fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

54% 1003 hlasů
5.4 10 1003
film / komedie, drama, romantický, USA, , 116 min.
How Do You Know
Kinopremiéra v SK 24.2.2011, DVD a Blu-Ray od 30.5.2011 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:45



Lisa je žena, která svůj život postavila na svých sportovních výkonech a sportu se věnuje už od útlého dětství. Když je vyloučena ze svého týmu, přijde o vše, co měla. Bezradně se snaží vést normální a všední život. To vede k jejímu seznámení s Mattym, profesionálním baseballovým nadhazovačem, sebestředným sukničkářem a narcisem. George Madison je obchodník, jehož komplikovaný vztah s otcem Charlesem se ještě více zkomplikuje poté, co je George obviněn z finančního zločinu, přestože nic neudělal. Ačkoliv mu hrozí vězení, zdá se, že jeho poctivost, integrita a neutuchající optimismus mohou být jedinou možností, jak si George může zachovat zdravý rozum. Ještě předtím, než se poznala s Mattym, se Lisa zúčastnila jednoho rande s Georgem v den, který byl patrně nejhorším dnem v jejich životech: ona byla právě vyhozena z týmu a on dostal obsílku k soudu. Když se zdá, že se jim životy rozpadají pod rukama, poznají oba, jaké to je, když vás potká něco neuvěřitelného.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Je to trošku utahaný a nudný ale dalo se nato koukat.
Všechny komentáře k filmu 13+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Poznáš, až to přijde?

Lise se zhroutil svět. Po letech dřiny a tvrdého tréninku neprošla výběrem a byla vyřazena z národního softballového týmu. Schází se s profesionálním baseballistou Mattym a není si jistá, kam jejich vztah směřuje. Lisa má pocit, že by si měla najít partnera mimo sportovní okruh. Tak jí kamarádka domluví schůzku naslepo s obchodníkem Georgem, jehož složitý vztah s otcem se ještě více zkomplikuje poté, co je obviněn z finančního zločinu, přestože nic neudělal. Rande Lisy a George probíhá v neveselé náladě, on je z obvinění vystresovaný a ona je zdrcená náhlým koncem své sportovní kariéry. George ví, že neudělal nejlepší dojem a zdráhá se ji pozvat na další schůzku. Lisa zase nepředpokládá, že by se její setkání mělo dál rozvíjet a raději hledá útěchu u Mattyho. Když pak Matty navrhne, aby se k němu nastěhovala, souhlasí. Jednoho dne se George s Lisou potkají ve výtahu a on se omlouvá za své chování na jejich nedávné schůzce. Pomůže jí s nákupem domů, když dorazí Matty, tak udělá scénu, že Lisa pozvala George bez jeho svolení do bytu. Dívka si uvědomí, že se v něm spletla a okamžitě odchází.


O filmu

obrazek
„Pokud by se tenhle film dal shrnout do jediné otázky, pak by zněla 'Jak poznáte, že jste se zamilovali?',“ míní Reese Witherspoon, hvězda filmu Poznáš, až to přijde?, nové komedie scenáristy a režiséra Jamese L. Brookse.

„Všichni jsme někdy zažili pocit, že na nic z toho, na co jsme se spoléhali, se už nedá spolehnout. A když k tomu dojde, pak nám zbude jen láska,“ soudí Brooks. „Můžete si myslet, že jste úplně na dně, a pak do dveří vejde on nebo ona a najednou na dně nejste. Je to tak - láska nás dokáže zachránit.“

Tato otázka je možná tou nejdůležitější otázkou, jakou si většina z nás kdy položí, a ve stále komplikovanějším a odcizenějším světě je stále těžší na ni odpovědět. Poznáš, až to přijde? je komedie o čtyřech lidech, kteří procházejí změnami. Witherspoon představuje Lisu, ženu, která zjišťuje, že se jí hroutí celý dosavadní život. Jde o roli, která byla napsána přímo pro ni. „Jim mi zavolal a řekl, že přemýšlí o svém dalším filmu a že by byl rád, kdybych si v něm zahrála hlavní roli,“ vzpomíná herečka. „Byla jsem tím poctěna a těšila jsem se, protože jsem velkou fanynkou jeho díla - myslela jsem si, že mě chce jen pozvat na oběd, a on mi nabídl film. Bylo pro mě nepředstavitelné, že by na mě někdo mohl takovým způsobem myslet.“

„Takže jsme se trochu bavili o jeho nápadech a poté mi začal postupně posílat scény a další věci, tak jak je psal a získával patřičné podklady,“ pokračuje Witherspoon. „Byl to skvělý zážitek, protože když jsem si konečně mohla přečíst celý kompletní scénář, už jsem tu postavu znala. Bylo vzrušující zjistit, jakou cestou se s ní vydal a jaký je cíl její pouti.“

Brooks říká, že celý projekt začal velice prostě. „Jel jsem v autě kolem jakýchsi fotbalových hřišť plných žen a dívek, a napadlo mě, že už je to docela dlouho, co jsem v nějakém filmu viděl ženskou hrdinku - sportovkyni. A protože jsem posedlý sháněním podkladů, tak jsem následující rok zpovídal ženy, které sportují.“

A pouze jediná herečka mohla ztvárnit hlavní roli. „Zrovna jsem viděl Walk the Line a věděl jsem, jaký talent pro komedii má. Nikdo jiný než Reese to být nemohl,“ prohlašuje Brooks. „Takže jsem si s ní promluvil a pak jsem na rok a půl zmizel.“

„Ve filmu je dohromady možná pět minut softballu, ale dokonale z nich tu postavu poznáte,“ soudí Brooks. „Mám při hledání podkladů jedno pravidlo - pokud na něco narazím na třech různých místech, je to obvykle pravda. Tentokrát mi každá ze sportovkyň, se kterými jsem mluvil, vysvětlovala, že jen jiný sportovec dokáže pochopit, kolik času jim jejich sport zabírá. Nemohou se chodit bavit, nemohou chodit na večírky, protože trénují, zlepšují své výkony. Pro muže je velice těžké to pochopit, pokud se tomu také nevěnuje.“

Na začátku napsal Brooks prostou scénu: známý baseballový nadhazovač požádá hrdinku o rande. „Chtěl jsem ukázat sportovce, se kterými chodí, než pozná postavu Paula Rudda,“ vysvětluje Brooks. „A jak jsem postavu Owena Wilsona psal, bavila mě víc, než jsem čekal - a tak jsem příběh pozměnil a udělal z ní ústřední postavu celého filmu.“

„Matty by se asi nejlépe popsal jako bezstarostný. Nechce nic příliš komplikovat,“ popisuje Wilson. „Lisa je pro něj zpočátku jen další z řady dívek - prostě si s ní chce jen užít. Ale když v její blízkosti stráví víc času, začne se to měnit.“

„Pokud se Matty neustále nebaví, začíná se cítit nesvůj,“ míní Brooks. „Kolik žen potkalo nějakého takového Mattyho, u kterého věděly, že i když se do něj zamilují, pro něj to nebude nic znamenat?“

obrazek
Poslední, po čem Lisa touží nebo co potřebuje, je komplikovaný vztah - a život se jí ještě více zkomplikuje poté, co se ocitne na schůzce naslepo s Georgem Madisonem, mužem, který sám prochází několika životními změnami. „Dostane obsílku - 'Vláda Spojených států versus George Madison' - a najednou je v problémech kvůli něčemu, o čem je přesvědčen, že to nespáchal,“ popisuje Rudd. „Od té chvíle se vše stupňuje a když se potká s Lisou, je úplně na dně. A ona na něj nějakým způsobem - tím, jak s ním mluví a jak se s jeho situací vyrovnává - na něj udělá takový dojem, že se do ní okamžitě zamiluje. Když jsem si to přečetl, říkal jsem si, že to je skvělý základ příběhu - co by se stalo, kdyby se dva lidé potkali v nejhorší den svých životů?“ Tato situace byla pro Brookse třetím a posledním dílkem celé skládačky, tvořící základ příběhu filmu.

Georgeova otce Charlese představuje Jack Nicholson. Jakožto schopný podnikatel celý život pracoval jen pro dvě věci: úspěch vlastní společnosti a spokojený život svého syna. Dokonce ze syna učinil hlavní postavu svého soukromého impéria (ačkoliv stále plní roli šedé eminence).

„Kvůli tomu, že se znají už tak dlouho, chtěli mít Jim a Jack jistotu, že v této roli bude mít Jack možnost předvést něco, co jsme od něj dosud neviděli,“ vysvětluje producent Lawrence Mark. Ač se to zdá neuvěřitelné, Nicholson ještě nikdy nehrál otce dospělého hrdiny. „Takže to, že se na filmu podílel Jack, vlastně tuto roli pozitivně obohatilo, dodalo jí to na hloubce.“

Ve filmu Poznáš, až to přijde? se objevuje několik postav, každá v zásadní životní chvíli, které budou muset čelit klíčovým rozhodnutím, kterým se do té doby snažily vyhnout.

Lisa Jorgenson našla svou životní lásku: svůj oblíbený sport, softball. Plně se mu oddala a patří mezi nejlepší hráčky na světě. Jako řada sportovců je vysoce soutěživá a odhodlaná. „Její celý život stojí na tom, že si vytvářela jisté cíle a potom je překonávala,“ popisuje Reese Witherspoon. „Když se s ní ve filmu setkáváme, ocitá se na rozcestí, protože nemá jistotu, jak se její kariéra bude dál vyvíjet.“

Ve svých jednatřiceti letech je, upřímně řečeno, příliš stará - z týmu ji vyloučili. „Myslím, že každý sportovec ve skrytu duše ví, že jednoho dne bude muset svůj život od základu změnit, že sportovní kariéra není věčná,“ soudí Witherspoon. „Ale jiná věc je, když vás do té situace někdo najednou bez varování postaví. Je nucena naprosto změnit svůj život a nemá nejmenší tušení, jak na to.“

Podle Witherspoon jde o postavu, kterou mohl napsat jen Brooks. Nejenže je zobrazena velice detailně, ale odráží se v ní i Brooksova tradiční životní filozofie. „Jim neuvěřitelně dokonale chápe absurdity všedního života,“ domnívá se. „Dokáže se podívat na velice prostou, dokonce až banální situaci, a vnímat ji jako absurdní a obrovsky zábavnou - takovým stylem se na svět dívá. Je také skvělý ve vymýšlení postav, které vycházejí z reality - dokáže odhalit situace, kdy se lidé ocitají na rozcestí, a najde v těch situacích jejich skrytou krásu.“

Witherspoon, která neměla se softballem nejmenší zkušenosti, podle Brookse trénovala se softballovými hráči celý měsíc denně dvě až tři hodiny. „Ve filmu je asi dvacet sekund záběrů, ve kterých hraje. Nešlo tu o to, jak má chytat nebo házet nebo odpalovat míč, ačkoliv se něco z toho naučila. Jde o to, že se ocitla ve společnosti těch lidí a to dokázala zužitkovat.“

Matty je na první pohled snem každé ženy. Pohledný, okouzlující, zábavný, sportovní typ, slavný a bohatý, nic nebere příliš vážně - nebo dokonce ani trochu vážně. Zejména své vztahy - proč by měl, s ohledem na to, jaký má výběr? A Lisa je jen další dívkou, se kterou si může užít...než k ní začne cítit hlubší pouto. „Začíná si uvědomovat, čím je Lisa výjimečná, a zamiluje se do ní,“ vysvětluje Owen Wilson.

„Není vůbec sporu o tom, že se zamiluje,“ potvrzuje Brooks. „Ale zamiluje se jiným způsobem, než jak by se zamiloval obyčejný muž.“ Matty může působit dojmem nevychovance, který sází na jistotu, ale Brooks prohlašuje, že se chová podle přísně stanovených pravidel. „Vždycky říká pravdu,“ vysvětluje Brooks. „Nesnaží se mazat med kolem úst, nelže, nevyhýbá se přímým odpovědím. Má jistá morální pravidla a mezi ně patří i to, že nikdy nelže.“ Když se naplno pokusí ji získat - nebo alespoň tak naplno, jak to dokáže - je jeho sebevědomí tak neotřesitelné, že ho nevyvede z míry ani zjištění, že mu v cestě stojí potenciální rival George.

obrazek
„Matty je hrozně milý muž, ale zkrátka si příliš neuvědomuje, co si lidé kolem něj myslí a co cítí,“ popisuje Witherspoon. „Pro Mattyho je život jeden velký mejdan a chce, aby na tom mejdanu byla i Lisa. Nikdy se Lisy neptá, jaký na to má ona názor - zatímco George o ní chce vědět naprosto všechno a chce jí pomáhat, ačkoliv má sám vlastní starosti.“

Brooks se s Wilsonem zná už dlouho. „Když jsem se s Owenem seznámil, produkoval jsem film Grázlové. Bydlel tam se svými bratry a s Wesem Andersonem a s dalšími herci. Je velice talentovaný - tahle postava musí utáhnout každou scénu, ve které se objevuje, a být neustále plná elánu. Nemůže nechat někoho jiného, aby mu připravil půdu pro vtip, a pak ho vypointovat - on to musí všechno dělat sám. A je v tom skvělý. Nenajdete jedinou minutu, kdy nepodává světový výkon.“

Lisa se ve filmu seznámí také s postavou, která má vážné problémy. George Madison se ani v nejmenším nepodobá žádnému muži, se kterým kdy Lisa chodila - je to podivín, je zábavný a především to není sportovec. Je to také člověk, který se ocitl v té nejzapeklitější ze zapeklitých situací - je aktérem federálního vyšetřování. Potenciální nová známost by měla být tím posledním, na co by měl v danou chvíli myslet, ale je možné, že jde o jedinou věc, která mu pomůže to celé přestát. Má veškeré právo pochybovat o tom, že by se v takovém stavu vůbec mohl do někoho zamilovat, ale je přesvědčený, že k tomu došlo.

„Všechno se začíná stupňovat,“ říká Paul Rudd. „Je obviněný z podvodu s akciemi, jeho přítelkyně ho opustí a jeho bývalá asistentka ho varuje před nebezpečími, o kterých nemá nejmenší tušení. Než se mu se vším svěří, neváhá ji upozornit, že je její zákonnou povinností mlčet. Pak, když se ocitne skutečně na samém dně, pozná Lisu - a najednou se vše zdá mnohem příjemnější.“

„George je tak pohlcený svými problémy, že na jejich první schůzce nedokáže mluvit o ničem jiném,“ prozrazuje Rudd. „Ona si s tím poradí naprosto dokonalým způsobem: navrhne mu, že budou během celé večeře mlčet. A on najednou na chvíli přestane myslet na sebe a myslím, že se do ní v ten okamžik zamiluje.“

Jak může člověk, kterému se rozpadá život před očima, soupeřit s bohatým, okouzlujícím, pohledným sportovcem? „Na své straně má jenom svou upřímnost - a skutečnost, že se domnívá, že opravdu nemá co ztratit,“ říká Rudd. „A dokáže jí naslouchat, což je přesně to, co Lisa potřebuje.“

„Jediné, co mají George a Lisa společného, je něco, o čem ani sami nevědí - poznají se v nejhorší dny svých životů,“ popisuje Brooks. „Oba se po svém pokoušejí dostat ze svých problémů.“

Brooks říká, že Rudd tu dokázal po herecké stránce působivý kousek: jeho postava zapomene na své problémy proto, že se zamiluje, ale díky Ruddovu výkonu to nepůsobí lacině či bezstarostně. „Stejně jako se domnívám, že jsem nemohl natočit Lepší už to nebude s nikým jiným než s Jackem, tak jsem dle mého názoru tenhle film nemohl natočit s nikým jiným než s Paulem,“ soudí Brooks. „Myslím, že reaguje naprosto uvěřitelně - bez nejmenšího zaváhání mu věříte, že někdo, kdo se ocitl úplně na dně, se od něj dokáže odrazit. Myslím, že chápete, že by se tak někdo skutečně mohl chovat. A to do filmu vložil Paul. A nějakým zázrakem toho docílil, aniž by ztratil cokoliv ze své vtipnosti. Je ohromně zábavný a obrovsky uvěřitelný.“

„Jeho role má poměrně široký záběr,“ říká producent Laurence Mark. „Vyžaduje po herci emoce, smutek, zamilovanost a občas ztřeštěnost - a my to jeho postavě musíme neustále věřit. Jak se zdá, Paul nemá s ničím z toho větší problémy.“

Jack Nicholson musel v roli Charlese, Georgeova otce, dokázat proměnit poměrně nesympatickou postavu v postavu zranitelnou, lidskou, a možná i sympatickou. „Velice záhy ve filmu Jackův hrdina říká svému synovi, že pokud by se měl rozhodovat mezi svým synem a společností, dost možná by si vybral společnost, i když by ho to nejspíš zahubilo,“ objasňuje Brooks. Ale je to také muž, který vychoval svého syna sám poté, co je jeho žena oba opustila. Opravdu by svého syna dokázal takhle zaprodat? „Napsal jsem tu větu, napsal jsem tu postavu, a přesto nejsem stále schopen posoudit, jestli je pravdivá. Jeho největším tajemstvím pro něj i pro všechny ostatní je to, jestli je kladnou nebo zápornou postavou. Jak mi kdysi dávno řekl Bill Hurt, někdy je podstatné položit otázku a neposkytnout na ni odpověď.“

„Miluje svého syna, ale současně miluje i sám sebe, a chápe to, co nechápe nikdo jiný: čelí možné zkáze jednoho ze dvou lidí, které má rád nejvíc na světě,“ zamýšlí se producentka Paula Weinstein. „Ocitá se v situaci, kdy by se chtěl skrčit a schovat, ale v tom případě dostane zásah jeho syn. Bylo fascinující sledovat, jak z toho všeho citového zmatku vystupuje jejich kamarádství a láska.“

<>Obrázek nenalezen<> „Protože jsem už s Jackem spolupracoval, bylo pro mě přirozené se na něj obrátit,“ říká Brooks. „Vždycky žasnu nad jeho hereckým uměním, ale v tomhle filmu má pár momentů, které se vyrovnají tomu nejlepšímu, co jsem od něj kdy viděl.“

„Nedokážu si v té roli představit nikoho jiného než Jacka Nicholsona,“ míní Rudd. „Pracovat s ním byla jedna z nejvíce vzrušujících hereckých příležitostí mého života. Má obrovskou osobnost a po čtyřicet let je jedním z nejslavnějších herců, ale nejvíce mě ohromilo to, jak skvělý herec to je. Když ho sledujete, působí to všechno ohromně snadně, ale každou vteřinu před kamerou tráví s plným nasazením.“

Herecký tým filmu uzavírá Kathryn Hahn v roli Annie, Georgeovy těhotné asistenky. „Je svému šéfovi naprosto oddaná,“ popisuje Hahn. „Je také těhotná s mužem, kterého miluje, ale který se obává, že pro ni není dost dobrý a proto si ji nechce vzít. Takže když poznáváme Annie, ocitá se v situaci, kdy je středem jejího vesmíru práce a muž, pro kterého pracuje - a který se najednou ocitá ve velkých potížích.“

Annie je sama trochu bezradná. Cení si u sebe i druhých loajality, takže cítí silné nutkání poskytnout Georgeovi informace, které by mu mohly pomoci. Firemní právníci jí ale zakázali o těchto věcech se svým nadřízeným mluvit - a jako budoucí svobodná matka si potřebuje udržet místo. „Trpí, když vidí, v jaké situaci se George ocitl. Ale on jí nedovolí, aby mu řekla, co o jeho případu ví, protože by ji to ohrozilo,“ říká Hahn. „Takže se mu snaží pomáhat jinak. Když ho dluhy donutí prodat veškerý majetek, najde mu byt a vaří mu.“

„Kathryn Hahn je okouzlující osoba,“ soudí Brooks. „Pokud ji nemáte rádi, nemáte rádi nikoho. Taková je ve skutečnosti a to vnáší i do své postavy ve filmu.“ Není náhodou, že Hahn byla v době, kdy ji Brooks do filmu obsadil, těhotná. „Viděl jsem ji v úžasné hře Boeing Boeing v New Yorku, a jakmile jsem ji viděl na konkurzu a všiml si, že je těhotná, říkal jsem si 'Tak to je jasné. Jim ji bude chtít obsadit.',“ směje se Mark.

Bylo třeba časový harmonogram natáčení trochu upravit, aby se vše stihlo ještě před tím, než se jí dítě narodí, ale to nebyl problém - až do takřka posledních scén, které Hahn pro film točila. „Byla jsem asi v osmém měsíci a těšila jsem se na to, jak film dotočím, pojedu domů a pak porodím dítě,“ vzpomíná Hahn. „Nakonec to nebylo tak docela v tomhle pořadí.“

Hahn strávila tři dny natáčením bláznivé scény v nemocnici poté, co Annie porodí. A pak - v brzkých ranních hodinách po jejich natočení - se Hahn narodila její dcera Mae. Svou scénu dotočila o dva měsíce později.

„Jim je tím nejúžasnějším pozorovatelem lidských osudů,“ prohlašuje Laurence Mark, producent filmu Poznáš, až to přijde?. „Umí skvěle naslouchat a je všímavý, a na jeho postavách je to znát. Proto mají takovou hloubku, jsou tak zajímavé a říkají tak pozoruhodné věci.“

„Má unikátní styl,“ soudí producentka Julie Ansell, která je jeho produkční partnerkou už dvacet let. „Dokáže nahlédnout lidem do duší - když píše něco, co se týká nějakého vašeho vlastního zážitku, říkáte si, že byste to nedokázali takhle formulovat, ale že přesně takhle jste to vnímali. Dotkne se to čehosi hluboko ve vašem nitru.“

„Píše o skutečných lidech, o skutečných problémech, kterým čelí,“ soudí producentka Paula Weinstein. „Jeho postavy jsou komplikované, složité, zmatené, lidské, chybující, zábavné a realistické. Sledovat jeho filmy je jako číst skvělý román, u kterého si přejete, aby nikdy neskončil - protože chcete v jeho světě prožít další chvíli.“

„Nikdo neumí psát dialogy jako on,“ pokračuje Ansell. „Chce své postavy poznat tak důkladně, že někdy strávíme kvůli jedné postavě dva roky studiem podkladů a rozhovory se stovkami lidí.“ „Jim dostane nápad na nějakou postavu a pak chce zjistit, co je reálné a pravdivé,“ říká Weinstein.

Říká se, že každý příběh stojí a padá na detailech: pokud uvěříme drobnostem v chování postav, uvěříme tomu, že jsou skutečné. „Ve filmech jsou jen detaily,“ míní Reese Witherspoon. „Detaily jsou důvodem, proč jsou filmy zábavné, proč jsou uvěřitelné, proč jsou autentické. Proto se o postavy zajímáte. Detaily od toho, kolik kdo vydělává, jak moc cestuje a jakým způsobem cestuje, kdo jsou jejich nejbližší přátelé, s jakými lidmi chodí, co jedí a nejedí. To všechno vypráví o vaší postavě a ovlivňuje to příběh.“

Brookse podobné detaily fascinují. „Když sháněl podklady pro vytvoření Lisina bytu, šel se podívat do bytů skutečných sportovců,“ popisuje Mark. „Jim zahlédl vitrínu na poháry - nebyla nijak luxusní, ale bylo poznat, jak je dotyčná osoba hrdá na to, že ty poháry získala. Jim na takových detailech lpí a proto se mu studium podkladů vyplácí.“

<>Obrázek nenalezen<> Ověřuje si dokonce i ty nejmenší detaily. Ve filmu se například objevuje speciální drink, který George pro Lisu namíchá. Jim se obrátil na svého přítele, šéfkuchaře restaurace The French Laundry, držitele tří hvězdiček Michelin, a ten pro film vymyslel zcela nový koktejl.

Ověřování a studium se týkalo i herců. Ačkoliv se ve výsledném filmu Witherspoon v záběrech ze hry objevuje jen na několik okamžiků, celé měsíce trénovala s legendární softballovou trenérkou Sue Enquist. „Pracovala jsem s ní tři dny v týdnu dvě nebo tři hodiny jen proto, abych se naučila základní věci jako házení, chytání, odpalování, postoj a tak. Ale byla tu ještě další stránka - šlo o studium naprosto odlišných lidí. Nikdy v životě jsem se nesetkala s mnoha sportovci, takže informace o tom, jak a kdy vstávají, jaký je jejich den, jak moc trénují, kolik osobního volna jim zbývá, jaké to pro ně bylo na vysoké škole, to všechno mi obrovsky pomohlo. Vztahy s jejich týmovými kolegy jsou pro ně v životě tím nejdůležitějším.“

Witherspoon také trénovala s americkým ženským softballovým týmem. „Měla jsem možnost setkat se takřka se všemi z nich a s některými z nich trénovat. Byl to úžasný, ohromující zážitek - jsou to neuvěřitelně sportovní, profesionální a odhodlané ženy, které se soustředí na svůj cíl. Bylo to velice inspirující.“

Film se odehrává ve Washingtonu D.C. a natáčel se jak tam, tak i ve Philadelphii. „Natáčení v D.C. je teď snazší, ale pořád je to komplikovanější než na většině jiných míst,“ prozrazuje produkční vedoucí pro D.C. Carol Flashier. „Potřebujete povolení od čtyř - a někdy i víc - různých úřadů: správa parků, tajná služba, policie Capitolu a správa obecných služeb. Z bezpečnostních důvodů není snadné tu uzavřít nějakou oblast. Ale odměnou je vám to, že získáte možnost točit v jedinečném a energickém městě, které ve filmu vystupuje jako další postava.“

Štáb měl dokonce šanci natáčet v Nationals Park, domově baseballového týmu Washington Nationals, za který hraje Matty. Tým byl zrovna mimo město a štáb zde natočil scény, při kterých Wilson mluví během hry s dalším nadhazovačem, a také scénu výjimečně úspěšného odchytu.

Výtvarnice Jeannine Oppewall, nominovaná čtyřikrát na Oscara, byla pověřena úkolem vytvořit vizuální stránku celého filmu. „Jde o přirozený proces,“ říká. „Nejdříve si zjistíte, jak vypadají prostředí a místa, kde budete natáčet, a podle toho se rozhodujete - vytvoříte podobu filmu na základě série rozhodnutí, podložených jedním nebo dvěma nejsilnějšími dojmy nebo nápady.“

„Nemohu příliš rozlišovat mezi stylizovaným světem a realistickým stylem,“ popisuje Oppewall práci na komedii ze současnosti. „V tomhle filmu se objevují postavy, které se ocitají ve velice realistických situacích, zatímco postavy Jacka Nicholsona a Owena Wilsona žijí ve víceméně umělém prostředí, protože jsou obklopeny světem peněz. Peníze, které do svého okolí investovaly, je oddělují od skutečného světa.“

Matt a Charles dokonce žijí ve stejném domě - v drahé budově v luxusní čtvrti. „Matty má peníze a nemá příliš velký vkus. Bohatí lidé si vkus obvykle mohou zaplatit, a tomu jsme jeho byt přizpůsobili. Koupil si byt v hezkém a luxusním domě a někoho zaplatil, aby mu to tam upravil. Charles má byt menší - v podstatě jsme vzali Mattyho byt a zmenšili ho, přidali jsme zdi, aby působil stísněněji.“

Lze to snadno porovnat s bytem, ve kterém bydlí Lisa. „Mattyho dům je velký a plný kontrastů a hran, zatímco Lisa bydlí ve skromnější čtvrti v mnohem menším bytě, který je ale plný světla, je vzdušný a je vyplněn teplými barvami.“

Oppewall podotýká, že jak se Georgovi rozpadá jeho život, odráží se to i ve vizuálních složkách filmu. „George začíná na úrovni pohodlného života vyšší třídy v dobře zařízeném bytě starého mládence, a skončí v bytě nad cukrárnou v omšelém domě na rohu, ve kterém má ledabyle poházený veškerý svůj zbylý majetek.“

Každé z postav náleží odlišná barevná paleta, nejen proto, aby je bylo možné odlišit, ale také pro zdůraznění toho, kým jsou. „Matty má v chodbě oranžovou, která víceméně definuje jeho styl - má rád zářivý a pestrý život. Lisa si potrpí na fialovou, která odráží slunce a teplo a světlo její osobnosti. Georgeův byt není příliš barevný - snaží se zjistit, kde se jeho život právě nachází.“

Kostymérka Shay Cunliffe se také snaží vlastnosti postav ve svých návrzích odrážet a podotýká, že klíčem je vymyslet něco, co je pro danou postavu odpovídající, ale nezajít v tom příliš daleko. „Jim kráčí na hranici mezi hlubšími emocemi a komedií,“ vysvětluje. „Každý z nás se neustále snaží najít to, co na jeho tváři vyloudí široký úsměv, ale současně to nebude příliš nucené.“

<>Obrázek nenalezen<> Klíčem k tomu, jak Brooks tvoří filmy, je to, že trvá na tom, aby každý detail filmu obohacoval nějakým způsobem příběh samotný. „V případě kostýmů je ohromně těžké se s něčím takovým vypořádat - zejména v případě soudobého oblečení, kdy máte dojem, že prostě můžete jen tak zajít do obchodu a něco tam nakoupit. Pro Jima je každá změna obrovsky důležitá. Každá drobnost je důkladně zvažována. Má velice jasnou představu o tom, jak by měl film po vizuální stránce působit. Takže může být docela obtížné najít prosté šaty, do kterých se zamilujete, ale o kterých si současně myslíte, že by je na sebe vzala postava, která je na sobě bude mít.“

Podobné filmy

Prezidentův syn
(First Kid) Hlídat syna prezidenta USA není žádný med, ale tajný agent Sinbad si s tím hra...
dnes 07.25
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Bláznivá dovolená v Evropě
(National Lampoon´s European Vacation) Chevy Chase s rodinou se vydal na cestu do Evropy. ...
dnes 09.20
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Cesta mstitele své cti
Pavel Landovský, od jehož úmrtí uplynulo v těchto dnech pět let, a Jiří Hálek ve filmové m...
dnes 10.20
NAHRAT
ZDARMA
ČT1
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pondělí 21. 10. 2019 Svátek má Brigita
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz