fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    

61% 916 hlasů
dětem / animovaný, film / dobrodružný, fantasy, USA/Francie, , 94 min.
Arthur et les Minimoys
Kinopremiéra v ČR 8.3.2007 v SK 15.3.2007, DVD od 5.12.2007 Magicbox

Režie:
Herci: , , , , , více...


Ukázka
02:25



Podívaná pro malé i velké.
Arthurova cesta je důkazem, že někdy i ti nejmenší mohou dokázat velké věci.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Ukameňujte ma, ale ja som mal pre Arthura vždy slabosť. Výborné postavy, svižný dej, dobrý záporák a hlavne dobre vymyslený fantasy svet. Ja som sa vždy bavil. Škoda pokazenej dvojky, ale tú zachránila naopak celkom slušná trojka. ZA mňa plný počet. Videl som 3x v slovenskom dabingu --------------- 90%
Všechny komentáře k filmu 21+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Arthur a Minimojové

Desetiletý Arthur žije s babičkou v malém domku na venkově. Stejně jako všechny děti, je i on fascinován pohádkami, které mu babička vypráví. Zdá se mu o afrických kmenech a neuvěřitelných příbězích, které jsou popsány a namalovány v čarovné knize jeho dědečka, který před několika lety záhadně zmizel. Idylické časy skončí v okamžiku, kdy jim hrozí zabavení domku. Situace vypadá beznadějně. Jedinou šancí je dědečkův poklad, který je údajně ukryt kdesi na zahradě, v Říši Minimojů, roztomilých malých skřítků, o kterých Arthurovi dědeček vyprávěl. Malý Arthur se rozhodne odvrátit hrozící nebezpečí a vydá se hledat pomoc právě do Říše Mimimojů..


Luc Besson (rozhovor)
obrazek
Vzdáváte filmem Arthur a Minimojové hold dětství?

Určitě. Jeden filosof jednou řekl: ‚Dítě je praotec lidstva‘ - vše, co známe, vychází z našich zkušeností z dětství. Proto si myslím, že bychom měli respektovat a vážit si dítěte, které si v sobě nosíme. Je zajímavé, že děti dokážou navázat silnější pouto s přírodou než by podle všeho měli mít dospělí lidé.

Jak se Arthur ocitl ve vašem životě?

Patrice Garcia se ženou Céline přišli s nápadem na televizní seriál. Napsali stručný scénář o životě malých elfů. Tenkrát jsem poprvé viděl náčrtky Arturovy postavičky a Minimojů, i když se tak tehdy ještě nejmenovali. Jejich svět mi přišel fascinující, ale nechtěl jsem natočit seriál, takže jsem jim nabídl krátký hraný film. Jim to ale přišlo jako příliš ambiciózní nápad, a tak chtěli čas na rozmyšlenou. To bylo pochopitelné, protože hraný film znamená zapomenout na malý projekt a pustit se do kolosu, na kterém bude pracovat několik set lidí. Navíc trvali na tom, aby se příběh dokázal diváka osobně dotknout. Nakonec souhlasili a vydali jsme se na dobrodružnou cestu, která trvala čtyři a půl roku.

Jak začala realizace filmu?

Když jsme se rozhodli natočit hraný film, zavolal jsem Emmanuelu Prévostovi, producentu, o kterém jsem věděl, že má rozsáhlé zkušenosti s animací. Hlavní otázka byla, jak vše realizovat po technické stránce. Nejenže jsme chtěli natáčet trojrozměrné animace, ale i v reálu v exteriérech a ve studiu. A pak se objevil i čtvrtý mušketýr - Pierre Buffin. Dřív jsem s ním spolupracoval na videoklipu pro Madonnu a speciálních efektech pro několik dalších filmů. Technickými znalostmi proslul po celém světě. Chtěli jsme s natáčením zůstat v Evropě, takže se Pierre zdál být ideálním spolupracovníkem. Připojil se k našemu malému týmu, kde všichni vzájemně respektovali své postavení a talent.

obrazek
Co jste věděl o animaci před tím, než jste se do natáčení Arthura pustili?

Absolutně nic. Byl jsem v tomhle naprostý nováček, ale přistupoval jsem k tomu jako k jakémukoli jinému filmu. Chtěl jsem vystavět příběh a vytvářet postavy. Tím se natáčení nijak nelišilo od mých předchozích filmů. Nicméně film se musel točit zcela jiným způsobem. Žádný režisér za kamerou ale 200 lidí za obrazovkami počítačů. Po technické stránce to pro mě bylo úplně nové, ale stále se jedná o film v čele s režisérem, který jen používá jiné technické postupy. Není to tak, že v čele by stál technicky nadaný člověk a snažil by se natočit film.

Jak jste si s novými technologickými postupy poradili?

Geniální Pierre Buffin vymyslel systém, pomocí nějž můžete kopírovat pohyby herců, aniž byste se museli uchýlit ke klasickému označování jednotlivých částí těla a pohybu. Mohl jsem si herce nastavit tak, jak se mi zachtělo. Nemůžu vám říci jak toho přesně dosáhl, ale podařilo se mu to a já jsem byl naprosto unešen. S takovým materiálem mohli animátoři skvěle pracovat. Obdivuji jejich práci. Tím, že jsme herce natočili z různých úhlů pohledu, měli dostatek materiálu, který jim pak sloužil k úpravě výrazu obličeje, vyjádření emocí, radosti, smutku atd. Já nejsem žádný počítačový nadšenec, dokonce ani nemám počítač nebo emailovou adresu. Nechávám se inspirovat tím, co vidím kolem sebe v reálném světě. Dokonce se virtuálnímu světu bráním, i když mě fascinuje a většina mých spolupracovníků ho zbožňuje.

Nikdy jste neuvažoval o tom, že byste natočil stoprocentně animovaný film?

V animovaných filmech vedou studia Pixar a v patách mají Dreamworks. Než abych jim fušoval do práce, chtěl jsem vyzkoušet něco nového, něco, co ještě nikdy nikdo nevyzkoušel. Příklad toho je tento film, kde jsou animované loutky na 3D scéně vytvořeny podle skutečných reálných postav a světů. Například tu obří houbu, kterou vidíte ve filmu, jsme skutečně vytvořili my, ta nebyla vyrobena počítačem. Výsledný obraz je pak velmi kvalitní. To je naše zbraň, jak velkým animátorským studiím konkurovat, přestože jsme proti nim úplní trpaslíci.

obrazek
Jaký byl rozpočet takového obřího filmu?

Ano, 65 milionů Euro je hodně peněz a první dva roky jsme ho museli financovat sami. Není snadné přesvědčit potenciální partnery 5 let před uvedením filmu do kin. Nečekejte, že jim ukážete pár obrázků a oni vyskočí radostí do stropu. Dokud nemůžete ukázat kus odvedené práce, je velmi těžké sehnat nějaké peníze. Naštěstí po dvou letech práce, díky pár ukázkám, které jsme připravili, nám pak zahraniční investoři, se kterými běžně pracuji, dali důvěru a rádi vyhověli. Také nám pomohla společnost ATARI, která riskovala a přidala se k nám už před 3 lety, kdy se toho ještě dělo velmi málo. Bylo to pro nás velmi obohacující, protože jejich animátorské týmy spolupracovaly s naším týmem a mohli se 2 roky vzájemně dělit o zkušenosti. Na jejich finální verzi počítačové hry se to dobře odrazilo.

Uvědomil jste si před natáčením rozsah takového projektu?

Naštěstí jsem ze začátku vůbec netušil do čeho se vrhám. Myslel jsem, že to zabere jen pár let. Dokonce jsem po dvou letech práce začal být dost nervózní, že ještě není pořádně možné předvést odvedenou práci. Jen si to představte: ani vteřina materiálu za celé dva roky! Myslím, že Pierre Buffin musel mou nervozitu vycítit, protože už zhruba týden po tom, mi předvedl prvních pár vteřin filmu.

Poznáváte se v něčem z postavy Arthura?

Ano, je to takové mé poloviční já. Většina z nás se v dětství setká s nějakou rodinnou ztrátou, a jde vždycky o velmi traumatizující zážitek. I já jsem si něco takového zažil. Hluboce mě to ovlivnilo a objeví se to v ‚emotivní‘ části filmu. Poznávám se tak trochu i v postavě Selenie, Betameche nebo Maxe. Já sám mám několik dětí a vím, že není vždy snadné s nimi mluvit o morálce a respektu vůči sobě i ostatním. V příběhu Arthura se dá najít spousta odpovědí na tyto otázky. Většinou tak, jak jsem na ně odpovídal svým dětem. Mě neposlechly, ale když jim to říká Arthur, berou si to k srdci mnohem víc.

obrazek
Jak jste zasahoval do designu animovaných postaviček?

‚Zasahoval‘ myslím není to správné slovo. Patrice Garcia a jeho skvělý tým přišel se spoustou nápadů. Já, jen jakožto kapitán lodi, jsem se musel rozhodnout jaký směr a trasu zvolit a využít talentu všech zúčastněných.

Je pravda, že design postavy Selenie vyžadoval zvláštní pozornost?

Selenie byla pro designery noční můra! Zatímco většina postav, jako například král nebo Betameche, byli hotoví už po dvou letech příprav, Selenie se průbežně upravovala celé 4 roky. Neustále se objevovaly nové detaily, na které by se nemělo zapomenout... Vyžadovala tolik pozornosti, jako skutečná princezna.

Jak probíhal casting reálných postav?

Neustále jsme měli na mysli, že budou následovat ještě další díly. Arthur je trilogie. Takže při výběru herců musíte zvažovat nejen jejich talent, ale i osobnost. Musejí to být spolehliví jedinci. Musí jít o lidi, se kterými budete rádi pracovat i za deset let. Z toho důvodu byla skvělá Mia a Freddie. Mají talent i silnou osobnost.

Freddie Highmore je na svůj věk velice zajímavý herec. Jak jste přišel na něj?

Casting byl celkem únavný. Poletovali jsme mezi Francií, Velkou Británií a USA. Vybírat mladého herce do hlavní role je velice riskantní - musí v sobě mít dávku nevinnosti a musí být po herecké stránce profesionál, protože na něj kladete velké nároky. Nejprve jsem se nemohl rozhodnout mezi třemi anglickými a dvěma americkými herci. Potom mi jeden ředitel castingu, který ale na našem projektu nespolupracoval, ukázal fotografii Freddieho. Bylo to krátce po uvedení Karlíka a továrny na čokoládu. Šel jsem se na to tedy podívat a byl jsem rozhodnutý. Pokud se ve filmu objeví tak výrazný dětský herec, nemusíte se dvakrát rozmýšlet. Mám asi celkem štěstí, protože se mi to takhle stalo už dvakrát. Poprvé to bylo s Natalií Portman, se kterou jsem spolupracoval, když jí bylo 11 let, a nyní s Freddiem, který je jen o málo starší a stejně úžasný.

obrazek
Mia Farrow byla celkem nečekaná volba…

Těžko najdete herečku, která by za sebou, jako Mia, měla role mladých romantických postav, matek, a nyní, přirozeně, i babiček. Navíc je samozřejmě milá, má ráda děti a ráda jim předčítá… Nemusel jsem o jejím obsazení dlouho přemýšlet.

A pak ta volba prestižních herců pro dabing…

Walt Disney a Pixar už volí herce celkem standardně. Není snadné najít slavného herce, který ještě nedaboval animovaný film. Od začátku jsem na postavu Maxe chtěl Snoop Dogga. Mám rád jeho i jeho hudbu. Pak mám štěstí, že se už nějakou tu dobu znám s Madonnou, která je dostatečně flexibilní a velmi šikovná. Zavolal jsem jí, souhlasila a nahráli jsme to. No a David Bowie je prostě génius. Práce s ním šla jak po másle.

Freddie Highmore (rozhovor)
obrazek
Co jsi o Arthurovi věděl před natáčením?

Nejdřív jsem si přečetl předlohu, i části ve francouzštině, a svět Minimojů se mi líbil. Je to přesně to, v co chtějí děti věřit: tajný podzemní svět, kde můžete potkat malé tvorečky nebo se s nimi dokonce spřátelit.

Je ti postava Arthura v něčem blízká?

V něčem asi ano, nicméně by dalo dost práce vžít se do tak dokonalé postavy. Jediné co na něm není dokonalé, je asi to, že než něco udělá, příliš o tom přemýšlí. Ale hrál se mi dobře. Neměl jsem velké problémy se s postavou Arthura identifikovat, i když jízda na komárovi mi zrovna moc nešla…

Připravuješ se nějak na natáčení? Tvé herecké výkony vždy působí velmi přirozeně…

I když je v tom asi i kus talentu, vždycky se připravuji. Před natáčením o postavě hodně přemýšlím: o jeho povaze, o tom jak se obléká, co má rád… Jen tak můžu opravdu pochopit, jaká postava je. A pak před natáčením mám pocit, jako bych ji dobře znal.

Jak se ti spolupracovalo s Miou Farrow?

Ona je ideální chůva, taková babička, jakou by si každý přál. Navíc je nádhera ji poslouchat, když vypráví, jak měla za muže Franka Sinatru a žila v době, kdy ještě hráli Beatles…

Mia Farrowová (rozhovor)
obrazek
Bylo pro mě celkem překvapení spatřit vás v částečně animovaném snímku… Jaké byly vaše důvody se do takového projektu pustit?

Hned tři důvody: Luc Besson, Luc Besson a Luc Besson! Ten den, co mě pozval na oběd, abychom si o filmu promluvili, jsem předpokládala, že se kvůli roli setkal s mnoha herečkami. Takže když se mě zeptal, jestli si dám něco k jídlu, odmítla jsem, protože jsem nechtěla aby ztrácel čas, a navíc jsem čekala, že každou chvíli dorazí další kandidátka na roli… Bylo pro mě tedy velké překvapení, když si mě pro roli vybral ještě tam na tom obědě.

Jeden z mých vůbec nejoblíbenějších filmů je jeho Leon, také se mi líbila Johanka z Arku… Zkrátka je mi jeho práce velmi sympatická a přišlo mi skvělé mít možnost si ji přímo vyzkoušet. Když mi ukázal fotografie farmy, kde se bude točit, připadalo mi to úplně jako u mě doma v Connecticutu…

Mimochodem mi také byla blízká postava babičky, která žije sama a sama se také stará o svého vnuka: něco podobného znám ze svého života, protože jsem svobodná matka.

Z filmu je cítit, že jste si s Freddiem byli velmi blízcí.

Ano je to tak, strávili jsme při natáčení spoustu času spolu i mimo pohledy kamer, chodili jsme na obědy nebo na procházky po Normandských plážích. Freddie má spousty dobrých vlastností. Je to skvělý herec a společník. Váží si životního prostředí a drží se jistých morálních pravidel. Vůbec mi nepřišlo, že pracuji s dítětem, ale spíš s vrstevníkem, což je legrační, protože on dítě je.

obrazek
Jak se vám pracovalo s Lucem Bessonem?

Osobnost Luca Bessona má mnoho tváří. Některé jsou znepokojivé, jeho nesmírná filmová zkušenost je rovněž nepopiratelná. Ale to, jak mile přistupuje k hercům, je báječné, protože si na scéně připadáte velmi jistě. Ani nemluvě o úžasných nápadech, které má ohledně jednotlivých postav. Nevím, jestli režíroval mnoho komedií, ale rozhodně má velký smysl pro humor.

Co říkáte na kombinaci reálných a animovaných záběrů?

Mě nikdy animované komiksy moc nebavily, takže jsem byla celkem zvědavá, jak to bude vypadat, a výsledek je opravdu kouzelný. Všechny postavy působí velmi reálně. V technických záležitostech se opravdu moc nevyznám, ani neumím fotit digitálním fotoaparátem, ale vůbec mě nepřekvapuje, že k dosažení takového výsledku je třeba několik let tvrdé práce…

Céline Garciová (rozhovor)
<>Obrázek nenalezen<> Odkud se vzal nápad vytvořit Arthura a jeho dobrodružství?

Pro námět knihy mě inspirovaly vzpomínky z dětství, vzpomínky z dětství mého otce a chování mého osmiletého syna. Tedy hned 3 generace dětí stojí za vznikem Arthurova příběhu, a kdesi na vše dohlíží můj dědeček, kterého jsem nikdy nepoznala. Když jsem byla malá, byl pro mě dědeček celkem záhadnou postavou. Představovala jsem si ho trochu jako Ernesta Hemingwaye. Byl to novinář, žil velice bohatý život a cestoval po světě. Použila jsem tedy na postavu Arthurova dědečka obraz toho, jak jsem si představovala svého dědečka: dobrodruha, který miloval Afriku.

A co Minimojové?

Svět elfů je pro mě a Patrice taková tajná zahrada, kterou jsme sdíleli ještě než jsme se poznali. Když jsem byla těhotná, chodili jsme na procházky do lesa. I když to může znít trochu bláznivě, vzpomínám si, jak mě jednoho dne ozářil sluneční paprsek a asi na půl minuty jsem měla pocit, že jsem nahlédla do kouzelného světa. Líbila se mi myšlenka, že existuje místo, kde jsou děti stejně velké jako dospělí, ovládají své osudy a dokážou dělat věci, o kterých by jinak jen snili.

O natáčení

obrazek
1999: Luc Besson a koproducent Emmanuel Prévost se rozhodli natočit film inspirovaný obrázkem, který jim zaslal Patrice Garcia. Brzy na to se Emmanuel Prévost rozhodl zapojit do projektu společnost BUF Compagnie, která se specializuje na filmové efekty v trojrozměrné animaci.

2001: Vzniká krátký pilotní snímek k filmu, aby mohl být spuštěn zbytek produkce. Jsou vystavěny první scény ve studiích v St. Ouen, nedaleko Paříže. Patrice Garcia se postaral o režii pilotního snímku a společnost BUF Compagnie o 3D animace.

2002: Pierre Buffin na okraji Paříže staví studio, kam se za dva roky stěhuje štáb a technici.

2002: Následující 3 roky ve studiu výtvarníci pracují na designu fascinujícího magického světa.

2003: Patrice Garcia dokončuje storyboard. Zásadní pomůcku, díky které může BUF Compagnie sestavit rozpočet na 3D animace filmu.

2003: Výtvarníci začínají s tvorbou 3D loutek. U některých z nich šlo o proces, který trval až do úplného konce natáčení. Pomocí speciální techniky, vyvinuté BUF Compagnie, mohl Luc Besson konečně uplatnit své zkušenosti s režií živých herců, když podle storyboardu Patrice Garcii s herci nafilmoval reálné sekvence a pak připravoval zvukovou stopu. Všechny reálné sekvence mohly být později využity při počítačových animacích.

Jaro 2005: Luc Besson točí živé akční sekvence s Freddiem Highmorem a Miou Farrow. Koncem roku 2005 už mají animátoři hotovou hrubou verzi filmu.

2006: Natáčení dabingu a ruchů. Film je sestříhán, a vzniká finální verze.

O hercích

Freddie Highmore
Je mu teprve 13 let a už hrál v celé řadě filmů a stala se z něj televizní i filmová hvězda. S Johnny Deppem si zahrál ve filmu Hledání země nezemě, zazářil v Burtonově Karlík a továrna na čokoládu.

Mia Farrowová
Mia Farrowová se nesmazatelně zapsala do povědomí diváků svou rolí ve filmu Rosemary má děťátko. Proslavila se tak po celém světě a pak začala svou dlouhou spolupráci s Woody Allenem, jemuž byla múzou i manželkou téměř 10 let.

O tvůrci

Céline Garciová
Výtvarná umělkyně Céline Garcia už se svým manželem Patricem Garciou spolupracuje 20 let. Společně vytvořili několik komiksových knih (Allande, Syn noci a Zpěv hvězd).


logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Sobota 8. 8. 2020 Svátek má Soběslav
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz