fb  Sdílet
   Informace    Recenze    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

64% 1624 hlasů
6.4 10 1624
akční / horor / sci-fi / thriller, Německo/Francie/Velká Británie, , 94 min., od 13 let
Resident Evil: Apocalypse
Kinopremiéra v ČR 6.1.2005, DVD od 25.4.2005 MagicBox

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ukázka
01:36



Noční můra neskončila ... Milla Jovovichová obdařená novými schopnostmi a silou v pokračování populární podívané Resident Evil.
Alice byla jedním ze dvou lidí, kteří vyvázli z katastrofy, jež proměnila podzemní laboratoře mamutí biochemické korporace Umbrella Corporation ve smrtící past. Druhým byl Matt Addison - muž, který chtěl původně odhalit nekalé machinace mocné firmy. Spolu s Alicí unikl z tajného centra Umbrelly zamořeného hladovými Zombiemi a bleskurychlými mutanty. Sám se však stačil nakazit nebezpečným T-virem a vědci z Umbrelly se rozhodli zneužít ho k dalším experimentům.
Nyní se Alice znovu ocitá na prahu zlého snu. Zpustošené Racoon City se změnilo vinou T-viru v město oživlých mrtvých. Bývalí zaměstnavatelé mladou ženu i tentokrát vhánějí do souboje, v němž musí bojovat a zabíjet, nebo bude sama zabita. Jejím hlavním protivníkem je tentokrát monstrum Nemesis. A není to nikdo jiný než hrůzně proměněný Matt ... Boj na život a na smrt ve městě mrtvých - to je úkol zkušené a novými schopnostmi obdařené Alice, odvážné Jill Valentine i jejich společníků - Carlose Olivery, Nicholaie a L.J.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Režie tohoto dílu se ujal Alexander Witt, který pracuje pod scénáristickým dohledem Andersona. Tady je vidět, jak autoři pochopili, že čistě příběhově už to nepůjde, tak vsadili na vizuál a akční scény. Film je výplach, na který se jednou dá podívat.
Všechny komentáře k filmu 52+ Napiš komentář k filmu a získej netbook nebo tablet

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2, Oficiální stránka 3    Videotéka: přidat si do ní film

Recenze

V dobách, kdy všechny horory dostávají jméno thriller, se ten pravý béčkový, nefalšovaný vrací na scénu.    Druhý díl jsem očekával domnění, že musím aspoň být znalý hry, podle jejíž předlohy byl film vytořen. Nebo být obeznámen s prvním dílem. Proto mě film mile překvapil na samém začátku. Těžko říct jestli z důvodů, že režii si tentokrát vzal na starosti pan Witt, nebo kvůli odmítnutí produkční z prvního dílu, nebo to byl schválně marketigenový záměr. Podle mě to byl výborný tah, který Residenta zvednul o úroveň u výše. Ten měl také za následek, že úvod vás seznámí co se dopusud odehrálo. Jen tak zlehka vás pošimrají dvě dějové linie, aby toho nebylo prozrazeno dost, ale na druhou stranu je to dostačující pro zodpovězení otázek diváka druhé řady.    Dvě linie vás vtáhnou do filmu naprosto bleskovým tempem. Ty se pak v mžiku lusknutí prstů promění v jednu. Bezpochyby, ač víceméně oproti prvnímu dílu čistě hororová (první díl vykazoval spíše prvky sci-fi), předčí ty... Celá recenze
Archinek, 8 z 10

Popis filmu Resident Evil: Apokalypsa

obrazek
Když před časem v podzemní laboratoři společnosti Umbrella unikl nebezpečný T-Virus a udělal z lidí zombie, přežili pouze Matt Addison a mladá žena Alice. Podařilo se jim sice probojovat ven, tady se ovšem dostali do rukou společnosti, která je zneužila k dalším pokusům. Když vedení společnosti nařídí otevřít hermeticky uzavřené laboratoře, unikne nebezpečný T-Virus do ovzduší a Umbrella okamžitě zahájí evakuaci všech důležitých lidí z města Raccoon City. Je mezi nimi také ochrnutý vědec Ashford a jeho dcera Angie. Vůz, který ji veze však havaruje.
obrazek
Ve městě rychle propuká panika. Ulicemi bloudí nakažení lidé měnící se v zombie a útočí na ty dosud zdravé, začíná se ozývat střelba. Město je neprodyšně uzavřeno a lidé uvnitř ponecháni na pospas viru. Šéf společnosti, major Cain aktivuje projekt Alice. Žena, která je v laboratoři udržována v uměném spánku je probuzena a vyslána do města. Mezi těmi, kteří se v ulicích pokoušejí přežít je také odvážná policistka Jill Valentin s černošským kolegou Peytonem Wellsem a televizní reportérkou Terri Moralesovou. Dočasně se ukryjí v kostele, ale jsou tu napadeni podivnými mutanty, před nimiž je v poslední chvíli zachrání Alice, která sem vtrhne na motorce.
obrazek
Zatímco čtveřice prchá přes hřbitov, kde je napadnou mrtvoly vylézající z hrobů, major Cain spustí další projekt. V laboratořích je oživen velký netvor Nemesis a vyslán do města. Ke čtveřici prchajících se přidá podvodníček L.J. a nedlouho poté kontaktuje Alici doktor Asford a nabídne jí možnost záchrany, pokud najdou a postarají se o jeho dceru. Prozradí také Alici, že město bude ráno vyčištěno atomovou bombou. Zatímco Alice je nucena bojovat s netvorem, který zabil nakaženého Peytona, Jill a Terri spěchají do školy, kde se ukrývá Angie. Tady jsou napadeny nakaženými dětmi, které zabijí Terri. Jill najde Angie, jenž byla stejně jako Alice kdysi napadena T-Virem ale přežila. Od Ashforda se dozví o vrtulníku, který má přiletět pro Nemesis. Nikdo z nich netuší, že i Ashford byl zneužit Cainem, který se snaží přinutit Alici k souboji s Nemesis. Alice však pochopí, že netvor je zmutovaný Matt a odmítne ho zabít. Zuřící Cain aktivuje atomovou bombu.


O filmu

obrazek
Série počítačových her firmy Capcom inspirovaly v roce 2002 vznik sci-fi hororu Resident Evil, který byl dějově jejím prequelem. Díky dobrému odhadu režiséra, scenáristy a producenta Paula W. S. Andersona se Resident Evil stal jedním z divácky nejúspěšnějších filmových titulů natočených podle videohry. Během svého vítězného tažení světem vydělal víc než 100 milionů dolarů.

Tři roky poté přichází do kin pokračování, pod nímž je jako producent a scenárista opět podepsán Anderson (který má na svém kontě i akční sci-fi Vetřelec vs. Predátor/Alien vs. Predator, 2004). Režie snímku Resident Evil: Apokalypsa, který proniká hlouběji do temného světa videohry a nabízí neohroženou a krásnou hrdinku a strhující akci rámovanou jedinečnými hororovými kulisami, se ujal debutující Alexander Witt, jenž se prosadil především jako druhý kameraman a druhý režisér Ridleyho Scotta (Gladiátor/Gladiator, 2000, Hannibal, 2001, Černý jestřáb sestřelen/Black Hawn Down, 2001).
obrazek
V roce 1992 založil Jeremy Bolt produkční společnost Impact Pictures. Jedním z prvních filmů, na kterém se tato společnost produkčně podílela, byl režijní debut Boltova britského krajana Paula W. S. Andersona Shopping (1994) s Judem Lawem a Sadie Frost v hlavních rolích. V Anglii měl film potíže s cenzurou, ale vstřícné divácké přijetí jeho autorům otevřelo cestu do Hollywoodu. Bolt a Anderson pak společně uvedli do kin hororovou sci-fi Horizont události (Event Horizon, 1997) s Laurencem Fishburnem a sci-fi thriller Žoldák: Legie zkázy (Soldier, 1998) s Kurtem Russellem a Connie Nielsen. Společně se podíleli i na televizním seriálu The Sight (2000), jehož pilotní díl Anderson režíroval.

Po fenomenálním diváckém úspěchu snímku Resident Evil, který vznikl rovněž pod produkční záštitou společnosti Impact Pictures (a na kterém se podílela i německá nezávislá produkční firma Constantin Film), se Jeremy Bolt a Paul W. S. Anderson sešli znovu - opět i v rolích spoluproducentů - na jeho pokračování nazvaném Resident Evil: Apokalypsa.
obrazek
Na základě daného dějového schématu videohry (která se svými čtyřmi sadami a ziskem více než 24 milionů dolarů patří k nejúspěšnějším počítačovým hrám historie) se Paul W. S. Anderson jako scenárista rozhodl vybudovat nový příběh, který svou svébytností zaručuje, že bude pro diváky zajímavější a napínavější podívanou než jednička. (Využil přitom především dějových prvků z videoher série Resident Evil: Biohazard 1 - 1998 a Biohazard 3: Last Escape - 1999.) Nebezpečí, kterému musí hrstka protagonistů čelit, je větší a zákeřnější než kdysi, a úměrně tomu vzrůstají i schopnosti hrdinů. Středobodem vyprávění zůstává hrdinka předchozího filmu, Alice. Dialogy i akční scény psal Anderson tentokrát přímo na tělo Mille Jovovich, bez jejíž účasti by si pokračování ani nedokázal představit.

Jovovich se už před třemi lety, v prvním Resident Evil, ukázala být ideální volbou: právě díky její kráse, fyzickým dispozicím i hereckému nasazení se Alice stala jednou z těch filmových hrdinek, ke kterým se diváci vždy znovu rádi vracejí. Možnost znovu ztělesnit Alici přivítala Jovovich s nadšením. Podle ní nastal v akčním filmu čas silných, na mužích nezávislých žen, a postava Alice je výborným příkladem tohoto nového trendu. Hrdinka série Resident Evil zjišťuje, že i ona byla pokusným morčetem Umbrelly a že je nakažena nebezpečným T-virem. Zatím netuší, jaké to pro ni bude mít konečné důsledky, využívá však svých nových schopností v boji s nepřítelem ... Zároveň nepřestává být urputnou bojovnicí, což je vlastnost, již u sebe nachází i sama herečka (která se tentokrát musela podrobit intenzivnímu tréninku brazilského bojového umění capoeira, které vyniká působivými akrobatickými prvky).
obrazek
Podobně jako v prvním díle (kde si po boku Jovovich zahrála Michelle Rodriguez), i tentokrát má Alice silnou spoluhráčku - vražedně odvážnou, krásnou Jill Valentine, kterou ztělesnila Sienna Guillory. Britskou herečku, která je velkou ctitelkou počítačové hry Resident Evil a která si získala diváckou popularitu televizní minisérií Helena Trójská (Helen of Troy, 2003), známe i ze sci-fi Stroj času (The Time Machine, režie Simon Wells, 2002), kde ztvárnila hlavní ženskou roli po boku Guye Pearce, ale i z romantické komedie Richarda Curtise Láska nebeská (Love Actually, 2003). Guillory se zdála ideální představitelkou Jill i pro producenta hry Resident Evil ze společnosti Capcom, Hiroyukiho Kobayashiho.

Part majora Caina, který proti údajným protivníkům neváhá nasadit i nejtajnější a nejnebezpečnější zbraň Umbrelly - Nemesis, tvůrci svěřili Thomasi Kretschmannovi, původně východoněmeckému profesionálnímu plavci, který se vypracoval na žádaného evropského a posléze hollywoodského herce (Královna Margot/La Reine Margot, režie Patrice Chéreau, 1994, Blade II, režie Guillermo del Toro, 2002, Pianista/The Pianist, režie Roman Polanski, 2002).

Postavy doktora Ashforda se ujal Jared Harris - syn nedávno zemřelého hereckého veterána Richarda Harrise, význačný britský a americký divadelní herec, kterého známe např. z filmů Navždy a daleko (Far and Away, režie Ron Howard, 1992), Poslední Mohykán (Last of the Mohicans, režie Michael Mann, 1992), Mrtvý muž (Dead Man, režie Jim Jarmusch, 1996), Mr. Deeds - Náhodný milionář (Mr. Deeds, režie Steven Brill, 2002) ...

O herci

Milla Jovovichová
Rodačka z ukrajinského Kyjeva, která se narodila 17. prosince 1975, zahájila profesionální kariéru modelky už v jedenácti letech díky matce - herečce Galině Loginovové. Když jí bylo devět, rodina emigrovala do Velké Británie a nakonec se usadila v americkém Los Angeles. Jako dětská herečka tam začínala v televizi. Jako třináctiletá na sebe strhla pozornost v hrané televizní disneyovce Noční vlak do Káthmandú. V témže roce debutovala ve filmu Zalmana Kinga Two-Moon Junction, který byl u nás uveden na videu pod názvem Ve znamení Měsíce. Přelom v její herecké kariéře však znamenalo romantické dobrodružství Návrat do Modré laguny. Klíčovým zvratem v její herecké kariéře bylo setkání s francouzským režisérem Lucem Bessonem, který ji na základě kamerových zkoušek obsadil do role vesmírné krásky Leeloo ve výpravné sci-fi Pátý element, kde si zahrála po boku Bruce Willise. Objevila se i v titulní roli dalšího Bessonova filmu, životopisného dramatu Johanka z Arku. Spolupracovala však i s dalšími významnými režiséry: se Spikem Leem, Wimem Wendersem či Michaelem Winterbottomem. Když v roce 2002 přijala nabídku scenáristy a režiséra Paula W. S. Andersona zahrát si hlavní roli ve sci-fi hororu Resident Evil, udělala další, překvapující a úspěšný krok ve své herecké kariéře.
Vedle herectví se profesionálně věnuje nejen modelingu, ale i hudbě (v roce 1994 se na svém písňovém albu inspirovaném Danteho Božskou komedií představila jako zpěvačka, textařka a kytaristka). Nazpívala i písně do filmů The Million Dollar Hotel, Princ a já či Pravidla vášně.

O tvůrcích

Kameramanem filmu se stal vedle Christiana Sebaldta i Derek Rogers, zkušený žánrový specialista, který kromě filmu působí i v televizi a který má na svém kontě i kameru divácky mimořádně úspěšné sci-fi režiséra Vincenza Nataliho Kostka. Z filmů, které si může zařadit do své filmografie, jsme však u nás na videu mohli shlédnout i krimikomedii Brada Mirmana Střílejte na Francouze!
Už při natáčení Rogers úzce konzultoval se střihačem Eddiem Hamiltonem, který si získal dobré jméno v rodné Británii a který se mj. podílel na diváckém hitu Guye Ritchieho Swept Away. Rogers a Hamilton spolupracovali už na Mirmanově komedii Střílejte na Francouze!. Autorem výpravy je Paul Denham Austerberry, laureát kanadské ceny Gemini za televizní muzikál Inspired By Beach, který spolupracoval např. na akčním comicsu X-Men či na romantické komedii Pravá blondýnka. Jeho úkolem bylo především stvořit Raccon City - hororový prostor plný trosek a číhajícího nebezpečí, jehož základem se staly exteriéry natáčené v kanadském Hamiltonu a v Torontu (kde tvůrci využili klasických modernistických kreací finského architekta Vijo Revella). Mnohotvárné Toronto už navíc producentovi Donu Carmodymu posloužilo jako titulní americké velkoměsto při natáčení oscarového muzikálu Chicago.

Kostýmní výtvarnicí filmu byla Mary E. McLeod, která si do své filmografie může počítat takové divácky vděčné snímky, jako je komedie Kdopak to mluví 3 nebo Formule!. Za komedii režiséra Boba Clarka A Christmas Story získala nominaci na cenu Genie. Autorem jedné z hlavních atrakcí filmu - vražedného monstra Nemesis - se stal Paul Jones, mistr maskérských efektů, jehož dílem je např. titulní smrtící panenka z hororu Nevěsta Chuckyho. Jako živý lidský základ strašidelné příšery ovšem Jonesovi, Shanemu Zanderovi a Allanu Cookeovi posloužil herec Matthew G. Taylor.

Nad vizuálními efekty bděla Alison O'Brian, která např. spolupracovala s režisérem Cameronem Crowem na mysteriózním dramatu Vanilkové nebe. Jako producentka vizuálních efektů se podílela na akčním thrilleru Johna Wooa M:I-2, hororu Interview s upírem Neila Jordana, dobrodružném oscarovém hitu Statečné srdce Mela Gibsona nebo vysoce ceněném Hamletovi Kennetha Branagha. Jako šéfka produkce společnosti The Computer Film Company (CFC) si do své filmografie nesmazatelně zapsala nejen thrillery Briana De Palmy Mission: Impossible a Hadí oči.

Původní hudba k filmu je dílem Jeffa Dannyho, zatímco hudebním supervizorem se stala Liz Gallacher.

Alexander Witt
Přestože film Resident Evil: Apokalypsa je jeho režijním debutem, patří rodák z chilského Santiaga ke zkušeným hollywoodským specialistům. Jako druhý režisér (a často zároveň jako druhý kameraman) má na svém kontě osmnáct titulů, mezi nimiž nescházejí takové divácké hity, jako jsou thrillery Nebezpečná rychlost, Twister a Nebezpečná rychlost 2, na nichž spolupracoval s režisérem Janem De Bontem.
Původním povoláním je však Alexander Witt kameraman. V této profesi samostatně pracoval na filmech Die Macht des Schicksals a Detektivové z Hollywoodu. Jako kameraman leteckých záběrů se podílel na milostné romanci Stevena Spielberga Navždy a na tragikomedii Roberta Altmana Prostřihy. Během dvou desetiletí spolupracoval s takovými kameramanskými mistry, jako je Sven Nykvist, Douglas Slocombe, Jan De Bont, Allen Daviau či Don McAlpine.
Svou profesionální kariéru však nejtěsněji svázal s režisérem Ridleym Scottem. Začal s ním (jako švenkr) spolupracovat už na krimithrilleru Černý déšť a později na feministickém dramatu Thelma a Louise.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Středa 30. 7. 2014 Svátek má Bořivoj
    Vyhrávej v casino.cz   Ušetři na UkažSlevy.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz