fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

54% 356 hlasů
5.4 10 356
biografický / fantasy / horor / komedie / mysteriozní / thriller, Austrálie/USA, , 90 min.
Winchester: The House That Ghosts Built
Kinopremiéra v ČR a SK 1.3.2018, DVD a Blu-Ray od 25.7.2018 Bontonfilm

Režie: ,
Herci: , , , , , více...


Ukázka



Nejstrašidelnější dům historie.
Chodbami domu se na přelomu století plíží tajemná postava celá v černém, nikdo nesmí vidět, co se skrývá pod černým závojem. Není to ovšem démon, je to lady Sarah Winchester. Vdova a dědic zbrojního impéria Winchesterů, jejichž opakovací pušky pomohly dobýt Ameriku a zabily tisíce lidí. Lidí, jejichž prokletí a duchové teď rodinu pronásledují na každém kroku. Duchové, které na našem světě drží jen jejich neukojitelná touha po pomstě. Jedinou šancí, jak je upokojit, je stavět pro ně sídlo. A tak vystrašená, posedlá a prokletá lady Winchester staví dům zasvěcený duchům. Staví zámek, vězení a bludiště v jednom, zatímco ti nejstrašnější z všudypřítomných démonů se stále snaží vyřídit si s Winchestery svoje hrozivé účty.
Uprav informace o filmu

+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB    Videotéka: přidat si do ní film

O filmu Winchester: Sídlo démonů

obrazek
Probíhá gigantická stavba - je postavena, stržena a postavena znovu. Probíhá nepřetržitě celý rok a interiéry domu jsou okázale zařízeny v nejvybranějším stylu tehdejší doby. Bláznovství Sarah nikdo nechápal. Dům byl totiž postaven s jediným záměrem - aby v něm strašilo. Sarah plánuje vytvořit prostředí pro duchy lidí, kteřčí přišli lidé o život vinou opakovací pušky winchesterovky.

Postaven pro mrtvé, bude mrtvým ponechán.

Truchlící vdova dům stavěla, aby se postavila nevyslovitelnému: Ať už šlo o nevinné oběti či padouchy, stovky pomstychtivých duchů našly útočiště v domě, jehož byla Sarah strážkyní. Ten nejděsivější z nich měl jediný záměr - aby Sarah a její bližní došli spravedlivému osudu...

„Postava Sarah Winchesterové je zahalena tajemstvím,“ přemýšlí Mirrenová. „Za jejího života kolem její osoby vznikla legenda, mýtus jak kolem ní, tak kolem výstavby domu. Když byl postaven, ještě v jeho okolí vůbec nic nebylo. Dnes se nachází uprostřed hlavní nákupní třídy v San José. Tehdy tu ale byla jen neobdělaná půda a uprostřed ní stála tato pozoruhodná stavba. Vdova, která ji postupně budovala, byla věčně oděna v černé a lidé z městečka ji sotva zahlédli. Chránila si své soukromí, téměř nevycházela z domu. Je proto snadné pochopit, proč kolem její osoby vznikla určitá legenda, jak pokračovala výstavba a prapodivný dům byl čím dál větší a komplikovanější. Legenda o ženě přežila až dodnes. Pravda se pak dá od ní odlišit jen velmi složitě.“

„V tomto filmu je určité rozpětí mezi pravdou a mýtem. Snažila jsem se pravdivé informace vyhledat, ale v tomto případě je opravdu těžké se k pravdě dopracovat. Různí lidé o ní měli různé představy. Snažila jsem se dostat přímo ke zdrojům, které by mi ji pomohly pochopit, k lidem, kteří s ní pracovali. Myslím, že to byla žena s velkou empatií a hlubokým citem pro ostatní. Zároveň však její jmění, které vynaložila na výstavbu domu, pocházelo z bohatství získaného z prodeje pušek winchesterovek. Povaha ženy a zdroj jejích příjmů jsou tu tedy v obrovském protikladu,“ vysvětluje Mirrenová.

„Je to fascinující. Nikdo už nezjistí, jestli je příběh o Sarah pravdivý. Nezůstaly žádné deníky. Jen informace z druhé ruky.“

Hororoví virtuosové Peter a Michael Spierigovi vnímali možnost napsat a natočit tento nadpřirozený thriller inspirovaný pravdivým příběhem „divnějším než cokoliv, co si v životě dokázali představit,“ jako jedinečnou životní příležitost. Australská dvojčata chápala příběh jako znepokojivé svědectví historické legendy o „ženě stejně složité jako její výtvor“, která nikdy nebude vysvětlena.

obrazek
Winchester je více než jméno, je to impozantní mezník v čase. Sarah Lockwood Pardee si vzala vynálezce opakovací pušky Winchester, přijala jeho jméno a coby vdova se pak stala padesátiprocentní akcionářkou společnosti a dědičkou obrovského množství peněz. Její majetek v hodnotě 20 milionů dolarů by v dnešním světě odpovídal téměř půl miliardě dolarů.

Jak praví legenda, po smrti manžela a malé dcery Annie se Sarah měla potkat v Bostonu s médiem mezi světem mrtvých a živých, člověkem, který ji po setkání poradil, aby se odstěhovala z rodného Connecticutu, vydala se na západ a začala stavět dům. Dům, který bude sloužit jako propracovaný pomník pokání za ty, kteří padli vinou pušky winchesterovky. Sarah měla sama být architektkou a strážkyní domu koster a duchů, brány pekelné pro jakéhokoliv žijícího Winchestera, na nějž se hněv duchů zaměřil. Neměla s výstavbou přestat, pokud chtěla odvrátit odplatu mrtvých vůči ní a jí milovaných.

Mirrenová dodává, že: „v době, kdy žila Sarah, se hodně experimentovalo a lidé často přicházeli s novými myšlenkami. Byla to éra Alistaira Crowleyho na jedné, té temné straně, a Rosekruciány na té druhé, světlé straně.“

„Lidé hledali duchovní útočiště a myslím, že to byl i případ Sarah,“ pokračuje Mirrenová. „Byla to nevšední žena. Velmi se zajímala o duševní rozvoj a duchovno obecně.“

„Byla vlastně i vyškolená architektka. Architektura a design ji hodně zajímaly před tím, než se vdala. V jejích dobách vznikaly úžasné a komplikované paláce. Nicméně účelem její budovy bylo vykoupení duší,“ říká dále Helen Mirren. „Jen touto cestou byla schopna se vypořádat zodpovědností za tolik úmrtí, neboť právě ty jí přinášely obživu.“

Film na základech legendy

Sarah Winchester se ve filmu za každou cenu snaží ochránit svůj život a životy dvou lidí, které na světě miluje nejvíce - svou neteř Marion a jejího osmiletého syna Henryho. Sarah nemá na výběr, než se s mrtvými setkat tváří v tvář a znovu vytvořit podle jejich šeptaných představ prostředí, v nichž jejich život došel konce.

Vedení společnosti Winchester má obavu, že truchlící bláznivá vdova vytáhne pro svůj záměr z peněženky společnosti příliš mnoho peněz. Proto využije svého práva a nechá Sarah prohlédnout doktorem v naději, že bude prohlášena za šílenou. Do sídla přijíždí doktor, který má prohlídku provést… Dr. Eric Price ze San Francisca.

obrazek
Vznik filmu: jeden film, dva režiséři

„Je to duchařský příběh domu, v němž straší duchové. Co je na něm tak zvláštního?,“ ptá se jeden z bratrské dvojice režisérů filmu, Peter Spierig. A hned si odpovídá: „Je založen na skutečném člověku. A také na skutečném domě, který dodnes stojí. Skutečné situaci. Příběh, historka s přesahem do dnešní doby. Duchové strašili Sarah Winchesterovou kvůli zbrani, která byla skutečně vynalezena. Tento film je o ženě, která existovala,“ říká.

Jeho bratr s druhý režisér Michael Spierig vzpomíná: „Tak jsme ho po přečtení scénáře jeli navštívit. Peter i já jsme se do něj zamilovali, dokonce jsme šli i na tu nechvalně proslulou prohlídku domu, je to velká turistická atrakce. Poté jsme se zapojili do projektu a bezmála dva roky pracovali na scénáři, přicházeli s nápady a rozvíjeli je, a přitom neustále zkoumali dům a vraceli se do něj.“

A pak se to stalo! Do filmu se zapojila Helen Mirren, stavidla se otevřela a začali se přidávat i další skvělí herci jako Jason Clarke nebo Sarah Snook..

„Helen film ucelila. Měli jsme obrovskou radost,“ shodují se bratři Spierigovi.

Helen Mirren v tomto filmu vůbec poprvé spolupracovala se dvěma režiséry najednou. „Myslím, že pro práci v jakémkoliv týmu režisérů je třeba mít hluboké pochopení pro psychiku toho druhého, což je samozřejmě ještě silnější faktor v případě dvojčat. Bylo fascinující pozorovat, jak se to celé mezi nimi rozehraje,“ říká herečka. „Jako byste mluvili s jedním člověkem, ale odpovídala vám dvoje ústa. Zároveň však každý z nich plní jinou roli. To je jasné.“

Dvojčata napsala a zrežírovala tento zvrácený nadpřirozený thriller se společnou vizí a Michael Spierig popisuje spolupráci s bratrem Peterem takto: „Divná.“

„Lidé se nás často ptají, jak nám funguje, že režírujeme dva,“ přemýšlí dále Michael Spierig. „Protože jsme spolu vyrostli a líbily se nám stejné filmy, máme opravdu podle mého názoru i stejnou představu o výsledku.“

„Píšeme i scénáře, a proto spolu pracujeme již na samém začátku celého procesu, střílíme nápad za nápadem a nikdy se nám nerozbíhají myšlenky do různých směrů. Plánujeme pečlivě, vše si zaznamenáváme na storyboardy, procházíme spolu každý detail, a proto nevznikají nikdy zmatky. Je to opravdu rovnocenná spolupráce. Z času na čas se také rozdělíme a natáčíme dva různé celky zároveň, což taky může někdy pomoci. Ale ano…je to divné.“

obrazek
Obsazení a postavy

Když se k filmu přidala Helen Mirrenová coby Sarah, rozběhl se i casting na další role. Producent McGahan upozorňuje, že pro film byla naprosto zásadní ještě jedna role. „Postava Jasona Clarka, doktor Eric Price nám dláždí cestu do tajuplného domu Winchesterů a k samotné Sarah Winchesterové. Jeho role je stěžejní,“ vysvětluje McGahan.

Price je závislý na Laudanu, oblíbeném léku na mnoho neduhů tehdejší doby, k nimž patřily i deprese. Přípravek začal doktor užívat poté, co jeho žena Ruby spáchala sebevraždu a on sám se ocitl na hraně života a smrti. „Price je psychiatr, který se snaží překonat děsivou tragédii,“ říká Peter Spierig. „Domnívá se, že ho vedení společnosti Winchester najalo, aby zjistil, zda je Sarah Winchesterová blázen či nikoliv. Kdyby se jim totiž podařilo ji ze společnosti odstranit, mohli by ji sami převzít a dále pracovat na jejich záměru vyrábět více a více zbraní. Sarah tehdy přemýšlela i o alternativních výrobcích, chtěla expandovat a vyrábět i jiné zboží jako například brusle nebo různé náčiní. Tak to doopravdy bylo. Price je skeptik, který na duchy nevěří.“

Samotného doktora Pricea si vyžádá přímo Sarah Winchester. „Vydá se do domu, aby zhodnotil stav vdoviny mysli a pomohl ji odstranit z vedení společnosti Opakovací Pušky Winchester. Je to ale nakonec právě Sarah, kdo má postranní úmysly, když se ho snaží do domu dostat,“ doplňuje Michael Spierig.

Jason Clarke se zamýšlí nad tím, proč si Sarah vybrala právě Pricea. „Sarah nerozumí tomu, co jistý duch nebo duchové činí, proč tam jsou a co má s nimi dělat. Doufá, že člověk, který se ocitl na hraně života a smrti, i kdyby jen na malý okamžik, má nějaký dar, který ona nemá. Proto si ze všech psychiatrů v San Franciscu vybírá právě jeho.“

„Je psychiatrem žijícím v San Franciscu v roce 1906. Opravdu se snažil být průkopníkem ve svém oboru, pak ale ztratí velkou lásku svého života, za jejíž smrt je z části zodpovědný, a proto se hodně trápí. Je trochu ztracený a v nic moc už nevěří. Složil přísahu, že bude lidem pomáhat, ale který přestává věřit, že bude ještě někdy někomu umět pomoci,“ přibližuje Clarke svou postavu.

Pak ale dostane nabídku od právníka rady společnosti Winchester, kterou nemůže z finančních důvodů odmítnout. „Když dorazí do domu Winchesterů, uvidí velmi tajuplné místo. Byl najat, aby poskytl své služby, a představuje si, že to bude celé docela snadné a jasné,“ říká Clarke. „Pak ale spadne do králičí nory jako Alenka v říši divů. Přijede tam a nevěří v nadpřirozeno, ale nakonec pozná a bude dělat věci, o kterých si nikdy nemyslel, že jsou možné.“

Mirrenová popisuje vztah Sarah s doktorem Pricem asi jako „zápas v šermu, souboj mezi nimi.“ S Jasonem Clarkem se jí spolupracovalo nadmíru dobře. „Jason je hrozně fajn člověk a je to prostě nádherný Australan. Co k tomu dodat? Má samé dobré vlastnosti - humor, skromnost, pracovitost, a když se k něčemu zaváže, dodrží to. Je vážně fajn.“

Pak je tu ještě postava Bena Blocka, která je hlavním důvodem, proč Sarah Winchesterová dům staví. „Ben má tajuplnou schopnost se objevit kdekoliv v domě,“ říká jeho představitel Eamon Farren. „Rád bych si myslel, že je duchem, kterého si Sarah Winchesterová sama vyvolává svou paranoiou a pocitem viny. Ztvárnění Bena Blocka to ještě umocňuje. Možná byl Ben Block skutečný člověk s vlastními zájmy a záměry. Ale možná je to i její paranoia, vina a trápení.“ „On rodině Winchesterů i Sarah Winchesterové samotné vyčítá, že mu vzali vše, co v životě miloval, a proto i on sám udělá to samé jí,“ pokračuje Farren. Celý film směřuje k setkání mezi Sarah, Blockem a Pricem.

Farrenově postavě pomohla k dokonalosti důkladná úprava zevnějšku, pro Mirrenovou a Clarkea byly pro formování jejich postav naopak zásadní kostýmy. „Kostýmy nám byly vytvořeny přímo na míru,“ říká Mirrenová. „Pro ten můj bylo třeba procházet fotografie Sarah a stejně jako filmový dům, je potom co nejvěrněji reprodukovat. Není to ale nic moc, když máte na sobě celý den korzet.“

Ukázalo se, že Jason Clarke nakonec potřeboval pět úplně stejných obleků, neboť jeho role je dosti akční. „Měl jsem po sobě řezné rány, škrábance. Možná jsem se do toho moc vložil, ale byl jsem přece jen v hororovém domě. Zničili jsme mnoho věcí, mezi nimi i ty obleky. Byly to opravdu krásné obleky z prvotřídních látek. A já si jen tak natrhl kalhoty.“

S tolika duchy, kteří byli zabiti v různých dekádách, na různých místech a různými způsoby, vytvořila kostýmní designerka Wendy Corková a její tým takovou plejádu kostýmních výtvorů jako nikdy předtím. Team Corkové vyrobil kostýmy kromě pro hlavní herecké obsazení také pro všechny duchy - „kovboje, domorodé obyvatelstvo, texaské rangery, konfederační vojáky, farmáře a jejich ženy, mexické dělníky a mexické ženy - duchy z časového rozpětí asi 30 či 40 let. Bylo skvělé si moci vyzkoušet styly oblékání z těchto různých období.“

Příběh ale patří hlavně ženě v černém. Je to příběh Sarah Winchesterové a bylo zapotřebí herečky kalibru Helen Mirrenová, aby ztvárnila sílu vdoviny psychózy a urputnou snahu postarší sklíčené ženy, která se snaží vypořádat ze životem. „Ta role byla napsána pro Helen,“ říká producent McGahan. „Mezi Helen Mirennovou a Sarah Winchesterovou je mnoho paralel. Na Helen se mi moc líbilo, že má v sobě tu samou sílu a zranitelnost jako Sarah.“

obrazek
24 hodin denně: stavba domu Winchesterů a jeho filmová kopie

Skutečný dům Winchesterů překonává veškerou představivost. „Skutečně se neřídí žádnými pravidly nebo logikou,” říká Peter Spierig. „Pokoje jsou postaveny na sebe, vedle sebe, dokonce ani neleží ve stejné výšce. V domě se vyskytují podivné architektonické zvláštnosti, pokoje mají různou velikost i tvar. Schodiště končí u stropu a za dveřmi čeká propad o dvě patra.“

„Celý se zrodil v mysli Sarah Winchesterové v době, kdy ženy nemohly být architektkami,“ vysvětluje Michael Spierig. „Díky bohatství získanému z prodeje pušek mohla postavit, co se jí zlíbilo. Návrh interiérů, architektura a stavitelství ji vždy bavily. V otázkách technologie byla průkopnicí, vymyslela systém domácího interkomu založeného na systému trubek vedoucích po celém domě, které umožňovaly komunikaci mezi jednotlivými pokoji. Na zahradě zavedla závlahový systém a byla první v celém San Jose, kdo měl telefon: číslo 1234! Byla velmi vynalézavá a vždy hleděla do budoucnosti. Myslím, že odtud plynula její vášeň pro architekturu, to byl důvod, proč neustále toužila stavět něco nového.“

Produkční návrhář Matt Putland se musel vypořádat s obtížným úkolem replikovat na place několik klíčových pokojů. Tři dny natáčení probíhalo přímo v domě v San José. Putland s tímto záměrem dům navštívil a důkladně prozkoumal, nicméně děj filmu se odehrává v roce 1906 a značná část původní stavby byla zničena při zemětřesení, k němuž toho roku došlo. Bylo tedy nutné bádat v historii a pokusit se najít záznamy o jeho podobě ještě před ničivou událostí. Proto mnohé z pokojů, které se ve filmu objevují, jsou právě ty, které se zachovaly.

Jednou z prvních místností, které Putland postavil, byla vstupní hala, a jak uvádí, její velikost včetně výšky stropů musely být mírně poupraveny. „Myslím, že přední část panství byla součástí původního statku s osmi místnostmi. Jakmile ale postupujete hlouběji do Domu Winchesterů, pozorujete vliv Sarah - například ve velmi nízkých zábradlích a schodech na schodišti, což bylo obojí dáno její artritidou,“ vysvětluje. „Dveře v domě jsou také velmi nízké. Nevím, jestli kvůli výšce Sarah, byla velmi drobná, nebo kvůli tomu, co se za nimi ukrývalo.“

Jednou z nejpodivnějších částí je zpětné schodiště. Čítá sedm ramen a všechna vedou do jediného poschodí. Produkční tým vytvořil pouze čtyři, více jich pro natáčení nebylo třeba. „Byl to poměrně složitý systém, protože schodiště se v podstatě vzájemně kříží. Tento jedinečný architektonický prvek sloužil přímo Sarah. Artritida ji ztěžovala chůzi do schodů a běžné schody by pro ni byly příliš vysoké a působily by jí bolest. Nechala tedy postavit schody o výšce jen několika centimetrů. Replikovat takovou konstrukci na place představovalo značnou výzvu, protože jsme tam potřebovali mimo jiné vměstnat také štáb, tři herce a kamery. Mnoho kulis muselo být kvůli přístupu kamery rozebráno, jako celek však musely stále držet pohromadě.“

V domě jsou i slepá schodiště, která končí ve stropě. „I ty jsme museli v Austrálii na place postavit. Stejně jako nikam nevedoucí dveře a další zábavné a svérázné vychytávky Sarah Winchesterové, byla to úžasná práce.“

Přestože existuje řada spekulací, jestli Sarah opravdu vyžadovala, aby číslo 13 bylo v domě všudypřítomné, pro potřeby filmu i vyprávění se stalo klíčovým prvkem. „Zahrnuli jsme řadu odkazů na třináctku, protože představuje důležitou součást prohlídky Tajemného Domu Winchesterů v San Jose,“ dodává Putland. „Vyrobili jsme třináctidílnou vitráž. Pokud jde o ostatní vitrážová okna, inspirovali jsme se designem těch skutečných. Na několika místech se objevují ty se vzorem pavučiny, vitráže na dveřích potom přesně kopírují originály z Domu Winchesterů.“

V tanečním sále nalezneme v oknech skleněné tabule od Tiffanyho s neznámými citáty ze dvou velmi zřídka - pokud vůbec - hraných Shakespearových her. Jeden pochází z králova monologu z Richarda II: „A těmi svět ten malý zalidní se.“ Druhý potom z Troila a Kressidy: „A rozvírají knihu myšlenek.“ Proč si Sarah vybrala právě tyto úryvky, je jen jednou z dalších záhad jejího kreativního procesu.

Jedna z postav zemře v zimní zahradě. Později mluví se Sarah a ta takovou místnost k domu přistaví. „Je to strašidelná a skvělá scéna,“ říká Putland.

„Sarah Winchesterová postavila nejpropíranější, nejdražší panství a v roce 1906 bylo na vrcholu své velikosti i slávy. Chtěli jsme zachovat její estetické cítění - okázalý přepych, který by přesně odpovídal jejímu vkusu. Dovážela lustry z Německa. Podlaha v tanečním sále je složena z osmi různých druhů parket.Museli jsme vytvořit tři různé scény tak, aby to vypadalo, že jsme neustále v domě.“

„Když jsem dům spatřil poprvé, byl jsem rozsahem tohoto neuvěřitelného viktoriánského panství naprosto ohromen. To, co vás zasáhne nejvíce, není jeho extravagance nebo vrstevnatost, jsou to dispozice a smysl pro detail. Můžete téměř jasně sledovat, jak rostl a rostl, jak zcela pohltil původní statkářský dům. Ukázali nám vodárenskou věž - než aby ji strhli, byla prostě začleněna do budovy. Strávil jsem v domě tři dny a prozkoumal každé dveře i komoru a stejně jsem se uvnitř nedokázal zorientovat. Je to jako králičí nora plná schodišť, chodeb, pokojů, předpokojů a verand. Opravdu pozoruhodný komplex.“

obrazek
Věž čarodějnice a sklep

Podle Putlanda mají strašidelný potenciál především dvě části domu. Jednou z nich je tzv. Věž čarodějnice, kam si Sarah chodila každý večer k duchům pro stavební úkoly na následující den. „Pokoj v domě opravdu existuje a je to úžasné místo,“ říká. „Chodba, která do věže vede, jako architektonický počin skutečně vyniká. Jako by tento prostor na půdě žil vlastním životem. Z dobových fotografií víme, že tam původně vedl komín, který končil mimo budovu. Nyní už ho tam nenajdeme, proto jsme krb i komín, které byly zničeny v roce 1906 při zemětřesení, znovu dosadili.“

Kopie pokoje byla vytvořena kulisami. „Připadá mi fascinující, že tato žena nechala pokoj postavit jako místo pro komunikaci s mrtvými,“ dodává Michael Spierig. „Mnoho lidí se v té době obracelo na spirituální média. Docházet k „duchařům“ tehdy nebylo vnímáno jako něco neobvyklého. Lidé to v podstatě považovali za vědu. Sarah byla přesvědčena, že umí mluvit s mrtvými, se zesnulým manželem i dcerou. A tak to přijala za své.“

A potom je tu sklep. „Bylo to docela strašidelné. Nevím, jestli proto, že sklep byl tak tmavý, a tak hluboko v zemi,“ uvádí Putland. „Navštívit sklep a Věž čarodějnice bylo skutečně působivé.“ Obě místa, jak uvádí průvodce Domem Winchesterů, patří k vůbec nejaktivnějším v domě, pokud jde o paranormální úkazy. Mnoho turistů uvádí, že zde spatřilo duchy.

„Jako by ten dům byl živá bytost,“ říká Putland.

Věříte na duchy?

„Věřím, že v nás všech je určitý zdroj energie, a když opustíme svá těla, vznáší se okolo,“ připouští Michael Spierig

„Ducha jsem nikdy nepotkal. Nikdy jsem si s žádným nepokecal ani nikam nevyrazil,“ dodává Peter. „Za sebe nemohu říct, že bych něco takového zažil. Ale znám lidi, kteří ano. Možná je to vše skutečné, možná ne.“

Jedna otázka však zůstává:
Jestliže Sarah dům postavila, aby za svého života čelila pomstychtivým duchům, a v domě zemřela… je příběh odsouzen k tomu, aby se opakoval?


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Sobota 22. 9. 2018 Svátek má Darina
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz