fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

60% 1965 hlasů
6 10 1965
film / thriller, akční, fantasy, USA/Kanada, , 125 min., od 15 let
Kinopremiéra v ČR a SK 31.3.2011, DVD a Blu-Ray od 3.8.2011 Magicbox

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:26



Zavřete oči. Otevřete mysl. Budete nepřipravení.
Epická akční fantasy podívaná nás zavede do smyšleného světa mladé dívky, jejíž snový svět poskytuje únik z temné reality. Nelimitovaná hranicemi času a prostoru může jít kamkoli si její mysl zamane. Jenže neuvěřitelná dobrodružství jaksi smazávají hranice mezi skutečností a fantazií... s možná tragickými následky.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Ked opomeniem dej a dialogy, akcne sceny (fantazie hlavnej hrdinky) su neskutocne. Asi to najlepsie, co som kedy videl. Okrem skvelej prace kamery a efektov je to postavene na fascinujucich kontrastoch, ci uz ide o kostymy (zasadne uplne nevhodne do danej situacie), bojovnicky su nezne dievcata a protivnici monstra, baby su chvilami nezranitelne a maju az nadprirodzene schopnosti ale zasobniky musia dobijat castejsie, ako v inych filmoch a tak dalej. Neviem ci toto vsetko vymyslal Zack Snyder, ale chce to az genialny talent. Mnohi si to neuvedomuju, ale keby nie tychto detailov a rozporov, nebolo by to az take chytlave. Ako sa hovori diabol je v detaile a prave doraz na detaily je tu dovedeny az do dokonalosti. No a ten ostatok filmu je naozaj nevyrazny doplnok k akcnym scenam a vcelku zbytocne prerusuje blaznivu jazdu, asi aby sme mali cas si vydychnut. Na mna to posobilo vhodne, aj ked vela ludi sa na to spomalovanie stazuje. Osobne si na kazdom filme uzivam to dobre a snazim sa nedat sa rusit tymi slabsimi momentami a tu som sa pobavil vyborne. U mna 80%.
Všechny komentáře k filmu 42+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Sucker Punch

Babydoll je nešťastná dívka, které zemřela matka a ona musela zůstat v domácnosti se svým otčímem a mladší sestrou. Prakticky denně je bita a znásilňována. Své utrpení snáší v tichosti, dokud se otčím nepokusí znásilnit i její mladší sestru. V tom okamžiku vezme zbraň a vystřelí na něj. Kulka se však bohužel odrazí ode zdi a zasáhne její sestru ve vedlejším pokoji. Když dívka zemře, otčím zbaví Babydoll svéprávnosti a získá veškerý majetek. Babydoll je brzy po svém činu zavřena na psychiatrii ve Vermontu. Odtud se chce za každou cenu dostat ven. Má na to jen pět dní, protože pak jí bude provedena lobotomie.


O filmu

<>Obrázek nenalezen<> Když je vezění realitou, osvobodí vás vaše mysl...

Režisér Zack Snyder chtěl ve svém filmu Sucker Punch, který je jako prvním natočený zcela podle jeho originálního konceptu, posunout stávající hranice mezi fantazií a realitou. Snyder, který je autorem námětu, spoluautorem scénáře a film produkoval i režíroval, uvádí: „Sucker Punch je film o útěku, doslova i obrazně řečeno. Ukazuje, jak může mysl vytvořit téměř neproniknutelnou barikádu proti skutečnému světu, kam až jsme schopni zajít a co jsme ochotni obětovat, abychom se z obtížné situace dostali.“

„Po předchozích filmech 300: Bitva u Thermopyl a Strážci - Watchmen je tento vizuálně komplexní film výsledkem nápadu, který byl pro mě osobně evolucí,“ říká Snyder. „Inspiruje mě umění fantasy a časopisy jako Heavy Metal. Je to taková směsice těchto vlivů, kde jsou přimíchány Zóny soumraku a knížky Richarda Bacha.“

Celý příběh vznikal roky. „Před časem jsem napsal povídku, ve které byla postava Babydoll,“ říká Snyder. „Jak jsem na tom dále pracoval, nápad se rozvíjel a rozšiřoval a začal žít svým vlastním životem.“

Producentka Deborah Snyder dodává: „Pro Zacka to bylo tak osvobozující vytvořit něco, k čemu neexistovala žádná předjímající očekávání. Tenhle film mohl být jakýkoliv, jak si to Zack přál. A i když se příběh časem měnil, těžiště příběhu se pořád týkalo této mladé ženy - Babydoll, která čelí takové nepřízni osudu, že se skryje ve své mysli do těchto fantastických světů, aby se vyrovnala s tím, co se kolem ní děje. Takhle nachází velkou vnitrní sílu. Je to bojovnice.“

Když měl Zack Snyder už dost látky pro příběh, včetně jasných nárysů jeho postav, obrátil se na svého kamaráda Steva Shibuyu, aby spolu napsali scénář. „Spolu se Stevem jsme prošli, jak to bude všechno do sebe dohromady zapadat.“

„Když mě Zack poprvé oslovil, říkal jsem si, že jeho nápady na tento film jsou velmi troufalé,“ říká Shibuya. „Chtěl natočit film s akčními scénami bez hranic, chtěl mít téměř neomezený prostor pro tyto tak rozličné světy. Chtěl, abychom posunuli úroveň bitev tak daleko, jak to jen půjde - nebo ještě dál - všechno v rámci příběhu této mladé ženy, která doslova bojuje se svými démony na cestě k vykoupení.“

Paradoxem je, že i když ten příběh nemá prakticky žádné omezení v čase a prostoru, je zasazen do jednoho z nejomezenějších míst, které si umíte představit - odstrašujícího ústavu pro duševně choré ve Vermontu v 60. letech 20. století. Nicméně film přenese diváka spolu s Babydoll a její fantazií do míst jiných světů, jednou starověkých, jednou futuristických a jindy někam mezi tím. Babydoll spolu s dalšími bojovnicemi - Sweet Pea, Rocket, Blondie a Amber, bojují se vším možným, od ohromných samurajských nestvůr, reanimovaných vojáků zombie až po oheň dštící ještěry. Dívky mají k dispozici svůj rozum, smrtící virtuální arzenál a ochotu společně bojovat za přežití.

obrazek
Herecké obsazení

Babydoll ve filmu Sucker Punch zavede každou z klíčových postav do několika svých vymyšlených světů, což znamenalo, že každý z herců a hereček bude muset hrát více rolí. Nejdříve své role v ústavu a potom své umocněné verze v její mysli - některé dobré, jiné špatné.

Roli mladé ženy odhodlané se osvobodit za každou cenu přijala Emily Browning. „Při slově baby doll se vám hned vybaví něco opravdu křehkého,“ říká Browning, „ale ona taková vůbec není. To se mi na té postave tak líbilo - ona je ve skutečnosti pěkně tvrdá, nečekaně stoická.“

Emily Browning se ponořila do duše Babydoll a objevila, co ji zřejmě ovlivnilo, díky čemu je tak odolná.

„Myslím, že lidé v její fantazii představují její zážitky a útisk, který musela během svého života strpět. Má velmi zjednodušenou představu o dobrých a špatných lidech. Špatní lidé jsou muži jako její nevlastní otec a později některé nestvůry v její fantazii. A rádce či průvodce v jejích snech představuje postavu ideálního otce - silného, opravdu milujícího a schopného ji vést a pomáhat se správně rozhodovat.“

„Babydoll symbolizuje přechod od dětského myšlení k myšlení dospělých, kdy se vnímání světa mění,“ říká Zack Snyder. „Je to bojovnice, která je v jednu chvíli jemná i silná a Emily opravdu ztělesňovala všechno tak, jak jsem si Babydoll představoval. Emily má mystický, nadčasový, téměř nevypočitatelný pohled a své postavě vdechla život.“

Browning cítila, že má Snyderovu plnou podporu, když pracovala na ztělesnění postavy, kterou má on tak rád. „Zack měl očividně jasnou představu a věděl přesně, co chce, ale zároveň byl velmi otevřený spolupráci a jiným nápadům,“ poznamenává Browning. „Vždy se chtěl ujistit, že jsem se svým výkonem spokojená.“

V novém prostředí se Babydoll nejdříve sblíží s Rocket - trochu naivní dívkou s pevnou vůlí, která je spolu se svou starší sestrou Sweet Pea v ústavu dostatečně dlouho na to, aby věděla, jak to tam chodí.

Impulzivní Rocket hraje Jena Malone, která o postave říká: „Je jakýmsi archetypem mladšího sourozence - někoho, koho mají rádi a o koho je postaráno, ale ona si toho vždycky neváží. Cítila jsem, že Rocket je velmi svobodná v tom, jak vidí svět, aniž by ji to vždy ovlivnilo, ale pocit volnosti v jejím světě nemusí nutně znamenat něco pozitivního. V jejím případě může jít o příliš velké sebevědomí, nebo falešný pocit sebevědomí.“

Rocketin falešný pocit bezpečí pramení částečně z toho, že má starší sestru, která na ni vždycky dávala pozor. Jak Babydoll dívky poznává, začne ji být jasné, že Sweet Pea svou mladší sestru nejen ochraňuje, ale je také šéfkou party. Příchod Babydoll vnímá Sweet Pea jako ohrožení své autority a pozice oblíbenkyně u těch, kteří mají moc.

Abbie Cornish, která roli Sweet Pea ztvárnila, se se svou postavou ihned sžila. „Když jsem na začátku četla scénář, nejvíce mě oslovila Sweet Pea. Je to mateřská postava, která dává pozor na Rocket, svou divočejší a nepředvídatelnou mladší sestřičku. Sweet Pea má dobrý instinkt a řídí se jím. Chápe, jak v jejich světě funguje disciplína a co musí dělat, aby v běžném životě obstála. Myslím, že opravdu věří tomu, že když skloní hlavy a budou tvrdě pracovat a dělat to, co se jim řekne, že jednoho dne se z ústavu dostanou ven. Nápad pokusit se utéct - a důsledky útěku - ji děsí víc, než Rocket.“

Vůdcovství Swet Pea rozhodně respektuje dívka Blondie, která nedostala svou přezdívku podle vzhledu. Tuto roli hraje černovláska Vanessa Hudgens. Ta říká: „Blondie je velmi milá, snad trochu ustrašená a tento strach z ní dostane to nejlepší. Občas má své „blonďaté“ momenty, ale když se dostane do akce, dokáže být i zlá.”

Na toto natáčení Vanessa hned tak nezapomene. „Ten projekt se vůbec nepodobal ničemu, na čem jsem kdy před tím pracovala, hodně mě to posílilo. Vidět ženy ve filmu, které by to někomu pořádně nandaly, hlavně tak jak to nikdo předtím neviděl, je ještě pořád vzácné. Zack je díky tomu, jak to vymyslel, a že mi dal příležitost se na tom podílet, mým hrdinou,“ usmívá se Hudgens.

Další postavou, která našla odvahu na bitevním poli, je Amber, jež si získá respekt tím, že ostatní dívky vyvede nejednou z nebezpečí. Jamie Chung, která tuto roli ztvárnila, říká: „Amber je typ dívky, která se chce začlenit, být akceptovaná, takže každému ráda vyhoví, aby se zavděčila a je trochu submisivní. Představa svobody, vlastně útěku, ji nažhaví a pomůže ji najít odvahu. Tato znovunalezená odvaha se přemístí do Babydolliných světů fantazie, kde je Amber kapitánkou. Ať už řídí helikoptéru, pirátskou loď, nebo bombardér B-25, má za úkol zajistit, aby ostatní mohly splnit své úkoly na zemi a ve vzduchu a odvézt je zpátky do bezpečí. Svůj úkol musí plnit řádně, jinak se všechno pokazí a jí velmi záleží na tom, aby ostatní nezklamala.“

Smysl pro obětavost, který se mezi postavami vyvine, je přímou reflexí vztahu, které se mezi herečkami vytvořily i za kamerou. „Chemie, která mezi těmito pěti ženami navzájem fungovala, je zcela očividná na scéně, i mimo ni,“ poznamenává Deborah Snyder. „Je to něco, co si nevymyslíte; je to prostě něco magického. V takovémto filmu, kde musí postavy mezi sebou vytvořit nezlomná pouta, tam takové kouzlo být musí. Měli jsme velké štěstí, že všechny byly tím projektem velmi nadšené a myslím, že je to ve filmu opravdu vidět.“

„Neumím si představit, že by jakoukoli z těchto rolí, hrála jiná herečka,“ dodává Zack Snyder. „Všechny perfektně ztělesnily to, co jsem si představoval, když jsem jejich postavy vytvářel. Každá z nich navíc dodala své postave ještě něco navíc.“

Ještě odlišnějším způsobem, než pět mladých rebelek, se v Babydolline fantazii chovají postavy, které v ústavu představují autoritu. Carla Gugino hraje Dr. Veru Gorski, která se ve fantazijním světě Babydoll změní z psychiatricky v bordelmamá. Ve snaze pomoci mladým dívkám přežít, pokud ne přímo utéct z neutěšeného prostředí, je tato postava také v područí těch, kteří mají moc a namlouvá si, že má vlastní autoritu.

„Je to žena, která má hodně citu, ale v tomto ohledu se neprojevuje,“ říká Gugino o své postavě, jejíž přízvuk prozrazuje východoevropský původ. „Je velmi tvrdá a vzhledem k tomu, kdy a kde zřejmě vyrostla a čím vším zřejmě v živote prošla, jsem se cítila daleko hůř, než si dívky umí představit. Je součástí establishmentu, ale je má také ráda, takže její filozofie říká: Nechte mě, abych zjistila, jak je z toho dostat a jak jim v tomhle pochybném světě dodat síly.“

Muž, který se snaží uzurpovat jejich znovunalezenou sílu je Blue, kterého nejdříve vidíme jako zřízence ústavu, ale nakonec řídí celé představení železnou rukou. Tuto roli hraje Oscar Isaac.

„Myslím, že Blue je pravděpodobně někdo, kdo se ve svém živote cítil bezmocný a teď si může na tyto dívky dělat nárok,“ říká Isaac. „Chce, aby ho respektovaly a chce je ovládat. Samozřejmě, že myslí hlavně na sebe a co z toho může mít. Když s ním nesouhlasí, důsledky jsou kruté.“

Jeden z důsledků pro Babydoll leží v rukou postavy, které se říká pouze High Roller (Marnotratník). Je to záhadný muž, kterého hraje Jon Hamm. Jediným opravdovým spojencem, kterého dívky mají, je jejich rádce a průvodce Wise Man (Moudrý muž). Tuto postavu Snyder napsal pro svého kamaráda Scotta Glenna.

„Wise Man opravdu představuje náš vnitřní hlas,“ říká režisér, „hlas, který chcete poslouchat častěji. Je to učitel a ve filmu tvoří pozitivní dospělou mužskou energii. Perspektiva a humor, který Scott své roli dal, bylo přesně to, co tato postava potřebovala.“

Glenn ocenil eklektický styl filmu. „Je v tom akce, dobrodružství, je to sexy, je to zábavné a děsivé.“ Když poukazuje na všechna období a prostředí, kde se jeho postava objevuje, dodává: „Jedna z hlavních věcí, která na mě udělala dojem, bylo zaplnění filmu všemi těmi různými světy. Jsem v Japonsku 15. století, jsem v 1. světové válce, jsem na cizí planetě v budoucnosti… Tím vším nás Wise Man provází jako průvodce dívek i publika, jako určitý bojovný mnich - sensei.“

Snyder říká, že každá postava nabízí publiku příběh z jiné perspektivy. „Nemohl jsem mít lepší ci oddanější skupinu herců, kteří by našemu příběhu vdechli život. Kromě toho, že se ve filmu objevují všechny emocionální dimenze postav, bylo natáčení filmu fyzicky náročné a všichni odváděli denně nejlepší práci.“

obrazek
Příprava na bitvu

Před začátkem natáčení se muselo pět mladých hereček filmu Sucker Punch připravit na fyzické výkony, které je čekaly v akčních scénách. Schopný koordinátor kaskadérů a architekt akčních scén Damon Caro a koordinátor tréninku Logan Hood - oba spolupracovali se Zackem Snyderem na filmu 300: Bitva u Thermopyl, dostali z dívek maximum. Caro dohlížel na trénink bojového umění i trénink se zbraněmi, zatímco Hood dohlížel na jejich všeobecnou kondici.

Přestože tréninky probíhaly po celou dobu natáčení, začaly v Los Angeles ještě pět týdnů předtím, než se štáb přesunul do Vancouveru na hlavní natáčení. Podle Cara a Hooda poskytla první fáze tréninku dívkám základ, naučily se základní techniky, aby získaly sílu a fyzičku. Caro s nimi každé ráno prošel bojová umění a choreografii beze zbraní, každé herečce upravoval životosprávu podle toho, jak to její filmová postava potřebovala. Odpoledne nastoupil Hood se svým týmem, ve kterém byl také bývalý člen speciálních jednotek David Young a probíhal funkční trénink. Ten zahrnoval posilování, protahovací cvičení, posilování, skákání pres krabice, tahání pneumatik, přetahování lana a zátěží aj. Všeobecně se zaměřovali na sílu a hbitost, aby dívky ve scénách působily víc atleticky a aby tak jednotlivé postavy získaly, co potřebují.

Abbie Cornish říká: „Všechny jsme v sobě našli to, čemu se říká bestie. Když si myslíte, že jste už ze sebe dostala maximum a pokud v sobe tuhle bestii najdete, aby ještě zatlačila, pak se dostanete na úplně jinou úroveň. Je to nádherný pocit, ta radost, která vás zaplaví.“

„Já jsem velmi aktivní, běhám, věnuji se sportu, ale nikdy jsem se nedostala tak daleko, že bych necítila paže,“ směje se Jamie Chung. „Užily jsme si spolu legraci a tu bolest jsme také prožívaly spolu. Opravdu nás to sblížilo a dalo nám to pocit kamarádství, které nás během natáčení provázelo.“

Jena Malone si našla unikátní způsob, jak režim trénování spojit s tím, čím procházela její postava. „Ráno brzy vstávat, čtyři, pět hodin mít lekce bojového umění, další dvě hodiny posilovací trénink a pak hodinu i déle zbraně a zkoušení korzetu - další podivná forma mučení - to byl náš blázinec,“ vtipkuje Malone. Ve skutečnosti ale přiznává, že to pomohlo. „Ten proces opravdu přispěl k tomu, jak jsme o našich postavách přemýšlely. Žily jsme spolu, potily se spolu, viděly jsme, co naše těla dokáží, když jsme ze sebe opravdu vymačkaly maximum. Opravdu nám to pomohlo se zdokonalovat v tom, kým jsme měly před kamerou být.“

„Skvělé na všech těch trénincích bylo, že jsme získaly nový pocit sebevědomí, dostaly jsme se fyzicky i duševně do míst, kde jsme nikdy předtím nebyly,“ říká Vanessa Hudgens. „V očích máte oheň. Řeknete si, že zvládnete všechno.“

Vzhledem k tomu, že Emily Browning musela odborně zvládnout více zbraní najednou, přestože je pravačka, musela se naučit střílet levou rukou, aby mohla pravou rukou mávat mečem. Browning vypráví, že ji především posílil trénink zaměřený na zbraně. „Učit se bojovat s Damonem a dalšími kluky bylo v rámci přípravy na film to nejzábavnější. To, že ovládáte meč a střílíte ze zbraně tak, jako by to k vám normálně patřilo, je trochu děsivé, ale je to taky nečekaně úžasné.“

V plné zbroji

Jak se příběh vyvíjí, fantazie Babydoll ji a ostatní dívky zavádí do velmi odlišných světů. Dívky musí bojovat s protivníky, jako jsou armády oživlých mrtvol, ještěři i kyborgové, aby získaly talismany - mapu, oheň, nuž, klíc a tajemný pátý předmět - jak to Babydoll doporučil Wise Man. Tyto předměty jim pomohou uniknout svým podmanitelům. Aby mohly dívky s těmito nepřáteli bojovat, musí být samozřejmě po zuby ozbrojené. Mají sadu zbraní, včetně plně automatických útočných pušek M4, různé kulomety a poloautomatické zbraně, brokovnice ráže 12, křesadlové pistole, různé ruční střelné zbraně, bajonety z první světové války, široké meče a tomahavky.

Nejsložitější zbraní vytvořenou pro film Sucker Punch je první zbraň, kterou Babydoll dostane - samurajský meč. Po mnoha testech se tým výtvarníků vedený hlavním rekvizitářem Jimmy Chowem dohodl na čepeli wakizashi s rukojetí katana se zmenšením obvodem, aby odpovídal postavě a malým rukám Emily Browning. Meč měl na rukojeti černou rejnočí kůži (z břicha rejnoka obrovského, oblíbeného u Japonců díky své kvalitě připomínající smirkový papír, jež zabraňuje klouzání), pokrytou namazanou hnědou kůží, ručně vyřezávanou tsuba, neboli chránič jílce a ručně vyřezávané bronzové ornamenty menuki, schované pod kůží. Pochva, neboli saya byla vyrobena z nalakovaného dřeva ozdobeného sněhovými vločkami - dalším klíčovým symbolem ve filmu, zlatě lemovaná šerpou k upevnění meče do koženého pouzdra k výstroji, kterou měla Babydoll přes rameno.

Zack Snyder chtěl, aby byl meč více ozdobený, než funkční a aby byly po stranách čepele vyryty symboly, které při chronologickém čtení znázorňují celý příběh filmu Sucker Punch. Na Emily působil tento detail obzvláště působivě. „Říkala jsem si, že je to moc zajímavé, že celý příběh je znázorněn na meči Babydoll, protože od samého začátku téměř určuje její osud,“ říká Browning. „Má celý příběh ve svých rukou…ona o tom ale neví.“ Rytí, navržené umělcem Alexem Pardee, zabralo 40 hodin práce na každém meči. Pro film byly vyrobené dva identické meče a několik hliníkových a bambusových replik pro kaskadérské bojové scény.

„Upřímně jsem obdivoval návrh i řemeslné provedení práce, kterou všichni vložili do tohoto předmětu, který byl důležitý nejen jako zbraň, ale též ve vyprávění příběhu,“ dodává Snyder. „Bylo to přesně tak, jak jsem si to představoval a co ten film potřeboval, jak po praktické, tak po estetické stránce. Miluju tyto symbolické črty ve filmu, které opravdu musíte hledat, ale když je objevíte, hodně toho prozradí.“

Režisér chtěl mít ve filmu symboliku, což vyžadovalo úpravu mnoha zbraní, které byly navrženy tak, aby měly nějakou vazbu s reálným světem každé postavy. Tomahavk a pistole Blondie, měly např. vyryté srdíčko, které připojovala k podpisu, zatímco ruční pistole Babydoll měla na destičkách vyryté klíčové symboly, které se objevují v průběhu celého příběhu - je to např. vycpaný králík, kterého nejdříve vidíme u ní doma. Její pistole má doplňky, podobné těm, jaké používají japonské dívky u svých mobilních telefonů. Zde se symboly mládí a nevinnosti - králíček, lahvička pro mimino, medvídek, mění v symboly ztracené nevinnosti - přesýpací hodiny a lebku se kříženými hnáty.

Některé hlavní zbraně ve filmu nebyly reálné, ale byl to spíš výsledek vizuálních a speciálních triků. Jde hlavně o 25ti palcové dvoustopé obrněné bojové vozidlo Meka, inspirované japonskou anime, které je schopné se vznášet do vzduchu. To z velké části vytvořil supervizor vizuálních efektů John „D.J.“ Des Jardins. Reálný je pouze kokpit, ze kterého Jamie Chung v roli Amber stroj řídila.

Přestože je Meka velkolepý kousek stroje, nechyběl Snyderovi a výtvarníkům smysl pro humor a na přední stranu stroje namalovali v bitvách oprýskanou hlavu růžového králířka spolu s japonskými slovy, které v překladu přibližně znamenají: „Pozor nebezpečí! Řídí žena!” Když Amber střílí z vícenásobných nábojových pásů Meky, je třeba tento nápis brát docela vážně.

<>Obrázek nenalezen<> Oživení světů fantazie

Dříve než Babydoll a její kamarádky začnou ve fantazijních světech bojovat, přijíždí Babydoll nejdříve do domova Lennox, ústavu pro duševně choré v Brattleboro ve Vermontu. Scény z ústavu a dalších lokací byly postaveny ve studiu v kanadském Vancouveru. Architekt Rick Carter vytvořil scény tak, aby sloučily reálný a imaginární světy Babydoll, přicemž každá scéna mohla plnit několik účelů.

„Pokud si dobře všimnete,“ říká producentka Deborah Snyder, „uvidíte, že např. oblouk, který se objevuje v Domově Lennox, se objeví také v imaginárním světě s ještěry a pak zase v nevěstinci. Ve fantasy světě s 1. světovou válkou začínáme ve vyhořelé katedrále, která má podobné tvary jako budova ústavu.“

„Nejvíce mě zaujalo, že všechna místa, kam Babydoll cestuje, ať už je to katedrála, zámek, nebo chrám, mají podobnou architekturu jako ústav, zvenku i zevnitř,“ říká Carter. „Náladová paleta barev, dokonce paprsky světla, které přicházejí okny, to vše naznačuje, jak citlivě jsou propojena různá místa, jež vás podvědomě uvádějí do stejného vnitřního rámce a udržují vás metaforicky v kontaktu s tím, co se děje v hlavě Babydoll.“

Tyto vizuální podobnosti narážejí na paralely, které v mysli Babydoll existují mezi skutečností a imaginárním světem. „Její svět fantazie čerpá z reálného světa,“ říká Deborah Snyder. „Když poprvé vejde do ústavního divadla a vidí typické divadelní scény - vlak, zámek, spálenou krajinu, japonskou pagodu - to vše vytváří fantastická místa v jejích myšlených světech. Ale ta místa jsou zvrácená takovým způsobem, který můžete vidět jenom ve snu, kde dochází v hlavě k různým kombinacím a kde věci nejsou vždy na správném místě.“

Carter a kameraman Larry Fong spolupracovali na tom, aby tento mlhavý pocit času a místa udrželi dokonce ve scénách, které se objevují ve filmu v „reálném“ světě.“ Příběh se odehrává v 60. letech 20. století, ale Fong, říká, že kromě pár náznaků, které se týkají účesu, makeupu, oblečení a dekorací, by neřekl, že se jedná o 60. léta. Nešlo nám tolik o to znázorňovat určitou dobu, ale spíš věčnost, rámec mysli. To bylo důležitější, než reflektovat konkrétní období.“

Vize Babydoll proudí klidně časem a prostorem a mizanscéna filmu tuto cestu reflektuje. Úhel pohledu filmu má simulovat syrové emoce, které vyvolávají vlastní pocity u diváků a manipulují s nimi. „Chtěli jsme něco viscerálního, něco zneklidňujícího, kde si nebudete jisti tím, co je realita a co je fantazie,“ dodává Fong.

„Používali jsme hodně zrcadel, vytvářeli odrazy, které reflektují téma duální reality, iluze, sebereflexe. Jak vám slouží paměť, nebo jak vás zrazuje, když se na ni spoléháte. Všichni si pamatujeme určité příhody, ale když se pak podíváme na fotografii, není to tak, jak si to pamatujeme my; vnímání a realita jsou rozostřené. O tom tento film částečně je: co je vnímání, co je imaginace, co je paměť, co je špatná paměť,“ dodává na vysvětlenou Fong.

Pro režiséra Zacka Snydera byla nosná estetika filmu daleko důležitější, než vizuální pravda. „Najít krásu v krutém světě blázince bylo zvláště důležité, protože pro mě je krása filmu snad ten nejzajímavější protiklad - deprimující příběh, který je přesto vizuálně poutavý.“ Snyder říká, že podstata filmu Sucker Punch spočívá přesně v těchto protikladech, způsobu, jakým jsou obrazy a prvky postaveny proti sobě, nevázané diktátem realizmu nebo populární ikonografie. Kostýmního výtvarníka Michaela Wilkinsona lákal především paradox, jak film kombinuje tradiční submisivní ženské archetypy s těmi nesmírně dominantními, velmi silnými, akčními ženskými hrdinkami. „Hned jsem začal kreslit nápady, v kterých se kombinoval náznak archetypu, francouzská čelenka, kterou nosí služky, nebo límec či šátek školačky - s detaily postavy v bitvě znaveného vojáka.”

„Rešerše pro tento film jsem si moc užil. Vybíral jsem si ze všech možných období, z nejrůznějších zdrojů, ať už se jednalo o historii nebo populární kulturu jako jsou hudební klipy a videohry, ale také jsem čerpal z náboženských maleb 16. století,“ říká Wilkinson. Wilkinson občas pracoval obráceně, např. navrhl bojovné kostýmy hrdinek jako kostýmy kabaretních umělkyň. „Bavilo mě vytvářet vazby mezi světy takovým způsobem, aby tam byly chytré vizuální odkazy mezi každou vrstvou příběhu, drobná spojení, která publikum přimějí přemýšlet o možných tématech a paralelních sděleních. Myslím, že to publiku pomůže.“

Ať už připravené k mytí podlahy v ústavu nebo k zneškodnění bomby na futuristickém super rychlém vlaku, dívky chtějí v bojové hře na život a na smrt získat předměty, které pro ne znamenají svobodu - je to mapa, oheň, nůž, klíč a záhada, která představuje rozum, cíl a hlubokou oběť. Aby tuto cestu zrcadlově znázornili, Snyder a jeho kreativní štáb chtěli, aby byl divák nepřetržitě ve vizuální bojové hře, film osvěžovali symboly, které mají jiskru a stávají se součástí fantazií Babydoll.

Tyto vazby mezi světy si vyžádaly vytvoření mnoha prvků na zakázku, včetně některých zdánlivě nevýznamných rekvizit. Např. hračky v ložnici osudem pronásledované mladší sestry Babydoll jsou nečekaně tmavé a nahánějí hrůzu, jejich bizarní výraz vyjadřuje nepokoj v mysli Babydoll. Levný a jinak neškodný zapalovač ústavního zřízence je ozdobený obtiskem ještěra, který později představuje scénu na zámku, kde spolu dívky a ještěr bojují. A ještě důležitější je zlatý zapalovač, který je ručně zdobený postavou ještěra, jež hraje důležitou úlohu v plánovaném útěku dívek.

<>Obrázek nenalezen<> Hudba ve filmu Sucker Punch

Život Babydoll v nevěstinci a její únikové fantazie spojuje hudba. Bordelmamá Gorski pouští písničku a Babydoll zavře oči, odplouvá pryč a všechny kolem sebe strhává. Proto musel soundtrack k filmu Sucker Punch přesně vyjadřovat v každém taktu tu správnou náladu. Režisér Zack Snyder spolupracoval s Mariem de Vries a Tylerem Batesem, kteří složili hudbu, udělali aranžmá a připravili výběr písní, které přesně vystihnou různé oblasti příběhu.

„Myslím, že jeden z nejsilnějších a nejdůležitějších prvků ve filmu je hudba,“ říká Snyder. „A protože Babydoll se dostává ke svým fantaziím prostřednictvím tance, hudba v tomto filmu byla velmi důležitá.“

„Sucker Punch je velmi snový film, s tématy útěku a naděje a imaginací přinášející spásu,“ říká de Vries, který pracoval se Snyderem na tomto filmu poprvé. „Ta hudba musela být s těmito tématy silně spojena. V mnoha případech chtěl Zack použít místo hudby písničky, aby vám texty písní pomohly se zorientovat ve složitých scénách a aby ilustrovaly stav mysli Babydoll. Byl to úkol, který nás velmi bavil.“

Bates, de Vries a Snyder vybrali evokující díla, která by se mohla považovat za tradiční hudbu, ale zůstávají rozpoznatelná, vzhledem k tomu, že vyjadřují akčnost i psychologii příběhu. Píseň Sweet Dreams (Are Made of This) dostala smyslné, melancholické aranžmá a nazpívala ji Emily Browning, která do filmu nazpívala ještě další dvě písně.

„Emily v podstatě písní komentovala situace své postavy ve filmu, to poskytlo zajímavou strukturu, skutečnou resonanci a hloubku. Hudba se spojila s obrazem způsobem, který by jinak možná nebyl tak jasně definovaný,“ dodává de Vries.

Aby mohl s herečkou mezi záběry pracovat, de Vries si přinesl na scénu přenosné nahrávací zařízení a měl štěstí, že ke své práci našel tichý prostor, kde bylo náhodou piáno. „Bylo hrozně rozladěné, skoro se nedalo použít,“ usmívá se de Vries. „První verzi písně Asleep, kterou jsme nahrávali, jsem hrál na poničené piáno, které tomu nakonec dodalo opravdové kouzlo. Prvních pár tonů, které Emily toho dne zazpívala, přežilo všechny následující procesy míchání. A tyhle úvodní tóny budou z první nahrávky té písničky. Takže přestože jsme měli obtížné podmínky, výsledky byly úžasné.”

Další písní, kterou nazpívali herci z filmu, je Love is The Drug - duet Carla Gugina a Oscara Isaaca, který zazní při závěrečných titulcích. Ve filmu také uslyšíme známou psychedelickou písničku z 60. let White Rabbit. Obě písničky do původního scénáře vybrali Snyder a Steve Shibuya. „Když Zack poprvé vysvětloval výchozí body filmu Sucker Punch, hodně mluvil o písničce White Rabbit, kterou chtěl ve filmu mít,“ vzpomíná si Bates, který hraje na soundtracku na kytaru. „Měl jsem možnost si promyslet, jak to bude fungovat. Když se natáčelo, viděl jsem, že Zack chtěl, aby se to vyvíjelo tak, že půjde o přechod z hlavy Babydoll do světa fantasy. Začíná to velmi étericky, pak ji to nutí tančit a jakmile dívky znají své úkoly, jakmile mají kulomety a jiné zbraně, tak se písnička začíná rozvíjet do epického, bohatého a plně orchestrálního závěru.“

Vedle opojnějších čísel, byly vybrány některé zcela rockové, pulsující skladby jako je Search and Destroy a mix písnicek od Queenu I Want It All a We Will Rock You. „Všechno, co jsme vybrali, má podporovat akci na plátně a má sloužit tématům, které chtěl Zack tímto filmem vysvětlit,“ říká Bates. „Hudba je klíčem k uzavřeným emocím,“ poznamenává Deborah Snyder. „A Marius a Tyler do filmu vnesli přesně tu kvalitu a ten pocit, který si Zack od začátku představoval.“

„Dívky jsou ve filmu skvělé, takže soundtrack musel být taky skvělý,“ říká Zack Snyder. „Opravdu jsem chtěl, aby byly všechny aspekty filmu Sucker Punch nečekané - pohled, pocit a zvuk toho, čím Babydoll i ostatní procházejí. Myslím, že hudba v tomhle filmu byla velkým překvapením a opravdu pomohla příběh vyprávět způsobem, který dokáže pouze něco tak prvobytného a s lidskou existencí spojeného, jako je hudba.“

Podobné filmy

S ledovým klidem
(The Cold Light of Day) Mladý obchodník Will přijíždí do Španělska, aby strávil pár dní na...
dnes 22.15
NAHRAT
ZDARMA
Nova
Bojiště Země: Sága roku 3000
(Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000) V roce 3000 se lidé stali ohroženým druhem, o...
dnes 22.50
NAHRAT
ZDARMA
Prima Cool
Přeber si to
(Analyze This) Mocný mafián Robert de Niro byl na tom s nervy tak špatně, že si najal psyc...
zítra 02.05
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Čtvrtek 19. 9. 2019 Svátek má Zita
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz