film / thriller,
hororový, USA,
1998,
125 min., od 12 let
Fallen
DVD od 11.3.1999 Warner
Režie:
Gregory HoblitHerci:
Denzel Washington,
John Goodman,
Donald Sutherland,
Embeth Davidtzová,
James Gandolfini,
více...Najít vraha, který už byl jednou dopaden, odsouzen a popraven, je pro detektiva osudový úkol.Dva chicagští detektivové pronásledují masového vraha. Při jejich úsilí rozplést tajemství spojené s bizarními vraždami detektivové zjišťují, že mají co dělat s chladnokrevnou, bezcitnou zrůdou. Vraždy se však začínají přímo dotýkat jednoho z detektivů.
Uprav informace o filmuKomentář k filmu Označenie tohoto filmu za horor je trúfalejšie ako oživovanie Lenina v mauzéliu. A ani o thriller ani tak veľmi nejde. Ostáva nám len priemerný mysteriózny - neviem čo. Priemerný film na ktorý sa síce pozrieť dá, ale väčší zážitok z napätia budete mať pri stolovej hre - dostihy z 95´. Dávam dve hviezdy za herecké obsadenie a nápad. Čo len hviezda navyše by bolo trúfalé ohodnotenie niečoho - čoho dej by som si musel pamätať aj za pol roka .. toto si ale nebudem ..
Všechny komentáře k filmu 7+ Napiš komentář k filmu a získej DVDWeb:
IMDB,
Titulky,
Oficiální stránky Videotéka:
přidat si do ní film
Azazel je jeden z padlých andělů, které Bůh zbavil podoby a oni se za to mstí na lidech. Protože nemá vlastní tělo, žije v tělesných schránkách jiných. Lidí i zvířat, do kterých může vstoupit jediným letmým dotykem a v případě, že je hostitel zabit, dokonce i bez nutnosti dotyku, pouze však po dobu jednoho nadechnutí, kdy je schopen "venku" přežít. Mluví všemi jazyky, včetně syrské aramejštiny z biblických dob, a je skutečným, téměř absolutním zlem. Nezničitelným, nepřemožitelným, nelítostným a bezcharakterním.

Přesvědčit se o tom může detektiv Hobbes, který sice chytil obávaného vraha Edgara Reese a předal ho porotě, která ho poslal do plynové komory, ale tím to všechno neskončilo. Právě naopak. Objevují se další mrtvoly, stejný modus operandi a taky hádanka, kterou mu těsně před smrtí položil Reese. Zpočátku nevěřící a skeptický detektiv se přesvědčí, že si s ním krutě pohrává pomstychtivý démon a s hrůzou si uvědomí, že se na něj nejen snaží svést podezření z dalších vražd, ale navíc se zřejmě velmi dobře baví jeho pozvolným ničením a deptáním.
Neustále kolem něj krouží v tělech různých lidí, donutí ho zabít nevinného muže, a pomalu ho deptá. Detektiv se však nevzdává a dokonce se zdá, že objevil způsob jak démona porazit a zničit.
Scenárista a výrobní producent filmu Nicholas Kazan se pro
napsání tohoto příběhu inspiroval jednoduchým předpokladem:
"Věřím, že lidé jsou v jádru dobří a že zlo je tou silou,
která se přenáší z jednoho člověka na druhého. Začal jsem
proto přemýšlet o filmu, kde by se zlo skutečně z člověka na
člověka psychicky přenášelo. Film Anděl smrti vyplynul právě
z této představy."

Poté, co byla ve scénáři "posazena" úloha policie do
realistické polohy a to vše bylo orámováno nadpřirozenem,
producenti došli k názoru, že do režisérského křesla by měl
usednout jediný muž - Gregory Hoblit. Hoblit si získal
popularitu a dostal se do podvědomí filmových diváků svým
brilantním režisérským debutem, thrillerem ze soudní síně
Prvotní strach (1996). Svůj status kultivovaného režiséra
dramat z policejního a soudního prostředí však už prokázal
před tím svou prací pro televizi. Je držitelem ceny Emmy za
seriály Hill Street Blues, L.A. Law a NYPD Blue - Policie
New York). Koproducent filmu Charles Roven říká, "Greg ví,
jak policisté žijí. Rád bych řekl, že požádat Hoblita, aby
tento film režíroval, bylo vnuknutí, ale já si skutečně
myslím, že to byl prostě a jednoduše chytrý výběr."
Gregoryho Hoblita scénář, poté co si ho jedním dechem přečetl,
jako režiséra velmi zaujal. Vysvětluje: "Pokud by to bylo
něco jako další policejní show, už bych do toho nešel. Ale
v tomto příběhu bylo mnohem víc. Prolínají se zde dva žánry:
v jednom z nich je velice zajímavý policejní příběh, druhý,
který je pro mne důležitější, se týká jiné dimenze - světa
nadpřirozena. Příběh se stává jedinečným, když se tyto dva
světy spojí. Sešel jsem se tedy s Chuckem a s Nickem a
rozjeli jsme to."
Tento důraz na "temnou stranu" příběhu bylo to, co dostalo
celý štáb hned od začátku. Hoblit z toho byl nadšen: "Je
to jako jet po dálnici a vidět vrak auta. Podíváš se.
A potom si s určitým vzrušením ještě přečteš článek
v novinách, který ti přiblíží pozadí té bouračky - tuto ´temnou
stránku světa´. My se také v našem filmu díváme a také si
udržujeme určitý bezpečný odstup."
Nicholas Kazan líčí děj filmu z pozice "dobrého" muže, který
z ničeho nic narazil na původní zdroj zla. "Vůbec si
nemyslím, že tento film pojednává o paranormálních jevech"
upřesňuje Kazan. "Pojednává o normálních věcech. Jedna
z postav ve filmu říká, že více je skryto, než může být
viděno. Myslím si, že se to shoduje s naším chápáním
reality. Ve skutečném životě je zlo skryto. Všechno důležité
je skryto."
Když Gregory Hoblit film režíroval, bylo jeho přáním udržet
diváky v napjatém očekávání. Chtěl, aby se mohli dívat přímo
očima hlavní postavy, detektiva Johna Hobbese. Režisér,
který má ještě v živé paměti rozhovor s jedním svým známým
detektivem z New Yorku, vzpomíná: "Můj přítel mě vzal, abych
se podíval na jeden příjemný roh ulice a zeptal se mě, co
vidím. Tak jsem mu ten roh popsal. Všechno, co jsem viděl.
Krásný soumrak, lidi co chodili kolem a drželi se za ruce,
stromy, měsíc. On mi na to začal vyprávět, co všechno se zde
za pět let stalo. Sebevraždy, loupežná přepadení, vraždy a
další podobné věci. On mi vlastně říkal, že svět vidí očima
policisty, a tak sice můžeme spolu kráčet po ulici, dívat se
na úplně stejné věci, ale uvidíme každý něco zcela jiného.
A takhle jsem chtěl, aby se i Hobbes díval na svět.
Klíč k příběhu, který přivede diváky do tohoto zamlženého a
nejasného prostředí, je především ve věrohodnosti a
realističnosti postav i toho, co na plátně prožívají. A tak
obsazení Denzela Washingtona bylo rozhodujícím předpokladem
k vytvoření věrohodného projektu. Filmaři si ho vybrali, aby
dodal Hobbesovi jeho charakteristickou prozíravost, ale aby
zároveň vypadal civilně.
Gregory Hoblit k tomu říká: "Denzel je velice dobrý herec.
Je bystrý. Je velice intuitivní. Je velmi tvořivý a zajímá
se o život. A také je ohromně talentovaný."
Christopher Roven navíc připomíná, že Washington dodal filmu
určitou "příjemnou kvalitu". Chtěli jsme ten film pozvednout,
jak nejvíc je to možné. Nejdříve pro to člověk potřebuje
dobrý scénář. Ale až po tom, co získá výborného herce,
dostane se na dosah k ideálu, po kterém touží. A s Denzelem
lze jít až na hranu, protože s ním bude příběh opravdu
skutečný. Diváci to přijmou a budou mu fandit.
Denzel Washington znal práci Gregory Hoblita i Nicholase
Kazana a vzpomíná na začátek jejich první spolupráce takto:
"To co jsem obdržel - materiál o režii od Grega a scénář od
Nicka - mě dostatečně přesvědčilo, abych do tohoto projektu
šel. Chuck Roven je také velmi přesvědčivý chlapík."
Denzel Washington roli přijal a s filmaři se shodl na
představě o Hobbesově postavě. Nepředstavoval si ho jako
super policistu, ale jako velice houževnatého detektiva.
Líčí ho jako někoho, kdo: "je, podle mého názoru, ve své
práci vždy o krok napřed. Nejenom že má zájem na tom, aby
dostal vrahy před soud, ale zajímá se také o jejich odsouzení."
Denzel WashingtonPatří mezi ty úspěšné
americké herce, jejichž cesta na vrchol byla přímá a bez
zakolísání, stejně jako potom jejich hvězdná kariéra.
Původně vystudoval medicínu, ale brzy se přeorientoval na
divadlo a novinářskou profesi. Dva roky pak navštěvoval
herecké kursy v sanfranciském American Conservatory Theatre
a po návratu do rodného New Yorku hrál v shakespearovském
repertoáru. První větší filmovou příležitost dostal díky
nabídce Normana Jewisona. Zahrál si svoji divadelní postavu
ze hry Vojákova hra i na plátně v jeho snímku A Soldier's
Story (1984). Ale teprve silná antirasistická story
afrického bojovníka za práva černochů Steve Bika
v Attenboroughově politickém dramatu Volání svobody (1987)
mu zajistilo pevné filmové postavení, včetně nominace na
Oscara. Následovala další historická role - postava
uprchlého otroka Tripa ve válečném filmu Glory (1989) a ta
mu přinesla Zlatý glóbus a Oscara. Výrazný part si zahrál i
v hudebním dramatu Spikea Leeho Mý lepší Blues (1990).
Tentýž režisér mu nabídl i roli dalšího skutečného
černošského aktivisty ve filmu Malcolm X (1992), za kterou
byl opět nominován na Oscara. Následovala role právníka
hájícího Toma Hankse nakaženého AIDS před jeho bývalými
zaměstnavateli v diváckém hitu Philadelphia (1993). Denzel
Washington se definitivně stal hvězdou. S Julii Robertsovou
pak vyšetřoval korupční aféru v politickém dramatu Případ
Pelikán (1993), velel vzbouřencům na palubě atomové ponorky
v thrilleru Krvavý příliv (1995) a stal se vyšetřovatelem
nejasného vojenského incidentu na území Iráku během operace
Pouštní bouře ve filmu Odvaha pod palbou (1996).
K jeho dalším filmům patří Moc (1986), Bílý policajt
s černým srdcem (1989), Ricochet (1991), Mnoho povyku pro
nic (1993), Ďáblice v modrých šatech (1995) a Virtuosity (1995).
Embeth DavitzováNarodila se ve Spojených
státech, ale drama studovala v Jižní Africe. Herecky
debutoval titulní rolí Julie na jevišti díky společnosti
National Theatre Company v Sheakespearově hře Romeo a Julie.
Dvakrát byla za svoji divadelní činnost nominována na
jihoafrický ekvivalent ceny Tony. Potom se rozhodla pro
filmovou kariéru. Velký úspěch sklidila především ve
snímcích A Private Life (1989) a Night of the Nineteenth
(1990). Za rok na to se odstěhovala do Spojených států, kde
pracovala především v televizi NBC. Natočila pro ni
například dramatický miniseriál Deadly Matrimony (1992).
Jejím prvním americkým filmem bylo třetí pokračování hororu
Evil Dead - hororová fantasy Armáda temnot (1992). Dostala
zde dokonce dvojroli hodné a zlé Sheily. Filmová kritika si
jí však všimla především díky její roli brutálně ponižované
židovky ve Spielbergově filmu Schindlerův seznam (1993). Mezi
její další výrazné filmy patří u nás neuvedené tituly Feast
of July (1995) a Murder in the First (1995). Objevila se
také v hororové komedii Dannyho De Vita Matilda (1996).
John GoodmanNejprve se prosadil jako
sportovec. Jeho fotbalovou kariéru mu však předčasně
ukončilo zranění kolena. Zvolil proto alternativní program
- dramatická studia. V osmdesátých letech se začal
prosazovat v televizi a filmu. Na své konto si připsal
především úspěšný televizní seriál Roseanne, který získal
Zlatý glóbus a čtyři nominace na cenu Emmy.
Většinou hraje výrazné vedlejší role jako například ve filmu
Whoopi Goldbergové Lupička (1987) nebo Včera narození
(1993). Ale také hlavní role například ve snímcích jako Babe
(1992), Matinee (1993) a především Flintstoneovi (1994).
Mezi další jeho úspěšné filmy patří Útěk Eddieho Macona
(1983), Maria's Lovers (1984), Zmatky v Arizoně (1987), Moře
lásky (1989), Navždy (1989) a Barton Fink (1991).
Donald SutherlandJe dnes už herecká
legenda. Začínal jako rozhlasový hlasatel a diskžokej
v rodné Kanadě. Později studoval umění na University of
Toronto a poté dva roky v Londýně navštěvoval Akademii hudby
a dramatických umění. Působil na provinčních divadelních
scénách, dostával malé roličky ve filmech a v televizních
seriálech. Průlom přišel s postavou Hawkeyho Pierce ve
válečné komedii M.A.S.H. (1968) Roberta Altmana. K jeho dalším
výrazným úlohám patří především postava otce v dramatu
Obyčejní lidé (1980), nenávistný šéf věznice terorizující
hrdinu Sylvestera Stallona ve snímku Kriminál (1989), pan
X ve Stoneově rekonstrukci atentátu na Kennedyho JFK (1991)
a šéf počítačové firmy jejíž zaměstnanec v podání Michaela
Douglase je sexuálně vydírán svou kolegyní Skandální
odhalení (1994). Za vedlejší roli v TV miniseriálu Občan
X (1995) získal cenu Emmy. Jeho syn z druhého manželství
Kiefer Sutherland se také stal filmovou hvězdou. Dalšími
filmy Donalda Sutherlanda jsou Naučím tě zabíjet (1988),
Cesta domů (1989), Oheň (1991), Buffy - zabíječka upírů
(1992), Mladší a mladší (1993), Vládci loutek (1994) a
Smrtící epidemie (1995).
Gregory Hoblit (režisér)Byl jedním z režisérům, kterým se
podařilo radikálně změnit tvář americké televize a nyní se
o totéž pokouší ve filmu. Snaží se při tom zúročit své
obrovské televizní zkušenosti z množství televizních snímků
a pilotů úspěšných seriálů, ať už dramatických nebo
sitcomů. Za pilotní snímky televizních seriálů L.A. Law a
Hooperman získal ceny Emmy a roku 1994 získal tutéž cenu za
produkci televizního snímku Roe vs. Wade (1994). Další ceny
Emmy dostal za spolupráci na výrobě seriálů Hill Street
Blues, L.A. Law a NYPD Blue - Policie New York a množství
dalších televizních cen.
Na poli filmu debutoval thrillerem s Richardem Gerem
v hlavní roli Prvotní strach (1996), který sklidil velký
kasovní úspěch.
Nicholas Kazan (scénarista, výkonný producent)Pracuje jako
novinář a autor divadelních her na volné noze. Ve filmu
debutoval podílem na scénáři biografického dramatu
s Jessicou Langeovou Frances (1982). Poté mimo pracoval na
scénářích takových filmů, jako byla kriminálka Seana Penna
Tváří v tvář smrti (1986), biografie Patty Hearst (1988) a
především drama s Jeremym Ironsem a Glenn Closeovou Zvrat
štěstěny (1990). Poslední dva snímky mu vynesly nominace na
Zlatý Glóbus a Oscara.
Jeho dalším snímkem byl úspěšný thriller s Jamesem Spaderem
Ideální milenka (1994) a za dva roky na to se podílel na
scénáři snímku Matilda (1996), kde hrála jeho žena Robin
Swicordová a hlavní ženská představitelka z Anděla smrti
Embeth Davidtzová.
Dawn Steelová (producentka)Byla presidentkou společnosti
Columbia Pictures, ale se vzdala tohoto postu kvůli možnosti
podílet se více na filmech, které ji zaujmou. V době, kdy
řídila Columbii, natočili se zde takové filmy jako Krotitelé
duchů II (1989), Oběti války (1989), Pohlednice z Hollywoodu
(1990), Hráči se smrtí (1990) nebo Čas probuzení (1990).
Po odchodu z Columbie stála Steelová u zrodu takových trháků
jako je komedie Kokosy na sněhu (1993) a Sestra v akci
2 (1993).
Tom Sigel (kameraman)Byl úspěšným kameramanem nejrůznějších
dokumentů, videoklipů a hraných filmů. Mezi jeho
nejzajímavější snímky patří Foxfire (1987), Money for
Nothing (1993) a především nápaditý thriller Obvyklí
podezřelí (1995). S Gregorym Hoblitem už spolu jednou
pracovali - na cenněném televizním snímku Roe vs. Wade
(1994) a pilotu kontroverzního seriálu Cop Rock.
Tom Sigel získal Oscara za svůj dokument Witness to War a
byl na něj nominován za dokument El Salvador, Another
Vietnam.
Tan Dun (hudební skladatel)Narodil se v Číně a začal nejprve skládat
hudbu pro prestižní pekingskou operu. Brzy se stal slavným
skadatelem a jeho hudbu si mohlo vychutnat publikum takových
sálů jako jsou Lincoln Center v New Yorku nebo Suntory Hall
v Japonsku. Mezi Dunovy nejznámější skladby patří Ghost
Opera nebo multimediální symfonie Red Forecast.
Lawrence JordanPracuje v Hollywoodu posledních
patnáct let. Mezi jeho nejzajímavější filmy, na kterých se
podílel, patří Válka Roseových (1989) s Michaelem Douglasem a
Kathleen Turnerovou, Nájemní vrazi (1995) se Sylvesterem
Stallonem a Antonyem Banderasem a Človíček Tate (1991) Jodie
Fosterové.
xXxV Praze byl ruskými mafiány zabit americký agent NSA. Američané tuší, že Rusové vyvíjejí s... dnes 14.45 | |  |
| | Loď duchů(Ghost Ship) Mladý letec objeví, při průzkumném letu nad mořem, zaoceánský parník, který j... dnes 22.40 | |  |
| Podobné filmy |
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů
napiš nám.