fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

69% 2819 hlasů
6.9 10 2819
film / akční, dobrodružný, science fiction, USA, , 131 min.
Pacific Rim
Kinopremiéra v ČR a SK 11.7.2013, DVD a Blu-Ray od 13.11.2013 Magicbox

Režie:
Herci: , , , , , více...
starNastavit upozornění

V TV televize zítra Nova 22.10 /ST/ , ne. 26.11. Nova Cinema 00.15 /ST/



Ukázka
02:26



Bojuj nebo zemři.
Z moře se vynoří obrovské příšery Kaiju a pustí se do války s lidstvem, která si vyžádá milióny životů a lidstvo na roky zatíží. Pro boj s Kaiju byla vyvinuta speciální zbraň: masivní roboti zvaní Jaegers, kteří jsou simultánně ovládáni dvěma piloty, jejichž mozky jsou propojeny neurálním mostem. Jenže i tihle roboti se tváří v tvář nezničitelným Kaiju zdají být téměř bezmocní. Na pokraji porážky nakonec síly bránící lidstvo nemají jinou možnost než obrátit svoji naději směrem ke dvěma nečekaným hrdinům: bývalému pilotovi a nezkušenému nováčkovi, kteří se dají dohromady, aby společně řídli slavného, nicméně zároveň zjevně zastaralého Jaegera. Společně budou čelit hrozící apokalypse jako poslední naděje lidstva.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Guillermo del Toro natočil tak trochu film pro fanoušky. A jak se mu odvděčili? Začali hledat všude chyby a řešili píčoviny. Za mě absolutně OK. Ano, mohl to být materiál na 5 hvězd, a ten "břídil" to dal tak na 4... Naserte si, tak to potopte no. Pak se nedivte, že v kinech následně uvidíte jen recyklace starých značek, desátý díl Pirátu, Rychle a zběsile a dalších kravin, kde překvapivě podstatně horší chyby nikomu nevadí. Jo a zapomněl jsem na Transformers... když vynechám zábavný první díl, tak s kterýmkoliv dalším by si Pacific Rim mohl vytřít prdel. Tečka.
Všechny komentáře k filmu 55+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Pacific Rim - Útok na Zemi

Z moře začnou vylézat obrovské příšery Kaiju, které napadají města a terorizují lidstvo. Přicházejí trhlinou mezi dvěma tektonickými deskami na dně Pacifiku. Inteligentní netvory dokáží zastavit jen obří roboti zvaní Jaegers, řízení lidskou posádkou. Jenže roboty nelze řídit samostatně, v každém z nich musí být dvoučlenná posádka a oba piloti se spolu musí spojit myslí. To přináší problémy s výběrem posádek, ne každá mysl se dokáže s druhou spojit, aniž by to nepřinášelo vedlejší účinky. Zpočátku jsou roboti velmi účinní, ale postupem času se příšery zdokonalují a začnou mít nad lidmi převahu. Civilizace stojí na pokraji porážky a nezbývá než spoléhat na posádku zastaralého robota složenou z vysloužilého pilota a nezkušeného nováčka. Dva nepravděpodobní hrdinové se stávají poslední nadějí před hrozící apokalypsou.


O filmu

<>Obrázek nenalezen<> O produkci

Kaiju (kaijū, japonština) - velké zvíře.

Jaeger (yā’gar, němčina) - lovec.

„Když jsem byl kluk, kdykoliv když jsem si připadal malý a osamocený, díval jsem se nahoru ke hvězdám a přemýšlel, jestli tam nahoře je život. Teď se ukazuje, že jsem se díval špatným směrem.“

Hlubiny oceánů vždy lidi fascinovaly, ale vždy jsme si mysleli, že jejich krása - i jejich nebezpečí - pochází z našeho světa.

Mýlili jsme se.

Na základě této premisy vznikl film společností Warner Bros. Pictures a Legendary Pictures „Pacific Rim - Útok na Zemi“. Otevřením trhliny ve dně Pacifiku v úvodu filmu se spouští osudová hrozba pro lidskou rasu.

Režisér Guillermo del Toro, který se podílel i na scénáři a produkci filmu, vypráví: „Touto branou přicházejí tvorové větší, lítější a brutálnější než cokoliv, co jsme kdy spatřili: obrovské příšery Kaiju. V boji proti nim lidstvo shromáždí všechny své zdroje a sestrojí největší, nejdynamičtější a nejuniverzálnější zbraň všech dob. V rámci programu Jaeger jsou vyráběni roboti vysocí jako 25patrové domy, kteří jsou ovládáni dvěma piloty s mozky propojenými na neurální úrovni.“

Dále pokračuje: „Tento projekt obsahoval všechna moje tajná přání - vizuálně, svou atmosférou a emočně… neodolatelně strhující dobrodružný příběh o nestvůrách a robotech, jaké dosud nikdy nikdo nespatřil.“

Producent Thomas Tull dodává: „Už při pouhém slovním popisu - ‚obří nestvůry proti obřím robotům‘ - si člověk představuje ten rozsah a rozměry, a to nemluvím o akčním ději a strhující zábavě. Dostatečný prostor je ponechán tajemnosti, protože netušíme, proč vlastně příšery Kaiju útočí. Co chtějí a jak bude lidstvo reagovat? Jak jen se proti nim můžeme bránit?“

Autorem příběhu je scénárista Travis Beacham. Nápad na natočení filmu vznikl během jeho návštěvy východního pobřeží Tichého oceánu (tzv. Pacific Rim) v oblasti Kalifornie. Beacham vypráví: „Vzpomínám si, jak jsem se procházel po pláži v Santa Monice. To ráno byla hustá mlha a zaujal mě obrys mola vybíhajícího do moře… A v hlavě se mi vytvořil obraz obludy, monstra lezoucího z příboje aby se utkalo s obřím robotem čekajícím na pobřeží.“

Beacham přiznává: „Bylo mi ale jasné, že samo o sobě to ještě není příběh. Z mého pohledu zápletka vykrystalizovala, až když jsem se zamyslel nad tím, kdo toho robota řídí, až mě napadlo, že to musí být dva piloti, dva lidé, jejichž myšlení a mozky musí být těsně propojeny, aby vůbec mohli tak masivní věc ovládat. A právě v tu chvíli do sebe začali věci a souvislosti přirozeně zapadat.“

Protože jako scénárista Beacham již v minulosti spolupracoval s producenty Thomasem Tullem a Jonem Jashnim na filmu „Souboj Titánů“, řekl jim o svém původním nápadu natočit film o válce kdo s koho, ve které se člověk propojí se stroji v boji proti vetřelcům, kteří nepřicházejí dobýt Zemi z jiných galaxií, ale vystupují z hlubin.

„Zaujalo mě to od první chvíle, kdy se nám o tom Travis zmínil.“, vzpomíná Tull. „Hlavním motivem filmu je lidstvo čelící něčemu nečekanému a naprosto zdrcujícímu a v takové situaci se musí sjednotit a spojit své síly, aby dokázalo nastalé hrozbě čelit. Myšlenka, že by invaze mohla přijít ze Země, nám také připadala jako dobrý nápad.“

„Není před nimi kam uniknout, protože přicházejí z místa, které se nachází na Zemi.“, dodává Beacham. „Kouzlo oceánu částečně spočívá v tom, že tak dobře skrývá svá tajemství. Existuje celá řada mýtů o mořských příšerách, obrovských hadech a dalších věcech, o kterých jsou lidé přesvědčení, že tam dole žijí. Představa, že cosi může přijít z temných hlubin, je děsivá sama o sobě.“

obrazek
Jaegery vs. Kaiju

„Abychom mohli bojovat s monstry, vytvořili jsme vlastní monstra.“

Del Toro má svůj velký podíl na formování a finálním vzhledu podle vlastních slov největších hvězd filmu „Pacific Rim - Útok na Zemi“: příšer Kaiju. „Miluji monstra.“, říká režisér, který všechna ta různá monstra ve filmu vymyslel společně se špičkovým týmem filmových výtvarníků, ilustrátorů, modelářů a návrhářů. „Do práce na příšerách Kaiju bylo zapojeno několik nejlepších návrhářů nestvůr na světě.“

Del Toro začal spolupracovat se skupinou výtvarníků a ilustrátorů, jejímiž členy byli Francisco Ruiz Velasco, Wayne Barlowe, Stephen Schirle, Doug Williams, Hugo Martin, Tyruben Ellingson, Guy Davis, Oscar Chichoni, David Meng, Simon Lee, Raul Monge, Carlos Salgado, Keith Thompson, Simon Webber, Allen Williams a Rob McCallum.

Členové skupiny hledali celé týdny během vzájemných diskusí nové nápady - nejdříve v místnosti bez oken, která příhodně simulovala prostředí „ponorky“. Společně zvažovali všechny aspekty: od velikostí, tvarů a barev až po způsob pohybu a boje tak obrovských tvorů. Del Toro říká: „Chtěli jsme vyvolat pocit čiré hrůzy a děsu, jaký by zažil, pokud by se s jedním takovým monstrem náhodou setkal.“

Na začátku vymezil určité parametry: vzory z říše zvířat byly omezeny především na ještěry, korýše a hmyz. Z velké části však mohli členové mozkového trustu popustit uzdu své fantazii, když jeden po druhém sdělovali ostatním své nápady. Del Toro si vybavuje některé části celého procesu a popisuje je: „Nejdříve něco navrhnul Guy Davis a Francisco to potom otestoval. Pak to Simon Webber rozkreslil a Dave Meng to vymodeloval. To, že jsme mohli vidět všechny varianty těch tvorů, nám umožnilo vtisknout jim individuální charakter.“

Výtvarníci dávali příšerám Kaiju různé přezdívky, které vystihovali jejich nejnápadnější fyzické atributy: Knifehead, Axehead, Leatherback atd. Někteří jsou krutě zlomyslní, další používají spíše hrubou sílu. „Jsou to živoucí zbraně.“, říká del Toro. „Snoubí se v nich slepé instinkty s taktickou inteligencí, která jim pomáhá při okamžitém rozhodování v bitvách, takže divák určitě zažije pár překvapivých momentů.“

Každý doplněk na tělech příšer Kaiju je součástí jejich zbrojního arzenálu a to z nich dělá ještě děsivější nestvůry. A jak upozorňuje Thomas Tull: „Rychle se vyvíjejí. Z každého útoku se poučí a průběžně zvětšují svou velikost a zdokonalují bojovou taktiku.“

Mnozí výtvarníci, kteří se podíleli na vzniku příšer Kaiju, použili svůj talent i při návrhu Jaegerů, poslední obranné linie lidstva. Beacham říká: „Ve světě ‚Pacific Rim‘ bylo nejtěžším úkolem vymyslet, jak porazit příšery Kaiju ‚jejich zbraněmi‘. A tak se zrodil nápad na Jaegery“.

Stejně jako jsou jedinečné všechny příšery Kaiju, tak i každý Jaeger se liší svým designem, funkcí a výzbrojí, „takže každý boj Jaegera s příšerou Kaiju je naprosto odlišný.“, říká del Toro.

Z kdysi mohutné armády Jaegerů přežili už jen čtyři roboti. Režisér chtěl, aby obří váleční roboti nesli známky opotřebení z bojů a aby na nich byly vidět značky udávající počet skolených nepřátel. Podle jejich tvarů, barev a typických rysů, stejně jako podle stylu boje, lze usuzovat na zemi jejich původu.

Del Toro přirovnává vzhled amerického Jaegera Gipsy Dangera ke „klasickému pistolníkovi mířícímu do boje. Je směsicí mrakodrapu ve stylu Art deco a Johna Wayna. Při chůzi se Gipsy jakoby naparuje a je navržen tak, aby svými detaily a barvami připomínal bojový letoun z druhé světové války.“. Mark 3 je starý typ Jaegera a i po modernizaci si nese staré válečné šrámy… stejně jako jeho piloti.

Ruský Cherno Alpha je Jaeger řady T vybavený jaderným reaktorem. Jeho výjimečná síla kompenzuje jeho poněkud těžkopádnou chůzi. Je to nejstarší a nejtěžší Jaeger z celé přeživší armády. „Jeho vizitkou jsou hrubá síla a tupé rány.“, říká Thomas Tull.

Čínský Crimson Typhoon je robot typu Mark 4, jediný Jaeger se třemi rukami ovládanými trojčlenným týmem pilotů. Pohybuje se jako mistr bojových umění v takové míře, jak je to jen u tak mohutného Jaegera možné. Jon Jashni podotýká: „Ve filmu dokáží zvládat neuvěřitelné věci díky tomu, že s rostoucí náročností úkolů úměrně rostou i jejich schopnosti.“

obrazek
Obranné síly disponují jedním robotem typu Mark 5, australským Jaegerem Striker Eureka. Je to nejnovější model a tudíž je rychlejší a snáze se ovládá. „Ale je to australský rváč, takže je hodně suverénní a naparuje se jako chlápek, který chce v baru vyprovokovat rvačku.“, popichuje del Toro.

I když Jaegerové existovali jenom displejích monitorů, spoustu času jsme strávili plánováním jejich mechanických vlastností. „Z technického hlediska jsme se rozhodli začít je na nákresech sestrojovat zevnitř.“, prozrazuje del Toro. „Do nejmenších detailů jsme naplánovali fungování pístů, relé, otáčení, převody, pohonné jednotky a všechny další prvky. Potom jsme začali koumat nad průduchy, tepelnou izolací, vnějším opláštěním a dalšími věcmi.“

Když jsme měli Kaiju and Jaegery hotové, přišla řada na tým specialistů na vizuální efekty z ILM, kteří je pod vedením Johna Knolla pomocí nejmodernější počítačové animace postavili proti sobě.

Knoll říká: „Věděli jsme, že to bude velký a náročný projekt. Každá sekvence efektů měla své specifické problémy, nešlo jen o oživení postav, ale o jejich interakci s prostředím: od simulace vodních mas oceánu k pevným strukturám městských budov a ulic až po podvodní prostředí, kde jsou usazeniny a plankton a hydrotermální průduchy. Každý záběr byl složitý koktejl prvků, které jsme museli namíchat ve správném poměru.“

Další hlavní specialista na vizuální efekty James E. Price říká: „Ze spolupráce s ILM jsme byli nadšeni, protože kromě toho, že mají neuvěřitelně skvělý tým pro animaci postav, jsou již produkčně připraveni i na realizaci složitých efektů při interakci příšer Kaiju s Jaegery, na prostředí oceánu i měst, kde se bitvy odehrávají.“

Tull poznamenává: „Když si člověk představí rodokmen společnosti ILM, počínaje sérií „Star Wars“, a potom ho dá dohromady s režisérem jako je del Toro… byli jsme zkrátka šťastni. Už poprvé, když jsme přišli do ILM a viděli hotové záběry, tak to bylo úžasně inspirující.“

„Guillermo je pro spolupráci na něčem takovém ideální režisér. Měl jasnou představu o tom, co chce vidět, dokázal ji jasně formulovat a důsledně šel za svou vizí.“, říká Knoll, který v ILM spolupracoval s hlavním animátorem Halem Hickelem.

„Spolupráce s ILM byla výborná.“, konstatuje del Toro. „John a Hal jsou lidé, kterých si vážím a které obdivuji jako skutečné kreativní partnery. Stejně jako Jamie jsem věděl, že se na ně mohu spolehnout, že nám pomohou vytvořit něco úžasného.“

Už pouhá velikost účastníků boje byla velkým problémem. Knoll k tomu dodává: „Velkým problémem bylo najít rovnováhu mezi rychlostí pohybu a měřítkem, protože když si představíte, jak velké to všechno je, podle fyzikálních zákonů by se museli pohybovat pomaleji. Ale kdyby se pohybovali příliš pomalu, nebylo by to tak akční, proto jsme museli vymyslet způsob, aby se pohybovali dostatečně rychle, aniž by se narušilo měřítko. Tento úkol nám dále ztěžovala různá prostředí, ve kterých se pohybovali - ať už to byla stříkající voda nebo tříštící se beton. Tohle všechno se muselo počítačově simulovat s citem pro věrohodnost gravitace a měřítka, takže jsme stále museli něco upravovat, aby to fungovalo jako celek.“

Price potvrzuje: „Jak natočíte 76 metrů vysokou příšeru Kaiju nebo Jaegera a umožníte divákům, aby to porovnali s něčím stejně velkým? Museli jsme jim poskytnout měřítko pro srovnání, ve vodě i na zemi. Když byli spolu na libovolném bojišti, museli jsme používat velmi speciální efekty.“

Bylo to hlavně v situacích, kdy se ve scéně ocitli mechanické Jaegery vedle organických příšer Kaiju. Ukázalo se, že pohyb Jaegerů je složitější, protože Hickelův tým mu musel dodat zdání robotického pohybu a zároveň se vyvarovat příliš křečovitých trhavých pohybů.

<>Obrázek nenalezen<> Aby konflikt vypadal pompézněji, del Toro rozhodl, že v atmosféře musí vždy být něco viditelného - déšť, sníh, mlha, kouř nebo žhavý popel. Pohybující se světlomety na Jaegerech tak budou osvětlovat částečky ve vzduchu a vytvářet rozzářenou klenbu.

Del Toro vytvořil skvělé efekty také pomocí obrysových světel robotů: „Kdyby byli příliš nasvíceni, ve skutečnosti by vypadali jako menší.“. Místo toho zredukoval jejich osvícení na obrysová světla na tělech Jaegerů a trochu zesvětlil pozadí, proti kterému tak byly vidět impozantní siluety.

Tým specialistů na vizuální efekty se často nechal inspirovat tím, co se odehrávalo na scéně, nejvíce však v conn-podu - kokpitu umístěném v hlavě robota, odkud piloti řídili každý pohyb. Price vysvětluje: „Sledovali jsme, co herci v conn-podu dělají a do určité míry jsme to aplikovali na pohyby Jaegera. Stejně jako pohyby pilotů informují Jaegery, pohyby herců jsme použili jako odrazový můstek.“

Podobné filmy

S.W.A.T.: Pod palbou
(S.W.A.T.: Firefight) Expert protiteroristické jednotky, špičkový důstojník losangeleské p...
dnes 22.10
Nova
Ztraceni ve vesmíru
(Lost In Space) William Hurt byl se svou rodinou vybrán, aby našel novou planetu v jiné ga...
zítra 09.45
Nova Cinema
G-Force
Špičkově vycvičená morčata, vybavená nejdokonalejší špionážní výstrojí, zjistí, že mají os...
zítra 20.00
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Čtvrtek 23. 11. 2017 Svátek má Klement
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz