fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

70% 1224 hlasů
7 10 1224
film / komedie, dobrodružný, animovaný, pohádka, fantasy, hororový, USA, , 93 min.
ParaNorman
Kinopremiéra v ČR a SK 6.9.2012, DVD a Blu-Ray od 23.1.2013 Bontonfilm

Režie: ,
Herci: , , , , , více...
starNastavit upozornění

V TV televize pá. 26.10. Sky Movies Showcase HD 16.35
Sky Movies Showcase HD 16.35




Ukázka
02:27



Z plna hrdla vpřed!
Kdo zachrání malé ospalé městečko, když ho přepadne horda zombíků? Neohrožený hrdina se jmenuje Norman. Je mu jedenáct, ujíždí na hororech a rád si povídá s mrtvou babičkou. Norman má totiž jednu zvláštní schopnost, řekněme šestý smysl. Vidí duchy a umí se s nimi na lecčems dohodnout. To se v aktuální, velmi prekérní situaci může náramně hodit. Než se ale Norman postaví do čela místního odboje proti živým mrtvým, bude muset leccos skousnout, což se stává většině dětí s nálepkou podivína a mimořádnými schopnostmi. Rodiče ho nechápou, starší sestra jím pohrdá, spolužáci ho šikanují nebo ignorují (v lepším případě) a jediný, s kým vychází, je tlusťoch Neil, s nímž taky nikdo jiný nekamarádí. Ještě si rozumí s duchy většiny nebožtíků z okolí, ale ti se nedají počítat. Normanův život nabere zcela netušený směr, když mu podivínský strýc prozradí, že městečko co nevidět stihne pradávná kletba a že právě on ji může díky svým záhrobním komunikačním schopnostem zastavit. Než se Norman rozhodne, jestli se chce nebo nechce stát hrdinou, začnou mrtví vylézat z hrobů a děsit vše živé. V tu chvíli se v Normanově hlavě vylíhne nápad, jak je vrátit do stádia věčného odpočinku. Ví však, že sám to nezvládne. Jenže realizujte teoreticky dokonalý plán, když máte v partě vyděšeného tlusťocha, jeho staršího bratra, který má místo mozku svaly, sestru, jehož ho nepokrytě balí, a největšího sígra ze školy? A když vás kromě zombíků honí i policajti a spoluobčané, kteří právě přestali mít úctu k mrtvým?
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Je to příjemný a pohodový film na který se dá koukat.
Všechny komentáře k filmu 23+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Norman a duchové

obrazek
Když je malé město v obležení zombíků, je načase zavolat Normana. Norman bydlí v městečku Blithe Hollow, jehož obyvatelé profitují z historie města jakožto místa, kde před 300 lety pořádali hony na čarodějnice. Jedenáctiletý Norman Babcock tráví většinu svých dnů sledováním strašidelných filmů a studiem duchů. Ve skutečnosti je Norman obdařen schopnostmi vidět a mluvit s mrtvými, stejně jako jeho milovaná babička. Většinu dní tak tráví s ní. Méně častými společníky mu jsou frustrovaný otec, ztřeštěná matka a povrchní starší sestra Courtney. Ve škole Norman čelí šikaně ze strany Alvina, svěřuje se vnímavému Neilovi a snaží se nevnímat namyšlenou učitelku paní Henscherovou. Norman je nečekaně kontaktován podivným strýcem Prenderghastem, který ho uzemní odhalením, že několik set let stará čarodějnická kletba se brzy naplní. Pouze Norman bude moci zabránit naplnění kletby a úhoně všech obyvatel města. Jakmile se skupinka duchů pod vedením Soudce zvedne ze svých hrobů, tak se Norman ocitne v divokém závodě s časem po boku Courtney, Alvina, Neila a Neilova staršího bratrance Mitche. Všichni jsou stíháni šerifem Hooperem. Situaci navíc zhoršuje skutečnost, že město je na nohou a se zbraní v ruce. Norman má vše co dělá hrdinu hrdinou - odvahu a soucit - a navíc také své paranormální schopnosti.

Stručná historie Stop-Motion

Producentka Arianne Sutner konstatuje, že fázová animace je uměleckou formou, přičemž "postavy jsou hmatatelně reálné a pozadí, které je obklopuje, je děláno ručně a vy máte jedinečnou možnost, to vše vidět ve 3D."

Výrobce Travis Knight dodává: "Je to proces, který se datuje od samého počátku kinematografie a oplývá kouzlem a krásou, které jiné formy animace nemají. Generace začínajících animátorů nadále experimentují ve sklepích nebo garážích svých rodičů. Je to kouzelný okamžik, když něčemu vdechnete život.“

Vedoucí animace Brad Schiff podotýká: "Tento způsob animace má zvláštní duši. Je to hlavně díky dotyku lidské ruky.“

Pro diváky je fázová animace procesem, který byl, je a vždy bude jednoznačně okouzlujícím. Okénko po okénku (a je jich ve filmu 24 za sekundu) animátoři jemně a pečlivě manipulují s hmotnými předměty, postavami, rekvizitami a pozadím. Každý snímek je natočen na kameru. Když se tisíce snímků poskládá postupně dohromady, postavy a prostředí ožívá v kontinuální pohyb a to hlavně díky magii ruční výroby filmu.

Postavy filmu ožívají díky této unikátní umělecké formě. Fázovou animaci lze porovnat s živým hraním, při kterém musí být herci také oblečeni, správně osvětleni atd.

Tento filmový svět pramení z fantazie kreativně smýšlejících animátorů, kteří posouvají vše milimetr po milimetru okno po oknu.

Příklad první filmové animace je datován do roku 1898 Humpty Dumpty Circus, v němž britští emigranti Albert E. Smith a James Stuart Blackton použili tuto tehdy průkopnickou techniku a vdechli život cirkusu plnému zvířat a akrobatů.

Evropští animátoři byli první, kteří používali loutky a jiné předměty k souvislému vyprávění, ale byl to Willis Harold O'Brienz Kalifornie, který tuto uměleckou formu zdokonaloval po desetiletí. Za svou kariéru vytvořil několik filmů např. film z roku 1925 Lost World a (se sochařem Marcelem Delgadem), původního King Konga. Jeho techniky animace se používají dodnes. O'Brien byl poctěn Oscarem za práci na Mighty Joe Young.

Jedním z žáků O'Briena byl Ray Harryhausen. Ten stavěl na technikách svého učitele a jeho "Dynamation" se stala inspirací pro další generace animátorů. Harryhausen mistrně kombinoval živé hraní a fázovou animaci dalších postav v těchto fantastických filmech - The Beast from 20000 Fathoms, 20 Million Miles to Earth, 7. plavba Sindibáda a Jason a Argonauti.

Maďarský animátor George Pal (György Pál Marczincsák) přijel do Hollywoodu na počátku roku 1940, kde produkoval sérii krátkých filmů "Puppetoon" pro Paramount Pictures. Na rozdíl od O'Briena a Harryhausena použil Pal náhradní animaci, což vyžadovalo až 9000 individuálně ručně vyřezávaných dřevěných loutek nebo jejich částí, kdy každá byla trochu jiná. Natáčel snímek po snímku, aby zprostředkovat iluzi pohybu.

obrazek
Několik jeho krátkých filmů bylo nominováno na cenu Akademie a Pal sám získal čestného Oscara v roce 1944. Jako režisér i producent pokračoval v použití loutkové animace v celovečerních filmech jako jsou Velký Rupert, Paleček a Svět bratří Grimmů.

Miliony dospělých a dětí nyní již dvou generací znají dobře práci Arthura Rankina a Jules Basse. Pomocí fázové animace loutek , kterou nazvali "Animagic" Rankin a Bass obohatili animovaný film o snímky Rudolph Red Nose Reindeer a Santa Claus Is Comin To Town atd. Bass režíroval celovečerní filmy Daydreamer a Mad Monster Party?, při kterém využil stejný postup.

O několik let později ve Velké Británii založili Peter Lord a David Sproxton Aardman Animations. Ke společnosti se přidal Nick Park a společně natočili několik animovaných filmů např. Mezi námi zvířaty, Wallace & Gromit - O chloupek a Nesprávné kalhoty.

V roce 1982 konceptuální umělec Tim Burton udělal krátký film Vincent s animátorem Rickem Heinrichsem. Natočen v expresionistické černo-bílé a vyprávěn Vincentem Pricem , byl snímek proveden taktéž fázovou animaci.

O deset let později Burton sestavil tým umělců a animátorů, kteří vytvořili fázově natočený muzikál Ukradené Vánoce. K  režii příběhu povolal spolužáka a kolegu Henryho Selicka.

Ve 21. století byla založena LAIKA. Byla vytvořena, aby představovala umění ceněných tvůrců, designérů a animátorů v oblasti animované zábavy a reklamy. Laika se skládá z 550 lidí a je uznávaná svým umem při vyprávění příběhů v různých animačních technikácvh, včetně 2D, počítačové grafiky a fázové animace.

Laika byla již dříve nominována na Oscara za film Mrtvá nevěsta, režírovaný Timem Burtonem a Mike Johnsonem. Byla to právě Laika, která prorazila s filmem Koralína a svět za tajemnými dveřmi. V režii Henry Selicka to byl první film, ve kterém se kombinovala stop-motion animace a stereoskopické 3D. Koralína byla první celovečerním filmem provedeným v Hillsboro a Norman a duchové je nyní druhým.

Výkonný ředitel Laiky Travis Knight, který je také producentem a hlavním animátorem filmu Norman a duchové, poznamenává: "Stop-motion je velmi jednoduchý proces, ale musí být dobře proveden, což je jedna z nejtěžších věcí. Každá jiná forma animace se opakuje, ale stop-motion je progresivní: začnete na jednom místě a končíte úplně jinde. "

Producent Arianne Sutner říká: "Jsem toho názoru, že nyní, v 21. století, je stop-motion módnější než kdy předtím. Díky možnosti dělat tyto filmy od začátku až do konce ve 3D, jsou diváci opravdu vtaženi do děje. "

Režisér Normana Sam Fell dodává, na jednom z filmů, který jsem dělal dříve, jsem měl v úmyslu použít stop-motion animaci, ale byl jsem nucen místo toho požít počítačovou grafiku. Tyto nástroje mohu používat díky společnosti Laika, kde se nové technologie snoubí s tradiční fázovou animací. "

obrazek
Dva roky práce

Norman a duchové je největší dílo, které kdy bylo realizováno v animaci stop-motion. Je to teprve třetí snímek realizovány v stop-motion stereoskopické 3D po filmu Koralína a svět za tajemnými dveřmi (Laika) a Pirátech! (Aardmann Animation).

Vedoucí animátor a producent Travis Knight dodává, "Animace je médium, ne žánr. Žánr je limitující termín, paralyzující tvůrčí možnosti, ale animace je silné vizuální médium, omezené pouze představami tvůrců. Posouváme ji dál a samozřejmě zahrnujeme všechny formy animace do naší metodiky. I když máme širokou škálu projektů, Laika má kořeny ve stop-motion. Takže je to umělecká forma, kterou se snažíme obnovovat.“

Ať už je to obr či miniatura, řemeslníci a animátoři v Laika Studios spolupracují společně na všem, co diváci na celém světě následně obdivují na plátně. Producentka Arianne Sutner poznamenává: "Je to rostoucí společenství přitahující lidi, kteří se dívají na svět jinak. Všichni milujeme tyhle umělecké formy."

Butler uvažuje nahlas, "I když byl tento film vyroben ve 3D, aby přitáhl lidi, já ho vždy považoval za stop-motion. I přesto mám moc rád 2D animaci. Vlastně my všichni. V raných fázích vývoje Normana jsem mluvil s Arianne o lidech, kteří dělali na Oscara nominovaném filmu Brendan a Tajemství Kellsu animovaném ve 2D. Pozvali jsme režiséra a uměleckého ředitele Tomma Mooreho a Rosse Stewarta. Navštívili Laiku a přispěli pár cennými radami k našemu filmu.

Dva roky výroby filmu se odehrávaly v Laika Studios se sídlem v Hillsboro ve státě Oregon a to na 151 140 čtverečních stopách. Do srpna 2010 se na filmu podílel štáb 20 talentovaných návrhářů, umělců, animátorů a techniků, pracujících na 52 samostatných natáčecích jednotkách téměř současně v průběhu natáčení.

Okénko po okénku, byl Norman vytvářen a pózován lidskou rukou. Trvalo celý týden dokončit něco mezi 1-2 minutami natočeného materiálu. Knight připomíná: "Jedno jediné okénko může trvat až půl hodiny." I ti nejrychlejší animátoři, jejichž práce vykazuje nejvyšší rychlost na výrobu, byli schopni dokončit pár sekund záběrů za den.

Knight vytvořil sekvence včetně vstávání zombií z hrobů, rychlou jízdu postav, řádění nebes, plápolající kousky kůže a látek a samozřejmě všechny tyto malé kousky špíny a bahna, které oživil. „Abychom udrželi ručně malované "kousky půdy" u sebe, tak jsme je položili na kovové plíšky, drátky nebo použili drobné špendlíky, kterými entomologové napichují hmyz. Jedná se o ideální podpěry pro lehké materiály, udrží malované kousky pěny, jílu nebo houbičky. Ale vaše prsty jsou pak propíchané jako jehelníčky.“

Stejně jako při natáčení filmů s herci, bylo natáčení Normana rozděleno do jednotlivých sekvencí, které byly obvykle seskupeny podle umístění scén. "Město Blithe Hollow - to je jako Concord a Salem - zejména v případě, kdyby Salem měl nižší rozpočet, s ošuntělými barvami a drátěnými ploty," říká Butler. Knight souhlasí s tím, že "Všechno není až tak dokonalé, je tam určitá asymetrie a rozbité hrany - ale je to krásné. Šlo to až do takového detailu jako je plastový sáček přilepený na plot. V tomto nás velmi ovlivnila práce fotografa Williama Egglestona."

obrazek
"Jeho fotografie jsou krásné," konstatuje Fell. "Eggleston nachází krásu ve všedních a zapomenutých místech, a my chtěli tu zvláštní krásu zachytit. Součástí našeho příběhu je, že pokud je něco divné, není to až tak špatné. Stačí se znovu podívat a možná uvidíte něco, co vám na první pohled uniklo."

Loutkové oddělení filmu čítalo 60 lidí v plném stavu. Na zkonstruování jen jedné z loutek pracovalo více členů oddělení po dobu 3-4 měsíců. Hayns dodává, "Všechny naše loutky jsou tvořeny ze silikonu a pěnového latexu a pryskyřice, a pak uvnitř mají kov. Na rozdíl od klasických loutek, musí stop-motion loutky vydržet hodně a dlouho. Úzce spolupracujeme s režiséry na všem, co bude vidět na plátně a mě projde rukama každá barva i kus vlasů loutky. "Na prvním místě je umělcem navržený vzhled loutky. Jakmile je schválen, sochař jí převede do 2D a ilustrovaný obraz do 3D objektu. Režisér musí prodiskutovat, co chce za výkony od té a té loutky, ať je to chůze, mluvení, atd. Procházíme všemi aspekty a máme oddělené schůzky ohledně hlavních postav a setkáváme se znovu a znovu kvůli postavám vedlejším."

Jakmile jsou loutky vyrobeny, nejsou ještě zdaleka připraveny na první záběry zblízka. Jak poznamenává Hayns, "Existují různé formy obličejové animace, a vy se musíte rozhodnout, zda bude mít daná loutka náhradní hlavu i obličej - což je těžké. Musíte zjistit, které techniky dodají nejvíce detailů a tím i jemnost postavě.“

Pro postavu Normana bylo vytvořeno 28 různých loutek. Jeho armatura měla 122 jednotlivých dílů, včetně 80 různých kovových částí. "Prototyp trval několik týdnů, a byl také první loutkou v tomto filmu," prozrazuje Hayns. "Koneckonců, je to hlavní postava a režiséři ho potřebovali."

Další klíčovou oblastí, jak Laika posunula stop motion do 21. století, je obličejová animace. V návaznosti na způsob náhradní animace původně vyvinuté Georgem Palem ze slavného "Puppetoons“, přičemž každá tvář je vyměněna za jinou s jiným výrazem za účelem vytvoření iluze mluvení. U Normana vzali ručně vyrobené postavy a kresby společně s počítačovým modelováním a 3D tiskem se vytvořil výraz obličeje, který nikdo nikdy předtím neviděl.

Knight poznamenává: "U náhradní animace je na základě kreseb vytvořených 2D animátorem vytvořen model v počítači a pak je vytisknut v Rapid Prototyping na 3D tiskárně - tak dostanete skutečně hmotnou horní nebo dolní část obličeje. Výsledkem je krásně výrazná, obličejová animace."

Kreativní ředitel Brian McLean dohlíží v Rapid Prototyping LAIKA na efektivní využití moderních technologií k podpoře toho, co je vytvářeno ručně. McLean vysvětluje: "Pojem Rapid Prototyping" pochází z původního konceptu, od počátečního počítačového designu ke scanu s vysokým rozlišením až po trojrozměrný objekt. Začalo se to používat tak v 500 firmách. Je to tisk, ale s něčím co roste a roste v prostoru - a místo inkoustu se používá UV citlivá pryskyřice, speciální lepidlo a prášek jako součást procesu.“

„S Koralínou se Laika stala první společností, která udělala celovečerní film pomocí Rapid Prototyping a to konkrétně při výměně tváří vytisknutých na 3D tiskárně. Laika však chtěla i nadále posunout úroveň fázové animace loutek a modernizovat celý proces. Nyní s Normanem jsme poprvé udělali snímek fázovou animací za použití 3D barevné tiskárny. Technika je podobná, ale 3D barevná tiskárna vám umožňuje vytvořit barevný model. Takže je to velký krok kupředu."

Jak podotýká: "Některé barvy nemusí být v rozsahu tiskárny. Chceme-li získat přesnou barvu, kterou chceme, musíme šrafovat. Máte pocit, že je nemožné něco dokázat, ale není. Každý rok se nám toho daří víc a víc. Například tváře Normanovy babičky vypadají velmi autenticky a "slanina" z naší tiskárny má opravdu texturu plátku ".

Za těch 3,5 roku od Koralíny se ten tiskový proces stal pokročilejším. "Vypadá to velmi podobně jako kůže, a snadno se na to maluje," říká McLean. U Koralíny měl Jones něco přes 200,000 možných výrazů obličeje, Norman Babcock jich má 1,5 milionu od různých úsměvů, po šklebení, výkřiky a grimasy. Koralína má pih deset, zatímco Normanův kamarád Neil jich má tisíce."

Náhradní tváře jsou z materiálu pohlcujícího světlo a jsou průsvitné," poznamenává Hayns. "Barevná tiskárna nám umožnila více experimentovat se silikonem. Takže kůže postav má přirozený lesk a to dokonce i Alvinův vytahaný obličej. Díky kameramanovi Tristanu Oliverovi je to vše úžasně nasvícené."

McLean poznamenává, "Krásný tón pleti pochází z barvy upečené prostřednictvím tiskárny. Lidské uši vždy trochu reflexně září a při živém hraní to musí být vždy trochu potlačeno. Ale tady jsme to viděli jako způsob, jak učinit naše postavy mnohem živější. Když Courtney žvýká, bublina se jí přilepí na tvář. Světlo skrze ni krásně projde."

Postavám nikdy nechybí lidský dotek, existuje obrovské množství nuancí, které se promítají do tváří postav. S tisíci náhradních tváří pocházejícími z tiskáren, je už na našich animátorech věnovat zvýšenou pozornost pohybům těla. Filmy studia Laika jsou založeny na postavách a ta řada výrazů pomáhá našim postavám obživnout ještě více. "

obrazek
Ve studiu

Režisér Sam Fell reflektuje, „Výroba Normana byl pro mě obrovský úkol. Abych se mohl na práci soustředit, musel jsem se každou chvíli projít po studiu Laika."

Potřeboval jsem si připomenout, na jak krásné věci společně pracujeme. Podíval jsem se kolem a viděl tolik různých oborů spojujících jednotlivé umělce při společné práci."

Georgina Hayns poznamenává: „V Laika všichni pracují jako správný tým dohromady." Ať už jsou rekrutováni z místních talentů, což je v Portlandu, městě umění a kultury, snadné nebo je to nabírání umělců z jiných měst či zemí, Laika přispívá k portlandské kultuře.

Rozloha čítá desítky natáčecích míst a kanceláří, dílen a skladovacích ploch v rozsahu 2,5 akrů včetně zastavěné plochy. Pro vytvoření zázemí pro jednotku vizuálních efektů si společnost přidala další prostory - přímo přes silnici.

Za použití 3D kamery, je každý záběr dělán dvakrát, než se štáb přesune k dalšímu. Kamera Canon 5D Mark II je naprogramována k posunu vlevo a vpravo na kolejnici k natáčení záběrů jak pravým tak levým okem. Tyto dva obrazy jsou snímány stejným objektivem té samé kamery. Nicméně, kamery musely být v průběhu dlouhého natáčení vyměněny. Při výrobě je všeho spotřeba v násobcích.

Van't Hul říká, "Filmy z Laiky jsou hmatatelné kvality. Můžete vidět malé nedostatky, ale to je součástí postav a kouzlo z příběhů. Můžete se posadit, vychutnat film - a možná vás napadne, "Jak to sakra udělali?“

Kameraman Tristan Oliver dodává: "Po prvních pěti minutách filmu možná zapomenete, že je to animované a budete dle našeho mínění úplně ponořeni do děje!"

obrazek
Norman a duchové v číslech

• Norman a duchové je prvním stop - motion animovaným filmem, při kterém byla využita 3D barevná tiskárna k vytvoření náhradních tváří loutek. Bylo vytištěno více než 31.000 jednotlivých obličejových částí.

• Štáb použil náhradní obličeje u loutek, aby tak vytvořil širší škálu výrazů. Bylo nezbytné vytvořit mnoho různých obličejů pro každý jednotlivý snímek. Například bylo pro jeden jediný záběr, který trvá na plátně pouze 27 sekund, využito přes 250 unikátních tváří

• 45 animátorů, mechaniků a modelářů pracovalo v oddělení pro tvorbu náhradních tváří, jiných dílů a rekvizit.

• Rychlé prototypování vyžaduje desetibodový postup, po vytištění jsou 5-6 hodin čištěny a nasazovány.

• U Normana byly čtyři 3D barevné tiskárny aktivní přibližně 572 dnů přímého tisku.

• Následující množství materiálů bylo využito při vytváření obličejů: 8,308 liber tiskařského prášku, 226 galonů inkoustu, 1,867 tiskařských hlav na jedno použití, 77 galonů speciálního lepidla, 66.432 vzácných magnetů, 729 listů brusného papíru, 5000 ořezávacích nožů, 2,430 plechovek čistícího spreje, 35 galonů laku a 35,000 párů gumových rukavic

• Tváře všech postav jsou uloženy v knihovně Laiky ve více než 1257 archivních krabicích.

• Nejvíce používané tváře: při jednotlivých záběrech bylo použito 545 tváří sedmi různých postav. Natočení konce filmu, což je 42,7 sekund (1024 okének), trvalo pouhý měsíc.

• V několika záběrech je kamera tak blízko Normanovu obličeji, že vyplní celé promítací plátno, které je 1,875 palce široké a tím pádem je obličej 380krát zvětšen!

• Vytvořit novou loutku trvá minimálně 3-4 měsíce od začátku až do konce, a to včetně návrhu a testování. Jakmile je postava vytvořena ve své konečné podobě, další se už vyrábějí rychleji. 60 loutkářů vytvořilo 178 individuálních loutek pro 61 postav…

• Norman měl 28 individuálních loutek celého těla. Díky náhradním obličejům vytvořených 3D tiskárnou má Norman asi 8800 tváří s řadou jednotlivých kusů obočí a úst. Jako "muž 8,800 tváří" má přibližně 1,5 miliónů možných výrazů obličeje.

obrazek
• Normanův účes má 275 hrotů. Jeho vlasy byly vyrobeny z kozí srsti, horkého lepidla, gelu na vlasy a textilie. Byly ručně dobarveny barvou na vlasy.

• Pro film bylo navrženo a ručně vyrobeno 120 kostýmů.

• Norman má ve filmu 5 různých kostýmů: mikinu s kapucí a džíny, tričko a džíny, pyžamo, školní kostým a baseballový dres.

• Spodní okraj Normanova trička má 102 stehů a kolem krku je to 48 stehů - vše je pečlivá ruční práce.

• Rodiče Normana Sandra a Perry mají 3 sady oblečení: oblečení do společnosti, ležérní domácí oblečení, a jedno sportovní.

• I když na styl si nejvíce potrpí starší sestra Courtney, má ve filmu pouze dvoje oblečení : růžovou teplákovku a kostým roztleskávačky.

• V kostýmním oddělení se používaly speciální šicí jehly šířky vlasu.

• Vyrobilo se zhruba 31.600 rekvizit.

• Archiv radnice obsahoval 20.000 miniaturní litých knih, více než 5000 předměty z papíru a více než 400 ručně skládaných krabic.

• Pro model obchodu bylo vytvořeno 26 pohyblivých vozidel. Všechna byly skutečně schopné jet dopředu a dozadu. Většina z nich měla také funkční světlomety, okna a zadní světla. Kombi a van měly pracovní osvětlení, otevírací dveře, reálné prvky z chromu a fungující řízení.

• 8 různých verzí dodávek bylo potřeba pro natáčení: 2 pro záběry exteriérů, 2 pro interiérové záběry, 2 pro překlopení a 2 poloviční velikosti pro delší cesty.

• 18 tesařů, 18 modelářů, 6 mechaniků, 12 scénických malířů a 10 kostymérů a návrhářů bylo potřeba k třem desítkám unikátních lokací.

• Pro natáčení bylo vyrobeno 300 stop silnic z recyklované překližky. Jednotlivé stromy a bylo jich 2000, byly vyrobeny z rozřezané lepenky. Kdyby se poskládaly jeden po druhém na zem, byla by ta čára 2 míle dlouhá.

• Štáb 93 umělců použil více než 4000 liber silikonu na podpěry a výrobní sady.

• Hlavní animace byla natáčena Canonem 5D Mark II. K natáčení bylo použito celkem 63 kamer, stejně jako 53 systémů pro řízení pohybu, 21 řízení pohybu dráhy a plošiny.

• Bylo použito 70 zářivkových svítidel a 1,102 stojanů na světla a držáků.

• Celková stopáž byla 20 hodin, 29 minut (což představuje 1,770,601 okének).

• Sekvence v koupelně, kdy je Norman kontaktován duchem pana Prenderghasta trvala rok natáčení.

• Scéna "Zjevování duchů ", v níž vidíme Normana procházet městem a komunikovat s duchy trvala 28 umělcům na vizuální efekty více než 2 roky.

• Nejmenší rekvizita je matčin parfém. Je vyrobený z mosazi, pochromován a skutečně funguje!

Podobné filmy

Sinister 2
Courtney se se svými syny nastěhovala do opuštěného venkovského domu. Brzy však zjistí, že...
zítra 00.10
NAHRAT
ZDARMA
Prima
Jeskyně
(The Cave) Tým vědců, vedený zkušeným doktorem Marcelem Iuresem, se vydává na průzkum rozs...
zítra 00.45
NAHRAT
ZDARMA
Nova
Netopýři
(Bats) Obrovští a agresívní netopýři jsou všude. Zabíjejí a ničí vše, co se jim dostane do...
zítra 02.00
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Sobota 20. 10. 2018 Svátek má Vendelín
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz