fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

79% 2111 hlasů
7.9 10 2111
film / animovaný, akční, dobrodružný, komedie, science fiction, USA, , 102 min.
Big Hero 6
Kinopremiéra v ČR a SK 22.1.2015, DVD od 29.7.2015 a Blu-Ray od 27.5.2015 Magicbox

Film v kinech
kina  
BohumínLetní kino Amfiteátr 20:30
PardubiceLetní kino Pernštejn 21:30


Režie: ,
Herci: , , , , , více...

Ocenění: 2014, Oskar, Celovečerní animovaný film


Ukázka


Starší bratr Hira Hamady Tadashi sestrojil špičkového robota Baymaxe, který je konstruován tak, aby se dokázal o lidi postarat. Na základě svého programu má jen jednu hlavní starost - pomáhat. A Hiro je teenager, který se ocitl na scestí - jejich osobnosti se vzájemně doplňují způsobem, který je současně zábavný i milý. Když město San Fransokyo postihne ničivá událost a Hiro se ocitá v nebezpečí, obrátí se s žádostí o pomoc na Baymaxe a své geniální kamarády: na GoGo Tomago, závislačku na adrenalinových sportech, pořádkumilovného Wasabiho, bláznivou chemičku Honey Lemon a fanouška Freda. Rozhodnutý přijít celé záhadě na kloub Hiro své přátele promění ve skupinku dokonalých hrdinů s názvem Velká šestka.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Vizuálně dokonalý animovaný film, který stojí na geniálním chlapci a také robotu Baymaxovi. Potenciál robota "zdravotníka" využitý dobře a vtipně. Nejvíc pobavila scéna "de la opilý" vybitý robot, která mě potěšila (potom bych ještě vyzdvihl krátkou pasáž robotích zápasů). Nanoboti, či jak se ty potvůrky jmenovali fungovali a ve výsledku se bylo na co dívat ("záporák" byl aspoň něčím zajímavý). Na druhou stranu měl člověk pocit, jakoby podobný příběh už někde viděl/slyšel a některé momenty byly jako vystřižené z jiných filmů. To však nebylo nijak výrazné. Neupotalo mě to tak, jak bych očekával, ale jinak celkový dojem za 4 hvězdičky.
Všechny komentáře k filmu 27+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Velká šestka

Akční komediální dobrodružství o zvláštním poutu, které vzniklo mezi Baymaxem, velkým nafukujícím se robotem, a géniem Hirem Hamadem. Když ničivé události postihnou město San Fransokyo a Hiro se ocitá v bezprostředním nebezpečí, obrátí se na Baymaxe a jeho nejbližší kamarády. Jsou to: Go Go Tomago - dívka milující adrenalin , Wasabi - kamarád posedlý čistotou, Honey Lemon - sličná chemička a Fred - jejich fanoušek. Společně odhalí tajemství, transformuje Hiro své přátelé na high-tech hrdiny nazvané "Velká šestka".


O filmu

obrazek
„Za vším stojí tajemný maskovaný padouch, který má za lubem něco hodně nedobrého,“ říká režisér Chris Williams. „Hiro se rozhodne zjistit, co je ten člověk zač a co se chystá provést. Je rozhodnutý ho za každou cenu zastavit.“

„Jedná se o příběh opravdového hrdiny,“ pokračuje Williams. „Přátelství, které Hiro s Baymaxem naváže, mu současně otevře oči a on si uvědomí, co hrdinství doopravdy obnáší.“

Producent Roy Conli říká, že jádrem příběhu je rodina - ta, ve které se narodíte, a ta, kterou si najdete. „Je to velice silný námět, který diváky oslovuje,“ míní Conli. „Ve velmi emotivních filmech jako Bambi nebo Lví král je velice zajímavé sledovat ty nejrůznější drobnosti, které se vztahy souvisí. Ty příběhy v sobě mají něco, co na diváky dokáže skutečně zapůsobit.“

Film se odehrává v nepříliš vzdálené budoucnosti ve městě San Fransokyo, fiktivní kombinaci dvou ikonických měst - San Francisca a Tokia - které je natolik rozsáhlé a detailní, že ve společnosti Walt Disney Animation Studios vytvořil technologický tým pro potřeby renderování města zcela nový nástroj s názvem Hyperion. Výsledkem je pozoruhodný nový styl, který se nepodobá ničemu, co dosud diváci na plátnech viděli.

Tvůrci filmu Velká šestka toužili vytvořit film, který obsahuje akci, humor a emoce, ale podle producenta Roye Conliho nejsou tyto složky nezbytně nutně ve stejném poměru. „Emoce a humor jsou pro nás asi nejdůležitější - chceme mít jistotu, že akční scény mají nějaký smysl, že mají citový základ, ze kterého vyplývají. Emoce a humor se ve Velké šestce obvykle objevují ruku v ruce.“

Film je inspirován stejnojmenným comicsem společnosti Marvel a jako takový divákům nabízí vpravdě comicsové akční scény, ale jádro celého snímku tvoří rozvíjející se pouto mezi Hirem a Baymaxem.

„Hiro je čtrnáctiletý génius,“ říká scenárista Robert L. Baird. „Střední školu dokončil ve 13 letech, ale své nadání nevyužívá zrovna pro dobro světa. Dny a noci tráví robotickými souboji.“

Podle jeho scenáristického kolegy Daniela Gersona dokáže Hirův bratr Tadashi svého bratra obelstít a přimět ho k tomu, aby se začal chovat zodpovědněji. „Tadashi je chytrý a sebevědomý,“ soudí Gerson. „Vezme Hira na vysokou technickou školu v San Fransokyu a Hiro je ohromený děním v ní. Setká se s profesorem, který vynalezl servomotory s magnetickými ložisky, jež Hiro používá ve svých bojových robotech. Když Hiro z exkurze odchází, má ve všem jasno. Touží jít na vysokou.“

„Hiro musí v rámci přijímacího řízení předložit nějaký svůj vynález,“ popisuje režisér Don Hall. „Takže vymyslí telepaticky ovládané malé roboty, zvané mikroboti, kteří jsou schopni vytvářet nejrůznější tvary i nástroje - dokáží cokoliv, na co pomyslíte.“

Ale samozřejmě vše neprobíhá tak, jak si Hiro naplánoval. „Tadashi tragicky zahyne během nehody, při které se pokoušel zachránit svého profesora,“ vysvětluje Hall. „Hiro je z toho zničený. Bratr mu moc chybí a jde to s ním od desíti k pěti. Právě tehdy ožije Baymax - pečovatelský robot, kterého Tadashi vytvořil - a začne Hirovi pomáhat s jeho zármutkem.“

„Celý film je v podstatě o tom, jak se oba sbližují,“ popisuje režisér Chris Williams. „Velice záhy jsme se rozhodli, že klíčovým vztahem celého filmu bude ten mezi Hirem a Baymaxem, zatímco se Hiro snaží vyrovnat se ztrátou svého bratra. Ačkoliv chceme, aby šlo o velice zábavný příběh, má současně i citovou hloubku a zapůsobí na diváky více, než by asi očekávali.“

Příběh filmu nám ukazuje, co se stane, když se dají dohromady dvě oblíbené postavy - například chlapec a robot - a tato snaha o kombinování je vlastní celému snímku Velká šestka. Ačkoliv příběh pochází z archivů společnosti Marvel, tvůrci filmu prohlašují, že comics samotný není nikterak rozsáhlý a známý. „Když jsem byl malý, tak jsem comicsy od Marvelu zbožňoval,“ přiznává Hall. „Při práci na Medvídkovi Pú jsem se Johna Lassetera zeptal, zda bych se mohl do světa Marvelu vypravit při hledání inspirace ke svému dalšímu filmu. Dostalo se mi povzbuzení a jeden z projektů, které jsem objevil, se jmenoval Velká šestka. Nikdy jsem o něm neslyšel, ale líbil se mi jeho název a také japonské vlivy.“

obrazek
Hall tvrdí, že byl vybízen k tomu, aby se tohoto nápadu chopil a začal na něm pracovat. „Od začátku nám bylo doporučováno, abychom vše dělali po svém,“ říká. Styl comicsu od Marvelu byl proto zkombinován s klasickým filmovým uměním společnosti Disney. „Je to film od Disneyho, v jehož žilách koluje krev Marvelu,“ míní Conli. „Tým Marvelu nám byl velice nápomocen. Toužili, abychom natočili ten nejlepší film. Jsme všichni fanoušky Marvelu a velice obdivujeme jejich styl akce a dobrodružství, takže jsme se chtěli ujistit, že ho náš příběh obsahuje, a také jsme toužili po tom, abychom vytvořili film, který by byl přesně tak dojemný a vtipný, jak diváci u animovaného filmu společnosti Disney očekávají.“

Součástí procesu vzniku filmu bylo také proniknout do světa robotiky s cílem stvořit postavu Baymaxe. Hall strávil jistý čas s výzkumníky z univerzity Carnegie Mellon. „Skvěle jsme si popovídali o robotech v popkultuře,“ vzpomíná Hall. „A já se dozvěděl, že se ve skutečnosti opravdu zajímají o tvorby měkkých robotů, dokonce pracují na paži z měkčeného PVC, která by byla nafukovací a bezpečná. Dokázala by provádět jednoduché úkony, jako například někomu vyčistit zuby, ale možnosti jsou takřka neomezené.“

Hall s několika dalšími členy tvůrčího týmu navštívil celou řadu vysokých škol, včetně Harvardu a MIT. Jejich prostředí se stalo inspirací pro laboratoře San Fransokyo Tech a tamní výzkumníci jim pomohli s rozhodováním o tom, jak by měla být ve filmu technologie vnímána. „Roboti nejsou vždy zobrazování v nejlepším světle,“ míní Hall. „Ale jakmile jsme viděli tu paži z PVC, okamžitě jsme si dokázali představit celou Baymaxovu osobnost.“

Podle vedoucího týmu, zodpovědného za příběh, byla i Hirova osobnost ovlivněna studiem. „Setkali jsme se s mladými lidmi a ptali se jich na jejich zájmy - co je baví dělat.“ Hirova láska k technologiím se zčásti inspirovala japonskými výzkumníky. „Všichni z nich byli ovlivněni japonskou popkulturou a roboty, které viděli v animovaných filmech. Jejich roboti se od západních robotů liší. V Japonsku jsou roboti klíčem k lepší budoucnosti. Jde jim o to, aby byl svět lepší.“

Také Hirův vynález mikrobotů se inspiroval výzkumem. „Zajímali jsme se o pokroky v oblasti nanobotů - robotů o rozměrech molekul,“ říká Hall. „Pak jsme se vydali do Carnegie Hall a na MIT a setkali se s pár lidmi, kteří se věnují výzkumu miniaturních robotů. Ačkoliv zatím neexistuje nic, co by se dokázalo vyrovnat Hirovým mikrobotům, ty technologie existují. Právě teď se na nich někde pracuje, tím jsem si jistý - nebo na nějakých podobných. Snažíme se být na špici - ale realita na nás rychle dotahuje.“

Finále filmu jeho tvůrci konzultovali s místním odborníkem Seanem Carrollem, teoretickým fyzikem na Caltech. „Zkoumám gravitaci a kosmologii, celý vesmír, a částicovou fyziku a kvantovou mechaniku,“ říká. „Myslím, že je od tvůrců filmu velice chytré, že se snaží o to, aby se úžasné věci, které se ve filmu odehrávají, skutečně nějak vztahovaly k reálným výzkumům. Film je tak o něco uvěřitelnější, a vědci jsou navíc tvůrčí lidé, kteří mohou mít skvělé nápady.“

Nemalé úsilí bylo věnováno také studiu smutku, zejména tomu, jak něčí ztráta ovlivní někoho jako Hiro. Několik členů tvůrčího týmu strávilo tři hodiny s klinickou psycholožkou Michelle Billota Smith. „Pracuji s lidmi, kteří prožili silná traumata či žal.“

Smith týmu pomohla pochopit, jak přesně by Hiro zvládal ztrátu svého staršího bratra - a to, jak se prožívání smutku u dětí odlišuje od dospělých. „Chtěli vědět, jak by vypadalo dítě v depresích,“ popisuje. „Jak by vypadal jeho pokoj? Co by dělalo?“

„Děj pokračuje velice záhy po Hirově ztrátě a to je pro hlavního hrdinu filmu velice komplikovaná situace,“ míní Williams, který se podílel na scéně, ve které Hiro objevuje Baymaxe. „Mám rád postavy jako Baymax, v podstatě novorozence - vidí svět zcela novým pohledem. My ho pak jsme schopni vnímat jejich očima. Postava jako Baymax je ohromně naivní, nevinná, bezelstná a dobrá. A líbí se mi komediální potenciál toho, že právě tohle všechno bude Hira ohromně rozčilovat.“

Vzhledem k tomu, že se celý film jmenuje Velká šestka, bylo tvůrcům filmu jasné, že budou muset vytvořit velice silné postavy. Pravděpodobně jednou z vlastností, které mají Marvel a Walt Disney Animation Studios společné, je to, s jakými postavami pracují. „Postavy Stana Leeho mají problémy, nedostatky a chyby,“ říká Paul Briggs, zodpovědný za příběh filmu. „Nejsou dokonalé a my je přesto zbožňujeme. Působí na nás skutečně. Postavy ve Velké šestce nemají magické superschopnosti. Jejich schopnostmi jsou technologie a mozek.“

„Původní zdrojový materiál nám poskytl šestici velice zajímavých a geniálních dětí, se kterými jsme mohli dále pracovat,“ říká producent Roy Conli. „A protože jsme se rozhodli jejich svět pozměnit, mohli jsme pro potřeby filmu tyto postavy pojmout poněkud odlišně.“

Ve filmu se ve skutečnosti objevuje celkem 17 hlavních postav včetně hlavní šestice, pak také jejich superhrdinské verze, a současně se na plátně objevuje více hlavních postav než ve kterémkoliv z předešlých snímků společnosti Walt Disney Animation Studios. Vedlejší postavy - a dokonce i lidé, kteří dotvářejí atmosféru města San Fransokyo - jsou ještě detailnější a rozmanitější než dříve, a to zásluhou pokročilých uměleckých technik a technologií. Ve filmu se objevuje téměř 700 jedinečných postav - snímek Raubíř Ralf z roku 2012 bořil tehdejší rekordy s celkem 185 postavami.

obrazek
Robotický génius Hiro Hamada má ojedinělé nadání - a srdce čtrnáctiletého chlapce: jeho špičkoví bojoví roboti zdatně vítězí na tajných robotických zápasech v temných zákoutích San Fransokya. „Je to potížista,“ míní Ryan Potter, který tuto postavu namluvil v originále, „ale v jádru je to velký dobrák.“

Jeho starší bratr Tadashi naštěstí včas dokáže Hirovu mysl nasměrovat tím správným směrem a přiměje ho v rámci přijímacích zkoušek na univerzitu San Fransokyo Tech předvést, co v něm skutečně je.

„Chtěli jsme, aby byli v první řadě bratři,“ popisuje producent Roy Conli. „Tadashi je chytrý učitel. Velice nenápadně Hira seznámí se svými přáteli a s tím, čemu se na San Franskoyo Tech věnují. Jakmile se Hiro setká s Wasabim, Honey, GoGo a dokonce i Fredem a vidí je v akci, uvědomí si, že ho ve skutečnosti zajímá mnohem více, než si dosud myslel.“

Když tragická událost změní celý jeho svět, obrátí se Hiro na robota Baymaxe a vznikne mezi nimi nerozdělitelné přátelství - a stanou se také dvěma šestinami týmu technologických hrdinů s velice významným posláním.

„Hiro přestává být chlapcem a stává se mužem,“ soudí režisér Don Hall. „Je to pro něj náročné období a někteří teenageři jsou během něj nevyhnutelně jízliví a protivní. My jsme naštěstí dokázali zajistit, aby náš hrdina působil věrohodně, ale přesto byl zajímavý.“

Hirova osobnost se v průběhu filmu mění a animátoři potřebovali najít způsob, jak tuto změnu divákovi zdůraznit. „Hiro v podstatě dospívá,“ říká hlavní animátor Nathan Engelhardt, který dohlížel na většinu animací této postavy. „Z namyšleného a sobeckého kluka, který je nejchytřejší ze všech, se mění v sebevědomého a nezištného vůdce.“

Podle Engelhardta animační tým jeho původní namyšlenost podtrhl napůl přivřenýma očima, lhostejnými gesty a rozevlátou chůzí - zatímco v jeho dospělejších fázích naopak využil přístupnějších a upřímnějších gest a výrazů.

Baymaxovi na druhých záleží. K tomu byl stvořen. Technicky vzato zní jeho jméno oficiálně Osobní zdravotní pomocník. Prostým odečtem mozkových funkcí je Baymax schopen zhodnotit něčí zdravotní stav a s ohledem na stupeň bolestivosti, kterou pacient vnímá, je schopen ošetřit takřka jakékoliv zranění. Baymax, kterého vymyslel a sestavil Tadashi Hamada, by mohl pro zdravotnictví být skutečnou revolucí.

Ačkoliv nápad na vznik nafukovacího robota z PVC Hall dostal při návštěvě univerzity Carnegie Mellon, samotnou jeho podobu inspirovaly japonské reklamy. „Pokud vám například nabízejí hrnec na vaření rýže, vždycky se pokoušejí zdůraznit roztomilou estetiku a technologie spíše upozadit,“ popisuje Shiyoon Kim, hlavní výtvarník postav. „Chtěli jsme, aby Baymax působil po estetické stránce podobně, protože pak nebyl tak hrozivý.“

Baymaxův netradiční materiál způsobil ovšem nemalé problémy, co se osvětlování scén týče. „Velice záhy jsme provedli spoustu pokusů s osvětlením,“ popisuje Adolph Lusinsky, kameraman a osvětlovač filmu. „Zkoušeli jsme nasvěcovat nafukovací míče a poté stejnou scénu duplikovat v Hyperionu. Způsob, jakým se světlo od plastu odráželo, byl naprosto shodný s naším referenčním záběrem.“

Podle Zacha Parrishe, hlavního animátora, se při animování Baymaxových pohybů jeho tým inspiroval celou řadou vzorů. „Dívali jsme se na skutečné roboty, na roboty filmové, ale také na roztomilé věci jako malé děti, malé děti s nadělením v plínkách či na medvídky koala,“ říká. „Nakonec jsme se rozhodli pro malé tučňáky, protože mají podobné tělesné proporce - dlouhá těla a krátké nohy - a když kráčejí, nepoužívají své ruce, respektive tedy křídla. Robot by nepohyboval ničím, čím není bezprostředně nutné pohybovat pro zajištění pohybu samotného. Tučňáci navíc hodně zvláštně pohybují hlavami - natahují krky, což jim dodává na osobitosti.“

Baymax není vybaven ústy, takže se tvůrci filmu museli vypořádat také s touto výzvou. „Říkáme tomu neanimace,“ vysvětluje Mark Henn, hlavní 2D animátor. „Je to termín, který vznikl proto, že animátoři mají sklony to s animováním přehánět. V případě Baymaxe je méně více. Šlo skutečně o to, abychom vymysleli pro danou situaci gesto, které je snadno a rychle interpretovatelné. A pokud měl nějaký dialog, záviselo vše na načasování - jak moc by měl pohnout hlavou nebo kdy by měl mrknout.“

„Například mu trochu změníme postoj, když chceme naznačit, že je na něco pyšný,“ popisuje Parrish. „Naklonění hlavy nebo zamrkání očima znamená, že je zmatený. Na minimalismu je skvělé to, že divákům umožňuje si do postavy promítat své vlastní pocity, takže se na ději filmu aktivně podílejí.“

Baymaxova podoba shrnuje celou jeho podstatu. „Baymax vnímá svět z jediného hlediska - chce zkrátka lidem pomáhat,“ vysvětluje Hall. „Vnímá Hira jako pacienta. Nejprve si Baymax myslí, že Hiro prochází pubertou a chce mu s tím pomoci. Pak si ale uvědomí, že se Hiro snaží vypořádat se ztrátou svého bratra a jeho úkolem tedy je vyléčit jeho zlomené srdce.“

Hallovi se myšlenka měkkého a neškodného robota zamlouvala, ale líbilo se mu také to, co se z něj mohlo stát. „Nedílnou součástí tohoto snímku je také Hirova snaha proměnit tohoto soucitného pečovatelského robota v mechanického bojovníka.“

Pro Hira je starostlivý robot ve výsledku něčím víc, než pro co byl stvořen - je pro něj hrdinou a dost možná Hirovým nejlepším přítelem. A po jistém přeprogramování, které zahrnuje raketovou pěst, supersílu a trysky, které mu umožňují létat, se Baymax stává jedním z Velké šestky.

obrazek
Fanoušek Fred působí jako pohodový týpek bez jasného cíle. „Fred vlastně na San Fransokyo Tech vůbec nechodí,“ říká scenárista Daniel Gerson. „Přes den je jejím maskotem. Ale v noci...je také jejím maskotem.“

Nadšený příznivec nestvůr a comicsů zažívá nejrůznější příhody - když je na ně připravený. Fred například neváhá stát se členem Velké šestky a má spoustu nápadů stran toho, jaké superschopnosti by měl mít. Jeho nespoutané a oheň chrlící alter ego je vybaveno pařáty, zabudovaným komunikátorem a superskokem. Ale jeho zkušenosti maskota se přesto mohou někdy hodit.

GoGo Tomago dělá svému jménu čest a je neustále v pohybu. Je nezdolná, ráda sportuje a je naprosto loajální, ale příliš si s ní nepopovídáte. Obvykle místo rozhovoru spíše jen praskne žvýkačkovou bublinu nebo utrousí výstižnou sarkastickou poznámku. „GoGo je naprosto skvělá,“ říká o této postavě Jamie Chung, která ji namluvila v originále. „Dokonce ještě před proměnou v superhrdinku je to pěkná drsňačka. Je silná. Dokáže se o sebe rozhodně postarat.“

„S ničím se příliš nepáře,“ popisuje Paul Briggs, zodpovědný za příběh filmu. „To je velice osvěžující a je s tím ohromná zábava. Opravdu mě moc baví to, jak drsná je.“ „Ze všech hlavních postav je právě ona patrně nejvíce předurčená k tomu, aby se stala superhrdinkou,“ dodává Gerson. „A příležitosti se chopí s otevřenou náručí.“

Tato milovnice adrenalinové zábavy se cítí nejlépe na všem, co má kola, a když se připojí k Velké šestce, užívá si toho zcela naplno a své maglev disky používá jako dopravní prostředek, jako štíty i jako vrhací zbraně. „Vyzná se v životě na ulici. Při tvorbě její postavy jsme se inspirovali cyklistickými poslíčky,“ říká Hall.

Tvůrci filmu se také zaměřili na herce jako John Wayne, Clint Eastwood či Gary Cooper, aby si nastudovali, jaké chování je charakteristické pro odměřené a citově umírněné postavy. Současně se ale zajímali také o rychlobruslaře, na jejichž základě vytvořili její fyzickou podobu a styl pohybů. „Má velmi jednoznačný přístup k věci,“ tvrdí Parrish. „Zjistí si, jak dospět ke svému cíli co nejrychleji, udělá vše potřebné a pak tam na vás bude čekat s kamenným výrazem a žvýkačkovou bublinou u úst, kterou nakonec praskne. Už jen tím gestem vám oznamuje, že na ni zkrátka nemáte.“

Wasabi je ohromně chytrý a taky drobátko nervózní, ale když ho Hiro nejvíce potřebuje, nemůže tenhle člověk posedlý pořádkem dělat nic jiného, než mu nabídnout svou pomoc.

„Vždycky jsem byl velkým fandou Wasabiho,“ říká Williams. „Je z nich vlastně asi nejkonzervativnější, nejobezřetnější - zkrátka je tím nejnormálnějším členem jinak poněkud svérázné skupiny. Takže ve druhém jednání je pro film velice důležitý a v jistém ohledu se stává hlasem diváků a připomíná ostatním, že to, co dělají, je šílené.“

Wasabi byl původně velice zenovou postavou s velice zenovými dready. „Sledovat nervózního Wasabiho byla mnohem větší zábava,“ soudí Engelhardt. Když ale tvůrci filmu dolaďovali jeho osobnost, rozhodli se, že jakožto někdo, kdo je posedlý pořádkem a čistotou, by Wasabi nebyl příznivcem takového nepříliš udržovaného účesu, a ostříhali ho. Tahle podoba mu ale nezůstala. Ukázalo se, že všichni jsou na Wasabiho účesu až příliš závislí.

Jakožto člen Velké šestky umocňuje Wasabi svou touhu po přesnosti ohromujícími plasmovými sečnými zbraněmi. Řeknete-li o něm, že je nabroušený jako břitva, nebude to ani zdaleka vystihovat skutečnost. Ale animátoři museli být opatrní v situacích, kdy tasí své čepele. „Jen drobným pohybem zápěstí by si víceméně byl schopen useknout vlastní ruku, takže jeho zápěstí museli animátoři držet neustále pod přísnou kontrolou,“ říká Parrish.

S geniální chemičkou Honey Lemon je to jednoduché. Nenechte se zmást jejími brýlemi a svérázným stylem v oblékání: Honey je možná vlídná a přátelská, ale má v sobě jiskru, která ji činí takřka nezastavitelnou. „Je velice optimistická,“ míní Williams. „Ale má v sobě něco z archetypu šíleného vědce - působí neškodněji, než jaká může být.“

Podle Engelhardta se tvůrci filmu snažili zdůraznit její osobnost, záměrně ji poněkud nadsadit a do jejích pohybů vložit něco z anime. Ale správně to vyvážit bylo velice těžké. „Honey má veselou a rozvernou povahu, ale není hloupá - naopak je velice chytrá. V chemii se vyzná dokonale. Ale rádi jsme to s ní trochu přeháněli, zejména když se s ní Hiro setká vůbec poprvé. Začíná být skoro až nesnesitelná. Je nadšená, energetická a velice přátelská.“

Honey je chytrá. A když se stane součástí Velké šestky a vyrábí rafinované lektvary, které dokáží celý tým dostat takřka z jakékoliv patálie, ukáže se, že její znalosti chemie jsou také velice praktické.

Teta Cass je přepracovanou, ale za všech okolností snaživou opatrovnicí bratrů Hira a Tadashiho. Vlastní oblíbenou kavárnu a pekárnu, je hrdá a na své dva geniální synovce nedá dopustit. Vždy má chuť se společně s nimi zasmát a je připravena je obejmout, podpořit je nebo jim nabídnout skvělé domácí jídlo.

„Chtěl jsem, aby teta Cass pomáhala vytvořit atmosféru klasického San Francisca,“ říká Hall. „Vždycky jsem si představoval, že je z druhé nebo třetí generace květinových dětí. Je s ní legrace a je velice energická a poněkud svérázná.“

obrazek
Tadashi Hamada je dobrák od kosti. Prostě takový je. Dokonce vymyslel, postavil a naprogramoval špičkového pečovatelského robota jménem Baymax, který pravděpodobně pomůže milionům lidí na celém světě. Ale opravdu výjimečný je Tadashi díky své roli staršího bratra. Každé díte potřebuje, aby se o něj staral někdo jako Tadashi, a Hiro ví velice dobře, jaké štěstí má, že s někým takovým žije. „Tadashi je pro Hira oporou,“ říká Daniel Henney, který v původním znění propůjčil Tadashimu svůj hlas. „Před mnoha lety oba přišli o rodiče, takže Tadashi na sebe převzal otcovskou roli a v mnoha ohledech je srdcem celé rodiny.“

Je ale současně dost chytrý na to, aby věděl, jak u někoho jako Hiro vzbudit potřebný zájem. „Někdy musíte situací trochu manipulovat, pokud má vše dopadnout tak, jak potřebujete,“ dodává Henney. „Místo toho, aby Hirovi říkal, jak má se svým životem nakládat, ho Tadashi obelstí a zařídí, aby mu to došlo zdánlivě bez jeho přičinění.“

Ti dva jsou podle Williamse dokonalí bratři. „Mám také bratra, takže o těchhle vztazích něco málo vím. Ze svého mladšího brášky si děláte legraci, bavíte se na jeho účet. Ale současně mezi vámi existuje úžasné pouto plné lásky. A pokud si na vašeho bratra někdo dovoluje, tak to nenecháte jen tak.“

Profesor Robert Callaghan je vedoucím katedry robotiky na prestižním Technologickém institutu v San Fransokyu a je také Tadashiho profesorem a mentorem. Když Hiro univerzitu poprvé navštíví, je ze světově proslulého robotika doslova u vytržení - zatímco Callaghan okamžitě pochopí, jaký potenciál se v tomto čtrnáctiletém chlapci ukrývá a povzbuzuje ho, aby svou inteligenci začal uplatňovat nějak lépe.

Alistair Krei, odvážný podnikatel a technik, je nejslavnějším absolventem Technologického institutu v San Fransokyu. Patří mu největší technologická společnost na světě, Krei Tech, a on sám se neustále snaží objevovat další zajímavé novinky, které by mohl uvést na trh. Zúčastní se přijímacích zkoušek na univerzitu a je zcela ohromen Hirovou vynalézavostí.

Yokai je maskovaným mužem, zodpovědným za strašlivou tragédii v San Fransokyu, která celý Hirův svět nenávratně změní. „Ve fázi návrhů jsem nakreslil obrovské množství variant Yokaiovy masky,“ popisuje Shiyoon Kim. „Všechny nás přitahovala bílá maska, která působila tajemně a kontrastovala s Yokaiovým černým oblečením.“

Hiro skupinku vysokoškoláků promění ve skvěle vybavený tým bojovníků se zločinem - Velkou šestku - s jediným cílem: vystopovat Yokaie a předat ho do rukou spravedlnosti. Kromě hlavních postav snímku Velká šestka se v něm objevují také stovky postav vedlejších. Podle tvůrců filmu bylo zásadní, aby fiktivní San Fransokyo působilo jako reálné a uvěřitelné město. A ve městě jako San Fransokyo zkrátka musí být lidé - spousty lidí nejrůznějších velikostí, kultur a stylů.

Proto ke slovu přišel Denizen, systém, který vytvořil tým společnosti Walt Disney Animation Studios a který je zcela novým a revolučním animačním nástrojem pro práci s davy. „Abychom všechny ty postavy vytvořili a mohli s nimi pracovat,“ objasňuje John Kahwaty, vedoucí týmy, zodpovědného za tvorbu modelů postav, „jsme potřebovali najít způsob, jak je generovat procedurálně, aby se mohly vyvíjet společně s filmem a mohli jsme vytvářet další, kdykoliv to bude potřeba.“

Podle Kahwatyho je Denizen knihovnou i generátorem jednotlivých prvků modelů postav v jednom úhledném balení. „Zadáte mu několik málo postav, které odpovídají stylu vašeho filmu, a on je analyzuje a porovná,“ vysvětluje. „Poté nabídne tvůrci postav způsob, jak si prohlédnout všechny prvky, které jsme vytvořili předem, a zkombinovat je tak, aby vznikl finální model, kostra, oblečení, vlasy a styl, které je možné ihned vložit do záběru, animovat a vyrenderovat.“

Systém vytvořil celkem 670 jedinečných postav, oproti 270 v Ledovém království, 185 v Raubíři Ralfovi a 80 ve filmu Na vlásku. Každá z těchto 670 postav má až 32 možných kombinací oblečení a také 32 odlišných odstínů vlasů či pokožky. To znamená, že tvůrci filmu mohli do San Fransokya povolat celkem 686080 jedinečných postav, než by se některá z nich objevila podruhé.

Díky Denizenu bylo možné pracovat s modifikovatelnými modely postav a zaměstnanci společnosti Walt Disney Animation Studios byli vybízeni k tomu, aby do filmu umístili také modely postav, vycházející z jejich vlastní podoby. Díky tomu se ve filmu v davových scénách objevují celkem dvě stovky zaměstnanců společnosti Disney.

obrazek
Tvůrci filmu se rozhodli svůj akční příběh zasadit do zcela nového světa, který využívá japonských vlivů, ale současně také představuje unikátní prostředí, jaké diváci dosud nepoznali. „Přemýšlel jsem o San Franciscu,“ říká režisér Don Hall, „které je sice úžasné, ale pak mě napadlo, jaké by to asi bylo, kdybychom ho zkombinovali s Tokiem. Připadalo mi to jako mnohem zajímavější místo - hravější a exotičtější. A bylo v našich silách něco takového vytvořit. A vizuální možnosti těch dvou měst - která se esteticky poměrně dost odlišují - daly vzniknout opravdu úžasnému místu, ve kterém se děj našeho filmu odehrává.“

„V San Franciscu je tolik úžasných památek a má tak bohatou historii. Je to město světové úrovně,“ míní producent Roy Conli. „Tokio je neuvěřitelně krásné, plné neonů a energie. Kombinace těchto dvou prvků poskytla pro náš film naprosto dokonalé lokace.“

Tvůrci filmu se vypravili na sever Kalifornie do prvního ze dvou těchto měst. „Strávili jsme tam tři dny cestováním po městě, návštěvou mostu Golden Gate, Coit Tower, Market Street a Japantownu,“ říká Hall. „Nějaký čas jsme strávili také na Angel Islandu.“

Celý tým si město prohlédl jak ze země, kde pěšky nachodil řadu kilometrů, tak také ze vzduchu při úžasných vyhlídkových letech. Podle Halla neposloužilo San Francisco tvůrcům filmu pouze jako inspirace. „Chtěli jsme, aby naše město geograficky San Franciscu skutečně odpovídalo.“

Využili proto program, který jim v podstatě poskytl plán San Francisca - od mapy ulic až po rozměry pozemků a obchodních či obytných zón. „Můžete využít běžně dostupných mapových podkladů,“ říká výtvarník Paul Felix. „Poté jsme ho mohli rozdělit na menší části a specifikovat, jaké budovy chceme na konkrétním pozemku či v konkrétní čtvrti mít. Měli jsme možnost vytvořit prototypy a ty následně program dokázal procedurálně upravit tak, aby nevypadaly příliš jednotvárně. Ani jedna z budov se neopakuje, ale všechny si jsou podobné.“

„Z dálky naše město skutečně vypadá jako San Francisco,“ dodává technický vedoucí Hank Driskill. „Najdete v něm ty správné budovy na těch správných místech a jsou správně velké. Nevymysleli jsme si to město od základů - bylo vytvořené ze skutečných dat, aby působilo autenticky.“

Výtvarníci vše stylizovali tak, aby město nicméně působilo jako svébytné San Fransokyo - některé kopce jsou strmější a některé budovy v centru by ve skutečnosti byly nepředstavitelně vysoké, ale základem pro něj byla realita.

Tokio pak podle Felixe městu propůjčilo estetické prvky. „Využili jsme vizuální styl tokijské architektury,“ říká. „Inspiroval nás urbanistický styl Tokia - jeho rozloha a hustota a dokonce i některé prvky projektování ulic: například někde najdete jen velice minimalistické chodníky. Chtěli jsme se ujistit, že se nám tyto věci podařilo do filmu zakomponovat, takže budou mít diváci skutečně dojem, že by se mohlo jednat o město v Asii.“

Město je také plné nejrůznějších nápisů a billboardů, na kterých začal jejich výtvarník pracovat před více než dvěma lety, aby měl dostatek času k vytvoření tak obřího množství těchto doplňků.

Hiro a Tadashi Hamadovi žijí s tetou Cass přímo nad její pekárnou. Umělecký vedoucí Scott Watanabe vytvořil tento třípatrový dům, který v sobě důvtipně kombinuje japonský a viktoriánský styl. Jeho interiér pak výtvarníci vyzdobili v bohémském stylu. „Najdete v něm závěsné křeslo, zelence, ručně tkané ozdoby a velké barevné plakáty,“ popisuje Felix. „Je tu také tradiční japonský nábytek - například nízký jídelní stůl. A pak jsou tu například tapety s viktoriánskými vzory, ale s japonskou stylizací.“

„Chtěli jsme zajistit, aby bylo jasné, že ten dům už leccos pamatuje,“ pokračuje Felix. „Takže měl působit poněkud improvizovaným dojmem.“

Univerzita San Franskoyo v sobě kombinuje architekturu ve stylu Stanfordovy univerzity s architekturou japonskou. „Inspirovali jsme se univerzitními areály, jejichž hlavní budovy vznikly počátkem dvacátého století. A v průběhu desetiletí se v okolí začaly objevovat další architektonické styly.“

Technický vedoucí Hank Driskill doprovázel Felixe a vedoucího týmu vizuálních efektů Kylea Odermatta do Jet Propulsion Labs v Pasadeně. „Výlet do JPL se skládal z exkurze po jejich laboratořích,“ popisuje Driskill. „Podrobně jsme si prohlédli jejich provozní místnosti, protože jsme přemýšleli o tom, jak by asi Hiro se svými přáteli vyráběli své vybavení, a JPL se specializuje na jednorázovou výrobu dílů na jejich sondy a přistávací moduly a podobná zařízení. Současně jsme si měli možnost prohlédnout některé jejich specializované laboratoře pro práci s nanotechnologiemi a roboty. Jednalo se o doplnění dřívějších studijních cest, které absolvovali režiséři filmu po nejrůznějších robotických laboratořích v Americe i jinde, a rozhodně nám to pomohlo vytvořit podobu laboratoří San Franskoyo Tech.“

V poněkud futuristickém městě se s technologiemi setkáte na každém kroku, a tvůrci filmu proto do krajiny zakomponovali také větrné turbíny. Myšlenkou samozřejmě bylo zajistit, aby město mělo ekologický zdroj energie a působilo mírní futuristicky. Výtvarník Kevin Nelson vytvořil obří turbíny, inspirované japonskými draky. „Působily velkolepě, ale přesto funkčně,“ popisuje jeho dílo Felix. „Kevin má velký cit pro techniku, takže vše působilo hravě, ale přesto technologicky - takže to do našeho města dokonale zapadalo.“

Podobné filmy

Tom a Jerry letí na Mars
(Tom and Jerry Blast Off to Mars!) Dva uličníci Tom a Jerry uvíznou v kosmické lodi, která...
dnes 05,50
Nova Cinema
Princ a chuďas (1/2)
Králova smrt Dobrodružný příběh ze staré Anglie o jedné podivuhodné záměně. Roman Skamene...
dnes 07,27
ČT1
Turner a Hooch
(Turner & Hooch) Životní osudy svedou dohromady šikovného detektiva Toma Hankse s velkým s...
dnes 08,40
Nova
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Sobota 2. 7. 2016 Svátek má Patricie
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz