fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

65% 978 hlasů
6.5 10 978
film / komedie, USA, , 113 min.
Grudge Match
Kinopremiéra v ČR 2.1.2014, DVD a Blu-Ray od 7.5.2014 Magicbox

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:26



30 let trvající rivalita.
Ve filmu "Zpátky do ringu", hrají Stallone a De Niro Henryho "Razora" Sharpa a Billyho "Kida" McDonnena, dva pittsburské boxery, jejichž zavilá řevnivost na sebe upoutala pozornost celého národa. V době své vrcholné slávy ve vzájemných zápasech jeden druhého porazili, ale v roce 1983, v předvečer jejich rozhodujícího třetího utkání, Razor nečekaně oznámil odchod do penze bez udání důvodů svého rozhodnutí a vlastně tak knokautoval kariéru svou i svého rivala. O třicet let později jim boxerský promotér Dante Slate jr. s vidinou velkého zisku učinil nabídku, kterou nemohli odmítnout: vrátit se do ringu a jednou pro vždy určit vzájemné skóre. Ale možná nebudou muset čekat tak dlouho: během jejich prvního setkání po letech se otevřou staré podebrané rány a propukne bezděky legrační pranice, do které se okamžitě zapojí i ostatní. Okamžité šílenství na sociálních sítích promění místní zápas z nevraživosti na hlavní událost kanálu HBO, kterou si nikdo nesmí nechat ujít. A tak když dokáží přežít trénink, možná se nového zápasu skutečně dožijí.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Nebýt toho konce, mohlo být hodnocení úplně někde jinde, ale tohle... tohle teda ne.
Všechny komentáře k filmu 40+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka 1, Oficiální stránka 2    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Zpátky do ringu

V době své vrcholné slávy ve vzájemných zápasech jeden druhého porazili, ale v roce 1983, v předvečer jejich rozhodujícího třetího utkání, Razor nečekaně oznámil odchod do penze bez udání důvodů a vlastně tak knockautoval kariéru svou i svého rivala. O třicet let později jim boxerský promotér Dante Slate jr. s vidinou velkého zisku učinil nabídku, kterou nemohli odmítnout: vrátit se do ringu a jednou provždy srovnat vzájemné skóre. Ale možná nebudou muset čekat tak dlouho: během jejich prvního setkání po letech se otevřou staré rány a bezděky propukne legrační pranice, do které se hned zapojí i ostatní. Okamžité šílenství na sociálních sítích promění místní souboj z nevraživosti na hlavní událost kanálu HBO, kterou si nikdo nesmí nechat ujít. A tak když vůbec dokáží přežít trénink, možná se nového zápasu skutečně dočkají.


O produkci

obrazek
Třicet let po druhém vzájemném souboji se „Kid“ McDonnen a „Razor“ Sharp chystají pustit se do toho znovu.

„Zpátky do ringu“ je film pro všechny generace - je spojením hereckých veličin Roberta De Niro a Sylvestera Stallona, nadsazené komedie Kevina Harta a humoru Alana Arkina, při kterém se rozdávají rány bez dlouhého rozmýšlení. Dokonce ještě než se De Nirův „Kid“ a Stallonův „Razor“ dostanou do ringu, aby tam rozhodli skóre desítky let starých vzájemných zápasů, míhají se na plátně pěsti a vzduchem lítají jízlivé poznámky už v době, kdy se oba soupeři připravují na odvetný zápas století.

„Box jsem měl vždycky strašně rád a vždycky se mi líbily příběhy o druhé šanci.“, říká ostřílený režisér komedií Peter Segal, který tento film režíroval i produkoval. „Ale podstatnější než samotné utkání jsou opakované šance, které hlavním postavám umožňují dát do pořádku vztahy, které rozbily před třemi desítkami let. Souboj je zde v podstatě metaforou toho, že to člověk nikdy nemá vzdávat.“

Producent Bill Gerber poznamenává: „Příběh na pozadí nedořešeného konfliktu v ringu nabízí skvělou příležitost promluvit si o nevyřešených vztazích. Ukazuje lidskost a humor přicházející až s věkem; a jak sám stárnu, rád takové příběhy vyprávím.“

S nápadem na natočení filmu „Zpátky do ringu“ přišel scénárista Tim Kelleher poté, kdy přemýšlel o téměř uskutečněném zápasu v těžké váze mezi Larrym Holmesem a Georgem Foremanem, kterým bylo v roce 1999, kdy se měl zápas konat, 50 let. Přestože se zápas nikdy neuskutečnil, Keller přiznává, že pořád musí myslet na všechny ty vynikající boxery, kteří s aktivním boxem už skončili, ale kdyby se jim naskytla příležitost, moc rádi by zase boxovali. Pokládá si otázku: „Co kdyby existovali dva staří boxeři, mezi nimiž vládla legendární rivalita, která nikdy nebyla jednoznačně rozhodnutá?“

Tato myšlenka vnukla Kelleherovi nápad na vytvoření postav Henryho „Razora“ Sharpa a Billyho „Kida“ McDonnena, dvou boxerů z Pittsburgu, jejichž rivalita jim přinesla slávu a vydělávala spoustu peněz až do doby, kdy Razor bez dlouhých cavyků odstoupil z jejich rozhodného třetího zápasu a oba upadli v zapomnění. Ve filmu „Zpátky do ringu“ dostanou Razor a Kid příležitost vrátit se v čase a udělat věci jinak.

„Je to o lidech, kteří byli v dobách své slávy velmi otrlí, ale ztratili smysl pro svou identitu.“, říká Kelleher. „A pak se jim najednou naskytne možnost vrátit se a znovu získat všechno, co z nich dělalo to, kým kdysi bývali. Ale přestože spolu chtějí boxovat, otázkou je, zda to dokáží.“

Zanedlouho už byli pro hlavní role vybráni Robert De Niro a Sylvester Stallone. Dvě filmové boxerské ikony - Jake LaMotta, známý též jako „Zuřící býk“, a „Rocky Balboa“ - byly pro všechny tou nejvhodnější dvojicí představitelů hlavních rolí.

„Ten nápad se zrodil naprosto přirozeně.“, říká Segal. „Připadalo nám, že to nemůže být nikdo jiný než Bob a Sly.“ „Když natáčíte film, tak pro roli připadá v úvahu několik herců, kteří by ji dokázali skvěle zahrát.“, říká producent Michael Ewing. „V tomto případě to však musel být Sylvester Stallone a musel to být Robert De Niro, jinak by se ten film ani nenatočil.“

Dlouholetý Kelleherův přítel producent Mark Steven Johnson, který již dříve o tomto nápadu se spisovatelem mluvil, pracoval s De Nirem na jiném filmu a tak se mu o tomto návrhu zmínil. „Ten nápad ho pobavil a chtěl si přečíst, o čem to je. Věděl jsem, že Peter chce natočit sportovní komedii s dramatickou zápletkou o tom, že člověk není nikdy příliš starý na to, aby uskutečnil věci, na kterých mu záleželo, když byl ještě mladý.“

De Nira, stejně jako Segala, zaujal nápad na druhou příležitost, ale dodává k tomu: „Pro člověka, který je na dně a snaží se o návrat, to není druhá šance. Je to spíš o tom, aby si splnil to, co vždycky chtěl a na co celé roky čekal. Ale když za tím jde, tak zjišťuje, že jde o mnohem víc, než si kdy vůbec uvědomoval.“

„Mám rád box i jeho symbolický význam.“, říká Stallone. „Klasicky se v něm snoubí fyzické schopnosti člověka s jeho kuráží. Ne vždy jdou ty dvě věci ruku v ruce. Víc než rány, které boxer rozdává, vždycky sleduji jeho povahu. Teprve když je člověk pod tlakem, zjistíte, jaký je.“

I když spolu De Niro a Stallone již v minulosti hráli v kritikou uznávaném kriminálním thrilleru z roku 1997 „Země policajtů“, uvedení těchto dvou legendárních herců v komedii ze světa boxu bylo něco zcela jiného, přestože se filmovými rolemi boxerů oba proslavili.

„Sly a já jsme jeho účast spolu několikrát probírali ještě předtím, než na tento film podepsal smlouvu, a já jeho důvody chápu.“, říká Segal. „Protože si vybudoval pověst jako Rocky Balboa, tak už pouhá úvaha o něčem takovém je risk.“

Na Stallona to udělalo dojem a poznamenal: „Pete je prostě skvělý. Na komedie je skutečný profík a mám za to, že ta boxerská sekvence je dokonalá.“ „Pete byl úžasný a při práci s ním jsem si užil spoustu legrace.“, souhlasí De Niro. „Má skvělý smysl pro humor.“ Producent Ravi Mehta dodává: „Pete natočil perfektní komedii, která má srdce. Když se přidal k týmu, podařilo se nám přilákat skvělé herce, protože věděli, že budou v dobrých rukou.“

obrazek
Big Easy hostí a „Zpátky do ringu“

Přestože je děj filmu „Zpátky do ringu“ zasazen do Pittsburghu, natáčení probíhalo v New Orleansu v Louisianě a v Pittsburghu se natáčely jenom pomocné vzdušné záběry a exteriéry, protože extrémní zimní počasí na severovýchodě USA je nevlídné a pro filmaře s napjatým harmonogramem příliš nepředvídatelné. Řeka Mississippi vinoucí se New Orleansem, množství mostů, protipovodňových hrází a valů a stará architektura byly vhodnou náhražkou za město tří řek Pittsburgh.

„To bylo poprvé, kdy jsem něco točil v New Orleansu a tamní lidé byli prostě fantastičtí. Byla to nejlepší parta, s jakou jsem kdy pracoval.“, říká Segal. „A těch 500 komparzistů, kteří byli v boxerské aréně, byli ti nejlepší, s jakými jsem kdy pracoval. Byl to fakt báječný zážitek.“

V první scéně, kterou Stallone natočil, ve filmu poprvé uvidíme starého Razora ve chvíli, kdy po odvysílání dokumentu kanálu HBO o slavné rivalitě přijíždí do Bensonových loděnic doprovázen aplausem. Ve skutečnosti se jedná o skladovou budovu společnosti Bolland Marine na Tchoupitoulas Street, jen pár domů od Corporation Bar & Grill na South Peters Street, kde se natáčely scény, ve kterých se Razor u večeře schází se svým přítelem a bývalým kolegou z loděnice Walterem.

Aby se navodila dokonalá iluze zimy v Pittsburghu, několik mlhavých a mokrých dnů a nocí se natáčely scény v Razorově domě v jedné budově pod klenbou Crescent City Bridge v neworleanské historické čtvrti Algiers. Vedoucí výpravy Wynn Thomas je autorem interiéru Razorova domu, který vypadá, jako by se ho nikdo ani nedotkl od začátku 80. let, kdy třetí odvolaný zápas navždy změnil Razorův život.

V baru Knocked Out plném Kidových memorabilií si Razorův úhlavní nepřítel přehrává dny své slávy ve varietním sále, pak podraz a sešup do role boxovacího pytle pro kdejakého otrapu. Interiéry pro barové scény se natáčely přímo v srdci Francouzské čtvrti v Palm Court Jazz Café na Decatur Street.

Z logistických důvodů nebylo možné sekvence ze šampionátu UFC® natáčet s herci na skutečném mistrovství UFC® a tak se natočily záběry z reálných zápasů konaných v Las Vegas. V New Orleans filmaři postavili tribuny kolem pevné osmiúhelníkové klece, jejíž tvar je ochrannou známkou UFC®. Před osmiúhelníkovou klecí stál skutečný hlasatel UFC® Mike Goldberg a mluvil s Kidem a Razorem o jejich blížícím se odvetném zápasu. Jones skombinoval záběry z bojů ve Vegas se scénami natočenými s herci.

Filmaři měli štěstí, že se jim podařilo najít místo pro odvetu v aréně Lakefront na neworleanské univerzitě, jejíž kapacita 10 000 sedadel a zázemí s kancelářemi a parkovišti vyhovovala potřebám produkce. V sousedním univerzitním plaveckém areálu se natáčel trénink YMKY, box Razora a Lightninga ve vodě a pár exteriérů.

Největší nároky na logistiku kladla sekvence filmu s odvetným zápasem, jehož natáčení vyžadovalo rozsáhlé osvětlení, zúčastnilo se ho více než 500 komparzistů, kameraman HBO® a komentátoři, používala se široká škála vizuálních efektů a při natáčení pomáhal další štáb. Natáčení naplánované na pět dnů proběhlo v posledním týdnu De Nirovy a Stallonovy spolupráce a stala se z něj nezapomenutelná událost jak pro herce, tak i pro štáb.

S boxerským logem stanice HBO, osvětlovací rampou nad ringem a kužely modrých a bílých reflektorů tančících po podlaze arény se univerzitní aréna Lakefront změnila na placený program stanice HBO®. Když konečně nastal čas, aby tunelem do arény vešli De Niro a Stallone, užaslí diváci i členové štábu utichli.

obrazek
Razor a Kid jdou do boje

Když Razor vchází do arény oblečený v klasické černé a bílé jako Muhammad Ali, jeho bílý hedvábný župan s černým okrajem a bílé trenýrky s černými pruhy jakoby žhnuly ve světle reflektorů. Kid si okázale vykračuje v černě lemovaných trenýrkách a ve smaragdově zeleném županu z italského hedvábí s trojlístkem - svou obchodní značkou - na zádech. Jeho dlouhý župan třpytící se více než 5 000 ručně našívanými křišťálovými korálky od Swarovského se téměř dotýká podlahy a silně připomíná návrat k pestrobarevné okázalosti zlatého věku boxu.

Mary Vogt říká, že De Niro i Stallone pomáhali při návrhu boxerských kostýmů pro své postavy, a i když se může zdát, že na kompletu skládajícího se ze županu, trenýrek, ponožek a bot není nic složitého, od odborníků se dozvěděla, že zdání může klamat. „Rozměry jsou velmi důležité a je až s podivem, jak snadno se to dá ze sebe shodit. Umístění a velikost nápisů na županu, délka trenýrek, výška pasu, kam až trenky na noze sahají - všechny rozměry musí být proporcionálně sladěny. Pánové Stallone i De Niro měli konkrétní představu o každém detailu.“

Stallone říká, že Mary Vogt odvedla na boxerských kostýmech mistrovskou práci. „Mají skutečnou historickou hodnotu, je to opravdová retrospektiva, ale noblesní. Ty kostýmy byly ušity s láskou a inteligencí.“

Všechno, co v příběhu směřuje k boxerskému klání, fyzické i emocionální rány v zápasu, bylo výsledkem týmové práce, technické zručnosti a odborných konzultací týkajících se pohybů kamer, kaskadérských kousků, záběrů reakcí a dobře mířených úderů. Především choreografie boje a kamerové zkoušky měly za úkol ukázat dráhy pohybů a dovednosti obou boxerů, kteří stáli třicet let mimo ring.

„Genialita, s jakou Pete a Sly rozvrhli toto desetikolové utkání, začínala u psychologie těchto dvou kluků, kteří desítky let nevstoupili do ringu.“, říká Scott. „Takže určitě vyšli ze cviku a ztratili průbojnost. Spousta úderů půjde vedle, další špatně sednou. Bylo nutné vizuálně vyjádřit všechno, k čemu by došlo, kdyby člověk dlouhá leta neboxoval a najednou zase skočil do ringu bojovat o titul.“ Další neuvěřitelnou skutečností na tom vrcholném zápasu mezi Razorem a Kidem je to, že De Niro i Stallone odehráli všechny boxovací scény sami. „Ani jednou jsme pro zástup nepoužili kaskadéra.“, říká Segal. „Bob a Sly odehráli 100 % všech scén.“

„Stallone je fakt gladiátor.“, říká Gerber. „Nic by ho nezastavilo. Dokonce i při zkouškách jsme mu říkali: ‚Slyi, šetři si to na zápas, šetři si to na zápas.‘ a on na to: ‚Jo, jo, jo… O mě se neboj.‘ Poskakoval sem a tam, pracoval nohama, rozdával rány. ‚Člověče, vždyť ti je 67. Šetři se!‘ Ale on jen přidal.“

Scott říká, že měl připravené dvojníky a že jejich použití doporučoval, a ve scéně, kde De Niro inkasuje ránu, po které jde k zemi, na použití kaskadérů dokonce trval. Ale herec to odmítl. „Hádal se se mnou a řekl: ‚Ne, chci to sjet ještě jednou.‘, a byl dokonce lepší než poprvé. Neznám nikoho jiného v tomhle věku, kdo by pět dní dokázal poskakovat po ringu jako on, při tom rozdávat i přijímat rány, jet na 150 procent až do závěrečného zvonce.“

Stallone vlastně De Nira provokoval, aby se ukázal a uštědřil mu ránu, která sedne, a to bylo pro De Nira těžké. Stallone vzpomíná, jak De Nirovi říkal: „Fakt chci, abys po mě šel, nandej mi ji.“ „Ale zjistil, že do obličeje mě praštit nedokáže. Prostě na to není zvyklý a já si uvědomil, že člověk si musí postupně zvyknout na to, aby hodil zábrany za hlavu a skutečně někoho praštil.“

Podobné filmy

Cesta z města
Může počítačový expert najít štěstí v lůně přírody? (2000). Hrají: T. Hanák, B. Nimcová, B...
dnes 22.40
ČT2
Pleš
Tréma je prevít! Povídka z oblíbeného cyklus Bakaláři 1980. Hrají: D. Medřická, L. Termero...
zítra 14.47
ČT1
Co je doma, to se počítá, pánové...
Recept na snadné a bezpracné zbohatnutí ve volném pokračování české komedie Zítra to rozto...
zítra 22.40
ČT1
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Vzhledy:
    Vlastni
    Úterý 24. 5. 2016 Svátek má Jana
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz