fb  Sdílet
   Informace    Recenze    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

71% 1280 hlasů
7.1 10 1280
film / thriller, akční, krimi, drama, Francie/USA/Velká Británie/Hong Kong, , 103 min., od 12 let
Danny the Dog / Unleashed
Kinopremiéra v ČR 1.9.2005, DVD od 16.1.2006 Hollywood

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:20



Více než ambiciózní projekt.
Příběh se odehrává v zachmuřeném Skotsku. Kruťák Bart vychoval z kluka Dannyho bojového otroka. Danny vyrůstá v kleci, živí se konzervami a na krku nosí obojek. Nemá vzdělání, mentálně je na tom jako desetileté dítě. Když mu ale Bart obojek odepne, dělá Danny to, co jediné se naučil - zabíjí. Bart Dannyho nasazuje do ilegálních zápasů a vydělává majlant. Bart: "Když je dostanete mladé, možnosti jsou nekonečné." Pak ale přijde bouračka. Bart skončí v komatu a Danny se ocitne u starého slepce, ladiče pian Sama ...
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Romantický snímek s několika akčními scénami nemůže uspokojit milovníky ani jednoho z těchto dvou žánrů. /// Viděno v rámci Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií.
Všechny komentáře k filmu 31+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2    Videotéka: přidat si do ní film

Recenze

Podle scénáře Luca Bessona a v režii Louise Leteriera vzniklo akční drama, při němž si přijdou na své ti, které baví kung-fu bojůvky, ale pozor, ne úplní nadšenci, protože film má dvě vyprávěcí roviny a ta bojová je jen jedna z nich. Utržený z řetězu vypráví příběh chlapce Dannyho, který byl vychován a žije jako pes pod bičem novodobého lichváře Barta: Danny skvěle ovládá bojová umění (na otázky typu kde a jak se tomu naučil rychle zapomeňte, zkrátka to umí a hotovo...), čehož Bart využívá jako stoprocentního prostředku ochrany své maličkosti. Drama se stupňuje ve chvíli, kdy je Danny postaven do ringu, kde se střetává s rozčilenými bojovníky, kde boj nemá žádná pravidla a kde porážka znamená smrt. Tady uzavírá bohatá a zvrhlá smetánka sázky a povzbuzuje své favoritky k zabití toho druhého. Náhoda však svede dohromady Dannyho se slepým ladičem pian a zdánlivě retardovaný hrdina vstupuje do světa, kde nemusí nosit obojek svého pána a kde život probíhá podle jiných pravidel, než dosud zn... Celá recenze
Archinek, 7 z 10

Popis filmu Utržený ze řetězu

V drsném prostředí skotského Glasgowa se odehrává příběh Dannyho, kterého se kdysi zmocnil gangster Bart a vychoval z něj speciálně vycvičeného bojovníka. Žije v kleci, živí se psími konzervami a na krku má obojek. Fyzicky je téměř nepřemožitelný, je však nevzdělaný, na úrovni desetiletého dítěte. Když mu Bart obojek sundá, změní se v zuřivou bestii a agresivní gangster ho využívá k vybírání dlužných částek, vyřizování osobních účtů i v ringu při nelegálních soubojích na život a na smrt. Dannyho neveselý život změní setkání se slepým ladičem pian Samem. Když je totiž Bart přepaden konkurenčním gangem, Sam se zraněného Dannyho ujme. Ten je okouzlen nejen jeho hrou na piano, ale také jeho nevlastní dcerou Victorií. Zotavuje se, učí se jíst příborem a s pomocí hudby se znovu stává člověkem. Dívka ho dokonce přiměje, aby sundal obojek a začal nový život. Ten mu však není přán dlouho. Bart přežil, znovu se ho zmocní a Danny opět končí v kleci a v nelegální aréně. Už to však není ten poslušný otrok, a tak odmítne ubližovat lidem. Je sice k boji brutálně donucen, časem se mu však podaří uprchnout. Navíc se v Bartových věcech dostane na stopu své matky. Vrátí se k Samovi a Victorii a s jejich pomocí se snaží odhalit tajemství ztracené minulosti i matčina osudu.


Louis Leterrier (rozhovor)
<>Obrázek nenalezen<> Kde se vzala myšlenka natočit takový film?
Po spolupráci Luca Bessona a Jeta Li na filmu Polibek draka se tito dva rozhodli, že by se rádi znovu setkali při natáčení. Luc si vymyslel příběh muže, který uvažuje jako dítě a je vychováván jako pes, a nabídl Jetovi spolupráci.

Čím vás scénář zaujal?
Hlavní výsada filmu je ta neobvyklá směs citů a akce. Takhle se nedá zařadit pod žádný žánr. Téma se zabývá dvěma naprosto odlišnými světy.: na jedné straně kruté násilí a na druhé čistá nevinnost. Zajímalo mě prozkoumat tyto dva různé světy a postavit je vedle sebe. To slibovalo mnoho zajímavých a vtipných situací i výjimečných emocí.
Také jsem si chtěl vyzkoušet práci s Jetem Li a Morganem Freemanem, kteří se na projektu měli podílet.

Jaké bylo setkání s těmito herci?
Morgan je výjimečný. Vyzařuje z něj jakási klidná síla, která vzbuzuje respekt. Když jsem se s ním setkal poprvé, kvůli zkoušení kostýmů, byla ve mě malá dušička. Jenže vedle toho, že jde o uznávanou hvězdu, je to také velmi lidský člověk a tak jsme si za chvíli skvěle rozuměli.
Jet je zas nejen světově známý herec, ale také ikona, žijící bůh, ke kterému vzhlížejí miliony lidí. Známe všechny jeho filmy a fyzické dovednosti. Myslím, že na začátku si myslel, že se já, devětadvacetiletý režisér, budu chovat jako super-vybavení američtí režiséři, kteří říkají jen "Jedeme!" a "Stop!". Já se s ním ale od začátku bavil o tom, jak si to představuji, jak vidím jeho postavu, ptal jsem se na jeho názor, ukazoval jsem mu přípravné náčrtky, svoje poznámky. Získal tak dobrý pocit a začali jsme si důvěřovat. Nakonec jsme se vlastně i docela sblížili. Popichovali jsme se, škádlili. Myslím, že to s žádným režisérem předtím nezažil.
Myslím také, že ta role je pro Jeta Li malý triumf v kariéře. Poprvé hraje v typu filmu, ke kterému se předtím nedostal. Musel umět ukázat, že je citlivý, zranitelný, dojatý, křehký - to jsou charakteristiky, které v žádné z předchozích rolí neměl příležitost ukázat. Vedle fyzických schopností musel tentokrát i hodně ukazovat, jak umí hrát. ztělesňuje směs násilí a nevinnosti, spojuje dva odlišné světy, které se v tomto filmu objevují. Musel ukázat, že se dokáže neohroženě vrhat do boje i bez předsudků objevovat svět.
Tím spíš mám pocit, že získat si z počátku jeho důvěru mělo velký význam.
obrazek
Jaké vlastnosti by měl mít člověk, který se chystá podílet na tak neobvyklém projektu?
Musíte být klidný, vědět, co chcete, a před natáčením se velmi dobře připravit. Pokud jste dobře připraven, pokud víte, co máte dělat, pokud si dobře rozumíte se zbytkem štábu, společně s nimi dokážete za den odvést velký kus práce. Tím spíš, jde-li o takovou směs žánrů, jako jsme točili my.
Velká část filmu je připravená předem, ale hodně se toho vytváří i přímo na místě. Za pomoci poznámek a návrhů během realizace můžete vytvořit opravdu pravdivý příběh. No a když pracujete s někým, jako jsou Jet Li a Morgan Freeman, jejich poznámky vás obohacují jednou tolik.
Samozřejmě, že jako režisér mám už nějakou vizi, jak by měl film vypadat. Vím o čem má být ta která scéna, vím co by měly postavy dělat. Musíte pracovat s tím, co vám nabízejí herci. Herec musí umět skvěle mluvit i se přizpůsobit. Nejsem tu od toho, abych se někomu stavěl do cesty, ale abych zachytil, co mi nabízí, přitom se držel svojí původní vize, a výsledek byl jednotný.
V našem případě hrálo velkou roli to, že smlouva s Morganem Freemanem byla sepsána pouze na tři měsíce. Nebylo možné ji prodloužit ani o den. A to nás zrovna neuklidňovalo ...
S Morganem to byla taková hra. Pořád jsem chystal scénu, střih a pohyb postav na scéně. Protože pokaždé, když jsem mu něco navrhl, zpochybnil to - což bylo pro mě dobré, protože jsem byl neustále pod tlakem, a nemohl jsem nic nechat náhodě. Na každý můj návrh se ptal: "Proč?". A když jsem neměl pohotovou a smysluplnou odpověď, nelíbilo se mu to. Po několika dnech mě přestal zkoušet, ujasnil si můj způsob práce a pak už to šlo rychleji a snáz. Hodně toho do své postavy vložil.
Například to on přišel týden před začátkem natáčení s tím, že jeho postava ladiče pian bude slepá. Rychle vše přizpůsobit nevidomému bylo obtížné, protože byly scény napsané pro vidoucího herce. Ale pomohlo nám to se pustit naplno do práce. Aby to bylo ještě těžší, když přišel na scénu a neznal dekorace, zavřel oči a já ho musel navádět jako slepce. Bylo to tak surrealistické. Nechal záběr natočit třiadvacetkrát, to patřilo k jeho způsobům. Mohl si tak upravit gestikulaci, reagovat víc hmatem, být váhavější, nebo zamyšlenější ve svém hraní, pokřivenější... Díky tomu jsem si ale uvědomil rozdíl mezi ním a Jetem. Díky tomu také říkal svůj text odlišně. Není to ten Morgan Freeman, kterého znáte.
obrazek
Jaká tedy byla spolupráce Jeta Li a Morgana Freemana, dvou tak odlišných herců?
Ano, ta nesourodost je překvapivá. Ale, jak je to vidět na dokonalých párech, protiklady se přitahují! Morgan v roli slepce se musel hodně naučit od Jeta. Co se týče Freemanovy práce s jazykem a vžívání se do role, to byla zase veliká lekce pro Jeta. Jet nemluví moc dobře anglicky, ale musel alespoň dokázat rozeznávat repliky ostatních herců, aby na ně mohl dobře reagovat a odpovídat. A co se mě týče, já v textu rád improvizuji, to ho ze začátku trochu postrašilo.
Jet skvěle uchopil hlavní rys své postavy, tu kombinaci dospělého muže, dítěte a zvířete, které je neustále ve střehu. Jakmile se Morgan dotkl jeho paže, Jet reagoval. Morgan to vycítil a hodně si s tím hrál. Ve scéně, kde se Jet dívá na to, jak Kerry a Morgan ukládají jejich společnou fotografii do alba a říkají: "... teď také patříš do naší rodiny...," se Jet má rozplakat. Pro jeho postavu je to klíčová scéna. To, co v tu chvíli cítí, dá průchod jeho vzpomínkám, především vzpomínkám na matku. Když jsme měli tuhle scénu točit, Jet mi řekl, že ve filmu nikdy neplakal a sám v životě plakal naposledy ještě jako dítě. Říkal jsem mu: "Tvoje postava to potřebuje, teď tě přijali, už nejsi divoký pes, začali tě brát jako člověka." Byla to zásadní chvíle ve vývoji jeho postavy, on to cítil, on to věděl, ale nemohl se rozplakat. Morgan mu pomohl to překonat. Choval se k němu otcovsky a dokázal v něm tu emoci uvolnit, dokázal, že se Jet přestal ovládat. Opravdu ho vyvedl z rovnováhy. Myslel si, že to bude vypadat jako slabošství. Já si naopak myslím, že tahle emočně nabitá scéna mu může otevřít dveře k filmům, které ještě netočil. Těch pár slz mu může pomoct překročit práh.

Jak probíhalo natáčení scény, kde Kerry Jeta políbila?
Danny je nevinný, a Victoria mu nedá spát. I když většinu příběhu mají tito dva vztah výhradně sourozenecký, je tu tahle scéna, kde Danny leží v posteli a Victoria mu županu přijde dát dobrou noc. Přijde k němu, vypráví mu o svém dětství, o věcech, které sám v životě nikdy nepoznal. Podle scénáře ho má na konci scény Kerry políbit. Samozřejmě, že je to dvojsmyslné. Jet váhal, ve filmu ještě nikoho nepolíbil, a ptal se co má dělat, jako kdyby byl na chviličku sám Danny!
Řekl jsem Kerry ať to nechá na samý okamžik natáčení, aby to vypadalo, že ho může políbit kdykoli. Udělala to tak, hrála si s Jetovým studem, zlehka se ho dotkla, aby nakonec udělala to, co diváci uvidí. V tu chvíli jsem nenatáčel Dannyho stud, ale Jetův. Byl to opravdu silný moment.

Povězte nám něco o Bobu Hoskinsovi?
Je dokonalý! Jako Rollsroyce! Do projektu se zapojil relativně pozdě, ale stejně patří mezi ty, kteří do filmu přinesli úplně nejvíc. Aby se mohl pohybovat mezi skutečnými anglickými kmotříčky a mafiány, musel se naprosto vžít do své role. Dal do toho všechno. Přizpůsobil si dialogy, aby byly ještě důvěryhodnější. Já jsem ho nechal dělat, co chtěl, a ještě jsem ho v tom podporoval! Ve finále z jeho původního textu nezůstalo víc než 10 procent. Zbytek byla improvizace jeho a jeho poskoků, stejně nespoutaných. Pro mě je Bob dokonalý negativ. Není to karikatura, chvílemi byste mu i uvěřili, že chce Dannymu pomoci. Ale ne, tenhle člověk je otrokem svého životního stylu, odsouzený k tomu, aby se neustále snažil mít nad ostatními navrch. V Bartově světě platí heslo: Sežer ostatní, nebo sežerou tebe. A Danny je jeho jistota.
Při natáčení byl docela zážitek pozorovat Boba, takového podsaditého chlapíka, jak nadává a vyhrožuje Jetovi, který se ani nehne a je plný pochybností. To bylo jako svět naruby! Naštěstí si moc dobře rozuměli, protože kdyby Jet Boba neuznával, nikdy by ho nenechal takhle se k němu chovat - ani ve filmu.
obrazek
V symbolice filmu jsou Hoskins a Freeman částečně v roli Dannyho otců, jeden je zlý, a druhý dobrý ...
To je pravda. Danny je trochu jako postava z komiksu, která se nemůže rozhodnout, co dělat a na jednom rameni jí radí ďábel a na druhém anděl. Bart Dannyho vtahuje do té nejtemnější a nejnásilnější části světa, kde jde jen o osobní zájmy a moc.Sam a Victoria mu ukazují konstruktivnější, kladné aspekty života. V jedné z posledních scén filmu chce jet Li Hoskinse zabít, ale Morgan mu domlouvá. To je jediná scéna, kde jsou všichni tři pohromadě. Danny stojí mezi nimi a musí se rozhodnout. Rozhodl jsem se tu invertovat barvy - Bart je v bílém a Sam v tmavém, ani jeden z nich není úplně dobrý nebo úplně zlý. Oba mají své stinné i světlé stránky. Zahráli jsme si i s šedou stránkou života.
Natáčení téhle scény bylo surrealistické. Bob ležel na zemi, obličej od krve, Jet nad ním, napnutý jako luk, a Morgan se snažil do toho vložit. Najednou se jejich postavy propletly, spojily v jeden celek. A v příběhu je to i poprvé, co se všichni tři setkají. Pěkné setkání!

Jak jste objevil Kerry Condonovou, která hraje Victorii?
Hledali jsme mladou ženu, která v sobě nese svěžest a něhu bez přetvářky. Hledali jsme dlouho: v USA, v Anglii, a až v Irsku jsme narazili na tuto mladou neznámou. Kerry nás ihned zaujala svou opravdovostí, svým naturelem. Ona je ta pravá pro Victorii, i se svými slabinami, s krásou, kterou má, ale neklade na ni důraz, nesmělostí a nepochybným šarmem.

Ve filmu se se střídají komické momenty s velice vyhraněnými herci a akce - souboje a kaskadérské kousky. Jak se vám takovou směs žánrů podařilo udržet pohromadě?
Idea Danny The Dog nebyla o sestavení řady fantastických záběrů, za kterou je jen slabě cítit příběh. Je to především vyprávění, ve kterém zápletka podmiňuje poutavé záběry. Už samotná postava Dannyho, takového jaký je, podmiňuje nějaké to násilí. A prostředí, ve kterém se pohybuje není přívětivé a nenechá ho jen tak se z něj vymanit. Příběh Dannyho je cesta z temnot na světlo. Za pomoci lidí, které potkává, a hudby, se z něj stane takový člověk, jakým skutečně je. Takový příběh jsme chtěli divákům předat. Proto, aby byl důraz na příbězích postav, jsme vypustili několik kaskadérských scén, které jsme do filmu původně zamýšleli. Proto jsme ke komickým scénám přistupovali se stejnou pečlivostí, jako k bojovým scénám. A když na takové scény máte Jeta Li, máte docela vysoce nasazenou laťku. Nešlo jim říkat, aby hráli pod svoje možnosti. Choreografii všech bojových scén měl v rukou Yuen Wo Ping, který dohlížel na bojové scény ve filmu Matrix. Snažil se podtrhnout charakter postav, snažil se, aby měl film lepší spád. Na každém souboji je něco neobvyklého. Všichni jsme chtěli jiné souboje, než jaké jsou obvykle ve filmech vidět. Tenhle bojovník se neučil bojovat na školách. Naučil se bít, když mu šlo o život, tak si postupně zlepšoval techniku, divokou techniku zaměřenou jen a pouze na efektivní zdolání soupeře.
Nesnažil se o to, aby to vypadalo pěkně. Jak se setkával s různými soupeři, učil se postupně i novým trikům a fintám. Je to nevinný člověk, kterému jde dobře jen jedna věc: boj. Jakmile ho pustíte, útočí. Odhadne svého protivníka a přizpůsobí se mu. Samozřejmě, že jsme zachovali umění a styl Wo Pinga, se kterým Jet scény cvičil. Čím víc je v sázce, tím víc vzrůstá napětí. Zpočátku jsou souboje rychlé a násilné, velmi zlé. Pak se začnou vyvíjet a jeto vizuálnější. Herci, kteří se na Wo Pingových choreografiích podílejí se opravdu umějí bít. protože jeho souboje jsou dlouhé a komplikované, těžko zapamatovatelné pro obyčejného herce. Koukáte na ně, jak dělají věci, které jste považovali za nemožné.
obrazek
Takže to je i určitý posun v práci Jeta Li?
Ano. Obyčejně jsou části filmu, kde se hraje, jen pojítkem mezi jednotlivými bojovými scénami. Tady je to naopak. Souboje posouvají příběh dopředu, aby se mohl příběh, který je ve filmu hlavní, rozvíjet. Je to herecký film.

Jak probíhalo natáčení?
Projekt je složitý a museli jsme se vyrovnat s několika omezujícími faktory. Svazující originalitou tématu, rozvrhem hodin velmi vytížených herců a řadou obtížně natočitelných scén.
Natáčení tohoto filmu byl naprosto jedinečný zážitek, škoda, že byla doba natáčení zkrácena. Nekompromisně jsme se přizpůsobovali. Věděli jsme že neděláme další z miliónů akčních filmů, ale obtížný a riskantní snímek s hereckými hvězdami. To pochopili i Jet, Morgan a Bob, a odložili proto na chvíli svá ega, aby pracovali ruku v ruce se mnou. Všichni jsme byli jeden tým.

Co byste rád, jakožto režisér, divákům přinesl?
Je to teprve můj druhý film, ve filmu Transporteur bylo potřeba zvládnout především technickou stránku. Přál jsem si, aby se publikum bavilo a na chvíli, na hodinu a půl odložilo starosti. Bylo to takové představení, zábava.
Transporteur měla být senzace. Danny The Dog má být o lidských citech. Příběh a výkony herců ve vás vyvolají spoustu emocí. Jet je dojemná postava, se kterou trpíte a které držíte palce. Když se povznesete nad fantastično, ucítíte, že film je velmi lidský, o životě a setkávání.

Co si z filmu odnášíte vy?
Jsem nadšený výsledkem. Dostal jsem příležitost hrát s hvězdami, které navíc hrály na 200 procent, měl jsem možnost natočit několik opravdu pozoruhodných akčních scén. Pro mě se Jet posunul v tom, co doposud dělal. Všechno tomu nasvědčuje. Jeho vztah k buddhismu a vzdělání ho přibližují postavě Dannyho, introverta ale i velice vtipného člověka. Nakonec šlo napětí, časový tlak a originalita scénáře docela dobře dohromady. Také nikdy nezapomenu na setkání s Morganem, Bobem a Kerry.
Je to velice lidský a pacifistický film. Trvá na tom, že zlo není napořád, že každý může dostat druhou šanci. Můžeme rozbít formu, ze které jsme vyrostli a objevit, jací jsme. Tahle myšlenka otevření se se mi moc zamlouvá. Ale není to sentimentální film. Když se z Dannyho stane člověk, neznamená to, že přišel o své schopnosti bojovat. Jen pochopil rozdíl mezi útokem a obranou. Naučil se, že si může vybírat. Taková malá škola života!

O natáčení

obrazek
Originální nápad
Jet Li, který ve filmu ztvárnil Dannyho, vzpomíná: "Když mi Luc Besson vyprávěl o svém nápadu, nevěděl jsem, co si mám myslet. Rozhodně jsem s ním chtěl pracovat, ale tenhle příběh byl tak jiný, odlišný od toho, co znám, že jsem se ani v první chvíli nestačil leknout. Souhlasil jsem hlavně kvůli Lucovi, říkal jsem si, když s tím přišel on, nemůže to být úplně špatná myšlenka.

"Nabízejí mi hodně scénářů, to ano, je z čeho si vybírat a jsou to vzrušující projekty, ale ve výsledku je to vlastně všechno to samé. A tady šlo najednou o city, o lidská trápení. Hodně jsem o tom přemýšlel, a rychle jsem pochopil, že nejenže je to má příležitost posunout se ve své práci o kousek dál, zahrát si něco působivějšího, ale taky zprostředkovat velice lidské poselství všem těm, kteří věří jen v rozdávání ran."

Morgan Freeman říká: " když jsem se o projektu doslechl, první, co mě zaujalo, bylo že bych mohl pracovat s Jetem Li. Znám jeho filmy a obdivuji ho jako umělce, ale musíme si přiznat, že druhy rolí, které hrajeme se na hony liší. Je to velice silná a symbolická osobnost, ptal jsem se sám sebe, jak bychom asi mohli spojit naše světy. Pak jsem objevil tenhle scénář a měl jsem jasno. Vše bylo zřetelné, pojetí zajímavé, originální scénář se zajímavým vývojem děje. Postava Dannyho mě dojala vším, čemu musela čelit."

Bob Hoskins dodává: " Všichni mi říkali: ´Je to úplně potrhlej projekt!´Ale v naší branži když se chystá nový film, říká to každý. Když jsem scénář po tom, co jsem ho jedním dechem přečetl, odložil, tak mě napadlo jenom jedno: že je to potrhlý... Příběh dítěte vycvičeného k zabíjení a jeho obojku, chlapíka, který s ním zachází jak se psem a vůbec celý příběh byl opravdu nevídaný. Jsem rád, když objevím opravdový příběh, který zachová energii a rytmus současné kinematografie a přesto dokáže autenticky vyprávět něco s tak hlubokým a smyslem."

Danny: I nevinnost dokáže ukázat zuby
"S Dannym se setkáváme, když už je dospělý. Je to neporazitelný bojovník, který zná pouze hlas svého pána. Už jen tím se film liší od všeho, s čím jsem se doposud setkal - protože on se nebije pro to, že by to tak sám chtěl. Od dětství poslouchá Barta. Danny neví, jaký je rozdíl mezi dobrem a zlem. Bart ho držel stranou světu, vychoval ho jako psa. Danny nerozhoduje o tom, co dělá. Musí zaútočit vždy, když mu Bart sundá obojek." říká Jet Li.

"Hodně jsem o postavě mluvil s Lucem a Louisem. Na začátku filmu se nijak neprojevuje, jen poslouchá rozkazy. Je nevinný v plném slova smyslu. Role mě oslovila, snadno jsem se vcítil do jeho sklíčenosti. Je úplně sám, nemá nikoho, s kým by si mohl promluvit, nikoho, kdo by mu vysvětlil, co je to život. V prvních letech života nemá nic, pár obrázků nějaké ženy, útržek s několika notami, nic víc. Ale v jeho hloubi je lidská bytost, a to, co je v něm ukryto, čeká, až bude objeveno," dodává Jet Li.

"Danny zná jen Barta a jeho kumpány.Ti tvoří celý jeho svět, jeho jediné okno do světa. Jednoho dne náhodou potká Sama. Je unesen tímhle mužem, který ho nemůže vidět. Také ho fascinuje jeho hlas, a zvuky a hudba, když Sam ladí piana. Ty melodie v něm probudí vzpomínku na matku, a to odstartuje Dannyho poznávání sebe sama. Danny je přirozeně fascinován těmi, kteří mu věnují pozornost. To v životě nikdy předtím nezažíval. Podvědomě tuší, že ta hudba ho dovede k tomu, co se v něm skrývá, k něčemu zásadnímu ...
Abychom vyjádřili Dannyho násilnickou stránku, hodně jsme pracovali na soubojích. nestačilo, aby byly působivé, musely v sobě nést něco dramatického. Zapadají do příběhu a jejich přítomnost ve filmu nejen obohacuje děj, ale upozorňuje na různá zajímavá místa. S Wo Pingem jsme secvičili různé souboje. Točili jsme ve skotském Glasgow, ale také v severní Francii. Na místech není poznat, ve které zemi jsou. Díky tomu se z příběhu stává příběh nezařazený, bájný, a to slouží univerzalitě projektu. Exteriéry (které vybíral Louis Leterrier) i způsob, jakým byly natáčeny jsou velmi originální.

"Druhá část zla se objevuje ve vztahu Dannyho a Barta. Postava Boba Hoskinse je nesmlouvavá, neustále Dannymu vyhrožuje. Zatímco Bob Hoskins je velmi šarmantní a zdvořilý, ve filmu se na začátku každé scény proměňuje v tyrana. Pro mě je tahle proměna v pocitech mnohem silnější než fyzické rány.
I když tyto vnitřní souboje byly pro mě něčím novým, pro mě bylo na natáčení nejtěžší čisté herectví, od chvíle, kdy Danny potká Sama a Victorii. To dospělé dítě, teprve objevuje svět, objevuje spoustu běžných věcí - neví jak je brát, je nejistý, protože žil dlouho v izolaci. Učí se, co je to lžíce, vanilková zmrzlina, polibek, učí se také důvěře a citu. Bylo to vzrušující. S Morganem Freemanem a Kerry Condonovou jsme museli každý den hrát, přiblížit se jeden druhému, naučit se i malým intimitám - to jsem nikdy předtím nezažil. A to, že to bylo pro mě nové, mi vlastně v roli hodně pomohlo a donutilo mě to soustředit se i na jiné stránky hraní, než jsem znal doposud. Nevím, co je pro mě těžší: bojovat s pěti protivníky najednou, nebo najednou spolknout celý kopeček vanilkové zmrzliny.

Tenhle film má pro mě veliký význam. Především pro to, že posunul hranice v mojí práci a protože je velmi symbolický. Líbí se mi myšlenka, že i to nejjednodušší a nejpokornější stvoření si může jednoho dne najít vlastní rodinu a svobodu. Ve filmu se Danny učí odmítat zlo, živá zbraň, kterou z něj udělali, se obrátí proti svým pánům. Je to takové hezká parabola proti násilí a zlu."

Bart : Být pánem za každou cenu
Bob Hoskins říká: "Už jsem hrál zrádce, hnusáky a negativy, ale nikdy ne takové! Bart je děsivější, než si dokážete představit. Takový podvodníček, kmotříček, který se namočí do kdejakých leváren. Vyhrožuje, vydírá, krade, nebydlí si nijak luxusně, je vulgární. Přežívá díky Dannymu. S Dannym je nezranitelný, a dobře to ví. Danny je pro něj syn, domácí zvíře i zabiják. Bez Dannyho by neznamenal nic. Panuje mezi nimi vztah stvořitele a jeho díla. Abych ho dobře zahrál, inspiroval jsem se svými mnoha setkáními s podsvětím, když jsem byl mladý, a několika pochybnými setkáními ve vysokých kruzích filmové produkce ... Docela jsem se při tom bavil. V tomhle filmu jsem schytal víc facek, ran a kopanců než ve všech předchozích!

Když jsem se poprvé setkal s Jetem Li, moc jsem nevěděl, jak se chovat. Je drobný, menší než já, s takovým milým pohledem. Kdybych nebyl viděl jeho filmy, neuvěřil bych tomu, že mě tenhle chlapík může rozpůlit jediným pohybem. Při natáčení jsem na něj musel křičet, vyhrožovat mu, a on se musel bát. Řeknu vám že je to dobrý herec pro spolupráci. Dobře jsme se bavili. Někdy jsem se po natočení záběru musel omlouvat, nechal jsem se rolí unést hodně jsem se do toho vžil, ale on se jen usmíval. Naštěstí pro mě nerozumí všem sprostým slovům v angličtině ...

Louis Leterrier mi řekl, že si mám upravit text podle sebe, jak to cítím. Tak jsem se do toho pustil. Spolupráce s mladým francouzským režisérem se mi moc líbila. To chce velkou odvahu, aby člověk jeho věku ukočíroval takový film. Ani jednou nezapochyboval, byl neustále k dispozici, usměvavý. Pouštěl se stejně pečlivě do kaskadérských kousků i do hereckých scén. To bylo pozoruhodné.

Především si myslím, že tenhle film se fakt liší od ostatních. Hereckým obsazením, příběhem, způsobem pojetí, to všechno ho odlišuje. Má takovou zvláštní náladu, jedinečnou atmosféru. Přejete si, aby se z toho Danny dostal, vidíte jak objevuje svět, jak bojuje, jsou to silné emoce. Překvapuje mě, že film s tolika bojovými scénami může předávat myšlenku touhy po svobodě a míru, jako to dělá tenhle film. Jste mnohem víc dojatí než vystrašení, a přesto je to neuvěřitelná podívaná.

Když jsem s Jetem Li točil první bojovou scénu, měl jsem za úkol před ním ustupovat a byl jsem tomu rád. Naprosto mě uchvátil svou rychlostí a pohyblivostí! To bylo šílené. Všude kolem mě něco létalo! Kaskadéři, Jet - jakoby ve stavu bez tíže - no to se nedá ani popsat. Když jsme scénu natočili, ptal jsem se kolik při ní padlo mrtvých. A oni se najednou zvedli a začali se bít ještě víc než předtím. Už jsem točil nejrůznější filmy, ale nikdy jsem nezažil nic takového.

Sam: Rozdává světlo, které nevidí
Morgan Freeman říká: "Muž, kterého hraji je nevidomý. Je proto zvyklý poslouchat a vnímat lidi bez toho, aby se staral, jak vypadají. To je podstatné při setkání s Dannym. Kromě předsudků, které by asi měl, kdyby ho viděl, takhle lépe cítí jeho utrpení a lidskost, která se v něm skrývá. Myslím, že ho nejprve považuje za dítě, a až později zjistí, že už je fyzicky dospělý.

Byl to můj nápad, aby byl Sam slepý. Zaslechl jsem o nějaké strašně známé škole ladičů pian, pro nevidomé lidi. Jejich handicap je donutil rozvinout si sluch. Ta myšlenka se mi líbila. Myslím také, že hudba hraje v příběhu velmi podstatnou roli, a pevně se té symboliky držím. Dannyho k Samovi přivedou noty. Úryvky hudby v Dannym probudí dávné vzpomínky, díky notám se mezi Dannym a Victorií vytvoří pevné přátelské pouto. Danny je jako piano, na které doteď hráli jen na ty nejhlubší noty. Postupně objevuje celou stupnici, na kterou může hrát. Jakoby Sam objevil nenaladěný nástroj, který postupně ladí. Vrací Dannymu jeho dobrou stránku charakteru.

Zahrát si s Jetem li bylo vzrušující. Podobně, jako by to udělal Sam, ani já jsem se nenechal ovlivňovat filmy, ve kterých Jet před tím hrál. Schován za slunečními brýlemi, kde jsem navíc často zavíral oči, jsem důvěřoval jen tomu, co jsem slyšel a cítil. Vnímal jsem jeho gesta, jeho slova, šelest jeho šatů. Takže jsem vnímal pouze nesmělého mladíka, velmi pozorného, a neskutečně přesného při hraní.

Vlastně jsme, Jet a já, měli stejnou metodu hraní. Používali jsme instinkt. On je víc fyzicky vybavený. Ten nejmenší Jetův skok by mě nepochybně stál půl roku v nemocnici. Snažil jsem se mu pomoct objevit nové pocity, aby objevil všechno co v něm je, co ještě při hraní nepoužil. Pro nás pro všechny bude tohle natáčení nezapomenutelný zážitek, pronikli jsme do hereckých oblastí a pocitů, které jsme nikdy předtím nepoznali."

Victoria: Pravá rodina sídlí v srdci
Louis Leterrier říká: "Victoria je sama také sirotek. Její otec zemřel a Sam, který býval jeho nejlepší přítel, se o ní stará. Ona také nemá skutečnou rodinu. Dannyho přijímá se zvědavostí. Je jí tak trochu bratrem, kterého nikdy neměla, i přítelem, kterého si netroufá mít. Dává mu hodně prostřednictvím hudby. Když hraje, vrací se Dannymu zapomenutá minulost, ale především se mu otevírá nová budoucnost.

Kerry Condonová si velice rychle našla svoje místo v tomto mužském mikrosvětě. Její postava je skutečná a živá. Vnesla do filmu svěžest i šibalství. Scény, ve kterých ukazuje Jetovi drobné objevy každodenního života jsou ty nejemocionálnější scény celého filmu."

O hudbě


"Hudba je jeden z klíčových momentů filmu," přiznává Leterrier, "Má významnou roli v příběhu, byla složena pro tento film a podílela se na jeho originalitě."
Zástupce společnosti EuropaCorp Jérome Lateur vysvětluje: "Soundtrack k filmu Michel Vaillant jsme svěřili skupině Archive a byli jsme moc spokojení. Najít velké talenty, které se mohou spojit s filmem je dobrá volba. Pro Danny The Dog bylo třeba najít soudržnou, citlivou hudbu. Hudba Massive Attack nám připadala ideální."
Louis Leterrier dodává: "Massive Attack jsou dost blízcí atmosféře filmu. V jejich hudbě je síla pocitů, které se nebojí být násilné."

3 D, jeden ze zakladatelů skupiny říká: "Nikdy jsme nenatáčeli soundtrack.Někdy byly některé z našich písní použity ve filmech, ale nikdy nebyly jsme je neskládali speciálně pro film. Louis přišel s ještě nehotovým filmem k nám do studia. To, co nám ukázal, se nám hodně líbilo, byly z toho zřetelné všechny emoce, které se ve filmu objeví. Projekt dýchal nadšenou atmosférou. A tak jsme souhlasili.

Pracovali jsme tři měsíce podle materiálu, který nám přinesl. Mezi skládáním hudby jen tak a skládáním pro film je veliký rozdíl. Při skládání pro film se musíte řídit stavy duše z filmu, filmovými pocity. U filmu Danny The Dog to byl především příběh a celková atmosféra. Mnoho témat, která se ve filmu objevují, jsou nám velice blízká: svoboda, pouta, která se mohou mezi lidmi vytvořit, násilí, kterého je občas potřeba pro to, aby zvládl mír. Film byl spojen s tím, co nás baví. Výsledná hudba je nepochybně naše, ale čerpá inspiraci z filmu. Často jsme nahrávali podle atmosféry, hudba podporovala ducha scény. Především u bojových scén, nebo u pronásledování - tam je základem rytmus. Ve scénách, kde převládá lidská stránka jde o melodie, které kombinují klasickou hudbu a současné nástroje. Nechtěli jsme jen systematicky zdůrazňovat akci a emoce. Chtěli jsme spíš uchopit duši dané chvíle nebo postav, ušít jim hudební oblek přesně na míru.

Na to, že to bylo poprvé, jsme měli štěstí. Film má zajímavé a silné téma, a to nás nutilo se té práci opravdu věnovat. Soundtrack výstižně odráží originalitu film, směs jemnosti a nadšení, proradnosti a nevinnosti. A přezdívka Dannyho na začátku filmu by mohla být "Massive Attack" ...

O tvůrci

Louis Leterrier
Louise Leterriera odmalička přitahoval film. Jeho otec je režisér a jeho matka kostymérka. Přesto se Louis rozhodl nejprve hrát na bicí. Pak začal pracovat na krátkometrážních filmech. V 18 letech, po práci pro reklamní agentury, odjel studovat na Newyorskou univerzitu. Tam se seznamuje s filmem dopodrobna. Stává se asistentem jednoho ze svých profesorů, později se přidává k Jean-Pierre Jeunetovi, který shání bilingvní spolupracovníky na natáčení Vetřelce IV, La Resurrection.
Po svém návratu do Francie se spojuje s Lucem Bessonem na Janě z Arku. Pak pracoval na reklamách pro Club Internet a L´Oréal, které také režíroval Besson. Kariéru asistenta skončil prací na filmu Alaina Chabata Asterix a Obelix: Mise Kleopatra. V roce 2002 začal režírovat. Jeho debut byl akční a dobrodružný film Le transporteur.

Podobné filmy

Příběh Jamese Browna
(Get on Up) Film věnovaný životu a osudu zpěváka a hudebního skladatele Jamese Browna. Byl...
dnes 21.50
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Zběsilost
(Frenzy) Pátrání po nebezpečném psychopatovi. Britský film z dílny mistra filmové hrůzy (1...
dnes 23.35
NAHRAT
ZDARMA
ČT2
Šerifové
(U.S. Marshals) Zdá se, že Wesley Snipes, kterému se podařilo uprchnout z vězeňského letad...
zítra 00.25
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Pondělí 14. 10. 2019 Svátek má Agáta
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz