fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

54% 746 hlasů
5.4 10 746
thriller / krimi / mysteriozní, Austrálie/USA/Velká Británie, , 119 min., od 15 let
In the Cut
Kinopremiéra v ČR 8.1.2004, DVD od 21.6.2004

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:46



Myslíte, že víte o touze všechno, ale je to jinak!
Piková trojka je moderní kriminální příběh, odehrávající se na Dolním Mahnattanu. Frannie Avery je učitelkou tvůrčího psaní, která je velmi ostražitá vůči navazování nových známostí. Jednoho dne se však setká s detektivem Malloyem, který vyšetřuje vraždu v jejím sousedství, a za podpory své nevlastní sestry Pauline s ním naváže vztah, který je zcela otevřeně sexuální. Osvěžující přímočarost jejich poměru ale hluboce podkopává pokračující a dosud neobjasněná série vražd.
Po útoku maskovaného násilníka ale Frannie ztratí důvěru ve všechny lidi okolo sebe. V mladého studenta Cornelia, který sepisuje práci o "nevině" masového vraha Johna Waynea Gacyho, ve svého bývalého přítele Johna Grahama, který ji pronásleduje na každém kroku, a především v Malloye, který v ní nyní probouzí nejen vášeň, ale také podezření. Neexistuje nikdo, koho by nezávislá Frannie mohla požádat o pomoc - zarmoucená a vystrašená se proto rozhodne vzít záchranu svého života do vlastních rukou.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Když jsem film viděla před 10 lety, vůbec se mi nelíbil.. Myslela jsem, že jsem na něj třeba ještě moc mladá, nemám z něj rozum a dostatek zkušeností.. Dneska už můžu s nadhledem říct, že je to pěkně debilně obsazená krávovina s naprosto příšerným scénářem, kterej těží jen z nahých ňaděr Meg Ryan, která snad prvně dostala nějakou "dospělou" roli..
Všechny komentáře k filmu 8+ Napiš komentář k filmu a získej netbook nebo tablet

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film
V TV televize po. 28.7. Rai Movie 22.50
Rai Movie 22.50


Nastavení upozornění




Popis filmu Piková trojka

obrazek


O filmu

obrazek
"Příběh Frannie nepojednává pouze o vyšetřování zločinu, ale je také sondou do mužského a ženského chování," říká Meg Ryan, která hlavní hrdinku ztvárnila. K roli Frannie - která se výrazně liší od jejích romantických a komediálních rolí - ji přitahovala složitá povaha této postavy, jejíž vnější vystupování je pouze maskou, která skrývá vnitřní zranitelnost.

"Frannie je zklamaná láskou i okolním světem a uvnitř se stále více a více scvrkává," pokračuje Ryan. "Po seznámení s detektivem Malloyem je ale poprvé překvapena a dokonce i vystrašena tím, co všechno v ní vztah probouzí. Piková trojka tak nepojednává pouze o tajemné vraždě, ale také o dvou lidech, kteří se vůči sobě stanou naprosto otevřenými."
obrazek
Pro režisérku Jane Campion byla postava Frannie skvělým startovním bodem, okolo kterého mohla začít rozvíjet příběh o prchlivé povaze touhy a jejích proměnách. Frannie jí připomněla postavu prostitutky Bree Daniels z klasického detektivního filmu Alana J. Pakuly Klute, který se postupně mění v milostný příběh.

"Pikovou trojku jsem považovala za moderní milostný příběh, který spadá do detektivního žánru a je zároveň plný tajemna," říká režisérka. "Zkoumá současnou povahu lásky, sexu a úsilí o soulad s jinou osobou, a to vše uprostřed chaosu moderního města. Frannie se potýká s problémy, kterým v dnešní době čelí spousta lidí, žijících ve velkých městech: záležitosti sexuality a studu, smyslnosti a strachu... věci, které nelze jednoduše ovlivňovat a korigovat. A právě tato témata mi přijdou zajímavá."
obrazek
Jane Campion začala být fascinována postavou Frannie po přečtení bestselleru Susanny Moore In The Cut. Román si získal pověst kontroverzního literárního díla díky svému pojetí explozivního a tajemného sexuálního vztahu Frannie a detektiva Malloye. Kritiku zaujal však také jako vynikající thriller, psaný z perspektivy ženy, která odhaluje své skryté touhy, zatímco je pronásledována zabijákem, který nedokáže ovládat ty své.

"Na začátku příběhu Frannie marně přemýšlí, proč vlastně žije svým způsobem života," pokračuje Campion. "Cítí se jako mrtvá - bezpečně, ale úplně bez života. Jistoty, které si vybudovala, jsou nyní spíše přítěží. Potřebuje nějaký stimul, podnět, který by ji z těchto pocitů vymanil, a scénou v baru Red Turtle to všechno začíná. Tento příběh mi vždycky připomínal Alenku v říši divů, ve které Frannie proleze králičí norou, nebo doslova seběhne po schodech, a ocitne se v úplně jiném světě; v podsvětí. Žena, pro kterou slova znamenala vše, je náhle přenesena na místo, kde se slova vytrácejí, kde slova nestačí."
obrazek
"Příběh mi připadá spíše přímočarý než explicitní," říká producentka Laurie Parker. "Jane z něj chtěla odstranit všechnu rafinovanost a dát vášni mezi dvěma lidmi před kamerou volný průchod. Divák sleduje milostný příběh, který se vyvíjí stejně jako ve skutečných obývácích a ložnicích. Podobně jako ve filmu Piáno člověk sleduje věci skrze klíčové dírky a praskliny ve zdech. Čím více však Frannie a Malloy propadají vzájemné lásce, tím více je jejich vášeň znepokojuje - u Frannie dokonce do té míry, že se začne cítit v přímém ohrožení."

Režisérka Campion oslovila spolu s producentkami Laurie Parker a Nicole Kidman autorku knižní předlohy Susannu Moore a nabídla jí spolupráci na scénáři. "Když jsem psala román In The Cut, nepsala jsem vědomě o lásce," říká Moore. "Ale myslím si, že se později přece jenom stala jeho hlavní náplní. Na začátku jsem měla v úmyslu napsat kriminální thriller z pohledu ženy, protože to není příliš obvyklé, a také protože mi přijde velmi zajímavé, jak se ženy potýkají se životem. Během psaní jsem neustále přemýšlela nad otázkami jako ,Jaké to je, být v dnešní době osamocenou ženou ve velkém městě?' Myslím, že Jane to cítila podobně. Ještě důležitější však je, že děj vnímala také jako příběh o ženě, která se učí důvěřovat ostatním."
obrazek
"Po celou dobu, kdy jsem četla scénář, jsem měla pocit, že se pohybuji v úplně jiném světě a nemám sebemenší tušení, co se stane v následující chvíli. Zároveň mi ale bylo vše velice povědomé, trochu jako ve snu," říká Meg Ryan. "Na konci jsem cítila, že Frannie opravdu znám."

Meg Ryan na roli přitahovalo zejména to, jak málo měla Frannie společného s ostatními postavami, které v minulosti ztvárnila. "Je zkrátka jiná. Nesnaží se zavděčit ostatním lidem a nezáleží jí na tom, co si o ní ostatní myslí. Žije vlastním životem a snaží se, aby byl plnohodnotný. Zároveň je ale extrémně uzavřená vůči svému okolí. V její povaze hraje velkou roli to, co se děje pod povrchem - to, co si nechává pro sebe a neříká nahlas. I přesto, že hlavní průchod svým vášním dává slovy, ve filmu příliš nemluví, což mi přišlo velmi zajímavé. Připadalo mi to skoro jako role v němém filmu."
obrazek
Aby dokázala věrohodně ztvárnit svou roli, bylo pro Meg Ryan důležité pochopit, co postavu Frannie přitahuje na detektivu Malloyovi, který má s inteligentní a samostatnou profesorkou na první pohled jen velmi málo společného. "Líbí se mi, jak je tento vztah nečekaný," říká Meg Ryan. "Jsou to zcela odlišní lidé. Zatímco ona vyrostla v internátních školách a je velmi vzdělaná a sečtělá, on pochází z ulice a podle toho také přistupuje k životu. Jinak řečeno, on žije tvrdou realitou a ona poezií."

Režisérka Jane Campion byla příjemně překvapena odvahou, se kterou se Meg Ryan zhostila této dramatické role. "Chtěla jsem, aby Meg dostala šanci zúročit svůj dramatický potenciál," říká Campion. "Myslím si, že byla připravena udělat odvážný krok do prázdna a je tak málo příběhů, které dávají ženám možnost prozkoumat své nitro stejně jako to dělá ve filmu Frannie. Meg byla velmi nebojácná. ,Nebojácná' je slovo, které vystihuje Frannie a zároveň také způsob, kterým Meg přistoupila k této roli."
obrazek
Meg Ryan však při natáčení rozhodně nezapomněla ani na svůj vnitřní šarm. "Jedna z úžasných věcí na Meg je její schopnost zahrát ženu, která je na jednu stranu velmi odměřená a nepřístupná, ale zároveň také lidská a plná emocí," říká Campion. "Frannie si nejdříve drží ostatní lidi od těla, ale pak divákům filmu velmi otevřeně odhalí své nitro. Bez schopností Meg zahrát oba extrémy by tuto proměnu nebylo možné věrohodně znázornit."

Detektiva Malloye, který ve Frannie probouzí její skryté touhy, ztvárnil Mark Ruffalo. "Když jsem četl scénář, Malloy mě nepřestával děsit," přiznává. "Nikdy jsem podobnou postavu nehrál a nebyl jsem si vůbec jistý, zda jsem na to připraven. Ale Jane to ve mně viděla. Viděla ve mně muže, ze kterého vyzařuje klid, smutek i smyslnost, a to mi imponovalo. Vždycky jsem hrál jen chlapecké role a někde uvnitř jsem toužil po tom zahrát si muže, který je ztracen uprostřed velkého světa."
obrazek
Ruffalo úzce spolupracoval s režisérkou filmu a než se jim podařilo najít styl hraní, který by vystihoval jejich představu o Malloyovi, vyzkoušeli tucty různých přízvuků, hlasových poloh a dokonce i způsobů držení těla. V rámci příprav se Ruffalo také seznámil s několika skutečnými detektivy z New Yorku a nějakou dobu s nimi pracoval.

"Zjistil jsem, že pijí hodně bourbonu," žertuje Ruffalo. "Zavedli mě do jejich světa s velkou důvěrou a respektem. Není to lehká práce a věnovat se jí každý den od rána až do večera je velmi náročné. Pochopil jsem, proč je Malloy, jehož smysly už dávno otupilo násilí a zkaženost, se kterou se každodenně setkává, tak okouzlen čistou duší Frannie. Když jí v jednom okamžiku řekne ,pojďme se chovat jako děti', je to pro něj velmi vzrušující, protože on smysl pro nevinnost už dávno ztratil. Přestože je jejich vztah postaven na sexu, jeho největší touhou je zažít s Frannie těch několik okamžiků nevinnosti. Připadal mi jako rytíř, který probouzí spící princeznu."
obrazek
"V otázkách sexu se Malloy nijak nepřetvařuje," pokračuje Ruffalo. "Nechodí kolem horké kaše, protože na to zkrátka nemá čas. Pokud jej žena přitahuje a chce s ní mít sex, prostě jí to řekne. Jelikož se tak ale lidé chovají jen zřídka, je to pro Frannie velmi dráždivé a vzrušující."

Kromě citových a sexuálních vášní se však v Malloyovi skrývá také nespoutaná zuřivost. "Na pohled je Malloy klidný člověk, ale uvnitř něj to vře a člověk nikdy neví, co se v jeho nitru ve skutečnosti odehrává. Neví to ani Frannie a toto zjištění v ní vyvolává nejhorší obavy o tom, kým Malloy ve skutečnosti je," dodává Ruffalo.
obrazek
Frannie má důvěrný vztah také se svou nevlastní sestrou Pauline, kterou ztvárnila Jennifer Jason Leigh. Přestože je mnohem více otevřená než Frannie, je stejně osamělá a snaží se ukojit svou vášeň dalším vztahem, který je předem odsouzen k nezdaru.

Počátečním úmyslem režisérky bylo stylizovat film do podoby drsných, emocemi prosycených dramat a thrillerů, které se v USA natáčely v 70. letech. Chtěla zachytit atmosférické vizuální pojetí, které tyto snímky činilo nezapomenutelnými, a zároveň styl obohatit o několik vlastních, současných prvků. "Každý člověk musí uznat, že brilantní filmy ze 70. let kompletně redefinovaly celý žánr noir filmů," říká Campion. "A Piková trojka je mou osobní interpretací tohoto žánru."

O hercích

Meg Ryanová
obrazek Narozena 19. listopadu 1961 ve Connecticutu (USA).
Jedna z nejpopulárnějších hollywoodských hereček dramatických, romantických i komediálních rolí. Po studiu žurnalistiky se začala věnovat herectví, kariéru zahájila účinkováním v televizním dramatu Bohaté a slavné (1981). Jejím manželem byl kolega Dennis Quaid, s nímž má jedenáctiletého syna Jacka.

Mark Ruffalo
obrazek Narozen 22. listopadu 1967 ve Wisconsinu (USA).
Vystudoval v Los Angeles herectví na konzervatoři Stelly Adrlerové. Byl spoluzakladatelem divadelní společnosti Orpheus Theatre Company, kde hrál, režíroval, psal a produkoval. Dlouho čekal na příležitost před kamerou.Pozornost si vysloužil hlavní roli ve filmu You Can Count on Me (2000), díky níž byl přirovnáván k mladému Marlonu Brandovi. Dnes už se jako filmový herec prosadil, avšak zůstává věrný malé divadelní společnosti v L.A.
Získal v roce 2002 cenu pro nejlepšího herce na filmovém festivalu v Montrealu a cenu New Generation Award od losangeleské asociace filmových kritiků za svůj herecký výkon ve filmu Kennetha Lonergana Na mě se můžeš spolehnout s Laurou Linney a Matthewem Broderickem. Film získal cenu poroty pro nejlepší dramatický film a dále ocenění Waldo Salt Screenwriting Award na filmovém festivalu Sundance. Ruffalo byl také nominován na cenu Independent Spirit Award.
Ruffalo je také úspěšným divadelním hercem a za své herecké výkony na pódiu získal několik prestižních cen.

Kevin Bacon
Narozen 8. července 1958 ve Filadelfii, Pensylvánii (USA).
Jeden z nejvýznamnějších herců své generace se proslavil vesměs dramatickými rolemi. Profesionální hereckou kariéru zahájil na mimobroadwayských scénách, později vystupoval i na Broadwayi a od konce 70. let se začal objevovat v televizi a filmu.

O tvůrcích

Jane Campionová
Získala si celosvětové renomé díky filmu Piáno s Holly Hunterovou, Samem Neillem a Harveym Keitelem. Film získal přes 30 různých ocenění včetně Zlaté palmy na Filmovém festivalu v Cannes a byl nominován na devět Oscarů, z nichž tři získal (včetně Oscara za nejlepší scénář pro Campion). Kromě toho Campion získala ocenění za nejlepší režii od organizací New York Film Critics Circle, Los Angeles Film Critics Association a Australian Film Critics. Na stejnou cenu byla nominována také organizacemi Directors Guild of America, BAFTA a Great Britain's Guild of Regional Film Writers. Film získal cenu pro nejlepší snímek od Australian Film Institute. Poté zrežírovala snímek Portrét dámy podle knihy Henryho Jamese. Film byl uveden na festivalu v Benátkách, získal dvě nominace na Oscara a získal cenu pro nejlepší film od National Union of Film Journalists. V roce 1999 natočila podle scénáře, který napsala se svou sestrou Annou, film Jako dým. Campion debutovala krátkým filmem Peel, který získal Zlatou palmu na Filmovém festivalu v Cannes. Po několika dalších krátkých filmech natočila svůj první celovečerní snímek Sweetie, který měl premiéru v Cannes a získal několik významných cen. Na úspěch navázala filmem Anděl u mého stolu, který v roce 1990 vyhrál na festivalu v Benátkách 7 cen včetně Stříbrného lva. Kromě toho získal cenu American Spirit of Independence Award a dalších několik ocenění na filmových festivalech v Torontu, Berlíně a Sydney.

Susann Mooreová
První román Susanny Mooreové My Old Sweetheart vyšel v roce 1983 a získal několik významných literárních ocenění. Autorka poté napsala dvě další knihy The Whiteness of Bones a Sleeping Beauties. V roce 1995 pak vyšel její kontroverzní román In The Cut. O šest let později Moore obdržela cenu za celoživotní přínos v beletrii od American Academy of Arts and Letters. Tento rok (2003) autorka zabrousila do oblasti literatury faktu a vydala knihu I Myself Have Seen It. V září vyšel její pátý román One Last Look.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Čtvrtek 24. 7. 2014 Svátek má Kristýna
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz