fb  Sdílet
   Informace    Recenze    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

67% 1822 hlasů
6.7 10 1822
film / thriller, dobrodružný, drama, hororový, Kanada/Francie/Japonsko/USA, , 125 min., od 12 let
Kinopremiéra v ČR 29.6.2006, DVD od 16.10.2006 Hollywood

Režie:
Herci: , , , , , více...
starNastavit upozornění

V TV televize po. 30.5. Filmbox Premium 06.10
Filmbox Premium 06.10




Ukázka
02:25



Japonský herní horror v americkém balení režírovaný Francouzem.
Tentokrát jde o jednu z nejpopulárnějších herních sérií survival hororů, do které patří i Resident Evil. Silent Hill však nestaví na zombies a roztrhaných vnitřnostech, mnohem raději diváka straší po vzoru klasických japonských hororů a představuje mu monstra jak z deníčku nejslavnějších kubistů. Výsledkem je vysoce originální herní koncept, který učaroval i Rogeru Avarymu (scénárista Pulp Fiction) , který se rozhodl sepsat scénář, s podporou autora původní hry, Akiry Yamaoky z Konami. Silent Hill režíruje Christophe Gans, zodpovědný třeba za Bratrstvo vlků, jehož atmosféra by se dala krájet snad jen motorovou pilou
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Silent Hill je atmosférický horor, který si inspiraci bere v proslulé herní sérii. Je třeba podotknout, že tak činí velice šikovným způsobem, protože jakmile v Silent Hill zazní siréna, vy víte, že se začnou díte parádní věci. Trošku mě mrzí, že ke konci už film trošku vaří z vody.
Všechny komentáře k filmu 60+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Recenze

Přetaveniny populárních počítačových her na filmové kotouče vzbuzují oprávněně větší či menší obavy. Ty se zmnohonásobují, pokud se na plakátech vyskytuje prokleté jméno německého režiséra Uwe Bolla (Sám v temnotě, Bloodrayne). Naopak takový Paul W.S. Anderson pověst her zaceluje (Mortal Kombat, Resident Evil). Nicméně se stále čeká na Spasitele, který nezvratitelně prokáže, že počítačové forbesy jsou kvalitním zdrojem inspirací pro široké publikum. Stane se jím být Gans?  Série Silent Hill se počala psát roku 1999, kdy známá vývojářská a vydavatelská společnost Konami vypustila na PlayStation adventuru s nadmíru hutnou hororovou atmosférou, za níž sklidila zasloužené ovace. Dnes už máme hry čtyři, další dvě jsou v přípravě. Klíčové je, že vysoký standard a z něj vyplývající popularitu a komerční úspěšnost si řada stále udržuje, takže se dalo pomalu pomýšlet na hřích... Filmová práva však Japonci po dlouhém odmítání přenechali velkovýrobně za Tichým oceánem, jmenovitě podlehli na... Celá recenze
vip007, 6 z 10

Popis filmu Silent Hill

S temnotou přichází hrůza, aby v požárem zničeném městečku dokonala pomstu za dávný zločin. Rose je zoufalá, protože její adoptovanou dcerku Sharon ohrožuje náměsíčnost a noční můry. Proti vůli manžela se vydá hledat městečko Silent Hill, jehož jméno Sharon křičí ze spaní, v naději, že tak odhalí příčinu dceřiných potíží. Těsně před cílem však vinou podivného zjevení havaruje a když se probere z bezvědomí je dcera pryč. S pomocí policistky Bennetové se vydá do ulic zdánlivě pustého městečka, které před třiceti lety podlehlo děsivému požáru, a s každým krokem se tak ocitá nejen blíž děsivému tajemství Silent Hillu, ale také hlouběji v děsivé noční můře plné příšer, temnoty, krve, nenávisti a smrti.


O filmu

obrazek
Na příběhu Silent Hillu přitahovala režiséra Christophea Ganse nevšední kombinace prvků hororu, sci-fi a dramatu, která jej vyjímala z jakéhokoliv jednoznačného žánrového zařazení. „Jeho příběh, který je zasazen v různých dimenzích provázaných skutečností, že jsou všichni obětí utrpení, osciluje mezi tradičním románským melodramatem a surrealistickou sci-fi,“ říká Gans. „Líbí se mi, že Silent Hill je skutečné současné místo, ale jakmile vás polapí, jste odsouzeni bloudit tam navěky.“

Myšlenka zpracovat populární videohru do podoby celovečerního filmu se zrodila na place během natáčení Gansova hitu Bratrstvo vlků - Hon na bestii. Zde měl Gans rozhovor s producentem filmu Samuelem Hadidou, s nímž v minulosti natočil již film Freeman - plačící drak, a pro myšlenku adaptovat příběh o děsivém městě pro stříbrné plátno se oba ihned nadchli.
obrazek
Přemluvit ke spolupráci a prodeji práv na filmové zpracování firmu Konami, která herní předlohu vytvořila, nebylo jednoduché. Hadida však věděl, že působivé vizuální pojetí hry a temné vyprávění by se dalo výborně zkombinovat s Gansovou encyklopedickou znalostí kinematografie. „Je to šílený příběh plný odkazů na současný film, protože jeho japonští tvůrci se nechali v mnohém inspirovat mistry hororového žánru,“ říká Hadida. „A Christophe, který viděl snad všechny filmy na světě, je pro tuto látku zcela ideální.“ Boj o práva byl skutečně lítý - Hadida s Gansem zjistili, že soupeří hned s několika velkými hollywoodskými produkčními společnostmi. Od ostatních je však odlišovala konkrétní vize o pojetí filmu, kterou Gans představil v půlhodinovém monologu natočeném na kameru tvůrci hry. Ten poté záznam předvedl správní radě Konami. Práva nakonec připadla Gansovi, protože lidé z Konami cítili, že je jediným, kdo podstatu hry dokonale pochopil.

Klíčem k pochopení komplexního světa Silent Hillu je seznámení s několika různými realitami, které se v tomto městě prolínají. „Silent Hill se od všech dalších filmů podobných žánrů poměrně dost liší. Jedná se o svět, který existuje ve čtyřech různých dimenzích: město Silent Hill v 70. letech, současný Silent Hill, Silent Hill zahalený mlhou a Silent Hill pohlcený temnotou,“ říká Hadida. „Zobrazit všechny čtyři úrovně je z vizuálního hlediska mimořádně náročné - museli jsme postavit obří scény, které zabraly pět studií. Každá z nich pak měla dva nebo tři různé stavy existence,“ dodává producent Don Carmody.
obrazek
Dvě ze zmíněných dimenzí se liší časovým zasazením - jedna z nich je skutečný Silent Hill z doby před třiceti lety, který je zobrazen ve formě retrospektivních prostřihů, druhá Silent Hill v dnešní podobě, kam se Christopher v podání Seana Beana vydává hledat svou manželku. Zbývající dvě podoby - Silent Hill prostoupený mlhou za denního světla a jeho noční vzezření, které evokuje peklo - se liší prostorově.

A pokud je prolínaní jednotlivých realit do jisté míry matoucí, podle Ganse to rozhodně není na škodu. „Nesnažíme se všechno vysvětlovat, protože se mi mnohem více líbí představa, že se lidé poddají tomu snovému pojetí příběhu. Užít si tu nejednoznačnost je příjemnější,“ říká Gans.

Při adaptaci hry učinil Gans v příběhu zásadní změnu - hlavní protagonistkou filmu je žena, nikoliv muž. „Pokud pracujete s natolik znepokojivými tématy, potřebujete element, který by mohl působit jako určitý kontrast. Toho jsem docílil tak, že jsem do příběhu zanesl ženské postavy,“ říká režisér.
obrazek
Titulní role Rose DaSilvy - matky malé Sharon, kterou její náměsíčnost zavádí na velmi nebezpečná místa, a která ve spánku stále prosí, aby ji někdo odvedl ‚domů na Silent Hill‘ - se zhostila Radha Mitchell. „Když jsem poprvé četla scénář, musela jsem toho po deseti stránkách nechat, protože jsem byla až příliš vyděšená,“ říká herečka. „Nakonec jsem to dorazila, ale četla jsem jej výhradně na odpoledním slunci. Přečetla jsem ho jedním dechem, ale pořádně mě vyděsil. A proto jsem to vzala. Má postava se v průběhu děje stává tvrdší a silnější. Na scéně se ze začátku žertovalo, že Christophe je náš osobní trenér, protože první dny jsem od něj neslyšela skoro nic jiného než ‚Utíkej, Radho, utíkej!‘“

Středobodem příběhu je malá Sharon v podání desetileté Jodelle Ferland, která se stala nejmladší herečkou, nominovanou na cenu Daytime Emmy. Ve filmu Silent Hill ztvárnila hned tři dívky - Sharon, Alessu a Dark Alessu, které existují současně, avšak v zásadně odlišných časech či realitách. Jejím úkolem bylo všechny tyto osobnosti důkladně poznat a pak podat tři různé herecké výkony. „Když jsem s Rogerem Avarym pracoval na scénáři, trochu nás znepokojovalo, co do něj píšeme, protože jsme pořád museli přemýšlet, jak to pak zrealizujeme. Chvíli jsme uvažovali o trojčatech. Pak jsme ale na základě jejího výkonu v seriálu Kingdom Hospital a záběrů z filmu Terryho Gilliama Krajina přílivu oslovili Jodelle a té se podařilo splnit naše představy hned na první pokus. Pokaždé. Je úžasná. Je jí teprve deset a před kamerou hraje obyčejnou desetiletou holku. Sama je ale mnohem chytřejší,“ říká Gans.
obrazek
Zatímco postava Rose je ve světě Silent Hillu nová, policistku Cybil Bennett, kterou hraje Laurie Holden, budou všichni fanoušci herní předlohy důvěrně znát. Osamělou Cybil v mládí zradilo její náboženství, s jehož pomocí se marně snažila vyrovnat s osobní tragédií. Tam, kde ale nestačí víra, přicházejí na pomoc profesionální instinkty - a právě díky nim Cybil nakonec Rose pomůže, protože v ní najde důvěrně známý obraz ženy, která se snaží ochránit své dítě.

Deborah Kara Unger, která si zahrála Dahliu, se s Christophem Gansem zná už z doby před natáčením jejího nejslavnějšího filmu Crash (r. David Cronenberg), který jí Gans tehdy doporučil. Od té doby Gans doufal, že s ní bude moci spolupracovat, ale vhodná příležitost přišla teprve nyní: „Když někoho znáte po hodně dlouhou dobu, chcete mu nabídnout něco úžasného. A když jsem jí řekl, že by měla hrát sedmdesátiletou ženu, která je tak hrůzná, že dokázala nahnat strach i mně, čekal jsem, že mi hodí scénář do obličeje.“

Unger však navzdory jeho obavám roli přijala. „Dahlia je v jádru podobná Johnu Procterovi z filmu Čarodějky ze Salemu,“ vysvětluje herečka. „Je to žena, která v klíčovém okamžiku nepromluvila, protože byla zaslepena vírou, a její mlčení způsobilo velkou škodu. Díky tomu trápení se však stala moudřejší. Je přítomna ve všech světech Silent Hillu a coby věštkyně spojuje světlo a temno. Je velice tajemná.“
obrazek
Hrůzu na plátně zajišťuje panoptikum děsivých nestvůr: nemilosrdně ničivá Rudá pyramida, hrůzné Šedé děti, Bezrucí, tajuplný Správce, Švábi a Temné sestřičky. Efektivita a harmonie, s jakou společně navozují pocit hrůzy, je dílem uznávaného designera filmových příšer Patricka Tatopoulose, vedoucího masek a dalšího designera Paula Jonese, návrhářky kostýmů Wendy Partridge, producentky vizuálních efektů Holly Radcliffe a konzultanta pohybů Roberto Campanelly.

Zatímco Švábi byli plně vytvořeni počítačem, Rudou pyramidu sestavil Tatopoulos jako skutečný model. „Pokud se vám podaří zachovat u monstra určitou eleganci a dát mu do vínku trochu lidskosti, stane se okouzlujícím. Části Rudé pyramidy byly poslány do Toronta, kde si je vzal do parády tým Paula Jonese.“

Šedé děti, které byly během postprodukce namnoženy tak, aby z nich vznikla Šedá horda, se staly Tatopolousovou nejoblíbenější příšerkou. Vzorové dítě ztvárnila útlá tanečnice Yvonne Ng, kterou filmaři navlékli do obleku z pružné textilie, na nějž pak nastříkali silikon, který působil dojmem průsvitné kůže. Její postoj zdůraznil dětské bříško a prohnutá záda, skutečná síla postavy se však skrývala v obličeji. „Christophe chtěl, aby byla každá zrůda svým způsobem smyslná a působila dojmem, že neustále křičí. Proto mají Šedé děti lidské, protáhlé, zkroucené obličeje a dozadu staženou kůži, která jim otevírá ústa do věčného výkřiku,“ říká Tatopoulos.
obrazek
Zbývajícími dvěma monstry jsou Bezrucí, které si zahrál tanečník Michael Koda, a Sestřičky, na nichž byly zajímavé zejména uniformy, působící dojmem, že vyrůstají z jejich kůže.

Všechny příšery byly nakonec digitálně ‚vylepšeny‘ při postprodukci. Kůže Šedých dětí byla upravena tak, aby vypadala jako spálená, končetiny Bezrukých byly prodlouženy a zdeformovány, Správce dostal do vínku zkroucené nohy a u pohybů Sestřiček si filmaři pohráli s časem.

Zhmotnit na plátně zvláštní a unikátní svět Silent Hillu vyžadovalo precizní kombinaci skutečných a digitálních scén. Ganse dlouho přitahovala myšlenka vytvořit pro film celé město, ale nikoliv uvnitř počítače - takové, kterým by se mohl společně s herci a ostatními lidmi ze štábu procházet a čerpat z něj inspiraci. Filmaři proto našli jednu vhodnou vesnici v Kanadě a kompletně ji přebudovali. „Vytvořili jsme přes 100 scén,“ říká Gans. „A díky tomu to celé působí reálně, až podivně reálně. To je můj staromódní styl. Ale použili jsme i vizuální efekty, protože podobný film bez nich zkrátka natočit nelze.“
obrazek
Gans předal hlavní výtvarníci Carol Spier velmi detailní popisy toho, jak by mělo prostředí vypadat. „Pracuji s velmi podrobnými storyboardy,“ vysvětluje režisér. „Snažím se každý záběr osobně navrhnout, protože v případě, kdy musíte pracovat se třemi dimenzemi, z nichž navíc často jedna překrývá druhou, musí ty záběry vyznívat zcela jasně, jinak se publikum ztratí. Nejprve si své představy vyzkouším pomocí storyboardů a pak hýbu s kamerou. Díky tomu, že používám specifické úhly, mohou mít scény hodně detailů.“

V některých případech byly pro účely filmu upraveny existující budovy (továrna, škola), jindy je museli filmaři kompletně postavit (např. masivní kostel, jehož stavba trvala osm týdnů). Horská cesta, která spojuje vesnici s okolním světem, pak vznikla ve studiu.

O herci

Sean Bean
Ve své rodné Anglii vystudoval Londýnskou Royal Academy of Dramatic Arts a připojil se ke slavné divadelní společnosti Royal Shakespeare Company. U filmu prorazil v roce 1990, kdy se objevil v dramatu Jima Sheridana Pastvina. O dva roky později oslavil velký úspěch u filmové kritiky také s filmem Vysoká hra patriotů, v němž si zahrál s Harrisonem Fordem.

O tvůrci

Christophe Gans
Narodil se v roce 1960 ve Francii a už jako teenager natáčel na domácí videokameru filmy o samurajích a kung-fu. Ke konci 70. let začal vydávat fanouškovský časopis Rhesus Zero, ve kterém dal průchod své vášni pro filmy žánrů sci-fi a kung-fu. V roce 1980 studoval na francouzské filmové škole Institut des Hautes Etudes Cinematopraphiques a natočil krátký snímek Silver Slime, který se o dva roky později dočkal pozitivních reakcí na festivalu v Paříži. V roce 1982 založil další magazín Starfix, v němž obdivoval práci režisérů jako David Cronenberg, Dario Argento, Russel Mulcahy, David Lynch, John Carpenter nebo Sergio Leone. Jeho prvním scénářem měla být adaptace kultovního komiksu RanXerox, ale poté místo něj napsal a zrežíroval jednu část filmové adaptace Necnonomiconu H.P. Lovecrafta. Jeho segment přesvědčil japonské tvůrce a investory o tom, že je skvělou volbou pro režii hrané adaptace úspěšné manga série Crying Freeman (film se objevil pod názvem Freeman - plačící drak). Snímek získal v roce 1995 cenu publika na Sweden Fantastic Film Festival a o rok později byl nominován na International Fantasy Film Award na festivalu Fantasporto.

Podobné filmy

Poslední templář (1/2)
Dvoudílný televizní film o dobrodružné cestě za pokladem templářů a odhalením šokujícího t...
dnes 20.00
Nova Cinema
Poslední templář (2/2)
Dvoudílný televizní film o dobrodružné cestě za pokladem templářů a odhalením šokujícího t...
dnes 21.45
Nova Cinema
Odkaz hříšnice
(Vermächtnis der Wanderhure, Das aka Legacy of the Traveling Whore, The) Norimberk, rok 14...
zítra 20.00
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Úterý 24. 5. 2016 Svátek má Jana
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz