fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

65% 457 hlasů
6.5 10 457
animovaný / komedie / rodinný, USA, , 82 min., od 7 let
Recess: School's Out
Kinopremiéra v ČR 30.8.2001, DVD od 17.6.2002 Warner

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:44



Školu si rozvracet nedáme. Ani o prázdninách!
Školní rok konečně skončil a T. J. se těší na prázdniny. Všichni jeho kamarádi ale odjíždí na prázdniny pryč a T. J. se začíná nudit. Pak ale objeví záhadné spiknutí, odehrávající se v jeho škole. Bývalý ředitel Benedict, který kdysi prosadil zrušení přestávek, se nyní chystá pomocí obrovského laseru změnit počasí a zrušit léto - a tím i letní prázdniny! TJ. musí sehnat své kamarády a s jejich pomocí (i s pomocí učitelů) zachránit letní prázdniny.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Příjemná záležitost. Animák, ze kterého nutná moudra nečouhají jako sláma z bot a který potěší muzikou i vtipným flashbackem do šedesátých let. Bonzák Randall vypadá jako mladší verze Vočka ze Simpsonů, což pobaví bez ohledu na to, jestli jde o záměr nebo nedostatek originality.
+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O produkci

obrazek
Film "Přestávka: Škola mimo provoz, produkovaný společností Walt Disney Television Animation, přináší na velké plátno postavy z Disneyho kresleného seriálu "Přestávka" (Recess), který tvoří základ Disneyho řady programů "One Saturday Morning" (Jedno sobotní ráno) běžící na ABC a který se vysílá také na UPN a ostatních smluvních stanicích v rámci Disneyho pořadu "One Too". Poprvé se Přestávka objevila v roce 1997 a rychle si získala oblibu.
Paul Germain a Joe Ansolabehere se poprvé setkali na Kalifornské univerzitě. O několik let později spolu pracovali na populárním kresleném seriálu společnosti Nickelodeon "Lumpíci," který vymyslel Paul spolu s Arlene Klasky a Gaborem Scupo. V roce 1993 získali Lumpíci cenu Emmy a o tři roky později Paul s Joem spojili síly a stvořili "Přestávku" pro ABC.
"Lumpíci byli o předškolním věku, a proto jsme teď chtěli vyprávět o další fázi dětství: o základní škole," vzpomíná Joe. "Začali jsme si s tou myšlenkou pohrávat a jednoho dne jeden z nás prostě řekl: ,dětské hřiště.' Už jste určitě viděli spoustu věcí o škole a všechny byly o učitelích a o tom, co se odehrává ve třídě. Přesto většina z toho, co si z té doby pamatujeme, se odehrála venku na hřišti během přestávky."
"Chtěli jsme vytvořit ucelený dojem," pokračuje Joe a vzpomíná na některé skvělé situační komedie ze sedmdesátých let. Řada z nich se soustřeďovala okolo pracoviště, "kde si jako dospělí získáváme přátele. Vy a oni si ani nemusíte být příliš podobní, ale protože zažíváte stejné situace, přidáváte se k lidem, kteří doplňují vaše schopnosti, dovednosti a váš pohled na věc." Podle Joea a Paula představuje hřiště pro děti něco podobného.
Úlohu výchovného poradce svěřili doktoru Johnu Arnoldovi ze Státní univerzity v Severní Karolíně. "John nám potvrdil mnoho z toho, co jsme si mysleli," říká Paul. "Když chcete udělat pořádnou show pro děti, dělejte to samé, jako kdyby byla pro dospělé: vyprávějte skvělé historky a NIKDY k nim nemluvte shovívavě."

obrazek
Už od začátku se Paul a Joe pokoušeli začlenit do Přestávkového světa dojem "magického realismu" - skutečnosti s přídavkem něčeho zvláštního. "Styl našeho programu byl vždy realistický," říká Paul. "Nestane se, aby někomu vybuchl v rukou dynamit a on měl jen začouzený obličej. Když děcko spadne se stromu, zlomí si nohu. Na druhou stranu jsme se snažili náš pořad naplnit trochou "kouzel." Zkusili jsme vytvořit takové hřiště, na jaké si pamatujeme z dětství - znáte to, všichni si vzpomeneme na kluka, který vykopl míč tak vysoko, že jsme si mysleli, že vyletí až do stratosféry. No a když to udělá v "Přestávce," tak ukážeme pohled do vesmíru a vidíme ten míč, jak ulomí anténu u raketoplánu. Jinými slovy, ten kluk SKUTEČNĚ vykopne míč až do stratosféry."
Během druhé sezóny byla "Přestávka" ohodnocena jako druhý nejúspěšnější program pro děti. Kromě řady nadšených kritik získala několikrát po sobě i cenu Parent's Choice (Rodičovská volba) a umístění na Listině cti Akademie televizního umění a věd (Academy of Television Arts & Sciences) a Federální komunikační komise (Federal Communications Commission). Tento neobyčejný úspěch připravil cestu pro celovečerní film, a tak mohli Paul, Joe a scénárista Jonathan Greenberg začít v roce 1998 vymýšlet nápady.
U mnoha kreslených pořadů a filmů se nejdříve vypracovávají hrubé kresby. "Ani jeden z nás ale není kreslíř," říká Paul. "Jsme spisovatelé. A tak vždycky začínáme scénářem. Zacházíme s ním, jako by šlo o hraný film, a píšeme scénář a nahráváme dialogy předtím, než začneme s animací."
Obvykle také herci nahrávají dialogy odděleně a narážky jim čte vedoucí. Pro televizi i pro film se však dialogy šestice hrdinů nahrávaly dohromady, kdykoliv to bylo možné.
"Měl jsem pocit, že je to tak nejlepší," vysvětluje Paul. "Chtěli jsme, aby každý herec působil přirozeně, a nejlepší, co jsme mohli udělat, bylo zaznamenat je, když mluví společně a reagují jeden na druhého tak, jako tomu je při hraných scénách."

O hudbě

obrazek
K zábavné atmosféře filmu přidali Paul a Joe ještě trochu koření několika hudebními hity ze šedesátých let. "Děti šedesátá léta milují," říká Joe. "V předvečer svátku Všech svatých (Halloween) se převlékají za hipíky. Je to jako když jsme my vyrůstali během sedmdesátých let a hrálo se "Happy Days" - dívali jsme se na padesátá léta stejně."
"Po pravdě řečeno, když posloucháte Radio Disney, slyšíte The Beatles, The Rolling Stones a další kapely ze šedesátých let ... děcka všechnu tuhle muziku poslouchají," pokračuje. Joe, Paul a režisér Sheetz doplnili původní hudbu Denise M. Hannigana písničkami jako "Dancing in the Streets" od Martha & the Vandellas, "Incense and Peppermints" od Strawberry Alarm Clock, "One" od Three Dog Night, Steppenwolfovo "Born to be Wild", "Nobody But Me" od The Human Beinz a "Let the Sunshine In" od The 5th Dimension. A k tomu všemu ještě Hannigan připravil novou verzi písně "Purple Haze".
Další hudební požitek přináší legenda salónů Robert Goulet, který už od roku 1997 dodává Mikeymu (jedna z hlavních postav) hlas v pasážích, kde zpívá. "Hledali jsme něco psychedelického," říká Joe. Nakonec se domluvili na šlágru z roku 1968 "Green Tambourine" od Lemon Pipers. "Už jen představa, jak Robert Goulet zpívá tuhle píseň..." směje se Joe.
Další přepracovanou písní je "Dancing in the Streets", kterou můžete slyšet během závěrečných titulků a kterou pro film nahrála Myra, hvězda Hollywood Records. Jako vůbec první nezletilá umělkyně, která kdy zpívala na nahrávce Walt Disney Records, vkládá Myra do své hudby zajímavé latinskoamerické rytmy, cit a nadaný hlas, které se k této písni výborně hodí, což platí i pro její mladistvý a energický přístup. "Myra je přesně ten typ umělce, který dokáže překlenout hudební mezery mezi klasickou písní jako "Dancing in the Streets" a dnešní mládeží," říká Matt Walker, senior viceprezident společnosti Music.

O tvůrcích

Paul Germain
obrazek se nechává hodně inspirovat svými třemi dětmi. "Vždycky, když jsme dělali na nějakém seriálu, moje děti byly jen o něco mladší než postavy, o nichž jsme vyprávěli. A v době, kdy jsme ho dokončili, do nich akorát dorostly."
"Že můj syn Tommy chodí do školy na Třetí ulici? Shoda okolností..."
Dnes již zkušený veterán televizních animací Paul je odkojený dvouminutovými díly Simpsonů uváděných v "Tracey Ullman Show" (Show Tracey Ullmanové) a spoluprácí s Arlene Klasky a Gaborem Scupo na senzačních kreslených "Lumpíci" pro Nickelodeon. Pracoval jako vedoucí textař, režisér zvuku a vedoucí tvůrčí produkce a dovedl tento seriál ke třem cenám Emmy (dvě za význačný kreslený program v letech 1992 a 1994 a jeden za úspěch v kresleném filmu v roce 1995) a k ocenění CableACE za význačný kreslený program v roce 1994.
Po tomto úspěšném startu se Paul spojil s Joem Ansolabeherem, vedoucím redaktorem příběhu "Lumpíci" a v roce 1996 vytvořili "Přestávku".
Před produkováním kreslených filmů pracoval na několika filmech s Jamesem L. Brooksem z Gracie Films, jako např. "Cena za něžnost," "Broadcast news," a "Velký." Jako vedoucí výroby pracoval na filmu "Řekni cokoliv".
Paul a Joe se nedávno dali opět dohromady, aby vyrobili pro Disneyho nový kreslený seriál s názvem "Lloyd in Space" (Lloyd ve vesmíru), který bude v únoru zařazen do Disneyho pořadu One Saturday Morning (Jedno sobotní ráno)

Joea Ansolabehere
obrazek jsou vzpomínky na dětství uměleckou múzou. "Citát, který mi kdosi před léty řekl, tvrdí, že "spisovatelé jsou lidé, kteří se nikdy nepřenesli přes svoje dětství." Přesně tak jsem to cítil při práci i já - dětství je nejbohatším obdobím našich životů a je skvělé se v něm prohrabávat tak, jako jsme to dělali my."
"Na hřišti ve Třetí ulici je svým způsobem úžasné to, že je jako každé jiné hřiště. Sáhnu do vzpomínek na hříště, kam jsem chodil ve čtvrté třídě v roce 1968, vyprávím je své dceři a ukáže se, že ona prožila stejné příběhy. Možná to zní zvláštně, ale líbí se mi ta všeobecná platnost."
Joe se s Paulem Germainem spřátelil, když oba chodili na filmovou školu na Kalifornské univerzitě, kde Joe získal titul Mistra svobodných umění dějin filmu, teorie a kritiky. Po dokončení studia začal svou kariéru jako scénárista. Napsal a produkoval pilotní epizodu seriálu "Duckman," a pak se dal dohromady Paulem a v letech 1990 až 1993 na sebe vzal úlohu redaktora příběhu pro "Lumpíci."
Po úspěších této řady se naše duo pustilo do kresleného seriálu "Beethoven" pro společnost Universal. Pak přešli k Disneymu a dali život "Přestávce" a "Lloydu ve vesmíru" (Lloyd in Space).
Dnes žije se svou rodinou v Glendale v Kalifornii.

Stephen Swofford
obrazek začal pracovat ve společnosti Walt Disney Television Animation po narození svého prvního dítěte. "Práce na živých pořadech byla prima, ale nebylo to přesně to, na co se můj syn, neteře a synovci chtěli dívat. Líbila se mi myšlenka na něčem pracovat a mít potom možnost se o to podělit s rodinou."
Před kresleným filmem pracoval Swofford jako vedoucí post-produkčního týmu na "To je vražda, napsala" (Murder, She Wrote) a čtyřech televizních filmech "Columbo". V roce 1995 přešel k Walt Disney Television Animation jako vedoucí post-produkce na filmu "Lví král II: Simbův příběh" (The Lion King II: Simba's Pride), "Pocahontas II: Cesta do Nového světa" (Pocahontas II: Journey to a New World) a "Velká dobrodružství medvídka Pú" (Pooh's Grand Adventure).
Na Disneyho seriálu "Přestávka" se Swofford podílel jako vedoucí post-produkce.

Chuck Sheetz
obrazek režíroval řadu dílů "Simpsonů," "The Critic" (Kritik) a "Tatík Hill a spol." (King of the Hill) a také prvních třicet devět epizod "Přestávky." Po dokončení studia na filmové škole na Kalifornské univerzitě začal svou profesní dráhu v kresleném filmu pro seriál "Simpsonovi" a postupně se vypracoval až k režii.
"Přestávka: Škola mimo provoz" je jeho první samostatný film

Jonathan Greenberg
se při psaní s Paulem a Joem dobře bavil. "Jsem si jistý, že mít tak angažované producenty může být pro ostatní někdy noční můra. S nimi jsem to tak ale nikdy necítil. Paul a Joe vám dají velmi podrobné poznámky, ale to proto, že je to jejich pořad a jejich postavy..."
Greenber se s Paulem Germainem a Joem Ansolabeherem setkal krátce před ukončením studia na Harvardu, stal se jedním z původních textařů "Lumpíci" a získal za to cenu Emmy. Po dokončení původní řady dílů tohoto seriálu se Greenberg vrátil zpět na východ, aby se pokusil získat titul doktora filosofie anglické literatury na Princetonské univerzitě. Psal pro "Přestávku," "Dariu" a další televizní seriály. "Přestávka: Škola mimo provoz" je jeho první samostatný film.
Kromě dokončování doktorské disertace pracuje nyní Greenberg také na scénáři k hranému filmu pro New Line Cinema s názvem "Day Trader" (Burzián). Žije v New Yorku se svou ženou a novorozeným synem.

Eric Keyes
byl mezi prvními přijatými lidmi pro "Přestávku." Jako vedoucí výtvarník byl zodpovědný za vzhled a rozvržení pořadu. "Znal jsem režiséra a znal jsem i oba producenty. Na začátku jsme to byli my čtyři, kdo se pokoušel přijít na to, co vlastně chceme dělat."
Keyes dělá animace profesionálně už od 19 let, kdy byl odpovědný za vzhled postav v prvních dílech "Simpsonových". Na Disneyho "Přestávce" měl na starost přerod počátečních návrhů postav do "animovatelné" podoby a kreslení nových postav a pozadí. Ve studiích Walt Disney Television Animation dnes vzniká jeho vlastní pořad "Flipside" (Rub).

Denis M. Hannigan
je skladatel nominovaný na cenu Emmy, který má za sebou více jak 300 televizních pořadů. Hannigan začal s Paulem a Joem na "Lumpíci," pokračoval na Disneyho "Přestávce," "Adventures in Wonderland" (Dobrodružství v Zemi zázraků), "Beakman's Wold" (Beakmanův svět) a "CatDog" (Kočkopes) a dostal se až k hranému seriálu "Sliders" (Sáně). Napsal také hudbu k televizním pořadům "Edith Ann" a "Will Vinton's Claymation Easter" (Plastelínové Velikonoce Willa Vintona), televiznímu filmu "The New Shaggy Dog" (Nový chundelatý pes), dokumentu "The Girl Next Door" (Dívka od vedle) a k samostatnému filmu "It's Pat" (To je Pat).
Hannigan žil dlouho v Číně, kde se naučil plynně čínsky. Věnoval se tam východní hudbě a hře na dřevěné nástroje. Byl také členem hudební skupiny "Mother Goose" (Matka Husa), která je v této zemi populární. Po návratu do Spojených států studoval latinskoamerickou hudbu a etnické nástroje. Později vystudoval filmovou partituru na Kalifornské univerzitě.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Neděle 18. 8. 2019 Svátek má Helena
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz