fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

61% 1313 hlasů
6.1 10 1313
dobrodružný / komedie / pro děti / rodinný / fantasy / pohádka, Německo/USA, , 84 min.
Stuart Little
DVD v trafice 20.6.2011 u tiskoviny Bontonfilm za 499 Kč.
Blu-Ray od 20.6.2011 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ukázka
02:26



Rodina Littleových se trochu rozrostla.
Je chytrý, energický, vždycky ví "jak na to" - a je to myšák. Littleovi se jednoho dne vydali do sirotčince vybrat malému Georgeovi brášku, místo klučíka ale přes upřímně míněnou radu, aby raději provedli "adopci v rámci svého živočišného druhu", adoptovali myš. Malého myšího chlapíka s velkým srdcem, teniskami a kompletním šatníkem, který se v předimenzovaném světě snaží nalézt místo, jemuž se říká domov. V tom je mu překážkou nejen jeho nejasný původ, ale také kocour Snížek, který se jen těžko vyrovnává s faktem, že by byl domácím mazlíčkem myši, byť oblečené a mluvící lidskou řečí.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu pohodová komedie u které se dá zapomenout na všední starosti :thumbsup:
Všechny komentáře k filmu 11+ Napiš komentář k filmu a získej DVD ZDARMA

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film
V TV televize čt. 1.5. Markíza 07.25

Nastavení upozornění




Popis filmu Myšák Stuart Little

obrazek
Dneska mají Littleovi velký den. Jen pošlou svého malého synka George do školy a pak vzhůru do sirotčince, kde se chtějí poohlédnout po nové adoptivní ratolesti. Chvilku se rozhlížejí mezi zdejšími dětmi a pak objeví Stuarta. Je dobře vychovaný, roztomilý, čistotný, poslušný... prostě ideální. Je rozhodnuto, i když ředitelka sirotčince Littleovy varuje: "Většinou to nefunguje, když někdo adoptuje dítě z jiného druhu." Stuart je totiž myšák. Mluvící a chodící po dvou, ale myšák. Ale jinak je úplně normální.
A co dál? Noví rodiče Stuarta zbožňují, malý George si na něj zvolna zvyká a zdá se, že jediným problémem je domácí kocour Snížek, který poněkud nemůže rozdýchat myšlenku, že by jeho pánem měl být myšák. Tudíž kontaktuje partu pouličních "mafiánských" koček, které vymyslí ďábelský plán. Přemluví dvě jiné myši, aby se vydávaly za Stuartovy dávno ztracené rodiče a odvezly ho s sebou jakoby "domů", kde by mohl být nenápadně zlikvidován. Jak vidíte, některé kočky mohou být pěkní parchanti...

František Fuka



Zdroj popisu

Recenzi poskytl měsíčník Cinema

O natáčení

obrazek
Při procházce New Yorkem narazí manželé Littleovi na chytrou, ale opuštěnou myš. Rozhodnou se ji adoptovat a zvířátko dostane jméno Stuart... Tento zvláštní nápad se před více než padesáti lety zrodil v hlavě oblíbeného amerického spisovatele E.B. Whitea, držitele Pulitzerovy ceny. Producent filmu Douglas Wick vypráví: "Stuart se zrodil ve vlaku. White se zrovna vracel na Manhattan, kde žil. Spal v lůžkovém voze, když ho najednou vzbudila myš, která šmejdila u jeho hlavy." Na základě tohoto zážitku napsal White klasickou knihu, která je víc než příběhem pro děti. Jejímu kouzlu propadly celé generace a svou mimořádnou oblibu si v Americe drží dodnes.
Film Stuart Little přináší další pokrok na poli počítačem stvořených postav. Myš Stuart je totiž kompletně digitální. "Prostě jsme nemohli najít myš, která by nosila šaty, chodila po zadních a k tomu ještě uměla hrát," vysvětluje výkonný producent Jason Clark. Stvoření takhle živé trojrozměrné bytosti, která by se naprosto realisticky pohybovala v našem světě, by podle Clarka bylo před pěti lety nemožné. Náročný úkol dostala na starost společnost Sony Pictures Imageworks, nad prací jejích odborníků dohlížela legenda vizuálních efektů John Dykstra. Ten před více než dvaceti lety pomáhal Georgovi Lucasovi přivést na svět jeho fenomenální Hvězdné války. "Stuart musel být absolutně věrohodný," říká Jerome Chen, který Dykstrovi asistoval. "Tak věrohodný, že si divák vůbec nepřipustí, že je výsledkem vizuálních efektů."
Práce na Stuartovi začaly už v polovině roku 1997. "Nejprve prostudujete živé myši," popisuje proces režisér Minkoff, "a pak navrhnete něco, co myší fyziognomii lehce zkarikuje. Na druhé straně se to nesmí přehnat, aby se to myši ještě podobalo." Když byla Stuartova podoba na světě, začali režisér a animátor Henry Anderson modelovat jeho herecký projev. Nejprve studovali pohyby mima Billa Irwina a na základě nich vytvořil Andersonův tým bohatou sestavu nejrůznějších Stuartových pohybů a emocí.

obrazek
To ale nebylo zdaleka všechno. V další fázi si trikoví odborníci vyhráli se Stuartovými chlupy, garderóbou a nejrůznějšími detaily. Odpovídající technologie přitom byla teprve v plenkách a filmaři si museli potřebné postupy a nástroje vymýšlet sami. Na počítači bylo vygenerováno více než milión vlasů čili chlupů na Stuartově hlavě - kus po kousku, od kořene až ke špičce. Kvůli jeho oblečkům museli trikoví odborníci dokonce navštěvovat kursy šití a studovat vlastnosti látky. Ono nestačilo, že digitální oblečení Stuartovi dokonale padlo - při jeho pohybu se také muselo věrohodně ohýbat a krčit. Dalším oříškem bylo správné nasvícení - jeho chlupy musely odrážet světlo stejně jako ty skutečné. Odborníci studovali způsob, jakým se nasvěcují filmové hvězdy, aby Stuart vypadal jako na fotografii. Pečlivost trikových tvůrců neznala mezí - aby byl dokonalý i odlesk ve Stuartově očích, nad plac zavěsili stříbrnou kouli a na ní zkoumali nejvhodnější nastavení světel.
Z počítače pak trikaři hotového Stuarta přemístili do scén se živými herci. Což bylo často velmi komplikované, protože Stuart se na plátně setkává nejen s lidmi, ale také s bandou nepřátelských koček. Ty byly na rozdíl od něj živé a trénované týmem cvičitelů. Ke ztvárnění osmi kočičích rolí vybrali filmaři 23 exemplářů nejrůznějších ras. Jejich trenéři měli při natáčení plné ruce práce. Cvičení koček je totiž velice náročné. A i když se nakonec povede, ve společnosti jiných koček se začnou chovat naprosto nevyzpytatelně. Na place se proto ukrývalo osm trenérů, kteří své svěřenkyně během natáčení patřičně usměrňovali.
Vedle digitálního Stuarta a cvičených koček se na place našel i nějaký ten herec. Pana a paní Littleovou ztělesnili známá americká herečka a držitelka Oscara Geena Davisová a oblíbený britský komik Hugh Laurie. Myška Stuart mluví hlasem Michaela J. Foxe, který je doživotně spjatý s Martym McFlyem ze tří Návratů do budoucnosti. Littleovic kočku, která Stuarta nesnáší, namluvil komik Nathan Lane. Herci se museli vyrovnat s tím, že hlavní housle hraje malinká myš - navíc ještě digitální. Tak například Hugh Laurie si dialogy se Stuartem nacvičoval tak, že mluvil ke své dlani. On i další brali svůj úkol s nadhledem. Jaké to bylo hrát se Stuartem? "Narážky na svou výšku nesl první týden moc těžce," říká Laurie. "Taky nám dal najevo, že nestrpí žádné vtipy o sýru. Což byla škoda, protože jsme znali několik opravdu pěkných vtipů se sýrem. Bohužel jsem si je museli nechat pro sebe." Herečka Geena Davisová se přiznala, že se Stuartem nehrála poprvé. "Měl maličkou roli ve filmu Velké vítězství," říká Davisová. "Tu scénu ale bohužel vystřihli."

O hercích

Geena Davisová
je držitelkou Oscara za vedlejší roli svérázné cvičitelky psů Muriel Pritchettové ve filmu Lawrence Kasdana Náhodný turista. Za jednu z titulních rolí v road-movie Ridleyho Scotta Thelma a Louise byla nominována na Oscara a Zlatý glóbus. Další ceněné role vytvořila ve filmech Bez řeči a Velké vítězství.
Rodačka ze státu Massachusetts studovala herectví na New England College a Boston University. Po studiích zkusila štěstí v New Yorku a z prodavačky a číšníce to dotáhla až na fotomodelku. V módním katalogu si jí všiml režisér Sydney Pollack a obsadil ji do vedlejší role své veleúspěšné komedie Tootsie s Dustinem Hoffmanem v hlavní roli. Z dalších jejích filmů stojí za zmínku Moucha Davida Cronenberga, Beetlejuice Tima Burtona, či z poslední doby Dlouhý polibek na dobrou noc jejího tehdejšího manžela Rennyho Harlina.

Hugh Laurie
začínal na počátku 80. let ve slavném komediálním souboru Cambridge Footlights, po boku dalších začínajících britských herců Emmy Thompsonové a Stephena Frye. V dalších letech se Laurie věnoval kariéře televizního komika. Naši diváci ho určitě znají z kultovního televizního seriálu s Rowanem Atkinsonem (alias Mr. Beanem) "Černá zmije". Se Stephenem Fryem vytvořil veleúspěšný seriál "A Bit of Fry and Laurie", který si získal své obdivovatele po celém světě.
Laurie se věnuje i filmovým projektům (jmenujme snímky Peter's Friends, Rozum a cit, 101 dalmatinů či Madam Bette), v Británii natáčí reklamní spoty a navíc je interpretem mnoha písní. Jeho literární prvotina, román "The Gun Seller", uspěla u kritiků v Británii i ve Spojených státech a společnost United Artists chystá její zfilmování.
Jonathan Lipnicki (George)
Devítiletý Jonathan na plátně debutoval před čtyřmi lety a za roli v úspěšném dramatu s Tomem Cruisem Jerry Maguire získal cenu National Broadcast Film Critics Association za "nejlepší dětský herecký výkon roku 1996". Lipnicky vedle toho vystupoval v televizních seriálech "Jeff Foxworthy Show" a "Meego". Se svými rodiči a starší sestrou žije v Los Angeles, kde se mimo jiné věnuje bojovým uměním - Lipnicki je držitelem žlutého pásu v brazilském jiu-jitsu.

Tvůrci

Rob Minkoff (režisér)
Minkoff se ke svému celovečernímu hranému debutu dostal přes disneyovky. Vystudoval Disneyho školu CalArts a po jejím absolvování nastoupil u společnosti jako animátor. U filmů Malá mořská víla a Kráska a zvíře asistoval při designu postaviček a rozpracování příběhu. Jako režisér získával zkušenosti u kreslených grotesek s králíkem Rogerem. Společně s Rogerem Allersem pak Minkoff režíroval Disneyho animovaný trhák Lví král. Pro zábavní park společnosti MGM v Orlandu ještě natočil krátký film Mickey's Audition, který kreslené postavičky kombinoval se živými herci.

John Dykstra (hlavní supervize vizuálních efektů)
Trikový kouzelník John Dykstra je držitelem Oscara v kategorii zvláštních efektů za Lucasovy Hvězdné války a dalšího Oscara za přínos na poli vizuálních efektů v podobě legendární Industrial Light and Magic (ILM). Byl to právě Dykstra, který před více než dvaceti lety ILM společně s Gary Kurtzem a Georgem Lucasem zakládal a podílel se na trikové revoluci Hvězdných válek. Dykstra tehdy využil své zkušenosti v oblasti fotografiických efektů, modelů a počítačem ovládaných kamer, které předtím vyvíjel pro univerzitu v Berkeley. Dal dohromady tým trikařů, sám navrhl a vyrobil všechny modely lodí a s pomocí své trikové metody nazvané motion-control (kdy se místo modelů pohybuje kamera ovládaná počítačem) je uvedl do pohybu.
Po Hvězdných válkách se Dykstra a jeho tým pod hlavičkou trikové dílny Apogee podepsali na tricích ve slavném televizním seriálu "Battlestar Galactica", při kterém byly použity první osobní počítače společnosti Apple. V dalších letech se Dykstra podílel na mnoha filmech (oscarová nominace za Star Trek), na projektech pro zábavní parky, videohrách a natáčel reklamní spoty. Pod jeho dohledem v Apogee vyvinuli metody motion-control a modrého pozadí. Naposledy Dykstra dohlížel na vizuální efekty u filmů Batman navždy a Batman a Robin.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Pondělí 21. 4. 2014 Svátek má Alexandra
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz