fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

65% 958 hlasů
6.5 10 958
film / komedie, muzikály, USA, , 134 min., od 10 let
The Producers
Kinopremiéra v ČR 23.3.2006, DVD od 1.11.2006 Bonton

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:23



Šílená příručka pro začínající producenty!
Filmová klasika, která se stala senzací na Broadwayi, se nyní vrací na stříbrné plátno jako filmový muzikál. Dvojnásobní držitelé ceny Tony Nathan Lane a Matthew Broderick se vrací do svých rolí Maxe Bialystocka a Lea Blooma - intrikářského divadelního producenta a jeho zakřiknutého účetního, kteří společně vymyslí bezchybný plán, jak zpronevěřit ve svůj prospěch velké množství peněz: chtějí získat vysoký rozpočet, vyprodukovat pomocí jeho zlomku levný broadwayský propadák a poté shrábnout celý rozdíl - protože žádný z investorů nebude předpokládat, že se mu nějaké peníze vrátí. Aby mohli tento záměr zrealizovat, potřebují co nejpříšernější hru, kterou se jim podaří najít v muzikálu Springtime for Hitler. Jejich plány se však začnou hroutit v okamžiku, kdy se hra překvapivě stane hitem celého města.

Ve filmu se představí také Uma Thurman v roli Ully, švédské sekretářky a rádobytanečnice, a Will Ferrell jako Franz Liebkind, neonacistický dramatik a milovník holubů, který má na kontě "nejhorší hru všech dob".
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Je to příjemná a pohodova komedie na který se dá koukat.
Všechny komentáře k filmu 5+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2, Oficiální stránka 3    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Producenti

Muzikálová komedie o tom, jak vydělat na největším muzikálovém propadáku sezóny. Muzikál Hamlet producenta Maxe Bialystocka propadne na celé čáře. Nesmělý účetní Leo při kontrole účetních knih nadhodí, jak by se dalo i na propadáku vydělat. Stačí vyprodukovat zaručeně nejhorší hru, jejíž premiéra bude současně derniérou, pak shrábnout peníze od sponzorů a zmizet do Ria. Max se toho okamžitě chytí a přemluví Lea, toužícího po kariéře producenta, aby byl jeho společníkem. Vyberou hru o Adolfu Hitlerovi, která je to nejhorší, co kdy Max četl, najmou nejhorší herce, seženou nejhoršího režiséra a pustí se do práce. Zaručený propadák se však nečekaně stane hitem, což producentům plány na velkou zpronevěru pořádně zamotá.


O filmu

obrazek
Koncept je velice jednoduchý,“ říká producent, scénárista, skladatel a textař Mel Brooks. „Musí sehnat mnohem víc peněz, než kolik budou potřebovat k tomu, aby zrealizovali tu divadelní hru. A pak už jen musí uvést na Broadwayi nejhorší představení všech dob. Proto si vyberou hru Springtime for Hitler, u níž počítají s tím, že její premiéra bude zároveň derniérou a oni budou moci se zbytkem peněz od sponzorů utéci do Ria.“

„Na tomto příběhu je něco nadčasového,“ říká režisérka a choreografka Susan Stroman. „Stejně jako v každém správném muzikálu si i v tomto každá z postav splní své naděje a sny. Publikum se může shlédnou buď v Leo Bloomovi, housence, která se chce stát motýlem, nebo v Maxi Bialystockovi, který byl kdysi na vrcholu a chce se tam vrátit. A naším filmem se prolíná také hezký milostný příběh nesmělého účetního a nejkrásnější ženy na světě.“

Myšlenka pojmout příběh Producentů hudebně se poprvé zrodila v hlavě hudebního a filmového manažera Davida Geffena, který začal v roce 1998 Brookse přemlouvat, aby svůj oscarový film z roku 1968 adaptoval do podoby divadelního muzikálu. Brooks, který se vždycky toužil stát skladatelem a textařem na Broadwayi, měl už v té době na kontě spoustu písní, kterými obohatil své filmy. Na Geffenův návrh se sešel se skladatelem Jerrym Hermanem, aby probrali možnosti spolupráce na rodícím se projektu. Herman však už během první schůzky objevil člověka, který by k filmu dokázal složit lepší hudbu než on sám - Brookse.
obrazek
Brooks nabídku přijal, pustil se do skládání a požádal svého dávného přítele a spolupracovníka Thomase Meehana, aby mu pomohl napsat k muzikálu scénář. S nabídkou zhostit se režie oslovili pětinásobnou držitelku divadelní ceny Tony, režisérku a choreografku Susan Stroman.

O dvě turné po Spojených státech a 12 cen Tony později se Brooks Stroman zeptal: „Kdybychom z tohoto představení udělali film, čemu by se podle tebe měl podobat?“

„Když odpověděla, že Zpívání v dešti, řekl jsem jí, že se právě stala režisérkou našeho nového filmu,“ vzpomíná Brooks. „Zpívání v dešti pro mě představuje klasiku, které se říká muzikál od hlavy až k patě - vidíte tam celé tanečníky, ne jen rychlé záběry na obličej, oči nebo uši. Vidíte v pohybu celá krásná těla.“

Stroman byla možností zkusit si filmovou režii nadšena a z pohledu zkušené divadelní režisérky a choreografky uvítala nový tvůrčí prostředek - kameru. „V divadle vidí publikum veškeré dění v širokém záběru. Ve filmu ale mohu použít záběry zblízka, abych příběh odvyprávěla více bezprostředním a intimnějším způsobem. Možnost zabírat zblízka výrazy ve tvářích Nathana, Matthewa, Garyho a Rogera navíc zdůrazňuje komiku.“
obrazek
Brooks se spolu s Meehanem pustil do práce na scénáři. „Když vezmete příběh z divadelního pódia a začnete se na něj dívat jako na film, otevřou se vám úplně nové možnosti z hlediska prostředí, v němž se odehrává. Tento film se kromě kanceláří a divadla odehrává také v Central Parku a na Páté avenue v New Yorku. Poskytuje mnohem více prostoru,“ říká Meehan.

Brooks pro film složil dvě původní písně, které v divadelní hře nebyly: „You’ll Find Your Happiness in Rio“, která je na chvíli slyšet na pozadí ve scénách, v nichž Leo a Ulla dovádějí v ráji, zatímco Max sedí ve vězeňské cele, a „There’s Nothing Like a Show on Broadway“, kterou zpívá Broderick s Lanem během závěrečných titulků.

Kromě toho, že filmaři chtěli v nové verzi tohoto příběhu spolupracovat s co nejvíce herci a ostatními lidmi, kteří se podíleli na divadelní hře, trvali na tom, že film musí být bezpodmínečně natočen v New Yorku - stejně jako jeho původní verze z roku 1968. Film, jehož děj se odehrává v roce 1959, se stal prvním snímkem, který vznikl ve zbrusu nových Steiner Studios - nejmodernějším filmovém zařízení, které leží v brooklynské státní loděnici a rozkládá se na ploše více než 30 000 metrů čtverečních. Scény potřebné pro film byly vystavěny ve čtyřech z pěti studií a zabraly plochu přes 8 000 metrů čtverečních.
obrazek
Jednou z největších výhod, které s sebou natáčení v New Yorku přinášelo, byla dostupnost talentovaných zpěváků a tanečníků z Broadwaye. Při konkurzech na více než 350 žádaných rolí ve velkolepých číslech jako „Springtime for Hitler“, „Prisoners of Love“ nebo „I Wanna Be A Producer“ se o role ucházelo více než 3 700 tanečníků.

V kontrastu s většinou filmů, u nichž mají jejich protagonisté na přípravu pouze velmi krátkou dobu, se na Producentech podíleli herci, kteří hráli po několik let ve stejnojmenném muzikálu. Lane, Broderick, Beach a Bart hru poprvé uvedli v dubnu 2001 a někteří z nich se od té doby představili i v jiném hereckém kolektivu. Lane si například zahrál i v její londýnské premiéře a za svůj tamější výkon byl nominován na prestižní Olivier Award, kterou také získal.

„Skutečnost, že byli herci tak skvěle obeznámeni s materiálem a postavami, mi dávala dostatek volnosti k tomu, abych mohla přidávat další vrstvy k tomu, co už znali,“ vysvětluje Stroman. „Matthew s Nathanem jsou rození pódioví herci a stejně přirozeně se chovají i ve filmu. Vědí, jaké je hrát před 1 500 lidmi i jaké je hrát před jednou kamerou. Mám veliké štěstí, že ztvárnili hlavní role právě oni dva.“
obrazek
„Matthew jednou řekl, že natáčení tohoto filmu bude jako velmi tiché středeční odpolední představení,“ směje se Lane. „Byli jsme zvyklí na publikum, které se někdy stávalo aktivní součástí hry. Ale to všechno musíte pustit z hlavy a vrátit se k úvahám nad tím, co své postavě musíte dát.“

„Filmy jsou velmi pomalé a na to, abyste dokázali překlenout to tříměsíční období plné čekání, musíte mít spoustu energie. V divadelní hře jste jako vystřelení z kanónu. Je to úplně jiný pocit,“ dodává Broderick.

Dvě zbývající titulní role si však zahráli herci, kteří nejen nebyli s materiálem seznámeni, ale také nikdy předtím neměli možnost si ve filmu zahrát a zazpívat - Uma Thurman (Ulla) a Will Ferrell (Franz).

Thurman, jíž dodaly kuráž její slavné taneční kreace ve filmech Pulp Fiction: Historky z podsvětí a Buď v klidu s Johnem Travoltou - a také mistrně choreograficky zvládnuté bojové scény ve filmech Kill Bill 1 a 2 - se kupodivu ještě nikdy nepředstavila v roli, v níž by měla příležitost zahrát si romantický partnerský tanec, kterých je tento film plný. Před natáčením však dostala možnost se s pomocí profesionálních tanečníků na roli důkladně připravit.
obrazek
„Když jsem se s Umou, která měří okolo 180cm, poprvé setkala, zeptala se mě, jestli nevadí, že je to o tolik vyšší než Nathan a Matthew,“ vzpomíná režisérka. „Řekla jsem jí, že je to naprosto v pořádku, protože k ní díky tomu budou vzhlížet jako k bohyni. Uma mi také prozradila, že má švédské předky. Bylo to terno!“

„Tanec mi hrůzu nenaháněl - ten pro mě není tak těžký,“ vzpomíná herečka. „Horší to bylo se zpěvem. Náš hudební režisér Patrick Brady mi ale pomohl najít určitou hlasovou polohu. Sice to nebyl zpěv, se kterým bych mohla začít vydávat desky, ale už to, že mě v dabingu nebude zastupovat někdo jiný, byla sama o sobě dobrá zpráva - nemohlo to být zase tak hrozné.“

obrazek
„Nikdy předtím neabsolvovala žádný kurs zpěvu a pracovala opravdu velmi tvrdě,“ říká Brady, který byl ve skutečnosti s jejími schopnosti velmi spokojen. „Přál bych vám vidět, jak se tvářila, když poprvé uviděla živý orchestr. Bylo vidět, že je ohromená i zděšená zároveň.“

Stejné přípravy čekaly také Willa Ferrella, který se ukázal být v oblasti tance a zpěvu rozeným talentem. „Měl jsem mírné pochyby, jak se s tím zpěvem a tancem vypořádám, ale nemohl jsem té roli odolat,“ říká Ferrell, který je dlouholetým fanouškem původního filmu i divadelní hry. „Zpočátku mě to trochu děsilo - stál jsem uprostřed toho studia s velkým orchestrem a každý mě poslouchal,“ vzpomíná herec. „Ale jakmile jsem si na to zvyknul, začala to být docela zábava. Bylo to pro mě něco úplně nového.“
obrazek
Stroman, která pochází z Delaware, si ani pořádně nepamatuje, kdy její život postrádal hudební doprovod. Vyrůstala v muzikální rodině - její otec byl pianista - a už jako malá si představovala k hudebním tónům obrazy. „Ať už to byl rock’n’roll nebo klasická hudba, vždycky jsem si představovala scény s hordami tančících lidí.“

Stroman, která během návrhu choreografie divadelní hry využila každého centimetru pódia, byla mnohem širšími možnostmi filmové produkce nadšena. Píseň „We Can Do It“, během níž Bialystock poprvé přesvědčí Blooma, aby s ním zrealizoval velký podvod, se původně odehrávala pouze v Bialystockově kanceláři. Ve filmu však taneční číslo v kanceláři pouze začíná a pokračuje na Times Square, v taxíku a nakonec před fontánou Bethesda v Central Parku. Podobně byly obohaceny také ostatní taneční sekvence.

Kameraman Minsky, který dosud na žádném muzikálu nepracoval, uvítal pečlivou přípravu Stroman, která pro každé hudební číslo načrtla podrobné storyboardy. I díky tomu se mu u každé scény brzy podařilo pochytit její rytmus a synchronizovat pohyb kamery s pohybem tanečníků.
obrazek
Hlavní herci měli v průběhu natáčení možnost vybral si, zda budou zpívat živě nebo na playback - v druhém případě byly skladby nahrány předem a poté během filmování pouštěny ze záznamu. „Když má herec příležitost zpívat živě, není omezen jedním konkrétním podáním, které nazpíval před natáčením,“ vysvětluje Maitland. „To jim dává určitou tvůrčí svobodu a ústí to ve skvělé záběry. V některých scénách jsou nicméně natolik velká a komplikovaná taneční čísla, že při nich herci zkrátka zpívat nemohli.“

Vzhledem k tomu, že filmaři neměli možnost využít pro natáčení skutečné newyorské Forty-fourth Street (která je příliš rušná na to, aby mohla být pro účely natáčení uzavřena a navíc se od roku 1959 změnila k nepoznání), rozhodli se s pomocí kreativního týmu, vedeného hlavními výtvarníky Peterem Rognessem a Markem Friedbergem a výtvarnicí scény Ellen Christiansen, vytvořit celé prostředí ve studiu. Brooks byl jedním z prvních lidí, kteří se měli možnost hotovou scénou projít, a přiznává, že byl velmi příjemně překvapen. „Když jsem poprvé vkročil do toho studia, řekl jsem si: ‚Můj bože, to je úžasné! Tohle je Zpívání v dešti. To je Přidej se k nám, Royal Wedding i Cover Girl! Je to jako kdyby najednou ožily všechny skvělé hollywoodské muzikály.‘ Potřeboval jsem kapesník … musel jsem se vysmrkat, protože mě to hrozně dojalo,“ říká Brooks.
obrazek
Návrhář kostýmů a držitel ceny Tony William Ivey Long podotýká, že práce na tomto filmu byla jako „absolventský seminář filmového návrhářství. Učil jsem se od výtvarníků i zvukařů a ptal jsem se jich na miliony různých otázek,“ vysvětluje Long.

Příběh Producentů musela přivést k životu celá armáda tanečníků, herců, hudebníků, výtvarníků a filmařů. Přestože se oblíbené postavy zrodily v hlavě Mela Brookse již před necelými čtyřiceti lety, i tentokrát je s nadšením přivedl před publikum v další inkarnaci.

O hercích

Nathan Lane
Je úspěšným divadelním, filmovým a televizním hercem, který se v tomto filmu vrátil do role, již ztvárnil ve veleúspěšném muzikálu The Producers. Lane se stal dlouhodobě jedním z předních herců na Broadwayi. V roce 1996 mu jeho výkon ve hře A Funny Thing Happened on the Way to the Forum v režii Jerryho Zakse vynesl ceny Tony, Outer Critics Circle Award a Drama Desk Award. S hrou Neila Simona Broadway Bound objel celou Ameriku. Na televizní obrazovce se objevil ve filmech jako The Last Mile, Kluci ze sousedství nebo Laughter on the 23rd Floor.

Matthew Broderick
Je skvělým filmovým a divadelním hercem. Ve filmu Producenti obsadil svou populární roli ze stejnojmenného divadelního muzikálu, za níž byl nominován na cenu Emmy. V současné době hraje ve hře Neila Simona The Odd Couple, která měla premiéru 27. října 2005. Velký úspěch zaznamenal také v souvislosti s politickou satirou Alexandera Paynea Kdo s koho, která byla nominována na Independent Spirit Award. Broderick debutoval ve hře On Valentine’s Day, v níž si zahrál coby sedmnáctiletý se svým otcem Jamesem. Jeho výkon ve hře Harveyho Fiersteina Torch Song Trilogy mu přinesl Outer Critics Circle Award v kategorii nejlepší herec ve vedlejší roli.

Uma Thurmanová
Patří k nejvšestrannějším mladým herečkám současnosti. Během studií v Nové Anglii ji objevili dva agenti z New Yorku a přiměli ji, aby následující rok (kdy jí bylo 16) přestoupila na Professional Children’s School v New Yorku a rozvíjela zde svůj herecký talent. Její první exkurzí do světa mainstreamové filmové produkce byl snímek Johnny, buď hodný, v němž si zahrála s Anthonym Michaelem Hallem. Pozornost mezinárodního publika na sebe však připoutala teprve rolí bohyně Venuše ve filmu Terryho Gilliama Dobrodružství Barona Prášila z roku 1988. V roce 1996 byla nominována na Oscara za roli ve filmu Quentina Tarantina Pulp Fiction: Historky z podsvětí, v níž si zahrála manželku mafiánského bosse. Na jaře 1999 debutovala jako divadelní herečka v adaptaci Moliérovy hry Misantrop. Na televizní obrazovce se objevila ve filmu z produkce HBO Duševní slepota s Juliette Lewis a Genou Rowlands, který také produkovala.

Will Ferrell
Ferrell se stal populárním díky pravidelnému vystupování v pořadu Saturday Night Live. Během sedmiletého působení v této show se stal jedním z jejích nejoblíbenějších představitelů a v roce 2001 byl nominován na dvě Emmy. Jeho celovečerním debutem se stal komediální megahit Špionátor, v němž si zahrál se svým bývalým kolegou ze Saturday Night Live Mikem Myersem.

O tvůrcích

Susan Stromanová
Je renomovanou divadelní choreografkou a režisérkou. Jako režisérka a choreografka se podílela na broadwayské divadelní hře The Producers, která získala rekordních 12 cen Tony včetně kategorií nejlepší režie a nejlepší choreografie. Pro Lincoln Center Theater vymyslela a zrežírovala přelomový muzikál Contact, k němuž také sestavila choreografii. Hra jí v roce 2000 vynesla cenu Tony Award v kategorii nejlepší choreografie a dále ceny Drama Desk, Outer Critics Circle Award a Lucille Lortel Award. Jako choreografka pracovala také na každoroční velkolepé show v Madison Square Garden A Christmas Carol (Outer Critics Circle Award).

Mel Brooks
Je proslulým režisérem, producentem, scénáristou a hercem. Brooks v roce 2001 obdržel tři ceny Tony za divadelní hru Producenti - za nejlepší hudební doprovod, nejlepší scénář k muzikálu a nejlepší muzikál. Hra mu vynesla také dvě Grammy a cenu Laurence Olivier Award. Brooks začínal v 50. letech jako televizní scénárista. V letech 1955, 1956 a 1957 byl spolu s několika ostatními scénáristy nominován na Emmy. V této době pracoval také jako dramatik - v roce 1952 napsal několik skečů pro divadelní revue Leonarda Sillmana New Faces of 1952 a v roce 1957 se s Joem Darionem podílel na scénáři k muzikálu Shinbone Alley. V 60. letech se Brooks spojil s Carlem Reinerem, se kterým napsal a namluvil alba z cyklu The 2000 Year Old Man, která se okamžitě stala bestsellery. V letech 1960 a 1961 byli Brooks a Reiner nominováni na dvě Grammy. V roce 1968 napsal a natočil svůj první celovečerní film Producenti ze Zeroem Mostelem a Genem Wilderem, který získal Oscara v kategorii nejlepší scénář.
Jeho filmová produkční společnost Brooksfilms Limited, kterou založil v roce 1980, vyprodukovala takové klasiky americké kinematografie, jakými jsou snímky Sloní muž, Moucha, Frances, Můj oblíbený rok nebo Láska přes 3000 mil. Brooks patří spolu s Helen Hayes, Johnem Gielgudem, Ritou Moreno, Audrey Hepburn, Marvinem Hamlischem a Mikem Nicholsem k sedmi umělcům, kterým se v životě podařilo získal všechny čtyři hlavní filmová, divadelní a televizní ocenění - Tony Award, Emmy, Grammy a Oscara.

Podobné filmy

Ten kluk je postrach 2
(Problem Child 2) Prcek se vrací! Tentokrát dělá všechno pro to, aby si jeho milovaný rozv...
dnes 05.50
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Co je šeptem...
(Rumor Has It) Přestože vede Jennifer Aniston spokojený život, stále jí ke štěstí cosi chy...
dnes 09.25
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Láska na inzerát
(Must Love Dogs) Přátelé nebo snad osud tomu chtěl, aby se rozvedená Diane Lane seznámila ...
dnes 11.50
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 25. 6. 2019 Svátek má Ivan
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz