fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

64% 1120 hlasů
6.4 10 1120
film / drama, romantický, USA, , 116 min.
Burlesque
Kinopremiéra v ČR a SK 17.2.2011, DVD a Blu-Ray od 22.4.2011 Bontonfilm

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:25



The Burlesque Lounge má dny své slávy za sebou. Tess, tanečnice v důchodu a majitelka tohoto místa, bojuje, aby udržela chátrající divadlo při životě, čelí všem druhům finančních i uměleckých výzev. Vypadá to, že díky tomu, jak členy herecké společnosti rozptylují jejich osobní problémy a díky hrozbě v podobě nabídky bohatého obchodníka, který chce koupit od Tess tohle místo, se dobré časy z klubu nadobro vytratily. V tu dobu se dramaticky změní život Ali, děvčete z malého města v Iowě. Tess ji najme do Lounge jako servírku a Ali tak unikne prázdné minulosti a rychle se zamiluje do umění varieté. Podpořena novými přáteli, které najde mezi členy divadla, si začíná plnit své sny, že bude stát sama na jevišti. Ale události naberou rychlý spád, když silný hlas Ali způsobí, že se z ní stane hlavní atrakce revue.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Méně keců a o jedno milostné salto méně a bylo by to pod 80 minut a sledovatelné. Ale i tak by to nestálo za moc, protože písničky jsou tuctové a holky moc oblečené. Nemá to šmrnc, možná jen ta choreografie stojí za řeč.
Všechny komentáře k filmu 11+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Varieté

Ali, dívka z malého města, ale s velkým hlasem, potřebovala najít místo, kde bude schopna své sny naplnit, místo aby sledovala, jak se vytrácejí do ztracena. A objevila svět varieté. Poté, co se rozhodne vydat vstříc nejisté budoucnosti ve velkoměstě zábavního průmyslu, v Los Angeles, narazí Ali na The Burlesque Lounge, působivý podnik, který se ale potýká se špatnou návštěvností, a který je domovem netradiční hudební revue. Přesvědčí okouzlující a přímou majitelku podniku, jeho hlavní hvězdu a také hledačku nových talentů Tess,aby ji přijala na místo barmanky. Ali během práce s rozzářenýma očima hltá veškerá vystoupení a snaží se vstřebat jejich pozoruhodnou atmosféru, odvážné kostýmy a originální choreografii. Ví přitom, že je jí souzeno stoupnout si na jeviště sama. Předtím je ale nucena vypořádat se se spletitou sítí lidských vztahů, která v podniku panuje. Naváže přátelství s jednou z tanečnic, znepřátelí si jinou, a získá si přízeň Jacka, pohledného barmana a hudebníka, který Ali nabídne možnost být jeho spolubydlící, než se jí podaří postavit na vlastní nohy. Posléze se za pomoci rázného, ale vnímavého choreografa a transsexuálního moderátora konečně od baru dostane až na pódium. Její výjimečný hlas a umění vrací The Burlesque Lounge zpět na výsluní do jeho bývalé slávy a dává Tess naději, že nebude muset vyhovět žádostem svého bývalého manžela, aby podnik prodala charismatickému podnikateli se zajímavou nabídkou. Jak Aliina hvězda stoupá, začíná být jasné, že Burlesque Lounge je opět místem, kde se mohou plnit sny. Bude to ale stačit k tomu, aby zdejší divoká a sexy představení přece jen navždy neskončila?


O filmu

obrazek
Co se týče nestárnoucího a pestrého světa varieté a jeho novodobé renesance v popkultuře, měl k němu scenárista a režisér Steven Antin vztah, který nelze ignorovat: společně se svou sestrou chápal, že s využitím této umělecké formy, jejích fanoušků i protagonistů lze vystavět působivý filmový příběh. Povzbuzen prezidentem společnosti Screen Gems Clintem Culpepperem využil Antin své znalosti varietního světa k tomu, aby načrtl základní vizi neuvěřitelné cesty Ali Rose z baru v Iowě až do klubu na Sunset Stripu.

Jedním z Antinových cílů bylo věrné zobrazení ducha tohoto uměleckého směru, přičemž podotýká, že obecné povědomí o varieté je takové, že jde víceméně o striptýz. „Varietní svět začal být se striptýzem spojován teprve na počátku dvacátého století ve Spojených státech na základě inspirace Moulin Rouge z devadesátých let devatenáctého století,“ vysvětluje. „Do té doby bylo varieté symbolem komediálních vystoupení se zpěvem a tancem, vyprávěním příběhů a také parodiemi. Bylo považováno za odvážný a zábavný umělecký směr a oslovovalo širokou diváckou obec.“

Odvážné varietní prvky ale nikdy nepřekročily hranice satirických náznaků či dvojsmyslů. „Varieté je něčím, co je odvážné, vždy sexy, ale nikdy sexuální,“ pokračuje Antin. „Všechno, co se objevuje ve filmu, je stejně jako v případě původního varieté zamýšleno jako příjemná zábava. Je to velkolepý, přátelský, košilatý a zábavný rej. Varieté ve své původní podobě bylo zábavou pro masy, a v případě našeho filmu tomu tak je i dnes.“

Antinův scénář propůjčuje Burlesque Lounge specifickou pestrou tvář a historii. Toužil po tom předvést divákům tak trochu magický svět, který by své obyvatele dokázal přenést do alternativní reality. „Když Ali Rose vejde do Burlesque Lounge, v podstatě padá králičí norou jako Alenka,“ míní Antin. „Sejde po schodech a první, koho potká, je Alexis, který vypadá až podezřele jako Šílený kloboučník.“

Jakmile byl hotov scénář, začali Antin s Culpepperem hledat osazenstvo světa Burlesque Lounge. Bylo jim jasné, že k tomu, aby Varieté zapůsobilo na diváky tak, jak si představovali, potřebují skutečnou hvězdu první velikosti. Prosili Cher tak dlouho, až se držitelka Oscara uvolila přerušit svou již sedmiletou pauzu a vrátit se na plátna kin. (Dokonce ji přišli požádat osobně, když se právě nacházela v ateliérech Sony při dabování jedné z rolí animovaného snímku The Zookeeper.) Tvůrci filmu věřili, že postava Tess bude Cher blízká, protože jde o postavu současnou, která má svým fanouškům mnohé co dát a přitom se ocitá v situaci, kdy hrozí, že o svůj sen přijde. „Tess je jedním z nespočetného množství lidí, kteří přicházejí o práci,“ poznamenává Antin. „To je velice reálný a současný problém a já si říkal, že jde o něco, co je z pohledu té postavy velice zajímavé sledovat.“

„Cher říkala, že zná bohatství i chudobu, ale že bohatství je lepší,“ pokračuje Antin. „Byla v životě nahoře i dole a zažila dobré časy i špatné časy. Věděl jsem, že ji tahle postava a tenhle svět osloví. Je ztělesněním samostatné ženy. A o tom přesně Varieté je: o samostatných a silných ženách.“

obrazek
Když přišla řada na roli Ali, mysleli si tvůrci filmu na Christinu Aguileru, se kterou se Antin dlouhé roky přátelí. Ale definitivně ho přesvědčilo její vystoupení v Saturday Night Live, které ho ujistilo v tom, že roli jako Ali dokáže zahrát. „Bylo to jako instinkt,“ podotýká Antin. „Viděl jsem ji v Saturday Night Live ve velice náročném vystoupení. Myslím, že si diváci neuvědomují, jak náročné je být vtipný v živém vystoupení v televizi. Věděl jsem, že to na základě svých instinktů zvládne. Bylo mi jasné, že zvládne jakoukoliv komediální scénu a všechny dramatické.“

Z pohledu Christiny Aguilery její nadšení pro film výrazně vzrostlo, když pochopila, čím si Ali prochází. „Chápala jsem Ali a její osudy: to, že o něčem sní, nemůže toho dosáhnout, dostane šanci a přesvědčí lidi o tom, aby ji brali vážně, protože i mně stálo hodně úsilí, než jsem někoho zaujala a konečně se mi podařilo prosadit,“ vysvětluje Aguilera.

Cam Gigandet, který si zahrál ve filmech Kazatel a The Roommate společnosti Screen Gems, představuje Jacka, Aliina přítele a hudebníka. „Příprava, kterou své práci každý den věnuje, je neuvěřitelná,“ říká o mladém herci Antin. „Je to velice pohledný mladík s neuvěřitelným tělem, který se nedbale vloudá do místnosti a vy očekáváte něco docela jiného, než jak na vás působí. Je to tichý, introvertní, hloubavý člověk. Pracuje velice zajímavým způsobem. Opravdu mu na jeho práci záleží a záleží mu i na tom, co právě dělá, a přichází dokonale připravený.“

Gigandet v pauzách při natáčení Kazatele, který se také natáčel v ateliérech Sony, sledoval stavbu kulis a také zkoušky hudebních vystoupení, kterých je ve Varieté celá řada. „Byl jsem oblečený v kovbojském kostýmu, přišel jsem tam a oni tam tančili a zkoušeli a bylo to ohromné!“ vzpomíná Gigandet. „Nevím, co jsem si představoval, ale rozhodně nic takhle velkolepého. Působivost toho všeho a pozornost k detailům byly zkrátka neuvěřitelné. Hlava mi nebere, jak dokonalé to všechno je a jak úžasně je to nasvícené.“

Stanley Tucci, který se objevuje také ve filmu Easy A společnosti Screen Gems, představuje uměleckého vedoucího Burlesque Lounge Seana. „Sean je Tessinou pravou rukou, důvěrníkem, bývalým milencem a nejlepším přítelem, který pro ni a pro umění, které oba milují, udělá cokoliv,“ popisuje Tucci.

Tvůrci filmu byli nadšeni z toho, že se jim Tucciho podařilo zaujmout. „Jeho postava díky tomu působí reálně, zábavně a přirozeně. V celém filmu nenajdete chvilku, ani nanosekundu, kdy by nebyl upřímný a věrohodný. Nezáleží na tom, co po něm chcete nebo co chcete, aby řekl, nebo co ve filmu dělá. Vyzařuje z něj talent, což je něčím, co někoho nemůžete naučit a nemůžete se to naučit ani sami. Je úžasné ho sledovat, protože zkrátka působí naprosto přirozeně.“

Aguilera nebyla jedinou debutující herečkou. V roli tanečnice Georgie ve filmu Varieté debutuje také zpěvačka a bývalá soutěžící v pořadu Dancing With The Stars Julianne Hough. „Viděl jsem Julianne v Dancing With The Stars a zamiloval jsem si ji,“ vysvětluje Antin. „Viděl jsem, že je to velice výjimečná osoba a úžasná tanečnice, která je navíc neuvěřitelně krásná. Něco na ní bylo. Měla v sobě něco, čím si mě získala.“

Alan Cumming zaujal Antina svými kabaretními vystoupeními v losangeleském Geffen Playhouse, takže získal roli uvaděče Alexis, jehož první slova ke každému, kdo do podniku vstupuje, jsou „Možná tu nemáme okna, ale máme ten nejlepší výhled z celého Sunset Stripu.“ Aby mohl Cumming film v Los Angeles natočit, musel využít každé dostupné pauzy v natáčení seriálového hitu stanice CBS Dobrá manželka, které probíhá v New Yorku. „V New Yorku jsem politickým analytikem,“ říká Cumming. „Střídám roli konzervativního muže s rolí naprostého šílence.“

Mezi postavami filmu se najde několik takových, které stojí Ali a Tess v cestě. Pro Kristen Bell, Petera Gallaghera a Erica Dane ale jejich postavy nebyly padouchy, jen lidé s touhou přežít v náročných podmínkách.

Kristen Bell si zahrála Nikki, jejíž přístup a sebezničující povaha proměňují Burlesque Lounge v dějiště dramatických událostí. „Nemyslím, že můžete vzít roli antagonisty filmu a za sebe jako za herce se domnívat, že je ta postava zlá a mýlí se,“ míní Bell. „Musíte najít důvody, proč Nikki dělá to, co dělá, a proč to považuje za správné. Je na tom zkrátka jen líp než ostatní. Měla snadný život, ačkoliv se musela hodně snažit, aby se dostala tam, kde je, a je rozhodnuta bránit své území. Nikki si nemyslí, že se chová panovačně. Myslí si, že se snaží vycházet se všemi kolem sebe.“

obrazek
Velká část jejího chování vychází z jejího vztahu s Tess. „Nikki Tess ohromně obdivuje. Tess je krásná, okouzlující, talentovaná žena, které patří celý klub a dala Nikki šanci vyniknout,“ popisuje Bell. „Dovolila Nikki tančit a dlouhou, dlouhou doby byl jejich vztah velice přátelský. Když se do jejich vztahu vklíní Ali a Nikki už není tou nejoblíbenější, opravdu ji to rozzuří.“

Stejně tak Peter Gallagher nepovažuje svou postavu Vince - Tessina bývalého manžela - za výslovně zápornou. Domnívá se, že se Vince zkrátka snaží vyřešit špatnou finanční situaci klubu tak, jak to jen dokáže. „Není to skutečný padouch,“ prohlašuje Gallagher. „Jenom zkrátka nechce skončit v dluzích a zemřít na mizině jako naprosto každý hudebník, kterého zná. Jeho plán měl prospět všem, ale zvolna ho začíná utápět.“

Kromě toho nebyl Gallagher ve světě varieté žádným cizincem. „Jde o svět mé nevlastní matky,“ vysvětluje. „Tančila v Billy Rose's Diamond Horseshoe a v Latin Quarter a v Radio City v baletu. Polovina divadel, se kterými jsem na Broadwayi spolupracoval, byly varietní kluby.“ „Jeho přínos filmu byl obrovský,“ chválí Petera Gallaghera Antin. „Opravdu uměl k té postavě dokonale přistoupit. Vymyslel si pro ni veškeré pozadí a prostě jí vdechl život.“

Vince spolupracuje s bohatým podnikatelem Marcusem, kterého ztvárnil Eric Dane, jež musel čas na natáčení najít během účinkování v seriálu Chirurgové. „Není to zlý člověk, jen je to nevhodný člověk,“ míní Dane. „Jde o tenkou hranici. Snadno se můžete stát, že se proměníte v antagonistického padoucha. Tahle postava v tomhle filmu k tomu má jistě potenciál. Já ale nechtěl, aby tak působil.“

Hrát záporné role má své kouzlo, zejména pro někoho, kdo obvykle hraje role kladné. „Je to zábava, hrát zlou ženskou,“ říká Bell. „Nesvazuje vás tolik pravidel. Můžete si dělat, co chcete, protože zlé lidi příliš netrápí svědomí.“

Při tvorbě chátrajícího, ale dříve okázalého podniku Burlesque Lounge bylo třeba nápaditosti, tvořivosti a týmu zručných, odhodlaných umělců. Výtvarník Jon Gary Steele, umělecký vedoucí Chris Cornwell a neúnavný tým stavitelů se zabydleli v ateliéru 23 společnosti Sony a v průběhu šesti týdnů zde vybudovali interiér Burlesque Lounge. Aby kulisy byly tak funkční a realistické, jak jen bylo možné, byly kanceláře, chodby a šatny přímo napojené na klub a pódium. Kulisy neobsahovaly žádné odnímatelné stěny či oddělené stavby, aby nic nerušilo iluzi, že je Burlesque Lounge čímkoliv jiným než fungujícím nočním podnikem.

Aby bylo možné zdůraznit identitu Burlesque Lounge coby zmíněné „králičí nory“, rozhodli se Antin a Steele stylizovat interiér mírně anachronisticky. „Chtěli jsme, aby to působilo tak trochu dojmem, jako byste se vraceli v čase,“ vysvětluje Steele. „Působí to velice dobově. Když tam Christinina postava poprvé nahlíží okny ze schodiště, vidíte jen malé náhledy a nemáte jasnou představu, jak to vevnitř vypadá, dokud nespatříte to přepychové, stárnoucí, krásné zlaté a rudé divadlo. Chtěli jsme, aby bylo dekadentní, ale současně elegantní a krásné.“

Snaha o to, aby klub připomínal Paříž dvacátých let dvacátého století, nebyla založena pouze na estetice. Antin a Steele chtěli navodit dojem kreativního prostředí minulosti, které bylo nejen příjemné na pohled, ale ladilo také k lidem, kteří v něm pracují. „Světla, lustry, kostýmy - vše má šmrnc.“

Steele se ale nemusel příliš omezovat. Burlesque Lounge se inspirovala kiny a kluby, které se pro změnu inspirovaly evropskou architekturou. „Po celé Americe najdete kina a divadla s vlysy a zlacenými ozdobami,“ podotýká Steele. „Závěsy, zlato, lustry - to vše je klasika.“

Nemalou část výzdoby kulis pomohla vyrobit firma Swarowski Elements, která dodala zhruba 80000 ozdobných prvků o celkové hmotnosti téměř 1.3 tuny, ze kterých vznikla zářivé a třpytivá křišťálová opona.

Antin ocenil Steeleovo pedantství a soustředění na každý detail. „Gary neustále sháněl fotografie a obrázky francouzských restaurací z přelomu století, respektive bister, restaurací i operních sálů. Zkoumali jsme na nich vše, co si jen lze představit, a poskládali to dohromady. Všechno je ohromně detailní, až po mosazné ozdoby v lóžích, nebo hlavičky čalounických hřebíků, a důležitým rozhodnutím bylo také to, o kolik let chceme veškeré kožené čalounění 'zestárnou'.“

obrazek
Eric Dane byl z práce v takovém prostředí nadšený. „Tyhle kulisy jsou nepopsatelně krásné,“ říká. „Najdete na nich záhyby a vrásky, které má ve tváři i každý špičkový charakterní herec. Jde o obrovské a staré divadlo, které působí jak současně, tak i velice sexy a varietně.“

Pokud šlo o důležitý úkol dodat ženám z Burlesque jejich odvážný a sexy styl, obrátili se tvůrci filmu na vedoucí maskérku Cindy Williams a hlavního kadeřníka Martina Samuela. Vytvořit specifický styl Cher dostali za úkol maskér Leonard Engelman a vlasová stylistka Maria Serenella Radaelli, zatímco maskér Kristofer Buckle a stylistka Frida Aradottir se postarali o makeup a účesy Christiny Aguilery.

Když byly všechny návrhy hotové, zabydlela se Williams se svým týmem patnácti až osmnácti maskérů ve čtyřech přívěsech a stanu plném maskérských křesel, aby mohli tanečnicím a statistům vdechnout jejich varietní podobu. „Měli jsme jeden přívěs vyhrazený jen pro tělní makeup,“ popisuje Williams. „Airbrush probíhal nonstop, 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, protože děvčata si z tanečních čísel často odnášejí pohmožděniny a modřiny.“

Protože se v hlavních rolích objevují hned tři přirozené blondýny, Aguilera, Bell a Hough, zvolili Antin a Samuel pro každou z nich radikálně odlišný styl, aby je neměl divák problémy rozlišit, když budou společně v jednom záběru. Z Hough se stala rusovláska a Bell byla proměněna v brunetu, což byl nápad inspirovaný Samuelovým průzkumem varietních stylů minulosti. Williams také zdůraznila drsný styl Bell několika prvky dočasného tetování.

Williams, Samuel a jejich týmy proměnili Hough doslova k nepoznání. „Stanley Tucci mě zná jen jako zrzku,“ směje se Hough. „Viděla jsem se s ním na Zlatých glóbech a během tří různých večerních akcí a on neměl nejmenší tušení, s kým mluví. Říkám mu 'Stanley, to jsem já, Julianne.' A on na mě kouká celý překvapený, jako by mě viděl poprvé. Divila jsem se a ptala se ho, jestli opravdu vypadám tak odlišně.“

Samuelovi se líbila skutečnost, že mu Varieté umožnilo využívat účesy, které občas odkazovaly na různá historická a hudební období. „Úžasná na tom, když můžete vytvářet účesy na základě různých historických období, je ta dávka nostalgie,“ vysvětluje. „Herci vidí věci, které v nich vyvolají specifické pocity a asociace s daným obdobím spojené.“

Výroba kostýmů pro Varieté byla i pro mistra jako Michael Kaplan, který má na svém kontě snímky jako Blade Runner, Flashdance, Klub rváčů nebo Star trek režiséra J. J. Abramse, velice náročným úkolem. Záhy zjistil, že při vytváření kostýmů pro muzikál narážíte na velice specifické problémy. Například v průběhu odvážného finále filmu si Kaplan představoval tanečnice v kostýmech ze zlatých řetízků a křišťálů Swarowski. Spoléhal se na metodu pokus-omyl a na svou zručnost, aby s jejich pomocí našel způsob, jak vytvořit kostýmy, které se pohybují tak, jak bylo třeba, a současně drží pohromadě.

„Finále muselo zastínit všechno ostatní,“ prohlašuje Kaplan. „Jakmile jsem ten nápad dostal a rozhodl se nepoužívat v něm látku, nedokázal jsem přijít na nic, co by takový nápad trumflo. Když jsme vyrobili první vzorky, vypadaly stále líp a líp. Pak jsme si uvědomili, kolik stovek hodin padnou na jeden kostým.“ Celkem se na Kaplanovy kostýmy pro finále spotřebovalo zhruba 250 tisíc křišťálů Swarowski v patnácti barvách.

Kaplan také zjistil, že spolupráce s Kristen Bell, která má ve filmu na sobě jeden z jeho odvážnějších výtvorů, je naprosto bezproblémová. „Věděl jsem, že chci, aby Kristen Bell vypadala úžasně sexy, byla odhalená a působila jako královna varieté, kterou ve filmu hraje. Vytvořil jsem pár náčrtků a říkal jsem si, že mě s nimi požene, že bude chtít, abych navrhnul něco jiného, v čem nebude působit téměř nahá. Ale ona spokojeně přikývla. Byl jsem v šoku. Bylo opravdu velice náročné najít látku, která by umožnila vytvoření takové aplikace, jakou jsme navrhli, protože byla velice jemná, aby Kristen působila dojmem, že je prakticky nahá.“

Zlatým hřebem práce stylistů, kostymérů a maskérů byla scéna vystoupení I Am A Good Girl. „Pohyby tanečnic v něm působí skoro jako pohyby rozbitých loutek nebo panenek. Taková byla choreografie a s tím jsme pracovali,“ říká Kaplan.

Přesto se ale rozhodl Christinu Aguilera v této scéně výrazně odlišit od ostatních tanečnic. „Christina měla zcela nový účes,“ říká. „Poprvé ji vidíme tak silně nalíčenou. Chtěl jsem, aby působila velice jemně a krásně. Má sukni z pštrosích per a také honzíka. Věděl jsem, že bude chodit po schodech, takže jsem toho honzíka navrhnul tak, aby se při chůzi pohyboval. Vypadala v tom úžasně. Vypadala jako pták s velkým, zdobeným ocasem.“

Cindy Williams se držela Kaplanem navrženého směru a tanečnicím tváře nalíčila ve stylu panenek. „Snažili jsme se jim vytvořit tváře podobné čínským panenkám. Kostýmy a účesy to nádherně podtrhly. Celé tohle vystoupení je pravděpodobně mým nejoblíbenějším z celého filmu.“

obrazek
S tvorbou dynamického, odvážného a dramatického osvětlení, které oživuje taneční čísla, se tvůrci filmu obrátili na držitele ceny Tony, divadelní osvětlovače Peggy Eisenhauer a Julese Fishera. Varieté bylo pro Eisenhauer jistým návratem ke kořenům. „Když mi bylo šestnáct, tak jsem v jednom varietním podniku pracovala,“ vzpomíná. „Byl to jeden z posledních varietních souborů vůbec.“

Eisenhauer spolupracovala s choreografy Joeym Pizzim a Denise Faye, aby společně zpracovali logistiku toho, jak budou světla kopírovat pohyby tanečnic. „Znám se s Joeym a Denise už dlouho a spolupracovali jsme na filmech i v divadle, což je skvělé. Dokonale si rozumíme,“ komentuje to Eisenhauer. „Obvykle přijdu na zkoušku a jdu přímo k nim. Někdy mají nápady nebo připomínky, a někdy jen prostě chtějí, abych se podívala na jejich choreografii. Používám videonahrávky zkoušek jako odrazový bod při vlastních zkouškách, kdy jen testuji světla, případně si pozvu pár figurantů. Pak figuranty nahradíme tanečníky, tedy lidmi, kteří dané číslo skutečně znají. Ve filmu se snažíme navodit dojem živého vystoupení, toho, co by návštěvník varieté skutečně viděl. Snažíme se, aby to bylo uvěřitelné.“

Ačkoliv Varieté poskytlo řadě lidem možnost navázat nové tvůrčí vztahy, celá řada herců i členů štábu se už z minulosti znala. V Burlesque Lounge se tak například Peter Gallagher znovu setkal se svou hereckou kolegyní (a choreografkou Varieté) Denise Faye, se kterou si zahrál ve filmu Guys and Dolls. Gallagher a Cher spolu prožili krátký románek, když se Cher objevila v drobné roli ve filmu Roberta Altmana Hráč. Prvním zaměstnáním kostyméra Michaela Kaplana bylo místo asistenta The Sonny and Cher Show. Osvětlovači Peggy Eisenhauer a Jules Fisher už v minulosti spolupracovali s choreografy Denise Faye a Joeym Pizzim na filmu Roba Marshalla Chicago a s Alanem Cummingem na hře Cabaret, za kterou získal cenu Tony. A tanečník Paul Kirkland vystupoval na dvou turné po boku Christiny Aguilera.

Prvních několik týdnů se natáčela jak náročná hudební čísla (E.X.P.R.E.S.S., A Guy What Takes His Time a I Am a Good Girl), tak i klidné a často intimnější scény mezi Gigandetem a Aguilerou. Gigandet svou hereckou kolegyni chválí za její nasazení. „Přišla opravdu hrát. Naprosto vážně,“ nešetří chválou Gigandet. „Vrhla se do těch nejnáročnějších věcí tak rychle, jak to jen šlo. Brala to po hlavě. V průběhu celého natáčení si zachovávala otevřenou mysl a chuť se učit. Bylo dost zajímavé sledovat, jak na tom byla první natáčecí den a kam se nakonec posunula. Bylo zejména zajímavé být přímou součástí toho procesu.“

Kromě toho Gigandet podotýká, že režisér Steven Antin věnoval stejnou pozornost drobnějším scénám filmu, jakou věnoval i ohromujícím hudebním vystoupením. „Soustředil se hlavně na příběh, herecké výkony a vztah, který mezi těmi dvěma vzniká. Myslím, že je to vzácné, zejména u takhle nákladného filmu. Když došlo na ty drobné věci, nenechal se vyvést z míry čímkoliv jiným, což je skvělé.“

Kameraman Bojan Bazelli pomáhal Antinovi zachytit ty nejdivočejší, nejromantičtější a nejvíce vzrušující okamžiky Varieté. „Barva hraje v tomhle filmu velkou roli,“ popisuje Bazelli. „Celý film září. Varieté, jak ho vidím já, je rudé. Využívali jsme toho a po celý film jsme si různě pohrávali s odstíny červené. Kdykoliv dojde na nějaké vystoupení, je v něm nezanedbatelné množství syté rudé barvy.“

Bazelli chtěl odlišit Aliin Hollywood a její svět mimo klub. „Kdykoliv vejdeme do klubu, stanou se barvy výraznějšími,“ vysvětluje. „Obraz je kontrastnější. Zatímco v ulicích - čímž nechci říct, že by Hollywood nebyl sám o sobě výrazným místem - jsme se snažili barvy poněkud utlumit. Jeho tonalita je spíše monochromatická. Představujeme tu dva světy - jeden je svět Cher, druhý svět Christiny, která je ve městě nová.“

Bazelli ideálně spolupracoval s Eisenhauer a Fisherem, aby společně vytvořili kontrastní styl hudebních sekvencí. „Bojan vytváří svět, který působí reálně, jako ten, ve kterém žijeme a hrajeme a vyprávíme naše příběhy, a Peggy ho osvětluje tak, aby pomohla zprostředkovávat příběh těch hudebních vystoupení,“ popisuje jejich spolupráci Gallagher. „Celek je pak výsledkem fascinující spolupráce a kombinace obou jejich přístupů.“

Příležitostně se natáčení přesouvalo i do exteriérů. Pochopitelně nastávaly jisté logistické komplikace, protože není snadné natáčet se dvěma obrovskými hudebními hvězdami přímo v srdci Hollywoodu. Antin přesto snil o natáčení na Hollywood Boulevardu. „Vyrostl jsem tu. Slunce zapadá takřka přímo nad Hollywood Boulevardem a odráží se v těch krásných chodnících slávy. Viděl jsem to mnohokrát a vždycky jsem to chtěl natočit, a tentokrát jsem si to mohl splnit. Netušil jsem, že to bude tak bláznivé, jako to bylo. Byly tam davy lidí. Připadal jsem si jako na Times Square. Nikdy jsem to tam neviděl tak nacpané.“

obrazek
V další scéně natáčené v exteriérech, konfrontaci mezi Nikki a Tess, bylo po Bell požadováno, aby se vrhla do jedné ze svých nejdramatičtějších scén jen několik chvil poté, co se s Cher poprvé setkala. „Natáčení scény na parkovišti bylo dost bizarní, protože jsem v tu chvíli Cher v podstatě neznala,“ vzpomíná Bell. „Obě jsme věděly, že jde o zlomový okamžik našeho přátelství, takže to muselo být dobré a muselo to působit věrohodně. Nejprve jsme si sedly a bavily se o tom, že je jasné, že jsme velice dobré kamarádky a strávily jsme spolu spoustu společných večerů u televize s popcornem a při lakování nehtů a ona je mým idolem a já jsem její chráněnkou a tak to bylo celé roky a teď nastává chvíle, kdy to všechno končí.“

Navzdory věhlasu, který Cher a Aguileru obklopuje, zjistila Bell, že se jí s nimi pracuje velice dobře. „Jsou obě hrozně skromné, což je, a to říkám nerada, dost překvapivé, ale je to tak,“ vzpomíná Bell. „Nevíte, jaký někdo je, když je takhle slavný, ale ony jsou obě úžasné a skvěle se s nimi pracuje a v jejich přítomnosti je vám velice dobře. Je to jako velice milá rodina, víceméně je to podobný vztah, jaký mají dívky ve skutečných varieté.“

Christina Aguilera se na filmu Varieté podílela více než jen herectvím, zpěvem a tancem. Je také autorkou tří písní, které se ve filmu objevují: E.X.P.R.E.S.S, Bound To You a Show Me How You Burlesque. Aguilera se nabídla, že je složí, a Antin nadšeně přijal. Ale s jednou podmínkou. „Christina se zeptala, jestli to bude tak, že když napíše nějakou skladbu a mně se nebude líbit, tak že se do filmu nedostane,“ popisuje situaci Antin. „A tak to v zásadě fungovalo. Christina se nezalekne výzvy. Pustila se do skládání a psala jednu píseň za druhou a byly úžasné. Hodně jsme se o nich bavili. Já k nim psal cosi jako náměty, popsal v nich, co ty skladby ve filmu sdělují a o čem přesně jsou, a jaké by mělo být jejich vyznění.“ Antin napsal jednu z klíčových písní, kterou Christina ve filmu zpívá - But I'm a Good Girl.

Taneční čísla s náročnou choreografií si vyžádala měsíce příprav. Antin, který úzce spolupracoval s choreografy Joeym Pizzim a Denise Faye, celý proces popisuje takto: „Denise Faye tu se mnou strávila celé měsíce, pracovali jsme na základních konceptech a dívali se na filmy a videoklipy, které se nám líbí, a snažili se zaznamenat si odkazy na cokoliv z posledních několika stovek let tance, varieté, divadla a opery, co vás jen napadne. Měli jsme pro to vyhrazenou jednu zeď, na kterou jsme umísťovali nápady. Prostě jsme vše postupně uhlazovali a uhlazovali. Ona sem společně s Joeym Pizzim přivedla tým choreografů: Taru Hughes, Aishu Francis, Melanie Lewis a Jaquela Knighta. Jich šest se poté, co jsme měli vyjasněné základy, sešlo v jedné místnosti, pak mě zavolali a řekli mi 'no, zhruba to vidíme asi takhle...'“

Každý člen týmu obohatil choreografii filmu vlastními znalostmi a zkušenostmi. „Denise, Joey a Tara už spolu v minulosti pracovali,“ vysvětluje Jaquel Knight. „Měli vybudovaný úžasný pracovní vztah, podpořený ohromným talentem a technikou. Aisha a Melanie a já jsme přispěli komerčnějšími prvky. Já osobně pracuji hodně ve stylu funky, v pouličním stylu, hodně bez příkras. Inspiruje vás to, co zrovna někde zahlédnete.“

Aisha Francis, jedna z choreografek a také tanečnice, popisuje své nejoblíbenější číslo. „Something's Got a Hold on Me, ale já v něm naštěstí netančila!“ směje se. „Myslela jsem, že to bude jejich konec! Bylo to jako běžet deset dní na plný výkon maraton. Měla jsem z toho hrozný pocit. Záběry trvaly asi třicet vteřin, ale vypadají v nich úžasně. Jsou obrovské profesionálky a jsou prostě sexy.“

Antin se na Pizziho a Faye spoléhal také s ohledem na komediálnější prvky. „Pořád jsem jim připomínal, že to vystoupení má být zábavné,“ vypráví Antin o přípravách na eufemismy nabité číslo Kristen Bell o návštěvě zubaře s názvem Dr. Long John. „Pořád jsem je nutil, aby využili komediální potenciál té skladby. Denise a Joey jsou velice vtipní lidé a chápou hudební komedii a hudební divadlo. Dokázali v tom čísle najít vtip a komedii a přitom ho udržet sexy.“

Tanečníci a tanečnice z Varieté by se klidně mohli označovat za kaskadéry, vzhledem k jejich četným památkám, které si z natáčení odnesli. „Spadla jsem na závěs z kovových korálků a celá se do něj zamotala,“ vzpomíná Hough na natáčení čísla Diamonds Are A Girl's Best Friend. „Neměla jsem se čeho zachytit. Nejhorší na tom bylo, že to vypadalo, jako bych se spálila o koberec, protože jsem po celém těle byla posetá zarudlými tečkami od těch korálků. Dost to bolelo. Ale je to úžasné vystoupení a bolest je příjemná, když víte, že to bude stát za to.“

Tanečník Sean van der Wilt pocítil bolest jinak - prostřednictvím zlatých řetízkových šatů ve finále. „Když mi děvčata kloužou po rukou, řežou mě do rukou řetízky z jejich šatů,“ vysvětluje van der Wilt. „Bylo to drsné, ale ten film bude stát za to.“

Tanečník Paul Kirkland poznal velice odlišnou tvář Christiny Aguilera, se kterou spolupracoval na turné Stripped a Back to Basics. „Obvykle má obavy z toho, jak dopadne zpěv, protože je to její vystoupení a jde v něm primárně o její hlas,“ prozrazuje Kirkland. „Je velice příjemné vidět ji v roli spíše tanečnice a sledovat, jak se víceméně věnuje tomu, co děláme my. Vždycky jsem viděl hudební část její osoby, takže teď sleduji, jak se mění ve filmovou hvězdu a je pořád stejně úžasnou osobou, jakou je vždycky.“

obrazek
„Hlavní tanečnice tu byly každý den a byli jsme na ně dost tvrdí a některé musely zkoušet věci, které do té doby nebyly zvyklé dělat,“ popisuje choreografka a tanečnice Tara Hughes. „Bylo to náročné a ta děvčata tvrdě dřela. Jdete do toho naplno a víte, že si za sedm měsíců budete moci odpočinout. Měli jsme dva měsíce příprav na natáčení a dva měsíce zkoušek s herci, a poté následovaly tři měsíce natáčení.“

Bell dokázala držet krok s Aguilerou a Hough a se zbytkem týmu zkušených tanečníků a tanečnic. „Tančili s Michaelem Jacksonem a s Beyoncé. Tahle děvčata jsou nejlepší z nejlepších. Čekali byste, že se co nevidět strhne obrovská hádka, ale tak to není. Jde o velice příjemné pracovní prostředí. Víceméně se snažím držet s nimi krok. Můžu si vzít jednu stranou a poprosit ji, aby mi ukázala kroky, které jsem nezvládla. Jsou ochotné a jsou odhodlané udělat vše pro to, aby byl společný výsledek co nejlepší,“ vypráví Bell.

První natáčecí den Alana Cumminga se točila svatba Georgie. „V jednu chvíli měl tančit s Julianne a ještě před deseti minutami se vůbec neznali,“ vzpomíná Antin. „Obrátil se na Julianne a povídá, 'Zlatíčko, myslíš, že zvládneš drobnou piruetu?' A ona se na něj tak zamyšleně podívala a protože je to hrozně milá dívka, tak povídá jen 'Ale ano, to bych snad mohla zvládnout.'“

Ze všeho nejvíce si ale herci pochvalovali nadšení režiséra. „Steven Antin je úžasný,“ prohlašuje Hough. „Je nabitý energií a když jste v jeho společnosti, cítíte se velice krásně, protože on se aktivně snaží o to, abyste se tak cítili. Chápe ženy a pochopitelně také hudbu, takže jsme mu rozhodně naprosto věřili a on si to zasloužil.“

Aguilera říká, že se s Antinem sblížila hned první den. „Má v sobě něco, co způsobilo, že jsem měla dojem, jako bychom se znali celý život,“ svěřuje se Aguilera. „Podílel se na každém aspektu filmu a staral se o něj jako o své dítě. Následkem toho o to víc toužíte ho nezklamat. Byl skvělý.“

Když se vše pokouší shrnout, míní Aguilera, že diváci od filmu Varieté mohou očekávat zábavnou pouť plnou písní a tance. „Bylo opravdu úžasné moci se na něčem takovém podílet a myslím, že je to na plátně poznat. Diváci uvidí, kolik ze svého srdce jsme do natáčení tohoto filmu vložili.“

Podobné filmy

Profesionální lovec 2
(Hardball) Michael Dudikoff a Lisa Howard jsou špičkoví agenti. Jediný způsob, jak je znič...
zítra 01.10
Nova Cinema
Něžní zmatkáři 2
(Zärtliche Chaoten II) Jak se zbavit nepohodlného šéfa? Pomocí stroje času zařídit, aby se...
zítra 09.30
Nova Cinema
Operace Dunaj
V rámci operace Dunaj vyráží směrem k československým hranicím polský tank Beruška. Při pr...
zítra 14.55
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Pondělí 29. 8. 2016 Svátek má Evelína
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz