fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

66% 1052 hlasů
6.6 10 1052
akční / dobrodružný / sci-fi, Francie/USA, , 129 min.
Valerian and the City of a Thousand Planets
Kinopremiéra v ČR 20.7.2017 dabováno s titulky, DVD a Blu-Ray od 6.12.2017 Magic Box

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
01:32



28. století, dosud známý vesmír.
VValerian a Laureline jsou zvláštní vládní agenti, kteří mají na starost udržovat pořádek v lidských vesmírných teritoriích. Ve své práci patří k absolutní špičce. Valerian má se svou parťačkou víc než jen kolegiální záměry. Milostné návrhy směřované k Laureline však spolehlivě likviduje jeho nevalná pověst ohledně žen a vztahů. Přesto, nebo možná právě proto, tvoří dokonalý tým.Na rozkaz ministra obrany se oba vydávají na misi do obrovské intergalaktické stanice Alfa. Úchvatné místo, přezdívané Město tisíce planet, je neustále se rozšiřující metropole, kde všechny vesmírné druhy mezi sebou po staletí sdílejí znalosti, objevy a kulturu. Střed města ale skrývá tajemství. Temné síly ohrožují existenci Alfy. Valerian a Laureline se musí pokusit identifikovat a zneškodnit hrozbu. Začíná nemilosrdný závod s časem. V sázce je nejen existence Města tisíce planet, ale i budoucnost celého vesmíru.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Myslím, že jsme tomu všichni přes veškeré nadšení, energii a dechberoucí výpravu ochotni odpustit absenci fyzikálních zákonů, technického fundamentu, logiky. Ovšem odpustit provařený příběh plný nudného odkrývání skládanky a předvídatelného finále - to už je moc. Takže pokud pomineme příběhovou vatu, zbyde cca 50 procent celku, tedy fantasticky vypadající filmařiny plné vtipných scének (Rihanna neskutečná), Bessonovy vyjmečné představivosti fikčních světů a parádní chemie ústřední dvojice, kde sexy Delevigne válcuje DeHaana jako nic. Evropská variace Guardians of the Galaxy.
Všechny komentáře k filmu 7+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Valerian a město tisíce planet

obrazek
Vizuálně ohromující dobrodružství Luca Bessona, legendárního režiséra filmů Leon, Páty element, Brutální Nikita a Lucy.

28. století, dosud známý vesmír. Valerian a Laureline jsou zvláštní vládní agenti, kteří mají na starost udržovat pořádek v lidských vesmírných teritoriích. Ve své práci patří k absolutní špičce.

Na rozkaz velitele se oba vydávají na misi do intergalaktické stanice Alfa. Úchvatné místo, přezdívané Město tisíce planet, je stále rostoucí metropole, kde mezi sebou všechny vesmírné druhy sdílejí znalosti, objevy, technologie a kulturu.

Po staletích míru a prosperity chce neznámá síla zničit vše, co bylo stvořeno. Valerian a Laureline se musí pokusit ochránit budoucnost. Mají méně než 10 hodin, aby našli a zneškodnili temnou hrozbu. Začíná nemilosrdný závod s časem. V sázce je nejen existence Města tisíce planet, ale i celého vesmíru.

Dobrodružství plné fantazie a akční podívané nás zavede do nejpodivuhodnějšího vesmíru, který byl dosud stvořen. S rozpočtem 180 milionů dolarů se jedná o vůbec nejdražší projekt evropské kinematografie. Tři nejrenomovanější společnosti, které vytvářely vizuální efekty pro filmy Avatar, Pán prstenů, Avengers: Age of Ultron, se spojily, aby vytvořily svět, který překračuje hranice představivosti.

Příběh je založený na průkopnickém komiksu, který inspiroval celou generaci umělců a tvůrců.

Ze stránek komiksu na filmové plátno

Dlouho předtím než se Luc Besson stal uznávaným filmovým tvůrcem a napsal, režíroval a produkoval řadu kultovních hitů, byl klukem, kterého okouzlil komiksový seriál Valerian a Laureline. Besson k tomu říká: „Když mi bylo asi 10 let, chodil jsem každou středu do trafiky. Jednou jsem tam objevil časopis s názvem Pilote. Uvnitř byl příběh Valeriana a Laureline a já si říkal „Ach bože, co je to?“ Ten den jsem se zamiloval do Laureline a chtěl být Valerianem.“ Na komiksu čítajícím 22 svazků od autora Pierre Christina a ilustrovaného Jean-Claude Mézièresem se stal doslova závislým. „Byla sedmdesátá léta a bylo to poprvé, kdy jsme viděli moderní dívku nakopávat zadky chlapům a vesmírným bestiím. Nešlo o superhrdinu v kápi. Bylo to lehké a vlastně obyčejné, protože Laureline a Valerian byli skoro jako dva normální policajti. Tedy s tím, že se děj odehrával v 28. století a všechno bylo divné a úžasné,“ dodává Besson.

Komiks byl poprvé publikován v roce 1967 a nejen pro Bessona znamenal klíčovou inspiraci při tvorbě Pátého elementu. Inspiroval mnoho tvůrců k dnes již kultovním filmům z druhé poloviny minulého století.

Besson se zapsal do srdcí diváků svými filmy Brutální Nikita a Leon než začal pracovat na natáčení jeho kultovního futuristického eposu Pátý element. Jean-Claude Mézières, který s Bessonem pracoval na vizuální stránce Pátého elementu, mu řekl: „Proč natáčíš tohle? Měl bys natočit Valeriana.“

Ale Besson v 90. letech věděl, že je omezen relativně primitivními technologiemi vizuálních efektů, a že to bude nějaký čas trvat, aby mohl vytvořit zázračný vesmír, který by si Valerian a Laureline zasloužili. „Když jsem si v té době znovu přečetl komiks Valeriana a Laureline, věděl jsem, že není možné ho natočit. V té době nebyly dostatečné technologie, abych mohl vytvořit všechny ty světy a bytosti. Musel jsem počkat, až technologie udělají doslova evoluční skok dlouhý mnoho světelných let, aby mi umožnily přivést Valeriana a Laureline k životu,“ vzpomíná Besson.

Poté, co Bessona pozval James Cameron na projekci svého epického vesmírného dobrodružství Avatar, francouzský režisér konečně změnil své rozhodnutí. „S příchodem Avatara se najednou vše zdálo možné. Vzpomínám si, jak jsem si myslel - jednoho dne se vrátím k mé milované vesmírné sci-fi se všemi novými nástroji a možnostmi, které jsou jediným limitem mé fantazie. A po projekci Avatara jsem se rozhodl natočit Valeriana,“ uzavírá Besson.

obrazek
Hledání hrdinů - Valerian a Laureline

Během několika minut setkání s Daneem DeHaanem, který exceloval v hitu Amazing Spider-Man 2, Luc Besson věděl, že právě objevil titulního hrdinu pro ztvárnění své fantazie. „Viděl jsem pár Daneových filmů a jako herec se mi moc líbil,“ vzpomíná Besson. „Poprvé jsme se setkali v restauraci, on se usmál a řekl jen „Ahoj“ a bylo to. Věděl jsem to okamžitě. Tón jeho hlasu, jiskra v očích a jeho úsměv. Pomyslel jsem si. To není herec, to je Valerian.“

DeHaan se do role Valeriana okamžitě zamiloval. Bavila ho možnost ztvárnit postavu špionážního vědce v kosmickém věku, který je zároveň obrovský romantik. „Valerian je do Laureline beznadějně zamilovaný, ale nemá zrovna minulost plnou dlouhých a věrných vztahů,“ vysvětluje DeHaan. „Ten film není jen o záchraně vesmíru, ale také o Valerianově poslání přesvědčit Laureline, že by zbytek života měli strávit spolu.“

Pro roli špičkového intergalaktického agenta bylo zapotřebí dostat De Haana do skvělé fyzické kondice. Tvrdým tréninkem strávil DeHaan před natáčením sedm měsíců. „Téměř každý den se natáčely scény, které vyžadovaly náročné fyzické výkony,“ vysvětluje DeHaan. „Musel jsem hodně tvrdě makat, protože jsem dřív rozhodně nevypadal jako někdo, kdo by mohl zachránit vesmír.“

Po nabytí potřebné muskulatury se DeHaan vrhal do velkolepých akčních sekvencí, které si Besson vysnil. „Luc je jak nadšené dítě. Celou dobu natáčení z něj čišelo nadšení, jak při rozbalování dárků o Vánocích. Nikdy předtím jsem nepracoval na filmu, kde by panovala čistá zábava,“ dodává DeHaan. Nejvíc DeHaana uchvátil jeho vesmírný skafandr: „Obléct si ho byl naprosto super pocit. Probudí se ve vás ten malý kluk a jen váháte, jestli se v tom obleku cítíte víc jako hustej záporák nebo superhrdina.“

Pro roli neohrožené Laureline potřeboval Besson najít herečku, která bude působit sebevědomě a hrdinsky, ale zároveň bude vyzařovat určitou křehkost. Laureline není žádná dívka v nouzi. Je stejná jako Valerian - statečná, silná, chytrá a hlavně plnohodnotná parťačka v boji proti zločinu.

Besson disponuje schopností rozpoznat herečky s potenciálem budoucí akční hvězdy. Pro film své doby objevil Natalii Portmanovou či Millu Jovovichovou. Proto doufá, že stejně šťastnou ruku měl při výběru jeho milované Laureline.

Nakonec jeho výběr padnul na modelku Caru Delevingneovou, která již měla zkušenosti s hraním.

„Znal jsem Caru jako modelku a první nad čím jsem přemýšlel, bylo, zda bude na plátně působit seriózně,“ poznamenává Besson. „Cara je nádherná, ale potřeboval jsem vědět, zda bude schopná extrémních fyzických výkonů. Zvládne zahrát mou představu? A bude o tu roli mít vlastně zájem?“

Poté, co Cara absolvovala důkladný konkurz, se Besson ve své volbě utvrdil. Carina odpověď byla „ano“. Cara k tomu dodává: „Luc mě podrobil zkouškám, jaké jsme měli v dramatické škole. Požádal mě, abych zahrála zvíře a tak podobně. On je ze staré školy, která byla podle mě naprosto skvělá.“

Delevingneová byla nadšená vyhlídkou na spolupráci s režisérem, jehož filmy od malička obdivovala. „Vzpomínám si, že jsem jako dítě byla fascinována barvami a postavami v Pátém elementu,“ říká Delevingneová. „Do těch postav jsem se okamžitě zamilovala a Pátý element je dodnes jedním z mých nejoblíbenějších filmů.“

V dnešní době online spoilerů a úniku informací přes sociální sítě, byli Besson a producentka Besson-Silla odhodláni udělat vše pro to, aby zachovali tajemství ohledně filmu. Vyvinuli špičkový systém, který by si jistě získal respekt i Mezinárodní zpravodajské agentury: Delevingneová musela přečíst scénář najedenkrát, a to pod dohledem Bessonova asistenta. „Seděla jsem zavřená v pokoji se svým „hlídačem“ a scénář jsem přečetla za necelé dvě hodiny. Byl neuvěřitelně podmanivý,“ vypráví Delevingneová. Po přečtení popisuje Delevingneová Laureline jako svůdného padoucha: „Laureline je velmi inteligentní, silná žena, která je sama svým pánem. Přesto má i měkčí stránku. Laureline podporuje a užívá si Valerianovo neustálé flirtování, ale zároveň se plně soustředí na misi. Má zlaté srdce a je romantička, ale rozhodně nechce, aby ji někdo hlídal a ochraňoval,“ uzavírá Delevingneová.

„Moje hrdinka nesedí a nečeká, co se s ní stane. Bojuje po boku Valeriana, což vyžadovalo, abych se dostala do víc než služné fyzické kondice. Nejvíc mě bavilo, že jsem snad stokrát musela zopakovat facku na tvář Clive Owena,“ ušklíbá se Delevingneová. „Několikrát jsem se netrefila a odnesl to Cliveův nos, protože nemám zrovna nejlepší prostorové vnímání. Naštěstí to Clive bral sportovně.“

obrazek
Vetřelci a nepřátelé - vedlejší role epického dobrodružství

Valerian ve filmu sám podnikne cestu do Paradise Alley ve vesmíru Alphy, kde se seznámí s Bubble. „Je to cizinka, která má schopnost vzít na sebe jakoukoliv podobu,“ vysvětluje Besson. „Tím pádem se dá říct, že je všestrannou umělkyní.“

Bessonovou první volbou pro Bubble byla multiplatinová popová hvězda a rebelská módní ikona Rihanna. „Všichni mi říkali „Zapomeň na to. Angažovat Rihannu je nemožné,“ vzpomíná Besson. „Řekl jsem - Zkusme to, za to nic nedáme.“ Režisér uspořádal setkání s megastar a byl potěšen, když zjistil, že by měla zájem o svou první filmovou roli zrovna v jeho fantasy. „Bylo mi jasné, že kamery Rihannu nevystraší, je zvyklá vystupovat před tisícovkami lidí,“ vypráví Besson. „Ale ona mi řekla: V herectví jsem začátečník, a pokud bych nepracovala s někým, kdo je víc než dobrý, nikdy nebudu dobrá ani já. Její upřímnost se mě dotkla, protože, kdyby řekla - Jsem superstar, z tohohle úhlu mě nenatáčej -, co bych nadělal. Vždy přesně následovala mé instrukce, vnímala detaily a bylo úžasné s ní pracovat,“ uzavírá Besson.

Přestože populace filmu zahrnuje především tisíce cizích živočišných druhů, film disponuje také silnými lidskými hereckými osobnostmi v čele s Clivem Owenem. Ten hraje velitele Aruna Filitta, vojenského vůdce, jehož temná minulost ho pronásleduje i v současnosti. „Skočil jsem do role rovnýma nohama, což bylo v tomto případě velmi snadné,“ říká Owen. Práce s Lucem je uvolněná, ale naprosto přesná. Když děláte film, který má tolik počítačových triků, musíte si výsledek nejen umět představit, ale při natáčení být velmi přesný, aby vše klaplo. Všechno musí být do detailu naplánováno předem. U filmu, který je fantaskní vlastně pro improvizaci není prostor. Luc udělal dokonalou přípravu, přesně věděl, co a jak se bude každý den dělat,“ vysvětluje Owen.

Díky zkušenosti na filmu Sin City, Owen snadno chápal Bessonovy představy a vedení herce při natáčení před zeleným plátnem. „Při takovém natáčení jste v absolutní prázdnotě a nejistotě. Můžete hrát jen na základě pocitu, jaký svět bude kolem vás později vytvořen,“ říká Owen. „A to je vždy nesmírně vzrušující.“

Herecký veterán Ethan Hawke, který ztvárnil roli Jollyho, stručně vzpomíná na Bessonovu tvůrčí práci. „Luc mi řekl, že kdyby byl naživu Dennis Hopper, přinutil by právě jeho, aby tu roli hrál. Takže jsem se snažil hrát, jako bych byl Hopper,“ směje se herec. „Se svým vnitřním Dennisem Hopperem jsem strávil skvělý čas. Být na place s Lucem bylo přesně takové, jak jsem si představoval: nesmírně kreativní, hravé, ale zároveň do detailu organizované a pečlivé. Luc má způsob, jakým se dívá na vesmír, který je hloupý, radostný, divoký a spontánní. Jeho láska a hravost se mísí s uměním,“ dodává herec. „Bessonovy filmy nejsou jako filmy většiny tvůrců. Vždycky dokážete poznat, když film točil Martin Scorsese, Quentin Tarantino nebo Spike Lee. A stejné je to s Lucem. Vždy poznáte, když se díváte na film Luca Bessona a Valerian je opravdu hodně „bessonovský“.

Při obsazování rolí se často projevuje Bessonovo nadšení a vlivy z doby jeho dospívání. Pro roli ministra obrany oslovil Herbieho Hancocka, jehož hudba režiséra fascinovala už od třinácti. Během návštěvy u Hancocka doma v Los Angeles ho Besson přesvědčil, aby se připojil k jeho projektu. „Je to malá rolička, ale mně se líbila myšlenka hrát ministra ve Valerianovi,“ vypráví jazzová legenda Hancock. „Byl jsem velvyslancem dobré vůle UNESCO šest let, takže jsem chtěl být součástí projektu, který podporuje pospolitý pohled na svět. V tomto bodě našeho vývoje v 21. století je to velmi důležité,“ uzavírá Hancock.

Besson také pro spolupráci oslovil držitele Zlatého Glóbu a ceny Emmy, Johna Goodmana, který propůjčil svůj hlas CGI zločinci Sirussovi. Goodman vzpomíná: „Luc má neuvěřitelnou představivost. Nevěděl jsem, jestli mě chce navléct do kaučukového obleku nebo mi dát na hlavu obří kraslici. Ale během natáčení mi to bylo vlastně jedno. Udělal bych cokoliv, co by po mně chtěl.“

Skalní fanoušky sci-fi jistě potěší, že Besson obsadil do svého filmu Rutgera Hauera, kterému byla svěřena role prezidenta Světové státní federace. „Rutger byl ve filmu Blade Runner tak ikonický, bylo pro mě vzrušující, že přijal roli v mém Valerianovi,“ říká Besson. Jako součást tajného protokolu k ochraně děje filmu, nedostal Hauer scénář předem. Jeden den před natáčením dostal pouze části scénáře obsahující jeho dialogy.

obrazek
Vizionářský přístup: Svět Valeriana

Aby Besson přivedl svou vizi k životu, použil jedinečný přístup koncepce a tvorby světa a tvorů, kteří tvoří vesmír Valeriana. Vše začalo dlouho předtím, než se poprvé pustily kamery. První fáze začala v roce 2010 „mobilizací“ stovek amatérských i profesionálních umělců, kteří mohli své návrhy předkládat prostřednictvím soutěže. Zúžení celkového počtu předložených návrhů na menší skupinu designérů proběhlo koncem roku 2010. Následně Besson vybral přibližně dvacet designérů, se kterými se setkal ve Francii, Los Angeles nebo přes Skype, aby s ním sdíleli jeho vizi o tom, jak natočit film podle komiksové knihy. Umělci pak nezávisle pracovali na vývoji svých návrhů Bessonových představ, což byl základní test pro pokračování spolupráce ve druhé fázi.

Nakonec Besson vybral šest klíčových umělců, kteří se posunuli do druhé fáze a dál rozvíjeli kresby, které Besson vybral. Výsledkem společného úsilí Bessona a šesti vybraných tvůrců byly hotové výkresy, které již tvořily detailní návrhy postav a Valerianova světa.

Živočišné druhy vesmírné stanice Alpha, také známé jako město tisíce planet

Vesmírná stanice Alpha je mezigalaktický rozbočovač. „Veškeré vědění vesmíru je soustředěno právě tam. Je to Wall Street, město vědy, město spojených národů, Brodway - je tam vše,“ vysvětluje Besson. „To z něj činí nejdůležitější místo v celém vesmíru.“

Stále se rozšiřující metropole a její populace zahrnuje tisíce živočišných druhů z celé galaxie, z nichž mnohé mají kořeny v mytologii grafických románů. Bessonova představivost umožnila vytvoření desítek úžasných postav, včetně medůzy Myley, 300 tunového vodního Bromosaura a Khodar’Khana jménem Siruss - s hlasem Johna Goodmana - který je zločineckým mozkem mezidimenzního obchodního centra známého jako Big Market.

Mezi nejzapamatovatelnější druhy patří Doghan Dagius - druh vícejazyčných informačních makléřů, kteří existují jako propojené trio. „Prodávají informace, protože mluví osmi tisíci jazyky,“ vysvětluje Besson. „Jeden z nich začíná větu, druhý zprostředkuje myšlenku a třetí dokončí vysvětlení, protože pracují jako jeden mozek ze tří kusů. Nikdo nemá Doghan Dagius rád, ale zabít je nelze. Pokud zabijete i jen jednoho z nich, zabijete informace.“

Besson vytvořil také skupinu nemilosrdně efektivních mechanizovaných vojáků nazývaných K-Trons, kteří slouží jako osobní ochranka velitele Filitta.

Grafický návrhář Ben Mauro, který pracoval na filmech Lucy či sérii Hobit, hrál klíčovou roli při navrhování kosmické stanice Alfa. „Jakmile pochopíte, jak funguje biologie, můžete tyto zákonitosti přijmout nebo je obrátit do něčeho úplně jiného,“ říká Mauro. „Někteří tvorové ve filmu jsou vytvořeni podle nosorožců či slonů. V reálném životě zjistíte, jak fungují a pak tento poznatek prostě aplikujete tak, aby vaši tvorové byli jiní a přitom stále jaksi povědomí díky podobnosti s tvory na Zemi.“

Besson se rozhodl znovu použít unikátní přístup, zapojit fanoušky a využít tak kreativitu běžných lidí. Vyzval sci-fi fanoušky, aby poslali své vlastní kresby mimozemšťanů. Soutěž přinesla více než 3000 návrhů z celého světa. Besson vybral 20 kreseb a pověřil svůj tým, aby tyto návrhy přivedli na plátně k životu.

obrazek
Nový svět: vizuální efekty filmu

Klíčovým hráčem při plnění Bessonova snu byly vizuální efekty. Besson potřeboval ten nejlepší tým a hlavně zkušeného „vůdce“, který by mohl přijmout výzvu mezigalaktických rozměrů: dohlížet na akci konající se v nesčetných místech, včetně ráje známého jako Mül, pouštní planety Kyrian a jejího rušného Big Marketu, vodního parku Pooulong, vodní říše Galana a stejně tak na vizuálně ohromující vesmírné stanici Alpha.

A tímto Bessonovým člověkem se stal mág přes vizuální efekty, držitel Oscara Scott Stokdyk. „Pokud jste tvůrce vizuálních efektů a čtete scénář Valeriana, připadají pro vás v úvahu tři možné reakce,“ vtipkuje Besson. „První: zemřete na infarkt. Druhá: utečete. A třetí: na tváři se vám objeví široký úsměv a řeknete: Ach bože, nevím, jestli to dokážu… Ale je to skvělé. A přesně to Scott udělal. Poškrábal se na hlavě a během deseti minut již vymýšlel, jak by se některé věci daly udělat. Je velmi pragmatický a precizní.“

Stokdyk, který získal Oscara za vizuální efekty ve filmu Spider-Man 2, začal posouzením požadavků na každou scénu. „Studovali jsme storyboardy pro každý záběr, abychom věděli, jací tvorové v něm budou, jak dlouho bude daný záběr trvat a kolik pohybu v něm bude,“ vysvětluje Stokdyk.

Proces zachycení pohybu často testoval představivost herců. V jedné scéně Valerian a Laureline narazí na klidné tvory známé jako Perly, které hrají herci oblečení v latexových oblecích plných snímačů pohybu. Tvůrci vizuálních efektů jejich pohyby následně transformují do pohybu „mimozemšťanů“.

„Základem všeho byla modré či zelené pozadí,“ poznamenává Stokdyk. „Společnost Weta Digital má skvělý tým s kapacitou více než 30 špičkových profesionálů, kteří byli schopni místo natáčení doslova prošpikovat dobře ukrytými kamerami.“ Poté, kdy filmaři natočili s herci scény, kdy hrají a reagují na neexistující „mimozemšťany“, bylo nutné dotvořit naprosto přesně imaginární postavy. „Pro herce je takové natáčení velmi náročné, protože musí reagovat a mluvit na něco, co prostě není. Ale naši herci to zvládli naprosto perfektně,“ uzavírá Stokdyk.

Kromě novozélandské společnosti Weta Digital, se Besson spojil se společností ILM, se kterou spolupracoval na Lucy. „Obě společnosti byly nadšené. Tenhle projekt byl pro jednu firmu příliš velký, takže souhlasili, že se o práci podělí,“ dodává Besson. Ten dále přizval ke spolupráci firmu Rodeo FX, která stojí za brilantními sekvencemi automobilových honiček v Lucy.

Kvůli obrovskému rozsahu efektů potřebných k přivedení Bessonovy vize k životu, dostala Rodeo FX na starost veškeré mechanické věci - tvorbu kosmické lodi, vesmírné stanice, atd.

Vzhledem k tomu, že tyto tři společnosti byly ochotné spolupracovat, podařilo se pro Valeriana a město tisíce planet vytvořit 2.734 speciálních efektů. Také se podařilo naplnit Bessonovu ambiciózní představu: „Řekl jsem jim, že chci natočit příběh, který bude vypadat jako případ dvou policajtů, který vyšetřují v ulicích New Yorku. Nechtěl jsem slyšet nic o modrém pozadí. Chtěl jsem vidět kosmickou loď, vesmírnou stanici a všechny ty mimozemské tvory. Pak jsem si teprve mohl hodit kameru na rameno a vědět přesně co a jak,“ dodává Besson.

obrazek
Natáčení

„Neexistuje způsob, jak takovýhle druh filmu natočit rychle,“ říká Besson. Přes 3 roky Besson vedl a dohlížel na umělce, ilustrátory, designéry. Pak strávil rok a půl detailní tvorbou storyboardů. Hlavní natáčení začalo 5. ledna 2016 s předpokládaným dokončením v červnu. „Jsem rád, že jsme si našli čas udělat vše pořádně,“ říká Besson. „Nerad spěchám. Nejsem sprinter na 100 metrů, jsem maratonec. Při natáčení Magické hlubiny jsme strávili 24 týdnů pod vodou a 22 týdnů na souši. Natáčení Johanky z Arku trvalo 24 týdnů. Jsem tvrdohlavý, takže 100 dnů natáčení Valeriana jsem vnímal jako velmi snadné a krátké,“ dodává režisér.

Valerian se natáčel pod taktovkou Bessonovy společnosti Cité du Cinema na předměstí Paříže. Byla založena v roce 2012 Bessonem a jeho partnery. Toto zařízení slouží jako největší filmový komplex ve Francii a směle může konkurovat filmovému studiu v Římě či anglickému Pinewood Studios. Na rozloze 65 akrů se nachází vše potřebné k vybudování fantastického vesmíru.

„Věděli jsme, že nebude nutné se nikam přesouvat. Veškeré lokace jsme mohli vytvořit v Cité, což bylo skvělé,“ říká produkční Besson-Silla. „Díky spolupráci jsme najednou měli k dispozici asi 80 profesionálů na triky a efekty, kostýmního výtvarníka, scénografa a herce, kteří všichni pracovali společně. Natáčení šlo hladce, což je u projektu takového rozsahu překvapivé.“

Velké hollywoodské produkce většinou zahrnují klidně i deset až dvanáct producentů. Valerian a město tisíce planet měl kromě Bessona producenta jen jednoho - Virginie Besson-Silla. „Na našem projektu nebylo potřeba 10 producentů,“ podotýká Besson-Silla. „S Lucem hodně mluvíme, takže mám vždy přesnou představu, co chce. Pro práci je to také jednodušší, protože když někdo má otázku, nemusí projít milionem lidí. Otázky jdou rovnou Lucovi a mně. To je výhoda spolupráce s EuropaCorp“.

Produkce Valeriana obsadila 7 z devíti sektorů Cité du Cinema. „Jedna budova byla uvnitř kompletně celá potažená modrým plátnem,“ vysvětluje Besson-Stilla. „Pak tu byla sekce, kde tým stavěl další scénu, zatímco my jsme natáčeli v jiné. Byl to neustálý rotační postup z jednoho sektoru do druhého.“

Kampus Cité du Cinema zahrnuje tři filmové školy, restauraci a denní centrum, které jsou zaměřeny na podporu příjemné atmosféry pro herce i štáb. „Místo abychom měli přívěsy, máme útulné a pohodlné apartmány,“ pyšní se Besson-Silla. „Stěny jsme pokryli návrhy scén z filmů, takže herci si mohli vytvořit představu o výsledku filmu.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Neděle 17. 12. 2017 Svátek má Daniel
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz