fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Hodnocení    Videoukázka    Fotky    Podobné filmy    

72% 1899 hlasů
film / komedie, krimi, drama, muzikály, USA/Německo, , 113 min., od 12 let
Kinopremiéra v ČR 24.4.2003, DVD od 27.10.2003 Hollywood, Blu-Ray od 18.2.2015 Magicbox

Režie:
Herci: , , , , , více...

Ocenění: 2002, Oskar, Ženský herecký výkon ve vedlejší roli (C. Zeta-jonesová), Film
starNastavit upozornění

V TV televize zítra Story4 17.50
Story4 17.50




Ukázka
02:22



Muzikál větší než život.
Městem na břehu Michiganského jezera zmítají sexuální vášně podněcované touhou po slávě a penězích, pro které stojí za to i vraždit. Zvlášť když je člověk omámen démonem alkoholu zakázaným v době doznívající prohibice a jeho mysl se houpá v podmanivém jazzovém rytmu.
Uprav informace o filmu

Komentář k filmu Výborný muzikál se vším všudy včetně přehršle krásných ženských nohou. Zápletka je černá až morbidní, navzdory tomu je však tento kousek až překvapivě veselý, i když přemýšlivějšímu divákovi nemůže v mysli neuvíznout pachuť tématu vlivu mediálních manipulací a kliček drahých právníků na "pravdu". Svého pěveckého úkolu se se ctí zhostily nejen známé divy, ale dokonce i typický nezpěvák Richard Gere.
Všechny komentáře k filmu 28+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky, Oficiální stránka    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Chicago

<>Obrázek nenalezen<> Tak zvané "Větrné město" přilákalo svými neomezenými možnostmi i navenek nezkaženou Roxie Hartovou. Prostou, obyčejnou ženu, která sní o zpívání a tancování na prknech slavných kabaretů a divadel. Doufá, že se jí podaří stát se podobnou "superstar", jakou je známá umělkyně Velma Kellyová, a je pro to ochotná udělat téměř cokoliv.

Shodou okolností se s touto hvězdou seznámí za velmi netradiční situace - obě hrdinky se ocitnou ve vězení s obviněním z úkladné vraždy. Prostřednictvím nejvyšší bachařky Mortonové, které nikdo neřekne jinak než "Máma", se tam Roxie následně setkává i s právníkem Billym Flynnem. Je legendární tím, že doposud žádný ze svých případů neprohrál. Flynn si sice vezme na starost Roxiinu obhajobu, ovšem nedělá to pro její smutné oči. Nejprve mu musí zaplatit nestydatě vysokou částku.

Teprve když Roxiin manžel zastaví společný majetek a půjčí si od všech známých, rozběhne se mediální divadlo umně řízené Billyho taktovkou. Z bezvýznamné, neznámé Roxy se přes noc stává hvězda první velikosti. Tisk o ní referuje jako o té nejbezbrannější bytosti, jejíž ideály semlelo hříšné Chicago. Toto mediální divadlo je trnem v oku slečně Kellyové. Tato sličná profesionálka však má v rukávě schovaných ještě pár "byť falešných" es.

Filmové Chicago vychází z mnohonásobně oceněného muzikálu Johna Kandera, Freda Ebba a Boba Fosse. Je to výpravný retro snímek, ve kterém se to hemží vraždami, intrikami, zhrzenou láskou, nesmiřitelnou rivalitou a konečně i oboustranně prospěšným přátelstvím. Tato oslnivá přehlídka podmanivé hudby a tanečních rytmů se vynalézavě přelévá mezi dvěma rovinami. Mezi skutečností a představami hlavní hrdinky Roxie. Mezitím se děj příběhu přesunuje zpoza vězeňských mříží do soudní síně a hned zase na pódium kabaretu.



O filmu

obrazek
Ukažte jim ten čurbes...aneb něco málo z historie Chicaga

"Dodnes mě udivuje jaký úspěch má tento příběh ať už na divadelních prknech, či ve své filmové podobě," říká jeho scénárista Bill Condon. Už původní námět z pera Maurine Dallas Watkinsonové napodobovala celá řada obdobných her cynicky glosujících zákulisí uměleckého světa. Avšak teprve dramatik, režisér, choreograf a původně i tanečník Bob Luis Fosse otočil v roce 1975 celý příběh do podstatně méně úsměvného úhlu pohledu. V jeho podání se korupce soudu a tisku jako sedmé velmoci stala metaforou pro faleš a nezájem o méně významného jedince u většiny z amerických státních institucí. V té době byl tento pocit podpořen i dvěma dlouho odeznívajícími traumaty - vietnamskou válkou a aférou Watergate. Když se Chicago znovu objevilo na muzikálové scéně v roce 1986 pod názvem All that Jazz, Spojenými Státy zrovna otřásal případ O.J. Simpsona. Američané začali nahlížet na prohnilost státních institucí zase z trošku jiného pohledu. A dnes, po Clintonově aféře s Monicou Levinskou, si lze nalézt ve filmovém zpracování Chicaga též mnoho lehce srozumitelných paralel.

"Na první pohled to je velkolepá nezávazná show, které vévodí skvělá zábava. Ale pod přitažlivou slupkou showbusinessu se skrývá něco odporně shnilého," říká o námětu režisér Rob Marshall.

Původně se tato hra jmenovala "The Brave Little Woman" a byla uvedena na divadelních prknech v roce 1926. Již tenkrát vzbudila mezi kritiky velký rozruch. Následovala dvě filmová zpracování. Němý film "Chicago" z roku 1927 a snímek "Roxie Hart" v obsazení s Ginger Rogersovou z roku 1942, který distribuovala společnost 20th Century Fox. Přestože byl každý z nich poplatný své době, námět, kterému vévodí zločin po kterém nepřijde díky manipulaci s médii a úplatnosti státních úředníků zasloužený trest, se ukázal být téměř prorocký...

V roce 1975 upravila Chicago do muzikálové podoby trojice ostřílených broadwayských vlků - skladatelé John Kander, Fred Ebb a dnes již zesnulý Bob Fosse. Tehdejší americké muzikálové hvězdy Gwen Verdonová a Chita Rivera se ujaly postav Roxie a Velmy. Divácký zájem, který vypukl už v den uvedení představení opětovně potvrdil, že se stále jedná o poutavý, nadčasový příběh. Ten ještě umocnily chytlavé melodie a podstatně smyslnější chování jednotlivých postav. Výkonný producent Chicaga Neil Meron tvrdí, že "...pouze čas je schopen prověřit kvalitu obdobného díla a ten ho v tomto případě ocenil nejvyšší známkou. Dialogy postav jsou vtipné, rázné, sarkastické až kousavé. Chytrostí a mnoha významy uspokojí i náročného diváka, ať žije v Americe či na druhém konci světa."

obrazek
V roce 1994 se začala zajímat o muzikál produkční společnost Miramax Films. Od jeho žijících tvůrců nejprve zakoupila licenční práva. Až pak se začal odvíjet zdlouhavý proces transformace divadelního představení na filmové. Ukázalo se to být nesmírně náročné. "Na jevišti byla celá zápletka podána v jediném prostředí jako obrovská estráda. Ve většině muzikálů herci zpívají společně, ale tady se nic takového nedělo. Tady se jednotlivé postavy obracely k divákům každá sama za sebe. Ve filmové podobě tak příběh ztrácel souvislosti," svěřuje se jeho režisér Rob Marshall.

Sám má k muzikálům velmi blízko, protože dříve spolupracoval s výkonnými producenty Chicaga - Neilem Meronem a Craigem Zadanem na jejich vysoce oceňované televizní produkci Popelky a Annie, za které získal cenu Emmy. Marshall také spolurežíroval revival Kanderova a Ebbova muzikálu Cabaret, na kterém se aktivně podílel i Sam Mendes - britský režisér filmu Americká krása oceněného hned pěti Oscary. Snad právě díky těmto zkušenostem přišel Marshall na způsob, jak příběh nejlépe převést na filmové plátno. Napadlo ho, že se jednotlivé scény budou promítat v mysli hlavní postavy. Film se tak bude odehrávat ve dvou rovinách. Jedna má znázorňovat Chicago konce dvacátých let minulého století a ta druhá vize a představy Roxie Hartové.

"Ta holka je neuvěřitelný snílek. Je typickou představitelkou "wannabe" - dívkou, která propadla ideálům. Zoufale se chce stát muzikálovou hvězdou, dostat se do záře reflektorů na jeviště. A tak jsme ho zabudovali přímo do filmu, místo abychom se ho snažili z něj vyhodit..." vysvětluje Marshall.

Když se ti podělá život a ty chceš začít od začátku se vším, co k tomu patří...

O převedení námětu na filmový scénář se však nejvíce zasloužil Bill Condon. "Byla to opravdová, byť příjemná výzva," říká s úsměvem. "Měl jsem totiž zcela volnou ruku, abych napsal podle předlohy filmový muzikál a ještě na něm mohl spolupracovat s tak báječnými lidmi jako je například Rob." Toto ocenění nelze brát na lehkou váhu, neboť Bill Condon měl tu čest pracovat po boku takových gigantů jako byli Jerome Robbins či Harold Prince. Condon měl zprvu chuť a ambice Chicago podstatně odlišit od jeho divadelní adaptace. Ale postupem času zjišťoval, že celý projekt potřebuje mnohem delikátnější přístup. "Nejdůležitější bylo představit divákovi postavu Roxie Hartové v celé její složitosti, aniž bychom toho dopředu o ní mnoho prozradili. Divák měl získat pocit, že je nesmírně ambiciózní a zahleděná jen do sebe, ale přesto jí fandit."

obrazek
Volné pole působnosti měl Condon i při práci s ostatními postavami. Využil toho jak obsahově, tak vizuálně. Například smečka bulvárních pisálku se náhle mění v loutky, se kterými dokonale manipuluje Roxiin obhájce. Jiným příkladem by mohla být sekvence, kdy se studeně nepříjemný svit baterky detektiva promění na teplou záři divadelního reflektoru. "Tato přirovnání promítající se do celého snímku bylo zapotřebí znázornit natolik obratně, aby nepůsobila levně," říká Condon. "Naštěstí o to se už postaral Rob..."

Ti, kdož se na filmové adaptaci Chicaga podíleli od počátku, na něm strávili dobrých osm let práce. Většina z členů filmového štábu má blízko k divadlu a jsou přesvědčeni, že toto filmové zpracování nebude na diváky působit chladným dojmem dokonalých hollywoodských produkcí. Naopak, budou mít pocit, že se ocitli spíše v divadle, než v kině.

Hlavní postavy a jejich předstvitelé

Jakmile byl na světě důvtipně napsaný a do nejmenších podrobnosti propracovaný scénář, začal výběr ideální Roxie. Její postava se od té původní v mnohém změnila, byla podstatně komplexnější, odpovídající spíš dnešní době než počátku minulého století. "Tehdy nás napadla Renée Zellwegerová," vzpomíná Bill Condon.

Ve své relativně krátké a přesto velmi úspěšné kariéře si Renée zahrála ve snímcích Jerry Maguire, Nurse Betty, One True Thing či White Oleander. Nakonec si získala srdce svobodných žen na celém světě svojí postavou osamocené třicátnice v Deníku Bridgit Jonesové. Její role byly velmi rozdílné a ona sama se odmítá nejen kategorizovat natož řadit do škatulky jediného žánru. A tak tvůrce filmového Chicaga ani nepřekvapilo, že nenápadná dívka, která vyrostla uprostřed Texasu, se umí i hbitě pohybovat a skvěle zpívat. "Renée jsme měli na seznamu kandidátek jako číslo jedna. Bez ní by to prostě nebylo ono. Jen jsme ji museli pro projekt získat," říkají členové štábu.

"Věděl jsem, že Renée je dáma, která s oblibou překonává nejrůznější překážky. Je na ni z profesionálního hlediska stoprocentní spoleh a máte jistotu, že pokud jí role sedne, tak se do ní skutečně vžije," dodává Marshall. "Navíc se umí dokonale pohybovat a dávat svým tělem najevo, že si je vědoma svých půvabů. Taneční abeceda a muzikálové zákony pro ni byly velkou neznámou, ale měla všechny předpoklady k tomu, aby je zvládla. To jest elagantní styl, rytmus, hlas i dokonalou koordinaci pohybů."

Richard Gere, který si zahrál postavu protřelého, všemi mastmi mazaného právníka Billyho Flynna tvrdí, že bez Renée by byl celý film jako bez duše. Už jen proto, že se tolik scén odehrává pouze v jejích představách, bylo nutno vtisknout této jinak rozporuplné osobě i rysy, které si získají srdce diváků. "Renée dokázala svoji roli zahrát nesmírně podmanivě. Těžko se to vysvětluje, ale uvidíte sami, že si otočí kolem prstu i vás."

obrazek
"Musím se přiznat, že jsem opravdu nevyrůstala v prostředí, kde bych často navštěvovala divadla, nebo chodila na muzikály, operety či opery. Prostě představení, kde se zpívá," směje se filmová Roxie. "Pobrukovala jsem si tak maximálně ve sprše, zatímco na mne brat řval, ať už zavřu zobák. Ale hlavní postava muzikálu není jen o zpěvu. Je o neuvěřitelné naivitě na straně jedné a zoufalé přetvářce na té druhé. Roxie touží celou svou bytostí stát se slavnou. Myslí si, že jí to přinese sebeúctu, pozvedne sebevědomí, že tak získá opravdovou lásku. Všechny ty věci, které postrádá. Doufá, že když jí bude podobně jako obdivované Velmě šílet dav u nohou, stane se novým člověkem. Bohužel, to všechno je pouhý klam."

Sama to prostě nezvládnu...

Vůbec první postavou, kterou se režisér Marshall rozhodl obsadit do Chicaga byla britská herečka Catherine Zeta-Jonesová. Stala se dokonalým protipólem zprvu nenápadné Roxie, světem protřelou umělkyní Velmou Kellyovou. "Díky tomu, že jsem se dostala do týmu hned na počátku jsem viděla, jak se celý snímek rodí i jak vzniká jeho obsazení," říká. "Rob mi vždycky zavolal, aby mi sdělil, kdo další se zavázal ke spolupráci. Renée Zellwegerová, Richard Gere, Queen Latifahová... Neměla jsem slov. Byla to dokonalá sestava."

Pro Zetu-Jonesovou znamenala účast na Chicagu splnění dětského snu. "Odmalička jsem byla posedlá světem muzikálů, mými největšími hrdiny byli Fred Astair a Ginger Rogersová tancující společně ve filmových muzikálech Top Hat a Swingtime. Po letech tréninku se i mě podařilo vystoupit na muzikálová prkna a to v Londýně, kdy jsem si zahrála, zazpívala a zatančila v představení 42th Street. Ale Chicago je prostě jen jedno..." Renée tvrdí, že měla z Catheriny chvílemi až strach. "Ona svoji roli tak prožívala... Možná i proto z ní doslova sálala energie a nezkrotný temperament. Kdykoliv jsme se měly naučit nějakou taneční figuru, dívala jsem se, jak to dělá, a nejprve to po ní jen opakovala. Hodně jsem se toho od ní naučila." Odhodlání Zety-Jonesové bylo nakažlivé i pro ostatní členy realizačního týmu. Běžně se stávalo, že si při natáčení pobrukoval i kameraman a kostymérky se pohupovaly v rytmu. Jako by jazzová hudba měla kouzelnou moc zapomenout na všední starosti.

Sama Catherine tvrdí, že Chicago je velmi atypickým muzikálem. "Na rozdíl od podobných kusů v něm opravdu o něco jde. Cítíte na vlastní kůži to ve vzduchu skryté nebezpečí a přitom se musíte každou chvíli smát vtipně napsaným dialogům. Humor a myšlenková hloubka je to, co Chicago odlišuje od všeho ostatního."

obrazek
Chceme Billyho dejte nám Billyho...

"Jiné ženy o něm sní, ale já myslela že to nevydržím sedět mu téměř čtyři dny natáčení na kolenou," žertuje Renée Zellwegerová. Řeč je samozřejmě o Richardu Gerovi. Renée naráží na scénu, ve které se společně připravují na tiskovou konferenci. Jejím vyvrcholením je věta: ...a pak jsme se oba vrhli po pistoli...

Gere, podobně jako Zeta-Jonesová, neměl k muzikálovému světu nikdy daleko. Na West Endu si zahrál i dnes už klasickou postavu Zuka z Pomády. "Když jsem dostal do ruky scénář Billa Condona, měl jsem z něj fajn pocit," říká. "Byl chytře napsaný a konfrontace představ hlavní postavy se skutečnými událostmi mi připadala netradiční. A když se k tomu přidala ta skvělá muzika..." Gerovi nejvíce imponuje hlavní hrdinka Roxie. "Dokáže všechno to, po čem odjakživa toužila. A přesto nakonec zůstane zoufale sama. To je velké poučení, které by si diváci měli ze snímku odnést. Stejně tak jako to, že touha po penězích, žárlivost, nekontrolovatelný vztek a konečně právě samota zde jsou od počátku lidstva. A zřejmě budou až do jeho skonání."

"Richard Gere je dokonalý Billy Flynn," říká režisér Rob Marshall. "Hezký navenek ale nepříliš charakterní uvnitř. Měl jsem při jeho volbě šťastnou ruku a myslím, že i jemu ta role sedla. I když si musel některé věci zopakovat. Třeba stepování."

Režisér proto najal do štábu pomocnou choreografku Cynthyi Onrubiuovou, která měla Gerovi pomoci právě s touto náročnou disciplínou. Tato dáma dříve s Marshallem spolupracovala při produkcích představení Damn Yankees, Victor/Victoria či Cabaret, a měla tak jeho plnou důvěru. Richard Gere vzpomíná na svoji učitelku jen v dobrém. "Victoria je skvělá. Rukou jí prošlo mnoho nešiků jako jsem já, takže měla dostatečnou trpělivost. Začínali jsme víceméně úplně od začátku a když se točila scéna, kde stepuji, prožívala to se mnou."

Když budete hodní k Mámě, bude Máma hodná na vás...

"Jako dítě jsem viděla v televizi snad všechny americké muzikály, ze kterých mi nejvíce učaroval The Sound Of Music," prozrazuje na sebe Queen Latifahová. Ta si v Chicagu zahrála bachařku Mortonovou, přezdívanou Máma. Ztvárnila jí dokonale, což potvrzuje její nominace na Oscara za vedlejší hlavní roli.

"Při sledování muzikálů jsem mívala pocit, jako bych se dostala do jiného světa, ostatně tomu mnohdy odpovídalo i jejich prostředí - vezměte si například Čaroděje ze země OZ. Později jsem si sama zazpívala v Living Out Loud, ale nikdy jsem neučinkovala ve filmové adaptaci muzikálu. Proto, jakmile se ke mě doneslo, že se má točit Chicago a kdo v něm bude hrát, chtěla jsem se do jeho obsazení dostat také. Původně mi roli vězeňské matróny nechtěli dát, ale stačilo trošku přitvrdit... a byla moje. Ta postava je svázána s ostatními víceméně jen finančním poutem. Je dost drsná, ale pouze tak získá cokoliv, co si zamane."

obrazek
Protože jsi schopná dívat se skrze mne, případně mne i minout, aniž by sis uvědomila, že jsem zde pro tebe...

"Stačilo, aby vylíčil svou představu o tom, jak by se měl chovat Amos, Roxin manžel, a věděli jsme, že máme toho pravého," říká Neil Meron o rozhodnutí angažovat Johna C. Reillyho. Ten je jediným hercem filmového Chicaga, který pochází ze stejnojmenného města.

O své roli říká. "Musím se přiznat, že jsem měl z té postavy trošku strach. Ne, že bych jí nerozumněl, ale účinkovat v muzikálu je něco jiného než v obyčejném filmu. Potřebujete k tomu celou řadu dovedností, zpěv, tanec, step, atd. Zajímavé je, že právě hudba dokáže vyjádřit celý příběh tak nějak čistěji, než když se jen odvypráví..."

Útržek z keců na tiskové konferenci

Režisér Bob Marshall si vybral pro roli nesympatické reportérky Mary Sunschine dlouholetou známou, herečku Christine Baranskievou. Ta s ním pracovala už na hře Promises. V původním rukopise díla a dokonce i v jeho divadelním podání je dotěrným reportérem muž. Ale podle štábu je často právě žena jiné ženě daleko větší sokyní a nepřítelkyní, než tomu bývá ve vztahu dvou opačných pohlaví.

"Christine ostatně odpovídá i svojí vizáží takové fúrii, která se tváří nestranně, a přitom je lehce korumpovatelná jako všichni ostatní."

Táhněte k čertu!

"Když se mne zeptali, jestli bych si v Chicagu nezahrála, byť jen jednu menší roličku, byla má odpověď předem jasná," tvrdí bývalá Bondgirl Lucy Liu. Zpodobnila vražedkyni Kitty, jejíž chování k tisku je natolik neomalené, že na okamžik hrozí, že se její případ dostane až na první stránky novin. To se však nesmí stát, o ty přece soupeří Roxie s Velmou.

"Přiznávám se, že když jsem viděla kulisy, ve kterých se bude natáčet, byla jsem trochu zaskočena. Stejně jakož i scénářem, kde je spousta sexuality a násilí. Ale promíchejte tyhle dvě věci se skvělou muzikou a získáte barvitý koktejl, který je prodejný kdekoliv na světě."

Není-liž to velkolepé, báječné, radostné, co říkáte?

Přestože měla řada herců určité muzikálové zázemí, rozhodla se produkce před natáčením uspořádat intenzivní dvouměsíční přípravný "muzikálový kurz." Během něj pracovali s jednotlivými postavami profesionální instruktoři, kteří jim pomáhali zdokonalovat se v hereckém, pěveckém i tanečním projevu. "Bylo to jako ve škole," směje se Renée Zellwegerová. "Jeden z nás stál u klavíru a korepetoval, zatímco druhý měl právě lekci stepu, baletu či moderního tance. A pak jsme si role vyměnili." Následovalo studiové nahrávání patnácti písní, které ve filmovém muzikále zazní. Každý z herců má trošku jiný pěvecký projev, ve kterém se odráží jejich osobnost a životní zkušenost, i to se muselo sladit v jeden nerušivý celek.

obrazek
Také taneční nácvik s prvky baletu pokračoval i během natáčení. Těsně před jeho začátkem doslova kulminoval, herci a kompars zkoušeli jednotlivé scény až čtrnáct hodin denně. Volno měli jen v neděli... Režisér Marshall úzkostlivě dbal na to, aby mělo každé číslo svůj nezaměnitelný charakter. Celý tým lidí připravoval podklady o tom, jak se jednotlivé taneční figury prováděly ve dvacátých letech minulého století. Ačkoliv vychází všechna taneční čísla z určitých vzorů, jsou originálními skladbami v choreografii Roba Marshalla.

Kde je gin příjemně studený a klapky piana rozžhavené do ruda...

Celá řada představ hlavní hrdinky Roxie se odehrává na kabaretním pódiu tak zvaného Onyx Clubu. John Myhre, který odpovídal za výstavbu interiérů proto dostal za úkol postavit věrné jeviště a sál, které budou v centru divácké pozornosti. Vždyť právě na nich se odehrává většina hudebních čísel. Jeho výstavbě předcházela návštěva několika desítek klubů a divadel. Produkce se nakonec rozhodla, že tento spoře osvětlený prostor by měl ve filmu působit dosti uzavřeně. Dosáhlo se toho malým hlediště a naopak prostorným pódiem, které vybíhá až mezi diváky. Po stranách ho uzavírají krvavě zbarvené závěsy opony, za kterými vykukují nízko zavěšené zlatavé balkóny. Dokonce i zdi těchto kulis jsou pomalovány motivy, kterými bývala vyzdobena podobná místa v minulém století.

Ale uměle vytvořený Onyx Club byl především užitkovým prostorem, jehož pódium mělo unést sbor divoce křepčících zpěváků. Do prostoru před ním se musel vejít nejen kompars představující návštěvníky kabaretu, ale i koleje pro kameru a jeřáb stedicamu.

Kamera, za kterou stál Dion Beebe, měla co nejvíce propojit vysněnou a skutečnou rovinu snímku. Stačí náklon hlavy, nebo jen paprsek světla, a scéna se doslova přelévá zleva doprava, či naopak splývá dohromady. "Měli jsme s Robem Marshallem několik názorových výměn ohledně toho, nakolik má být konečný snímek panoramatický," říká Dion Beebe. Nakonec jsme se rozhodli proti. Scéna je inspirovná temperovými malbami od Reginalda Marshe, původně novinového ilustrátora, později malíře který znázorňoval denní společenský život Ameriky minulého století. Jeho obrazy jsou spíš vertikální než horizontální, a přesto se do nich vejde nepřeberně lidí. I my jsme potřebovali kompozičně nahuštěný, k prasknutí nabitý obraz. Těla všech účinkujících se doslova proplétala a scéna tak získávala dramatický a sexy charakter."

Tento pocit je navíc umocněn vhodným osvětlením. Za to se zaručili Jules Fisher a Peggy Eisenhauerová. Sám Fisher pracoval jako hlavní osvětlovač na dobrých stopadesáti brodwayských show a za svou práci získal ocenění Tony Award. Podílel se i na prvním muzikálovém provedení Chicaga. Jeho partnerka zase spolupracovala s Marshallem na jeho novém uvedení původní hry Cabaret.

obrazek
Dejte se do gala a pusťte se do toho...

Samozřejmě, i kostýmy musely být dokonalé, a to jak barvami, tak tvary. Jejich návrhářka Colleen Atwoodová zasvětila spoustu času tomu, aby zjistila, jaké se přesně nosilo oblečení v době, do které filmový muzikál spadá. Projevují se v něm prvky módy art deco, s vlivem modernějšího Bauhausu a nastupujícího kubismu.

"Rob mi řekl, že jeho záměrem je co nejvíce oddělit svět reality a fantazie, ve kterém žije hrdinka snímku. Měla jsem možnost shlédnou jednotlivé scény během zkoušek a tak jsem si poznamenala, jaké tance a pohyby odpovídají jednotlivým písním. Fascinovalo mne, že pro každou z těch scén se dalo použít něco trošku jiného... Navzájem se sice překrývaly, ale přesto zůstaly nezaměnitelné."

"Navíc oblečení neodpovídá pouze jednotlivým číslům. Odráží i charakter svého majitele, jeho momentální náladu. Například Velma, která celý muzikál zahajuje, nosí většinou černou barvu šatů s až troufale vykrojenými výstřihy. Je to silná osobnost a to se odráží i na jejím oblečení. To Roxie sednou spíše vybledlé barvy. Alespoň ve scénách, které jsou skutečné. Jakmile se však přehoupnete do světa jejích představ, nenápadné odstíny se stávají výraznými a vystupují kupředu stejně nekompromisně jako jejich nositelka..."

"Colleen Atwoodová udělala ohromný kus práce," říká o ní režisér Marshall. "Svou vizi dovedla téměř k dokonalosti. Jako by chápala drsnou svobodu doby prohibice a otevřené sexuální touhy, které ji provázely. Jako by přesně věděla, kdy a nakolik má která z hereček v obsazení ukázat své ženské vnady."

Podobné filmy

Annapolis
Mladý lodní svářeč a amatérský boxer Jake Huard je přijat na námořní akademii v Annapolis ...
dnes 06.20
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
O podivném draku na kamenné hůrce
Miroslav Donutil ve veselé pohádce o Ferdovi, který měl pod čepicí, a tak vyrazil do světa...
dnes 08.00
NAHRAT
ZDARMA
ČT1
Čarovné střevíce
(Die Galoschen des Glücks) Střevíce, které svému majiteli plní přání, udělají z panského s...
dnes 08.10
NAHRAT
ZDARMA
Nova Cinema
Podobné filmy
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů napiš nám.

logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo najdemese
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Sobota 30. 5. 2020 Svátek má Ferdinand
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz