fb  Sdílet
   Informace    Recenze    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

83% 1167 hlasů
8.3 10 1167
akční / animovaný / dobrodružný / komedie / krimi / rodinný, USA, , 108 min.
Zootopia
Kinopremiéra v ČR a SK 3.3.2016 dabováno, DVD od 29.6.2016 , Blu-Ray od 29.6.2016 Magicbox

Film v kinech
kina  
Lomnice nad PopelkouLomnice nad Popelkou 16:00
Sedlec-PrčiceSedlec-Prčice 16:00
StříbroSlavia 10:00
DomoušiceDomoušice 19:00
JablunkovMír 20:30
TřinecKosmos 10:00
Jindřichův HradecStřelnice 17:30
MiroslavLetní 21:00
HavířovCentrum 10:00
KlimkoviceKino Panorama 18:00
HulínLetní 20:15
BlšanyObecní kino Blšany 17:30
Nový JičínLetní 21:30
Tišice - ChrástLetní 21:00
Nová PakaKino Nová Paka 10:00
SedliceSedlice u Blatné 17:30
Černá v PošumavíLetní 21:00
Nový HrádekNový Hrádek 19:00
Nový KnínLetní 20:30
TišnovLetní 20:30
KrucemburkLetní 21:45
LysiceLetní kino Lysice 20:30
ZlínGolden Apple Cinema Zlín 12:05
JevanyKino Jevany 15:00
ChomutovKino Svět 15:00
DěčínLetní kino na zámku 21:30
Mnichovo HradištěLetní kino Vostrov 20:30
OtniceLetní kino 20:30


Režie: , ,
Herci: , , , , , více...


Ukázka


Vítejte v džungli velkoměsta.
Moderní metropole zvířat Zootropolis je město jako žádné jiné. Jen v Zootropolisu najdete luxusní čtvrti jako je Sousedství Sahara nebo chladný Tundrov. Je to velkolepé velkoměsto, ve kterém žijí pospolu zvířata ze všech koutů světa. Je to metropole, kde můžete být kýmkoli bez ohledu na to, zda jste obří slon nebo malá myška. Když však do města dorazí optimistická strážnice Judy Hopkavá, zjistí, že být prvním králíkem v policejním sboru velkých a drsných zvířat není žádná legrace. A protože chce všem dokázat, že na to má, skočí po první příležitosti řešit náročný a záhadný případ, i když to znamená vzít do party upovídaného a všemi mastmi mazaného lišáka, Nicka Wilda.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Vtipné, rozkošné, originální - tenhle animák mi sakra zvednul náladu a všem ho vřele doporučuji - malým i dospělým.
Všechny komentáře k filmu 28+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB    Videotéka: přidat si do ní film

Recenze

Svět se zbláznil.. místo člověka, pána tvorstva, mu vládnou zvířata a nejlepším detektivem ve městě je králičice, nevěříte?    Nacházíme se ve velkoměstě s příznačným jménem Zootropolis, kde najdete vše, co obvykle každá opravdová metropole nabízí. Obrovské množství obyvatel, mrakodrapy i propracovanou městskou dopravu, kde se tísní obrovské davy do práce spěchajících jedinců. Jediným zásadním rozdílem jsou tedy obyvatelé, kterými jsou všemožné druhy zvířat, od králíků až po lvy.    Hlavní postavou je králičice Judy Hopkavá, která vždy snila, že se jednoho dne stane policistkou. Na akademii to sice neměla jednoduché, ale její touhu se jí nakonec podaří realizovat a stane se tak první králičí policistkou v historii. Vzhledem k jejímu nepatrnému vzrůstu ji ale nadřízený nebere příliš vážně a dostává na starost především pokuty za parkování, což Judy rozhodně neuspokojuje.    Brzy se ale vše změní a to konkrétně, když potká lišáka Nicka. Ten ji sice nejdříve... Celá recenze
moviefan, 9 z 10

O filmu Zootropolis: Město zvířat

obrazek
Za 92 let své existence vytvořila společnost Walt Disney Animation Studios velké množství pozoruhodných filmů s mluvícími zvířaty - od debutového krátkého snímku Steamboat Willie s Myšákem Mickeym až po filmy jako Bambi, Dumbo, Kniha džunglí, Robin Hood či Lví král. Nyní se do světa zvířat vrací ve filmu Zootropolis: Město zvířat. „Všichni jsme vyrostli na zvířecích filmech společnosti Disney - nechali jsme se těmi světy naprosto pohltit,“ říká režisér Byron Howard. „Mým nejoblíbenějším filmem z dětství byl Robin Hood a my chtěli jeho odkaz uctít, ale zcela novým a odlišným způsobem, který bude ještě mnohem komplexnější. Na samém začátku jsme se sami sebe zeptali, jak by asi vypadalo město zvířat, které by zvířata i sama navrhla. Takový nápad nám připadal velice zajímavý.“

„Ve své podstatě je Zootropolis filmem o parťácích,“ popisuje režisér Rich Moore. „Judy a Nick - králík a liška - jsou ve své podstatě přirozenými nepřáteli. Takže spolu tyhle dvě postavy nejprve příliš dobře nevycházejí. Mají jeden o druhém různé představy a domněnky - které jsou pomýlené a zavádějící.“

Podle Howarda je skutečnost, že si spolu oba parťáci příliš nerozumějí, je hlavním zdrojem humoru v celém filmu. „Judy je věčná optimistka, která je přesvědčena, že každý se může stát kýmkoliv - to je konečně i heslem celého města,“ míní. „Nick vše vidí naprosto opačně. Je to cynik. Věří, že jsme tím, kým jsme. Takže jsme vzali venkovskou idealistku plnou optimismu a naděje a umístili ji do velkého města vedle Nicka - realisty - a on si poměrně dost vychutnává možnost si z ní utahovat. Ale ona má v záloze pár trumfů.“

Tvůrci filmu vymysleli a stvořili rozlehlý a detailní svět Zootropolisu a zabydleli v něm celkem 64 druhů zvířat, která si zachovávají to, čím jsou ve skutečnosti tak úžasná - ale tahle zvířata současně mluví a nosí oblečení. „Náš tým strávil 18 měsíců studiem zvířat,“ říká producent Clark Spencer. „Setkali jsme se s odborníky na zvířata z celého světa, včetně těch z Disney's Animal Kingdom ve Walt Disney World. Vydali jsme se 15 tisíc kilometrů daleko do Keni v Africe, abychom tam po dva týdny velmi intenzivně studovali zvířecí povahy a chování. Chtěli jsme, aby každý ze zvířecích druhů ve filmu působil skutečně a uvěřitelně a aby jeho chování vycházelo ze skutečnosti.“

„Myslím, že nás všechny tahle cesta do Afriky dost výrazným způsobem změnila,“ dodává Jared Bush, který se podílel na scénáři a na filmu pracoval také jako pomocný režisér. „Ocitnout se v přítomnosti stovek i tisíců zvířat je něco neuvěřitelného. Chceme, abyste v našem filmu něco takového dokázali vnímat, což obnáší spoustu práce. Vrátili jsme se z té cesty s upřímnou potřebou zprostředkovat to divákům filmu co nejvěrohodněji.“

Svět Zootropolis, ve kterém nikdy neexistovali lidé, je plný rozmanitých zvířecích postav, které se inspirují svými skutečnými předlohami. „Naše studium zvířat nás přimělo do jistých rolí obsadit zcela specifická zvířata,“ říká producent Clark Spencer. „Zjistili jsme, že afričtí buvoli jsou odolní a neúnavní - takže dávalo smysl, aby policejní náčelník byl právě buvol. Dozvěděli jsme se, že pakoni nejsou příliš inteligentní, takže nám došlo, že bychom je mohli využít pro nejrůznější humorné situace.“

Podle Coryho Loftise, který se na filmu podílel jako umělecký vedoucí pro vývoj postav, začali výtvarníci svou práci tím, že si znovu prošli klasické filmy společnosti Disney. „Režisér Byron Howard je velkým fanouškem 2D filmů jako Robin Hood, který je mnohými považován za absolutní vrchol zvířecí animace. Museli jsme přijít na způsob, jak zachovat to, co má Byron na těch postavách tak rád, a poté je převedli do 3D světa a dali jim skutečnou srst a skutečné zvířecí povahy. Bylo těžké najít správnou rovnováhu mezi stylizovanými postavami, které pracují s klasickými 2D prvky, a tím, co diváci očekávají od 3D filmů.“

Vedoucí animace postav a technické animace Dave Komorowski říká, že tvůrce filmu bavilo pohrávat si s diváckým očekáváním. „Postavy v Zootropolisu mají své role a chovají se tak, jak to od nich svět očekává. Velký africký buvol je policejním náčelníkem, lev je starostou, lišák je podvodníkem. Ale stačí, když se na scéně objeví jeden nevinný králík, který tuto poklidnou rovnováhu naruší a všechna očekávání obrátí vzhůru nohama.“

obrazek
„Myslím, že budou diváci překvapeni tím, jak konzistentní takový svět je,“ pokračuje Komorowski. „V Zootropolis najdeme postavy z nejrůznějších koutů světa a rozmanitých velikostí i tvarů. Dali jsme si opravdu hodně práce s tím, abychom vytvořili svět, který vás zcela pohltí, zatímco se kocháte jeho detaily a jedinečností. Doufám, že diváci ocení pestrost a rozmanitost jeho postav.“

Jud Hopkavá, která je přesvědčena, že v Zootropolis může být každý tím, kým chce být, se stala prvním králíkem v policejním sboru Zootropolis. Ale velice rychle zjišťuje, že bude muset dokázat, že na takovou práci stačí, dokonce i pokud to znamená, že bude muset spojit své síly s podvodnickým lišákem, aby svůj první případ vyřešila.

„Judy pochází z rodiny tradičních pěstitelů mrkve,“ popisuje režisér Byron Howard. „Tam, odkud pochází, jsou králíci malí a roztomilí, pracovití a mají spousty potomků - ona sama má 275 bratrů a sester. Očekávalo se od ní, že bude pokračovat v rodinné tradici. Ale Judy se považuje za velice pokrokového králíka, a to ve všech ohledech. Nebojí se posouvat hranice. Už od dětství vnímá policisty jako hrdiny, kteří svými činy mění svět.“

„Na své pouti se setkává s velkou dávkou odporu,“ dodává režisér Rich Moore, „ale je skutečně odhodlaná - nedovolí nikomu a ničemu, aby se jí postavili do cesty. Uvědomuje si, že jako králík má některé nesporné výhody.“

Od samého počátku tvůrci filmu toužili po tom, aby v sobě Judy nemohla králíka v žádném případě zapřít. Tvůrčí tým navštívil zvířecí útulek a i přímo ve studiu měl k dispozici živé králíky. „Judy musela ztělesňovat vše, co si představíme, když se řekne králík,“ říká vedoucí návrhu postav Cory Loftis. „Musela být hebká, roztomilá a přátelská. Ale současně musela působit dostatečně autoritativně. Je sportovně nadaná a velmi přímá. Museli jsme nalézt tu správnou rovnováhu mezi její sportovní stránkou a mezi její roztomilostí.“

Vedoucí animací Kira Lehtomaki, která měla na starosti Judyinu animaci, míní, že skuteční králíci jim poskytli spoustu inspirace. „Snažili jsme se v jejím chování najít okamžiky, kdy se mohla její králičí povaha projevit: její uši se například mohly za zdrojem nějakého zvuku natočit dříve, než zareagovala ona sama, nebo když se intenzivně soustředí, tak u toho hýbe čenichem.“ Podle animátora Davida Suroviece právě tenhle pohyb vyžadoval speciální přístup. „Normální lidský nos ovládáme na jeho úplném konci, u nozder,“ říká. „Judyin čenich je ovládán nahoře, protože jsme si všimli, že právě takovým způsobem se čenichy králíků pohybují.“

Tvůrci filmu do Judyiných akčních scén také zakomponovali její přirozené králičí nadání pro kopání a skákání. Lehtomaki prohlašuje, že klasické králičí chování, kdy králík při kopu přetočí horní část těla na opačnou stranu než část spodní, inspirovalo animátory k tomu, aby ještě zvýraznili Judyino sportovní nadání. „Je hodně drsná,“ říká Lehtomaki, „ale nechtěli jsme, aby působila příliš mužně. Vytvořili jsme ji silnou a velice ženskou.“

Její šatník se inspiruje armádou - tvůrci filmu do něj zakomponovali odkazy na jednotky SEAL a na výbavu pro přežití. V případě náročnějších scén se také inspirovali závodními koni a policejními psy, jejichž nohy mají zvýšenou ochranu.

Její fialové oči se neinspirovaly slavnýma očima Elizabeth Taylor, ale Judyinou srstí. „Chtěli jsme mít ve filmu šedého králíka,“ popisuje Loftis. „Ale šedá srst nepůsobí příliš energicky - a taková Judy je, takže jsme chtěli, aby její energická osobnost byla patrná na první pohled. Proto jsme do její srsti zapracovali jisté fialové odstíny, a ty nás později navedly i k volbě barvy očí.“

Nick Wilde je velice šarmantní a mazaný lišácký podvodníček, který toho namluví až příliš mnoho a na všechno má nějaký názor. „Je to naprostý cynik,“ říká Howard. „Je pravým opakem Judy. Ta vyrostla na venkově - on zase ve městě. Je velice pragmatický. Nezajímá se o to, jak zní motto jeho města, nedomnívá se, že každý se může stát kýmkoliv.“

„Nick věří tomu, že jsme tím, kým jsme, a nikdy to nezměníme,“ dodává Moore. „V hloubi duše je přesvědčený, že mu nikdy nikdo nebude věřit, protože je lišák.“ Animátoři se ujistili, že si tato postava zachovává své zvířecí vlastnosti - dbali přitom velice na jeho lokty a ramena a na to, aby nepůsobily příliš lidsky. Ale v Nickově případě tvůrci filmu zjistili, že se skuteční lišáci chovají v rozporu s povahou této postavy. „Využíváme křivky jeho ocasu k tomu, abychom zvýraznili jeho liščí siluetu,“ popisuje zástupce vedoucího animace Tony Smeed. „Ale na rozdíl od skutečného lišáka, který bývá plachý a bázlivý, je Nick velice uvolněný a sebevědomý.“

Nickova podvodnická kariéra nahrávala jeho celkové podobě. „Zatímco Hopkavá má velice udržovanou srst, chtěli jsme, aby Nick působil trochu drsněji a zanedbaněji - jako že se možná zas tak často nekartáčuje,“ říká Loftis. „Pak jsme ho oblékli do havajské košile s vázankou, o které se domníváme, že ji prostě jednou uvázal a od té doby ji zkrátka jen podle potřeby sundavá nebo nandavá.“

obrazek
Smeed, který byl vedoucím Nickovy animace, říká, že výtvarníci také využili Nickových grimas k tomu, aby zdůraznili jeho povahu - pomocí rozšířené kontroly nad jeho výrazem dokázali vytvářet památné grimasy a přitažlivé tvary. „Oči jsou okny do duše,“ říká Smeed. „Pohráváním si s tvarem jeho očí a úhlem úst dokážeme ohromné věci - Nick má za všech okolností mírně přivřené oči a v obličeji jistý úšklebek, což je jeho způsob, jak se ujmout kontroly nad situací - aniž by přitom vypadal, jako že se snaží až příliš usilovně. Je schopen na cokoliv bleskurychle reagovat.“

Gazelle je největší popovou hvězdou Zootropolis. Zástupy fanoušků tuto celebritu, které skutečně záleží na tom, co si o ní druzí myslí, obdivují po celém světě, a její osobnost definuje ve stejné míře láska i talent. „Gazelle skutečně ztělesňuje podstatu celého města, ve kterém se může kdokoliv stát kýmkoliv,“ míní režisér Rich Moore. „Její poselství se skládá z naděje, vstřícnosti, přátelství a kamarádství.“

V původním znění postavě Gazelle propůjčila svůj hlas mezinárodní superstar Shakira. „Shakira je skutečně vřelá a přirozená,“ říká Spencer. „Poté, co jsme se s ní setkali, jsme její postavu poněkud přepracovali. Naprosto skvěle nám demonstrovala, kým Gazelle doopravdy je.“ „Jsem opravdu velice vděčná, že jsem se na tomto úžasném projektu mohla podílet,“ prohlašuje Shakira. „Tenhle film je krásný, vtipný, chytrý, poutavý a předává divákům skvělé poselství a radost. Jde o jeden z nejpůsobivějších animovaných filmů, jaké jsem kdy viděla, a troufám si tvrdit, že diváci s tím budou souhlasit.“

Výtvarníci stáli před úkolem vytvořit popovou hvězdu z velice rychlého zvířete s kopyty. „Gazely jsou velice drobná zvířata, která se často staví na zadní, když se potřebují krmit nižšími větvemi stromů,“ popisuje Renato Dos Anjos, její hlavní animátor. „Jsou roztomilé a něžné a jejich nohy vypadají velice křehce. Ale jsou také úžasně pohyblivé a silné. Spojili jsme tyhle jejich vlastnosti s některými charakteristickými pohyby, které jsou pro Shakiru typické - například to, jak mhouří oči - abychom tak vytvořili Gazelle s její velice silnou osobností.“

Náčelník Bogo je šéfem policie v Zootropolis. Jakožto drsný africký buvol, který vás dokáže o svém názoru přesvědčit svými devíti sty kilogramy, má jisté pochybnosti o tom, zda by svou jednotku ostřílených nosorožců, slonů a hrochů měl rozšířit zrovna o Judy Hopkavou, první králičí policistku v Zootropolis. „Považuje Judy za maskota, se kterým je nucen spolupracovat, takže se rozhodne ji poslat vybírat pokuty za parkování,“ říká režisér Byron Howard.

„Judy Boga lstí přiměje k tomu, aby jí přidělil případ,“ říká Josie Trinidad, zástupkyně vedoucího týmu pro tvorbu námětu. „Už předtím o ní měl své pochybnosti, ale tímhle krokem si ho na svou stranu rozhodně nenaklonila.“ „Bogo Judy dá 48 hodin na vyřešení celého případu,“ říká Moore. „Pokud selže, má v plánu ukončit její policejní kariéru.“

„Když jsme byli v Africe, dozvěděli jsme se, že sloni nikdy nezapomínají, ale buvoli nikdy neodpouštějí,“ vzpomíná Howard. „Jsou velice agresivní. Jsou obří. Zaútočí na auto, ve kterém sedíte - musíte k nim jezdit bokem, aby neviděli světla auta a nevyložili si je jako výzvu k útoku.“ „Kdykoliv jsme míjeli stádo buvolů, tak vždycky přestali s tím, co dělali, a dívali se nám přímo do očí a sledovali nás, dokud jsme nebyli pryč,“ vypráví Dos Anjos. „Bylo to neuvěřitelně děsivé. V jedné ze scén filmu má Bogo přesně takový výraz, když bedlivě sleduje Nicka.“

Starosta Leonard Lví srdce je ctnostným vůdcem Zootropolis. Je autorem hesla, které se pro Judy stalo životním mottem: „V Zootropolis se může každý stát kýmkoliv.“ „Je to velký, divoký a okázalý lev,“ říká Moore. „Je to politik. Srdce má možná na správném místě, ale jeho ego ho občas dokáže zradit.“

„Chtěli jsme, aby Lví srdce byl co nejhrdinštějším a nejpříkladnějším lvem, jakého si dokážete představit,“ míní Loftis. „A to i přesto, že je to tak trochu grázlík - je starosta, je tím nejvyšším představitelem města. Jeho podoba vychází z podstaty toho, že všichni touží být na jeho místě - je jako Mufasa, kterému vlaje hříva ve větru.“

„Má obří hřívu,“ dodává Robinson. „Museli jsme tak pracovat nejen s jeho tělem, ale také s hřívou, která se neustále pohybuje. Sledovat to je velice krásné. Jednalo se o produkt velmi intenzivní spolupráce mezi námi a simulačním týmem. Používali jsme nástroje, které jsme vyvinuli pro film Ledové království.“

Benjamin Clawhauser je nejšarmantnějším gepardem z celého policejního sboru Zootropolis. Miluje dvě věci: popovou hvězdu Gazelle a koblihy. Ze svého místa v recepci vítá všechny se vřelým úsměvem a rád jim podá pomocnou tlapu - i když trochu ulepenou od koblih. „Je to milý, přátelský a tak trochu přihlouplý dobrák, který se s Hopkavou okamžitě spřátelí,“ říká spoluautor scénáře Phil Johnston. „Je jejím prvním zdejším přítelem.“

„Clawhauser je velice optimistický,“ dodává režisér Rich Moore. „Jeho tvář je tím prvním, co spatříte, když přijdete v Zootropolis na policejní stanici. Je obklopený velkými, drsnými policisty, ale na rozdíl od rychlého a hubeného geparda, jakého bychom možná očekávali, si velice potrpí na sladkosti. Koblihy, cukroví, sladkosti - neustále něco chroupe. Takže jsme přišli se zajímavým kontrastem otylého geparda.“

obrazek
Clawhauser byl po vizuální stránce poměrně oříškem. „Když se pohybuje, všechno se na něm třese,“ říká Dave Komorowski, vedoucí animace postav a technické animace. „Museli jsme vytvořit novou technologii pro práci se svaly a kůží, abychom toho dokázali docílit.“

„Prošel si nejvíce změnami,“ dodává David Suroviec. „Rozložitější postavy jsou po stránce ovládání opravdu velice náročné. Není snadné vypořádat se s prvky, které se navzájem překrývají. Když máte postavu, jejíž hlava je široká tak, jako její ramena, a její tváře jsou tak obří, že pokud nakloní hlavu, kolidují s rameny, není snadné vše správně vyladit.“

Vicestarostka Skopová je roztomilá ovce s milým hlasem a spoustou vlny, která je neustále manipulována teatrálním starostou Lví srdce. „Je velice drobná, zranitelná, cítí se nesvá a je tak trochu pasivně agresivní,“ popisuje Howard. „Dokonale kontrastuje s hromotluckým starostou. Ale obvykle na ni vycházejí ty nejhorší věci.“

„Chtěli jsme, aby působila co nejvíce bázlivě, pokorně a slabě,“ říká Loftis. „Ve filmu se objevují i jiné ovce, ale jsou podstatně větší - trochu korpulentní, takže na ovce působí poměrně drsným dojmem. Ale Skopová vypadá spíše jako jehně. V jejím případě jsme se inspirovali jehňaty ze starých animovaných filmů společnosti Disney.“

„A protože je to ovce, tak je celé její oblečení z vlny,“ pokračuje Loftis. „Má šaty s kohoutí stopou, blejzr a zvoneček, jako každá správná ovce. Nosí také oranžové šaty se vzorkem nůžek, které symbolizují stříhání ovcí. Má na sobě šest různých druhů oblečení, ale vypadá dobře.“

Skopovou namluvila v původním znění Jenny Slate. „Jenny je jedním z mých nejoblíbenějších komiků,“ říká Moore. „Většina lidí ji zná z pořadu Saturday Night Live, a věnuje se také hodně standup komedii a dabingu. Dokáže výtečným způsobem zdůraznit to, čím je její postava zábavná.“

„Skopová je velice energická,“ míní Slate. „Jedná s gustem. Možná se trochu moc zaměřuje na drobnosti - ačkoliv je pravděpodobně tím, díky komu celá radnice stále ještě funguje.“

Zmíněná energičnost přiměla podle Komorowskiho tvůrce filmu k tomu, aby si na adresu této postavy trochu zavtipkovali. „Pokaždé, když se pohne, se jí na hlavě zhoupne kousek srsti,“ říká. „V jedné scéně se Nick její hlavy dokonce dotkne, aby zjistil, jak hebká doopravdy je, což je velice zábavné. Dotýkání se srsti je něčím, čemu jsme se snažili v minulosti vyhýbat, protože je to po stránce počítačové grafiky velice komplikované, ale nové technologie, které jsme pro tento film vyvinuli, nám to usnadňují.“

Jak Jax je tím nejosvícenějším a nejpohodovějším turem v Zootropolis. Když se Judy Hopkavá pustí do vyšetřování případu, má pro ni Jax spousty pozoruhodných postřehů. „Je to tak trochu hipík,“ říká Moore. „Pracuje v naturalistickém klubu v Zootropolis, do kterého si zvířata chodí odpočinout. K Judyinu velkému překvapení - a rozpakům - nenosí oblečení. Jax věří tomu, že zvířata nebyla stvořena k tomu, aby nosila šaty nebo používala mýdlo či deodoranty.“

Vzhledem k tomu, že je celý film plný oblečených zvířat, museli tvůrci filmu v případě Jaxe a ostatních naturalistů přijít se zcela odlišným přístupem. Museli zvážit, jak taková zvířata vytvořit věrohodně, což bylo náročné, protože z jejich vzezření musí být Judy na rozpacích. „V případě ostatních zvířat jsme mohli ve střední části těla srst vynechat, protože na sobě měla oblečení,“ popisuje Robinson. „Jaxovi jsme dodali srst. Spoustu srsti.“

Celé úsilí ve výsledku zlepšilo komediální potenciál této postavy. „Oči, které byly stejně po výtvarné stránce velice náročné, jsme mu schovali za dlouhé vlasy,“ říká Loftis. „Kupodivu to zafungovalo a působilo to legračně. Jeho krk má také velice velký ohryzek a neustále kolem něj poletují mouchy, což naznačuje jeho skutečnou naturálnost.“

Paní Vydrová je zoufalá vydra, která se na policistku Hopkavou obrátí s prosbou o pomoc s vyřešením případu záhadného zmizení jejího manžela. „Paní Vydrová je velice rozrušená,“ říká pomocný režisér a spoluautor scénáře Jared Bush. „Pan Vydra by rozhodně jen tak neodešel.“ „Je to otec se dvěma dětmi. Jde o velice milého muže, který nikdy v životě neudělal nic špatného a teď se po něm slehla zem,“ vysvětluje Howard.

„Paní Vydrová je zdrcena, když jí náčelník Bogo oznámí, že vzhledem k tomu, že se pátrá už po 14 savcích, nemají možnost se jejímu případu věnovat tak důkladně, jak by bylo potřeba,“ říká Bush. „Takže když se ozve Judy coby dobrovolnice, je paní Vydrová nadšená.“ Paní Vydrovou v původním znění namluvila Octavia Spencer. „Je prostě dokonalá,“ soudí Bush.

obrazek
Ačkoliv to tedy s hledáním hlasu pro tuto postavu bylo velice snadné, s její vizuální podobou to už bylo horší. „Vydrovi se kreslili velice špatně,“ říká Loftis. „Museli vypadat jako vlídní sousedé - ti nejpříjemnější lidé na světě - a něco takového není snadné vystihnout.“

Bonnie Hopkavá je matkou Judy - a jejích 275 bratrů a sester. Paní Hopkavá svou dceru miluje a podporuje, ale je strachy bez sebe z toho, že se Judy stěhuje do Zootropolisu, aby se ve velkoměstě stala policistkou.

Paní Hopkavou namluvila Bonnie Hunt. Panu Hopkavému pak svůj hlas propůjčil Don Lake. „Měli jsme velkou radost, že se nám podařilo získat jako Bonnie, tak Dona,“ líčí Moore. „Je to dvojice scenáristů a znají se dlouhé roky. Působí jako sezdaný pár a kvůli tomu jsme je vždycky nahrávali společně. Jsou to ohromně milí lidé, velice talentovaní a úžasně vtipní.“

Pan Velký je známý jako nejobávanější zločinecký boss v Tundrově. Šíří kolem sebe respekt - a když má pocit, že se mu ho nedostává, dějí se nepěkné věci, obvykle z rukou jeho obřích poskoků, ledních medvědů. „Rozhodli jsme se ho ztvárnit jako rejska arktického, protože se jedná o jednoho z nejmenších savců vůbec, a lední medvědi jsou naopak jedněmi z největších, takže se nám zamlouval tenhle kontrast,“ říká Bush. „A kdo jiný by se na roli zločineckého bosse hodil lépe než právě rejsek?“

„Rich a Byron za mnou jednoho dne přišli a řekli mi, že dostali nápad na postavu,“ popisuje Loftis. „Říkali, že musí být skutečně malá, ale vzbuzovat iluzi Kmotra. Hned poté jsem udělal první nákres, a to bylo víceméně všechno. Hotovo. Dokonce má i stejné křeslo - jenom namísto lvích hlav jsem na něj nakreslil malé myší hlavy.“

Lasičák Weezelton je drobný grázlík, co si rád pouští pusu na špacír a pokusí se Judy při policejní honičce pláchnout. S úkolem poskytnout v původním znění hlas této postavy se tvůrci filmu obrátili na Alana Tudyka. „Zbožňuji Alana Tudyka,“ říká producent Clark Spencer. „Spolupracovali jsme s ním na filmu Raubíř Ralf a zjistili jsme, že je schopen udělat naprosto cokoliv a bude to současně legrační. Proto byl následně obsazen i do filmů Ledové království a Velká šestka. Chtěli jsme, aby byl Lasičák Weezelton trochu jako James Cagney, a Alan to dokázal splnit naprosto dokonale.“

Finnick je fenek, který se s nikým příliš nemazlí. „Je to parťák Nicka Wildea,“ vysvětluje Johnston. „Vypadá drobně a nevinně, ale jakmile promluví, je nám jasné, že v jeho případě není všechno tak docela takové, jaké se to zdá být.“

Blesk je nejrychlejší lenochod, zaměstnaný v registru vozidel. Podle vedoucího týmu pro příběh Jima Reardona se Blesk stal hvězdou scény, v níž se snaží pomoci Judy s jejím případem, čistě díky jejímu načasování. „Čím delší byla, tím legračněji působila,“ říká.

Hlas této postavě propůjčil Raymond Persi přímo ze společnosti Walt Disney Animation Studios. „Nahrál pro něj předběžné dialogy,“ vysvětluje Moore. „Blesk je lenochod a mluví velice pomalu - ale nejde o to, že by každé slovo natahoval, jde o pauzy, které mezi nimi dělá, a navíc mu Raymond propůjčil velice nosový hlas. Když jsme testovací záběry sestříhali a John Lasseter ho uslyšel, prohlásil, že to je ten pravý člověk.“

Práce na dosažení té pravé vizuální podoby animovaného filmu se velice podobá práci na klasickém hraném filmu. Technologie, osvětlení a rozvržení scény hrají klíčové role v realizaci celkové vize filmu. „Abychom Zootropolis realizovali, dali jsme dohromady pozoruhodný tým,“ prohlašuje producent Clark Spencer. „Podařilo se nám tímto snímkem nastavit laťku výše a myslím, že diváci budou ohromeni.“

Vedoucí týmu vizuálních efektů Scott Kersavage říká, že největší výzvou pro tvůrčí tým byla nejednotná velikost postav. „A kromě toho měly všechny naše postavy srst,“ dodává Kersavage. „To byla nesmírně náročná komplikace.“

Ještě před zahájením natáčení filmu musely být k dispozici technologie, které by vyhovovaly tvůrcům filmu po stránce velikosti jednotlivých zvířat, množství zastoupených živočišných druhů - dohromady 64 - a také skutečnosti, že zvířata mají nejenom srst, ale valná většina z nich má na sobě navíc také oblečení.

„Jednou z nejdůležitějších věcí hned od samého počátku bylo, že jsme nechtěli, aby naše postavy připomínaly vycpaná zvířata,“ říká Kersavage. „Věnovali jsme velké množství času studiu nejrůznějších materiálů, abychom se tomuto problému vyhnuli. Jednou z věcí, které jsme zjistili, bylo to, že zatímco lidské vlasy se chovají poměrně konzistentně v případě většiny lidí, pokud jde o zvířata, pak se jejich srst mezi jednotlivými živočišnými druhy poměrně zásadně liší.“

Jeden z přelomových okamžiků přišel ve chvíli, kdy bylo srst a vlasy třeba rozpohybovat. „Potřebovali jsme mít mnohem větší kontrolu nad tím, jak se jednotlivé chlupy pohybují, než jakou jsme do té doby kdy měli,“ popisuje Kersavage. „Chtěli jsme být schopni zajistit, aby se daly rozpohybovat nezávisle. V minulosti určoval pohyb jednoho chlupu pohyb celé větší skupinky. Ale v případě Zootropolis se nám podařilo získat kontrolu nad každým jednotlivým z nich - a zařídit to způsobem, který jsme mohli použít pro všech zhruba 1800 záběrů filmu. Společně s technologických týmem jsme absolvovali řadu studia a testů. Nevím, jestli jsme měli možnost v nějakém jiném filmu vidět něco podobného.“

obrazek
Přidat na pohyblivou srst pohybujícího se zvířete ještě další vrstvu oblečení představovalo další komplikace. Podle vedoucí simulačního týmu Claudie Chung Sanii bylo řešením srst poněkud ubrat. „To, co se nachází pod oblečením, je odstraněno, jak oblečení klouže po kůži - taková sekačka na trávu,“ říká. „A tuhle techniku jsme zkombinovali s možností srst trochu ohnout, takže výsledek nevypadá tak, jako bychom zvířata skutečně holili - vypadá to, jako by spolu srst a oblečení interagovaly.“

Technologie zpřístupnily výtvarníkům větší škálu uživatelského ovládání, a také možnost ztvárnit ohýbání srsti realistickým způsobem. „Výtvarník je schopen vše ovládat - takřka jako kdyby srst pročesával,“ říká Chung Sanii. „Umožňuje nám to zajistit, aby se srst ohýbala při dotyku i něčeho jiného než oblečení - například pod rukou nějaké postavy.“

Podle Nathana Warnera, kameramana a autora layoutů, bylo v případě snímku Zootropolis největší výzvou pro jeho tým měřítko. „Jak prostředí, tak postavy samotné se velice výrazně liší, co se rozměrů týče, a jejich velikost se mění v závislosti na tom, ve které části města se zrovna ocitají,“ popisuje Warner. „Sloní restaurace musela být například schopna obsloužit králíka. To nám způsobilo celou řadu komplikací.“

Cílem podle Warnera bylo poskytnout divákům kamerové výrazové prostředky, na které jsou zvyklí z moderních hraných filmů. „Čím důkladněji jsme schopni zajistit, aby diváci při sledování světa, který jsme stvořili, měli dojem, že sledují skutečnost a nikoliv fikci, tím lépe,“ soudí. „Snažili jsme se ze všech sil, aby vše působilo dojmem, že jsme na daná místa skutečně postavili kameramana s kamerou - a zohlednit přitom všechny komplikace, které by s něčím takovým mohly souviset.“

Warner se svým týmem pracoval se skutečnými nastaveními kamery - se clonou, s hloubkou ostrosti, s tím, na co je a na co není v záběru zaostřeno. Díky tomu podle něj vypadal králík tak, že je vysoký 60 centimetrů, zatímco žirafa měří šest metrů. „Upravovali jsme naše virtuální kamery v souladu s tím, jak se chovají skutečné zrcadlovky, abychom měli možnost se dívat samotným okem kamery, učili jsme se pracovat s jasem, ostrostí, zkreslením či charakterem rozostření pozadí. Používali jsme různé druhy nasvícení, různá měřítka pro jednotlivá zvířata a zjišťovali jsme, jak blízko musíme být k rejskovi, pokud chceme zabírat jeho tvář, a jakým způsobem se tohle změní v případě hrocha.“

Je pozoruhodné, že jednou z největších komplikací, se kterou se jeho tým musel vypořádat, byla skutečnost, že počítačová grafika má nepříjemnou vlastnost - je naprosto dokonalá. Přestože zajistit dokonalé zaostření záběru je v mnoha situacích při klasickém natáčení hraného filmu komplikované - například v nedostatečně osvětleném prostředí - v případě animovaného filmu je něco takového relativně snadné. Ale dokonalé zaostření nemusí divákovo oko navést na požadované místo. „Velice pečlivě jsme se zpětně snažili aplikovat všechna omezení, která jsou uplatňována při klasickém živém natáčení,“ popisuje Warner. „Museli jsme přestat být dokonalí. Záměrně jsme se snažili při ostření na nějaký detail zaostření napoprvé tak docela netrefit a doladit ho až během následujících okamžiků - tak, jak se to děje při standardním natáčení.“

„Stejné technologie jsme používali i při pohybech kamerou,“ pokračuje Warner. „Často jsme předstírali, že nějaké postavě sotva stačíme, abychom vyvolali dojem, že kameraman má problémy se sledováním rychle se pohybující postavy. Diváci jsou na podobné věci z filmů zvyklí.“


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Neděle 24. 7. 2016 Svátek má Kristýna
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz