fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

70% 1168 hlasů
7 10 1168
film / animovaný, dobrodružný, komedie, science fiction, USA, , 95 min.
Meet the Robinsons
Kinopremiéra v ČR 5.4.2007 v SK 12.4.2007, DVD od 26.9.2007 Disney

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
00:43



Příběh nejnovějšího animovaného filmu z produkce studia Walt Disney se točí okolo Lewise - geniálního kluka se zálibou v šikovných technických vychytávkách a obrovskou touhou najít rodinu, kterou nikdy neměl možnost poznat. Jeho nezdolné hledání jej jednoho dne zavede na místo, které by si nedokázal představit ani v nejdivočejších snech - do budoucnosti, kde už termín "nemožné" dávno zmizel ze slovníku. Když se Lewis setká s podivným cizincem jménem Wilbur Robinson, čeká jej nejen fantastická cesta časoprostorem, ale také setkání s rodinou Robinsonových, která mu pomůže objevit celou řadu úžasných tajemství o jeho vlastních neomezených schopnostech. Neskutečný výlet jej ale také přivede do konfliktu s padouchem, která dělá zlu špatné jméno: neschopným Bowler Hat Guyem, jež Lewise připraví o jedinou možnost, jak se vrátit domů. Film Robinsonovi, který je plný nezapomenutelných postav, chytrých vynálezů, klasických padouchů a dechberoucích rošťáren, vypráví příběh o víře v rodinu, sebe samého a nadějnou budoucnost.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Naprosto zbytečná pohádka, která vůbec nemusela vzniknout. Vůbec mě to nezaujalo, spíše jsem se nudila než že bych se bavila, což u pohádky vyžaduje nejvíce, abych se zasmála a pobavila, ne nudila.
Všechny komentáře k filmu 8+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Robinsonovi

Lewise kdysi matka odložila na práh dětského domova. Vyrostl z něj blonďatý kluk, který miluje vědu a stále vymýšlí nové vynálezy. Jeden ze svých vynálezů chce předvést potenciálním adoptivním rodičům, ale přístroj se porouchá a celou schůzku zkazí. Proto se Lewis rozhodne sestrojit přístroj, který mu pomůže vzpomenout si, jak vypadala jeho máma, aby jí pak mohl najít a žít s ní... Lewis kvůli vymýšlení přístroje odmítá další zájemce o adopci a také ztrpčuje život svému spolubydlícímu Kubovi, protože ho nenechá v noci vyspat. Kuba tak usíná přes den, a to i během zápasů v baseballu, který tak miluje. Lewis se se svým vynálezem dostane i do vědecké soutěže své školy, kde dělá porotkyni i opravdová vědkyně. Ještě před ukázkou ale Lewise varuje chlapec Wilbur, který tvrdí, že je z budoucnosti, před mužem s buřinkou, který chce jeho přístroj zničit. Wilbur se snaží Lewise přesvědčit, aby svůj přístroj opravil, prý na tom závisí budoucnost. Lewis mu ale nevěří, a proto ho Wilbur unese do budoucnosti, aby mu dokázal, že mluví pravdu... V budoucnosti se ale jejich časolet prakticky zničí a Lewis ho musí opravit. Na světě jsou totiž pouze dva časolety - jeden patří Wilburovu otci a druhý má muž s buřinkou. Lewis musí časolet opravit, a pokud se mu to podaří, tak ho prý Wilbur vezme do minulosti za matkou. Mezitím se muž s buřinkou pokouší prodat Lewisův přístroj, který ukradl. Neumí ho ale ani spustit, a tak se rozhodne Lewise unést.


O filmu

obrazek
„Kdybychom měli shrnout náš film do jedné věty, zněla by: jdi pořád kupředu,“ říká režisér filmu Robinsonovi Steve Anderson, který strávil několik posledních let budováním spektakulárního futuristického světa, v němž rodina Robinsonových realizuje své nejdivočejší a nejpodivnější sny. „Jakmile se náš hlavní hrdina, sirotek Lewis, poprvé setká s neskutečnou rodinou Robinsonových, naučí se žít pro budoucnost, pro věci, které jej čekají a jež může dokázat - místo toho, aby zůstal zaseknutý na věcech, které nefungovaly v minulosti.“

„Na Robinsonových se mi líbí, že jsou dospělí, ale i tak si dokáží užívat života s tím dětským nadšením, horlivostí a nespoutanou hravostí,“ pokračuje Anderson. „Robinsonovi věří, že pokud máte nějaký sen, měli byste za ním jít. Takže pokud chcete nosit oblečení naruby - proč ne? Pokud se chcete nechat vystřelit z kanónu - super! Jsou velmi zábavní, protože jsou jejich reakce tak nevyzpytatelné, ale zároveň dokáží být hodně inspirativní, protože žijí naprosto nepředvídatelným způsobem a dělají věci, které nikdo jiný nedělá.“

Historie filmu se začala psát v okamžiku, kdy se na pultech objevila ilustrovaná kniha Williama Joycea A Day with Wilbur Robinson, v níž na čtenáře čekal portrét zcela výjimečné rodiny šílených vynálezců a snílků, kteří neshledávali nic zvláštního na tom, že doma chovají kapelu zpívajících žab a vrchního sluhu jim dělá chobotnice. Knihou prostupovala velmi jednoduchá dějová linie, nicméně tím, co na ní čtenáře všech věkových skupin upoutalo, byl onen úžasný svět plný vtipných a překvapivých detailů, který popisovala.

<>Obrázek nenalezen<> Práva na knihu studio Disney původně zakoupilo se záměrem natočit hraný snímek. Pak ale námět objevilo oddělení celovečerních animovaných filmů a uvědomilo si, jak obrovský potenciál skýtá kombinace futuristického světa, který byl popsán v knize, a téměř neomezených možností dnešní filmové animace. První verze scénáře pak přetvořily příběh o bezstarostné rodince v dobrodružství s cestováním v čase, které se odehrává během jediného dne v životě sirotka Lewise.

„Přitahovala mě ta myšlenka, že Lewis cestuje do budoucnosti, jakou vídáme jen zřídka - tahle je prosperující, kreativní a optimistická,“ říká Anderson. „Konečně se může na vlastní oči přesvědčit, že budoucnost může být i nádherná, skvělá a nadějná.“

Nyní měl Steve Anderson šanci tuto vizi budoucnosti přetvořit do podoby úžasného animovaného vesmíru. Aby se projekt pořádně rozjel, Walt Disney Feature Animation Andersona požádala, aby na něm začal pracovat velmi nezvyklým způsobem. „Experiment spočíval v tom, že vezmeme scénář a vytvoříme storyboardy ke kompletně celému filmu. Takový přístup byl v rámci studia Disney naprosto výjimečný. Většinou to bývá tak, že uděláte storyboardy k prvnímu aktu, pak posbíráte všechny poznámky a pokračujete druhým aktem. My jsme ale během šesti měsíců vytvořili storyboardy najednou k celému filmu. Byl to obrovský záběr, ale náš tým se toho nezalekl.“

obrazek
Robinsonovi a všechny rozpustilé postavy okolo nich pomalu začínali přicházet k životu. Anderson se spolu se zbytkem týmu ponořil do vymýšlení roztomilých výstředností, podivností a vtipných postav, které filmový svět obývají. V této fázi úzce spolupracoval se supervizorem dějové linie Donem Hallem, dalším veteránem od Disneyho. Hallovo nadšení bylo od začátku obrovské. „Nikdy jsem neviděl film, který by byl jako tenhle. Je to zcela unikátní zkušenost,“ říká Hall. „Je zde spousta prvků, které jsou filmům od Disneyho vlastní - je to příběh o rodinách, dobrodružství a naději - ale ten způsob, jakým jsou smíchány dohromady, je úplně nový a odlišný.“

„Steve, autoři námětu a já jsme tvořili první bojovou linii, přičemž jsme zkoušeli asi miliardu různých nápadů,“ popisuje Hall divoký tvůrčí proces, v rámci nějž storyboardy vznikly. „Chtěli jsme, aby každá z postav vnesla do příběhu svůj komický úhel pohledu. Každá z nich má jedinečnou osobnost a vzezření. A nad každou jsme usilovně přemýšleli a strávili jsme dlouhou dobu tím, že jsme si s ní pohrávali a snažili se ji vylepšit.“

Po šesti měsících „Experiment“ skončil a scénáristický tým vyrazil s kůží na trh. „Když jsme ukazovali storyboardy celému animátorskému týmu, trochu jsme se děsili reakce, ale ta byla nakonec úplně odzbrojující,“ vzpomíná Anderson. „Během celé své kariéry u Disneyho jsem se nikdy nesetkal s takovou podporou nějakého příběhu. Lidi nám říkali: ‚Tohle prostě musíte natočit!‘ Měli jsme opravdu velkou radost, že si ostatní lidi od Disneyho zamilovali ty postavy stejně jako my.“

<>Obrázek nenalezen<> Vzhledem k tomu, že se děj filmu brzy přehoupne do strhující sci-fi vize úžasné budoucnosti, čekal filmaře nesnadný, ale vzrušující úkol tento zcela nový svět vymyslet a poté přenést na plátno. Při návrhu celkového výtvarného pojetí se režisér Steve Anderson nechal inspirovat spoustou různých vlivů: „Všechno to začalo těmi nádhernými obrázky z knihy Williama Joycea, které pak doplnil neméně kreativní scénář, spousta skvělých nápadů, jenž vznikly během sestavování storyboardů, a úžasné návrhy od lidí z našeho týmu designérů,“ vysvětluje Anderson. „Ten příval kreativity po celou dobu neustával a stále jsme se sunuli kupředu. Nakonec z toho vzešla úžasná přehlídka návrhů, které vypadají opravdu jako z dětských fantazií. Je to spousta zhmotněných dětských snů. Podívejte, kdo by nechtěl poletovat okolo v bublinách, nosit místo klobouku lodní šroub nebo mít domácího robota, který umí spoustu vychytávek? Tohle je svět, do kterého by se chtěl podívat každý.“

Anderson začal s týmem designérů vytvářet výtvarná pravidla pro každou ze tří odlišných časových rovin: Přítomnost, Dobrou budoucnost a Hrůznou budoucnost. „Věděli jsme, že budoucnost, v níž se Lewis setká s Robinsonovými, musí ostře kontrastovat s jeho předešlým životem, proto je současnost plná hranatých, obdélníkových tvarů a spousty ostrých úhlů, zatímco budoucnost sestává z křivek a kruhů, inspirovaných měkkými, oblými a uklidňujícími obrazy v knížce Williama Joycea. A v kontrastu s oběma těmito světy najednou je Hrůzná budoucnost, která je opravdu hodně hodně ošklivá.“

Anderson a jeho tým se nechali inspirovat zejména futuristickým výtvarným směrem, který se objevoval v industriálním designu ve 30. a 40. letech. „Všichni jsme si zamilovali ten optimismus a naprosto nezdolnou touhu vytvořit něco ještě úžasnějšího, které z těch obrázků čiší,“ vysvětluje Anderson. „Kromě toho jsme se nechali inspirovat také zakřivenými formami, typickými pro architektonický sloh ze 30. let, kterému se říká parní moderna - takže tahle budoucnost má také líbivý retro styl. A to je plně v souladu s námětem příběhu, protože jsme se neustále dívali zpátky do minulosti, abychom na jejím základě budovali obraz budoucnosti.“

obrazek
V roce 2005 společnost Walt Disney Animation obohatila dlouhý výčet svých technologických úspěchů o první počítačově animovaný film, kterým se stal Slepičí úlet. Při práci na tomto filmu se vůbec poprvé dostaly digitální nástroje do rukou některým lidem, kteří patří k předním výtvarníkům ve filmové branži. Ti pak s roztomile šílenými výsledky použili v rámci digitální animace klasické disneyovské postupy jako například „squash and stretch“ („zmáčkni a natáhni“), které postavám dodaly oblý tvar a energický, plynulý pohyb. Postavy z Robinsonových však pro animátory představovaly ještě náročnější úkol a vyžadovaly, aby v zásadní míře změnili své pracovní postupy. Vůbec poprvé před nimi totiž stál nejnáročnější animátorský úkol: oživit na plátně s pomocí počítačové grafiky lidské bytosti.

Vedoucí animace Michael Belzer se v začátcích své kariéry věnoval také tradičním formám animace (podílel se na filmech jako Ukradené Vánoce nebo Jakub a obří broskev), ale pak byl přijat do studia Pixar, kde se vrhnul po hlavě do světa nejmodernějších digitálních technologií. Robinsonovy vnímal jako vhodnou příležitost zkombinovat klasické disneyovské umění s budoucností digitální animace, jejíž možnosti jsou téměř nekonečné.

Belzer dohlížel po téměř tři roky na práci týmu, který tvořilo 66 animátorů a pomocných animátorů. Od začátku věděl, do jak obrovského úkolu se pouštějí: „Bylo nám jasné, že nejnáročnější bude animace lidských postav. Žijeme v trojrozměrném světě a naše mozky jsou na něj navyklé, takže v případě animace lidí si diváci v publiku všimnou sebemenší odchylky od skutečnosti, ať už je to napojení končetin na tělo, pohyb vlasů nebo třeba krčení oblečení. Používáme stejné technologie jako u filmu Slepičí úlet, ale vytváříme s nimi úplně jiný druh animovaného světa. A stejně jako v případě každého animovaného filmu se výtvarníci samozřejmě snaží své techniky různě vylepšovat.“

To pro Belzera znamenalo začít se zabývat i těmi nejmenšími detaily: „Spoustu času jsme strávili například přidáváním ohybů na oblečení, kterému jsme se snažili propůjčit obecně hmatatelnější vzezření. Díky tomu působí svět ve výsledku mnohem reálněji.“

obrazek
Studio se ani tentokrát neodklonilo od svého charakteristického přístupu, kdy má v průběhu tvůrčího procesu každá z postav svého hlavního animátora. „Je to vynikající pracovní postup a v případě Robinsonových byl naprosto klíčový, protože v tomhle filmu je spousta unikátních postav, kterým můžete propůjčit celou řadu charakteristických osobnostních rysů,“ podotýká. „Díky tomu jsme měli animátory, kteří dokonale znali jednotlivé postavy a věděli o nich každičký detail - a ti se pak velmi vášnivě starali o každý jejich pohyb. Tímhle způsobem posunete postavy do mnohem emociálnější roviny, protože animátoři jimi žijí, věnují se jim tělem i duší. A publiku pak připadají tak zajímavé a zábavné právě díky tomu, že je bereme tak vážně.“

Mezi mnohá příjemná překvapení filmu patří také původní hudební doprovod, který sestává z popového soundtracku, písní Rufuse Wainwrighta a Roba Thomase a symfonické hudby Dannyho Elfmana, který má na kontě dvě oscarové nominace. Na soundtracku, na němž se objeví celkem 8 písní a 8 úryvků scénické hudby, nechybí titulní singl Roba Thomase Little Wonders a písně skupiny The All-American Rejects, britského písničkáře Jamieho Culluma, energického tria Jonas Brothers a inovativní popové kapely They Might Be Giants.

O tvůrci

Stephen Anderson
Film Robinsonovi, na němž vášnivě pracoval po několik let, je jeho celovečerním debutem. Ve studiu Walt Disney Feature Animation začal pracovat v roce 1995 jako jeden z autorů námětu filmu Tarzan. Předtím pracoval jako animátor ve firmě Hyperion Animation. Anderson vyrostl v texaském městě Plano a vystudoval prestižní California Institute of the Arts. Zde pak také pět let působil jako učitel scénáristiky. Po Tarzanovi pracoval na filmu Císařovy nové šaty, u nějž zastal roli supervizora dějové linie.

Podobné filmy

Ten kluk je postrach
(Problem Child) S raubířem Prckem nikdo dlouho nevydrží! Když se jednoho dne objeví vážní ...
dnes 05.00
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Půlnoční dítě
(Midnight Special) Royův nejmladší syn Alton má nadpřirozené schopnosti, kvůli kterým se s...
dnes 10.55
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
V srdci moře
(In the Heart of the Sea) V zimě 1820 napadl velrybářskou loď Essex z Nové Anglie naprosto...
dnes 13.35
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 18. 6. 2019 Svátek má Milan
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz