6.9 10 2665
film / thriller, akční, krimi, USA, , 107 min.
The Fast and the Furious
Kinopremiéra v ČR 13.9.2001, DVD od 3.10.2005 Universal, Blu-Ray od 18.4.2011 Bontonfilm

01:33

Na pozadí řvoucích motorů začíná nelítostný boj mezi citem a touhou po právu.
Los Angeles je terorizováno gangem lupičů, kteří v luxusních sportovních vozech přepadávají a okrádají kamiony. Po jejich stopě se vydává mladý a nekonvenční policista Brian O´Connor. Vyšetřování v utajení ho zavede až k lidem z okolí charismatického opraváře aut Dominika Toretta, nesmlouvavého drsňáka a nejlepšího jezdce v ilegálních závodech, které se konají na nočních ulicích. Při jednom ze závodů zachrání Brian Toretta před policií a mezi oběma muži vznikne křehké pouto přátelství a důvěry. Brian se navíc zamiluje do Dominikovy sestry Mii. Jeho nadřízení však na něho tlačí, zločinci musí být dopadeni.

Komentář k filmu Sexy zadky, nablýskané káry, svalnatí frajeři a průměrný scénář. Nic víc, nic míň...
Všechny komentáře k filmu 78+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální zahraniční stránka, Oficiálni česká stránka    Videotéka: přidat si do ní film

V prvním díle se setkáváme s Brianem, pomocníkem místního ředitele autoservisu, Harryho. Brian má zálusk na Miu, což je Domova sestra. Brian je vlastně policajt, ale nedá se říct, že nějak hyperposlušný. Jednoho hezkého večera se v ulicích koná nelegální závod aut, kdo nemá dusík ten je automaticky na šanci 0. Brian jede o své auto, protože nemá 100 papírů. Nejzajímavější je jeho souboj s Dome, když už se zdá, že ho Brian dostal, Dom stejně zvítězí jeho auto. Jenomže přijedou poldové a právě Brian Domovi zachrání krk, tím je přijat do Domova tuningsalonu. Brian má vlastně poslání vystopovat tajemné jezdce, kteří přepadávají kamiony velmi neobvyklým způsobem. Vždy ho předjedou pak střelí do kabiny hák a po něm se do něj jeden sveze, ten omráčí řidiče a oni ukradnou lup, dokonce jsou spojeni s nějakým dohlížečem ve firmě, od které právě přepadávají náklaďáky. Dom, Brian a celá partička pracují na supertuningcar se kterým chtějí jet na pouštní války, jenomže na pouštních válkách se Brian... Celá recenze
LucieMarkova, 10 z 10

Popis filmu Rychle a zběsile

Mladý Brian O'Connor se v baru, který patří králi nelegálních městských závodů Dominicu Torretovi, nejprve dostane do sporu s neurvalým členem Torretovy bandy Vincem a potom Dominicovi tvrdí, že by chtěl závodit. Večer dorazí na start tajných uličních závodů ve speciálně upravených vozech. Může se sice závodu zúčastnit, ale musí vsadit svůj vůz. Při divokém závodu si sice zpočátku vede dobře, a dokonce na chvíli předjede i Dominica, potom mu však selže motor a on skončí poslední. Sotva dorazí do cíle, stanou se závodníci terčem policejní razie. Brian ve svém voze zachrání Dominica před zatčením, při honičce se však dostanou na území konkurenčního gangu, který řídí Číňan Johnny Trano. Ten má s Dominicem nevyřízené účty nejen kvůli některým zmařeným obchodům, ale také proto, že se vyspal s jeho sestrou, a ze msty zničí Brianův vůz. Dominic pozve Briana k sobě.
Ví o něm, že pracuje ve specializované autodílně a stejně jako on seděl dva roky za krádeže aut. Ve skutečnosti je však Brian policistou, který v utajení pracuje na loupežích kamionů, do nichž je podle všeho Dominicova banda zapletena. Přestože na něj nadřízení naléhají, a chtějí výsledky, Brian potřebuje čas. Dominicova banda ho sice přijala jako nového člena, ještě stále si však nezískal jejich absolutní důvěru. Mezi Brianem a Dominiciem postupně vzniká stále pevnější přátelství a policista se sbližuje také s jeho sestrou Miou. Je přepaden další kamion a policie provede razii v domu Johnnyho Trana, který je jedním z podezřelých. Nic se však nenajde a Trana musí být jako syn ctihodného obchodníka propuštěn. Po skončená dalších závodů si Brian všimne, že celá banda odjela. Prozradí Mie kým ve skutečnosti je a s její pomocí se vydá po stopách bandy, která mezitím přepadla další kamion.
Jeho řidič se však brání a podaří mu ujet, na silnici zůstane ležet těžce zraněný Vince. Když dorazí Brian neváhá a přestože tím prozradí své inkognito, přivolá jako policista vrtulník záchranky. Když se později střetne se zklamaným a naštvaným Dominicem, přepadne je Trana a Brian svému příteli znovu zachrání život.

Režie se ujal Rob Cohen, jeden z nejvšestrannějších režisérů dobrodružného žánru (natočil např. ,,Dračí život Bruce Lee" ,,The Rat Pack", ,,The Skulls", ,,Dračí srdce", ,,Denní světlo".) Jeho interpretace pouličních závodů je příběhem, jaký divák sleduje bez dechu. ,,Útočí na základní lidské instinkty, ale je to přesná interpretace skutečného života. Je to svět sám pro sebe. S vlastními rituály, jazykem, hrdiny i gaunery a odehrávají se v něm strhující dramata," říká Cohen, který byl několikrát svědkem těchto nočních závodů v průmyslových zónách v Los Angeles. ,,Je to hobby a současně životní styl, který oslnil nejrůznější vrstvy mladých lidí. Rozšířil se z L. A. do světa prostřednictvím časopisů, webových stránek, slangu a především lidské touhy, otestovat meze vlastních možností." Téma vychází z článku Kena Li, publikovaném v magazinu Vipe. Garry Scott Thompson podle něho napsal filmovou povídku, kterou pak zpracoval do scénáře spolu s Erikem Bergquistem a Davidem Ayerem. Kameramanem filmu byl Ericson Core a šéfem výpravy Waldemar Kalinowski. Konzultanty v oboru automobilových soutěží byli Craig Lieberman, předseda Národní závodní asociace (National Import Racing Association) a RJ De Vera, legendární účastník pouličních automobilových závodů. Rob Cohen, jeden ze současných nejvšestrannějších režisérů, vypravuje příběh hrdinů pouličních automobilových závodů, jehož napětí žádný divák neodolá. Akční příběh ,,Rychle a zběsile" je nahlížen prostřednictvím hlavních charakterů a umožní divákovi, aby se ocitl přímo na sedadle jezdce. Dojem působí familiérně ale je to zcela vyjímečný zážitek. Tato auta jsou vlastně pozemními raketami, jsou složené z elementů dovezených převážně z Japonska ale i Německa. Jsou sestaveny s hodinářskou přesností jejich oddanými vlastníky, kteří do nich investují desetitisíce dolarů, aby zdokonalili výkon vozu, který bude moci soutěžit a hlavně vyhrávat v půlnočních závodech. Ty se ovšem konají zcela mimo hranicei zákona.

,,Mnoho toho bylo napsáno a řečeno o postavení automobilů v historii americké kultury," říká Cohen ,,Automobil je symbolem svobody a volnosti. To je vaše životní stanovisko v době, kdy jste zcela závislí na rodičích, pokud jde o pohyb. A když pak v šestnácti dostanete řidičák, jste svobodní. A stále si uvědomujete, že je to právě auto, která vám tuto svobodu a volnost zaručuje." ,,Jak jsme koncipovali ,,Rychle a zběsile"? Vzali jsme půdorys westernu a přizpůsobili jsme ho dnešnímu městskému prostředí," pokračuje Cohen. ,,Náš film pracuje s nejvýznamějšími komponenty klasického westernu - loyalitou, ctí a svobodou, ale i se zradou. Jen koně tu nejsou, ale místo nich nastupují ,koňské síly'." Tvůrci se rozhodli situovat pouliční závody do ulic Los Angeles, což předpokládalo důkladný průzkum lokalit. V tom byl režisérovi nápomocen Doug Claybourne, který spolupracoval např. už s F. F. Coppolou na filmu ,,Nyní Apocalypsa" (1979). ,,Závody dávají mladým lidem příležitost jak naložit s volným časem," říká Claybourne, který sledoval řadu podobných pouličních závodů. ,,Opravdu hodně investují do svých vozů, což ale znamená, že se nevěnují jiným, méně nevinným záležitostem pouliční kultury. Veškerou svou energii věnují tito mladí lidé svým vozům."

Největší výzvou pro režiséra Cohena bylo nalézt nejlepší a nejvýznamější mladé herce, aby ztělesnili postavy scénáře. ,,Má-li film být úspěšný, myslím že musí přinést něco originálního, jistý moment překvapení," říká Cohen. ,,A to je u nás netradiční výběr herců." ,,Paul Walker, s nímž jsem už spolupracoval na filmu ,,Skulls", dospěl, je inteligentní, mužný a je u něj v rovnováze jeho srdečnost i testosterony. Pro, našeho antihrdinu Dominika, jsme vybrali Vina Diesela, který odvedl vynikající výkon ve filmu ,,Černočerná tma" a ,,Kotelna". Věřím, že Vin se vyrovná tradičním akčním hvězdám. Mladá herečka Jordana Brewsterová zde má netradiční roli," pokračuje režisér. ,,Právě doknčila svá studia na univerzitě v Yale. Je nápadná a zvláštním způsobem krásná, a je to velmi dobrá herečka. Také Rick Yune, který má za sebou velmi působivý debut ve filmu ,,Sníh padá na cedry", je herec velmi charismatický. Zatímco jsme pracovali na obsazení filmu, jeden agent mě pozval na projekci nového filmu ,,Girlfighter". V něm se objevila nová hvězda Michelle Rodriguezová. Neměli jsme pro ni ve scénáři roli, ale dopsali jsme ji, když jsme zjistili, jak je talentovaná. Byli tu ale i další výborní mladí herci jako Matt Schulze, Chad Lindberg, Johnny Strong a Ja Rule. Toto originální obsazení dělá náš film jedinečným."

Rick Yune, obsazený do role nebezpečného a chladnokrevného Johnnyho Trana považuje film za velmi přitažlivý. ,,Miluji takové filmy, vyrostl jsem s Rockym, Top Gunem a Jamesem Bondem. Rychlé vozy, ženy a akce. To jsou filmy, při nichž se člověku rozbuší srdce. Byl jsem svou rolí úplně posedlý. Auta, která byla pro film použita, jsou opravdu vozy 21. století. Jsou v podstatě rovnocennými partnery hlavních představitelů. Tyto silniční rakety mají zcela novou technologii. Americké vozy jsou založeny na motoru s karburátorem, zatímco importované závodní vozy mají vstřikování paliva řízené computerem. Současný milardový průmysl se soustředil na výrobu dílů jako jsou spoilery, nárazníky, pneumatiky, chlazení a další součásti, které zvyšují výkon motoru. Nyní si můžete vzít starou Hondu-Civic po své matce, opatřit ji zhruba za 10 000$ těmito součástkami a získáte vysokovýkonný závodní vůz. Aby si režisér Cohen zaručil co nejvyšší autentičnost svého filmu, požádal o spolupráci předsedu NIRA (National Import Racing Association) Craiga Liebermana a RJ De Veru, bývalého pilota pouličních závodů a dnes živoucí legendu. Ten se nyní zabývá webovou stránkou importovaných vozů a stále je ve styku se závody. Oba se účastnili natáčení jako odborní poradci. Pokud šlo o scény, odehrávající se na dálnici, byl zde též odborný poradce David Marder, jeden z nejzkušenějších dopravních koordinátorů, který se už podílel např. na filmu ,,Days of Thunder". ,,Nemohli jsme si dovolit použít ve filmu vozy, které mají hodnotu až 100 000$, tak jsme vytvořili jejich repliky. Například jsme měli sedm rozdílných verzí Mitsubishi Eclipse, což je první auto, které ve filmu řídí Brian, (jehož hraje Paul Walker.)" říká režisér Cohen.

Když Cohen natáčel s Walkerem v Torontu film ,,Skulls", herec se mu svěřil, že by rád hrál tajného policistu. Je to vlastně v určitém období sen každého kluka stát se policajtem - a moci jedit ulicemi rychlým automobilem o závod. ,,Když jsme skončili ,,Skulls", říká Walker, ,,Rob Cohen a Neal mi řekli o svém projektu. Tehdy ještě neexistoval scénář. Strašně rád jsem přislíbil spolupráci a oni se mnou počítali." Co se týče aut, dodává: ,,Když jsem byl malý kluk, měl otec doma spousta automobilových časopisů a já jsem si v nich četl, studoval jsem všechny věci okolo nich." Walker nyní na jaře jel na vlastním Nissanu Skyline, závod v Palmdale, sponozorovaným NIRA. Také Vin Diesel je vášnivým obdivovatelem vozů. ,,Auta a rychlost mě vždy fascinovaly," říká. ,,Měl jsem GSX-R s nímž jsme jezdili na všechny strany z Manhattanu neuvěřitelnou rychlostí. To bylo v době, kdy jsem studoval. Miloval jsem ten pocit volnosti, který mi rychlé auto poskytovalo." Jordana Brewsterová toho před filmem ,,Rychle a zběsile" moc nenajezdila. Avšak příběh, charaktery postav a osoba samotného režiséra ji k projektu tohoto filmu velmi lákaly. ,,Mám Roba opravdu ráda a také se mi líbila jeho představa filmu i jeho zamýšlené obsazení. Vyrostla jsem v New Yorku a tady jsem neměla potřebu řídit auto, takže řidičák jsem si opatřila až k vůli natáčení tohoto filmu. Nyní jsem velmi ráda, že jsem to udělala, protože jinak bych se byla asi nejmíň do čtyřicítky nepřiměla sednout si za volant."

Paul Walker
obrazek Narodil se a vyrostl v jižní Kalifornii a začal svou dráhu jako herec a model ještě v dětských letech. Když skončil střední školu, uvažoval o oboru mořské biologie, ale nakonec se rozhodl pro herectví. Debutoval v hraném filmu snímkem ,,Meet the Deedles". Z jeho posledních filmnů si jmenujme ,,The Skulls", který natočil s Robem Cohenem.. Hrál dále ve filmech ,,Varsity Blues", ,,She's All That", ,,Breakdown Palace", ,,Městečko zázraků" a v thrilleru ,,Joy Ride".

Vin Diesel
obrazek Už ve věku sedmi let debutoval jako herec na scéně New City v Greenwich Village. Vystudoval angličtinu na Hunter College, kde se zaměřil na obor kreativního psaní a brzy se pustil do psaní scénářů. Napsal, režíroval, produkoval, financoval i účinkoval v krátkém filmu ,,Muž mnoha tváří" (1994), který byl promítán v roce 1995 na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. Dalším projektem byl celovečerní snímek ,,Strays", drsné drama z městského života, v němž nejen hrál, ale také ho režíroval a produkoval s velmi nízkým rozpočtem. Film byl vybrán do soutěže festivalu Sundance 1997. Když Steven Spielberg viděl film ,,Muž mnoha tváří", požádal scénáristu Roberta Rodata, aby pro Diesela napsal roli vojína Carpaza do filmu ,,Zachraňte vojína Ryana". Spolu s celým hereckým obsazením byl tedy i Diesel nominován za tento film na Cenu filmových herců. Hrál pak v dramatu ,,Kotelna" (2000), a ve sci-fi thrilleru ,,Černočerná tma" (1999). Propůjčil svůj hlas také animovanému filmu ,,Železný obr", který získal cenu za nejlepší animaci. Po boku Dennise Hoppera, Johna Malkoviche a Barry Peppera hrál ve filmu ,,Knockaround Guys". Po filmu ,,Rychle a zběsile" účinkoval ve filmu ,,Diablo", režírovaném F.Gary Grayem.

Jordana Brewsterová
obrazek Rychle se zapsala do povědomí publika jako výrazný talent. Nedávno vytvořila roli ve filmu ,,The Invisible Circus", kde hrála také Cameron Diazová. Tento film byl uveden na letošním festivalu Sundance. Po boku Elijaha Wooda vystupovala ve filmu rež. Roberta Rodrigueze ,,Fakulta" (1998). Brewsterová začala svou hereckou dráhu v dramatu ,,As the World Turns". Svůj čas dělí nyní na herectví a studium, v současné době je posluchačkou univerzity v Yale.

Rick Yune
obrazek Debutoval ve filmu režiséra Scotta Hickse ,,Sníh padá na cedry" (1999), rolí mladého amerického Japonce, který je odsouzen za údajnou vraždu. (Jde o adaptaci bestselleru Davida Gutersona). Yune se narodil v Americe. Během studií na Whartonově škole ve Philadelphii ho objevil reklamní agent a vybral ho jako první asijský model pro reklamy Ralpha Laurena a Versaceho. Yune vystudoval finance a management a začal pracovat na Wall Streetu. Současně vystupoval v reklamách a v off-broadwayské produkci si zahrál roli Stanleyho ve hře ,,Tramvaj zvaná touha".

Michelle Rodriguezová
Získala v roce 2001 dvě vysoká vyznamenání (Independent Spirit Award a National Board of Rewiew Award) jako nejlepší debutující herečka letošního roku za svou roli ve filmu ,,Girlfight". Byla vybrána pro roli Diany (Dominikovy dívky) z asi 350 uchazeček ve veřejném konkurzu. Tento film byl jedním z vítězů velké ceny festivalu Sundance v letošním roce. Rodriguezová nyní dokončila svůj další film, ,,Resident Evil" v režii Paula Andersona.

Cad Lindbergh
Narozen ve státě Washington, začal hereckou dráhu již na střední škole. Pracoval na nezávislém filmu ,,Black Circle Boys" natáčeném v Seattlu a pak se na popud agenta přestěhoval do Los Angeles. Natočil filmy ,,Born to Be Wild", ,,Město andělů", ,,Mercury Rising", ,,The Velocity of Gary", ,,October Sky" a ,,White River Kid". Nyní natáčí pod vedením režiséra Lee Hancocka film ,,The Rookie" po boku Denise Quaida. Vytvořil také postavy v několika televizních filmech.

Johny Srong
Narodil se v Los Angeles, a začal hrát a studovat hudbu již v šesti letech. Jeho skupina Fly natočila pro společnost RCA tři alba. Nedávno spolu se Sylvestrem Stallonem hrál ve filmu ,,Get Carter", a současně pracuje na filmu ,,Blackhawk Down" Ridleye Scotta a Jerryho Bruckheimera. Spolu se Stevenem Seagalem vystupoval též ve filmu ,,The Glimmer Man".

Matt Schulze
Odešel z domova v St.Louis v Missouri když mu bylo patnáct let, protože chtěl studovat kytaru na hudební konzervatoři v Atlantě v Georgii. V 17 letech dával hodiny hraní na kytaru 65 studentům týdně. Do Los Angeles přesídlil, když mu bylo 19 let. Začínal zde svou dráhu jako model pro tiskovou reklamu Levis. Chtěl se věnovat herectví, ale neměl prostředky na studium, vzdělával se tedy ve veřejných knihovnách v L.A. Ovlivnili ho spisovatelé např. Jack Kerouac a umělci jako Basquiat a Pollock. Svůj filmový debut vytvořil v u nás právě uváděném filmu ,,Boys and Girls". Nedávno natáčel v Praze pokračování seriálu ,,Blade".

Rob Cohen
obrazek Působí ve filmovém průmyslu už po tři desítky let, nejprve pracoval v oboru produkce a později se stal jedním z nejplodnějších amerických režisérů a zaujímá prestižní místo v zábavním průmyslu. Před časem přišel do distribuce Cohenův provokativní thriller ,,The Skulls", který se zabýval tajným univerzitním spolkem. Hlavní role v tomto filmu vytvořili Paul Walker, Joshua Jackson a Leslie Bibb. Cohenův kritikou oceněný film ,,The Rat Pack" přináší obraz nejslavnějších swingových zpěváků na vrcholu jejich kariéry v Hollywoodu i Las Vegas (Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davies Jr. aj.) Film získal 11 nominací, z toho tři ceny Emmy vedle dalších ocenění, např. Zlatý Globus, a vynesl Cohenovi nominaci na Cenu Directors Guild of Amerika. Cohenův tvůrčí zájem je velice široký. Debutoval filmem ,,Malý okruh přátel" (1980), což byl romantický příběh v kontrastu s bouřlivýmni politickými událostmi konce 60. let na Harwardské univerzitě (kde Cohen vystudoval). Kritikou i publikem byl vysoce oceněn film ,,Dračí život Bruce Lee" (1993), k němuž si sám napsal scénář. Film ,,Denní světlo" (1996), v hlavní roli se Sylvestrem Stallonem je akční thriller, který se odehrává převážně v masivním tunelu pod newyorskou řekou Hudson. Tato dekorace byla však postavena v římských studiích Cinecittá. Film ,,Denní světlo" byl nominován na Oscara za nejlepší zvukové efekty. Film ,,Dračí srdce" si získal uznání i obdiv za vizuální efekty, za něž byl také v roce 1966 nominován na cenu Akademie.

Cohen se narodil v New Yorku, v Cornwallu na Hudsonu. Navštěvoval Harvardskou univerzitu, kterou absolvoval s vyznamenáním v oboru antropologie. Svou filmovou dráhu začal již za studií, kdy asistoval režiséru Danielovi Petriemu na filmu ,,Silent Night, Lonely Night". Po absolvování univerzity přesídlil Cohen do Los Angeles. Pracoval v několika produkčních společnostech , nejvíce snímků natočil v produkci Motown. V roce 1978 založil spolu s režisérem Johnem Badhamem vlastní společnost, v níž natočil populární filmy jako ,,Skandální" (1983), ,,Jako nepodajný plevel" (1987, s Jackem Nicholsonem a Meryl Streepovou), ,,Světlo mého dne" (1987. s Michaelem J. Foxem), ,,Čarodějky z Eastwicku" (1987. s Jackem Nicholsonem, Michelle Pfeifferovou, Susan Sarandonovou a Cher, nominace na Oscara v kategorii hudby a zvuku), ,,Noc amatérů v jižanské hospodě" (1978 pro TV), ,,The Running Man" (s Arnoldem Schwarzeneggerem), ,,The Serpent and the Rainbow" (s Billem Pullmanem), ,,The Hard Way" (s Michaelem J. Foxem a Jamesem Woodsem) a ,,Pták na drátě" (s Melem Gibsonem a Goldie Hawnovou).

Anakonda
(Anaconda) Jennifer Lopez se vydává na cestu za legendami opředeným indiánským kmenem a ho...
Náhlý úder