fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

69% 954 hlasů
6.9 10 954
historický / krimi / mysteriozní / thriller, USA, , 135 min., od 15 let
All the Money in the World
Kinopremiéra v ČR a SK 25.1.2018, DVD a Blu-Ray od 13.6.2018 Magic Box

Režie:
Herci: , , , , , více...
starNastavit upozornění

V TV televize zítra Sky Movies Crime & Thriller HD 22.00
Sky Movies Crime & Thriller HD 22.00




Ukázka



J. Paul byl bohatý. Všichni ostatní za to zaplatili.
Film sleduje únos šestnáctiletého Johna Paula Gettyho III (Charlie Plummer) a zoufalou snahu jeho milující matky Gail (Michelle Williams) přesvědčit Johnova miliardářského dědečka (Christopher Plummer), aby zaplatil výkupné. Když to Getty senior odmítne a narůstá prchlivost a brutalita únosců, snaží se Gail jeho rozhodnutí zvrátit. Když život jejího syna visí na vlásku, obrátí se zoufalá Gail na Gettyho poradce (Mark Wahlberg) a sotva myslitelné spojenectví v závodě s časem nakonec ukáže, že bezpodmínečná a trvalá láska má větší hodnotu, než peníze.
Uprav informace o filmu

+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Všechny prachy světa

obrazek
Začátek bohatství

Příběh filmu Všechny prachy světa začal tím, že si producent Quentin Curtis zajistil práva na zfilmování knihy Johna Pearsona Painfully Rich: The Outrageous Fortune and Misfortunes of the Heirs of J. Paul Getty, která popisuje nechvalně proslulý únos v rodině amerického průmyslníka J. P. Gettyho. S myšlenkou na natočení filmu se obrátil na scénáristu Davida Scarpu.

„Samozřejmě, že jsem o tom únosu věděl, ale ve skutečnosti jsem vždy chtěl udělat něco o penězích a o tom, jak řídí a utvářejí životy lidí. Když se nad tím zamyslíte, ovlivňují mnoho našich rozhodnutí, počínaje tím, koho si vybereme pro celoživotní partnerství, až po to, kde se rozhodneme bydlet, jakou práci si vybereme atd. A samozřejmě ovlivňují i lidi bez peněz v tom smyslu, že jejich výběr a možnosti jsou omezené. Ale peníze ovlivňují emocionálně dokonce i bohaté lidi v tom smyslu, že jim dávají svobodu a moc, ale záleží na tom, jak s tím naloží. Když mi Quentin řekl o svém nápadu na film, moje první reakce byla: ‚Jo, to dítě co přišlo o ucho?‘, a on řekl: ‚Víš, zajímavé na tom je také to, že v té době byl Getty nejbohatší člověk na světě a klidně si mohl dovolit to výkupné zaplatit, měl miliardu dolarů a únosci požadovali 17 miliónů, což pro něj bylo něco jako parkovací poplatek a přesto to odmítl zaplatit.‘ To upoutalo moji pozornost. Odpověděl jsem: ‚Jdu do toho.‘“, vzpomíná Scarpa.

Scarpu zaujalo téma Gettyho všeobecně známého skrblictví toho, co představovalo po emoční stránce.

Scarpa poznamenává: „Překážkou nebylo zaplacení výkupného na záchranu vnuka - byla to psychologická překážka, nemohl se prostě smířit s tím, že by se vzdal svých peněz. A tak se příběh vyvíjí ze standardního thrilleru ve studii o tom, jaký vliv mají peníze na tohoto muže, jaký dopad to má na jeho rodinu a dokonce i na únosce. Nejdůležitější je život dítěte a on nedokáže najít ani jeden důvod, který by ho přesvědčil, aby zaplatil. Dokonce i takto zámožný člověk, nejbohatší na světě, je rukojmím svých peněz.“

Scarpa při psaní scénáře stavěl příběh na samotném únosu a zcela novým způsobem kombinoval dva respektované žánry.

„Únos byl páteří scénáře, ale vracíme se zpět v čase do chlapcova dětství a prostředí, které formovalo Gettyho. Nejtěžším úkolem bylo vyvážit drama únosu s klasickým životopisným příběhem a my jsme oba tyto nesourodé žánry propojili. Cílem bylo přesunovat se v jednom příběhu mezi thrillerem odehrávajícím se v přítomnosti a shakespearovským rodinným dramatem s kořeny v minulosti.“, poznamenává Scarpa.

Scarpův scénář byl v roce 2015 zařazen na seznam nejoblíbenějších dosud nenatočených scénářů Black List. Když si producenti Dan Friedkin a Bradley Thomas ze společnosti Imperative Entertainment scénář přečetli, okamžitě je nadchl.

„Měl obrovský záběr.“, řekli o scénáři partneři ze společnosti Imperative Entertainment. „Dobové dílo odehrávající se na třech kontinentech vypráví neuvěřitelný příběh o osobní tragédii, která zasáhla jednu z nejbohatších a nejmocnějších rodin na světě. Okamžitě jsme věděli, že pokud ten příběh správně natočíme, bude z něj výborný a působivý film. Od té chvíle jsme si vytkli za cíl natočit podle scénáře film a už jsme věděli, že na tento úkol je ten pravý jen jeden režisér.“

Ridley Scott neměl o film o zločinu v Gettyho rodině zájem… dokud si nepřečetl scénář. „Jméno Getty mi něco připomnělo, samozřejmě jsem věděl, kdo to je a věděl jsem, co se stalo, ale nijak zvlášť mě to nezajímalo. Ale po přečtení pár řádek a po setkání s Danem a Bradleym jsem věděl, že jsem v dobrých rukou. Téma i scénář byly skvělé a byl jsem si naprosto jistý, že chci ten film natočit.“, vzpomíná Scott.

Scott poukazuje na fascinující rozporuplnost J. Paula Gettyho - námětem článků na titulních stranách novin byla jeho pověstná lakota stejně jako jeho obchodní prozíravost a koneckonců i jeho mecenášství.

„Měl odvahu i dobrý nos. V roce 1948 by člověk neletěl na Střední východ, aby tam koupil ropu a práva k pozemkům, pokud by se mu nedostávalo odvahy a chytrosti. Byl to skvělý člověk, ale jen do chvíle, než se ho zeptali, kolik zaplatí za svého vnuka, a on na to řekl ‚Nic.‘ Každého to šokovalo až do morku kostí. Ale vyslal tím také vzkaz únoscům. Lidé, kteří unášejí jiné lidi, jsou v podstatě teroristé, a v současnosti s nimi vlády nevyjednávají. Takže Getty svým přístupem předběhls dobu. Myslel to opravdu vážně? Myslím, že určitě ne - z jeho strany to byl jasný vzkaz únoscům. A lidé zapomínají, že byl v mnoha ohledech filantrop. V době, kdy začal uvažovat o svém odkazu, již stavěl budovu dnešního nádherného muzea Getty Villa v Santa Monice, které je zdarma přístupné veřejnosti.“, poznamenává Scott.

Původně hrál Gettyho Kevin Spacey, který byl díky důkladnému speciálnímu líčení a masce od slavného magnáta k nerozeznání. Ale když mnoho mužů herce veřejně obvinilo ze sexuálního obtěžování, došlo ke střetu umění a reálného života. Krátce poté se Scott společně s partnery ze společnosti Imperative Entertainment, kteří film i přetáčené scény plně financovali, rozhodli Spaceyho nahradit a znovu natočit všechny jeho scény s držitelem Oscara Christopherem Plummerem.

„Jakmile jsme byli s těmito strašlivými obviněními obeznámeni, pouze šest týdnů před plánovaným uvedením do kin, nepřipadalo pro nás v úvahu uvést film tak, jak byl původně natočen. Nemohli jsme s dobrým svědomím tato tvrzení ignorovat a nijak na ně nereagovat. Když jsme se s Ridleym rozhodli přeobsadit do role Gettyho Christophera Plummera, všichni herci a členové štáb nám vyjádřili podporu a velmi ochotně nám vyšli vstříc a my jim nemůžeme dostatečně poděkovat za jejich neúnavné úsilí během celého procesu.“, řekl Dan Friedkin.

Důvodem pro toto rozhodnutí nebylo pouze údajné Spaceyho nevhodné chování, ale také respekt k obětavým hercům a členům filmového štábu, kteří do tvorby filmu vložili svůj čas a odborné schopnosti a znalosti. Jak uvedla společnost Sony Pictures: „Film není dílem jednoho člověka. Na tomto filmu s velkým fyzickým a mravním nasazením pracovalo dalších 800 herců, scénáristů, výtvarných umělců, řemeslných umělců a členů filmového štábu, někteří celá léta, včetně jednoho z hlavních režisérů filmu. Bylo by velmi nespravedlivé potrestat všechny tyto lidi za provinění jednoho z herců ve vedlejší roli.“

J. Paul Getty žil pozoruhodný, a dá se říci i filmový, život. Milionářem se stal ve svých 24 letech, a v mládí hojně navštěvoval večírky, na kterých popíjel společně s bohatými a slavnými lidmi, a vůbec mu nezáleželo na jeho jmění, aby nakonec vrátil do „rodinného podniku“. Stal se z něj disciplinovaný a bezohledný kapitalista, ale také mecenáš umění a architektury. Mimo jiné se zasloužil o stavbu napodobeniny Hadrianovy vily v kalifornském Malibu, která je nyní známa jako muzeum Getty Villa. Getty byl velmi rozporuplný muž - nepředstavitelně bohatý a bezmezně skrblický, milující i krutý.

Plummera fascinovalo naprosto rozporuplné chování J. Paula Gettyho, jeho rozporuplná morálka a povaha a jeho složité rodinné vztahy.

„Byl jsem nadšený, když mi Ridley zavolal a nabídl tu roli - vždycky jsem s ním chtěl pracovat a tohle je úchvatné téma. Rád hraji reálné lidi, protože už samotná příprava je fascinující, a v tomto filmu se jedná o velmi neobyčejnou postavu. A scénář je napsaný tak dobře, že jsem okamžitě věděl, že do toho chci jít.“, říká Plummer.

Plummer samozřejmě znal příběh nechvalné proslulého únosu i Gettyho překvapivou reakci, ale o samotném Gettym toho moc nevěděl.


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Neděle 21. 10. 2018 Svátek má Brigita
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz