Jakmile se na scéně objeví "dlouhonohé nebezpečí", Bridgetiny růžové obláčky, na kterých se až dosud vznášela, náhle zešednou. Stále častější záchvaty sebepodceňování začnou negativně ovlivňovat její lásku s Darcym. Když už se zdá, že rozbouřená hladina jejich vzájemného vztahu se jen tak neuklidní, objeví se na scéně Bridgetin bývalý šéf, zkušený dobyvatel ženských srdcí Daniel Cleaver. Bridget se rychle vymaní z trapné situace a upadne do romantického omylu _ avšak stále se jí daří prodírat se spletí trapasů a problémů, jaké provázejí každou pracující ženu, zejména když se stala symbolem jako "samostatná hrdinka, která si dovede poradit se životem". |
Konečně našla třicetiletá, sebezpytující, zamindrákovaná, kalorie počítající a dosud svobodná Bridget Jonesová své romantické štěstí. Po šest nádherných týdnů (naplněných 71 erotickými zážitky) má přítele, skvělého a dokonalého, advokáta Marka Darcyho (Colin Firth) a zdá se jí, že nic už nemůže být krásnější. Nebo snad ano? Navzdory Darcyho zjevné oddanosti si Bridget stále klade otázky týkající se života, lásky - a taky jak se svlékat. Když konečně našla svého muže, trápí se problémem, jak si ho také udržet. Nemůže si pomoci a pořád si láme hlavu s tím: "co se vlastně skrývá za tím rčením, "žili spolu šťastně až do smrti"? Když konečně začne být se vším srozuměna, objeví se konkurence: Je jí Darcyho dlouhonohá, přepůvabná, absolutně dokonalá nová kolegyně. Náhlá žárlivost, nejistota a pokušení přichází v podobě Bridgetina bývalého šéfa a neodolatelného svůdníka Daniela Cleavera - který hrozí, že ukončí Bridgetin sen v komickém bludišti špatných rad, a hloupé směsici totálních katastrof, které se mohou stát právě jen jí. V příběhu, který se odehrává v prostoru od londýnských ulic až po vzdálené Thajsko - najdeme Bridget jako parašutistku, lyžařku (nebo aspoň pokus o ni), která se dokonce dostane v Thajsku do vězení (což se samozřejmě ukáže jako velký omyl). Bridget Jonesová: S rozumem v koncích představuje naši milou hrdinku v komických a neočekávaných situacích, na její cestě do bludiště moderní lásky, aniž by ztratila svůj nenapodobitelný smysl pro humor. |
Románem Bridget Jonesová: S rozumem v koncích, který vyšel roku 2000, přivádí autorka zpět baculatou, chybující a nikotinu oddanou ženu, obklopenou moderním způsobem života, která současně dosáhla toho, co si tak dlouho přála: našla totiž báječného, milujícího přítele a nachází se nyní v povznesením deliriu své zamilovanosti. Všechno je jak se zdá perfektní. Ale Fieldingová si je vědoma, že po několika týdnech této pohádkové romance se Bridget jednoho rána probudí a položí si otázku, která se jí podvědomě vnucuje: jak vlastně došlo k tomu, že získala lásku, která se jí až doposud stále vyhýbala? Příběh, který následuje, přivádí Bridget nejen do její první vážné romantické avantýry, ale také do komických situací plných nástrah jak v životě, tak v jejím povolání a do nečekaného střetu se zákonem v Thajsku. Je to prostě skvělý bestseller, který podle San Francisco Chronicle překoná veškeré očekávání čtenářů. Také producenti viděli v pokračování Deníku Bridget Jonesové možnost, vytvořit zcela originální komedii s touto oblíbenou hrdinkou. |
"Vůbec jsme při práci na prvním filmu neměli představu o tom, jak Bridget Jonesová zapůsobí na diváky a byli jsme zcela vyvedeni z míry tím, že si ji tak velké množství diváků zamilovalo," říká producent Eric Fellner, S rozumem v koncích se naskytla neobyčejná příležitost pohlédnout na oblíbenou postavu ze zcela jiného úhlu, Bridget měla dříve stále jen své sny a představy a nyní skutečně přítele získala, jenže tím musí čelit ještě komplikovanější realitě. Myslím, že Fieldingová - a Bridget - to předvádějí v tomto novém příběhu skvěle. Vytvořili obraz současné ženy, která se potýká se všemi problémy lásky a ještě se dokáže sama sobě vysmát a lépe pochopit dění okolo sebe." "Pustit se do tohoto filmu bylo velké riziko," říká producent Jonathan Cavendish, "protože jsem věděli, jak velká očekávání publika ho budou předcházet. Tolik lidí na celém světě se s postavu Bridget Jonesové ztotožnilo! Ale byli jsme si také vědomi, že toto je jiný film - také velmi komický pokud jde o Bridget, ale dotýká se problémů spojených s láskou a štěstím. Je tu řada motivů, které publikum ze života zná, ale taky takové, které šokují a překvapí." Při hledání režiséra bylo důležité, aby to byl tvůrce, který se dokáže na hrdinku podívat novým pohledem a měla to být žena, která filmu přispěje svým vlastním cítěním. Takovou režisérku našli v Beeban Kidronové, která jako svou první práci natočila snímek Oranges are not the only fruit, který byl oceněn cenou BAFTA. |
Režisérka měla velmi dobrý vztah k Bridget. "Důvodem, proč ji mám ráda je to, že v každé z nás je kus Bridget," říká Kidronová. "Kolik z nás tajně sní stejně jako ona a obává se stejných absurdních situací a protlouká se stejným způsobem životem, jenže ona navíc to dělá neopakovatelně komickým způsobem. Její poslední noční můrou je ta, kterou také zná mnoho žen. Jak jen to udělat, aby náš partnerský vztah byl spokojený a šťastný? Bridget prostě staví na této fantazii o ideální lásce s ideálním partnerem, která bude absolutně bezkonfliktní. Touží být sama dokonalá, ale čím více se o to snaží, tím žalostnější jsou výsledky. Kidronová považovala za zábavné, sledovat, jak se Bridget vyrovnává se svým novým dilemma. Říká: "Pro mne byla nejzajímavější věc na příběhu S rozumem v koncích, že vidíme Bridget jak opravdu dozrává a uvědomuje si, že to, co v lásce platí, není perfektnost, ale pochopení, porozumění a laskavost. Bridget ve filmu opravdu dozrává, ale probíhá to jejím vlastním, osobitým komickým způsobem." |
Kidronová přistoupila k projektu s vlastní perspektivou a nadšením, aniž se ohlížela na předchozí film. "Myslím, že je pro mne výhodou, že nemám s prvním filmem nic společného, protože si nemusím lámat hlavu tím, jak opakovat tuto výbornou zkušenost. Přemýšlím pouze o tom, jak vyprávět ve filmu co nejlépe a nejpřitažlivěji tuto novou epizodu života Bridget Jonesové." Když se začalo uvažovat o filmu Bridget Jonesová: S rozumem v koncích bylo kardinální otázkou, zdali Renée Zellwegerová, která se mezitím stala nositelkou Oscara, bude ochotna vrátit se k populární postavě, za cenu znovunabytí příslušných kilogramů, znovu si osvojení britského přízvuku a pokusit se opět udržet v rovnováze Bridgetinu bláznivě komickou a současně milou povahu. Pro Zellwegerovou to znamenalo vše dobře uvážit, ale nakonec její láska k této postavě zvítězila. "Potřebovala jsem nějaký čas, než jsem na nabídku řekla ano," připouští Zellwegerová. "Věděla jsem, že to bude zábavné a já jsem si její povahu tak zamilovala, že jsem cítila osobní odpovědnost chránit ji a zachovat její integritu takovou, jaká byla. Byla v mé kariéře šťastnou postavou a také pro mnoho lidí z filmového publika na celém světě tolik znamenala, že jsem nechtěla, aby se z její povahy něco ztratilo. |
Chci vyprávět příběh jejího života, který dosud nebyl vyprávěn a cítím, že je tu ještě mnoho, co se dá říci," pokračuje. "Když jsme se znova pustili do vyprávění Bridgetina příběhu, uvědomila jsem si, že jsme vlastně svědky její nově nastoupené cesty. Opravdu to není jen pokračování, kde se všechno odvíjí od stejného základu. Naopak, zde se pohybujeme kupředu kreativně a pozorujeme, jak se Bridgetin osud rozvíjí. Byla to pro mne velká výzva. Současně to ale také bylo riskantní, byla jsem si vědoma, že je to proces jejího sebepoznání. Bridget v některých ohledech definitivně dospěla už není tak naivní a také je sebevědomější - ale stále je v jistých situacích bezradná, a to je také důvod, proč je tolika lidem sympatická a proč ji milují." Zellwegerovou především přitahovalo, že půjde o romantickou komedii, která zkoumá životní realitu, jak je ve skutečnosti obtížné zvládnout partnerský vztah a nezáleží na tom, z jak idylického začátku se odvíjí. "Nikdy jsem neměla příležitost zevrubně zkoumat události doprovázející vývoj partnerského vztahu, když např. dívka najde svého ideálního partnera. Určitě nepůjde jen o samé kladné situace. A proto myslím, že bude velmi zábavné pozorovat Bridget Jonesovou jak prožívá své zkušenosti v lásce." |
Bridget Jonesová: S rozumem v koncích zastihuje Bridget, která se po hlavě vrhla do nového vztahu, nachází spoustu podnětů ve svém novém povolání, a to všechno s pocitem jistoty, že štěstí a úspěch má těsně před sebou. Právě tento pocit trvalé naděje v úspěch je to, co podle Zellwegerové vrhá Bridget z jednoho průšvihu do druhého. "jednou z přitažlivých věcí na Bridget je to, jak se nenechá odradit, a ačkoli jde z jedné katastrofy do druhé, je stále plná optimismu. Začíná tento příběh s vědomím, že určitě bude mít úspěch jak v lásce tak i jako novinářka, a vůbec si neumí představit, že by něco z toho mohlo selhat ... pokud k tomu nedojde." Zellwegerová musela pochopitelně zvládnout i mimoherecké nároky role, fyzicky i mentálně se připravit hrát obtloustlou, nehezky oblékanou a zamindrákovanou Britku. Nehledě na britský akcent, nemohla vlastně použít nic z toho, co pro ni bylo charakteristické v prvním díle. A samozřejmě otázka nabytí váhy nebyla zdaleka jednoduchá, z konfekční velikosti 6 musela přibrat pro první film váhu na velikost 14, poté se zhubla a nyní tento proces podstoupila podruhé. |
"Pro mne je to důležité, chci-li portrétovat Bridget takovou, jaká opravdu je," dodává. "Kdybych nebyla v jejím těle stejně jako v její psychice, co by pak z té postavy zbylo?"
A navíc ke "ztloustnutí" se Zellwegerová připravila i na výkony, které by za ni mohla dělat kaskadérka. Sama však zvládla scénu, když v padáku dopadla do prasečího výběhu v zářivě žlutooranžovém parašutistickém dresu. "Byl to skvělý den", vzpomíná Zellwegerová, "dozvěděla jsem se o prasatech víc, než za celý předchozí život." Ani v jiných scénách se nenechala zastupovat. Sama sjela na lyžích kopec v Rakousku, předváděla Madonnu v bangkokském vězení, houpavým krokem přešla místnost oblečená ve zlatavém dresu, který ji obepínal tak, že byl vidět každý pohyb jejích boků. "Pro mne byla tato role příležitostí jak předvést humor, plynoucí z pohybu. A podstatou Bridgetiny povahy je vlastně to, že se vyjadřuje tělem. Třeba způsob, jakým se jí vždy podaří upadnout, nemotorně se plácat a nedbat na to, jak asi trapně přitom vypadá, to je jádrem její bytosti. Její portrét by bez toho prostě byl neúplný." |
Když autorka Helen Fieldingová vytvořila literární postavu Bridget Jonesové způsobila senzaci tím, že předvedla svět současné neprovdané ženy a její tajný deník. Bridget s neodolatelnou upřímností a nekontrolovatelným humorem vyslovuje své nejtajnější myšlenky a přání ... zejména by chtěla být štíhlá, chytrá, sexy, přitažlivá, nekouřit a především potkat někdy v budoucnu velikou lásku. Jako v nějaké hře se stále pouští do boje a znova ocitá v krizi, a to má za následek, že její charakter přesahuje hranice komické postavy a stává se kulturním fenoménem a jakýmsi symbolem současné ženy, trochu zmatené, ale usilovně se snažící najít si své místo v životě. Deník Bridget Jonesové oslovil filmové publikum na celém světě a vydělal 280 milionů dolarů jako vůbec nejpopulárnější britský film s podobnou hrdinkou. Autorka Fieldingová však měla pocit, že postava Bridget má ještě mnoho co říci a tak ji znovu vyslala na cestu - od někdejší bezbřehé romantické fantazie do zmatku a chaosu romantické reality. |
![]() Obdržela Oscara za postavu venkovské holky Ruby v dramatu z doby občanské války Návrat do Cold Mountain, rež. Anthonyho Minghelly. V roce 2003 ji vynesla oscarovou nominaci postava Roxy Hartové z muzikálu Chicago. Vystudovala literaturu na Texaské univerzitě a původně neměla v úmyslu stát se herečkou. Přesto je její vzestup v herecké kariéře velmi strmý. První významnější roli získala ve filmu Richarda Linklatera Omámený a zmatený, ale popularitu jí přinesla teprve postava svobodné matky ve filmu Jerry Maguire s partnerem Tomem Cruisem. |
![]() |
![]() |
Podobné filmy |