fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

83% 226 hlasů
8.3 10 226
animovaný / dobrodružný / fantasy / komedie / pohádka / rodinný, USA, , 92 min.
Monsters, Inc.
DVD od 2.9.2002 Warner, Blu-Ray od 19.6.2013 Magicbox

Režie: , ,
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:16



Všechny děti na světě vědí, že když je rodiče uloží do postýlek, zhasnou světlo a zavřou za sebou dveře, vyplíží se ze dveří šatníku příšerky. Co nevědí je, že tyhle příšerky proti nim nemají nic osobního, je to prostě jen jejich zaměstnání. Děj filmu se odehrává ve vzkvétajícím městě Monstropolis, kde žijí příšerky všech tvarů a velikostí. Jeho hlavními hrdiny jsou vysoká zelenomodrá příšerka s rohy jménem James P. Sullivan přezdívaný Sulley a jeho nejlepší jednooký kamarád Mike Wazowski. Oba pracují v největší utajené továrně Příšerky, s.r.o. Sulley je šéfem přes strašení dětí a Mike jeho nadšeným asistentem. Jednoho večera však Sulley zjistí, že dveře, kterými příšerky vylézají z továrny do lidského světa, zůstaly nedovřeny a do továrny se dostala malá holčička. Příšerky věří, že kontakt s lidmi je pro ně jedovatý, a tudíž ho mají zakázaný. Přesto se Sulley a Mike rozhodnou vzít holčičku, kterou pojmenují Boo, domů. Následujícího dne ji převléknou za příšerku, vpašují zpět do továrny a pokusí se ji dostat domů.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Film plný milých monster mi tak trochu přirostl k srdci a opravdu jsem si ho užila. I když je to trochu více cílené na dětské publíkum, stále zde najdete fůru hlášek a narážek i pro odrostlejší sledovače. Skvélý nápad Pixarovských tvůrců, mě přivedl k mé vysněné práci, tedy práci v továrně na křik potažmo smích a opravdu ráda bych někdy chtěla, také s kýženým efektem, zahlásit 23 19.
Všechny komentáře k filmu 58+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O natáčení

<>Obrázek nenalezen<> Když v roce 1995 Pete Docter dokončil Příběh hraček, na němž se podílel jako hlavní animátor, začal přemýšlet o vlastním filmu. "Všechny děti mají strach z věcí, které si neumějí vysvětlit. Proto si vymýšlejí příšerky," říká Docter. "Přemýšlel jsem o tom, čeho se bojí příšerky, a napadlo mě jediné: dětí. Takže děti straší jen vlastní strach." Příběh filmu však prošel složitým vývojem, protože v jedné rané verzi byl partnerem příšerek dvaatřicetiletý muž, kterému zůstala i v dospělosti schopnost vidět je. Přes osmi až desetileté dítě se nakonec tvůrci dostali až k maličké holčičce. Stejně tak se měnila i postava Sulleyho. "Lidé si obvykle myslí, že příšerky jsou nějaké hrůzostrašné, krvelačné bestie, ale v našem filmu je to jen jejich každodenní práce," říká Docter. "Píchnou si příchod i odchod, baví se o svačině a o odborech. Bojí se takových věcí, jako je trhání zubů. Strašení dětí je jen jejich práce."


obrazek
Docterova námětu se chopil scénárista Andrew Stanton. Na jeho scénáři pak ještě pracoval Dan Gerson, který vytvořil definitivní verzi zápletky, postav a dialogů. V roce 1998 do týmu přibyl pomocný režisér David Silverman, který se zaměřil na dopilování vztahů mezi hlavními postavami. Tým se vyřádil především na vytváření světa příšer. "Využili jsme i naše každodenní zkušenosti ze společnosti Pixar a parodovali mnohé prvky reálného světa. Měli jsme ve všem volnou ruku. Zatímco Příběh hraček měl jistou souvislost s realitou, při vytváření světa příšerek jsme se mohli pořádně vyřádit," říká David Silverman, který patří mimo jiné k tvůrcům úspěšného seriálu Simpsonovi. Titul filmu Příšerky, s.r.o. vymyslel legendární Disneyho spolupracovník Joe Grant, kterému je třiadevadesát let, ale dosud pracuje jako konzultant a denně dochází do své kanceláře. Docter patří k jeho obdivovatelům a o svém projektu s ním často diskutoval.

obrazek
Nové zkušenosti v počítačové animaci
Pixar Animation Studios se zabývají počítačovou animací už patnáct let a s každým filmem posunují její hranice kupředu. Počítače jsou čím dál lepší a rychlejší. Technickou stránku věci měl tentokrát na starosti technický ředitel Tom Porter se svým týmem. Nejvíc pyšní jsou na to, jak ve filmu vypadají vlasy a chlupy, šaty a atmosférické efekty. Dokonalá technologie totiž umožnila pohyb každého vlasu a záhybu šatů. V Příběhu hraček se oblečení lidí hýbalo automaticky s postavou. Tentokrát má svůj vlastní pohyb, což dodává obrazu na věrohodnosti. Nad touto prací se sešli vědci zabývající se pohybem lidského těla a umělci. Vědci vytvořili program, který simuloval pohyb vlasů a oblečení při každém pohybu těla. Ten animátorům umožnil, aby se tím už dál nezabývali a vytvářeli pohyb postav naprosto svobodně. Pracovali proto s holou verzí jinak zarostlého Sulleyho i ostatních chlupatých příšer a neoblečené Boo. Chlupy, vlasy a tričko pak dodal technický tým. Ten se vyrovnal i s tak náročnými scénami, kdy Sulley utíká a cestou se otírá o různé předměty. I tehdy simulovali pohyb každého chlupu zvlášť.



obrazek
Oživení postav
Postavy filmu vznikaly několik let pomocí nových počítačových programů, který poskytl výtvarníkům možnost dát postavám dokonalejší pohyb. Další novinkou bylo to, že zatímco obvykle jeden animátor, i když je například specialistou na některé postavy, pracuje na celé sekvenci, tady byly role pečlivě rozdělené. Každou postavu měl na starosti jeden animátor a z týmu byli vyčleněni odborníci, na které se ostatní obraceli pokud potřebovali pomoci s pohybem, osobností postavy apod. Pete Docter jako bývalý animátor přesně věděl, jak s pětatřicetičlenným týmem pracovat.

obrazek
Boo
Postavu tříleté holčičky vytvořil Dave DeVan, který v Pixar pracuje už pět let a podílel se na podobě Buzze a Woodyho v Příběhu hraček. "Boo byla největší výzvou, jakou jsem zatím v Pixaru dostal," říká DeVan. "Její podoba je karikovaná a komiksová, ale zároveň musí být uvěřitelná. Nemám vlastní dítě, ale strávil jsem pozorováním chování dětí spoustu času." Inspirací mu byla i dnes pětiletá Mary Gibbsová, která v originále Boo mluví. Podle animátora jsou lidské postavy v animovaném filmu vždycky nejtěžší, ale při práci na Geriho hře, která získala Oscara, i na tomto filmu udělalo studio Pixar v tomto směru velký pokrok.

<>Obrázek nenalezen<> Sulley
Vytvořil ho John Kahrs, který o postavě říká: "Nejsem sice tak vysoký a nemám tak dlouhé vlasy, ale jinak toho mám se Sulleym spoustu společného. Jsem například stejný pohodář." Nechtěl, aby Sulley připomínal opici nebo gorilu, ale spíš silného medvěda. Neměl být také při své mohutnosti neobratný a pomalý. Právě jeho váhu považoval Kahrs ve své práci za největší výzvu. V originále postavu mluví John Goodman.

Mike
Postavu vytvořil Andrew Gordon, který se nechal přímo inspirovat hlasem Billyho Crystala. Určujícím se pro ni proto stalo to, že má jedno oko a výřečná ústa.

O tvůrcích

Pete Docter
Začal se studiem Pixar spolupracovat v roce 1990 a počítačová animace ho pohltila. Čtyři a půl roku pracoval jako scénárista a hlavní animátor na Příběhu hraček. Podílel se i na komerčních zakázkách Pixaru především reklamách. Animovaný film ho zajímal od osmi let, vystudoval animaci postav na California Institute of the Arts. Se svou ženou Amandou má dvě děti.

John Lasseter
Je legendárním animátorem, který v roce1995 režíroval první film animovaný plně na počítači - Příběh hraček. V současné době je výkonným kreativním vice prezidentem Pixaru. Narodil se a vyrůstal v Hollywoodu a animovaný film ho zajímal od dětství. Ještě jako středoškolský student napsal o své vášni do The Walt Disney Studios a stal se druhým studentem zařazeným do programu studia animace na California Institute od the Arts, na kterém se Studia Walta Disneyho podílela. Lasseter tam během letních prázdnin pracoval a promoval v roce 1979. Tam také začal poprvé experimentovat se spojením ruční a počítačové animace. V roce 1984 přešel do Lucasfilmu a později se stal jedním ze zakladatelů Pixaru. Se svou ženou Nancy má pět chlapců ve věku od 5 do 21 let.

David Silverman
Deset let spolupracoval jako režisér a producent na seriálu Simpsonovi. Za tuto práci získal tři ocenění Emmy. Dva roky spolupracoval s DreamWorks, v roce 1998 přišel do Pixaru. Vyrůstal v Marylandu a svůj první animovaný film vytvořil, když mu bylo 11 let. Studoval umění na Marylandské univerzitě.

Randy Newman
Je legendárním skladatelem filmové hudby, který má na svém kontě 14 nominací na Oscara. Například v roce 1999 získal jako první skladatel v historii 3 nominace za 3 různé filmy. Narodil se v Los Angeles ve známé hudební rodině. Oba jeho strýcové, Alfred a Lionel, skládali filmovou hudbu.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Neděle 26. 10. 2014 Svátek má Erik
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz