fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

77% 2390 hlasů
7.7 10 2390
film / animovaný, dobrodružný, komedie, science fiction, USA, , 101 min.
Wreck-It Ralph
Kinopremiéra v ČR 15.11.2012 v SK 6.12.2012, DVD a Blu-Ray od 3.4.2013 Magicbox

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:25



Když se vypnou videohry, ta pravá zábava teprve začíná.
Raubíř Ralf je postava ze zastaralých video her, který touží být milován jako správňák jménem Fix-It Felix. Když se objeví nová, moderní střílečka, vplíží se Ralph do hry s nadějí, že ukáže své hrdinství.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Čekala jsem od toho trochu více, hlavně když to má tak vysoké hodnocení. Ze začátku to vypadalo skvěle, příběh je originální a stejně tak jako u Příběhu hraček jsem začala věřit, že se tohle vážně za našimi zády děje (a stále tomu věřím), ale více než bych se bavila jsem se nudila, což je hlavní důvod mého hodnocení.
Všechny komentáře k filmu 41+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Raubíř Ralf

Raubíř Ralf touží být milován tak, jako správňák z jeho hry, Fix-It Felix. Jenže problém je v tom, že záporňáky nemá nikdo rád… Takže když se objeví moderní střílečka se seržantem Calhounem, který je tvrdý jako hřebíky, vidí v tom Ralph svou šanci, jak prokázat, že je hrdina a být konečně šťastný. Vplíží se do hry s jednoduchým plánem: vyhrát medaili. Jenže brzy budou jeho naděje v troskách a Ralph omylem osvobodí smrtícího nepřítele, který ohrožuje všechny hry v automatu. Ralphova jediná naděje je Vanellope von Schweetz, mladý potížista ze závodní hry. Právě on může Ralpha naučit, co to znamená být správňák. Dojde mu ale, že je dost dobrý, aby se stal hrdinou před tím, než bude po všem a darebák vyřadí z provozu celý automat?


O filmu

obrazek
„Ralf je padouchem ve videohře z osmdesátých let, který - po třiceti letech poctivé práce - začíná přemýšlet o tom, zda toho v životě skutečně nemůže dosáhnout více,“ popisuje režisér Rich Moore. „Takže se jako řada z nás pokouší vyřešit interní problém externími prostředky - pokusí se získat vyznamenání. Domnívá se, že pokud se mu podaří získat alespoň jedno, dostane se mu lásky a respektu, jakých si užívá Felix.“

„Ralf se proto vydává na pouť za svým vytouženým vyznamenáním,“ pokračuje producent Clark Spencer. „Samozřejmě skutečným smyslem celé jeho pouti je uvědomit si, že i když je naprogramován pro jedinou roli, neznamená to, že takový je i ve svém nitru.“

Vedoucím výroby snímku Raubíř Ralf je John Lasseter. „Dobrý animovaný film zvládá velice dobře tři základní věci,“ vysvětluje. „Vypráví poutavý a napínavý příběh, který divák napjatě sleduje a netuší, co se v příštích minutách odehraje. Tento příběh vypráví pomocí památných a zajímavých postav, a celý se odehrává v uvěřitelném světě.“

„Jednou z věcí, které se mi na Ralfovi moc líbí,“ pokračuje Lasseter, „je to, že v něm máme čtyři velice unikátní světy. Jedním z nich je osmibitový svět hry Fix-It Felix Jr., pak je tu hyperrealistický svět Hero's Duty, a do třetice tu máme ohromně roztomilý svět hry Sugar Rush, který má v sobě ducha japonského anime. Čtvrtým světem je Game Central Station, která se inspirovala Grand Central Station v New Yorku.“

Podle Lassetera se tvůrci vrhli do práce po hlavě - ať už šlo o vizuální stylizaci, umělecké vedení, animaci, tvorbu postav, vizuální efekty, osvětlení, kameru či hudbu - aby každý ze světů výrazně odlišili. Ve všech světech dohromady se objevuje téměř 190 unikátních postav - třikrát více, než ve kterémkoliv jiném filmu společnosti Walt Disney Animation Studios - a každá z nich do svého světa dokonale zapadá. Spojovacím prvkem mezi nimi je Ralf, který se vydává na velkolepou pouť ve snaze získat si respekt.

„Raubíř Ralf je road movie,“ míní scenárista Phil Johnston. „Jen se vše poněkud komplikuje tím, že se odehrává ve čtyřech světech. Ale ať už se vaše postava nachází v malém městečku nebo v zemi z cukrovinek, vždycky je tu ta základní skutečnost, že se vydala na cesty, aby se stala něčím víc, než čím je. Ralf se možná ocitá na pozoruhodných a rozličných místech, ale vždycky je sám sebou - i během toho, jak se jeho postava vyvíjí.“

„Opravdu skvělé je na tomhle filmu to, že jeho postavy jsou skutečné - přestože se jedná o postavy z videoher,“ pokračuje Johnston. „Jsou to skuteční lidé se skutečnými city.“ „Film se odehrává ve světě videoherních postav se vší zábavou, která z toho vyplývá, ale v jádru jde o příběh, který diváka dokáže skutečně oslovit,“ dodává Spencer. „Všichni jsme někdy přemýšleli o tom, zda bychom nemohli být něčím víc, než jsme. Všichni jsme si představovali, že se vydáme na nějaké dobrodružství.“

„Dobrý film dokáže v divákovi vyvolat pocit, že absolvoval celou pouť společně s jeho postavami,“ soudí Moore. „Myslím, že diváci budou očekávat humor a akční scény. Budou očekávat špičkovou animaci a úžasnou podívanou, která jim vyrazí dech. Ale myslím, že budou překvapeni tím, jak moc si naše postavy zamilují.“

„Po stránce stylizace a atmosféry tu máme v podstatě čtyři samostatné filmy,“ říká Spencer. „Už v případě jednoho světa je těžkým úkolem zvládnout vše správně - ale práce na čtyřech různých světech si vyžádala spoustu příprav, originálních nápadů, práce - a přepracovávání - a také technologických inovací a toho, jak jsme k filmu ve všech ohledech přistupovali.“

obrazek
„Raubíř Ralf vznikal v průkopnickém duchu společnosti Disney,“ shrnuje Spencer. „Tenhle film je skvělou ukázkou toho, co má společnost Walt Disney Animation Studios za sebou a kam míří - Rich Moore velel skvělému týmu, který vytvořil vysoce originální film, jenž osloví každého - plný humoru na mnoha úrovních, nostalgie a neuvěřitelných emocí.“

Někteří tomu říkají „stará škola“. Jiní tomu říkají vykopávka. Ale pro některé, jako například pro Ralfa, to je domov. Jde o osmibitovou videohru Fix-It Felix Jr. z osmdesátých let, která sehrává ve filmu Raubíř Ralf zásadní roli. Z pohledu hráče je v ní vše prosté - pomáhají hlavnímu hrdinovi Felixovi stavět dům, který mu boří - ano, hádáte správně - Ralf. Ten je v ní hlavním padouchem.

Ale život - dokonce i ve videohrách - tak jednoduchý není. Problém tkví v tom, že Ralf už má své role padoucha po krk. Podle režiséra Riche Moorea je základním motivem celého příběhu jediná věc: svobodná vůle a její absence u videoherních postaviček. „Jsou naprogramovány tak, aby dělaly jedinou věc. Nemají možnost volby,“ říká Moore. „V jejich světě existují striktní pravidla: máte jediný úkol a ten plníte. Ale co kdyby se některé z postav její úkol nelíbil?“

Ralf, který měří 270 centimetrů a váží 290 kilogramů, je rozhodně někým, před kým je vhodné mít jistý respekt. Jenže obyvatelé světa videohry, ve které žije, ho nepotřebují, protože se mu zkrátka raději vyhýbají. Ale kdo by jim to měl za zlé? „Felixe všichni v jeho herním světě obdivují,“ říká producent Clark Spencer. „Ralfovi se vyhýbají. Žije sám v hromadě cihel.“

Ralf je neohrabaný raubíř s vlídným srdcem. Po třicet let dělal svou práci a zastával roli padoucha ve videohře Fix-It Felix Jr. Ale je to pro něj stále těžší, protože se zdá, že ho nikdo nemá rád. Ralf, který touží po alespoň drobném uznání, se vydává na divokou pouť videoherními světy, aby dokázal, že to, že představuje padoucha, ještě nutně neznamená, že sám padouchem je. „Je to navenek velký drsňák,“ popisuje Moore, „ale má vlídnou povahu.“

„Raubíř Ralf je úžasná postava,“ míní John C. Reilly, který tuto postavu v původním znění namluvil. „Má laskavé srdce, ale neví si s ním rady. Má všechny obvyklé vlastnosti skutečného člověka, i když je postavičkou z počítačové hry. Myslí to dobře, ale cokoliv, co udělá, se po všech stránkách naprosto zvrhne. Ale nakonec si uvědomí, co obnáší být skutečným hrdinou.“

„Je to tak trochu dítě v dospělém těle,“ popisuje Jim Reardon, který se podílel na námětu. „Chce skoncovat s rolí padoucha, ale teprve ve chvíli, kdy začne myslet na někoho jiného než sám na sebe, se dočká toho, co mu tak zoufale chybí, tedy lásky a ocenění. Celá řada dětských filmů je o tom, že můžete být tím, čím chcete být, když o to budete opravdu hodně stát. Ralfův příběh je poněkud realističtější.“

Ralf je jediným prvkem, který všechny odlišné světy z filmu spojuje. „Ralf je prostě Ralf, bez ohledu na to, v jakém prostředí se zrovna nachází,“ říká scenárista Phil Johnston. „Ralf je jediným stálým prvkem a v každém světě je osvětlený naprosto stejně,“ vysvětluje hlavní osvětlovač Adolph Lusinsky.

Jedinou výjimkou jsou podle něj situace, kdy se ocitá ve společnosti Felixe. „Když jsou někde spolu, je Felix dobře osvětlený a výrazný, zatímco Ralph je obvykle nasvícený zdola stylem, kterému říkáme 'osvětlení příšery'. Například ve scéně z podkrovní místnosti ho zespoda osvětluje dort. Dokonce i když se dostane do světa Sugar Rush a konečně se tam setká s Felixem, tak je osvětlený zespodu, zatímco Felix je příjemně osvětlený oknem.“

Podle uměleckého vedoucího Mikea Gabriela si Ralf prošel celou řadou změn, co se kostýmu týče. Zatímco Felix a ostatní obyvatelé jeho videohry představují civilizovanou společnost, Ralf se musel výrazně odlišovat. „V jisté fázi měl na sobě jenom červené tričko a šortky,“ říká Gabriel. „Ale je to padouch, ne? Takže přišla ke slovu flanelová košile. Chtěli jsme, aby vypadal jako někdo, kdo žije v divočině. Pak někdo navrhl tričko, které má na sobě nyní.“

Tvůrčí tým se rozhodl zvýraznit barvu trička, takže Ralf dostal modrozelený nátělník, a jeho vzhled doplnilo strniště na bradě. Pak byl Gabriel spokojený. „Konečně vypadá jako někdo, kdo žije v divočině.“

Konkrétně jako někdo, kdo žije v divočině a má opravdu obrovské ruce. „Jsou tak obří, že pro nás bylo velice náročné se s nimi vypořádat. Kdykoliv se pohnul, narážel jimi do všeho kolem sebe - ale to je nakonec pro Ralfa typické, ne?“

„Felix je prostě klasický kladný hrdina,“ popisuje Jack McBrayer, který měl za úkol vdechnout této postavě život. „Rád koná dobro a zbožňuje svou práci.“ Felix je populární hvězdou videohry Fix-It Felix Jr. a v jejím světě je všemi zbožňovaný. Když zrovna nedává do pořádku spoušť, kterou po sobě zanechal Ralf, je zasypáván polibky, chválou a koláči od obyvatel domů, které spravil. Jakožto někdo, kdo je naprogramovaný jako kladný hrdina, vůbec nechápe, jak by se někdo mohl chovat jinak.

obrazek
„Nic jiného nezná,“ popisuje McBrayer. „S Ralfem, který všechno kolem sebe zničí, velice ostře kontrastuje, ale Ralf se chce změnit, takže jsou nuceni najít ve svém vztahu nějaký kompromis, což je pro diváka poměrně věrohodné.“

Obyvatelé světa Felixovy a Ralfovy videohry mají - kromě chvil, kdy jsou obětí Ralfových skutků - jen jediný úkol: obdivovat Felixe. Jsou zodpovědní za pečení koláčů, které Felixovi dodávají energii a pomáhají mu v jeho misi, a volný čas tráví plánováním koktejlových večírků, ze kterých vždy vynechají Ralfa. Nejsou se schopni přenést přes Ralfovo chování, které je s jeho rolí padoucha spojeno.

„Vnímají dění hodně černobíle,“ popisuje scenárista Phil Johnston. „Vidí svět velice zjednodušeně: Felix je hodný, Ralf zlý. Nevnímají to, že existuje spousta odstínů šedé.“ „Rich chtěl, aby obyvatelé Ralfovy videohry byli povahově hodně jednoduší, podobně jako osmibitová animace celé hry,“ popisuje Dos Anjos. „Když jsme je animovali, museli jsme uvažovat docela jinak, protože jsme se nemuseli držet realistických prvků nebo fyzikálních zákonů. Přesto jsme museli najít způsob, jak zařídit, aby jejich chování bylo uvěřitelné. Ve finále jsme si s nimi užili spoustu zábavy a myslím, že jsou skvělí.“

Tvůrci filmu přistupovali k návrhu podoby hry Fix-It Felix Jr. tak, jako v případě filmu - s využitím pečlivých příprav. Jednotliví členové týmu podnikali cesty do společností, které v osmdesátých letech navrhovaly a vydávaly hry, a hovořili zde s jejich programátory. A také hráli hry - spoustu nejrůznějších her včetně naprostých klasik. Byla to samozřejmě velká dřina, ale někdo to zkrátka udělat musel. „Jakožto před animátory stál před námi náročný úkol zahrát si spoustu her,“ popisuje Dos Anjos. „Vlastně jsme absolvovali kurzy hraní her.“

Stejně jako Ralfovy kostýmy prošel i samotný svět jeho videohry mnoha proměnami. Ale nápad, aby se vše odehrávalo v jediném domě, pocházel podle Gabriela od režiséra Riche Moorea. „Rich mi jednoho dne podal náčrtek a prohlásil, že chce prostě jenom jediný dům, zcela osamělý, s lávkami. Byl to velice minimalistický náčrtek. Tak to všechno začalo. Celá řada věcí ve filmu vznikla na základě jednoduchého náčrtku od Riche.“

A jednoduchost tu byla na místě. V případě videohry Fix-It Felix Jr. museli tvůrci filmu přijít na to, jak svou špičkovou animaci převést do osmibitové podoby. „Pracujeme ve studiu, které je známé svými inovacemi a uměleckými počiny - obzvlášť nyní,“ míní producent Clark Spencer. „Říct animátorům, kteří celý život strávili tvorbou toho nejlepšího a nejdokonalejšího, že svět Ralfovy videohry musí být triviální a prostý.“

„Naši animátoři jsou zvyklí tvořit ty nejlepší animace na světě, takže se museli naučit uvažovat docela odlišně,“ pokračuje Spencer. „Dalo nám spoustu práce přijít na to, jak se držet na uzdě do té míry, aby vše působilo autenticky, ale když jsme viděli pár prvních scén a zjistili jsme, jak moc jsou pro celý film svou podobou zásadní, hodně nás to navnadilo.“

Ihned v počátcích se animační tým rozhodl, že svět Ralfovy videohry bude odrážet grafický styl s velkými pixely, který je používán v osmibitových hrách, a zakomponoval do celého návrhu herního světa čtverečky a obdélníčky. Podle uměleckého vedoucího Mikea Gabriela to představovalo celou řadu problémů. „Tým, který pracuje na efektech, musel být velice vynalézavý - jak například vytvoříte osmibitové ohniště s hořícím ohněm? Nebo osmibitový ohňostroj? Ale dokázali to.“

V jakémkoliv jiném filmu by prosté věci jako kouř nebo oheň vypadaly stejně po celý film. „V případě Raubíře Ralfa tomu ale tak není,“ říká Cesar Velazquez, vedoucí týmu efektů. „Velkou část naší práce vycházela z toho, že jsme museli takové efekty vzít a zajistit, aby zapadaly do každého konkrétního světa. Oheň ve hře Fix-It Felix Jr. vypadá zcela odlišně než ten ve hře Sugar Rush.“

Tým osvětlovačů vycházel při práci z intenzivních barev, které osmibitový svět měl. „Obloha je černá a prakticky postrádá atmosféru, takže jsme celý svět osvětlovali velice jednoduše, abychom ho odlišili od ostatních herních světů ve filmu,“ vysvětluje Lusinsky.

I tým zodpovědný za kameru se řídil v osmibitovém světě základního pravidla vše co nejvíce zjednodušit. „Ve světě hry Fix-It Felix se kamera pohybuje jen minimálně,“ říká. „Většinou se vše řeší střihem.“

„Hero's Duty je moderní střílečka z pohledu první osoby,“ popisuje producent Clark Spencer. „Je to zcela nová hra, nejnovější v celé herně a také nejmodernější. Seržantka Calhounová v ní vede četu vojáků, kteří bojují proti zákeřným kybernetickým broukům, snažícím se zničit celý vesmír. Je to velice akční hra.“

obrazek
A na to Ralf není tak docela připravený. „Do světa Hero's Duty se vydá poté, co se doslechne o vyznamenání pro hrdiny,“ říká režisér Rich Moore. „Usoudí, že pokud tohle vyznamenání dokáže získat, ukáže všem, že je schopen být kladným hrdinou.“

Ale pokud se Ralf domníval, že se s ním v jeho původní hře život příliš nemazlil, čeká ho ve světě Hero's Duty nepříjemné překvapení. „Hero's Duty je šílený, chaotický a akční svět, ve kterém se Ralf podobá rybě, která se ocitla na souši,“ míní scenárista Phil Johnston.

Seržantka Calhounová je na bitevních polích Hero's Duty víc, než jen pohledná dívka - je to drsná a iniciativní velitelka, která bojuje za svobodu lidstva. Když zrovna nezískává strategické informace, trénuje své vojáky, aby byli připraveni na další útok. Neúnavná velitelka je poháněna osobní tragédií v touze pomstít se a nezastaví se před ničím.

Při návrhu Calhounové a jejích vojáků chtěli animátoři zdůraznit klasickou vojenskou uniformu - tihle vojáci bojují se zákeřnými kybernetickými brouky, takže potřebují velice kvalitní ochranu. „Poslali jsme naše animátory na zápas amerického fotbalu,“ říká Spencer. „Mohli ho sledovat přímo ze střídačky, takže měli přímou možnost pochopit, jaké to je běhat s takovou spoustou chráničů a vybavení.“

„Rich Moore toužil po intenzivní akci,“ vzpomíná Dos Anjos. „Inspirovali jsme se tedy animací superhrdinů a snažili se najít opravdu působivé pózy, takřka comicsové - ale v případě Calhounové jsme dodali určitou vřelost a jemnost, kterou tahle postava vyžadovala.“

Tvůrci filmu při práci na Calhounové také studovali skutečné účesy. „Nemůžete dát hlavní ženské hrdince správný účes, pokud nevíte, jak účesy vznikají a jak se uplatňují,“ říká Gooding. „Takže jsme diskutovali s kadeřníky a zjišťovali, jak navrhnout účet, který by se nám líbil - protože abychom toho stylu docílili, museli jsme doslova naší postavě nechat narůst vlasy.“

Zákeřní kybernetičtí brouci nejsou smrtelnou hrozbou pouze v rámci své hry, ale dokonce pro celou hernu. Umí jen tři věci: žrát, ničit a množit se. Jsou schopni se transformovat do podoby čehokoliv, co sežerou - od terénního auta až po pušku. Mají jen jedinou slabinu - přitahuje je silné světlo (jsou to nakonec brouci, že).

Vizuální designer Cory Loftis přispěl nemalou měrou ke vzniku jejich podoby. „Když bylo rozhodnuto, co budeme při animaci brouků potřebovat, vrátil jsem se znovu k původním návrhům a přepracoval je tak, aby našim potřebám odpovídaly. Dodali jsme jim silnou čelist, aby mohli dobře kousat, a křídla, aby mohli létat. A také jsme potřebovali přijít na to, jak by mohli klást vejce. Současně jsme se je snažili učinit hrozivějšími a robotičtějšími. Brouci už sami o sobě působí poměrně robotickým dojmem, takže jsme v maximální míře museli uplatnit jednoznačně mechanické prvky. Nedílnou součástí výsledného návrhu jsou drobné náznaky technologií - stíněné kabely, konektory, světelné diody.“

Tým výtvarníků, zodpovědný za podobu světa Hero's Duty, původně plánoval, že se vše bude odehrávat na pusté, kamenité planetě. „I když jsme se pokoušeli z toho nápadu dostat maximum, stále působil jako obrovské klišé,“ říká Loftis. „Rozhodli jsme se, že by celá planeta měla být mechanického původu - souvislá agresivní a zmatená krajina.“

Základním referenčním tvarem pro návrh světa Hero's Duty se stal trojúhelník. „Zapracovali jsme ho do návrhů prostředí i postav - došli jsme s tím tak daleko, že když uvidíte výsledné záběry z Hero's Duty, doslova se skládají z trojúhelníků. Tenhle prvek je herním světem tak prostoupený, že se objevuje v každé úrovni návrhu. Je to svět, který se vás chystá propíchnout a zranit, kdykoliv se pohnete.“

Pomocný umělecký vedoucí Ian Gooding říká, že výtvarný tým musel být velice vynalézavý, co se týkalo práce s hranatým prostředím. „Na většině fiktivních míst jsou stromy stále stromy, tráva je tráva a budovy se stále skládají z prvků, ze kterých se budovy staví. Když se ale Ralf ocitne ve scifi světě hry Hero's Duty, zjistí, že tu žádná krajina neexistuje. Nikde tu není jediný strom nebo zrnko hlíny. Vše je tu složené z nebezpečně ostrých kusů kovu a nosníků. Má se jednat o neuvěřitelně komplexní místo, kde vám jde o život, i když se jenom procházíte.“

„Vizuální efekty v Hero's Duty jsou naprosto špičkové,“ popisuje Cesar Velazquez. „Vše vypadá tak realisticky, jak je to jen možné. Celý svět obsahuje spoustu vrstev efektů, takže žádné nevyčnívají, ale všechny dohromady vytvářejí iluzi skutečného světa. Ve světě Hero's Duty je více lépe: větší exploze - navrhli jsme futuristické exploze brouků - znamenají, že je ve vzduchu více trosek. Naše zbraně střílejí plazmu, nikoliv kulky. Doplnili jsme spoustu mlhy a páry. Jsme ve válce.“

<>Obrázek nenalezen<> Podle Andyho Hendricksona, hlavního technologa, vytvořili ve Walt Disney Animation Studios kameru specificky pro Hero's Duty. „Postavili jsme kamerovou scénu, po které jste se mohli procházet s virtuální kamerou v počítačovém světě a umístit ji naprosto přesně tam, kam bylo třeba, natáčet záběry z vozíků a takové věci. Jde o virtuální kameru - jako bychom se pohybovali s reálnou kamerou ve skutečné místnosti. Byla to inovace speciálně pro tenhle film.“

„Pohyby kamery jsou náhlé a diagonální, odrážejí styl Hero's Duty,“ říká Gooding. „Při každé příležitosti jsme se snažili zdůraznit napětí, které v tomhle světě vládne.“ Zmatek a vzrušení světa této hry z pohledu první osoby zdůraznil svou hudbou hudebník, působící pod jménem Skrillex, který je držitelem ceny Grammy. „Atmosféra tohoto herního světa je velice energická a futuristická,“ popisuje Skrillex. „Vytvářím hudbu v mnoha barvách citového spektra - tahle skladba odráží agresivnější tvář mé hudby.“

„Toužili jsme po spolupráci s velice talentovanými umělci,“ říká Moore. „Líbí se mi, že se nejedná o lidi, které byste nutně v animovaném filmu od Disneyho očekávali. Ale když slyšíte jejich hudbu a to, jak pomáhá příběhu a vyvolává emoce, pochopíte, že jsou dokonalí. Skrillex je skvělý spolupracovník.“

Jakmile získá vyznamenání hrdinů, opustí Ralf svět Hero's Duty (a to v nejvyšší čas) a ocitne se v nejsladším světě z celé herny. „Sugar Rush je závodní hra ve stylu devadesátých let, která se odehrává ve světě, vytvořeném kompletně z cukrovinek,“ říká režisér Rich Moore. „Takže se jedná o poněkud bizarnější svět. Má v sobě klasickou atmosféru filmů společnosti Disney, která se kombinuje s jistými vlivy anime.“

„Ale ačkoliv je ten svět navenek velice roztomilý, má i svou temnou stránku,“ popisuje producent Clark Spencer. A je v něm také dívka jménem Vanilopka von Schweetzová, která na Ralfa narazí jako první. „Vanilopka žije na periferii Sugar Rush,“ vysvětluje Moore. „Jedná se o chybu - programátorský úlet - takže se nesmí zúčastňovat aktivit ve světě Sugar Rush a musí se o sebe postarat sama. Ralf si s Vanilopkou nejprve nepadnou do oka - dává mu co proto - ale pak si začnou uvědomovat, že si jsou v mnoha ohledech podobní. Ani jeden z nich do svého světa nezapadá.“

„Když se s nimi setkáme, mají oba problémy,“ říká Spencer. „Oba zoufale chtějí být někým jiným, což jim podle jejich názorů zajistí ocenění a lásku, po kterých touží.“ Ralf zjistí, že se Vanilopka snaží zařadit mezi závodníky světa Sugar Rush, ačkoliv o ni nikdo z nich nestojí. Následkem toho je nepříjemná a protivná. Ale Ralf to dokáže vydržet - a upřímně řečeno se mu dokonce začíná zamlouvat. Trošku.

Vanilopka, známá jako „Chyba“, je programátorské nedopatření světa sladké závodní hry Sugar Rush. V nitru jejího kódu se ukrývají podprogramy závodníka a snaží se stanout na startovní čáře po boku všech ostatních. Problém je jen v tom, že ostatní o ni ani trochu nestojí. Následkem roků odmítání má Vanilopka sarkastický smysl pro humor a ostrý jazýček. Pod drsnou skořápkou se ale ukrývá milá osoba, která čeká na to, až ji někdo objeví.

„V případě Vanilopky jsme toužili po postavě, která by odrážela Ralfovo úsilí,“ říká scenárista Phil Johnston. „Je to vyvrhel. Děti si ji dobírají. Nikdo ji nemá rád a nedovolují jí účastnit se závodů. Ona touží jen po závodění - po tom, aby se stala součástí hry - stejně jako Ralf touží po tom, aby byl právoplatným členem svého herního světa.“

Vzhled této postavy byl pro animátory podle Mikea Gabriela poněkud oříškem. „Vanilopka prošla během tvorby velmi zásadním vývojem,“ říká. „Vytvořili jsme doslova tisíce návrhů toho, jak by mohla vypadat. Ale vše nám pomohly vyřešit dvě malé dívky. Děvče v kostele, do kterého chodím, mělo ty nejlepší uši - roztomilé uši malého legračního dítěte - a pak jsem uviděl fotografie dcerky jedné z kolegyň, na kterých měla vlasy stažené dozadu a některé pramínky jí padaly do očí. Dokonalé.“

Posledním detailem bylo oblečení. „Dali jsme jí krátkou hnědou sukni, stylizovanou do podoby obalů od bonbónů,“ dodává Gabriel. „Když ji Rich Moore uviděl, řekl nám, ať jí dáme ještě mikinu s kapucí. Že bude vypadat víc jako někdo, kdo tráví hodně času na ulici. A to byla finální třešnička na dortu.“

„Za vznikem podoby světa Sugar Rush stojí základní představa toho, jak by asi vypadalo to nejhorší místo na světě, kde by se agresivní bručoun jako Ralf mohl ocitnout,“ vzpomíná Johnston. „Skončit v takovémto roztomilém dětském světě by pro něj bylo hrozné, zejména proto, že chce dokázat, že je velký hrdina.“

obrazek
Zatímco svět hry Fix-It Felix Jr. se skládal ze čtverců a svět Hero's Duty z trojúhelníků, pro svět Sugar Rush je charakteristický kruh. „Svět Sugar Rush je hladký a plný křivek,“ popisuje Gabriel. „Všechno je v tomhle světě kulaté, všechno je to hrozně příjemné na dotek. Mraky jsou z cukrové vaty, stromy jsou lízátka - dokonce i prach je tu tvořen kakaovým práškem.“

Lorelay Bove, jedna z návrhářek světa Sugar Rush, pochází ze Španělska. „Inspirovala jsem se katalánskou modernistickou architekturou pozdního devatenáctého a raného dvacátého století,“ vysvětluje. „Protože jsem tam vyrůstala, mohla jsem si prohlédnout díla Antoniho Gaudího a dalších modernistických architektů. Působily na mě jako domy z cukru.“

„Když jsem tedy dostala možnost navrhnout svět, tvořený cukrovím,“ pokračuje, „inspirovala jsem se právě Gaudím a dalšími modernistickými architekty, což pro dané potřeby dokonale vyhovovalo. Působilo to svěže a odlišně.“

„Vyslali jsme náš tým návrhářů do Barcelony,“ vzpomíná Spencer. „Strávili tam týden studiem architektury a snažili se vstřebat Gaudího prostorové výrazové prostředky a to, jak pracoval, aby to posléze vhodně začlenili do prvků světa hry Sugar Rush.“

Velice záhy se tvůrci filmu rozhodli, že světu Sugar Rush dodají japonskou stylizaci. „Rich se chtěl inspirovat při tvorbě postav jednotlivých závodníků a my jsme se začali zabývat možnostmi toho, jak do Sugar Rush zakomponovat japonské sladkosti,“ říká Gabriel. „Později jsme svůj záměr poněkud rozšířili a v Sugar Rush se tak objevují sladkosti a dobroty z celého světa.“

„V případě Sugar Rush jsou efekty velice odlišné od těch ve světě Hero's Duty,“ říká vedoucí efektového týmu Cesar Velazquez. „Naším hlavním efektem je efekt chyby,“ pokračuje. „Jakmile ji něco rozruší, objeví se chyba. Je to skoro jako zkrat nebo zakoktání. Podařilo se nám to ztvárnit velice dobře.“



Mezi další efekty patří například stylizovaný prach - ano, stylizovaný prach. „Dokonce i něco tak obyčejného jako prach, kterým závodníci během závodů projíždějí, vypadá jako kakaový prášek nebo poleva,“ vysvětluje Velazquez.

Zajistit, aby jídlo vypadalo ve filmech dobře - dokonce i jídlo animované - není snadné. „Přizvali jsme si do studia produktové fotografy, zabývající se fotografováním jídla, aby se s námi podělili o to, díky čemu vypadá jídlo na fotografiích dobře,“ popisuje Adolph Lusinsky, vedoucí osvětlovacího a stylistického týmu.

„Je například velice těžké věrně ztvárnit vzhled kousku čokolády,“ říká. „Rozdíl mezi kouskem hnědé umělé hmoty a kouskem skutečné čokolády je v tom, jak se od něj odráží světlo.“ A protože nikdo nevěděl jistě, jak by vypadal poleva, když do ní havaruje vznášedlo, bylo to třeba vyzkoušet. „Naplnili jsme polevou pánev do výšky asi čtyř centimetrů,“ objasňuje Lusinsky. „Pak jsme si vzali hračku v podobě vesmírné lodi a hodili ji do polevy tak silně, jak jsme to jen dokázali, abychom vyvolali přesně tu správnou odezvu a mohli zkoumat následné zvlnění povrchu a tvary, které se v polevě vytvářely.“

Práce s kamerou se ve světě Sugar Rush velice zásadně odlišovala od světa hry Hero's Duty s jeho syrovou, ručně drženou kamerou. Ale Sugar Rush postavil před kameramany jinou otázku: měly by být zdejší dynamické závody natáčeny stylem sportovního přenosu, nebo naopak automobilové honičky? Nakonec si tvůrci filmu zvolili druhou možnost. „Chtěli jsme, aby vše působilo syrověji a zrádněji,“ popisuje Rob Dressel. „Aby to byl spíše dobrodružný film, nikoliv sportovní přenos. Snažili jsme se používat menší hloubku ostrosti a více rozostřit pozadí.“

Světem sladkostí Ralfa provází hudba od japonského popového fenoménu AKB48. „Svět Sugar Rush jsme s ohledem na jeho inspiraci v anime vždy považovali za hru, která mohla původně pocházet z Japonska,“ říká Spencer. „Takže jsme se vydali do Japonska a domluvili si tu spolupráci s tou nejpopulárnější skupinou, jejíž hudba skutečně velice dokonale navozuje atmosféru závodní hry z devadesátých let: působí svěže a moderně.“

Scenárista Phil Johnston si vzpomíná, jak se společně s režisérem Richem Moorem snažili přijít na to, jak budou postavy cestovat z jedné hry do druhé. „Měli jsme spoustu bláznivých nápadů - včetně dimenzionálního víru v záchodě,“ vzpomíná. „Bydlel jsem tehdy v New Yorku a Rich tam jezdil, abychom pracovali společně na námětu, takže bylo jen otázkou času, než některý z nás vymyslí Game Central Station. Vypadá přesně jako Grand Central Station, najdete v ní ty ohromující sloupy světla, na které tam v různých denních dobách můžete narazit. Z našeho pohledu je to obyčejná prodlužovačka, do které jsou všechny hry zapojené. Z pohledu herních postav je to velká centrála - cestují do ní kabely ze svých her v malých vláčcích, které je vysadí přímo v Game Central Station.“

A stejně jako její skutečná předloha je Game Central Station plná života. „Postavy se tam mohou vydat, když hráči přestanou hrát, a setkávat se tam a povídat si spolu a dokonce cestovat do jiných her, než do kterých patří,“ říká producent Clark Spencer.

„Rich Moore toužil po maximální autenticitě,“ pokračuje Spencer. „Takže jsme tenhle svět vyplnili postavami, které všichni znají ze svých oblíbených videoher, což nás ideálně seznamuje se světem Game Central Station a současně nám to poskytuje několik účastníků kolektivní psychologické terapie, které se Ralf ve filmu účastní.“

Jak ale získáte povolení k tomu, abyste mohli ve filmu použít celou řadu skutečných herních postav? Podle Moorea se stačí zeptat. „Na začátku bylo pár přímých setkání s lidmi v různých herních společnostech. Potřásli jsme si s nimi s Clarkem rukama, posadili se a vysvětlili jim příběh. Tvorba videoher má bohatou historii a s ní se pojí spousta nostalgie. Tyhle postavičky jsou pro náš film o hrách důležité úplně stejně jako hlavní hrdinové. Nedokážeme si představit, že bychom náš film vytvořili bez nich.“ Mezi skutečnými herními postavami, které ve filmu Raubíř Ralf mají diváci možnost vidět, se objevují například Q*Bert, ježek Sonic, jeho nepřítel doktor Eggman, Ryu a Ken ze série Street Fighter a jejich herní padouši Zangief či generál Bison.

Hudbu, prostoupenou videoherními zvuky, která významně podtrhuje emocionální náboj celého snímku, k filmu Raubíř Ralf složil hudební skladatel Henry Jackman. Podle něj byl hlavním vodítkem při tvorbě hudby především příběh filmu, což Jackmanovi umožnilo uplatnit i své klasické hudební vzdělání. „Když se na plátně odehrává něco velice emocionálního, umožňuje to uplatnit symfonická aranžmá skladeb, aniž by to působilo nepatřičně,“ soudí.

Podobné filmy

Kontakt
(Contact) Jodie Foster zasvětila celý svůj život touze navázat spojení s mimozemskými civi...
dnes 11.55
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Angelika a král
(Angélique et le roy) Byla krásná a hrdá, dovedla stejně silně milovat i nenávidět. Franco...
dnes 14.30
NAHRAT
ZDARMA
ČT1
Sebevražedný oddíl
(Suicide Squad) Tým těch nejnebezpečnějších superzločinců dostane ty nejsilnější zbraně, j...
dnes 15.20
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 20. 8. 2019 Svátek má Bernard
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz