomoc s oblékáním takové fintilky jako slečna Piggy si Afiley povolala návrháře jako Christian Louboutin, který navrhl oflitrované boty s vysokými podpatky i s klasickými rudými podrážkami. „Poslali jsme mu návrh potenciálního kostýmu, ke kterému by boty měly patřit, a on nám na základě toho navrhl zákaznický pár,“ popisuje Afiley.

Zac Posen pro změnu mupetí divě navrhl značkové šaty. „Měla jsem pocit, že by se mělo jednat o šaty, inspirované klasikou,“ prozrazuje Afiley. Výsledek? Pozoruhodné levandulové šaty, které se objevují ve finále filmu.

Slečna Piggy nebyla jediným Mupetem, který na sebe upoutal pozornost módního světa. Kermit nosil luxusní oblečení Brooks Brothers, společnosti, která se už na filmu tak jako tak podílela - byla dodavatelem většiny oděvů Chrise Coopera a také smokinků pro ostatní herce. Model od Brooks Brothers má Kermit na sobě ve scéně, kdy se s Piggy procházejí pařížskými ulicemi.

Walter byl pro kostymérku zábavným oříškem. Prvním úkolem bylo nejnovějšího Mupeta představit a Bobin byl přesvědčen o tom, že k tomu bude ideální šedomodrý oblek. „Walter je spořádaný muž a James se domníval, že šedomodrý oblek jeho osobnost ideálně vystihuje,“ říká Afiley. Jeho bratr Gary měl na sobě podobný oblek v jedné z úvodních scén na cestách, což pomáhalo podtrhnout skutečnost, jak silné je jejich vzájemné pouto.

Afiley měla naprosto jasnou představu o tom, jak by měly vypadat kostýmy Amy Adams a Jasona Segela: měly by být nadčasové a klasické. Protože je Segel velice vysoký, bylo pro něj těžké najít skutečně historický oděv, které bývaly spíše menší. „Doslova jsme pročesali všechny second handy ve snaze najít mu oblečení,“ vzpomíná Afiley. Jak Gary ve filmu prochází jistým vývojem, mění se i jeho oblečení. „Svým způsobem roste a vyvíjí se,“ vysvětluje

kostymérka. „Mění se v mnohem dospělejšího člověka a my se tu proměnu snažili kostýmem zdůraznit.“ Děvče z malého města, Mary, mělo mít podle Afiley spíše obyčejný šatník. „Během úvodu jsem toužila po tom, aby Amy vyčnívala, a protože se jednalo o velice veselou píseň, aby tomu její oděv odpovídal. Žlutá sukně byla jasnou volbou pro zdůraznění veselého světa, ze kterého pochází.“

Maryin šatník celkově odrážel její pozitivní přístup k životu. Jaký v tom ale byl háček? Afiley dávala kostýmy pro film dohromady na podzim. „Veškeré oblečení v obchodech bylo černé, hnědé a šedé,“ vysvětluje, „takže jsme se rozhodli sáhnout do historie. Navrhla jsem všechny její kostýmy v historickém duchu a pak jsme si sehnali staré látky.“ A stejně jako v případě Garyho se i na Maryiných šatech odráží její vývoj, jak zdůrazňuje Afiley, která herečku pro finální číslo filmu oblékla velice sofistikovaně.

O postavách

<>Obrázek nenalezen<> Gary

Je věrný svému bratrovi Walterovi - společně dělají úplně všechno. „Gary pochází z amerického městečka Maloměsto,“ popisuje ho Jason Segel, dlouholetý fanoušek Mupetů, který si tuto roli napsal přímo pro sebe. „Je velice naivní, milý a nevinný a velice miluje svou přítelkyni Mary. Je poněkud rozpolcený, protože se chce nadále věnovat svému bratrovi, ale současně dospěl do životní fáze, kdy chce být se svou přítelkyní. S bratrem žije odjakživa a v tom tkví jeho největší dilema.“

Vše se komplikuje poté, co se tato trojice rozhodne vyrazit na dovolenou. „Na počátku všeho stojím já a můj bratr Walter, jehož největším přáním na světě je setkat se s Mupety. Já mám v plánu jet s přítelkyní Mary na dovolenou do Los Angeles. Takže se společně vydáme do Los Angeles a v průběhu exkurze po Mupetích studiích zjistíme, že se plánuje jejich demolice a na místech, kde se nacházejí, se bude těžit ropa. Musíme proto najít Kermita, dát Mupety znovu dohromady - ti se kvůli tvůrčím neshodám vydali každý vlastní cestou - a uspořádat představení, které vydělá dost peněz na záchranu celého studia.“

Gary se do tohoto úkolu vrhne po hlavě a znovu tak odsune svůj vztah s Mary do pozadí. Dokáže někdy dospět a oddat se skutečné lásce?

Walter

Walter, ke kterému neodmyslitelně patří i tričko a hodinky s Kermitem, je oddaným fanouškem Mupetů. Celý život prožil v americkém městečku Maloměsto, sní o tom, že se se svými hrdiny jednoho dne setká, a je přesvědčený, že - možná - mezi ně tak nějak patří. Takže když jeho bratr Gary se svou přítelkyní Mary plánují výlet do Los Angeles, připojí se k nim Walter v naději, že se mu konečně podaří svůj sen realizovat.

Walter v této roli na plátnech film debutuje a zdá se, že je pro něj zcela dokonalá. „Představuji Waltera, největšího fanouška Mupetů na světě,“ prohlašuje hvězda, „což je skutečně zajímavá náhoda, protože jsem shodou okolností největší fanoušek Mupetů na světě a jmenuji se Walter. Jsem pro tuhle roli vlastně jako stvořený.“

Walter se ocitne v nesprávnou chvíli na nesprávném místě - nebo naopak ve správnou chvíli? - když náhodou zaslechne plány ropného magnáta Texe Richmana na demolici Mupetích studií. S pomocí Garyho a Mary Walter vymyslí plán, který má dát Mupety znovu dohromady a studio zachránit. A jeho čisté nadšení pro vše, co s Mupety souvisí, možná dokáže zachránit více než jen studio samotné.

<>Obrázek nenalezen<> Mary

Je učitelkou dílen v americkém městečku Maloměsto a je všemi oblíbená - tedy pokud tak lze soudit podle množství jablek, která jí žáci zanechávají na stole. Je to Garyho dlouholetá přítelkyně, která má ale až příliš často pocit, že je ve společnosti Garyho a jeho bratra Waltera tak nějak nadbytečná.

Mary je stejně jako Gary a Walter milá a nevinná, ale začíná jí unavovat skutečnost, že se o svého přítele musí s Walterem dělit. Nedokáže se ubránit představám o tom, že ji během společné dovolené v Los Angeles Gary požádá o ruku, ale její plány jsou významným způsobem narušeny poté, co se tato trojice dozví o plánovaném konci Mupetích studií a pustí se do zcela nesvatebních akcí.

Do role byla obsazena Amy Adams - způsobem, kterému podle této herečky nešlo odolat. „Jason a Kermit mě písemně požádali, abych se podílela na filmu Mupeti společnosti Disney - poprosili mě, zda bych si mohla přečíst scénář a zvážila roli Mary. Kermit v mém rozhodování sehrál významnou roli. Nerada se Jasonovi zmiňuji o své slabosti pro Kermita, protože je na to trochu citlivý, ale je to tak.“

Žabák Kermit

Žabák Kermit si ve filmu Mupeti společnosti Disney už pár let užívá klidného a osamělého života. Od posledního společného vystoupení Mupetů uběhlo několik let a Kermit si neuvědomuje, jak moc mu jeho přátelé chybí až do chvíle, než ho objeví Walter, Gary a Mary z Maloměsta a přesvědčí ho, aby dal znovu všechny Mupety dohromady a společnými silami se pokusili zachránit Mupetí studia.

Do role, kterou se proslavil v šesti předchozích mupetích filmech, v seriálu The Muppet Show a v bezpočtu televizních speciálů a internetových klipů, se vrací Žabák Kermit. „Zahrál jsem si různé role, například Boba Crachitta ve filmu Muppets: Vánoční koleda a kapitána Smolletta ve filmu Tajemný ostrov pokladů,“ vzpomíná Kermit, „ale myslím, že sám sebe hraji úplně nejraději.“

Role v tomto filmu se poněkud odlišuje od ostatních rolí tohoto žabáka, který se proslavil svou vstřícností a slavnými písněmi jako The Rainbow Connection. „Film je plný komediálních scén, hudby a dobrodružství - jako všechny mupetí filmy,“ říká Kermit. „Ale hraji tu poměrně dramatickou roli. Uvidíte mě takového, jakého jste mě možná ještě neviděli - a nemyslím tím jen záběr z jiného úhlu. Po herecké stránce se opravdu snažím, abych sám sebe ztvárnil přesvědčivě. Jedním z nejlepších zážitků bylo zpívání zbrusu nové původní písně Pictures in my Head. Procházím se po chodbách rozsáhlého domu, dívám se na obrázky mých mupetích přátel a stýská se mi po nich. Bylo to velice dojemné... A myslím, že přesvědčím o opaku kritiky, kteří prohlašovali, že 'ten žabák neumí ukázat žádné emoce'.“

Kermit, který je vždy srdcem mupetí skupiny, má v tomto filmu náročný úkol: postavit se Texovi Richmanovi - muži, který se přestal smát - aby tak zachránil Mupetí studio.

<>Obrázek nenalezen<> Tex Richman?

Je bohatý ropný magnát, který vymyslel zákeřný plán, jak zničit Mupetí studia, pravděpodobně proto, aby zde těžil ropu, která se pod nimi podle jeho slov nachází.

Podle Chrise Coopera, který tohoto padoucha představuje, je ale pravda taková, že Tex má s Mupety osobní nevyřízené účty. „Viní Mupety za příšernou věc, která se mu stala na oslavě jeho desátých narozenin,“ popisuje Cooper. „Nedokáže se smát a přísahal, že Mupety zničí.“

Neschopnost Texe Richmana smát se ale neznamená, že by se nemohl účastnit rozličného mupetího šaškování. Možná je totiž tenhle ropný magnát nemilosrdný a nevypočitatelný, ale má v zásobě pár překvapení, která jsou spíše legrační než ďábelská.

Slečna Piggy

Ve filmu Mupeti dává v rámci svého nového zaměstnání průchod svému přirozenosti a okázalému chování divy. Coby editorka článků o módě pro plnoštíhlé v pařížském Vogue sdílí svůj výjimečný módní vkus se čtenáři po celém světě... Přinejmenším do chvíle, než se objeví Kermit.

Žabák za ní samozřejmě přijede v rámci svého snažení o znovusjednocení Mupetů a záchranu Mupetích studií před Texem Richmanem. Slečna Piggy ale dokáže číst mezi řádky: pozná, když jí někdo vyznává lásku. A stejně - jak by jen mohla Kermiemu říci ne?

V roli Slečny Piggy se samozřejmě neobjevuje nikdo jiný než Slečna Piggy (Muppeti z vesmíru, televizní seriál The Muppet Show). „Jde o roli, pro kterou jsem se narodila,“ prohlašuje mezinárodní hvězda. „Moje maličkost tu představuje mocnou, sebevědomou, charismatickou, rozkošnou a ohromující hvězdu, která všechny zachrání a získá si srdce svého žabáka.“ Její fanoušci by se ostatně s ničím jiným ani nespokojili.

Medvěd Fozzie

Jeho posláním je bavit druhé. V průběhu delší tvůrčí pauzy, o které se dozvídáme ve filmu Mupeti, se proto tento komik rozhodl pokračovat ve vystupování a udržovat mupetí tradice - dokonce i když to znamenalo nutnost připojit se k revivalové skupině, která vystupuje v casinu v Renu pod názvem Moopeti. Imitace je tou nejupřímnější formou vyjádření úcty a Moopeti jsou možná skutečně upřímní, ale současně jsou také poněkud bizarní.

„Moopeti se pokoušejí znovu sehrát nejúspěšnější mupetí okamžiky,“ míní Medvěd Fozzie (The Great Muppet Caper, televizní seriál The Muppet Show), který se vrací v roli svého jmenovce, „nebo mi alespoň tvrdili, že právě o to se pokoušejí. Nebyl jsem si tím jistý.“

Bez ohledu na to, s kým se ocitá na jevišti, se Fozzie snaží všemi způsoby pobavit své publikum: gagy, různé hračky, prdící polštářky, banánové slupky, šlehačkové dorty a staré vtipy, na které diváci častěji reagují pozdvižením obočí než smíchem - zejména jeho dva stálí hosté a věční kritici Statler a Waldorf (aneb „ti dva staříci v lóži“). Pravda je ale taková, že tihle dva jsou dost možná jeho největšími fanoušky. Ačkoliv by to nikdy nepřiznali, je docela možné, že by byli šťastní, kdyby Fozzieho mohli znovu spatřit ve společnosti Mupetů - a dokonce by se možná byli ochotni i zasmát, pokud by to bylo v zájmu záchrany Mupetích studií.

Veronica

Je manažerka televizní stanice, kterou si Mupeti objednali, aby vysílala jejich charitativní maraton. Není snadné ji přemluvit a aby souhlasila, musí se celé akce zúčastnit nějaká opravdu velká hvězda.

Drsnou ženu, na kterou je třeba udělat dojem, si zahrála herečka Rashida Jones. „Představuji neústupnou televizní manažerku pod velkým stresem,“ popisuje Jones, „ale jsem jediný člověk, který je ochotný dát Mupetům šanci odvysílat jejich charitativní projekt. Rozhodně jim to ale nechci dát zadarmo, protože se bojím, že sama přijdu o práci, a také mám strach, že vysílání nebude mít úspěch - takže na Kermita hodně křičím.“

Nebude to jednoduché, ale snad se Kermitovi podaří okouzlit Veronicu svým šarmem jako každou jinou ženu, televizní manažerku a prasečí divu, se kterými se potká.

<>Obrázek nenalezen<> Velký Gonzo

Od posledního společného vystoupení Mupetů nezahálel. Ve filmu Mupeti společnosti Disney Kermit, Walter a ostatní zjišťují, že to, čemu se nyní Gonzo věnuje, je odpad - doslova. „Představuji úspěšného podnikatele v oboru instalatérství,“ vysvětluje neohrožený hrdina, jenž se vrací v roli, kterou svým pojetím proslavil. „V tomhle filmu uvidíme, jak by to vypadalo, kdybych se věnoval instalatérství - svému původně plánovanému povolání. Show business a instalatérství vlastně mají hodně společného - obzvlášť co se týče nouzových ucpávek a hadů.“

Přimět Gonza k návratu na jeviště stojí nemalou dávku přemlouvání - a navýšení zdravotního pojištění. Gonzo (Muppets dobývají Manhattan, televizní seriál The Muppet Show), pionýr slepých uliček, naštěstí nedokáže odolat pokušení divokých a bláznivých kaskadérských kousků, které předvádí, aby si získal věčný obdiv (o úžasu a tiché hrůze ani nemluvě) svého publika - a jedné velice výjimečné slepice jménem Camilla.

Gonzovo vystoupení, které zahrnuje kousky, při kterých sám sebe vystřelí z děla, balancuje klavír na nose nebo za doprovodu klasické hudby pojídá radiální pneumatiky, pravděpodobně vždycky skončí nějakou katastrofou - ale o to přece jde!

Zvíře

Klasický vyznavač rockového životního stylu, se konečně rozhodl něco dělat se svou specifickou vlastností a ocitá se na léčení s cílem dostat pod kontrolu výbuchy hněvu. Ve filmu Mupeti zjistíme, že místo bicích hraje na flétnu a pokouší se stát někým docela jiným. Jako by snad... Ale fanoušci šíleného bubenického žrouta ze skupiny Elektrická bouře se nemusejí obávat. Jakmile se znovu shledá s ostatními Mupety, vrátí se Zvíře velice záhy ke svému původnímu životu plnému touhy po rock'n'rollu, jídle a ženách (ne nutně v uvedeném pořadí). „Líbí,“ prohlašuje Zvíře (Tajemný ostrov pokladů, televizní seriál The Muppet Show). „Film super.“

Statler & Waldorf

Ve filmu Mupeti společnosti Disney se vracejí do své lóže a jsou jako obvykle velice naštvaní a nespokojení. Tihle dva staříci nešetří nadávkami - a současně vykonávají důležitou veřejně prospěšnou funkci. „Nechtěli jsme v tomhle filmu být,“ vysvětluje Statler, „ale měli jsme pocit, že se jedná o naši povinnost.“ Waldorf ho doplňuje: „Přesně tak, někdo musí ostatní diváky varovat před tím, co na ně čeká.“

Tentokrát se tato dvojice stává středem pozornosti poté, co se s padouchem Texem Richmanem podělí o specifické podrobnosti smlouvy, kterou Mupeti mají uzavřenou. Statler a Waldorf (The Muppet Movie, The Great Muppet Caper, televizní seriál The Muppet Show) si pochopitelně neuvědomují, že Tex má v plánu srovnat Mupetí studia se zemí a těžit na jejich místě ropu, což by znamenalo konec jejich lóže - a také jejich pokřikování.

Jedno je jisté. Statler a Waldorf jsou přesvědčeni, že tenhle film by měl vidět každý. „Museli jsme ho přečkat až do konce,“ prozrazuje Statler. „To nejmenší, co by pro nás diváci mohli udělat, by bylo sdílet s námi naši bolest.“

Švédský kuchař

Má ve filmu Mupeti na svědomí několik poměrně hořlavých kuchařských kreací, zejména poté, co v opuštěných Mupetích studiích objeví dávno zapomenutou ledničku.

Švédský kuchař (seriál The Muppet Show) se cítí jako doma v kuchyni i na natáčení. Kamkoliv se vydá, je nucen vést nikdy nekončící válku s jídlem a ingrediencemi. Jde o válku, ve které málokdy, pokud vůbec někdy, vítězí. Jakmile se začalo chystat natáčení, nedalo příliš práce ho přesvědčit, aby se vrátil do Mupetích studií.

“Zikkledeffer gøøbee der smidleflingen,” svěřil se Kuchař. “Vooshkee høøksker mit gingen agloofe majuskee! Børk! Børk! Børk!” (Přibližný překlad: „Nestává se každý den, aby vám někdo nabídl roli kuchaře ze Švédska. A kromě toho jsem měl v troubě soufflé a před sebou volné odpoledne, takže proč ne? Børk! Børk! Børk!“)

obrazek
Doktor Bunsen Honeydew & Beaker

Stále pilně pracují v Mupetích laboratořích - kde jejich nejnovější vynález zmenší ubohého Beakera (The Muppet Show) do kapesní velikosti. Ten se ale tímto drobným nezdarem nenechá zviklat, dokáže se vrátit zpátky do své původní velikosti a má tak možnost v celé kráse zazářit na filmových plátnech v doprovodu svého mentora a nadřízeného, věhlasného doktora Bunsena Honeydewa (The Muppet Show).

„Na filmu se podílíme jako vědečtí konzultanti a ve filmu představujeme vědecké konzultanty,“ popisuje Honeydew. „No řekněte, není to ohromně meta?“

„Míp míp míp,“ dodává k tomu Beaker, který byl - mimo vědecký přínos - osloven také k tomu, aby jako člen mupetího vokálního kvarteta zazpíval skladbu „Smells Like Teen Spirit“ skupiny Nirvana.

Orel Sam

Vstupuje do filmu Mupeti společnosti Disney se svým vlasteneckým despektem a obdivuhodným odhodláním dodat vážnosti jak úvodnímu hudebnímu vystoupení televizního maratonu, tak i vystoupení vokálního kvarteta.

Orel Sam (The Muppet Show), který se na mupetí údajně zábavné počínání vždy díval poměrně nevraživě, vysvětluje důvody, které ho vedly k tomu, aby se na tomto snímku podílel: „Představuji amerického orla, který je symbolem všeho dobrého a slušného, čímž ostře kontrastuje s ostatními podivíny, které ve filmu uvidíte.“

Pes Rowlf

Dá se ve filmu Mupeti snadno najít. Kermit a spol. objeví psího pianistu v pohodlné houpací síti a přesvědčí ho, aby se s nimi znovu vrátil na jeviště. A jak se ukazuje, Rowlfův (The Muppet Movie, seriál The Muppet Show) jedinečný psí hudební cit je pro mupetí vokální kvartet přesně tím pravým.

„Dalo by se říct, že tu vidíte Rowlfa naprosto nespoutaného,“ míní Rowlf, který je členem Mupetů už od jejich počátků. „V tomhle filmu dělám to, co mi jde nejlépe - hraji na klavír, zpívám, vyprávím vtipy a vodím se na dlouhé procházky po okolí.“

Scooter

Bere nebezpečí, které Mupetím studiům ve filmu Mupeti hrozí, velice vážně. „Jsem v Mupetím divadle režisérem,“ vysvětluje Scooter. „Snažím se Kermitovi pomoci se záchranou studia, protože bez divadla a jeviště toho divadelní režisér moc na práci nemá.“

Scooter (The Muppet Show) si v tomto filmu vyzkouší také novou úlohu moderátora poté, co ho Kermit v nouzi požádá, aby za něj na jevišti zaskočil. Bohužel, standardní rada, kterou Scooter obdrží proti trémě - představte si, že je publikum nahé - v jeho případě tak docela nefunguje.

Doktor Teeth a kapela Elektrická bouře (Doktor Teeth, Floyd Pepper, Janice, Zoot a Zvíře)

Za libých zvuků funky to pořádně rozjíždějí, až se domy třesou v základech a dochází k menšímu i většímu poškození jejich statiky. A ačkoliv se Zvíře zařekl, že nechá bubnování a bude se chovat poklidněji, Dr. Teeth, Floyd, Janice a Zoot mají na věc poněkud jiný názor - a výsledkem toho všeho je fantastická verze Rainbow Connection, která dokonale šlape.

Dr. Teeth film Mupeti vřele doporučuje. „Pokud byste měli zajít jen na jediný film,“ míní, „pak se jednovýhradně a bezznačně jedná o tenhle! A jestli letos chcete jít na dva filmy, tak jděte na tenhle dvakrát. Potřebujeme vatu, jasný?“

Janice přitaká. „Pomůže vám jakože se spojit s vaším vnitřním hudebnicismem, a to fakt.“ Saxofonista Zoot k tomu dodává: „Hm?“ Floyd Pepper naháněl Zvíře a nemohl celou věc komentovat.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Středa 13. 11. 2019 Svátek má Tibor
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz