Také jste si mysleli, že pro Spider-Mana byl nejtěžším bojem právě ten, který vedl sám se sebou? Tedy vybalancovat život obyčejného Petera Parkera s náročnými úkoly zázračného Spider-Mana? Spletli jste se. Peter Parker nezná úžasnější pocit než se prohánět mezi mrakodrapy, být oslavovaným hrdinou a trávit čas s Gwen. Role Spider-Mana s sebou ale zároveň přináší zásadní povinnosti. Jedině Spider-Man totiž může ochránit Newyorčany před zákeřnými padouchy ohrožujícími město.
Vizuální efekty pěkné. Ale děj je natolik přehnaný a bezmyšlenkovitý, že se tomu nedá moc věřit a závěr, to je už karikatura sama sebe.
Být Spider-Manem je skvělé. Peter Parker nezná úžasnější pocit než se prohánět mezi mrakodrapy, být skutečným hrdinou a trávit čas s Gwen. Být Spider-Manem ale má také svou cenu: jedině Spider-Man je schopen ochránit ostatní Newyorčany před pozoruhodnými padouchy, kteří město ohrožují. Když se na scéně objevuje Electro, je Peter nucen čelit nepříteli, který je mnohem silnější než on sám. A když se vrací i jeho starý přítel Harry Osborn, uvědomuje si Peter, že všechny jeho nepřátele něco spojuje: společnost OsCorp.
„Být Peterem Parkerem je těžké, ale je skvělé být Spider-Manem,“ říká Andrew Garfield, který se do této role vrací ve filmu The Amazing Spider-Man 2 poté, co byla v roce 2012 nastartována nová kapitola příběhů tohoto superhrdiny ve snímku The Amazing Spider-Man, celosvětovém hitu, který utržil přes 750 milionů dolarů. „Coby Peter Parker řeší naprosto stejné problémy, jaké řešíme i my ostatní - problémy s dívkami, s penězi. Ale když si oblékne kostým, je to pro něj obrovská úleva. Je schopen se nadechnout. Spider-Man vždy ví, co je v danou chvíli správné - je ztělesněním nadšení a hrdinství a touhy zachraňovat druhé. Užívá si to a baví ho to, a je na něm znát jistá hravost.“
„Chtěli jsme, aby tenhle film byl hravější, zábavnější,“ říká režisér Marc Webb, který se opět ujal vedení celého projektu. Zachytit přirozený důvtip Petera Parkera - zejména v roli Spider-Mana - bylo jedním z klíčových cílů filmu, které Webb toužil naplnit. „Stačí se podívat na comicsy a hned to vidíte - jeho průpovídky, jeho zábavnost či veselou náladu. To patří mezi důvody, proč mají lidé Spider-Mana tak rádi - a rozhodně to patří mezi důvody, proč ho mám tak rád já sám.“
Ale na Petera rozhodně nečeká jenom samá zábava. Jeho touha po tom, aby občany New Yorku udržoval v bezpečí, ho zavede přímo do samého jádra nejmocnější a nejdůležitější společnosti v New Yorku: OsCorpu. Společnost, která kdysi zaměstnávala Peterova otce a sehrála roli ve zmizení Peterových rodičů, je - jak se zdá - příčinou toho, že se objevují další a další noví Spider-Manovi nepřátelé. Všichni jsou vybaveni pokročilými technologiemi a schopnostmi. „Spider-Manovi ani Peterovi ještě nikdy nešlo o tolik jako v tomto filmu,“ míní producent Matt Tolmach. „V případě Spider-Mana proto, že je nucen čelit nepřátelům, kteří se proti němu spojili - a všichni z nich nějakým způsobem souvisí s OsCorpem - a v případě Petera proto, že rozhodnutí, která činí, a sliby, které se pokouší splnit, mají skutečné důsledky.“
„V tomto filmu je jasné, že Spider-Mana opravdu baví být Spider-Manem,“ říká producent Avi Arad. „Stejně jako v ostatních filmech s tímto hrdinou život hrdiny komplikuje situaci Peterovi Parkerovi. Objevuje nového zásadního protivníka a tím je OsCorp. Jeho život, život jeho otce, Harryho život a všichni padouši, to vše je s OsCorpem úzce spjato. Jak se Peter ocitá tváří v tvář této všemocné organizaci, začíná mu jít skutečně o vše.“
„OsCorp byl vybudován s jediným cílem - udržet Normana Osborna při životě,“ popisuje Webb. „Trpí strašlivou nemocí a bohatství, kterým jeho společnost disponuje, bylo použito k založení oddělení speciálních projektů - šílených řešení velice prostého problému. Ale Norman Osborn není etickým člověkem a v oddělení speciálních projektů existuje spousta ukrytých, temných a nebezpečných věcí, v jejichž případě by si opravdu nikdo z nás nepřál, aby kdy spatřily světlo světa.“
Pokud jde o Electra a Green Goblina - dva z nepřátel, se kterými se Spider-Man utká - neliší se od sebe jen různou motivací toho, proč jdou Spider-Manovi po krku, ale v jistých ohledech se dokonce domnívají, že bojují každý s docela jinou osobou. „Máme tu dvě postavy, jedna nenávidí Spider-Mana, druhá Petera Parkera,“ říká jeden ze scenáristů, Alex Kurtzman. „Chtějí zabít stejnou osobu, ale z různých důvodů. Proto nakonec spojí své síly - pohánějí je stejné emoce.“
„Peter Parker se jako obvykle pokouší najít rovnováhu mezi životem mladého muže, přítele a superhrdiny - snaží se o to, aby všechny tyhle složky nějak fungovaly. Myslí si, že je všechny může mít. Ale podstatou života je nutnost činit rozhodnutí a kompromisy,“ říká Tolmach. „To je klíčovým prvkem všech příběhů o Spider-Manovi. Tohle dilema je navždy jeho. A v tomto filmu Petera okolnosti přinutí učinit velká rozhodnutí, která nejsou vždy nutně pod jeho kontrolou.“
Ačkoliv Peter slíbil Gweninu umírajícímu otci, že bude Gwen chránit a držet se od ní stranu, je jasné, že mezi Peterem a Gwen existuje romantické pouto hlubší, než jakékoliv sliby. Jednoduše řečeno si jsou souzeni, intelektuálně i citově. „Gwen by měla prožívat úžasné období svého života - dokončila školu s výtečným prospěchem, chystá se do Columbie, dostala nabídku studia v Oxfordu - ale současně se snaží vyrovnat se ztrátou otce a snaží se přijít na to, jak si poradit s chlapcem, který si toho naložil opravdu poměrně hodně,“ říká Emma Stone, která se vrací v roli Gwen Stacyové. „Moc mě těší, že diváci konečně vidí Gwenin příběh - je tak zajímavý a vzrušující po herecké stránce.“
Do role Petera Parkera se vrací Andrew Garfield, držitel ceny BAFTA, který svou rolí ve filmu The Amazing Spider-Man vytvořil zcela novou vizi této filmové postavy.
Producent Avi Arad prohlašuje, že se jedná o poměrně komplikovanou roli. Spider-Man je schopen tolika věcí, které Peter Parker nemůže dělat, ale podstatou této postavy je vždy Peter. „Stan Lee a Steve Ditko vytvořili úžasně komplexní postavu - herec v podstatě hraje dvě role, Petera Parkera a Spider-Mana,“ míní Arad. „Ale Andrew to zvládá - je to ten nejlepší herec, jakého jsem za dlouhé roky poznal. Má v sobě veškerou potřebnou lidskost, dokáže vytvářet konflikt i drama, je dokonce schopen zahrát i všechny kaskadérské scény, které ho necháme hrát. Je to úžasný mladík. Kromě toho má smysl pro humor slovní i fyzický, což je skutečnou podstatou Spider-Mana.“
Garfield se k této roli toužil vrátit z řady důvodů - v neposlední řadě i proto, že je Spider-Manovým obrovským fanouškem. „Vím, jak důležité je být fanouškem. Vím, co Spider-Man pro děti může znamenat - ale i pro ty, kteří už dětmi nejsou,“ říká. „Pro kohokoliv, kdo se s tou postavou setká, kdo ji má rád, je ohromně uspokojující, je-li zpracována správně. Bez ohledu na to, jaké problémy ve svém životě řešíte, Spider-Man je přítomen jako důkaz, že je můžete vyřešit - protože Petera Parkera potkávají všechny problémy, které dospívajícího člověka potkávají, a je schopen je vyřešit. Podává vám pomocnou ruku a ujišťuje vás, že všechno dobře dopadne.“
Garfield vnímá Spider-Mana jako vzor ochránce slabších. „Má přehnaně rozvinutý smysl pro zodpovědnost a nutkání být hrdinou, ale současně má také hluboce zakořeněný smysl pro spravedlnost,“ vysvětluje Garfield. „To není něco, co byste se mohli naučit - s tím se musíte narodit.“
Prohlašuje také, že tvůrci filmu ve druhém dílu postavu více rozvíjejí a odkazují tím na její původní charakterizaci z comicsů. „Peter Parker je nešikovný smolař, ale Spider-Man dokáže každého přechytračit. Je to šibal,“ míní Garfield. „Jednou ze základních vlastností šibala je to, že dokáží obrátit slabiny svých nepřátel proti nim samotným - než aby rozdávali rány a kopance, přijdou na způsob, jakým se jejich protivník vytrestá sám.“
Garfield byl nadšený z možnosti znovu spolupracovat s Emmou Stone, která se vrací do své role Gwen Stacyové. „Stále před ní musíte být ve střehu a musíte být na svou roli dokonale připraveni, pokud s ní chcete udržet krok,“ soudí Garfield. „Dokáže se vypořádat s jakoukoliv výzvou, kterou před ni postavíte. Je to ta nejtalentovanější herečka, jakou znám.“
Stone mu tento kompliment oplácí: „Než jsme začali s natáčením prvního dílu, moc jsem z jeho díla neznala. Ale teď už to vím: dokáže toho opravdu hodně,“ říká. „Je mi ctí spolupracovat s takovým hercem. Učím se toho od něj skutečně hodně - je neuvěřitelně dokonale připravený, pečlivý a skutečně odvážný, to vše současně. Je schopen své postavě dodat ohromnou hloubku.“
„Gwen je ohromně silná žena, velice silná postava,“ říká Tolmach. „Nečeká, až se Peter Parker rozhodne, jestli s ním může chodit. Její sny jsou důležité naprosto stejně, jako ty Peterovy.“
Stone říká, že Gwen vidí svůj vztah s Peterem velice odlišně než on sám - dívá se na něj očima svébytně se rozhodující osoby. Gwen je žena, která je odhodlána činit vlastní rozhodnutí a necítí potřebu být někým ochraňována, dokonce ani Spider-Manem. „Peter přísahal, že se bude od Gwen držet dál - a ona to ví - ale sama by s ním přesto poměrně ráda byla,“ vysvětluje Stone. „Nejde jen o to, že se milují. Její otec zemřel, ale díky tomu si začala velice intenzivně uvědomovat tok času - skutečnost, že vše pomíjí. Peter je v této záležitosti poněkud rozpolcenější a v průběhu filmu mezi oběma panuje poměrně velké napětí.“
Jak říká režisér Webb, současně ale vnímáte, že se v jejich vztahu blíží jisté problémy. „Gwen chce začít žít vlastní život,“ vysvětluje režisér. „Má šanci jít studovat do Anglie. Bude z ní lékařka, bude zachraňovat životy. Její život je plný obrovských možností. Peter chce, aby naplnila své sny - má z nich radost - ale nemůže ji nechat jít, protože ji miluje a je tím, kým je - je k její duši vázaný poutem, kterým k sobě mohou být vázáni jen zamilovaní teenageři.“
Proti tomuto milostnému příběhu samozřejmě stojí Spider-Manova přísaha, že bude chránit obyvatele New Yorku. Jak ve filmu The Amazing Spider-Man 2 nabírá na obrátkách jeho zatím největší bitva, bylo pro tvůrce filmu důležité postavit mu do cesty tu nejtěžší překážku, se kterou se zatím musel vypořádat. Současně ale toužili po padouchovi, který by měl v příbězích o Spider-Manovi tradici: tragickou postavu, v jistých ohledech dokonce sympatickou, která ale učiní špatná rozhodnutí a ocitne se na straně zla a tváří v tvář Spider-Manovi.
„Padouši jsou ve světě Marvelu také obětmi okolností. Řeší svoje problémy a strasti tím, že dělají špatné věci, a tak se stávají padouchy,“ vysvětluje Arad. „Ačkoliv mají své běžné problémy jako všichni ostatní, na rozdíl od Spider-Mana nejsou schopni rozlišit mezi dobrem a zlem. Electro je ideálním příkladem. Max Dillon je někdo, komu se v životě moc nedařilo, není to padouch - je vám ho líto. Je to člověk, kterého celý život všichni ignorovali. Ale když se z něj stane Electro, touží za každou cenu po tom, aby se o něm svět dozvěděl. Padouch Electro si na lidstvu vybíjí svou frustraci a zlost, zejména pak na Spider-Manovi. Každý dobrý skutek je po zásluze potrestán.“
„Spider-Man je nejviditelnějším obyvatelem New Yorku - takže ho postavíte proti Maxovi Dillonovi, který je takřka doslova neviditelný,“ vysvětluje Kurtzman. „Prohlašuje, že by chtěl, aby o něm všichni věděli, tak jako vědí o Spider-Manovi. Sní o něm - dokonce se na základě jednoho setkání domnívá, že jsou nejlepšími přáteli. Chce jen být uznávaný za to, co opravdu umí - a po tom toužíme všichni.“
Max byl kdysi Spider-Manovým největším fanouškem, ale coby Electro se stává jeho největším nepřítelem. „Nikdo si nepamatuje, jak se jmenuje, nikoho nezajímá, jestli přijde do práce, nemá rodinu, nikoho, na kom by mu záleželo nebo komu by záleželo na něm,“ pokračuje Arad. „Má jediný vzor, myslí na jediného přítele, a tím je Spider-Man. Ale když si špatně vyloží jeden ze Spider-Manových činů, má pocit, že ho Spider-Man zradil. Všechno se mu zhroutí. A stane se z něj Electro. Max žil v temnotách, nikým nepovšimnutý. Jako Electro chce všechny připravit o to, na čem jim záleží, aby věděli, jaké to je žít jeho život. A to je zkrátka ideální padouch.“
V zásadní roli Harryho Osborna se představuje Dane DeHaan, který zaujal diváky svými pozoruhodnými výkony ve filmech jako Kronika, Země bez zákona, Zbav se svých miláčků či Za borovicovým hájem.
V tomto zpracování zmíněné postavy je Harry Peterovým dávno ztraceným přítelem. „Jejich otcové byli partnery - ale když nastaly mezi Normanem Osbornem a Richardem Parkerem rozpory a Richard zmizel, byli od sebe Peter s Harrym odtrženi. Už velice dlouho spolu neměli možnost hovořit - až nyní,“ vysvětluje DeHaan.
Po několika letech v internátní škole je Harry povolán zpátky do New Yorku - ke smrtelné posteli svého otce. „Myslí si, že mu otec řekne, že ho miluje, a že se s ním chce rozloučit, ale namísto toho se odehraje něco docela jiného. Harry zjišťuje, že má stejnou chorobu, která zabíjí jeho otce, a ten mu v podstatě řekne, aby se s tím nějak vyrovnal,“ pokračuje DeHaan.
„Tehdy se do Harryho života vrací znovu Peter,“ říká DeHaan. „Stále si oba pamatují vřelé přátelství, které je jako děti spojovalo.“
Z Harryho vyrostl velice odlišný člověk než z Petera. „Přistupoval jsem k tomu tak, že jsem Harryho pojal jako protekční dítě, jako jakéhosi hipstera,“ popisuje DeHaan. „Jde o velice specifický typ člověka - a to i co se týče vzhledu. Harry se upíná k majetku, protože je tím jediným, co se nebojí dávat najevo - může takovýto materialistický přístup využívat k tomu, aby ukrýval to, co se odehrává v jeho nitru. Marc k tomu přistupoval s velkým zaujetím a poté, co si moje nápady vyslechl, mě vedl po specifické cestě, aby mi pomohl Harrymu vdechnout život.“
Na této cestě se z privilegovaného boháčského synka stává nejhrozivější padouch v New Yorku. Když Harry přebírá vedení společnosti OsCorp, ujímá se - stejně jako jeho otec před ním - taktéž rozsáhlých prostředků, které by mu mohly zachránit život. Poté, co v oddělení speciálních projektů objeví tajné doupě OsCorpu, uvěří tomu, že je Spider-Manova krev je odpovědí na všechny jeho modlitby - a tato víra se změní v posedlost, která Harryho posléze přivede k proměně v Green Goblina.
„Harry Osborn představuje pro Petera Parkera / Spider-Mana ojedinělý a klasický konflikt,“ říká Arad. „Harry byl jeho nejlepší přítel, a stejně jako v případě Electra se z něj následkem okolností stává nepřítel, který se rozhodne Spider-Mana zničit. Nejhorší ze všeho je, že Spider-Man cítí potřebu svému příteli pomoci a zabránit mu v tom, aby se stal takovým sebedestruktivním padouchem.“
Jak se ve filmu The Amazing Spider-Man 2 začínají Spider-Manovi nepřátelé spolčovat, připojuje se k nim také ruský gangster Alexej Sycevič. Toho Spider-Man na začátku filmu porazil a poslal za mříže, ovšem Sycevič se vrací v podobě mechanizovaného vynálezu společnosti OsCorp - Rhina.
Když Paul Giamatti dospíval, byl shodou okolností Rhino jeho nejoblíbenější postavou ze světa společnosti Marvel. „Je prostě ztělesněním síly a jako malé dítě takové věci zbožňujete,“ říká herec, když popisuje, čím ho tato postava zaujala. „Můžete zničit úplně cokoliv, probourat se zdí. Rhino se neustále tvářil úžasně naštvaně a vypadal výtečně.“
Giamatti byl do role obsazen na základě svého vystoupení v noční talk show Conana O'Briena v roce 2011. „Conan se mě v legraci zeptal, koho bych si chtěl zahrát, pokud bych dostal nabídku nějaké role ve filmu se Spider-Manem, a já odpověděl, že Rhina,“ vypráví Giamatti. „Marc Webb to zřejmě viděl, a když se chystali natáčet pokračování, setkal jsem se s ním a on se mě zeptal, jestli bych vážně chtěl hrát Rhina. Byla to velice zvláštní věc - cítím se, jako by mi bylo zase sedm!“
„Koncept toho, že tu máme k dispozici postavu, která se vyvíjí, je velice zajímavý, a v každém z filmů se Spider-Manův kostým od toho předchozího odlišoval,“ říká kostymérka Deborah L. Scott, držitelka Oscara, která pro film The Amazing Spider-Man 2 navrhla svůj první kostým Spider-Mana.
V případě tohoto filmu se Marc Webb rozhodl přejít v případě Spider-Manovy podoby k tradičnějšímu vzhledu. „V prvním filmu jsem k jeho kostýmu přistupoval velice realisticky - jako bychom přemýšleli o tom, jak by si asi takový chlapec svůj kostým vyrobil,“ říká Webb. „Používali jsme materiály a návrhy, ke kterým by měl přístup mladík z Queensu. Například oční čočky - byly doslova vyrobené ze slunečních brýlí, protože by je měl po ruce. Tentokrát jsme se chtěli více přiblížit tomu, co známe z comicsu - na povědomé vlídné a ikonické prvky, které dělají Spider-Mana tím, kým je. A opět, oči jsou toho nezanedbatelnou součástí - tentokrát jsou velké a přátelské. Když lidé s naším hrdinou v kostýmu hovoří, cítí jisté bezpečí a jistotu, jisté pouto - a myslím, že v mnoha ohledech vychází právě z jeho očí.“
Pod Webbovým vedením se Scott při svých přípravách zaměřila na specifické comicsy. „Drželi jsme se opravdu poměrně věrně předlohy, tedy původních comicsů,“ pokračuje Scott. „A poté jsme to vše vzali a pokusili se to aplikovat na techniky a věci, které máme k dispozici v současnosti, a vytvořili stylovější, působivější verzi celého kostýmu.“
„Zejména oční díly byly pro Marca a ostatní tvůrce filmu velice klíčovým prvkem,“ říká Scott. Nyní jsou bílé a větší, než byly v předchozím filmu, a jsou vyrobeny z velice moderního plastu se skutečnými čočkami, kterými je skrz ně vidět. „Jejich tvar je velice ikonický,“ říká.
„Další věcí, která pro mě byla velice důležitá, bylo přesné vystižení specifických odstínů modré a červené barvy,“ popisuje Scott. Spider-Manův nový kostým obsahuje tmavší modrou než v předchozím filmu, a vpředu i vzadu je vyzdoben komplexním vzorem.
„Vytvořili jsme množství vrstev tiskových efektů, které jsme nejprve navrhli v počítači, poté zvýraznili vzor, vše v několika vrstvách vytiskli, a snažili jsme se, abychom vše dodrželi s maximální možnou přesností,“ vysvětluje Scott.
Při práci na vzhledu Electra se Marc Webb rozhodl vydat odlišným směrem, než jakým je tato postava zobrazena v comicsu. Jeho masku vytvořila společnost KNB EFX Group, zabývající se výrobou speciálních efektů, a společnost Sony Pictures Imageworks poté doplnila vizuální efekty, které Electrovi vdechly život. Práce na návrhu vedl Greg Nicotero z KNB EFX Group a oscarový maskér speciálních efektů Howard Berger poté vše ještě před natáčením finalizoval a následně se na filmu podílel jako maskér jak Jamieho Foxxe, tak i jeho dvojníka pro natáčení kaskadérských scén.
Aby bylo možné celou masku vytvořit, podstoupil Foxx v KNB proces výroby série odlitků jednotlivých částí těla a také jejich oscanování, na základě kterých byly vytvořeny modely pro tvorbu trojrozměrných soch. Následně za jejich pomoci výtvarníci zkoušeli několik potenciálních možností, jak k efektům, souvisejícím s touto postavou, obecně přistupovat, a řídili se instrukcemi od Webba. „Nakonec jsme vyrobili celkem 21 jednotlivých silikonových prvků, které jsme na Jamieho a jeho dvojníka Claye Fontenota každý den museli nalepit,“ říká Berger. „Bylo to poměrně náročné, ale chtěli jsme, aby jeho filmová pokožka působila přesně tím správným dojmem.“
Electro má na světélkující modré pokožce viditelné žíly, které působí dojmem, že jimi nekoluje krev, ale spíše elektřina, zatímco oči mu bíle světélkují.
Klíčovým prvkem návrhu Electra bylo pro Bergera ujistit se, že celá maska nijak neomezí herecké výkony Jamieho Foxxe, se kterým společnost KNB spolupracovala už na filmech Nespoutaný Django a Ray. „Chtěl jsem zajistit, aby byl Jamie schopen dělat vše, co se od něj vyžadovalo, a že jeho herecký výkon nebude nijak omezován,“ popisuje Berger. „Všechno jsme vytvořili natolik tenké, že pokud se například Jamie zamračil, bylo skutečně viditelné nakrabacení kůže na čele. Ačkoliv se jedná o modrého člověka s bizarními kontaktními čočkami, podíváte se na něj a víte, že je to Jamie.“
Na základě Webbových instrukcí také Berger úzce spolupracoval s vedoucím vizuálních efektů společnosti Sony Pictures Imageworks Jerome Chenem, jehož práce spočívala v obohacení výsledné Electrovy podoby o elektrické efekty. „Studovali jsme tvorbu bouřkové oblačnosti a vznik blesků, které se v ní objevují,“ vysvětluje Webb. „Výsledkem jsou efekty, které působí magicky a étericky. Myslím, že jde o velice provokativní styl.“
„Marc od samého začátku zdůrazňoval, že Electro musí doslova zářit,“ říká Chen. „Na základě těchto instrukci jsme začali studovat fotografie a videa bouřkových mraků. Skoro náhodou jsme narazili na obrázek lebky, ke které byla připevněna svítilna - takže zářila v podstatě zevnitř. A tím jsme se začali zabývat - elektřina není pouze na povrchu jeho pokožky, ale skutečně ho prostupuje - stala se pro něj krví. Je to elektrická bytost, obalená svaly. Elektřina se nachází pod jeho pokožkou a její záře skrz ni prostupuje navenek.“
Inspiraci pro takové efekty hledal tým vizuálních efektů Sony Pictures Imageworks na obloze. „Jak nám Marc navrhl, studovali jsme noční záběry bouřek,“ říká vedoucí digitálních efektů David Alexander Smith. „Během takových bouřek nad sebou vidíte převážně mraky, ale občas se rozzáří celá obloha, nebo se mezi mraky někde objeví blesk. A tím jsme se inspirovali. Zkombinovali jsme tuto podobu s lidskou nervovou sítí - ta se stala naší interní sítí osvětlení, která přenáší elektrické výboje. Takže začíná na Electrově čele - tam probíhá elektrická bouře - a poté se vše šíří po jeho těle. Je to skutečně pozoruhodný vzhled, a pokud ho zkombinujete s hereckým výkonem Jamieho Foxxe, je výsledkem opravdu výjimečná filmová postava.“